- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: OAK Mozart Wavetable
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- Meggyi001: Egy olcsó vállfás megoldás a pólóimnak...
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz
Marharépa- #17495 üzenetére
Ez nem "diszkólámpa", hanem profi fénytechnika, nagyszínpadra, koncertekre. Egyébként maximálisan összehasonlítható technológiai szempontból, mivel ugyanazokból az alkatrészekből épül fel (LED, elektronika, vezérlés, szoftver, szervomotorok, stb.). Az meg, hogy kínai...a BMW és a Mercedes fényszóróit, és/vagy az abban található alkatrészeket szerinted ki gyártja? Lassan minden kínai.
-
Marharépa-
lelkes újonc
Hmm, azért egy fényszóró az egy speciális, autóba gyártott alkatrész, nem pedig kínai diszkólámpa. Össze sem lehet hasonlítani a kettőt, sem műszaki színvonalban, sem a velük szemben állított követelményekben.
Hogy ez önmagában indokolja-e az árat, az már más kérdés. Nyilván nem ugyanannyiért adja neked pótalkatrészként, mint amennyiért a beszállító adja neki, de van ezek kívül egy csomó más nyűg is vele. A globális pótalkatrészellátás az nem egy nagy üzlet, ha az egész úgy ahogy van kijön nullára, akkor annak már örülni kell. -
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #17470 üzenetére
Nem 1:1 hasonlítottam össze, de korábban volt olyan érv -nem itt-, hogy ezekben a fényszórókban a LED-ek kerülnek sokba, mert ezek "nagyon nagy fényerejű, speciális verziók". Erre hoztam példának, hogy ez biztosan nem ok az árazásra, ha egy másik termékben ennél nagyobb fényerővel, tizedáron kapható. A két termék nyilván teljesen más, viszont a robotlámpában is van pl. elektronika, szervo motorok, fogaskerekek, és alapvetően egy elég bonyolult elektro-mechanikai szerkezet. Tehát a termék teljesen más célt szolgál, de a fényszóróban semmi olyan extra nincs, ami a robotlámpában ne lenne, sőt, míg a fényszóró gyakorlatilag full műanyagból van, ez a cucc belül full fém. Itt egy videó, hogyan és miből készül egy ilyen...Továbbra sem értem, mi indokolja a 10-szeres árat?
-
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #17465 üzenetére
"Elég pörgősen jönnek ki az újab és jabb modellek.. viszont valahogy elfelejtődik a korábbi generációk támogatása."
Nekem is ez a tapasztalatom, számos kínai termékkel. Amíg gyártásban van, talán lesz hozzá alkatrész, de amint onnan lekerül, mintha nem is létezett volna soha. Egyszerűen lesz*rják, vegyél újat aztán kész. Autóknál ez a hozzáállás katasztrófa lenne. -
tuzpenge
őstag
válasz
mjani1172 #17491 üzenetére
Nézd, látom tényleg nem megy az értő olvasás...van ilyen... Úgy csinálod mint a kormánypártiak (nem politikus vagy véletlen?), kiemelsz részleteket a teljesség igénye nélkül és más kontextusba helyezed. Az még véletlenül sem zavar hogy ott volt hogy "tisztelet a kivételnek"??? De tudod mit: legyen igazad leírtam hogy kint minden tökéletes és kolbászból van még a kerítés is, és ilyen álomban ringatom magam....pont az ilyenek miatt irkálok minél kevesebbet ide...sajnos nem mindenki tudja megfelelően értelmezni a picit bonyolultabb mondatokat, bár ez a hsz-t nem gondoltam annak, azt hittem átmegy a lényeg. @Marharépának (akinek válaszoltam) szerintem át is ment ahogy olvastam.
Legyen szép napod! -> Béke!!! -
mjani1172
addikt
válasz
tuzpenge #17490 üzenetére
"Azt felejted el hogy Te németbe viszed, mi meg magyar szervízekről beszélünk "
" itthon nálunk még az is megszívja aki márkaszervizbe visszi az autóját csillagászati összegért,"
Nem azt írod, hogy: megszívhatja, vagy előfordulhat, esetleg javítani kell ezen, hogy ne így legyen..... hanem egyszerűen kijelented, hogy ez történik.
Ha nem tudod mit írsz,nyugodtan olvasd vissza, és ne erőltesd. -
Andras6800
senior tag
válasz
teppik_amon #17475 üzenetére
Hát jelenleg ezt a bizonytalanságot (tartósság pl) a piac is beárazza elvileg a maradványértéken. Bár jelenlétéből fakadóan nem sok 3-5 éves használt BYD van a piacon.
Remek példa erre szerintem az Alfa. Hiába a Gulia az egyik legmegbízhatóbb verda a statisztikák szerint... az alfa rossz híre miatt elég gyatrán tartja az árát. Sőt...
Az BEV-ek értéktartása amúgy is lutri a sok állami támogatás, a masszív tech fejlődés, a folyamatos hitegetések (szilárd test aku, hidrogénautó) és a Tesla szélkakas árazása miatt. -
mjani1172
addikt
A pénz legkevesebb...
A tanulási képességeket elismerem én folyamatosan tanulok. 😀
De sajnos a helyzet ennél egyszerűbb, amit én rendelek (nem akarok részletesebben belemenni, fedje ezt homály...te úgy is tudod, ide meg nem szeretném beírni) , azt nagyon kevés helyen gyártják.
Egyébként nem csak velem bánnak így, az ismerős kereskedők is ugyanígy járnak.. . Mivel semmiféleképpen nem tudod visszavinni, és pereskedni sem fogsz, szemetek nagyon.Én csak európai terméket hozok, és a partnereim közül messze a hollandok a legszemetebbek,a csehek a legkorrektebbek. . ez van. -
biker
nagyúr
válasz
mjani1172 #17481 üzenetére
"Én hollandiából is hozok árut több cégtől endszeresen. Kb 15 éve! még soha nem az jött mint amit előre megrendeltem, és kifizettem."
ha 15 éve rendszeresen ez történik, és mégis rendelsz, akkor vagy tele vagy lével, vagy a tanulási képességekkel van gond, mert nem jössz rá, hogy nem jó
én is rendszeresen rendelek több országból, mégsincs ilyen gondom -
mjani1172
addikt
válasz
tuzpenge #17479 üzenetére
Miért vagytok arról meggyőződve hogy az angol, francia , vagy akár a német szervízekben Yusuf és Murat mindent tökéletesen csinál? Németország a Burger Kingből kijön az alkalmazott, leül a padkára, rágyújt, majd a körmével a mezitlábas nagylábujját megtakarítja, aztán simán visszaáll a pult mögé.
Ahogy mindenki látta, úgy társai is, nem lepődtek meg,nem szóltak neki.....
Én hollandiából is hozok árut több cégtől endszeresen. Kb 15 éve! még soha nem az jött mint amit előre megrendeltem, és kifizettem.
Aki azt hiszi, hogy kint minden tökéletes az álomba ringatja magát. -
tuzpenge
őstag
válasz
Marharépa- #17477 üzenetére
Én nem akartam semmit kreálni, csak azt hogy itthon nálunk még az is megszívja aki márkaszervizbe visszi az autóját csillagászati összegért, és a végén a szervíz széttárja a kezét hogy ez nem az ő felelősségük....
-
teppik_amon
tag
válasz
Andras6800 #17465 üzenetére
Köszi a választ. Kellenek az ilyen tapasztalatok.
Megmondom őszintén, szemezek a BYD-val. Pénz az nincs ráde hátha államunk és kormányunk ad valami kedvezményes ingyenhitelt rá. Napi 50-200 km-re kéne, itthon tudnám tölteni, családot hozni-vinni városon belül.
És nekem is az a legnagyobb problémám, hogy nincs hosszútávú tapasztalat velük. Megéri-e belefeccölni xmilliót ha 5év múlva nincs autó mert széthullott? :\ -
hunspikey
őstag
Kérek egy kis segítséget, szombaton elgurulnék bécsbe, tudtok mondni a határ előtt jó áru gyorstöltőt (legalább 100kw)
-
tuzpenge
őstag
válasz
Marharépa- #17469 üzenetére
Azt felejted el hogy Te németbe viszed, mi meg magyar szervízekről beszélünk amelyek túlnyomó többségében csak a lehúzás megy (tisztelet a kivételnek), és attól nemigen alszol nyugodtabban ami ott folyik....
-
WiZARD
addikt
válasz
Marharépa- #17469 üzenetére
Igen van olyan része is.
Reálisan mennyi idő a szemrevételezéssel történő átnézése egy elektromos autó azon részeinek, aminek nincs a számítógépek által mért paramétere? -
Andras6800
senior tag
Az első bekezdéssel teljesen egyet kell értenem. A másodikkkal csak részben. Az tény, hogy a gyártók dúrván túlárazzák a cserealkatrészeket (Szerintem simán 2-3x benne van a beszerzési árnak, vagy inkább több), evvel egyet is értek. Ellenben az általad linkelt lámpát összehasonlítani egy autóba épített led lámpával elég dúrva túlegyszerűsítés. Rengeteg aspektus van, ami miatt ég és föld a 2 termék. Ez még nem is az alma meg a körte esete
-
Marharépa-
lelkes újonc
válasz
WiZARD #17467 üzenetére
"mindenki OTA frissítést ígér, meg online minden"
A probléma az, hogy az autó túlnyomó részben olyan dolgokból áll, amit offline szemrevételezéssel kell ellenőrizni.
Én sose értettem hogy miért örül valaki annak, hogy egy nagyértékű tartós műszaki cikket, amivel szembe n ráadásul komoly biztonsági és megbízhatósági elvárások vannak, nem kell rendszeresen ellenőriztetni.
Én nagyon szívesen viszem kötelező szervizbe az autót. Örülök neki ha átnézik, nyugodtabban alszom. -
WiZARD
addikt
Főleg ha mellé teszed, hogy Tesla led matrix fényszóró 350k, amit ugyanúgy a Hella gyárt, mint sok mást.
A Teslánál nincs kötelező karbantartás (oké, ez vitatható), másnál meg lehet évente soktízezret fizetni a kötelező karbantartás részeként a diagnosztikáért meg hasonló hangazatos bullshitekre.
2025 van, mindenki OTA frissítést ígér, meg online minden, és akkor tényleg azt mondják hogy az autó aktuális paramétereit egy offline kábeles izével kell lekérdezni minimum évente, de nagy futás mellett gyakrabban 40+ezerért, mert különben nem lesz gari. LOL -
amargo
addikt
-
Andras6800
senior tag
válasz
teppik_amon #17455 üzenetére
Arra alapozom, hogy dolgozom együtt Kínai mérnökséggel és látom, milyen munkákat adnak ki. Valamit volt szerencsém átélni, a versenyszellemet náluk.
Alapvetően 3 dolog van, ami zavar Kínai autóiparban:
1: Kínaiak nagyon ügyesek a cherry pickingben. Remekül marketingelik a terméket és kiragadják azokat az adatokat, melyek bevonzzák a vevőket.. amivel jól el lehet adni a terméket. Aztán amikor beszállsz a termékbe, rájösz, hogy szarra szálltál. Pl BYD hiába tölt mint a bajnok papíron... második DC töltésre túlmelegszik az aksi.. lásd Björn BYD Tang tesztjét. Oké, ez abból jön, hogy más a töltési teljesítmény Kínában meg EU_ban, és lehet rajta javítani majd kövi generációkban több hűtéssel, de a jelenlegi Kínai autók mind a Kínai piacnak megfelelően vannak tervezve... azaz rövidebb városi, vagy elővárosi közlekedésre. Ha messzebb mennek Kínában, elég remek tömegközlekedésük van. Ezért nincs is fókuszban ilyen 1000 km-es futás 1 etapban... vagy magyar viszonylatban az Adria utazások. Ezt mondjuk kövi generációra lehet javítani, de ez csak a jéghegy csúcsa. És migis a fő előnyként emlegetett töltési teljesítményben gyengék...
Továbbá valahogy mindenki elfogadja, hogy félkész terméket adnak el.. lásd pl sávratrás. Csak az a gond, hogy ameddig mindenki bízik a SW-es javításban, rendezésben, amire van is esély, simán benne van, hogy a végén kiderül, hogy HW limitáció van. Pl az, hogy a sávtartás nem megy 120 km/h felett, lehet nem csak SW probléma, hanem az ezt vezérlő kamera HW-es limitációja (Kamera felbontása).
Több reklámban láttam impozáns töltési időket.. de aztén kis betűvel ott van, hogy 20 - 75%, nem 10-80% mint ami elterjedtebb, és mindenki erre gondol, ha egy DC töltési időpt megadnak mint katalógus adat. Technológia szinten tartom, hogy a német/ japán autóipar simán ott van, vegy előtte a Kínainak. Kína tech előnye kimerül a BMS alatti logikai egységben: aksi cella.
Ellenben a jobbak marketingben, nekik egy jobb érzékük a vevői igényekre.. lásd pl a Xiaomi utastéri extákat amikkel magad tudod bővíteni a verdát. Sajna a többiek továbbra is lehúzást látnak az extrázában, míg Kína marketing potenciált.2: Kínai mérnökség megbízhatósági célja tervezésnél 5 év jellemzően. A többiek inkább 10-15 évre lőnek. Változó. Továbbá a megbízhatósági tudásuk sokszor elég felületes. Egyszerűáen nehezen látják meg az összefüggéseket. Nagyon célorientáltak és képesek párhuzamosan koncepciókat futtatni, de ez sokkal inkább egy try & fail előrementel, mintsem mélységi megértés. Véleményem szerint ezért is van az, hogy nagyon mobilosan csinálják az egészet. Ilyen tyúklépésben fejlesztenek a generációk közt. És itt most nem magára az autóra gondolj, meg az autó formájára, hanem a lemezek mögött találhatő elektronikára. Mindig csak kicsit reszelnek rajta, alig észrevehető, ami miatt kicsit jobb lesz, de egy masszívabb újitást nem vesz be a piac gyomra. Mindazonáltal számomra kérdéses, hogy egy zsír új BYD seal mennyire fogja megérni a 10 éves kort, meg azokat a futásteljesítményeket, mint amit pl egy Suzukitól elvárunk. A Volvót üdítő kivétel de az európai tervezés. Kicsit olyan ez, mint pl a VW - Skoda viszony. Vagy Opel - Stellantis. Vannak közös alapok, de nem biztosítja egyértelműen a minőséget, hogy egy tulaj van.
3: Ha más kínai termékekből akarunk valamiféle megállapítást húzni az autóiparukra, akkor elég borús képe alakul ki hosszú távú support tekintetében. Elég pörgősen jönnek ki az újab és jabb modellek.. viszont valahogy elfelejtődik a korábbi generációk támogatása. Azaz míg egy 10-15 éves VW Passattal begurulsz egy VW szakszervízbe, kapsz alkatrészt.. gyárit. Az árának nem fogsz örülni, de van. Számomra egy egy magas rizikó, hogy ha veszek egy széria végi Seal-t, akkor lesz-e hozzá még alkatrész a gari lejárta után, vagy majd szarért visszaveszik, mint pl pár Nissan Leaf-et, amiknek aksija ment szét gariidő végén, de nem volt csere.
Ide érdekes adalék, hogy mígy a világ többi gyártójánél egy generáció életciklusa 5-8 év, félidben egy facelifttel, addig Kínaiak inkább 2-3 éves etapokban gondolkodnak, nem faceliftben. Bár náluk minden új gen német mértékkel mérve inkább egy facelift mint új gen.Dióhéjban ennyi.
-
mokus1
addikt
Délpesten tudtok ajánlani megbízható autó szerelőt ha nem márkaszervizbe mennék? Hajtóműolaj,hűtőfolyadék csere lenne és kia eniro.
-
Ha valakit erdekel:
Ez mar mindenkeppen jo deal szerintem.
-
moleculez
veterán
válasz
Marharépa- #17458 üzenetére
Az egy dolog de a Megawattos infra kiépítését ki fizeti?! Ja hogy majd 3x annyi lesz a gyorstöltés ha ki akarom használni az autó egyik legjobb funkcióját. Vagy eautos ado infra fejlesztés címszóval? Azért most az egyre terjedő 3xx kw töltéssel igencsak feszegetjük a jelenlegi infra korlátait (itt angliában dumáltam egy energetikai mérnökkel), meg se merem tippelni mi lehet a szitu k-EU-ban.
-
aneda
senior tag
válasz
Marharépa- #17458 üzenetére
"Meg aztán az is tipikus kínai szokás, hogy papíron minden csodás, a valóság meg mást mutat..."
Az a durva, hogy ezt újra és újra beveszik a vásárlók... -
Vesa
veterán
válasz
Andras6800 #17454 üzenetére
Sajnos a hazai márkaszervizek minősége elég nagyot szór, márpedig az általad említett karbantartást ezekben végzik legalább a gari időn belül (van persze kivétel, de nagyrészt így van). Eleve, az árakban irtózatos a szórás. Nekem a Pappas adott egy 370k-s árat B-szervizre, míg egy másik márkaszervizben ugyanezt megcsinálták 190k-ért, ugyanúgy gyári alkatrészekkel és olajjal, gyári előírás szerint, mivel ez is hivatalos márkaszerviz. Nagyon sok márkaszerviz renoméja a béka hátsója alatt van, tele a net a horror sztorikkal a kiszámlázott, de el nem végzett munkákról. Vagyis mezei userként akkor sem feltétlen lesz rendben az autó, ha időben viszed karbantartásra, sajnos ez a nagy magyar rögvalóság.
Maguk a gyártók is teljesen hülyének nézki a vásárlókat, pl. nekem senki nem tudja megmagyarázni, mi a franc kerül egy LED fényszóróban 1,5millió forintba/darab?? Anno az E38 BMW-be a komplett Xenon fényszóró gyújtótrafóval együtt nem keült ennek negyedébe sem. LED robotlámpát kapni 120k-ért, amiből 1db nagyobbat világít, mint az autó 2db LED fényszórója együtt, tehát még azt se akarja nekem senki bemagyarázni, hogy valami extra speciális nagy fényerejű, drága LED van az autóban. Ilyen árak mellett persze beindul a gagyizás, főleg itthon, de egyre többet olvasom külföldi fórumokon is, hogy tele a hócipőjük. Magam részéről úgy tartom távol magam ettől az egész szervizes, alkatrészlehúzós mizériától, hogy már csak garis autókat veszek és a gari lejárta előtt eladom őket (ez alól most az Ioniq egy kivétel).
-
Marharépa-
lelkes újonc
"ott van az új Zeekr 7X ... 10-80 töltés 13 perc alatt..."
Nem a gyors töltés a művészet, azt nem nehéz megcsinálni. Az a nehéz, hogy a gyors töltés ne nyírja ki relatív hamar az akkut. Meg aztán az is tipikus kínai szokás, hogy papíron minden csodás, a valóság meg mást mutat...
-
Marharépa-
lelkes újonc
válasz
teppik_amon #17455 üzenetére
Mert gyakorlatilag semmit sem tudunk a kínai gyártókról. Nem tudjuk mennyire lesznek megbízhatóak az autóik, reklamáció esetén hogyan fognak eljárni, hogyan fognak tudni pótalkatrészt biztosítani, és így tovább.
-
válasz
Andras6800 #17454 üzenetére
hát egyes kínai gyártók lazán verik sajnos az európai piacot... például a geely aki a volvoba vásárolta be magát így pedig minden tudás ott van ami a volvoé volt... s jönnek az egyre jobb elektromos autókkal (Polestar ... az elején elég hulladék volt de egyre jobbakat raknak össze) Például ott van az új Zeekr 7X ... 10-80 töltés 13 perc alatt...
-
teppik_amon
tag
válasz
Andras6800 #17454 üzenetére
"Ha Kínai előretörésre gondolsz.. Az jó buli. Saját véleményem szerint orosz rulett jelenleg Kínai autót venni. Csak itt nem 1 golyó van a 6-os tárban, hanem inkább 3.
De ez másik téma."
Csak olvasgatni járok ide, de ez a téma érdekel. Miből gondolod ezt? -
Andras6800
senior tag
válasz
bitpork #17453 üzenetére
Igen, minden autó drága, pont ezt írom. Ha rendesen akarod fenntartani, akkor az költséges mutatvány. Persze 1x éves autókkal lehet összevetni, de a komplexitás miatt más kávéház. Csak ameddig egy Toyota rendes olajcsere mondjuk 40 k a márkaszervízben BMW-nél ugyan ezért legombolnak 100K-t. Ezért írtam, hogy a német nagy hármas drága. Lehet olcsón futtatni őket (teszik is sokan), de ez meghálálja magát nagyon pár év múltán. És itt van a karbantartás vs javítási költégek viszonya. Az elhalasztott karbantartási költséget fizeted meg kamatosan a javításival sokszor. Ezt szívja a legtöbb 3. - 4. tulaj.
Ha Kínai előretörésre gondolsz.. Az jó buli. Saját véleményem szerint orosz rulett jelenleg Kínai autót venni. Csak itt nem 1 golyó van a 6-os tárban, hanem inkább 3.De ez másik téma.
-
válasz
Andras6800 #17451 üzenetére
Már nem csak a német nagy hármak a drágák. Pont a komplexitásuk és hát a technológia váltása miatti bizonytalanságok miatt. Ki fogja a 30 éves ismert technológia helyett a még ismeretlent olcsón bevállalni?
-
hunspikey
őstag
válasz
Andras6800 #17451 üzenetére
-
Andras6800
senior tag
válasz
hunspikey #17450 üzenetére
Véleményem szerint továbbra is jellemző "hiba", hogy összemossunk a javítási és a karbantartási költségeket.
Nekem most egy IX3 van, előtte volt E93, G01 meg E46. Egyik sem hagyott ott soha. G01 fiatal volt, nem is volt semmi baja amikor eladtam. E93-at (Diesel) majd 1
16 éves koráig hajtottam és 5 évesen vettem. 1x kellett javításra költenem, amikor zárlatos lett az egyik comfort bejutás érzékelő a kilincsben. Minden más karbantartás volt. Arra viszint költöttem szépen.. pl vezérműlánc csere... E46ot is nyúztam jópár évig és nem is fiatalon vettem, majd 10 évesen. 1 Lambdaszonda cserén külül szintén csak kopó alkatrészek cseréjére ment pénz. Most IX3-al belenyúltam, mert nincs 2 éves és 2 hónapja hurcolom szervízbe RDC hiba miatt. Már 5x nekiugrottak a javításnak.. de eddig nem sikerült megoldani, hiába cseréltek már többmindent is.
Bár elkaladoztam kicsit, a lényeg, hogy a BMW vagy Merci vagy akár Audi... és még VW is drága. Drága üzelemtetni mert drága a karbantartása. És jajj neked ha javítani kell. Sajnos itt is vannak hibák, mint mindenhol, de ez valahol összefügg a komplexitással is. Az újabb autók egyre komplexebbek, egyre több ami elromolhat, szóval egyre drágábbak is lesznek.
Egyéni nem reprezentatív megfigyelésem szerint itt kezdődik a baj. Szeretünk tovább nyújtózni mint a takaró ér, és nincs pénz rendesen karbantartani. Megveszi az átlag a 2-3 éves lizing BMW-t/ Mercit/Audit-t a jómadár, aztán krabantartásra nem költ, vagy megkeresi a legolcsóbb sarokszervízt. DSP-t kivágatja,, AdBlue-t letiltatja.. stb. Elvégre kívül BMW/Merci/Audi.. az meg kintről nem látszik, hogy a műszerfal olyan mint a karácsonyfa a hibák miatt. Aztán ha megint tisztes tulajhoz kerül az autó aki nem csak tulaja, hanem gazdája is, meg a csodálkozás, hogy mekkora szar a gép, mert minden baja van. Az meg nem látszik/ nem tudható, hogy egyes alaktrészek azért mennek gallyra, mert extra terhelést kaptak hosszabb ideig egy korábbi el nem hárított egyébb hiba miatt.
Persze ide is mindenkinek lesz megerősítés és/ vagy cáfoló sztorija. Nekem is van. Szembe kéne nézni vele szerintem, hogy a széles körű/ mindenki számára elérhető olcsó individuális közlekedés és az élhető környezet egmás komplementerei. -
hunspikey
őstag
válasz
bitpork #17448 üzenetére
Nálam az új iX1 ökörködött valamiért. Hisztizett három napig. Elsőre átadás után másnap kiírta, hogy nagyfeszültségű akkumulátor és meghajtás hiba. Magyarul totálkár. De ezt elfelejtette és sosem írta többet és tökéletesen működik. Ezen a napon lefagyott az iDrive rendszere, második képernyő örök feketeségbe vonult - ezt egy reset megoldotta, azóta hibátlan. Aztán kiírta hogy a vezetés támogató rendszerektől búcsút vehetek, de ezt meg megoldott egy sima kocsi mosás. Szóval az első 3 nap érdekes volt, azóta viszont makulátlan és imádom.
Biztonság kedvéért a BMW behívta jövő hét hétfőre egy ellenőrzésre - átnézik az akksiját, a német anyacég utasítására. Ez kötelező protokoll - szerintem semmi baja nincs.
Nekem egyébként az F31 tényleg sosem szart be, de 2.2 millió volt a vezérlés csere és az akörüli dolgok. Szóval ki hogy nézni?! Az üzembentartás költsége szerintem nem a nyűgös rész. BMW, Audi, Merci mind drága, akinek sok szálljon ki belőle. A gond az lenne ha otthagyna valahol és ilyen viszont sosem volt egyik BMW-vel sem.
-
Marharépa-
lelkes újonc
válasz
mjani1172 #17447 üzenetére
"két fiatalemberrel akiknek a munkája ezeknek az autóknak a javítása"
És senki sem vitatja azt a tudásukat, hogy hogyan kell egy ilyen autót megjavítani.
A probléma az, hogy jellemzően nem szoktak itt megállni, és olyasmiről kezdenek el szakértenii, akiről fogalmuk sincs. -
válasz
mjani1172 #17447 üzenetére
Tudod ezekre minden esetben lehet cáfolatot hozni egyéni preferenciák alapján. Nekem is van barátom aki hoz ilyen számokat (nem vicc, de egy időben komolytalankodott azzal h a gyerekét is valamelyik modell után nevezi el). Érdekes hogy neki is gondtalan volt minden bmwje. Más kérdés hogy pl csak az x6ra évi 7 számjegyet költött. Nekem is ez a tapasztaltom csak Audi,VW és olaszautós vonalon. Bármikor mehetek bárhova de a karbantartás elmaradása mindent tönkre tesz. Könyvelőmnek a pár napos toyotája (ami ugye híresen "igénytelen" a piros lámpánál idulásból féltengely törést szenvedett. Ugyan ez volt a tesla is eleinte.
Egyébként az megvan h ugyan azt mondjuk, csak valamiért te nem értelmezed amit írtam? -
mjani1172
addikt
válasz
bitpork #17446 üzenetére
Különösen amikor axiómaként kezel valakit aki elsősorban wanabe influencer.
Miről beszélsz?
Ha azt mondom amit én tapasztaltam-(pedig több mint 60 autóm volt) nem hiszed el, hiszen jobban tudod.
Pontosan mire gondolsz ? Veszek a kedvedért 50 BMW-t, évekig együtt használjuk,aztán szétszedjük őket és írjuk a költségeket füzetbe?
Ezért linkeltem egy (több részből álló) beszélgetést két fiatalemberrel akiknek a munkája ezeknek az autóknak a javítása.Nem vén hülyékkel, és nem kezdőkkel. Csak ezzel foglalkoznak, reggeltől estig, hivatalos műhelyük van. Ők is hülyék, nekik sem hiszel.
Ezután linkeltem egy kereskedőt, aki nyíltan megmondja, hogy nem tesz bele pénzt. Ő is hülye.
Tényleg nincs értelme.... -
Ugyan nézd már meg megint mit írtam. Segítek mert az EV szakmaiság mellett úgy tűnik az értő olvasás más eredményt adott neked. "Hajaj, ha X genként tecső vidóra hivatkozol az azért nem túl bizalomgerjesztő" Segítek az értelmezéssel is, hátha: a gen X tagjai jellemzően saját első kezes tapasztalatokat tekintenek alapnak, csak mert az interneten állítják még megvizsgálják minden szemszögből és megfelelő utánajárás után alkotnak véleményt - az én eddigi ismereteim szerint. Kifejezetten nem Millenális vagy Y gen aki mindent elhisz csak mert le lett írva. Ez nem jelent sem többet sem kevesebbet mint amit : attól hogy számomra nem bizalomgerjesztő egy generációmbeli viselkedése még nyugodtan teheti. Ez ugyanakkor nem jelenti automatikusan azt hogy igaza is van. Különösen amikor axiómaként kezel valakit aki elsősorban wanabe influencer.
De szerintem ezt itt , a szakmai topikban zárjuk le. Ha úgy érzed van miről beszélnünk akkor a pm-em nyitott.
-
biker
nagyúr
válasz
bitpork #17444 üzenetére
az egész generációfigyelős baromság később jött létre, mint ő született, mert 52-es volt.
egyébként az alap onnan indult, hogy te mondtad valakinek "egy egyén gyk egyedülálló viselkedésével" kapcsolatban, hogy X gen-ként tecső videóra miért hivatkozik
na akkor te ugyanazt csinálod amit nekem hibaként felvetsz? heh?
na most fejezzük be, mert unalmas
-
Barátom, nem tudom egy egész generáció általános jellemzői hogyan vethető össze egy egyén gyk egyedülálló viselkedésével. Nem mellesleg apósom 93 évesen is netezik és statikát számol -de ennek semmi köze ahhoz, hogy a generációja már nagyrészt kihalt és ha mégsem, a maradék többsége akkor sem éli a napi fejlődést.
Azt viszont tudom, hogy vannak olyan generációnkénti jellemvonások amiket figyelve lehet véleményt alkotni. Természetesen mindenben benne van a tévedés lehetősége, de azért a nagy számokkal szembe menni nem igazán van értelme.
A te édesapád melyik generáció szülöttje volt? -
biker
nagyúr
válasz
bitpork #17442 üzenetére
nem, az emberek életkor szerinti beskatulyázása, és az hogy valaki élethosszig tanul, még csak nem is egy lexikonban van a polcon. Nem tudom hogy jön ide.
Apám 60+-osan nyugdíjban otthon órákat játszott a transport tycoon-al, kompletten lemodellezte a szegedi egyvágányos villamos pályákat, és azt élvezte, hogy pont úgy járnak a kitérőkben, mint nagyban.
És? közben meg rádiókabarát hallgatott. És?
És közben 60+-osan új programnyelveket tanult, és aktívan fejlesztett, benne volt haláláig a szegedi tömegközlekedés új iránytó rendszerének a fejlesztésében és tesztelésébenKonkrétan össze vissza beszélsz, és azt sem tudod mi a baj ezzel.
-
Ez kb mintha te villanyszerelőként tojnál arra hogy az elmúlt 30 évben mi fejlődött a szakmádban.
A generációknak jól látható lenyomata van minden téren. Érdemes utána olvasni kicsit mert sok dolgot megmagyaráz normák és viselkedés terén. Ahogyan igények és elvárások terén is -
mjani1172
addikt
válasz
Marharépa- #17437 üzenetére
1.Bocs, olvasd el miről beszélgetünk...Utána szólj bele kérlek.
2. Azt, hogy mi járt szakszervízben, honnan a büdös francból veszed? -
Marharépa-
lelkes újonc
A hangsúly a szakszerű és előírásszerű karbantartáson és szervizelésen van. Nyilván ezt első körben a gyári szakszervízben kapod meg, de nem kizárólagosan.
Az is tény, hogy Magyarországon gyakorlatilag nincs olyan használt, már nem az első tulajdonosánál lévő BMW, aminek ne manipulálták volna az óráját. Simán több százezerrel kevesebbet mutatnak a számlálók, mint amennyit valójában futottak. Az egyszeri sokadik tulaj meg abban a hitben van, hogy a valójában félmilliót futott autójában csak 130e kilométer van.
Éppen ezért az ilyen szerelős beszélgetős videók maximum szórakoztató értékkel bírnak, mással nem.
-
tuzpenge
őstag
Sajnos ez nagyon igaz....de szerintem @Marharépa a német szervizekből indul ki és nem a magyarból....ott lehet hogy normálisan megcsinálják, de itthon sajnos a tapasztalat túlnyomóan az hogy sz@rnak mindenre csak fizesd és viszlát....márkától függetlenül....tisztelet persze a kivételnek, de az sajna marginális...
-
válasz
Marharépa- #17437 üzenetére
azért mert nem szakszervizbe viszi az ember, ahol lehúzzák mint a sz*rt azért mindegyik rosszul volt karbantartva, az nem is lehet, hogy a gyári előírások is rosszak? Olajcsere periódus is vicc, a sok “lifetime” olajról nem beszélve…
-
Marharépa-
lelkes újonc
válasz
mjani1172 #17432 üzenetére
Bocs, de a legfiatalabb F10 is elmúlt már 8 éves, az átlag több mint tíz éves, és a nagy részük pár éves koruktól fogva soha nem járt szakszervízben, nem kapta meg az előírt karbantartásokat és nem szakszerűen szerelték.
Pontosan milyen következtetéseket is akarsz ebből levonni? -
biker
nagyúr
válasz
bitpork #17433 üzenetére
a generációs beskatulyázás ugyanolyan pronyó mint a "férfiként főzől?" és társai
Mi a f.. köze van az életkornak ahhoz, hogy mit néz? És mivel ért egyet?minden nap azt várom, felkerüljön a happy hour vod, mert Pisti pont olyan mint én, és szétröhögöm magam rajta. Hány éves vagyok és melyik gen-be tartozom? Na???
-
Vesa
veterán
válasz
WiZARD #17430 üzenetére
Sok EV-nek meg horror sztori lett a vége, akku cserével amit nem voltak hajlandók gariban cserélni, vagy inverter csere milliós költségekkel, BMS gondok, megbízhatatlan működés. Elég sok már a tapasztalat, és a fórumokon sok a panasz is. Egyetlen saját példából nem lehet sajnos következtetést levonni. Egy EV ugyanúgy lehet pénztemető, és a füstössel is el lehet járni 10 évig úgy, hogy alig költesz rá, és mindkettőt megofrdítva is igaz ez. Ebben sajnos elég sok a szerencsefaktor is, még új autóknál is látjuk, hogy az egyikkel sok a gond néha,a másikkal meg semmi. Az, hogy gariban megoldják ezeket ingyen, az nagyszerű, de valójában ezek problémás ügyek magát az autót tekintve. Az autózás, költségszempontból mindig is lutri volt.
-
mjani1172
addikt
válasz
bitpork #17433 üzenetére
Mire hivatkozzak? Mit hinnél el? Ha azt mondom amit én láttam, tapasztaltan, elhiszed? Na ugye. Mit akarsz egyébként ebből a vitából kihozni? Hogy megbízható, ez mellett tartja az árát? Legyen, engem nem érint.
Arra gondoltam ha két független szerelő mond valamit, akik ezeket szerelik, akkor hihető. De tényleg mindegy, kár volt belemennem. -
-
mjani1172
addikt
válasz
CharlieDrop #17431 üzenetére
Nézd, 35 évet eltöltöttem az autók között.
Nem akarok győzködni senkit. De érdemes pl ezt https://youtu.be/SGT-WsppmCk?si=LGFJ5wW-hyJw7VI6 megnézni, (az összes részt) Szerintem nem hülyék.
Ahogy sok magyar nyelvű hozzáértő Bmw szerelős video van fent.
Aztán lehet, azok is hülyék, és egy jó F10 es a király.
https://youtu.be/QGlnoKJnKj0?si=3qq34Qe2FxzRxo2R
De tényleg mindenki azt vesz amit akar -
CharlieDrop
veterán
válasz
mjani1172 #17422 üzenetére
"Aztán jötgek a sorzatom és hibák,pl az e28-ban az 524 td, ami szintén jó lett volna, ha. Akkor az volt a duma, a hengerfejre rakjunk patentet, és akkor nem kell csavarozgatni mikor szerelni kell...."
Sok probléma olyanból jött, hogy a szakiknak fogggalmuk sem volt arról hogy kell szerelni, meg mit is kell karbantartani.
-
WiZARD
addikt
válasz
mjani1172 #17429 üzenetére
Mindenre kell költeni, kérdés hogy mire mennyit.
Nekem a Leafbe 6év/90k km alatt kellett
-1x új 12V akku,
-1x ablaktörlő lapát csere
-1x új gumik
-6x pollenszűrő csere
-15x ablakmosófolyadékot kellett tölteniM3 4év/90k km:
-1x új gumik
-4x pollenszűrő csere
-4x ablakmosó folyadék -
-
mjani1172
addikt
válasz
Marharépa- #17423 üzenetére
"idősebb darabjai, fillérekért eladóak"
Melyik autónak nem?
Pl:Fiat Panda, Suzuki Swift, Toyota Yaris
Általában azok az autók amikkel nincs nagy gond, és olcsón üzemeltethetőek.
Tisztában vagyok vele, hogy nem egy kategória, de az ettől még nem normális, hogy lapátolni kell bele a pénzt.... -
Marharépa-
lelkes újonc
válasz
bitpork #17424 üzenetére
Egy jó viszonyítási alapot ad, hogy kábé hogyan helyezkednek el egymáshoz képest a gyártók. Nyilván az egyes típusok, változatok között elég nagy szórás lehet, de kiindulásnak jó. Ez az egyik olyan (részben) nyilvános minőségbiztosítási statisztika, amit maguk a gyártók is komolyan vesznek, és elég nagy pénzeket fizetnek a JD Powernek azért hogy megkapják a részletes adatokat.
-
FIREBLADE78
addikt
Jól látom,hogy este 11-től olcsóbb a tesla töltőn a töltési díj? 128 Ft
-
válasz
Marharépa- #17423 üzenetére
Mióta releváns az USA statisztika az EUban?
-
Marharépa-
lelkes újonc
válasz
mjani1172 #17422 üzenetére
"idősebb darabjai, fillérekért eladóak"
Melyik autónak nem? Van néhány ritkaság, amik idősebb korukban is drágák, az összes többi meg egy marék ropiba kerül. Ez önmagában még nem jelent semmit azzal kapcsolatban, hogy az az adott típus minőségi szempontból jó vagy nem.
Visszatérve a BMW-re: a márka stabilan tartja a helyét a minőségi statisztikákban, hol egy kicsit előrébb, hogy egy kicsit hátrébb, de jellemzően az első harmadban, átlag feletti eredménnyel. Az Audi az utóbbi években nagyon lecsúszott, és a Merci sem teljesít túl jól. -
mjani1172
addikt
Bár nem témája a topicnak a BMW története, de szerintem, pont az mint ami volt.
Nem tudom mikori a jó, én az e 30-al kezdtem, ahol akkor ugyanezt mondták.
Aztán jötgek a sorzatom és hibák,pl az e28-ban az 524 td, ami szintén jó lett volna, ha. Akkor az volt a duma, a hengerfejre rakjunk patentet, és akkor nem kell csavarozgatni mikor szerelni kell....
Minden sorozatban drága hibák.pl E 60 az jó? Dehogy. Nézd végig, mindegyik sorozat, idősebb darabjai, fillérekért eladóak. Csak az idő megszépítí
Ez mindig ilyen volt, szeretni kell,+vastag buxa.Kb mint a, Range Rover.Mindig a régi jobb volt,... bár már a legelsó is hírhedten szar. -
Vesa
veterán
válasz
hunspikey #17396 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de a BMW sem az ma már, mint régen volt. Egészen más a piac, mások a költségek, mások az elvárások, más minden. Nekem egyébként a mai mercik sokkal jobban bejönnek, mint a régiek (nem kinézetre, hanem technológiában és IT rendszerben), nem véletlen, hogy 35évig soha nem volt egyetlen Mercedesem sem. Ellenben BMW-m több is, ebből kettő 7er. Az info rendszer katasztrófa volt a Mercedesben egészen addig, amíg ki nem jöttek az MBUX-al. De maga az autó is, pl. az előző C-class a valaha volt legrosszabb meghibásodási statisztikával rendelkezik, és híresen csörög, zörög. Korábban a BMW vitte a pálmát az iDrive-al, ami sokáig a legjobb rendszer volt amit autóba valaha beépítettek. Azóta viszont a Merci ezen a téren lelépte a konkurenciát, a BMW még közelíti, de az Audi rendesen lemaradt, még a legújabb rendszerével is. Az autóknál pedig régen is voltak jobb szériák és voltak borzalmasak. BMW-ben is, Mercedesben is. Ez egy ilyen játszótér...
BMW-ből az utolsó széria amibe még szívesen átülnék, az a G11/G12, vagy ennek a korszaknak az 5er és X szériája. Rettentő jó autók voltak.
-
biker
nagyúr
válasz
hunspikey #17418 üzenetére
én meg azt próbáltam átadni, hogy az én véleményem szerint ami sárga, hosszú, hangos és sínen gurul, az valószínű villamos
lehet sárga gőzhajó vaskerékkel sínen, de nem érdekelÉs azt is leírtam, mennyire nem érdekel tovább, mégis mindenki meg akar győzni.
Lépjünk át rajta ok? -
hunspikey
őstag
Mi csak azt próbáljuk neked átadni hogy nem gépháztető meg egyéb szarok miatti túlnyúlást használsz egy autónál hanem a hasznos fej/láb /váll/csomagtartó tereket. A hármas nagyjából a gépház miatt hosszabb de ebből semmit sem tud az utasoknak /bőröndöknek átadni szóval sapka szart nem ér hogy hosszabb... Minden említett paraméterben nagyobb az X1.
Vagy az az előny a 3asnál, hogy tömi a garázst? Szerintem ez egy kurva nagy hátrány.
-
biker
nagyúr
válasz
Marharépa- #17414 üzenetére
ok, akkor a 21cm-el nagyobb 3-assal egy pari, nem a 13cm-el kisebb 1-es osztállyal
tök logikus, így elfogadomszép napot (nem ez az életem problémája, hogy ezen vitatkozzunk)
-
Marharépa-
lelkes újonc
Igazából csak 21 centivel, amiből 16 centi a nagyobb tengelytáv, de azt belül fel is zabálja a hosszmotoros elrendezés. A többi első-hátsó túlnyúlás. Az X1 valamivel szélesebb, és nagyobb a csomagtere mint a 3as Touring-nak.
Nem véletlenül van ugyanoda téve az ára mint a 3-asnak. Többet is adnak el belőle, persze az U11 az egy új típus, a G20 meg már erősen kifutó. -
biker
nagyúr
válasz
Marharépa- #17409 üzenetére
akkor ugyanígy nézd össze 3-as osztállyal, ami 30cm-el hosszabb mint az x1, akkor???
-
moleculez
veterán
Nagyon off de ezt a prémium autó dologot egyszer valamelyik auto teszten rakták tisztába nekem:
Azt hiszem Bentley Bentayga volt az alany és a teszter nem volt seggreülve. És nem azért mert nem jó. Hanem mert csak jó. Szóval a Bentayga van úgy összerakva ahogy az alapját képező Q7 vagy Tuareg kellene hogy legyen amiket pedig kritizálnak a a műbőr, a bili műanyag meg miegymás miatt. Csakhogy a Bentayga 100+ misi. Ez nagyon nem így volt 15 évvel ezelőttig. Azóta egyszerűen nem jön ki a matek: profit maximalizálás, befektetői nyomás és vagy árat emelnek (és egyre közelebb kerülnek a luxus márkákhoz ami wtf) vagy spórolnak. Hát kicsit mindkettő megy🤷🏼♂️ Ahhoz hogy egy autó rendesen legyen összeszerelve, minőségi anyagokból az már a földi halandónak megfizethető kategóriában nem fér bele.
Szóval én úgy vagyok vele hogy a prémium az már a luxus kategória kiváltsága. Azt leszámítva minden relatív és ingerküszöb/igény kérdése, el lehet csípni korrektül összerakott verdákat esetleg jókat is elcsípni, annak kell örülni. De prémium az azért a jó felett kéne hogy legyen. Az meg ugye kinek mi. -
biker
nagyúr
válasz
Marharépa- #17402 üzenetére
az 1-es felhízlalva az x1, kisebb mint a 3, nagyobb mint az 1
az x3 egy felhízlalt 3-as, nagyobb mint a 3, kisebb mint az 5, így tovább
mindig is az x osztály a sorozatban megegyező széria legnagyobb tagja volt, kisebb mint a felsőbb osztály legkisebb tagja -
CharlieDrop
veterán
válasz
Marharépa- #17398 üzenetére
Sacc/kb.
iX1-em azért nem lett, mert a Kona full felszereltségben többet adott azokból, amik inkább számítanak kevesebb árért.
de egy iX-re lecserélném a gázolajast, ha nem számítana a pénz -
amargo
addikt
válasz
hunspikey #17395 üzenetére
Tegnap nekem is dobtam az e-niro, hogy az ütközés elkerülő feladta a küzdelmet, dugóban 39-40 fok volt, egyet spricceltem, de csak újraindítás után talált magára a rendszer, ami fura, hogy kikapcsolni ki tudja, de vissza már nem, tehát csinál önellenőrzéseket, de az vissza nem tudja kapcsolni, ha a gond megszűnik.
-
Mauzes
addikt
válasz
hunspikey #17393 üzenetére
"Hál istennek az ix1 nem zörög belül" - hm, hány km is van benne?
Az az igazság, hogy a magyar utakat nagyon kevés autó bírja ki károsodás nélkül. Olyan szinten ütődik, verődik a kasztni, hogy a precíz műanyag illesztések nehezen viselik. Persze vannak, akik többnyire jó utakon közlekednek, azoknak szerencséje van. De az utak 80%-a kb. a tragikus kategória.
-
Marharépa-
lelkes újonc
Az X1 jóval feljebb van pozícionálva mint az 1es. A legolcsóbb X1 44e euró, a legolcsóbb 1es meg 33e, lazán van közöttük 30% felár.
Az X1 árban a 3ashoz van belőve. Mondjuk nagyobb autó is mint az 1es.Az X3 is durván 30%-kal drágább mint egy 3as, és az X5 is jelentősen drágább mint egy 5-ös.
Ez van, a SUV népszerűbb, többet lehet érte elkérni.
-
biker
nagyúr
válasz
hunspikey #17396 üzenetére
"Az ix1 kb = 318d"
Az 1-es osztály a 116 és társai, nem a 318
Ültem pár béemvében, nekem eleve nem jönnek be a német autók, így a véleményem elfogult lenne.
Most egy pánikbeteg BYD-ben ülök, ha valami ez frászt kap mindentől. illetve csak a szembejövőtől, mögötted jövőtől, melleted lévőtől, kerékpárostól és gyalogostól, ha még sávok is vannak, kész...
Új hozzászólás Aktív témák
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- EAFC 25
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen videókártyát?
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S23 Ultra , 8/256 GB , Kártyafüggetlen
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- AKCIÓ! ASRock H310CM i3 9100F 8GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB AeroCool Strike-X 500W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T15 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest