Hirdetés
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- AuraSync kibeszélő topic
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
FerNandor
őstag
válasz parandroid #180881 üzenetére
A Clarisom is ilyen. Vannak rajta "fél" fokozatok.
A csupasz Orbeádra mért 9.5-öt a mérleg? Az biztos nem létezik
Az én lógatós mérlegem is szar. Mért mindent...
De a szobamérleg is aztén mért mindent. Nem tudom, hogyan lehetne lemérni pontosan.[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
vallas
őstag
válasz parandroid #180892 üzenetére
még nem próbáltam, de a Giant-en is neccesnek tűnik a 2 tartó, de úgy is meg kell 50km-kén állni egy sörre...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
parandroid
félisten
válasz jjeahh #180891 üzenetére
2 db Camelbak Podium Chillt használok, Elite tartókkal. Vagyis használtam eddig... 710 ml-esek a palackok, néha így is necces volt nyaranta. Most nézem amúgy, hogy az orbea saját storejában csak kinder, meg junior italtartók vannak, kis palackokkal.
Ezek a repozícionálók meg elég hülye megoldásnak tűnnek egy karbon országútira.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #180889 üzenetére
Keress rá a bottle cage positioner, bottle cage relocator, Shimano SM-BA01 kulcsszavakra, esetleg Fidlock vagy ha nagyon olcsón meg akarod úszni és eddig 2 500ml kulacsot használtál, akkor vehetsz egy 1L kulacsot helyettük. Nekem csak egy kulacstartóm van és hosszú túrákon 1L Zefal kulacsot használok .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #180889 üzenetére
Én az alsó csőre teszem,könnyebb előkapni és a kifolyt (kólás ) víz sem az első váltóra,hajtásra folyik.
...és a lemaradt link. [link][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
félisten
válasz bringasisti #180884 üzenetére
Ja, ez egy másik bicikli. Keresztbe beszélgetünk, én vallasnak válaszoltam a tiagrás felvetésére.
vallas: Nem, korán kelés van, aztán meg beájulás, mire magamhoz térek, meg már sötét van. Na meg a 10 fokban nincs is sok kedvem, borús is az ég egész nap, tiszta félhomály van, nem merek kimenni az útra. Max mtb-vel a kevésbé forgalmas helyekre.
Viszont ma felszereltem, nyeregtáska, minipumpa, navi tartó, hátsó lámpa, csengő (sajnos muszáj), meg egy kulacstartó. Utóbbiból nem fér fel mind a két elite, sajnos összeakadnak, így a függőleges csőre tettem, a ferdén előre tartó meg laposabb, vastagabb, oda kevésbé hülyén néz ki a minipumpa tartója. Nyáron viszont egy kulacs kevés lesz, szóval ki kell találnom valamit.
Amúgy ha nektek csak egy kulacstartótok van, de két hely, akkor azt hova szokás tenni? Az alsó vázcsőre, vagy a nyereg alatti függőlegesre?
Ja, előtte is lemértem, meg utána is, 9,5 kg pedálokkal (deore xt), de minden más nélkül, 10,5 kg az összes sallanggal (ebből 462 csak a nyeregtáska). Én sem értem, szerintem szar a lógatós mérlegem.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #180881 üzenetére
Az ficsőr te ficsúr,a Tiagra már tuGGYa. ...persze ahogy Marcellus is írja,ahhoz a 6ároló csavar és a bovdenfeszesség is faxa kell legywn,hogy a váltót láthatóan el is mozdítsa befele,illetve kifele.
Ott a júzer menjúöl abban írja a trimming ficsört.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
vallas
őstag
válasz bringasisti #180884 üzenetére
ez egy másik projekt, egy hátsó váltó probléma... martin66-é
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
vallas
őstag
válasz parandroid #180881 üzenetére
ezt tudom, ez a trimmelés rajta, azt hiszem így nevezik...
szerintem csak minimálisan kell állítani rajta, meg úgy is kell egy kicsit állítani majd , ha már "beültek " a bovdenek a helyükre...Neked meg volt már a teszt kör ?
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
bringasisti
őstag
-
parandroid
félisten
válasz bringasisti #180882 üzenetére
2x10
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bringasisti
őstag
válasz parandroid #180881 üzenetére
Én azt nem értem 3*9 esetén miért kell keresztbe váltani?
BENEFON DELTA--------N8
-
parandroid
félisten
válasz vallas #180873 üzenetére
Lehet, hogy triviális, de nekem a tiagrán van fél fokozat elöl a keresztbe váltáshoz. Vagy csak nagyon szarul van beállítva a váltóm. Úgy értem, ha a nagy fogaskeréken van elöl fent a lánc az első váltó, és kattintok egyet a kis karon, akkor nem vált le azonnal a kis fogaskerékre, csak beljebb tolja kicsit a váltót, így nem dörzsöli a láncot, ha hátul is a nagy fogaskerekeken van. Ha a kis fogaskeréken van elöl, ott nem találtam ilyet. De mondom, nem vagyok benne biztos, hogy ez bug-e, vagy fícsör?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Alg
veterán
válasz bardi #180879 üzenetére
Szerintem simán lehet, hogy csak a furán lekanyarodó láncvilla miatt kerül ilyen közel...
A másik, nem tudom eredetiek-e rajta a lánckerekek, ha nem, érdemes lenne megnézni belefér-e a fogkiosztás a váltó által átfogott tartományba.
+B csavart lehet próbálni...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
bardi
senior tag
válasz Hasaggymeg #180877 üzenetére
Az a rész, ami a váltótartó fülhöz van csavarozva, annak nem kb vízszintesnek kéne lennie?
Abból gondolom, hogy a felső görgő nagyon messze van a lánckeréktől, vagyis inkább túlzottan előre felé van, ahelyett, hogy a fogaskoszorú alatt mozogna. Én egyszer a sajátomat szerelve eléggé elgondolkoztam, hogy mégis hogyan kell ezt felrakni, hogy jó legyen.Szerk: ha nem is vízszintesnek, sőt, közelebb van a függőlegeshez, de hátrafelé nyúlik képeken amit találtam.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
martin66
senior tag
válasz Hasaggymeg #180832 üzenetére
-
addikt
válasz IMIIKE1998 #180874 üzenetére
a kényelmet nem biztos, hogy a rugóút határozza meg
sokkal inkább a bringán elfoglalt testpozíció pl“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
IMIIKE1998
őstag
Amúgy szerintetek egy trail/enduro bringa kényelmesebb, mint egy hobbi xc gép?
-
vallas
őstag
Ma meg volt a teszt kör a Giant-el... 20 km nagyon laza
Még ismerkedünk, féket bekoptatunk, ülésmagasságot tesztelünk, de jó volt, sokkal kényelmesebb mint a másik... az ülés nagyon szupernek tűnik, olyan forma ,és méret mint a carbon ülésem, de egy picivel több rajta a párnázás, és ez tetszik
A Tiagra váltás teljesen olyan mit a régi 105-s , még max picit finomítani kell a keresztbe váltásoknál, egy hangyányit oda ér a lánc az első váltóhoz...délelőtt még lőttem spd cipőt a playersroom outletbe... egy dorko-t
nem teljesen az én színvilágom, de majd megoldom... 17 ezer lett volna, de megkérdeztem van e valami eksön most, és így 14500 pénz volt...
valamint hétfőn meg lesz az 520-s SPD pedál is
Ha összeállt, még megyek vele egyet aztán szerintem marad a görgő, mert a taknyom nyálam egybefolyik ilyenkor tekerés közben.................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
FerNandor
őstag
válasz INTELligent #180868 üzenetére
Jöhetnek.
#180871maximilian4
elég jó"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
maximilian4
addikt
Imádom az ilyen videókat! Hogyan lesz egy legalapabb sora szettes, 10,7 kg-os, alu cannondale topstone gravel-ből egy 8 kg-os gravel. Mennyire jön ki a vázszett az összes gyári alkatrész eladása után stb.. [link]
Maxi
-
itouchfan
senior tag
válasz Csokicsibesz #180869 üzenetére
Szintén ez az, ami a leginkább foglalkoztat.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Csokicsibesz
tag
válasz INTELligent #180868 üzenetére
Inkább ezeket a posztokat olvasom, mint 350. milyen bringát vegyek, jó-e nekem méretben, hogyan kell megszerelni hozzászólás.
Bár azt vettem észre, hogy az edzéssel kapcsolatos téma nem izgat túl sok embert. -
INTELligent
senior tag
Na kifutottam a szerkesztési időből.
Utóbbi időben találtajm sok érdekes dolgot a sportolás/kerékpározás fiziológiájával, ha gondoljátok, szívesen megosztom. De ha csak nekem van igényem ilyesmire (könyvek, online anyagok, podcastok - tudományos igényességgel, de nekem laikusként is elég érthetőnek, szórakoztatónak, és talán hasznosnak is bizonyultak), akkor nem fárasztom a topiklakókat .Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz stefi81 #180851 üzenetére
stefi: Köszi a tapasztalatokat!
ZolkoW: hát igen, amit te írsz, az egy becslési módszer (angol wikin egész jól leírták). engem a FIck-egyenlet féle egzakt mérés jobban érdekelne. Mivel azt írják a jobb eszközök, hogy van bennük pulzoximéter, így elvileg az "arteriovenous oxygen difference" (~arteriális és vénás oxigénkoncentráció-különbség) mérhető, a másik tényező ("cardiac output" = BPM x szívverésenkénti átpumpált vértérfogat) már neccesebb, de mivel a pulzust lehet mérni, így ha mást nem is, de azt megkapod, ha fejlődsz. Meg valószínű vannak statisztikai modellek arra, hogy ha ilyen teljesítményt tudsz leadni ilyen pulzuson, akkor kb. ez lehet a szíved "lökettérfogata". (ez az utolsó csak elmélkedés, erre nem kerestem sem megerősítést, sem cáfolatot).
Az alvásra azért lennék csak kíváncsi (lehetőleg minőségi mutatókkal), hogy könnyebben tudjam menedzselni a pihenésemet.Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #180865 üzenetére
Max te előzöl be görgőn . Felénk már nem teker egy ismerősöm sem, csak a 2-3 haver, akikkel szoktam terepezni, mindenki elrakta a bringát, offszezon. Van egy fb csoportunk, amiben már 20 ember van és minden tekerés előtt kiírjuk, hogy hova megyünk és mikor, de a legutóbbi 8 körre már nem csatlakozott senki.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sz_abika
addikt
válasz Hasaggymeg #180858 üzenetére
Gondolom, sokszor ez van, viszont ajándék lenne és egy ilyen "díszdobozos" megoldás csak igényesebb lenne
PSN: xszabikax
-
ZolkoW
őstag
válasz anorche1 #180853 üzenetére
Nem mintha említettem volna képletet, csak arról beszéltem, hogy milyen bemenő paraméterek vannak. Ez az oldal azt mondja, Vo2 Max = 15.3 x (MHR/RHR), ahol a MHR a max pulzus, a RHR a nyugalmi pulzus. (Én VO2-t írtam, az lehet, hogy nem is értelmezett dolog, csak a VO2max, de erről szól a képlet is, ami nyilván egy közelítés, mint a 220-életkor)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
stefi81
tag
válasz Hasaggymeg #180859 üzenetére
Csak vicc volt hogy most van a kijárási tilalom...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stefi81 #180855 üzenetére
Az a 20-at percre érti nem a délutáni nyolcra, nem? Mert ha igen akkor csak before, at nélkül a helyes.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sz_abika #180854 üzenetére
Már volt itt szó róla néhányszor, hogy talán jobb összeválogatni magadnak mint vásárolni egy ilyen "egységcsomagot" melyben van ami nem kell és nincs ami kellene.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
-
stefi81
tag
válasz anorche1 #180853 üzenetére
Akkor ezért nem volt mérésem, mert nem tekertem túl intenzíven? (Volt hogy 1 órát tekertem a pánttal de csak átlag 140es pulzussal.
Egyébként a mostani helyzwtben így lenne a helyes:
“Ride at a steady, high intensity before at 20:00 with HR and power to get VO2 max.”[ Szerkesztve ]
-
sz_abika
addikt
Karácsonyra szeretnék egy komplett szerelőkészletet, ilyesmit https://www.wiggle.co.uk/lifeline-bike-tool-kit-18-piece
Viszont akár hol nézem, csak Shimanos spéci dolgok vannak benne, nekem meg Campa kellene... gondolom a piacméretek miatt ez utóbbi a ritkább, de olyannyira hogy még nem is láttam szintePSN: xszabikax
-
anorche1
őstag
válasz stefi81 #180851 üzenetére
Grat a forditoknak, ezert is hasznalom minden eszkozomet, rendszeremet angolul.
Angol nyelven igy nez ki az uzenet:
Ride at a steady, high intensity for 20:00 with HR and power to get VO2 max.(#180852) ZolkoW
Ennel biztos, hogy bonyolultabb keplettel szamol, de az biztos, hogy nem pontos.
De a runanalyze.com -on a garminos edzesek alapjan pontosabb eredemnyt dob szvsz.[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
ZolkoW
őstag
válasz INTELligent #180848 üzenetére
Lehet, hogy keverem a szezont a f**zommal, de a VO2-t úgy rémlik, egyszerűen a max pulzus és a pillanatnyi pulzus kell, ebből számolják, vagyis annyira lesz pontos ezeken, mint amennyire a pillanatnyi pulzus mérése.
Egy régi Mi Band 2-t hordok, de a pulzusmérés ki is van kapcsolva rajta, mellkaspántom meg úgyis van sportoláshoz . De az alvásomat figyeli, reggel ránézek, és megtudom, hogy IGEN: aludtam. Na jó, ennél többet is mond, és ritkán téveszt, pl. néha tök hülyeséget ír az elalvás időpontjára, de általában jó. Gondolom az újabbak még finomodtak azóta, de ha ilyesmi statisztika kell, arra jó lehet.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
stefi81
tag
válasz INTELligent #180848 üzenetére
Nekem garmin fenix 3 hr van ami tud vo2 maxot de szerintem nem lehet túl pontos. Max magadhoz mérve van értelme hogy látni a fejlődésedet. (Használtan vettem 40eft-ba és szerintem a garmin a csúcs még akkor is ha egy 5éves óra) Igaz csak futással tudom mérni, mert bringához kell a gyári pánt és úgy mér vo2-t. Kaptam kölcsön egy gyári pántot és azzal tekertem de akkor sem mért bringánál vo2-t, nem tudom miért.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #180849 üzenetére
A csajt senki nem kritizálja? Máskor az az első . #nincsmelle #biztospasi
Más, visszaszereztem az uralmat
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Jól van na, elhiszem nektek...azért volt rendes cipőjük is.
ZolkoW...ami meg a gravelt illeti, innen is látszik létjogosultsága.
Trollkodás off!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
INTELligent
senior tag
Valaki használ fitneszkarkötőt a topikban? A pulzusmérést megoldja a Magene övem, de amúgy kíváncsi lennék egy VO2-értékre (tudom, az olcsó cuccok mérési bizonytalansága nagyobb), meg ilyen általános stressz/fáradtság/alvás statisztikákra (igen, kocka vagyok, bringából is pont Cube van ). Az ilyen Honor Band 5 kategóriás cuccoknak van értelme vagy tök felejtős?
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
6030D
őstag
Nem mintha nagyon vásárolni szeretnék, de van bringás oldalon valami kupon, vagy szemezgetni kell?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
addikt
válasz Hasaggymeg #180843 üzenetére
van képem egy nagyon első generációs Cube ebike-ról, majd előkotrom valahonnan
meglepődnél, hogy néznek ki dolgok a prototípus/teszt fáisban“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #180843 üzenetére
Szerinted más gyártó prototípusai hogy néznek ki?
Csak azokról nem látunk képet...Patentpedál után a sima taposó olyan érzés, mint bukó nélkül tekerni, ha már nagyon hozzászoktál, hogy van valami a fejeden..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #180843 üzenetére
Ezen mindíg csodálkozol, de ha megszokod, megérted miért. Egy túra spd-ben ugyanúgy lehet gyalogolni, mint egy normál cipőben (egyik srác mutatja, ahogy önti ki a homokot a cipőjéből és jól látszik, hogy túra Shimano MT7) és ha szokva vagy a kicsatolással, semmivel nem természetellenesebb vagy nehezebb kicsatolni, mint leemelni a lábad a flat pedálról. Innentől kezdve szinte csak előnye van, ráadásul ha hozzászoksz a becsatolóshoz, nagyon nehéz elképzelni, hogy újra platformot hajts, mert teljesen megszokottá valik, hogy nem csak taposod, hanem húzod is a pedált. Személy szerint én már városi trekkingre is spd-t raknék akkor is, ha 5 percenként kell leraknom a lábam és nem, nem vagyok spd fan, csak egyszerűen nagyon hozzámnőtt, platform már kellemetlen lenne, mert folyton húzni akarnám és már furcsa érzés ha nem vagyok összekapcsolva a bringával. De amúgy nem nagyon lehet ezt jobban elmagyarázni szerintem és sajnos nem olyan dolog, amit 1-2 próba alapján meg lehet ítélni, időt kell szánni rá, hozzá kell szokni. Ha nyitott vagy rá, használj egy évig spd-t, majd ha megszoktad, próbálj meg platformmal tekerni és meglátod melyik fog természetesebbnek tűnni (99.99% biztos vagyok benne, hogy az spd, kivéve ha nagyon keményen nyomod lefelé valami trailenduro DH bringán).
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #180841 üzenetére
Azon viszont nagyon csodálkozok, hogy egy ilyen útra, ahol a gyaloglás, vizeken átgázolás, bringatolás is bármikor befigyel, becsatolóssal mennek! Ezt csakis szakmai ártalomnak tudom elkönyvelni...vagyis kábé egy bajnok XC-s azért sem fog taposó pedált feltenni és bakancsban tekerni...még meleg becsatolósat sem látok rajtuk.
ZolkoW...nem valami bizalomgerjesztő sem az a sufnituning forrasztásos vezetékezés benne, sem az a törött (jobbról 2. ) hajtókar.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
senior tag
válasz IMIIKE1998 #180838 üzenetére
Gondolom a féknyeregre gondolsz, mert nincsen link az üzenetedben.
A megfelelő méretű konzolra lesz szükséged, ami elöl 203-as tárcsához való, az neked nem lesz jó 160-as tárcsához. És amikor kiválasztod ha jól emlékszem az se mindegy, hogy első, vagy hátsó konzolról van szó, azt hiszem IS felfogatásnál hátul azonos adapter 20 mm-rel kisebb tárcsához jó, de ez már elég régi emlék bennem
'92 Honda VFR 750
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ivana #180836 üzenetére
Oksa, bár azóta belepróbáltam és nyugisan elfér, szóval marad.
Amúgy mivel a villa IS-es fékfelfogatással rendelkezik, nekem viszont PM-es tárcsám van, így kellene adapter . Ez az átalakító jó lesz 160-as tárcsához is? Elvileg 203-as tárcsához való, de jó lehet 160-ashoz is?
[ Szerkesztve ]
-
bardi
senior tag
válasz rétisün #180835 üzenetére
Élőben még nem láttam, csak képeken, de az alapján nehezebb beállítani, közelebb vannak a rögzítő csavarok, emiatt nagyobb erők ébrednek a rögzítésnél, még ha nyersz is tömeget a nyergen, valószínűleg bukod a vázon/villán, számomra egy újabb teljesen fölösleges szabványnak tűnik. Úgy néz ki, mint ami kisebb helyen elfér, de el nem tudom képzelni ez hol probléma... IS, PM és flatmount közül számomra a PM a legszimpatikusabb, mégha annak is van hátránya, használt bringánál ha hülye volt az előző tulaj, elnyalhatja a menetet, de azt legalább lehet javítani. Az is lehet csak az beszél belőlem, hogy a sok új szabványnak nem vagyok a híve, ha nem látom rögtön milyen előnyökkel jár mérnöki szempontból.
'92 Honda VFR 750
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #180830 üzenetére
Nehogy flexel csináld, vasfűrész + reszelő.
-
jjeahh
nagyúr
Eddig nekem nem jöttek be a Merida fully xc-k a magas felsőcső miatt, de ez már szexy: Merida Ninety-Six 2021
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz martin66 #180827 üzenetére
2 dolgot próbálnék meg mielőtt temetném a váltót. 1. betekerném a B csavart ha nem is teljesen de valamennyire. 2. megnézném (esetleg fotózd le nekünk is) hogyan áll a váltó elől-hátul a legnagyobbakra, keresztbe váltva...valahogy így kellene, ha nem, akkor hosszú a láncod és ki kell szedni belőle ennyit...ha utána is kopog, mehet a temetés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
senior tag
válasz Hasaggymeg #180824 üzenetére
Nekem is ez lesz a megoldás szerintem, sajnos kompresszió oldalt nem tudom állítani puhábbra. Úgy tűnik ilyenkor jönne ki a 4 utas lengéscsillapító előnye.
'92 Honda VFR 750
-
IMIIKE1998
őstag
Na meg is jött az ebike-os merev villa:
Egész normálisan néz ki 10 k-ért, A-head-es, fogad V-féket és tárcsát is, nyilván van szerintem 1200 gramm körül, alu, de legalább masszív. Tényleg bele fog férni a 2.2-es, 57-es gumi, de lehet, hogy a V-fék felfogatást le kell flexelni, mert még nem raktam be, de úgy tűnik, az nagyon közel lesz a gumi oldalfalához.
-
bringasisti
őstag
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #180826 üzenetére
nekem mivel alivio mást mutat és a mikor felfelé húzom akkor a terelő görgő a sorhoz ér, de látni mikor nyomom és mikor nem nyomom
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
martin66
senior tag
válasz Hasaggymeg #180826 üzenetére
Én nem vagyok szaki, nem tudom. De ha mondjátok, hogy valamit teszteljek le, akkro le fogom holnap délelőtt pl fullra csavarjam be fullra lazítsam ki azt a B csavart vagy amit mondtok, csak nem aakrom szénné állítani, mert nem értek hozzá.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #180825 üzenetére
Ne csináld,hátra húzva nyújtod a rugót,a váltót összecsukva pedig kerül a rugó nyugalmi állapotba...egyre biztosabb vagyok,hogy hülyék azok a szervizesek. Ha a rugó nem húz szerintem így lefittyen még messzébb kerülve a láncvillától. [link]
Még az jutott eszembe,hogy mivel hátul a kicsin van a legközelebb a váltó a láncvillához,jól beállított 6árolócsavarral nem is tudhatna odakoccanni a váltó a villához.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #180823 üzenetére
Ha a váltót nem a kanalat felhúzod a villára ahová neki ütközik és ekengeded akkor hátra fog csapódni ha jó a rugó
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #180821 üzenetére
Én míg nyáron negyedére,harmadára állítom a visszaút csillapítást,10 alatt alig van a semmi felett.Manitou Marvel Expert.Lehet van olaj,gumi,szivacs stb.mely ugyanúgy viselkedik 30°C és -5°C alatt,de azt gondolom a NASA-nak gyártják. Nulla közelében szerintem már annyit lassúl,hogy nehezen fogod felütni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz martin66 #180817 üzenetére
+bringásisti...ezt most nem értem Nem így néz ki a váltó újan,letéve az asztalra,mikor összes rugója terhelése minimumán van?.. [link] ...és így maxra feszített rugókkal? [link] Akkor hogyan lehet összecsukódva ha rugója törött?! Ha a kanálrugó száll el,akkor előrelódul a kanál,ha meg a másik akkor nincs mi összehúzza...vagy a kanálrugó húzása nélkül érvényesül a nagy és ráhúzza a váltót a sorra? Nem értem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
senior tag
Jól érzem, hogy ilyen hűvösebb időben a teleszkóp a pici mozgást igénylő tereptárgyakat nem tudja kimozogni? Nem tekertem sokat, de eléggé elzsibbadt a tenyerem, pedig még puhábbra is vettem, mint legutóbb, amikor nem volt semmi gondom. Érdekes, hogy még így sem tudtam felütni, de ha picit nehezebb terepre eljutok hétvégén, akkor muszáj lesz fújni bele szerintem, ott már sikerülne, vagy visszarakni a tokent.
'92 Honda VFR 750
-
atti29
tag
válasz jjeahh #180813 üzenetére
Egyszerűen parádés helyeken tekertek!
Más:
Kamásli vásárláson agyalok,nézegettem a téli cipő árakat de nagyon elszállt.
Nézegettem kb 15 és 20 ezer között ennyit szánok rá,mert most vettem bukósisakot meg lámpát is,viszont legyen minőségi a kamásli,pl [link] , [link] .
Ma voltam Pesten de arra gondoltam,hogy elviszem a cipőt és úgy próbálom rá,vagy megvehetem simán amekkora méret a cipő akkora kamásli?! -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #180816 üzenetére
Rólam mindíg csak ilyen képek készülnek .
Más: Amúgy kva kényelmes ez a MET Crossover és az elején fura volt, hogy olyan, mintha nem lenne a fejemen semmi, lövésem sincs hány gramm, de valamiért sokkal könnyebbnek érződik, mint a régi Lazer Cyclone. Valszeg a jóval vastagabb szivacsozás miatt, nem sajnálták belőle a párnázást. A rovarhálónak most nincs haszna, mert nincs rovar és nem tudom mennyire szellőzik jól, mert most hideg van, szal majd ezek tavasszal derülnek ki. Nagyon f*sza a beépített hátsó villogó is, aszfaltra érve nem kell a lámpát keresgélni, csak bekapcsolom a sisakon és kész. Ami a Lazerben még zavart a vékony szivacsozáson és a rovarháló hiányán kívül, az az, hogy ha meghúztam szorosra izomból, szorított és fájt a fejem tőle, ha meg nem húztam meg, rázós terepen zötykölődött a fejemen. A MET-el ilyen nincs, egy picit meghúzom és nem szorít, atomstabil. A pántok is nagyon puhák, nem vágják a fület és könnyű a hosszán állítani. Szal a Lazer is rendben volt, de ez egy másik dimenzió, annak ellenére, hogy olcsó sisak, ez nem érződik rajta.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
martin66
senior tag
válasz bringasisti #180811 üzenetére
#180812 Hasaggymeg
#180811 bringasisti
#180810 ZolkoWEgy szervízben azt mondták, hogy az a deore feliratú izében a rugó tönkrement, ahogy mondod. Azt javasolták, hogy azt cseréljem ki, Alvio £35 + £15 munkadíj.
Ideiglenesen felraktunk duct tapet, hogy a váz ne sérüljön. Akkro az Deore hátsó rész kuka magyarul? Vagy az se baj, ha így használom egy darabig?
(Mondjuk vicces mindig ilyen tourney minőségű váltóim volt és két különbző bringát 10-10 évig használtam eső, hó, víz mindenben gond nélkül és soha nem volt ilyen baja, ahhoz képest Deore kicsit jobbnak kéne lennie, elméletben...)
[ Szerkesztve ]
-
-
anorche1
őstag
válasz anorche1 #180796 üzenetére
Hajtanyban volt 120ml -es 4200ert.
Sose probaltam, kivancsi vagyok milyen.De egyebkent ilyesemit lehet itthon is keverni, nem? Talan gyertyat kell olvasztani, meg valamit hozza keverni, hogy folyekonyabb legyen.
[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
bringasisti
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #180794 üzenetére
Szerintem ezek elég királyak, simán el tudom képzelni, hogy jókat lehet montizni. Felénk pl ott a Hargita, Gyimesek, Csíki havasok stb, ugyanakkor én 700 méterről indulok, nálunk az a "tengerszint" .
Más, mai kör:
Plusz-minusz 2 fok körül mozgott a hőmérséklet, egy helyen brutál feltúrták a munkagépek az utat, egyik lejtőn egy eldugott turistaösvényen szembementünk egy medvével (kevés kellett, hogy elüssük, megijedt és beugrott a fák közé), majd hazafele megtámadtak a kutyák . Volt kaland bőven.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #180811 üzenetére
Ha túl erős akkor húzza össze,ha elköszön akkor kinyúlik mint a béka.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #180800 üzenetére
Anyácskám... oké, még keresni sem tudok, de mentségemre legyen mondva, hogy nem is igazán voltam motivált, miután a fenti sípolósból rendeltem -és kézhez kaptam- négyet. Ez biciklire való, még villog is. Viccesek a sisakosak is, de a trú gumikacsa az igazi.
(nem mind a 4 az enyém, kaptak a család bicikliző hölgytagjai is)martin66: ahogy Hasaggymeg írja, meg az én Shimi váltómon volt gumiburkolat pont ott, ahol a leginkább a vázhoz érne, hogy tompítson. De alapvetően inkább az lehet a megoldás, hogy hosszú a lánc, talán valaki egyszerűen felrakta a gyári teljes hosszúságában.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz martin66 #180808 üzenetére
2 dologtól lehet összecsukódva,ráhajolva a sorra,kicsavart bé csavar és túl hosszú lánc.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
martin66
senior tag
válasz Hasaggymeg #180806 üzenetére
Ez egy 3/9 fokozatú váltó. De a 3/2-től már iszonyatosan össze van csukódva és össze tud koppani. A 2/1 akármennyinél nem tapasztaltam ilyen összecsukódást.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz Hasaggymeg #180804 üzenetére
Az kicsit olyan, mintha jjeahh tesója lenne.
De most komolyra fordítva: remélem a hétvégére tényleg jön a melegfront... Ma egész nap olyan sötét volt, hogy az autónak felkapcsolt automatikusan a világítása, és tornádó-formába forgatta a szél a lehullott leveleket, úgyhogy nem mentem ki kipróbálni Orbit. Pedig viszket érte a... hm, mi is, az ülepem?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz martin66 #180805 üzenetére
Állítani kell az un. B csavaron. Miért is van ennyire összecsukódva az a váltó?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
maximilian4
addikt
válasz Hasaggymeg #180798 üzenetére
Lakatos Brendontól speciálban. Ha dadikálva van, veszek én is kacsákat.
Maxi
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #180801 üzenetére
Ha változtatok nevet, eskü te választhatsz!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest