- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Mr. Y: Motoros sztorik #06
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Őskoczka
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
laed
aktív tag
Nagyon a 3D irányába ment ez az írás.
-
Zó
aktív tag
válasz
FoxiestFox #62 üzenetére
A már említetteken kívül pár személyes kedvenc:
Beneath A Steel Sky
Gabriel Knight: Sins of the Fathers
The Legend of Kyrandia: Hand of Fate -
Lord Myn
senior tag
A Fate of Atlantis volt az első CD-s játékom, ami eredetiben megvolt, kb. 30x játszottam végig (innováció volt, hogy 3 féleképpen is végig lehetett játszani). A Monkey Island 1-et szintén sokszor (persze a S&M, DOTT is megvan).
Pedig a Sierra cuccok is nagyon jók, kedvenceim a Space Quest és a Gabriel Knight sorozat, azokat is szinte minden évben előveszem.
Ezen kívül a Tex Murphy sorozat is nagy kedvencem volt (a 2014-es 'comeback' a Tesla Effect is szuper lett!), a Pandora Directive Remaster már több, mint 4 éve készül, remélem azért lesz belőle valami...
-
arn
félisten
válasz
FoxiestFox #62 üzenetére
lucas jatekokbol kedvencek:
fate of atlantis (indiana jones)
day of tentacle
sam and max
monkey islanddisc world
sierras jatekokbol egy rakat van - engem sose fogtak meg annyira, vhol a lucas nyomi verzioja
broken swordok -
Lord Myn
senior tag
-
Pont most tervezem point & click játékokkal behinteni a 486-osom, nyomathattok tippeket. 93-94 környéke talán?
GUS supportnak örülnék de SB16 is van a gépben. -
Lord Myn
senior tag
A TLJ és a Syberia rajzolt p&c (még ha a karakterek 3D-sek is), de egyébként a kalandjáték =/= p&c. Sőt, a '80-as évekből nekem a Sierra játékok voltak a kedvenceim, amikor a '90-es években p&c-re váltottak, nekem eleinte tök idegen volt a stílus, szerettem begépelni a parancsokat, persze utána rájöttem, hogy sokkal kényelmesebb ez a változat, de ugyanígy, amikor most kiadnak egy retróhatású p&c kalandot, azért érződik, hogy pl. egy pixelhunt játékmechanika felett már eljárt az idő, nekem sincs már türelmem hozzá...
Szerk: Amikor írtam még nem volt kiegészítve a válaszod, szóval csak az első 2 sort láttam...
-
arn
félisten
A rajzolt point and clickre gondoltam, ezek sem azok tobbnyire. Samnmaxbol is volt 3ds, de mar ott is elveszett vmi, de a grim fandangot sem sorolnam ide szigoruan.
Azert kellett az a korszak hozza, mert az volt annyira limitalt, hogy hasonlo bonyolultsagu tortenetet nem tudtal mas stilusokkal otvozni. Ahogy megszunt ez a korlat, onnantol mar okafogyotta valt a stilus eroltetese is. Ez eleg jol behatarolhato, mikor valtak a gepek kepesse ra, es mikor leptek at.
Nincs ezzel semmi gond, az idok valtoznak, de mivel en amugy is szeretem azt a korszakot, igy a korszakra jellemzo jatekstilust is.
-
Lord Myn
senior tag
Ezt most mire értetted, hogy amiket felsoroltam azok annyira kalandjátékok, mint a Mafia vagy a Portal? Ez azért nem igaz, a Mafia sztoriorientált akciójáték, a Portal meg inkább logikai/puzzle (akkor már a 2. rész, abban többi sztori van).
Amiket én felsoroltam, azok valódi kalandjátékok, bár néha valóban vannak bennük akció vagy QTE részek, azok ahogy írtam, korábban is előfordultak a kalandjátékoknál (pl. a '89-es Tex Murphy első kalandja: a Mean Streets, ez tkp. az L.A. Noire korai verziója, kellett benne (lég)autót vezetni, rossz fiúkra lőni, gyanúsítottakat kikérdezni és nyomozni is). -
Lord Myn
senior tag
Pedig az utána lévő időszak is hozott jó kalandokat (csak pár példa):
A halott korszak
Gabriel Knight 3 - sokan szidják, de nagyon innovatív volt a maga idejében, az egyik személyes kedvencem (és igen, a hírhedt a bajusz-puzzle számomra nem volt logikátlan!)
The Longest Journey - fantasztikus sztori és hangulat
Syberia - szintén
Broken Sword 3 - nekem nagyon bejött a sztori és a játékmenet is, pedig ezt is sokan szidják
Fahrenheit - szintén innovatív játék volt és a QD feltalálta a saját kalandjáték stílusátA "feltámadás" után
The Wolf Among Us
Sherlock Holmes: Crime and Punishment
A többi QD játék (Heavy Rain, Beyond, Detroit)
Syberia TWB
és ami a legjobban tetszett: L.A. Noire - erre sokan azt hiszik, hogy '40-es években játszódó GTA klón, de igazából ez egy igazi nyomozós kalandjáték, akcióelemekkel (amik skippelhetők), ilyen akcióelemeket használt a '80-as években a Sierra is a játékaiban, csak ugye jóval egyszerűbb formában (pl. a Space Quest-ben, amikor légsiklóval kellett átjutni a másik városba vagy a Police Quest-ben amikor autózni kellett a városban).De még sorolhatnék egy csomót, ezek csak amik hirtelen eszembe jutottak.
-
Lord Myn
senior tag
válasz
FoxiestFox #53 üzenetére
Nagyon megváltozott a játékipar, olyan lett, mint a filmipar: nem az a lényeg, hogy valami jó legyen, hanem, kizárólag az, hogy pénzt hozzon és furcsa módon ennek a két fogalomnak szinte semmi köze egymáshoz...
-
-
Lord Myn
senior tag
Szerencsére csak egy "ideig" tartott a kalandjátékok halála (ideig = bő 10 év
), persze már sosem lesz olyan, mint régen, a '90-es évek elején-közepén, amikor a kalandjáték az egyik vezető műfaj volt.
Egyébként én műfajon belül mindenevő vagyok, nem csak p&c: az interactive fiction-től kezdve, az FMV-n át, a full 3D open world kalandig minden jöhet, csak kössön le a sztori és a játékmenet. -
D.Va
őstag
válasz
FoxiestFox #38 üzenetére
A tisztelt úriemberre haragszom mert levették a play áruházból a 4x4 Jam-et ami az "Insane mobil verziója" volt...
-
AnonymusX
őstag
Köszi az írást. Visszarepültem '98 környékére, mikor is egyetlen CD lemezen megkaptam néhány általad is említett játékot (igaz némelyiket kiherélt, helytakarékos formában, mint pl. a Tomb Raider).
-
-
thomasa
senior tag
Ott voltam, mindent átéltem. Most újra. Köszi az írást.
-
D.Va
őstag
válasz
FoxiestFox #43 üzenetére
A fél garázs tele van régebbi gépekkel, csak a lakásban nincs hely neki
-
-
D.Va
őstag
válasz
FoxiestFox #38 üzenetére
Én mindkettőbe beletoltam pár évet, elő is vettem nemrég az Insne-t de full hd-ba valahogy nem tudtam normálisan működővé tenni a játékot win 10 alatt modern hardveren...
-
Elvileg ez az utolsó verzió:
https://archive.org/details/win-doom-june-1-95
320x200-ban megy, skálázza az ablak mérethez. -
thesound
addikt
Bakker, az említett játékok beleégtek a memóriámba. Ezeken nőttem fel.
-
envagyok
veterán
Az első WinDoom verzió csak béta stádiumig jut el...
Ez WinG változat?
Letölthető valahonnan? -
-
válasz
Cingáriusz #35 üzenetére
Köszönöm!
Persze, publikus anyag. Próbáltam úgy írni, hogy mindenféle területről szerepeljen benne érdekesség amivel PC-sként találkoztunk ebben az időben. -
Nagyon szuper kis összefoglaló. Engedelmeddel, megosztanám a cikket a csoportomban (AKA-rom PC: alkonyzóna)
-
Igen, sok minden hiányzik, próbáltam röviden de velősen.
Párat még beírtam, de már nem fejtem ki, mert valószínűleg sokan már így sem olvassák el az egészet, annyira hosszú.
Azt mindenképpen el akartam kerülni, hogy ilyen adatbázisszerű felsorolás legyen mint a metacritics vagy a pcgamesdatabase.Viszont valamit én is észrevettem, pedig annyira bele akartam írni, de csak elfelejtettem. A Neverhood-ot. Illetve az Oddword-öt is pótoltam, amiről teljesen kiesett hogy már ekkor kint volt, ráadásul ez utóbbi DOS-ra is.
-
cucka
addikt
Igen, a Descent úttörő volt ilyen szempontból.
Szerintem techdemónak volt érdekes, mint játék nem volt túl jó. Ezt még 386-osra írták, ami annyira gyenge volt, hogy egyszerűen nem tudtak elég háromszöget kirajzolni a képernyőre ahhoz, hogy érdekes, emlékezetes pályákat és ellenfeleket tudjanak megjeleníteni. -
arn
félisten
Descent? 95os, es a lovesek mar ott is fenyforraskent mukodnek, nehany spriteot kiveve 3ds. Szvsz szimplan nem akartak tovabb menni, mert a korabeli csucsgep alatt mai szemmel nem tul sebes (persze a maga koraban jonak szamito 15-20fps egy dx4en is megvan legtobbszor). Vhogy megsem tartjak szamon, pedig korban epp beekelodott a doom es a quake engine koze.
-
cucka
addikt
válasz
FoxiestFox #28 üzenetére
Az fps-ekben a "nemháromdé" azt jelenti, hogy a pálya maga 2 dimenzióban van megalkotva. Ettől még van a szektoroknak magasságuk, meg egy csomó trükköt bevetettek, hogy 3d-nek tűnjön az egész.
Nyilván ma már nevetséges kérdés. De amikor kijött a quake, akkor nagy truváj volt, hogy szabadon lehetett alakítani a pálya geometriáját.
Például olyan egyszerű dolgok, hogy van egy híd, ami alatt át lehet menni, azt a doom-ban nem lehetett megcsinálni. -
-
cucka
addikt
Pont fordítva.
Az ellenfelek teljesen 3d-sek voltak. A pályák viszont 2d térképek voltak, nem volt benne room over room, viszont ezt nagyon ügyesen elfedték, a pályákon elhelyezett mindenféle 3d objektummal.(Ebben a build engine-es játékok voltak a legnagyobb királyok, ugye ott is 2d volt az összes pálya, de ha felmentél a lifttel, vagy lementél a víz alá, akkor elteleportált, így azt hihetted, hogy egy 3d térben mozogsz, közben meg nem)
-
negro
őstag
Tenyleg a "carma". Elsokent en DOS alatt is porbaltam software mod meg a demot. Majd csak kesobb `98-ban a Max Pack verziot glide mode a Voodoo rush-on majd Voodoo2-vel ev vege fele mar. Epp akkor metal korszakom volt, emlekszem milyen jok voltak a hattarzenek is. A masodik resz meg so-so de a harmadik mar nagyon nem sikerult jol.
`98 is... Battlezone, Half-Life, Thief, Falcon 4.0 , Colin McRae Rally, Need for Speed III, Railroad Tycoon II, Dune 2000. Lehetett valogatni...
-
Jó írás, kellemes nosztalgia emlékeket ébresztett. A játékok közül egyedül a Carmageddon említését hiányoltam, ami emlékeim szerint még futott DOS alatt is, software rendering-el.
-
gabi81
tag
Köszi az írást nagyon jó volt olvasni a régi dolgokról, egy csomó érzés és emlék feljött bennem, remélem lesz folytatás.
Az egyik ilyen, hogy abban az időben vendéglátó suliba jártam és az ilyen témájú kiállításra kötelező volt felmennünk vidékről a tanárokkal. A kiállítást megelőző napon apám közölte, hogy egyébként lesz a BNV másik standjában egy kisebb számtech kiállítás is valami Compfair néven, ha gondolom, majd a szakmai túra után kukkantsak be. Na én próba szerencse ott kezdtem és ott is ragadtam egész napra, a tanárok úgy jöttek utánam mert már kerestek, hogy indulna a busz. A következő években (pénzzel és) idővel is így készültem már (mert hála mindig egy időpontra tették a két kiállítást), hogy mindent is lássak. Fúúú de nagy idők voltak! Még az internet kora előtt ott szembesültünk az áll-leejtős NFS1-el nagy monitoron, meg a többi grafikai csodával!
Egyébként az egyik ilyen Compfair-en vettem egy elég jó stratégiai játékot a "Z" nevűt, melynek nagyon jó videós átvezetői voltak. Na egy jó pár évig (évtizedig) a kettőből ez volt az egyik jogtiszta szoftverem(a másik a Flight Unlimited 2 a CD Galaxisból
)
-
Köszönöm a pozitív visszajelzéseket
Az árak valóban durvák voltak (vagy a fizetésünk volt őrült kevés), de pont ezért volt érdekes ez az időszak, mert úgy kellett összelegózni a gépet használt cuccokból, cserélgetéssel, házibarkács megoldással, tuninggal. Ami új volt, az is csak a leges legolcsóbb lehetett a felhozatalból, de persze már tudnia kellett valami újat. Ja és ez esetben is keresni valakit aki Áfát tudott visszaigényelni.
-
HThomas
őstag
Számomra a legjobb korszak volt, a legtöbb nagy kedvencem ebből az időszakból származik.
A build engine zseniális volt a maga idejében, a Duke Nukem Lunatic Fringe 720 fokosan körbeforduló pályájával és az egyéb trükkökkel.
Az is kedvenc pillanatom volt, amikor a Bloodban a Cultist és a tűzvonalába kerülő Gargoyle elkezdték egymást támadni...
-
updog
őstag
Bakker, az orromban van az izzó CRT monitorom "illata" az ezekkel a játékokkal végigtolt éjszakák után, mellette pedig szinte kicsusszant 1-2 könnycsepp a 25 évvel ezelőtti fiatalságom felidézése miatt, nagyon köszönöm az írást
-
Én az árlistán lepődtem meg. Akkoriban azok az árak vagyonok voltak.
1999-hez képest 40x lett a fizum (bruttóban). Az árak ennyit nem nőttek.Persze a játékokat is jó volt felidézni.
-
rep3at
őstag
Részletes és hangulatos cikk volt. Fiatalkoromban általános iskolásként még mi is a DOS-korszakban csatlakoztunk az informatikához. Érdemei elismerése mellett azért örülök hogy már nem tartunk ott ilyen téren.
-
arn
félisten
Azt speciel nem neztem, de nalam is ilyen +-20%on belul volt a szoras, meg tudod nezni a tablamban - tombraider passz. Nem csak a cache miatt gyorsabb az intel, az alu reszet is atterveztek.
Az elejen dx4 rohadt draga volt, de amikor kijott az amd 95ben feleztek az arat, 95 nyaran nekem is intelem volt. Kesobb probaltam az amd dx4 120at, es az ibm 5x86ot, de minimalis kulonbsegek voltak, nem erte meg valtani, onnan mar 96 vegen 6x86ra valtottam. Igy eltem en meg a korszakot. A meno emberek mar 95ben is pentiummal nyomtak.
-
De jó volt ezt most olvasni, köszönöm! Pont ebben az időszakban lett otthon számítógépünk, még ismerős rakta össze. Játszottam szinte az összes cikkedben szereplő játékkal.
Első teljesen saját építésű gépem 2001-ben készült el, arról az időszakról is írhatnál.
-
Pikari
veterán
Lehet, érdemes lenne a korai 3d gyorsított játékokról is egy ilyen cikk, 2000 után sajnos átment az ipar sokáig ilyen wasd röpködésbe, ahol az volt a termék lényege, hogy 3D, de még mielőtt ez megtörtént volna, hatalmas címek jöttek: final fantasy 7, 8, nightmare creatures, croc, formula1, f1 racing simulation, frogger, darkstone, deathtrap dungeon, crusaders of might and magic, ms combat simulation, collin mcare rally csak hogy párat említsek. jó ki win98as gamek, g200-ast melléjük dobva mennek is szépen.
-
Teljesen 3D az egész. A játékot egy tech demonstráció előzte meg, ami két monstert forgatott realtime. De minden más, a fegyverek is 3D-sek mint a Quake-ben.
arn:
A Cx5x86 - 486 viszonyításom a klasszikus 486DX modellekre vonatkozik.
Az Intel DX4 100-ast is egy különleges processzornak tartom, gyorsabb és nagyobb a cache benne mint az előző Intel 486-okban. Csak az meg főleg megfizethetetlen volt.
Majd nézd meg a Tomb Raidert is ezekkel. Nem saját teszt, de a neten amit találtam ott abban volt a legnagyobb előnye a Cyrix 5x86 -as procinak. 120 MHz-en, már a 160 Mhz-es AMD 5x86-ot ostromolta.
Egyebekben én is úgy látom hogy pár % az átlag.
Összességében az AMD procija egyértelműen jobb vétel volt, de az később érkezett. Plusz az írásban próbálom a tények mellett a korabeli érzéseket is közvetíteni. Itt van előttem, ahogy állok a pódiumnál, még az AMD procik sehol nem voltak, és csodálattal nézem a vitrinben kirakott, zöld hűtésű Cyrix 5x86 procik első példányait, amik akkor még szuper prociknak minősültek -
negro
őstag
Na igen
Az Insane es Screamer 4x4 elofutara.
Remek iras. Nagyon jo kis evek voltak ezek. Persze a `90-es evek egeszeben az volt. `97... P 166MMX korszakom es Voodoo Rush. Red Alert ami az elso eredeti jatekom volt es mekkora ugras volt 640x480-ban a CnC elso resze utan ami persze tort verzioban volt meg csak. Azok az atvezeto videok es zenek...
Szomszeddal soros porton 1v1. Muvhazban LAN partik... De volt itt par jatek amirol meg is feledkeztem megvolt, pl a Moto Racer. Autobuzeria mar akkor ki alakult boven. Nem is emlekszem jatszottam mas motoros jatekkal azon tul. Amugy erdekes amig nalam a Duke3D, Blood is nagyot ment addig a Redneck Rampage nekem valalhatatlan volt. 1-2 orat ha beleraktam. Illetve a LBA-rol jut eszembe nem ugy volt keszul 3. resz? Bar felnott fejjel nem tudom le tudna-e kotni. Gyerekkent imadtam az elso es masodik reszt is.
-
-
Tim82
félisten
A Chasm: The Rift-nél nem az volt, hogy maguk a pályák teljesen 3D-k, az ellenfelek azonban sprite-ok? Annak idején a PC Guru-ban mintha ezt írták volna róla.
-
Köszönöm!
Darthsun
Őszintén szólva, hasonló megfontolásból írtam össze ezeket, mint egyféle kézikönyv egy-egy retro gépemhez
arn
Igen, általában szinte ugyanaz. A késői programokban, mint a Tomb Raider-ben figyelhető meg számottevő javulás - mondjuk azoknál meg már mind1 volt.
buherton
Nem is tudom hogyan felejthettem ki. Emlékszem hatalmas élmény volt annak idején. Furcsa, hogy a következő években sokáig nem láttunk hasonlót. Ahogy a Wikin írta valaki, tényleg a modern kori BeamNG.drive amiben hasonlóan lehet őrültködni a valós fizikának köszönhetően.
-
buherton
őstag
Esetleg meg lehetne említeni a Terep 2-t?
Az Imperium Galactica-nak open source verziója Open-IG név alatt. A srác szuper jól összerakta és így Mac-en is könnyedén játszható
.
-
arn
félisten
Jo iras - sajnos a cyrix 5x86 clock2clock lepkefingnyival gyorsabb csak a gyakorlatban, mint az intel dx4. Pontosabban vhol gyorsabb, vhol meg lassabb. A ppro mar 95ben is 200mhzen ment, a sima pentium 200 jott 96ban, gondolom volt nemi szandek benne. A gp2 6x86on talan jobban ment, mint pentiumon - 96os flagen, en meg dx4en nyomtam, nehany embernek mar volt - elkepeszto volt mennyivel jobban ment, 486on slideshow volt csak.
-
Remek írás, köszi ! Beteszem a kedvencek közé a linket, mert sok olyan game van említve, melyeket még tesztelni akarok, de nem mindíg ugranak be a címek. Némelyiket végigtoltam többször is, némelyiket meg csak kipróbáltam. Párat már teszteltem madness gépen, a kimaradtakat is beveszem majd.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Hosszabb bemutatót kapott a Borderlands 4
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Windows Insider Program
- Autós topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Új Bontatlan Mac Studio M4 Max 2025 14cCPU /32cGPU / 36GB RAM / 512GB SSD - Azonnal Átvehető Deák.
- BONTATLAN Új Iphone 16e 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető Deák térn
- ÚJ bontatlan S9 45mm Silver Stainless steel Cellular milanese fémszíj 199.900 azonnal átvehető Deák
- ÚJ kipróbálásra felbontott MacBook Pro 16 M4 Pro 14CPU/20GPU 24GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azon
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- AKCIÓ! ASUS PRIME Z390-P i5 8600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 DEEPCOOL Matrexx55 630W
- Bomba ár! HP ZBook FireFly G8 - i7 I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD Touch I Nvidia 4GB I Cam I W11 I Gar!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest