Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Algieba: Algieba mint kreatív tornádó
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Mentett Pentium 1 alaplapok
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Asbee
veterán
Ezerszer leírtam én is, hogy akkora különbség nincs olaj és olaj között, adott kategórián belűl, hogy baj legyen bármelyikkel is. Az időben csere fontosabb. Ez egy hobbi és sok hasznos infót tud meg az ember. Pl ezért ajánlom mindig vw504.00/507.00 5w-30 vonalon a Total-t, mert az analízisekből kiderül( új, használt) hogy egy top olaj top áron.
-
Qru
MODERÁTOR
-
d4d
aktív tag
Ok. Én nem ismerem se ezeket az embereket, se azokat akik vizsgálják az adott olajat.
Olyat vizsgált e valaki, hogy azonos előírásnak megfelelő olajok között mekkora különbség van x szazezer kmerre levetítve? Tehát fingreszelésről van szó vagy kimutatható, hogy az egyik olajjal 470 ezer után vége a motornak, a másikkal meg bolygóközi túrára is indulhatsz, akkor se lesz baja a csúcs adalék miatt?
Még mindig az a véleményem, hogy egy neves olajgyártó termékével, ha az megfelel az adott előírásnak, nem lehet mellélőni. Időben kell cserélni és nagyjából ennyi. Plusz a legjobban adalékolt olaj se véd az ellen, ha egy botlábú sofőr vezeti az autót, aki 6 ezres fordulaton nyomja neki hidegen vagy nem cseréli időben az olajat. -
-
Például a Liqui Moly és a Motul sokat költ marketingre, és ezt is megfizetteti a vásárlóval.
Eszembe nem jutna itthon Liqui Molyt venni a többihez képest dupla áron, ugyanakkor pl. az Amazonról rendelve már emberi áron hozzájutsz.
A Castrol szintén gyanúsan felárazza a marketingjét (a 90-es években szakmányban kötött szerződéseket a szervizekkel, ingyen csáposemelőket adtak megfelelő volumenű olajforgalomért cserében). -
d4d
aktív tag
Én próbálok körültekintően választani, de hogy labor jegyzőkönyveket nem fogok bújni az biztos. Most egy BMW-hez vettem olajat, kézikönyv LL01es szabványt hoz rá (2006-os modell), de szokásomhoz híven lekérdeztem alvázszám szerint, hogy jelenleg mit hoz rá márkaszerviz. Innen is köszi a Rack autónak, nem az első jó tapasztalatom velük. Elsődleges ajánlás jelenleg BMW LL04 5W30.
Visszatérve, gondolom ezeket a jegyzőkönyveket nem valami hivatalos szerv végzi, akkor viszont felmerül a kérdés a hitelességgel kapcsolatban, illetve ha hiteles és minden ok, akkor ki vagy kik azok akik ilyet teszteket csinálnak pusztán szívjóságból? -
Asbee
veterán
Semmi jelentőssége. Minden gyártó ahogy a Motul is, az olajaik nagy részénél, megveszi valamelyik adalékcsomagot valamelyik gyártótol, aztán hozzákeveri a saját alapolajához. Ha éppen saját és nem az is vásárolt. Vannak egyedi esetek de egyre ritkább. Engem se az autobild se a versenytapasztalat nem érdekel, hanem hogy a labor jegyzőkönyv mit mutat.
-
d4d
aktív tag
Én azért azt gondolom, hogy a versenysportban (pl. endurance világbajnokság, Nascar, F1 stb) eltöltött évtizedek azért a semminél többet jelentenek. Biztos van valami haszna az ott szerzett tapasztalatoknak a lakossági olajokra nézve is. Az auto bildes olvasói díjaknál valószínű többet ér mondjuk a Motul elmúlt 60+ éve a hosszútávú versenyek világában.
Qru, látom visszakerestem. Én inkább a szabványokat néz(t)em.
-
Qru
MODERÁTOR
Az adalékolására gondoltam, abban nem az ászok ásza. Volt is róla korábban szó, elég ha visszakeresel.
Tudok: Silverhook, Castrol Magnatec 5W30 SQ C2, Supreme UHP...
-
Asbee
veterán
Egyértelműen rajta van hogy melyik specifikációkat tudja, és a többi csak ajánlás. A liqui molynak is van jobb rosszabb olaja, felkapott megbízható német márka, kicsit túlárazottan. Az hogy valaki motorsportban ottvan nem jelent semmit. De amúgy a forma 1 hivatalos partnere és kb mindenhol ott vannak.
-
d4d
aktív tag
A Shellen és a fenti Mobil 1 olajon kívül tudsz mondani pár másik márkát, ahol már ott figyel a legújabb API SQ szabvány a flakonon? Illetve olyan 5w30as olajat ami csak api sq-s? Mint az eneosnak az x prime 5w30 amin kizárólag az api sp és az ilsac gf6a szabvány szerepel és nincs semmilyen egyéb gyártói előírás rajta.
Pl a liqui moly top tec 4200as olaj ha jól számoltam 24 féle gyártói előírásnak is megfelel. Részben az autógyártók által jóváhagyva részben a liqui moly szerint. Ebből van egy rakás VW szabvány, ami nem tudom mennyire fér össze egymással. Illetve a liqui molyval kapcsolatban érdekelne még mire a nagy hírneve itthon? Mert ezen kívül, meg hogy a német auto bild újság olvasói mindig szavaznak nekik vmi díjat nem látom mitől ekkora ászok(?) és mire a még egy motulhoz képest is borsos ár? Hol vannak jelen a motorsportban pl?
-
d4d
aktív tag
válasz
peterattila #14633 üzenetére
A későbbiekben, ha egy fokkal újabb olajat szeretnél, ami megfelel a legújabb követelményeknek is, pl:
Mobil 1 ESP 5W-30, API SQ, Opel/Vauxhall OV0401547-G30 (benzin), OV0401547-D30 (dízel)
Más. Renault-val kapcsolatban olvastam olyat, hogy annyira szigorúan illene betartani a gyári előírást a franciáknál, hogy önmagában az se elég, ha az olaj gyártója azt állítja, hogy ennek vagy annak az előírásnak megfelel az olaj, hanem ténylegesen az autógyártó részéről kell, hogy legyen elfogadása az adott olajnak. Pl itt ennél az Elfnél ez rendben van, "Approved: Renault RN0720" viszont a Fiat előírásnak már csak az Elf szerint felel meg.
Amúgy az, hogy lehet hogy egy olaj "28 féle" előírást is teljesít, olyanokat is amiknek talán ütnie kellen egymást? Liqui Molynál látok ilyeneket.
Mennyire jó egyáltalán, ha "mindenbe" jó az adott olaj? Motulnál is valamiért csak léteznek ezek a márka specifikus olajok, gondolom nem véletlen.
-
peterattila
aktív tag
Köszi a hozzászólásokat. Olaj most Mannol 7908 van mindkettőben, eddig nincs vele bajom. Motor csendes, indítás után olaj nyomás azonnal felépül. Ezen is filóztam előtte
.
-
Harkovz
aktív tag
válasz
norrberth #14530 üzenetére
Nekem is megjött ma.Egész jónak tűnik.De szerintem az egyenes csatlakozó,az arra való,hogy az oldalsó kupak helyére téve rá lehet csatlakozni kompresszorral és akkor nem kell pumpálgatni.Mivel annak a belsejében nincs is meg a kis hipolán cső helye,ami a másikon van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #14630 üzenetére
Az oké, mert kb 2 dl vesz fel a szűrő, szóval eleve annyival kevesebb jön le (mert az az szűrőben lévő olaj), feltöltéskor meg ugye +2 dl-t felszív a szűrő rögtön mikor feltöltöd olajjal a rendszert...
-
Motion_Blur
félisten
válasz
peterattila #14625 üzenetére
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
peterattila #14625 üzenetére
Meyle jó, maradhatsz annál szűrőből. Esetleg Mann Filter még ami nekem bevált.
-
d4d
aktív tag
válasz
peterattila #14625 üzenetére
Aktuális legfrissebb Opel előírások, visszafele kompatibilisek
OV0401547-D30 (SAE xW-30 olajok dízelmotorokhoz)
OV0401547-D40 (SAE xW-40 olajok dízelmotorokhoz)
OV0401547-G30 (SAE xW-30 olajok benzinmotorokhoz)
OV0401547-G40 (SAE xW-40 olajok benzinmotorokhoz)Opelnél a Hengst a gyári beszállító szűrőben. Legalábbis volt az tuti.
Egyébként nyugodtan felhívhatsz pár márkakereskedést, szervizeseket, nem harapják le a fejed. Egyszer a Porsche M5nél érdeklődtem váltóolaj, motorolaj ilyesmi témákban egy 25 év körüli 5ftos vw poloval kapcsolatban és teljesen normálisan kedvesen álltak hozzá, megnézték a gyári előírásokat.
-
peterattila
aktív tag
Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni tőletek olaj ügyben. Van 2 autónk, ezekhez kérek ajánlatot. Első, G astra, z14xep motor, városi szaladgálós, éves futás 5-7e km. Második, J astra, a17dts motor1.7 cdti, kirándulós, távolsági használat, éves futás kb 8e km. Szűrőknél mindkettőben jelenleg Meyle van, ez maradjon vagy legyen más? Köszi szépen az ajánlásokat. Nem akarom túlgondolni sem, de igyekszem odafigyelni mindenre.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #14622 üzenetére
Bar ugy lenne...
Sajnos nalom csak km van megadva.
-
norrberth
addikt
válasz
tboldi #14617 üzenetére
Elvileg akkor lesz mikor már jó melegbe van.
Persze majd utána járok úgyis.tibbike01
Mahle ment vissza a dobozba.
Direkt nem akarok használni Biofunkcionális Antibakteriális bevonattal ellátott szűrőt.
Csak sima aktívszenest.
Kíváncsi leszek ennek lesz e savanyúszaga melegbe.
Mert akkor jött ki igazán.
Pár hónapot bent lesz...
Aztán megnézek új FP t is. -
norrberth
addikt
Ez egy Valeo zsír új szűrő, szépen betolod hátra
És mellette áramlik az áldás😂
Lötyög benne tiszta vicc az egész.Itt állt benne a retek.
Én csináltam egy Hengst szűrőt körbe szívacsost.
És még akkor is poros volt alatta!
Szóval nem értem az autó gyártókat hogy gondolják ezt.Új levegőszűrőről letépten ezt. Téli réteg 😂
Telejsen összenyomható, mégis van tartása.
Ahol kell tömít,ilyet szoktam a Mann okra rá ragasztani.
Ha már a gyártó nem képes rá....
-
norrberth
addikt
válasz
tibbike01 #14614 üzenetére
Nem igen szív semmit be mellette.
Inkább az új VW k Skoda stb amik szívják, nem is akárhogy.
Kesztyűtartó mögöttiek... Lábtérnél belegyürősök.
Golfok Passatok sorba.
Tükörrel ahányt megnéztem tiszta retek minden a szűrő után, okádék.
Golf 5 6 7
Igazából alaposan senki nem jár utána milyen fosokAz a baj itt sokan csak okoskodni tudnak látatlanban.
De egy rohadt tükörrel senki nem nézett még szét.
Vagy bárminek utána járna, szétszedné.Így néz ki 1 év után ha a szűrőt kiveszem.
Ez érintetlen... -
norrberth
addikt
Vettem egy sima aktívszenest.
Ezt dobtam be.
FP szűrő nagyon gyanús nekem...
Nagy Melegbe bűzlik belőle valami vegyszeres savanyú szag. És beleitta magát a szag a rendszerbe az évek alatt.
Hamarosan kiderül fogok abból is venni egyet.
Soha a büdös életbe nem használtam a klímát..
És soha nem volt semmi szaga.
Csak mióta használom ezt az FP szűrőt..
Onnan gondolom az lesz a ludas mert csak nagyon nagy melegben éreztem azt a szagot.
Szóval ősszel télen vagy ha ment a klíma semmi szag nincs.
Kap Ózonos tisztítást is csakis nagy melegben majd.
Mikor érződik az a szag...
Klíma nélkül és klímával is.
Szóval pár hónap és a végére járok.
De egy valamit biztosra tudok.
Évente 1x volt használva esetleg a klíma.
És teljesen szagtalan volt mindig mióta nálam az autó.
15 éve 😁 -
MrSealRD
veterán
Úgyis beszélek velük az időpont miatt. Rákérdezek, hogy miért lehetne-e full szintetikust. Most átnéztem az ajánlatukat és van egy két furcsaság...
Pl Itt is az üres töltő mennyiséggel számolnak. 9 literrel. De 7 liter a csere... Bár ez a legkevesebb.
155 perc az váltó olajcsere kalkulált ideje és 86 perc az automata váltó szűrőjének cseréje. Kicsit masszívnak érzem...oké, hogy előírás alapján kalkulálnak... de kicsit vastagnak érzem. -
MrSealRD
veterán
A korábbi kérdésem nyomán most ismét lenne egy minőséggel kapcsolatos érdeklődés:
Motul Multi DCTF NK MOTUL EVO megnevezésű váltó olaj egy 7 fokozatú olajos DSG váltóba menne. A Motulnak ez az olaja is jó minőséget képvisel? -
Hőguta
csendes tag
válasz
Harkovz #14600 üzenetére
Hello!
Ha Emagról rendelted akkor valószínű olyan mint norrbert kollégáé (GEBO)
Ő jobban vágja ezt a témát,nekem is Ő segített.(Ha visszaolvasol megtalálod)
Az enyém Tc Technic G1091 ránézésre egyformák.A használata le van írva az Emag oldalon is.Egyszerű a használata.
A tartályban levő nyomás (kb.1.5 bar) hatására a légtelenítő csavaroknál távozik a használt folyadék.Célszerű a tartálytól legtávolabb eső keréknél kezdeni .
Melyiket vetted?Mert amint látom van 2,5 és 3 literes változat,árban is eltérő.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- E-roller topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Kuponkunyeráló
- Külpolitika
- További aktív témák...
- Logitech MX Magyar Business Windows Edition HU Átalakítás és testreszabás / mx keys
- Csere-Beszámítás! Iphone 14 Pro Max 256GB Független mobiltelefon. OLVASS!
- Samsung Galaxy A71 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
- Apple iPhone 15 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest