Van már prémium EV kombi. Úgy hívják hogy BMW i5 Touring.
Kommerszből meg ott a VW ID.7 Tourer.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Van már prémium EV kombi. Úgy hívják hogy BMW i5 Touring.
Kommerszből meg ott a VW ID.7 Tourer.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Nekem tetszik! Bár én kifejezetten szeretem a sportosabb kombikat.
De van SUV is
Shadowbull
Tnamks! Nem tudtam, hogy i5-ből Touring is van! Mindenesetre, ebben a koncepcióban az tetszett, hogy modernebb. Sajnos úgy tűnik, a végleges pont olyan lesz mint az összes többi, nem lesz a concept-hez hasonlóan formabontó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Miért kell úgy tölteni a kva teanál,aréna,hogy ne férjen oda a másik a kva hpchez? Miért? Gyökér Audis
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
Egyébként sem jártam Bécsen túl még autóval de hamarosan Linzbe kell mennem vagy tovább egész a Német határig. Gondolom akkor járok a legjobban ha csak Teslával számolok.Tesla app vajon csak azokat a töltőket mutatja nekem ami nyitva van mindenki számára és sima magyar reggel és revolúttal ott is tudom használni?
A Hyundai beépített navija is jó lenne mert számol az aksi állapotával és úgy tervez de Tesla töltők nincsenek benne.Gondolom azért mert idén nyitottak ki más autóknak a szoftver meg tavaly frissült utoljára hogy a fene egye meg.
Vagy van jobb alternatíva esetleg?
ARB-ra nem fogok előfizetni meg oda jól is működjön kellene egy obd is.
[ Szerkesztve ]
Kemény 5 EUR havonta.
A tudomány a valóság költészete!
"kellene egy obd is."
Az is legalább 10k
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Igen, ha nincs teslád, akkor csak azokat a SuC-et muatatja az app, amelyek meg vannak nyitva.
Ami még nagyobb szívás, hogy pl. a Volvo/Polestar a google maps-et használja navigációhoz és ott meg azon múlik, h a CCS hozzá van-e adva a térképen a SuC-hoz. Pl. Szigetszentmiklóson nincs, Bécs 22. ker hozzá van.
Ezért, ha Szigetszentmiklóson akarok tölteni, akkor a mobilitihez kell navigálni, mert az akksi prekondicionálás is ehhez van kötve.
Persze földi halandó hiába kéri az adat javítását, google visszadobja.
(Karotta fikázta az EX30-ast, h nem kompatibilisnek jelzi a tesla töltőt a navigáció, hát ezért)
ODB ahhoz kell, hogy real-time figyelje az akku töltöttségét út közben és aszerint módosítson az útvonalon ha kell. Sima útvonaltervezéshez nem kell. Mivel nem egy világkörüli útra megy, teljesen felesleges real-time számolgatás. Az ABRP eleve figyelembe veszi pl. a domborzati viszonyokat és eleve tervezhet Tesla töltőkkel. Ennél jobbat aligha talál.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Prekondicionálás itt szintén csak a Hyundai naviban van ezért se jó az ABRP.+ kell a pro verzió ha android auto alatt is akarom menjen ne csak telefonon.De hátha frissül még június végéig gyári navi.
[ Szerkesztve ]
Tudom. Egyébként meg EV-hez alap hogy legyen OBD olvasó. Nekem még a Lagunához is volt. 3000Ft volt pár éve-
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Igen, vannak olcsók és teljesen jók. Annyi, hogy az ABRP-vel sajnos pont nem mind működik együtt, sőt, hivatalosan ha jól emlékszem, csak az OBD Link CX-et ajánlják a fejlesztők, ami sajnos elég drága. Azt nem tudom, hogy mással is működik-e, utána kéne nézni, biztos felmerült ez már EV fórumokban.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
ID7-es cikk alatt már megint megy a szakértés. Jönnek a szokásos panelek: a hatótáv, a tűz, a lemerül, a nem lehet eladni, a felgumizni 1 millió de ha téli/nyári is kell akkor már 2 millió.
Nincs az a mennyiségű tájékoztatás, ami ezen segíthet.
A tudomány a valóság költészete!
Nem tudom. Nekem azt mondták a több éves 2-3eFt-ra az nem lesz jó, mégis ment Kianál és Opelnél is-
De vettem mellé egy klónt mert az obd link nem 2-3e Ft
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Én még mindig nem értem egyáltalán miért áll le velük bárki vitázni. Inkább le kell mindenkit beszélni. Így is már akár hova megyek van EV bőven.....ergo majd jön az adó.
[link] itt használnak olyat is, ami nincs a listában.
Néztem én is ABRP-t és FB csoportban többen is használják hosszabb utakra, összehasonlítottam a Tesla tervezővel és elég hasonlót dobott nekem Zürichbe, mint onnan a Teslának.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Én úgy vagyok vele, hogy hosszútávon úgyis kiismered annyira az autódat, hogy nem kell semmi ilyen woodoo, 1-2 szezon után már tudja az ember, hogy télen, nyáron, 90/110/130-nál mennyi az annyi, meddig jutsz el.
Beszéltem Hyundai navi suporttal. Elvileg még nyár előtt lesz update.
Ez így van, nekem ez az első évem az opellel, télen 20-22 között fogyasztott, most 14,5-16 között.
64kWh a méret, a töltés sajátossága miatt 5-15% között érdemes töltőre állni és max. 80%-ig tölteni. Ebből könnyen kiszámolható hogy hol kell tölteni ha hosszabb útra megyek.
Azt már eldöntöttem, hogy jövő nyáron megyek vele Svájcba, egyéb okok miatt az idei év kizárva. Ez lesz a tanulóév. Elmentem 6000km-t úgy, hogy egyszer töltöttem rá télen 15%-ot, a többi az otthoni.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
A woodoo nem azzal van meddig jutok el hanem más országban hol és főleg hogyan lehet tölteni. Az uniós szabályozás ha jól emlékszem úgy szól 2026-ig a már meglévő töltők esetén is biztosítani kell a sima kártyás fizetést. Nem pedig a 1000 féle appokkal keljen szarakodni.
A BMW-nek van prémium kombija, opcionális EV hajtáslánccal. Szerintem nem ugyanaz egy sablon/modulár platform, mint egy EV-re tervezett.
"there are more jacks then one at the fair..."
Felhasználói szemmel gyakorlatilag semmi jelentősége hogy BEV-only platform vagy nem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
hogyne lenne?
Csak amit a vak is lát: frunk hiánya, kardánalagút
Aztán ki tudja mennyi egyéb szerencsétlen kényszermegoldást szül ez.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
A frunk hiánya nem platform kérdése. Az ID sorozatban sincs frunk, meg az EQ Mercikben sem, pedig mindegyik BEV only.
A kardánalagút már lehet egy valid pont, bár az is nagyon kevés felhasználót érint.
"Aztán ki tudja mennyi egyéb szerencsétlen kényszermegoldást szül ez."
A tesztek elég jól megmutatják hogy a gyakorlatban semennyit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
EU utjainal hasznalhatsz egy akarmilyen 3rd party mobility elöfizetést is (nekem pl van IZIvia, ami eredetileg az EDF mobility szolgaltatasa). Aztan az kapcsolatban all rengeteg töltöhalozattal, ha nem akarsz 100 app-ot hasznalni, akkor elég csak 1-2 ilyen, aztan azzal inditasz töltést, ha akarod rendelsz hozza bankkartyat, vagy fizetsz ho végén. Nem tudom, Mo-on ezek közül mi van elérhetö, de én körbenéznék közöttük.
Jokat hallottam pl a ChargeMap Pass-rol is (magat a charge Map-ot mi is hasznaljuk, szerintem jobb, mint az ABRP, de a Pass-t nem).
Ha konkrétan gyorstöltö halozat kell akkor a Tesla nyilvanos mellett (vagy inkabb helyette) ott az ionity halozata kb egész EU-ban. Egy utnal igy elég csak az ionity/Tesla app is, illetve a célallomason töltesz AC-vel. (A legtöbb pass egyébként siman inditja az Ionity-t is, én nem egyszer hasznaltam az izivia-val )
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Egyébként a frunk hianya sok esetben valoban teljesen érthetetlen. A legtöbb EV esetén siman csak egy megfelelöen tervezett motorburkolatot jelentene ez, amiben van egy "lyuk" tarolni (jellemzöen) a töltökabelt. Azért én itt nem latok olyan nagy mérnöki kihivast. Es ennek tényleg semmi köze a platformhoz, mindegy, hogy multi vagy eleve EV a platform.
Nyilvan nem elengedhetetlen kiegészitö, de pont a prémiumoknal jelezné azt a vasarloknak, hogy itt bizony a mérnökök a részletekre is ügyeltek.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Ez soha nem a mérnök döntése. A mérnökök azt csinálják amit mondanak nekik. Ez első körben üzleti alapú projektszintű döntés.
Mivel sok gyártó jutott párhuzamosan, egymástól függetlenül ugyanarra a döntésre, így azt gondolnám hogy a potenciális vásárlók szemében a frunk léte vagy nem léte nem döntő tényező.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Pusztan attol, hogy sokan nem tesznek bele frunk-ot, az még nem jelenti azt, hogy nem kellene (hiszen sokan meg tesznek. ök meg arra a következtetésre jutottak, hogy lehet döntö tényezö). En inkabb az altalad is emlitett üzleti döntésnek latom (fillérb@szas).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Ez úgy megy, hogy felteszik a kérdést: mennyibe kerül frunkot tenni az autóba? Aztán felteszik azt a kérdést hogy hány autóval többet lehet eladni frunkkal mint anélkül?
Aztán ha a többlet eladásból származó profit nem fedezi a költségeket akkor nem lesz frunk.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
A frunk egy elenyésző dolog, de ha már prémium, és van hely, akkor bele kellene, hogy férjen a költségvetésbe. De ez tényleg apróság.
Amire én gondolok, az pl. EQS vs i5
Az EQS jóval nagyobb autó, 108 kWh nettó akkukapacitással és megáll 2,5 t alatt.
Az i5 több mint 20 kWh kissebb akkuval, jóval kissebb méretekkel is 2,3-2,5 t között mozog a mérlegen. Az i7 2,5-2,7 t.
Egy nem prémium, de csakis BEV only Tesla S 100 kWh akkuval 2-2,2 t.
Itt jelentkezik lényeges különbség a platformok között, ás ez a súlykülömbség vs. akku méret kihat a vezethetőségre, alacsony súlypontra, stb.
"there are more jacks then one at the fair..."
Valószínűleg így van alapvetően, viszont mégis az látszik, hogy a gyártóknak eltérő véleménye van erről a kérdésről (tesznek bele frunk-ot vagy sem).
Amúgy a frunk fontossága a véleményem (vagy szokásaim) szerint eléggé túl van értékelve. Nagyon kevés élethelyzet van, amikor tényleg ez a többlet hely számít. Napi használatra pedig sokan rájönnek, hogy tökre nem praktikus/kényelmes, mert motorháztetőt nyitogatni egyszerűen nem megszokott és nem egy kényelmes dolog, sokszor még külön frunk fedél is van, stb. Ezt persze ne úgy értsétek, hogy leszakad az ember keze, de a világ abba az irányba megy, hogy mindent a lehető legkevesebb mozdulattal és fáradtsággal csináljunk. Már annyi is számít a usernek, ha az okostelefonján eggyel kevesebb gombra kell kattintani egy funkcióhoz, egyszerűen számít a jobb UX.
Rosszak az adataid. Az i5 2,2 tonna. A Model S kisebb autó, sokkal gyengébben felszerelt, hangosabb, kevésbé merev és sok tekintetben alulméretezett, és úgy több mint két tonna.
Az EQS vs. i7 összevetés is sántít, az i7 sokkal nagyobb autó mint az EQS, és úgy sem jelentősen nehezebb.
A vegyes platformnak a súlyban sincs semmi szerepe, ez is egy tévhit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
"viszont mégis az látszik, hogy a gyártóknak eltérő véleménye van erről a kérdésről"
Persze, mint ahogy sok más kérdésben is De a végén a vásárló dönt.
Amit írtál a frunkról azzal én is egyetértek. Még azt is hozzátenném hogy nagyon nem mindegy, milyenre van dizájnolva az autó eleje. A Teslák orra például erősen csapott, a hűtő emiatt el van döntve előre, hogy beférjen, viszont a frunk pont ezért jól hozzáférhető. Az már más kérdés hogy kinek hogyan tetszik az autó kívülről, szerintem előnytelen formájuk van így.
Egy hagyományosabban kinéző autóban meg nehezen hozzáférhető (lenne) a frunk, mert magasabban van az orra, és elől a hűtő van.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Hivatalos i5 touring súly 2255 (40) 2425 (M60) alapfelszereltséggel.
Az alap i5 40 indulósúlya 2205
BMW honlapról
i5 vs EQS volt az összehasonlítás (pl M60 vs EQS 580)
5060 mm / 1900 mm vs 5223 mm / 1926 mm, 81,2 kWh vs 107,4 kWh, 2380 kg vs 2635 kg, 601 ps (795 nm) vs 544 ps (858 nm) ...
Igen, az i7 5391 mm 16 cm hosszabb, 2,5 cm szélessebb 101,7 nettós akkuval... ott már jobb az arány.
Tesla model S 4 cm rövidebb, 8,7 cm szélessebb mint az i5. Szerintem nem kissebb...
De maradok az i5 vs EQS-nél, 26.2 kWh akkukapacitás a kül,önbség, ami laikus ként kb 200 kg minimum, tehát a jóval kissebb i5 azonos akkupakkal, mint az eqs kissebb méretekkel is azonos súlyú lenne. Azt a súlykülönbözetet el tudná engedni ha BEV platformja lenne, pont oda férne el + súly nélkül az a 25+ kWh.
Ne érts félre, nagyon is kedvelem a BMW márkát, de ha már prémiumok prémiuma, akkor igen is itt lenne az ideje BEV only platformokat is tervezni. Peace
[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
Kicsit túlbecsülted az akkuk súlya közötti különbséget. Az i7 100KWhs pakkja és az i5 80as akkuja között 108 kiló az eltérés.
A platform választás soha nem öncélú, az egy komplex műszaki-gazdasági kérdés. Adott darabszám alatt egyszerűen nem éri meg BEV only platformot csinálni.
A BMWnek óriási versenyelőnyt jelent hogy teljesen rugalmasan tud reagálni a kereslet változásaira, és ugyanazon a gyártósoron képes bármilyen hajtáslánccal autókat gyártani.
"itt lenne az ideje BEV only platformokat is tervezni"
A Neue Klasse BEV only lesz. Idén indul az előszéria, jövőre megvásárolható.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Budaorsi oson ma delelott. Mindketto wigos berkocsi, mindketto tele, de azert foglaljak a B toltot mindket oszlopon.
Szakadjon meg a menet a bunkon, aki raakasztotta a kutra mindket kocsit, vagy ha ketten voltak, akkor remelem kellemesen telt az az ido, amig egymast abuzaltak a budiban
WEBASTO Pure Elektromos autó Fali Gyorstöltő (11kW, 4.5M Type2 kábel) eladó
A DC kihúzható ha leállt, "B" terv a vészgomb...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Ezt nem is tudtam, hogy a DC simán kihúzható ha teli az autó.....ez mindnél így van (minden DC töltőnél és minden autónál)???
ˣ
Igen, mivel a DC kábel és csatlakozó az oszlopé, azt nem rögzíti a zár csak töltés alatt. Még akkor is kihúzható a töltés végén, ha a Type2 csatit rögzítené a központi zár.
Régen volt ilyen, mikor ingyenes volt még a töltés, hogy odaállt az oszlop mellé a következő kocsi nyitott töltőajtóval, az volt az egyezményes jel, hogy ha végeztél, dugd már át
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
WEBASTO Pure Elektromos autó Fali Gyorstöltő (11kW, 4.5M Type2 kábel) eladó
Szerintem engedd el a témát.
A prémium márka ismérve hogy csinál keretet, ráragassza az emblémát és azt teszi bele, amit megvesz a vevő. A rajongó tábornak mindegy mi van benne. [link]
Egy másik platformot kifejleszteni idő és pénz. Kicsi a várható eladható mennyiség, ezért nem fog vele foglalkozni, pláne ha még rá is fizetne vele.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
A fix kábeles AC töltő is ugyan ez a gondolatmenet? Mintha a múltkor simán kihúztam volna a kocsiból, utána kezdtem gondolkodni, hogy nyomtam e nyitás gombot előtte a távirányítón (i3 erre kapcsol le és engedi el a kábelt) garázsban volt, így nem volt bezárva az autó....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
nem, azt a kocsi rögzíti, általában az AUTO az az, amikor töltés végén elengedi, a nem AUTO meg amikor a központi zár nyitásra kiold, majd visszazár ha eltelik kis idő
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
na es a 230V EVSE? azt elengedi a kocsi, ha veletlenul felszivta magat 100%-ra?
szivas lenne, mert az utcan van.
WEBASTO Pure Elektromos autó Fali Gyorstöltő (11kW, 4.5M Type2 kábel) eladó
nekem evse egyik kocsimnál sem engedte el
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
I3 se engedi el.
Ioniq meg model 3 nem engedi el 100on se, többivel nincs tapasztalatom.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
nem! most írtam le, NEM
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Remek, koszi mindenkinek.
WEBASTO Pure Elektromos autó Fali Gyorstöltő (11kW, 4.5M Type2 kábel) eladó
Végre van dc m5 mellett közvetlenül
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
+1
A tudomány a valóság költészete!
Láttam a MY-t megpakolni, rohadt csomaggal mentek el a fiamék +1000km-re. Mi látszódott belőle? Hátsó ülésen 1-2 kisebb táska, minden más ment bele frunkokba. Előlre pedig a fagyasztott dolgok, menetközben elég jól tartották magukat az úton, pedig ők még megálltak egy motelben aludni is.
Nyilván nem mindennap használják, de ha kell, ott van és kihasználható.
Egyik gyártó így gondolja, másik meg másképpen. Nyilván elvesz a marzsból 50USD-t.
Ahogy az userek is.
Én nem éreztem szükségét eddig, pedig milyen reklámhadjáratot tartott - gondolom még ma is - fülig jimmy a tálcáira és egyéb "kreativ" dolgaira.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
De ingerel az a fazon… nem vennék tőle semmit se.
nekem volt hozzá 2x "szerencsém" , egyszer szakérteni akart egy ioniq28-at, ő ajánlotta, taxi volt (mivel az eladó a megállapodás után felhívott hogy egy másik érdeklődő is megadná az árat, de ha ráteszek 50k-t az enyém és ezek után elhajtottam, nem kellett szakérteni) máskat "ő" árulta ami nem az övé volt és dzsuvás, karcos szintén 28-as volt, amit szintén ő akart szakérteni pénzért, azt sem vettük meg. Utána még küldözgetett képeket, hogy kitakarítva, karctalanítva van, már nem érdekelt. A FB csoportjába - nem tudtam hogy az is az övé -nekiállt ekézni a felrakott autómat. Na innentől számomra egy erkölcsi nulla. Bocs ha valakit megbántottam volna ezzel.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Ezek tények, nem hiszem, hogy bárkit megbántasz vele. Maga a kommunikációja is teljesen tévútra vezeti az embereket, posztol mindenfélét, mintha spanyol viaszt fedezte volna fel, aztán valahogy a saját projektek, sose készülnek el... meg hát aki látta az eladott autóját, meg az újjal mit kezdett el pimpelni, az szerintem sok következtetést le tud vonni belőle...
Én vettem Ő általa ajánlott autót. Semmi köze hozzá. Megkapja a jutalékot és ennyi. Nekem szerencsém volt. Nagyon korrekt volt akitől vettem a. 64-es Nirot es most vettem egy Kona 64-est is ugyan ettől az eladótól az emberünket kihagyva. Nagyon gáz amit a facebookon művel. Minden NAPI-val kezdődik pl….
napinapi
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
hehe, latom masnak is feltunt a napi * napi * napi * napi poen
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
Na most kipróbáltam... Delta AC Max Basic 11 kW fali töltő beépített 5m kábeles +BMW i3 94Ah
Garázsban nyitott (nem lezárt) autó amint elérte a 100%-ot, a töltésjelző lámpa a WallBoxon villogó kékről (töltés) folyamatos zöldre (Autó feltöltve) vált, MK kattan, autó nyitja a reteszt. És simán kihúzom a kocsiból a kábelt... Akkor ez nem normális?
Amúgy nekem az i3 olyan, hogy utcai töltőnél sem tudom ott hagyni bedugott kábellel, hogy majd dugják fel ha sorra kerülök, mert nem fog rá a kábelre, amíg nincs az AC töltőbe dugva, simán elviszi a kábelt, aki akarja. Másrészt kb 1 perc múlva a kocsi ki Time-out-ol, eloltja a világító keretet a töltő csati körül, és hiába dugom utána a töltőre, nem veszi észre, hogy csatlakoztatva van. Menüt már régen feltúrtam emiatt, semmi beállítást nem találtam. i3 fórumon van akinek ráfog a kábelre a kocsija, van akinek nem...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Nem azért engedi el, mert eleve nyitva van az autó?
nyitva volt az autó, nem lezárva. utcán is nyitva hagyod???
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Következő töltésnél kipróbálom lezárva is... de azért fura, hogy ahány i3 annyiféleképpen viselkedik ráfogásban... lehet hogy ez programozás kérdése?
Másrészt saját vésztöltő EVSE-t nem engedi el nyitva sem... (bár erre nem tenném a fejem, de ha érdekes, kipróbálom)
meg azért érdekes, mert az okosok azt mondták, hogy ha elérte a 100%-ot hagyjam a töltőn, mert akkor kezd kiegyenlíteni, valamint ha előfűtöm indulás előtt, akkor azt nem az akkuból veszi, hanem a hálózatból... de hogy veszi onnan, ha elengedte a töltést???
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Teljesen mindegy milyen AC töltő/EVSE amit beledugsz, technikailag minden EVSE, a wallbox is, mert NEM TÖLTŐ, csak annak nevezik. a töltő az autóban van
Kétféle zárvezérlés van minden autóban, és kétféle működéssel
- DC töltős PLC kommunikációval, ahol elengedi a töltés végén akkor is ha le van zárva az autó (1-2 kivétellel ilyen, de azok a hibás autóvezérlések)
- AC töltős ahol lehet automata, ami elengedi ha kész a töltés, és az ajtózárral vezérelt
És ne keverd össze a csatlakozózár oldását az "elengedte a töltést" dologgal mert ilyen fogalom nincs. csatlakozó zárolás van.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |