Hirdetés
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- AuraSync kibeszélő topic
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz szimpláncsak #179251 üzenetére
Ez addig működik, amíg csak személyautók vannak. A németeknél tavaly januártól emelték a minimális oldaltávolságot. Én meg nem azért megyek ki melózni, hogy a fizumat büntetésekre költsem, a jogsi berántásról nem is szólva. 2,5m széles vagyok, 18m hosszú és 40 tonna. Nem úgy van, hogy sitty-sutty kikerülöm a bringást, úgyhogy hiába kell időre mennem, jobb, ha beveszem a leszarom-tablettát. A személyautók viszont engem nem tudnak megelőzni, úgyhogy az egész csapat szépen kiséri a bringást. Legutóbb a meersburgi kompról jött le egy tata és ahelyett, hogy elengedte volna a kompról lejövő autókat, nekivágott gyök kettővel a szerpentínnek. Én meg mögötte. Szép, hosszú kígyó volt. A KRESZ szerint szabályos volt az öreg, de azért érdemelt volna egy tockost a hozzáállása.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
szimpláncsak
tag
válasz Perillustris #179294 üzenetére
-
Nutra
tag
válasz FerNandor #179201 üzenetére
Ugyanez a véleményem, szuper a Moon Orion. Könnyű, minőségi kialakítás, remek fényerő és a bónusz a mágneses-racsnis rögzítés. Az első akár vészlámpaként is szolgálhat max fényerőn hazajutáshoz, ha minden kötél szakad. Köszi az eredeti tippért, FerNandor.
Pár napja láttam egy Nebula elsőt, egy országúti villáján. Brutál látható volt (fővárosi utca). Annyira tetszett, hogy vettem egyet és az került a trekkingre. Lehet, hogy Moon sportra cserélem az összes világítást... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FerNandor #179292 üzenetére
A váltó nyugalmi állapota ez [link] ,de így csak leszerelve látod. minden más állapota a rugók ellenében, azok valamilyen szintű megfeszülésével jár. Ez a másik véglet [link] ha így tárolod értelemszerűen idővel megnyúlnak,meggyengülnek a rugók.
xyzsolt...bár országútin nincs akkora jelentősége a láncfesszességnek,ott sem kívánatos egy ide-oda csapkodó,lagymatag rugójú váltó.
szimpláncsak...én is úgy szoktam,gyötörje magát és a vasat minden kigyorsításnál akinek 2 anyja van,mindig az éppen aktuális sebességemhez igazítom a váltót,keresve az azonos csapásszámot,ideális nyomatékot...mint az autónál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #179290 üzenetére
Én tekerés közben gondoltam. Jön pl. egy kereszteződés ahol lassítani kell és előtte mondjuk elől legnagyobb lánctányérról a középsőre váltok, hogy kevésbé terheljem a láncot. Van aki pl kiáll ilyenkor a nyeregből kisebb fokozatba váltás helyett
-
Perillustris
senior tag
válasz szimpláncsak #179236 üzenetére
a KRESZ szerint nem lehetne, mert túl nagy kerülő lenne kerekpárral
A KRESZ-ben szerintem nincs ilyen szabály, de a gyakorlat természetesen létezik. A "kedvencem", amikor EU-s bringás pénzből építenek járdát, persze emiatt gyalog- és kerékpárútnak nevezik, s ezzel párhuzamosan leradíroznak az úttestről.
#179293mobal: Nem magyar cég, hanem szlovák, s jó eséllyel a szürke zónában vannak.
[ Szerkesztve ]
Perillustris
-
MODERÁTOR
2wheels webshopból rendelt már valaki? Illetve van oka, hogy olcsóbb mint a többi magyar?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
FerNandor
őstag
válasz Hasaggymeg #179290 üzenetére
Hogyan nem feszül/gyengül állás során a rugó?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #179290 üzenetére
+1 ....ezt én is így szoktam, de lehet az outi váltó nem olyan kényes mint a monti.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #179286 üzenetére
Inkább arra figyelj ne feszüljön/gyengüljön a váltórugó míg áll, indulásnál kibírod a felváltásig azt a 10 mp-et terhelés nélkül hajtani.
peterkeT...itt [link] talán még akad néhány, igaz 1000 körül, ami megfontolandó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz IMIIKE1998 #179287 üzenetére
Én életemben nem mentem Rapid Robbal, szóval tuti nem mondtam.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #179049 üzenetére
Pont te mondtad a múltkor, hogy a Rapid Rob szintnél sokkal jobban guruló mtb gumi nem nagyon van. Van benne valami, a mostani a Conti Sport King alig lassabb aszfalton, mint a félterep gumim volt, viszont földúton és enyhébb terepen megváltás, még a homokban is ezerszer jobb, pedig a Race King nem erre lett kitalálva. Az aszfaltosabb monti gumi okés, ha nem használod földúton/terepen, de ha mégis, akkor inkább egy nem túl agresszív XC gumi, mert mihelyst lemész az aszfaltról, azonnal csúszkálni fog a bringa.
-
szimpláncsak
tag
válasz flash- #179277 üzenetére
Csak, hogy ne érezd magad rosszul nekem is hasonló Nekem mondjuk emlékeim szerint eddig a shimano CN-HG93 bírta eddig legjobban. Én még gyakrabban is szoktam kenni. 100-150km körül. Mondjuk én csak ronggyal áttörlöm aztán szemenként olajozom. Még arra is szoktam figyelni, hogy megállás előtt leváltsak alacsonyabb fokozatra, hogy induláskor ne terheljem annyira. Mondjuk ez lehet, hogy alap, bár akikkel tekerek nem igen csinálják.
-
-
xy.zsolt
őstag
válasz flash- #179277 üzenetére
Nem tudom pontosan min múlik....én hetente(250km után) kenem. Semmi extra...csak ultradermes vizzel mostam kefével, hagytam csontszárazra száradni. A kenőanyagot már írtam. Én pörgetve tekerek 85-100CADon (hegyre is), kiállva szinte sosem, de amikor igen akkor sem mászásnál. A súlyom nem sok ezért is inkább pörgetek mint max erővel tapossak. Más most nem jut eszembe
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Maximum1
őstag
válasz vallas #179278 üzenetére
Ha nem érdekel a presztízs akkor mér nem jó a Decatlonos tribán, van is készlet, M a méreted ha jól dereng.
Most van az 520-asból is ami 105 R7000-rel van.
Ezek tudnak 36mm-es gumit fogadni, szerintem a Giant nem, ez is szempont volt úgy emlékszem. -
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #179275 üzenetére
Radon? [link] [link] . A fék és a gumik gyengécskék, de kezdetnek megfelel.
szerk: ja látom ezek sincsenek raktáron[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
úúú, ez kell nekem, úgy látom, már vártam, hogy valaki (ha más nem, a Sram) kitalálja : [link]
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
vallas
őstag
Sziasztok,
A CUBE után lett egy másik versenyző is, egy Giant Contend AR3 2021[link]
Árban ugyan annyi, de ezt itt Zegen is tudná prezentálni a bicóboltos ismerős..
Annyi a különbség , hogy SORA 2*9, a 2*10 Tiagra helyett, de ugyan úgy 50/34,és 11/34 a sor rajtuk.
Azon kívül, hogy nagyobb lesz a sebességek közötti ugrás, lesz valami más bukó is a presztízsen kívül...?A Tiagrás AR2 már 420 szóval az már kicsit túl van a ingerküszöbön...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
flash-
veterán
válasz xy.zsolt #179274 üzenetére
huh...az szép!
shimano láncal kb 2000km-ert tudok menni és vége(az occcsó 8sebességessel)
ez min múlik?testsúly,vagy pedálfordulat?kenési gyakoriság?(én kb 200kmenként fújom TF2vel,de megtértem,squirtot berendelem )
me azé 90 -95kilósan kiállva megtekerem a 10%os emelkedőt max effortal négyszögtengelyes hajtóművel azé ott gondolom kap terhelést a lánc
sram nálam picit jobban bírja(az kb3000-3500km)[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
Na, ma elvitték a cx-et. Gondoltam nézek helyette valami MTB-t még amíg így ősszel kehet tekerni, de kb semmit nem lehet kapni. Cube, Rose, minden ausverkauft, időpont sincs, hogy mikor lesz. Na mindegy, addig tekerem az országútit a görgőn, meg néha ránézek ebayre.
Milyen konkrét típusra érdemes keresni amúgy? Valami Rose Count Solo 1 szintű cucc érdekelne, lehetőleg ennél nem is drágábban. Cube Aim-ből, ahogy nézem, általában a teló is suntour, váltó is gyengébb, meg a Rose 12 kg-jához képest 14,4, szóval nem véletlenül olcsóbbak. Azért egy Deore mindenképp kéne (lehetőleg 2x10), teló helyett felőlem mehet merev villa is, de ilyen úgysincs , tárcsa, 29 coll kerekek, legyen könnyű (már ahhoz képest, hogy alu). Ötletek esetleg?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #179273 üzenetére
Hát ha az előző olcsó shimano-nak 7000km/40K szint után 0.5 volt a nyúlása akkor ennek minimum a dupláját kell bírnia. Az egy 4-5000ft-os lánc volt ez pedig 4x annyi. Aztán majd kiderül mit bír...ez az igazi teszt A kenésnél amint elfogy a mostani cucc visszaállok Muc off C3 dry-ra....mert szerintem az is nagymértékben számított.
Mondjuk több olyan malőrt nem szeretnék csinálni mint hétfőn....letakarítottam előző nap a láncot, de nem kentem újra ....a mászás alatt jutott eszembe...de a hangján és váltáson nem éreztem.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-
szimpláncsak
tag
válasz sebgutkopf #179270 üzenetére
Viszonylag gyakran járok arra, én Bánya-hegyig szoktam menni onnan fel a Bükk - fennsíkra, gyakrabban meg Hollóstető és Bükkszentkereszt, de olyan nagyon vad dolgokkal nem szoktam találkozni. Inkább a motoros sok. Nagyon sok országúti bringás teker arra, sokan mennek a megye határig vagy arra amerre én.
-
sebgutkopf
őstag
válasz szimpláncsak #179253 üzenetére
Hú az általad említett útszakasz az pont egy drivers heaven. Ne vegyétek autó/motor buzulásnak, se támadásnak (igaz én nem aszfalton bringázok). Arra felé akár az Eger, akár a másik Miskolc végéről nézzük a helyi rally szeretőket, bizony az egyik legjobb útvonal, ami még hosszú is (30+km egy irányba végig kanyargós, ami nincs máshol az egész országban), sőt messzebbről is mennek oda autózni, és nem ritka jelenség egy egy ladát vagy erősebb autót kilinccsel előre kanyarodni látni, akár versenyautókkal tiltott edzéseket is tartanak.
Szóval én ott biztosan nem bringáznék az életemet féltve, mert hiába lenne ott akár 60 a megengedett, a turisták most is annyival mennek, akik meg nyomják a turista autókat szó szerint csak kikerülik minimum a dupla tempóval.Sajnos jól látszik az éleződő konfliktus, mert egyre több olyan helyen találkoznak az autósok és a bringások, ahol korábban nem voltak jelen mindketten egyszerre.
-
FerNandor
őstag
válasz flash- #179264 üzenetére
Ja... Amúgy is minek tekersz annyit ez csak egy hobbi
Én ma megtaláltam a ZEN-t szerintem kb szokásos átlaggal mehettem, de az átlag pulzusom elég jó lett, szerintem 140 alatt, de a wahoo valamiért nem rögzítette a km-t.
Jó amúgy nagyon ez a kantáros gatya, főleg akkor, amikor majdnem összehugyozom magam, mire kihámozom magam belőle
Mondjuk az elején mindjárt úgy kezdtem, hogy felváltáskor túldobta a váltó a láncotAz mitől lehet, hogy a jobb oldali fékváltókar kis karját benyomom és nehezen jön vissza alaphelyzetbe? Mintha picit szorulna...
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
flash-
veterán
válasz f4lcon #179223 üzenetére
itt nem csak edzésről van szó...
akár elmenni falun belül a-ból b be.
vannak "kerékpárutak" melyek még gyalogosan is életveszélyes a közlekedésre tele lyuk, töredezett,ráz.
van a viacoloros kerékpárút ami gyalogosan tök jó meg jól néz ki de még arra se jó hogy elmenj rajta a boltba mert kirázod a kaját mire hazaérsz.de van itt más is:járunk 300-300+ km-es túrákat.szépen megtervezzük a merretekerjek.hu-n. beállunk szépen 20-22 es sebességre, arra van kiszámolva, stb, hogy hajnal 5 től éjszaka 22re mondjuk hazaérjünk. szépen tervez is kerékpárúton, mi figyelemebe is vesszük mindig aztán jön a meglepetés: olyan a kerékpárút hogy azon 1kmert nem lehet menni mert kirázza a beled és úgy érzed meg kell állnod utána pihenni(már itt a csúszás ugye) szoktam nézni a kmórát mert érdekel és egy átlagos aszfaltos úton mondjuk tekerünk 22vel na ugyanazzal az áttétellel ezeken a "csoda" kerékpárutakon kb 17-18 az átlag.és itt nem edzésről van szó de ha tervezel egy napos túrát a sok ilyennel már mindjár nem 22re érsz haza hanem mondjuk hajnal 1-2re..
ja ez iylen tudom, majd mindjárt jön a válasz. nem nem ilyen. kerékpárút akkor az legyen kerékpárral használható. nyilván nem kell tüköraszfalt,de az az olcsó aszfalt minőséget hozza amin 20al el lehet csámborogni nem túl nagy erőbefektetéssel.már ennek is örülnék. -
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #179261 üzenetére
Elég gond hogy 35 milliméter az alsó méret
BENEFON DELTA--------N8
-
xy.zsolt
őstag
válasz FerNandor #179258 üzenetére
Pont ezt írtam én is.....Balkán van itt e tekintetben, minek szépíteni.
ZolkoW Nem hiszem, hogy a prizma lenne a gond....pláne, hogy használok elöl hátul villogót. Ha jogos a büntetés akkor benyelem....nem én hozom az idióta törvényeket. Csak annyit tehetek, hogy külföldre járok tekerni amikor csak lehet. Ma pl 3 rendőr is megelőzött és nem nyomtak satuféket, hogy betereljenek a bringaútra vagy hogy szaros prizmákat követeljenek rajtam. Itthon a fejekben van gond ami zéró toleranciát okoz azoknál.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stefi81 #179259 üzenetére
Hát ez határ eset, kicsit lapul a gumitömítés az átalakítóban, vagy nincs eléggé felcsavarva a rögzítő anya, ne adj isten lágy a gumi és bentebb került a szelep, máris gondban leszel...tudom nekem is van egy ilyen, sőt, túl hosszú is volt már amit egy beforduló szikla azonnal letört. .
FerNandor...fiatal vagy még ehhez a borúlátáshoz!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #179254 üzenetére
De ez a "nincs kedvem" ugye még nem ment fel a KRESZ érvénye alól még téged sem...
Ez olyan, mint hogy kimegyünk tekerni prizma nélkül, mert úgy döntöttünk, hogy nem vonatkozik ránk a szabály, de ha megbüntet a rendőr, akkor nem ő a hülye...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
FerNandor
őstag
válasz xy.zsolt #179254 üzenetére
Én csak annyit kívánnék ehhez hozzászólni, hogy szerintem a legnagyobb probléma a magyar emberek fejében/fejével van, tisztelet a kivételnek. Egyszerűen eltűnt az emberekből a tolerancia minden téren. Mindenki utál mindenkit és mindenki tökéletesen ért mindenhez IS. És én úgy tapasztalom, hogy ez csak egyre sz@rabb lesz.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
xy.zsolt
őstag
válasz xy.zsolt #179254 üzenetére
Talán nem a szabályozás rossz (máshol is ilyen) hanem a fejekben kéne rendet tennie mindenkinek akik sofőrként bunkómódon állnak a közúti kerékpározáshoz... Ma is legalább 60km-t mentem osztrák forgalmas közúton bármi incidens, rosszérzés nélkül. Elgondolkodtató. Ennyi
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #179254 üzenetére
A kerékpárút teljesen alkalmatlan országúti kerékpárnak, keskeny, gyakran rossz minőségű és zsúfolt, még egy-egy elvetemültebb XC, Trekking, vagy éppen Fitness kerékpárosnak is kevés lehet...mintha kábé Ferrarival száguldoznál a sétáló utcában.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
-
xy.zsolt
őstag
válasz f4lcon #179223 üzenetére
Sorry, de nincs kedvem 40el száguldozni bringaúton (nem bolyozok) mert balesetveszélyesebb mint a közút.... Roller, gyerek, kutya, nyugdíjas villanybringások, gyalogosok....stb Ja, és a kresz sem engedi a 30 feletti tempót. Szóval választhatsz, kit akarsz kinyírni? Nem értem, hogy nem lehet megérteni!?
De mindenki megnyugodhat mert pont az itteni antiközlekedési kultúra miatt járok ki Ausztriába tekerni....ott ugyanis senki nem köcsög, nem dudálnak pedig ugyanúgy a közúton megyek akkor is ha van mellette bringaút...ugyanis ott sem tiltja ezt a kersz.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #179250 üzenetére
El tudom képzelni. Ilyen Miskolc - Répáshuta - Eger közötti út is. Itt a helyi kerékpáros klubnak volt is emiatt olyan javaslata, hogy végig legyen 60km/h-s korlátozás .
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #179246 üzenetére
Jó, hát a gödörbe biztos megül a víz, abba nem kell belemenni. Ha Kosd felől a Gyada felé ment, ott lehet vizes, az az oldal mindig vizesebb. Haverom a Vác felőli oldalon volt, igaz nem ment az EZo felé, pont ott szokott lenni a dzsuva.
Mindegy, menjetek, és mondjátok el milyen volt.szimpláncsak: 30-cal megy a bringás, 90 a megengedett a kocsinak. Ha 50-70-nel megy el melletted 75 cm-re, maradjunk annyiban, hogy anyázni fogsz. Azt sok youtube huszár már terrorista támadásnak veszi.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
szimpláncsak
tag
válasz 6030D #179238 üzenetére
Ez igaz, viszont akkor az egész autóval át kell menni a szembesávba,ha meg egymás után mennek akkor mondjuk 5-10km/h-val gyorsabban, mint ahogy ők tekernek el tudsz menni biztonságosan mellettük, ami lehet nem lesz 1,5 méter hanem csak a fele, de saját tapasztalat, hogy ha kicsivel megy csak gyorsabban nálad az autó kevésbé zavaró, mintha elszáguld melletted.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #179249 üzenetére
Az elég is, mármint a motorosok...amit itt Dobogókő felé, vagy éppen ott Gyöngyös-Mátraháza-Parádsasvár(?) szakaszon művelnek...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #179240 üzenetére
Nem hiszem, max a motorosok fognak arra menni. Nincs átmenő forgalom csak célforgalom. Javorkúton meg Bánkúton meg nincs ugye település csak szálláshely/kiránduló hely. Miskolcról pl. Szilvásváradra érdemesebb Barcika - Tardona felé menni autóval, mert sokkal gyorsabb, mint a kanyargós hegyi út.
-
mamboo
tag
A "beárazást" merre találom?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mamboo #179241 üzenetére
Ha nincs ráírva mérd/add meg a virtuális felső csőhosszat, az elég lehet egy érdeklődőnek. Beárazásért meg irány a Beárazós témakörbe.
6030D...aszongya kollégám, hogy a tegnap nyakig sáros lett...aztán lehet csak túloz felettese vagyok. Azt mondta vannak gödrök annyira tele vízzel, hogy hátára vette bringáját. Kósdról ment...valamerre, elfelejtettem.
Ugyanakkor azt tapasztaltam, hogy a budai hegyek, legalábbis ez a BP-i, keleti oldal (HHH, János hegy, stb.) sokkal hamarabb száradnak mert nincsenek ezek a fakitermelő gépek által feltúrt katlanok, melyek kábé víztározóként viselkednek. ...na meg sziklásabb, kövesebb is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
INTELligent
senior tag
válasz Csokicsibesz #179237 üzenetére
Köszönöm Csokicsibesz és 6030D!
Csokicsibesz: Te mikor tervezel menni? Mondanám, hogy nagyon örülnék, ha összefutnánk akár csak útközben egy szakaszon, de nem tudom, hogy akarod-e, hogy feltartsalak .
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
ZolkoW
őstag
válasz szimpláncsak #179236 üzenetére
tudom, a KRESZ mást mond, de főleg 2-4 kerékpárosnál igazából még jobb is lehet az egymás mellett menés, legfeljebb persze kettes sorban, vagy tőlem aztán 3 is lehet,ha elférnek a saját sávjukban... hamarabb megelőzi őket az autós, az meg talán jobb is, ha nem csábít sávon belüli előzésre, hogy úgyis elfér mellette. Én azt érzem, hogy az autósok nagy százaléka eleve nem ismeri azt a koncepciót, hogy a fékre is lehet lépni, ha olyan a körülmény, hogy nem tud biztonságosan előzni. Az oldaltávolságot is van, aki tartja, ő valószínűleg biciklizett már, és van, aki centizget, az meg úgy tippelem, hogy nem.
#179241mamboo : általában a középcsapágy tengelyétől a nyeregvázcső tetejéig adják meg a méretet, országútinál centiben, másoknál collban. De lehet, hogy valahol ott rá is van írva.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
őstag
válasz Csokicsibesz #179237 üzenetére
Beszámolók szerint a Naszály és a Börzsöny (alja) is teljesen jó, meglepő módon nincs sár. Szóval a Budai - hg, Pilis is jó lehet.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
mamboo
tag
Szeretném eladni a bringám, de fogalmam sincs mekkora a mérete
Mit és hogy mérjek rajta? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #179236 üzenetére
Ha őszinte akarok lenni akkor én már inkább örülök a rosszabb hegyi mellékutaknak, mintsem vágyom a sima aszfaltra. Sok helyen csakis azért nincs forgalom mert rossz az út a motorizált járművek számára. Gyakran megszállunk Sebesvíz, vagy Bánkúton,de ha oda egyszer faxa aszfaltot húznak és ráengedik a forgalmat is (Sebesvíz felé még csak Jávorkútig és Olaszkapuig mehetnek) akkor talán az lesz az utolsó, hogy ott nyugodtan kerékpározhatunk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #179235 üzenetére
De hát az analógia sántít...legalábbis szerintem abban a 2 esetben. Búzát termelni nem olyan szabad választás mint hol kerékpározni, hisz mivel a mezőgazdaság erősen támogatott szektor, ők állami támogatással vannak egy egy termény felé terelve, majd aztán a nyakukon marad az egész...amúgy egész fejlett Európában ezt teszik a gazdák, nem csak a balkáni, mindent az államtól váró társaik. A második része az egészséges nemzedék vs. puccos egészségügy valóban kissé erőltetett, de kaptam az alkalmon kifejteni ezirányú véleményemet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz szimpláncsak #179236 üzenetére
8 outis, ha egymásra rakja a kereket, akkor olyan hosszú, mint egy kamion. Ha bolyoznak, akkor kb egy nagyobb autó. Melyiket egyszerűbb megelőzni a másik(!) sávban?
Én nem bolyozok, mielőtt...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Csokicsibesz
tag
válasz INTELligent #179233 üzenetére
Én is gondoltam holnap menni egy kört holnap a Kopaszra. Szerintem most gáz az erdő, múlt vasárnap is teljesen korrekt körülmények voltak. Szerintem telejsen vállalható.
-
szimpláncsak
tag
Ilyen hozzáállással ami most van nem sok Valter Attilánk, Dina Mártonunk lesz sajnos. Az országúti kerékpározás egy elég spéci sport, nem tudsz neki pályát építeni, mint az úszásnak, focinak vagy akár egy DH bringásnak. Elég kevés hegyünk van és sokra nem is visz jó minőségű út. Pl. Bánkút hiába lenne fasza országúti kerékpáros hely, mert kevés az úton a forgalom, 920m magasba visz fel stb., de olyan ótvar minőségű az út az Ómassai elágazástól és Mályinkáról is, hogy szinte senki nem megy arra tekerni országútival. A Bükki aszfaltozott erdészeti utak nagyrésze pedig már rég nem egybefüggő aszfalt. Gondolom az ország többi részében sincs ez másképp. Szóval a meglevő országúti bringával is járható utakat kell használni. Engem csak egy dolog szokott zavarni az országúti bringás edzésekben m, amikor nem egymás után, hanem egymás mellett mennek, na az tényleg faszság. Nekem nincs országútim, de sokszor megyek országúton, kevés a rossz tapasztalat szerencsére,mert alig van kerékpár út . Viszont sok olyan helyen tiltják a kerékpáros közlekedést, ahol a KRESZ szerint nem lehetne, mert túl nagy kerülő lenne kerekpárral.
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #179234 üzenetére
Elnézést de ez most nem sikerült a részedről. Kolléga csak analógiát próbált mutatni, de sajna a tapasztalatom , hogy ezt kiforgatják,mint ahogy te is, de egyébként is az írás amire akarat mutatni az lenne a lényeg. A többi meg demagógra sikeredett. És bocsáss meg, hogy leírtam... U.I: Aki akarja az érti,aki meg nem hááát....
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #179232 üzenetére
A búzatermelés, vagy általában a mezőgazdaság más történet, így szerintem nem lehet ehhez hasonlítani. (Családok, közösségek gyakran a "vidék" megélhetése a tét, támogatások által erősen torzított piacokról beszélünk ahol egyszer bíztatnak, támogatnak húzz bele mert kell a termény, lesz pénz belőle, aztán meg elvárnák gyújtsd fel és egyből termessz teljesen mást, időjárásnak való kitettség, stb.)
Ami meg a stadion vs. egészségügyet illeti, szerintem még az sem annyira fekete fehér mint amennyire egyesek nyilvánvaló érdekből próbálják velünk láttatni. Gondoljunk itt csak a civilizációs betegségek arányára az össz-ellátandó lakosság körében, máris elgondolkodhatunk, hogy tűzoltó felszerelésre költsünk, vagy helyette inkább előzzük meg a tüzet...még így, a foci erős túlreprezentáltságával együtt is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
INTELligent
senior tag
Holnapra tervezek egy nagyobb kört, vagy Nagy-Kopasz lesz, vagy Dobogókő környéke (ezen lehet rövidítek) montival. Még egyik helyen sem voltam, aki esetleg nem olyan rég volt, tud visszajelzést adni, hogy nincs-e lezárás/akadály/vízmosás/stb, ami akadályozhatna?
f4lcon: teljesen egyetértek. Annyit tennék esetleg hozzá, hogy szerintem egy dolog van, amire mindenkinek figyelnie kellene (meg a KRESZ is elvileg ezt írja elő), hogy mindenki figyeljen a másikra. A gyalogos a biciklisre és viszont (ha valaki nem annyira biztosan teker, pl. idős, beteg, vagy nincs önbizalma, akkor meg kiváltképp), ugyanez igaz a gépjárművel közlekedőkre és a bringásokra is. Pl. ha nagyon rossz az út (és nincs bicikliút), akkor ne értse meg mindenki, hogy én sem az út legszélén megyek, ahogy amúgy egy gépjármű sem.
[ Szerkesztve ]
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
addikt
válasz maximilian4 #179230 üzenetére
félreértesz, nem célom és nincs is lehetőségem alternatívát adni.
a kérdésed olyannak érzem, mint amikor a gazdák a Parlament elé borogatták a búzát, hogy a kormány emelje meg a felvásárlási árakat, mert különben ők éhen halnak, vagy csődbe mennek, vagy tudomisén - a kiindulási alap nálam az, hogy nem kötelező búzát termelni. ez egy önkéntesen választott tevékenység, így bárki mástól várni a segítséget szerintem fölöttébb felháborító. én sem kapok pénzt az államtól, ha nem vesznek tőlem elég terméket, amit forgalmazok. ha nincsenek meg a lehetőségek arra, hogy eladja a búzát akkor bizony nem kell búzát termelni! ennyire egyszerű. nem ragaszkodni kellene ahhoz, amit én szeretnék, és várni a világtól, hogy az úgy változzon, hogy passzoljon ahhoz, amit én szeretnék.
ezzel egy szóval sem szeretném azt sugallni, hogy a kialakult status-quo megfelelő, és nem lehet (sőt, KELL) dolgozni azon, hogy ez megváltozzon. de a nagy egészet nézve talán nem az a legfontosabb, hogy az emberiség azon részének legyen kielégítve minden igénye, aki országúton szeretne edzeni (nyiltvízben sem edzenek a triatlonisták, hanem medencébe mennek, ugye? ja de ők csak triatlonisták....) hanem mondjuk - figyelem, nagyon demagóg leszek, de direkt - mondjuk az egészségügy legyen rendben, vagy az oktatás, vagy más, alapvető és mindenkit egyformán érintő szükségletek. és ha ezek már rendben vannak, akkor lehet kezdeni azokkal a réteg igényekkel is valamit, hogy a triatlonista a nyilvízben akar edzeni a Dunán Kopaszi gátnál, mert neki az van közel, vagy a bringás a 11-es úton akar edzeni, mert neki az van közel.
azt nem értik meg sokan (fel sem merül, vagy ha igen, akkor az személyt érintő sértés) hogy akkor, hogy ha te edzeni akarsz és nincsenek meg a feltétele az edzésenk a közelben, akkor nem csak az a megoldás, hogy CSAKAZÉRTIS megcsinálod, hanem az is, hogy más hobbit választasz. ha úszni akarnál de uszoda csak a szomszéd városban lenne, akkor kiásnád a főúton az egyik sávot, és megvárnád, míg tele esik esővel?
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
maximilian4
addikt
válasz f4lcon #179223 üzenetére
Esetleg valami alternatíva hol edzünk? Egyébként ha mi bringások hülyék vagyunk, mi baszhatunk rá, mert nincs kasztni. Viszont M. Richárdok simán telibevenek 120-szal belvárosban egy buszmeget, meg néhány autót, amivel gyilkolják a népet. Itt az a baj, hogy mellékúton is ha egyedül vagyok és már szinte lemegyek az útról, még úgy is rám húzza sok köcsög, mert fáj neki hogy bringázok vagy nem tudom. A legtöbb bringaút alkalmatlan tempót menni, így edzeni is.
Maxi
-
Alg
veterán
Ha már kínai cuccok, én most őket találtam meg, mint márkás design-t lenyúlós arcok:
[link]Amazonon pl. a téli felső+nadrág kombó 50euró
Találkozott már valaki ilyennel?
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
-
addikt
válasz arcitec #179220 üzenetére
nem akarok itt nagy flame-t robbantani, de engem felháborít, hogy sokak úgy érzik joguk van valamihez.
és ez kétoldalú, a kerékpáros is azt hiszi, azért mert ő edz (!!) mintha ez valamire is följogosító dolog lenne, akkor ő már tekerhet lámpa nélkül, tekerhet a főúton akkor is, ha mellette van kerékpárút (akkor is, ha az jó minőségű, csak mert azon nem tudnak bolyozni) stb. ez olyan, mintha jönne a focista, és kiállna az előkertembe a fűre, mert neki edzése van, és ott a fű.
meg kellene érteni: az, hogy valaki edz, az nem szükség, hanem választott tevékenység, és ilyetén módon semmire nem ad jogot. adott esetben el kell fogadni, hogy nem lehet BÁRHOL edzeni. a vizilabdások el tudnak menni az uszodába, csak a kerékpáros akar BÁRMIÁRON a házkapujától a házkapujáig edzeni.persze emellé párosul egy ugyanekkora autós önérzet, aki képtelen felfogni, hogy a piros lámpa is ugyan úgy állítja meg, mint egy kerékpáros, mégsem száll ki és veri bucira az oszlopot, amin a lámpa van... meg sokan attól, hogy autót vettek úgy érzik nekik JOGUK van a közutakat használni, és a közlekedés = autózás. a saját kényelmük felülír minden más ember minden egyéb igényét, legyen az környezetvédelem, vagy testmozgás, vagy pénz spórolás.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
meri
aktív tag
Sziasztok! Kínai (ali-s) dropper seatpost-tal van valakinek tapasztalata? Esetleg egyéb, "budget" kategóriás cuccal? Gondolkodom egy 31.6-oson, alsó (belső) bowdenezéssel, és mivel csak hobby siznten nyomom, talán elég lenne egy ilyen noname darab is, mondjuk egy olyan, ami kitűnő visszajelzéseket kapott.
uff
-
arcitec
addikt
Így tekerjetek a bringaút mellett : [link] [link]
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
INTELligent
senior tag
válasz FerNandor #179200 üzenetére
Annak a félállásnak pont ez a lényege .
A bovdenfeszességet pedig vagy a kormánynál tudod állítani (csak egy kattanást, mert különben nem fog jól indexelni a váltó) ezzel, vagy ahol a bovden becsatlakozik a váltó testébe, ott szokott még lenni egy kis tekerő.Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
xy.zsolt
őstag
válasz stefi81 #179212 üzenetére
ez ugye vicc?
Más: Ha az Aldiban mától kapható futónadrágra pályáztok akkor azt tudni kell róla. hogy köszönő viszonyban sincs a szabása ahhoz képest mint ami a reklámjában van. Egy bő fazon, leginkább combban.....szóval én csalódottan ott is hagytam.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
stefi81
tag
Nekem még új ez wax meg nagyon sok minden a bingázással kapcsolatban, azért is vettem meg a nagyobb kiszerelést, mert így olcsóbb főleg hogy a gyártótól van közvetlen.
Most jött meg a könnyű belsőm is amit tartaléknak akartam, de muszály kipróbálnom, meg kiváncsi voltam hogy a 32mm szelep elég hosszú lesz e a felnibe, de pont jó. Így nem lóg ki nagyon ami szerintem nagyon csúnya.
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #179209 üzenetére
Mivel dög vagyok mindíg felrázni, nálam a közepes flakon aljában az utolsó 1 cm lötyi már nem az igazi, valszeg a fél litres kiszereléssel még többet buknék. Persze elhasználom azt is, csak nem ken annyira jól.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz stefi81 #179208 üzenetére
Ez aztán tényleg long lasting, már csak a kiszerelése miatt is! engem még nem vitt rá a lélek, hogy megvegyem a fél literest, pedig elkötelezetten waxolok, és talán már a harmadik közepes flakont használom (pontosabban az még bontatlan).
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
szimpláncsak
tag
válasz FerNandor #179200 üzenetére
Mondjuk nagyobb városban ez a jó, hogy kivilágított helyen is lehet viszonylag többet tekerni, főleg Budapesten . Azért itt Miskolcon is lehet, mert hosszan elnyúlik, ha bevállalja valaki Lillafüredre is fel lehet tekerni egyedül, mivel útközben van Alsó- és Felső-Hámor ahol van világítás, szóval pár kilométer csak a sötét rész. De itt sok a dimbes-dombos telkes rész is és Lyukót kivéve a legtöbb helyen nem a cigányok költöztek ki oda. Amúgy, ha nem egyedül kell mennem, nincs bajom az erdei nem aszfaltos utakkal sem, de egyedül azért para még ha itt nincsenek is ragadozók (kivéve most a medvét ). Van olyan haverom aki simán megy egyedül is.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz anorche1 #179204 üzenetére
Ne temesd olyan gyorsan,takarítsd a tárcsákat alkohollal,cserélj betéteket,légteleníts (légteleníttess) ha kell és csak utána gondolkodj a cserén.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
anorche1
őstag
válasz ZolkoW #179194 üzenetére
Sikerult beallitani, kezzel egy nagyon picit igazitottam rajta, mostmar tokeletes.
De a fekerovel nem vagyok nagyon megelegedve. Nem mondanam sokkal jobbnak, az outi patkofekeihez viszonyitva. Be kell kopnia a betetnek, tarcsanak, es utana jobb lehet?
Egyebkent mi az elso ajanlott fekszett, amire erdemes cserelnem? Sem a fekkaron, sem a feknyergen nincs rajta a tipus. A fekkaron csak annyi van, hogy rockrider by tektro.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Acef
addikt
Bocsi, neked outid van, ott más a váltókar!
Viszont elöl az 1/2 váltás ugyanúgy működhet, használd ki.
Nekem pl. elöl a kicsin, hátul a legkisebb előtt 1-el, tehát lentről fel 1-el: ilyenkor kell az 1/2 váltás (habár ezt az áttétel már nem ajánlott használni, mert nem jó a láncnak.)
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz FerNandor #179200 üzenetére
Igen, a Claris első váltó tudja ezt a "fél"váltást.
Valsz. a többi Shimano is tudja ...A hátsó meg tud kettőt is váltani felfelé,
ill a lefelé(kisebbre) váltásnál a kicsi kar nyomására is vált, nem csak húzásra (attól függ, melyik a kényelmesebb a bringásnak)
Feszesség:
elöl válts a kicsire és utána NE told del 1/2-vel.A végállás állítóval állítsd be a váltó pozícióját.
Feszítsd meg a bowdent
További finomítás kell, hogy az 1/2 váltás lehetőségét használva jól tudd használni a váltót.
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
Ja, amúgy szerintem nagyon jó ez a Moon Orion lámpaszett. De egyik nap rászánom magam és megnézem kb 3-400m-ről is, hogy úgy mit tud. Lehet, hogy a Flare RT ellátszik 2-3-km-re, de a környéken szerintem nincs is olyan hosszú egyenes
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest