Hirdetés
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- ldave: New Game Blitz - 2025
- jakra: Retro gyujtemenyem (cloud synced for safety...)
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
d4d
aktív tag
Felhívtam a filterabc-seket is, mert jobban képben lehetnek mint akar a márkaszerviz. Ők is a totalra szavaznak. A ds1 dh1 kapcsolatáról még mindig nem tudtam meg semmit, de ami nekik van vmi europai adatbázis, ami használnak, ott a dh1-et hozza a rendszer ehhez az autóhoz.
-
d4d
aktív tag
Én is afelé hajlok, de nem erősítette meg senki hivatalosan 10000% ra hogy mehet bele. Pedig vagy 7-8 nem kis szervizzel beszéltem. És nem tudnak valaszt adni a DS1 DH1 kapcsolatára. A motor alfa romeo eredetű fiat motor, az biztos, nem psa és hivatalosan alvázszám alapján jelenleg is a selenia és a fiat ds1-es előírás van hozzárendelve.
jó, mivel a selenia (ha elég friss) tudja mindkettőtt, ds1, dh1 így azzal biztosra mennék, de ettől függetlenül idegesít hogy nincs valasz a Pro-val és a dh1-es előírással kapcsolatban.Gyertyával kapcsolatban, biztos hogy nem a belevaló van benne. Egyértelműen ezek a 11es vegűek a jók. Még ha minimális a különbség vagy nem ez okozza a jelenséget, akkor is kicserélem majd.
Régi cikkszám
09482-00421 (Denso W20EPR-U11)
Aktuális
09482-00285 (NGK BPR6ES-11) -
d4d
aktív tag
Webshopon keresztül vagy más úton módon szerezted kintről?
Olaj téma
Fiat Ducato 2.2 (132kW) 2023/06. Elvileg még Fiat eredetű motor. Eredetileg előírt olaj a Selenia WR Fordward 0W-30, ACEA C2 (Fiat 9.55535-DS1)
Pár éve már a Stellantishoz (ex PSA Peugeot Citroen csoport) tartozik a Fiat is. Ennek megfelelően az olaj témát a Total vette vagy veszi át a Petronas (Selenia) helyett. Megnéztem mit hoz a Total olajkeresője jelenleg,
1. Total Quartz Ineo Pro 0W-30 adatlap (pdf)
Gyári elfogadás: Stellantis FWP.955535-DH12. Total Quartz Ineo First 0W-30
Ennél csak ajánlás van a Fiat GS1 és DS1-es előíráshoz.Van olyan szerviz ahol az Ineo First-öt használják, van ahol még a Seleniat és akivel utoljára beszéltem és a hangja, beszéde alapján a legjobban képben volt, ő a legújabb Total Pro-t ajánlotta a DH1-es előírással. Hozzáteszem a Selenia olaj egy 2024. Májusi adatlap szerint már szintén tudja a DS1 mellett a DH1-es előírást is. Arról nincs infóm, hogy konkrétan a DS1 es a DH1 hogy viszonyul egymáshoz.
Vélemény, megjegyzés esetleg?
-
Asbee
veterán
Olajmarketen olyan kb 9k 5 liter ebből + 5 liter deszt víz ár hozzá. Ausztriából szereztem akcióban. Gyári 5 liter készre kevert, ugyanúgy -37-re, olyan 15k. Inkább feltankoltam 20 liternyit, legyen kinyomva g13, átjáratva rendesen.
Gyertyára vissza térve, én nem arra gyanakodnék. Nagyon gatyának kell már lennie ilyeneket produkáljon, vagy nagyon nagyon nem belevalónak. -
d4d
aktív tag
Az tényleg jó ár, gyáriból gondolom 5 liter körülit kaptál volna hasonló áron. Suzukinál is ekörül volt.
Gyertya téma, köszi a tanácsokat. Még nem jártam a végére, de jelzem majd, hogy ez volt-e a gond. Másik lehetőség amúgy a tanknál keresendő vmi szellőző csöveknél lehet gond, ehhez viszont le kell szedni a tankot.. azért gyanús, mert a tanksapkát teljesen meglazítva javult a rángatásos jelenség.
-
Asbee
veterán
Ravenol lötyi megy héten g13 helyett Skodába. Univerzálisabb cuccnak tűnik, de tudja a VW TL 774-L szabványt (g12 evo), oldaluk is ezt hozza rá. Igen jó áron volt, 13k-ra jön ki -37C-ra bekeverve 20 liter.
Gyárit így most kivételesen elengedtem.
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth
#16812
üzenetére
Köszi! Rögvest utánanézek!

Én valami olyat szeretnék, ami
1, nincs havi vagy éves licencdíj, csak egyszeri fizetés;
2, teljeskörűen elboldogul a digó autóinkkal (összes vezérlő és modul, szerviz reset, stb.);
3, multiplexed, azaz ne kelljen a sárga adaptert dugdosni a CAN-buszhoz meg a zöldet az ABS-hez. -
tboldi
nagyúr
Elvileg tök ugyanaz a 2, a 11 a végén csak az előre beállított hézagot hivatott mutatni, a másik nevéből lehagyták, vagy DIY állítsa be mindenki magának.
11 = 1,1 mmHa csak időnként rángat és alacsony fordulaton, akkor lehet rossz a gyertya, de nem a hézaga. De a trafókra is érdemes rápillantani, vagy régebbi autó esetén a kábelek is lehetnek rosszak.
Vagy a benzinellátás, vagy az EGR, nemtom, a rángatásos tünet túl bő.
-
d4d
aktív tag
Nem olajtéma, de nekem fontos kérdés lenne és itt valszeg nagyobb tapasztalat van. Adott két gyertya NGK BPR6ES (7822) és BPR6ES-11 (4824). A gyárilag előírt az utóbbi, a 11-es, de az autóban nem ez van, hanem az első. Létezik, hogy emiatt időnként kis mértékben rángathat a motor? Olyasmi jelenség, mintha nem kapna elég üzemanyagot, de ha odalépsz elindul. Főleg alacsonyabb fordulaton, fordulattól vagy fix sebesség mellett érezhető és ilyenkor a hangja se az igazi, mintha nem teljesen egyenletesen járna.
-
d4d
aktív tag
A GM minősítésű olajok általában teljesen szintetikusak. A dízeles tesztnek (GM-LL-B-025) több olaj felel meg, mint a benzinesnek. De GM-LL-B-025 szabványú olaj nem használható ott, ahol GM-LL-A-025 az előírás. Ez fordítva is igaz, de ez általában nem lényeges, mert az A-nak megfelelő olajok általában megfelelnek a B-nek. A B-s olajok viszont sokszor nem tudnak megfelelni az A szabványnak
-
-
d4d
aktív tag
válasz
Dorian
#16795
üzenetére
Opel benzines előírások. Van ezekből valami a flakonon feltüntetve? Mondjuk a dexos 1esekből szerintem nem létezett 40es olaj. Ahogy a G30asnál se nyilván, G30 = xW-30-as olajok.
GM-LL-A-025 -> dexos2 -> dexos1 Gen 2 / Gen 3 -> Opel OV 040 1547 -> Opel OV 040 1547-G30 / G40.
Visszafele kompatibilisek, tehát ha a legfrissebb előírásnak megfelelő olajat akarsz, maradva a 40-es melegoldalnál akkor az OV 040 1547-G40-es olajokat keresd.
Volt dexos1 is de azt elsősorban észak amerikai piacokon használták, minket nem igazán érint.
Plusz ahogy Qru írta bármi lehet ilyenkor ideiglenesen csak ne olaj nélkül menjen.
Benzines opelekbe én általában ezt veszem: Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30, API SP, dexos1 gen3, Opel OV 040 1547-G30, gyári elfogadással. A Total a gyári beszállító az Opelnél.
-
Dorian
félisten
Sziasztok, 2003-as 1.4-es G Astrába 5W40 ugye megfelelő?
Tegnap beültem a feleségem mellé, mondom miért van ilyen hangja ennek. Megérkeztünk, megnéztem az olajszintet, 0, nulla, n u l l a
Állítólag csak 2 napja jár így...
Otthon 5w40-ből volt egy kicsi azt gyorsan beleborítottam mert még kellett neki használnia aznap az autót. -
d4d
aktív tag
Qru, visszatérve erre az 5W40-es javaslatra, suzukis ismerős is azt mondta, hogy nyugodtan maradjak az 5w30-nál, főleg ha nem eszi, márpedig ilyesmit nem vettem észre az elmúlt 7ezer km alatt. Amúgy se váltanék valami béna 5w40re a csúcsracinglömani észteres Motulról, bár ugye van 5W40 ezen a vonalon is. Talán akkor, ha jövő nyáron mögé kötök egy lakókocsit (van vonóhorgom
) és előzöm a sort az érdi emelkedőn felfele kilo hetvennel 40 fokban, álmomban.Ja, pollenszűrő téma. A swiftben gyárilag nincs. Ennyit tudok hozzáfűzni

Off
Itt is szeretném megdicsérni a Suzuki Géringer-es, hangjából ítelve fiatalabb kollégát a rendkívül segítőkész hozzáállása miatt, hogy péntek délután, zárás előtt fél órávál, ügyfelekkel való foglalkozás közben/után még visszahívott, hogy a 25 éves "szarhoz" segítsen jópár gyári információ kikeresésében ismeretlenül, telefonon keresztül, azzal zárva a beszélgetést, hogy, ha bármi hasonló kérdés van, hívjam nyugodtan. Így kell képviselni egy márkát!
A Suzuki Világ Budaörsnek és a Suzuki Difernek pedig jár az arany wc-kefe díj, amibe akár bele is ülhetnek, amiért kihülyítettek személyesen a semmire. Annak ellenére, hogy előtte telefonban elmagyaráztam miről van szó. Észben tartom majd amikor értékelést adok a google-n keresztül is.
-
polonic
félisten
Tényleg szar a mann fp, nem véletlenül írtam. Saját magam legnagyobb meglepődésére is.
Mahle caremetix-et akartam, de az nincs az autóhoz.
Megnézem a kamoka-t akkor. -
polonic
félisten
A Mann FP szűrő is egyre rosszabb, úgy tűnik. Úgy beengedi az előző autó mocskát, bűzét, hogy csak na. Korábban azért egész jól szűrte.
Mondjuk azt sem értem, hogy az ilyen kormoló, füstölő autók hogy lehetnek a forgalomban... -
Qru
MODERÁTOR
Gyári nekem is zöld volt a Subaruban. Aztán kapott sima Tesco-s Favorit G12-t amikor a vezérlését cserléték vidéken. Az nem annyira tetszett, hogy azt kapott ezért bő 1 év múlva kapott Motul-t. Most is az van benne.
Ez a gyári fétis ilyen ritka betegség, most lengéscsillapítót vettem belőle de nincs még a németországi központi raktárban sem, 3-4 hét mire megjön Japánból.
-
d4d
aktív tag
Swiftbe is jó lett volna, ha jól látom. Eredetileg zöld színű volt abban is, de ilyen a suzukinál már nem kapható, csak egyféle van, az ecstar super coolant 2, az meg inkább kèk mint zöld, de azt mondták teljesen jó lesz ne aggódjam túl, így is úgy néztek mintha ufót láttak volna, amikor a 25 éves paripába, márkakereskedésbe keresem a gyári hűtőfolyadékot.. semmi értelemeset nem találtam akkor, ilyen 990-ftos jozsóker kft által forgalmazott ismeretlen löttyöket meg nem akartam beleönteni.
-
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#16774
üzenetére
Ja így érthető a 10W40..
Ajánlás és ajánlás között is van különbség, mert olyan olajat is ajánl néhány kereső, aminek az adatlapján valójában híre hamva nincs a fenti fiat előírásnak semmilyen szinten.
Ezeknél viszont szerepel a 9.55535.G2 (csak ajánlás)
• Elf Evolution 700 STI 10W-40
• Fuchs Titan Syn MC 10W-40
• Liqui Moly Molygen New Generation 10W-40
• Total Quartz 7000 10W-40Ismerősnek szedtem össze az infókat, a márkakeres árakat le se mertem írni, a leeresztőcsavart 17 ezer ft körül mérik. Ehhez képest a 7ezres olajszűrő ajándék. Nyilván a neten a gyári cuccokat is meglehet találni jóval olcsóbban.
Szerk. Hogy a pi...ba, acea c3at irtam.. a3 helyett.. nyomtathatom újra

-
tboldi
nagyúr
Gyártói jóváhagyást szerintem csak a gyári
Selénián fogsz találni. Én nem venném ilyen szigorúan, az ajánlás is megteszi.
Amúgy őskövület az a motor, ‘86-ban kezdték gyártani, és a 147-es is bazi hosszú ideig maradt gyártásban (2000-2010), egy kis ideig a jóval modernebb MiTóval együtt is szerepelt a palettán.

-
d4d
aktív tag
Jó napot
Alfa Romeo 147 1.6 16V T.Spark, 1598cm³, 77kW (2009.02)
Két márkaszervizzel vettem fel a kapcsolatot, mondanám mire jutottam. Egyiknél személyesen is jártam.
Olaj: Selenia 20K, (szerviztöltés 4,4L), semmi mást nem tudtak mondani, de egy kis kutakodás után így néz ki a dolog,
Neten talált kézikönyv,
Synthetic-based engine oils, grade SAE 10W-40
that pass ACEA A3 and API SL specifications.
FIAT 9.55535-G2 qualificationAz olaj adatlapja,
Specifications:
• API SN
• ACEA A3/B4
Approvals:
• FCA 955535-G2
• FCA 955535-D2
Performance Levels:
• MB 229.3
• VW 501.01 / 505.00
• RN0700 / RN0710
• PSA B71 2300A Petronas olajkeresője is ezt a 20K-t dobja fel, nincs más opció.
Valami tipp, észrevétel ezzel kapcsolatban?
Motul, Total, Mobil keresőit is néztem, de G2-es olajat úgy láttam egyik se tudott felmutatni, max olyat ami szerintük megfelel ennek az előírásnak, de az nekem kevés.
Lehet esetleg valami technikai oka hogy 10W-s olaj az előírás egy 2009-es autónál?
-
norrberth
addikt
Sziasztok

Nissan micra K12
2003
CR14DE 88 LEFebi G12++ fagyálló jó bele?
Ami benne van jelenleg az zöld színű.
Le kéne cserélni, de nem tudom gyárilag mi az ajánlás.
Nincs most időm utána nézni mélyebben.
-
d4d
aktív tag
Mit szóltok ahhoz hogy valaki azt ajánlotta hogy egy 5w40es (a3/b4-es) olaj motorvédelem szempontjából jobb lenne a swiftnek és hogy érdemes mindig a gyártó által a legmagasabb még megengedett meleg oldali viszkozitást választani, vastagabb az olajfilm. Ugye nálam még mindig az 5W30as a motul 8100 power van használatban. Most elkopik a motor?
-
d4d
aktív tag
Nekem is megmaradt egy csomó szűrő, 99% mann filter, az elmúlt hónapokból, amik végül nem kerültek felhasználásra. Annyira nem foglalkoztam velük, hogy most a fiestahoz nem is kellett volna vennem olajszűrőt mert két mann is lett volna hozzá itthon.. meg tud romlani egy szűrő, mittudomén 10-15 év után előveszem nem porlad szét a papír benne vagy ilyesmi?

-
d4d
aktív tag
-
gg72
veterán
Lehet a napokban lecsélem a Coltomat egy Alfa Giulietta-ra, 1.6 Jtdm. Viszont a Colthoz még vettem 2 hónapja Ravenol VMP 5W30 olajat, de akkor ez már nem fog belekerülni. Jó lenne ez az olaj az Alfa-hoz is?
-
erik365
senior tag
Ez miféle újítás már megint? Eddig is Mahle szűrőt használtam, a Skodához(2015 CJZC).
De ez a spórolás, komolyan meglepett mi lesz a következő? Csak tisztítófolyadékot lehet majd kapni? Aztán minden 3. cserénél kell majd csak cserélni a szűrőt? Miért kell az amúgy is kis felület 20%-át még elvenni?
-
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#16733
üzenetére
Újabb japán vadászat, ezt figy. Mazda 5 1.8 benzin 2006. A tökömnek se tudtam kideríteni a gyári olaj adatait először. Nem ragozom, 20 éve mazdás márkaszervizes fickó azt mondta bármilyen 5W-30 jó bele. Ugye én próbáltam ettől bővebbet is kideríteni, de mindenki csak ezt hajtogatta, 5w30 azt kész. Egyik szerviz említette a total quartz ineo mdc-t. Mondom adjatok egy cikkszámot a gyári literes olajra majd keresek egy adatlapot az alapján. Hivatalosan a márkaszervizeknél már jóideje nincs gyári mazda flakonos olaja. Nem forgalmazzák már. Namost ez egy Ford eredetű motor elvileg a5/b5, ford wss m2c913-d kellene hogy vonatkozzon rá. Ha ez így van akkor is "bármi" mehet bele? Ha fordnál ez így megvan szabva, akkor hogy mehetne már bármi a mazdába? Ahol van info a gyári olajához ott API SL/CF, A5/B5 szerepel.. magyarul ha total akkor az nfc lesz a jó mint korábban egy mazda 2nél ami szintén ford motoros volt
-
d4d
aktív tag
Na végre sikerült egy olyan Hondással beszélni aki érezhetően képben volt. A viszkozitás éghajlatfüggő, egyébként 0W20-tól a 10W40-ig kb mindennel elmegy, nem válogatós motor. Mondta, hogy Jazz-re keressek rá az olajkeresőknél, ugyanaz a motor (L13A). 4 liter belemegy, akkor van a felső nívó környékén.
-
d4d
aktív tag
Hu ezek a Honda szervizesek nem egyszerűek..
Egy City után kutakodok. Egyik helyen 0W20 a gyári előirás semmi más, másiknál 5w30at is használnak, de amúgy 0w20, a harmadik azt mondja 5w40!.. hu mondom.. feltöltési mennyiség egyik helyen 3,6 másiknal 3,8-4L, harmadik azt mondja tök mindegy, meg kell nézni a nivopálcát (kösszépen a jótanacsot), negyedik nem tudja. Egyik fele tényleg utánanéz alvázszám szerint, másik fejből "okoskodik"...
Mindenesetre az biztosnak tűnik hogy a 0W-20 az eredeti előírás, nincs külön spec, a gyári olaj API SN, ILSAC GF5-ös, semmi extra.
Az 5W-30 elvileg szintén mehet, töltik is szervizbe, igy elsőre ezekre gondoltam. Az hogy a total és a ravenol 5w30asa mellékesen tudja a dexos1 gen 3-at, ebben az esetben nem kell hogy érdekeljen ugye? Mármint ez nem gond(?)
Motul 8100 Power 0W-20, API SP
Motul 8100 Power 5W-30, API SP
Total Quartz 9000 Future GF6 0W-20, API SP, ILSAC GF-6A
Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30, API SP, ILSAC GF-6A
Ravenol EHC 0W-20, API SQ, ILSAC GF7-A
Ravenol DXG 5W-30, API SQ, ILSAC GF7-A2006-os az autó 1.3 (61kW), a legtöbb kereső meg se találja a típust.. csak valami 80as évekbeli city-t dobnak fel.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Nézegettem egy kis összehasonlítást két olaj adatlapja között, a nagyon jónak tartott Ravenolhoz képest..
Mindkettő FORD WSS-M2C913C/D és ACEA A5/B5 bár Ravenol már tudja az ACEA A7/B7-et is.
Nem sok a különbség, szerintem, de a Ravenpl sokkal drágább. Jelenleg nekem most Eurol Fortence 5w30 olaj van az autómban, ezért hasonlítottam ehhez a Ravenolt.
EUROL Fortence 5w30 --- [kép]
RAVENOL FDS 5w30-- [kép] -
d4d
aktív tag
Bocs Qru, még mindig nem fogytak el.
77 Lubricants
https://77lubricants.lubricantadvisor.com/en/
Aveno
https://aveno-oil.lubricantadvisor.com/en
Avista
https://www.avista-lubes.de/en/oilfinder/
MPM
https://www.mpmoil.nl/products/recommendation
Pemco
https://sct-oilfinder.sct-germany.de/SCTOilfinder/index.php?LE=en&SPL=Pemco
Vaico
https://vaico.de/en/oil-finder/ -
d4d
aktív tag
Oest-nél hol a kereső? Az mindenképp kell, sajnos az omw is emiatt nincs felvéve.
Igol nem volt, most már van, köszi!
-
Igol kimaradt
https://www.igol.com/en/recommendationsPedig találkozni vele a boltokban és RMSGeri a 10w60-as olajukat dícsérte!
---
M3 V8 pollenszűrő Febi meglepően minőséginek tűnik.
-
d4d
aktív tag
válasz
grizlisandor
#16716
üzenetére
Pedig vannak érdekesek köztük. Néztem pl ezt a Rymaxot (minden keresőt tesztelek is), van 0W-8-as Api sq-s olajuk is, szóval haladnak a korral. Hiába ismeretlen sok, megnézed azt kiderül, hogy mittomén 90 éves cég.. vagy pl itt a lenti listából a Finke 1884-es alapítású.. mindegy a lényeg hogy az országban nekünk lesz a legnagyobb olajkereső gyűjteményünk

Újabb adag,
ArgosOil
https://argosoil.nl/productadvies/
Aztec Oils
https://oilchecker.aztecoils.co.uk/
Avia
https://avia-che.lubricantadvisor.com/en
Cepsa
https://www.moeve.es/en/utilities/catalogue/guide
Cofran
https://www.cofran.fr/en/oil-chooser/
EXOPRO
https://www.exopro.co.uk/oil-finder/
Finke
https://www.finke-oil.de/oilfinder_en
Fosser
https://fosser.de/en/oil-finder/
Mitan
https://www.mitan-daten.de/index.php/en/oelfinder-en
Roxor
https://roxor.lubricantadvisor.com/en
Unil
https://www.unil-opal.com/en/choosing-the-right-lubricant/Qru, megvan abc sorrendben az összes, ha nem akarsz velük szórakozni, küldöm privát a komplett listát, ha kell.
-
Örülök neki, hogy kigyűjtöd szorgalmasan az olajkeresőket, de a feléről még nem is hallottam, de még itthoni webshopban sem láttam.
-
d4d
aktív tag
Castrol Classic Oils
https://oilfinder.classicoils.co.uk/home/eurow
Finol
https://www.finol.ie/which-oil/app/
Neste
https://neste.lubricantadvisor.com/en
Rymax
https://rymax-lubricants.lubricantadvisor.com/en
Slovnaft (MOL csoport)
https://slovnaft.sk/en/lubricants-autochemicals/motor-oil-and-lubricant-advisor/
Tectrol
https://www.tectrol.de/en/lubricantadvisor/lubricantadvisor -
d4d
aktív tag
Thx,
Listához, németek, angolok, hollandok, franciák, írek
Comma
https://www.commaoil.com/
Exol
https://www.exol-lubricants.com/oil-check/
Granville
https://www.granvilleoil.com/lubricantAdvisor
Mabanol
https://www.mabanol.com/en/products/oil-finder
Maxol
https://maxol-retail.lubricantadvisor.com/en
Morris Lubricants
https://www.whatoildoineed.com/
North Sea Lubricants
https://www.northsealubricants.com/en/oil-advisor/
Rock Oil
https://rockoil.co.uk/lubricant-selector/
Yacco
https://www.yacco.com/en/what-oil-for-my-vehicle -
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor
#16710
üzenetére
Az hát!

-
d4d
aktív tag
Köszönöm a válaszod és a kiegészítő infókat! Örülök, hogy itt vagy, mert érdekelne a véleményed az alábbi témában is.
Mit tudsz a fent belinkelt Totachi-ról? Valami nem kerek. Vegyük a long life olajukat, Made in Japan, pao, ilyen olyan technológia, fém kanna, megy a körítés, szóval papíron elég menő és mindezt 2500ft-ért/liter? Mondjuk az adatlapból nekem az jön le hogy nem rendelkezik gyári elfogadással senkitől csak szerintük felel meg az olaj azoknak az előírásoknak. Azért jött fel a téma mert valaki a Ravenol VMP-vel hasonlította össze, hogy minek venne valaki Ravenolt 4700ért, ha 2500-ért van Totachi. Illetve finoman sugallva a Ravenol felé, hogy "marketing"..
Grizlisandor, köszi, valszeg ez tévesztett meg, emiatt a nincs rendelkezésre álló blabla miatt rá se kattintottam korábban a linkre.
-
-
Asbee
veterán
Semmi baj nincs azzal a Motorcraft olajjal. Külön hozzá készített adalékcsomagot az Infineum. Agyon van adalékolva, sok kálcium, szép adag molibdén. Hidrokakk alapolaj. A hidegindítási viszkozitása lehetne picit jobb, -30C alatt nem érdemes használni.
"Csendes", üzemanyagtakarékos. Amibe való abba hibátlan. -
d4d
aktív tag
A Motorcraft olajokat itt az euban a BP/Castrol gyártja. Véleményekből ilyen is van,
"Fordjaimhoz mindig Motorcraft olajat használok (20 éve) , füstölés, kopás, olajfogyasztás nincs. A választás is egyszerű, mert a specifikáció vadászatot nagyban leegyszerűsíti."
Nem hiszem, hogy bármilyen gyári olaj, bármelyik autómárkánál annyira szar lenne, hogy ingyen se lehessen beleönteni a motorba. Természetesen jobb tulajdonságokkal rendelkező olajok lehetnek, de, hogy a gyári direkt olyan lenne, amitől majd jól tönkremegy az autó... ez eléggé konteó szagú.
Renaultnál láttam már nem egyszer mit jelent amikor 0kmes korától kapja a gyári elf olajat, meg nyilván a normális karbantartást. Közel 400e km után is, mint az óramű, úgy ketyegett a 90 lovas 1.5 dci. A 240 lovas 3.0 V6 dci-ről nem is beszélve, gramm füstje nem volt, se hidegen se melegen,majd 320e km után. És az a tipikus fullasztó szag sem volt mellette, mögötte állva, mint amit sok dízelnél érezni, főleg cdi merciknél. A lógóbelű vw csoportos fosokról nem is beszélve.
Megkapta nálunk a gyári Elf evo full tech fe rn0720as olajat és a gyári renault olaj és levegőszűrőket. Ahhoz képest, hogy milyen ritka típusba kellett és, hogy márkakereskedésből jöttek a szűrők, egyáltalán nem volt horror áruk. Az olajszűrő 6-7e ft a levegő 10e körül mozgott.

-
Kaiku
senior tag
Úgy értem, hogy a Motul Specific 913D kimondottan a WSS-M2C913-D ra készült DPF használata mellett, addig a Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 adatlapjáról hiányzik pl a DPF kiterjesztés és "csak" megfelel többek között a 913D-nek. Ami nem feltétlenül jelent rossza, csak a Specific 913D jobb.
Az, hogy a gyári Ford folyadékok menniyre nem "bénák" nem szeretnék többet beszélni. Ha arról lenne szó, hogy ingyen kapom, de csak azzal használhatom az autóm, nem fogadnám el! Persze szervizeseknek meg az a lényeg, hogy minél nagyobbat fogjanak ezen is. Majd az ügyfél később rákölti a szervizre. A Motorcraftos fékbetétekről/Akkuról is meg van a tapasztalatom és véleményem. Ingyen se, nem hogy aranyárban. -
d4d
aktív tag
Kiegészités
Ardeca
https://www.ardeca-lubricants.be/en/oilfinder/
Benzol
https://benzol.lubricantadvisor.com/en
Lukoil
https://lukoil-lubricants.eu/hu/Services/LubricantAdvisor
Orlen
https://www.orlenoil.pl/EN/OurOffer/Pages/Find-Oil.aspx
Petro-Canada
https://petrocanadalubricants.com/en-gb/knowledge-centre/product-selector/automotive
Petrol Ofisi
https://www.petrolofisi.com.tr/en/lubricants/product-finder
SWD Rheinol
https://www.swdrheinol.com/en/oilfinder/Próbálok az eu piacra koncentrálni, a kanadaiaknak van európai részlege v eus olajaik, elvileg még magyar képviselet is létezik. OMW-nek nincs, legalábbis nem találtam keresőt. Aki tud még valamit ami nem szerepel a listán, ne tartsa magában.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kuriózum: Ozark Trail (amerikai) fejlámpa 600 lumen
- BMW 325xi 3.0L sor6 218LE 2008
- Jura Impressa S90 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Siguro TURBOVac Elite AI robotporszívó - Új, 3 év garancia, akciós ár!
- DeLonghi Magnifica Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3892, 100% Akkumulátor
- Minis Forum Mini PC MS-A2 Ryzen 9955HX RAM és SSD nélkül 1 év garanciával
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 4th: i5-6GEN I 8GB I 512SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Crosshair VIII Extreme alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
jó, mivel a selenia (ha elég friss) tudja mindkettőtt, ds1, dh1 így azzal biztosra mennék, de ettől függetlenül idegesít hogy nincs valasz a Pro-val és a dh1-es előírással kapcsolatban.
Gyárit így most kivételesen elengedtem.









