Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [HThomas:] Nikon D500 wishlist
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
sowi
őstag
en hozza szoktam vinni az autokat, de elegge tele szokott lenni, mondjuk nem veletlen...
[link]
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
B-L-A-C-K
titán
Felőlem 2 napig is ott lehet, céges kocsi még 1 hónapig nálunk van....
w333
félisten
Akkor ment pü !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
Qru
MODERÁTOR
FSI kokszosodik (ki kell pucolni a szívósort és akkor sokáig jó lesz megint) azon kívül nem szokott gond lenni velük.
#nincsbennetarcsi
Snoop-y
veterán
Napi szegyen:
Baratom kapott ceges autot (Uj Oktavia)
bejaratas 1500km (szerviz szerint nem kell olajcsere bejaratas utan)
Elso szerviz olajcserevel 30K osszes tobbi csereperiodus 30K
Ez az 1.0 eroszak turbo
Hat mi a tokom fog maradni ebbol a motorbol 3 ev utan?
Aztan valaki megveszi osszes szerviz rendben aztan 10-20k utan osszefossa benne magat a turbo meg a motor...
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Mágus2
Közösségépítő
Nyugi, padlógázon csak 1,6 Bar-t tol a turbó. Sokáig fog menni. Másképp nem jön ki ennyi paci abból a kis motorból.
[ Szerkesztve ]
brumi1024
veterán
"szerviz szerint nem kell olajcsere bejaratas utan"
Ebben semmi meglepő nincs, manapság ez megy a legtöbb helyen.
Snoop-y
veterán
Na az meg a masik. Ki volt az az agyhalott aki ekkora motort tervezett bele?
Mondjuk elvileg 1150Kg (hihetetlennek hangzik de a honlapon is ez van)
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
SzlobiG
félisten
Akkora töltése van az 1.0 motornak? Az igen, ilyen hosszú olajcsere periódussal tényleg nem egy életbiztosítás az a motor.
lenko
aktív tag
Munkatársam most fog venni új clio-t. Annál az első háromezer km után elő van írva az olaj csere.
A skodára meg tök mind1 mi az előírás, céges auto esetén úgy is betartják mert tök mind1, aki nem ért semmit se hozzá az is. Aki meg igen, az úgy is cseréli a longlife olajat legkésőbb 15e km után, optimálisabb esetben 10e km után.
(#47165) Snoop-y Azért írtam, hogy cégesnél tökmind1, 120e km nél vagy 3év után csere nálunk, annyit meg csak elmegy, majd a 2. tulaj fog "jól " járni vele.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
Jaffa75
őstag
azért a másik mérnöki csodát se feledd... egy 1455 kilós autóba merészség betenni egy ezres turbóst!
Mágus2
Közösségépítő
És ez minden egyes padlógázos gyorsításnál csökkenteni fogja az élettartamát. Egy rendes motor 1,6 barral megfújva 250-300 ló.
Declare
őstag
A gyöker öz az nagyon jo
Snoop-y
veterán
Oke betartjak de egy turbos autonal a 30K csereperiodus egyenlo a halalos itelettel. Raadasul ha 1.6-on van fujva (halkan jegyzem meg hogy a Prodrive STI-m eseteben 1.5 volt a warning limit) es minden 5k-nal kapott uj olajat...
Csoda ha a skodri megeri majd a 100K-t
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
z123456789
addikt
Jó, más vicces nincs is a leírásban, de annyira jól jött ki, miután elolvastam pár darab igazi, keserűséggel megélt élményt az autóról, hogy na!
brumi1024
veterán
"Oke betartjak de egy turbos autonal a 30K csereperiodus egyenlo a halalos itelettel."
És ez a céget, aki az autót valószínűleg lízingeli miért érdekelje? Jó eséllyel addig tart a lízing, utána nem neki van gondja vele. Alatta pedig garis az autó. Így a gyártó/a lízingelő felelőssége az egész. Előbbi megeszi a saját főztjét, ha a gari alatt probléma van, utóbbi meg majd kijelöl megbízhatóbb konstrukciókat.
[ Szerkesztve ]
lenko
aktív tag
Én is 8e után cserélem a szívónál, most bele fog menni a ~8500km, mert úgy jön ki a lépés. Ideges is vagyok kicsit miatta.
Az embereknek fáj az igazság!
Snoop-y
veterán
A ceget nem erdekli de ez mekkora bocsanat a szoert geciseg mar a gyartotol.
Ez broken by design. Gyakorlatilag erre van tervezve hogy 3-4 ev azt kuka...
Aztan meg panaszkodnak a hasznaltautokra hogy jaaaaj milyen szar (persze hogy szar mert a gyarto eleve olyan autot adott el ami halalra volt itelve) csoda ha 3 evig ez futni fog.
Nyilvan a baratomat sem erdekli (nem uti vagja nyilvan) de ha beszarik kap masikat.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
EQMontoya
veterán
De a gari 3év/100k, vagy valami hasonló, aminek következtében már csak a 2. tulajdonos fog ezzel szopni. Meg a családos vásárló, aki éppen magáncélra veszi az autót, és mondjuk 10 évre venné.
Same rules apply!
brumi1024
veterán
Az, de nincs mit tenni. Kapitalizmus, tömeggyártás, villanykörte effektus, stb. korunk jellemző fogalmai...
(#47170) EQMontoya: És ezzel a gyártó jár jól:
- aki problémamentes szeretne lenni 3 évig -> új autót vesz -> gyártó profitál
- aki használtat vesz, nem lesz problémamentes -> a bonyolult motorok, speciális alkatrészekkel elősegíthető, hogy a gyártóhoz kelljen menni alkatrészért -> gyártó profitál.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Meg kell szokni. Az újaknál számítanak rá, hogy nem lesz hosszú életű, de ez nem is volt cél. Nem akarják, hogy 10 éves szarokkal járjunk. Inkább új, még szarabbal.
Fel sem merül bennük, hogy van élet a 4 év gari után. Az őket nem érdekli, annyit meg elmegy még a 30k-s csere periódussal is. Ha látnád a hengerfejét ennek az 1.0 TSI-nek, elsírnád magad. A kipufogó és szívó torok a fej része. Szerinted ha valami baja lesz, mennyi lesz majd egy ilyen fej? Mindenki szidta a fordot, mert megadott egy számot tervezett élettartamnak az 1.0ecoboost esetén. A többiek is ezt csinálják, csak nem nyilvános a tervezett élettartam.
Nem fogja megérni használtan megvenni ezeket, mert csak akkor lesz ismét megbízható ha teljes motort cserélsz. Lesznek cégek, aki rá fognak állni a generálozásra, de tudjuk milyen kétes eredménnyel szokott ez működni. Főleg ha nincs gyári alkatrész, csak fődarab egyben és mindent gyártani kell hozzá. A pékek és cukrászok ki fognak kopni az autószerelésből, mert nem lesz elég a villáskulcs készlet, meg 2-3 csavarhúzó és kalapács.
EQMontoya Majd megtanulják, hogy ezekkel nem kell 10 évig tervezni. 5 éves korára annyi drága baja lesz, hogy nem lesz értelme gatyába rázni. Ez lenne a cél, ne oldd meg sehogy, vegyél újat. Eldobhatóra csinálnak mindent és ez átvetül az emberi kapcsolatokra is. Nincs kompromisszum, ha valami nem OK, keresnek másat.
Nézz meg egy modern kábel köteget, majd megérted, hogy az 10 évig nem is működhet. Cérnaszálak vannak csak benne, amik 3-4 év alatt kidörzsölődnek a motortérben a vibrációktól, és kezdődik a tánc.
Úgy kell csinálni, mint a németek, 4 év után veszi az újat. Nem is szív vele, ha gyári hibásat is kap, oldja meg a szerviz garanciában. Majd a kelet-európai csávók szopjanak vele 5 évesen 250 000km után. Itt meg minden szart meg veszenk visszatekerve 90 000km-re és szidják, hogy lekvárból van.
[ Szerkesztve ]
SzlobiG
félisten
Elég egyértelmű hogy a gyártóknak ez a célja 3-4 évig bírja használd, majd vegyél újat, nem az hogy 10 évig az autó legyen ez az új tendencia sajnos.
tomiii.
aktív tag
Kedvenc. Nagyon eltalálták, németeknek ilyet nem igazán sikerül csinálni.
Egy valamit nem értek, hogy pontosan, mi is ez az "IBC elektrohidraulikus fékrendszer". Nekem annyi jött le a cikkból, hogy ugye nem vákuumos a fékrásegítés és nem kell külön ABS tömb és villanymotor hajtja.
Na, nekem ugyanilyen van a Sierrában 30 évvel ezelőttről: [kép]
-v-
addikt
Úgy kell csinálni, mint a németek, 4 év után veszi az újat.
Hát úgy kéne ja. Keresni is úgy kéne
(#47174) tomiii.: nem tudom mi az, de abban egészen biztos vagyok a lejjebb részletezett kategóriába esik az is = beszarik majd jó gyorsan
(#47177) Mágus2: hát lassan szerintem ha van valakinek most egy 10 éves autója, és vigyáz rá ne rohadjon szét a kasztni, talán azt érdemes megtartani mert jobb állapotban lesz 10 év múlva 20 évesen meg kisebb költséggel üzemeltethető tovább, mint a mostani autók amikor 10 évesek lesznek
[ Szerkesztve ]
tresh
addikt
A megoldás egyszerű!! Nem vesz ilyen ipari hulladékot (motorra értem), hanem lejjebb ad és vesz egy öregebb de normális motorral szerelt verziót.
Mági:
Majd megtanulják, hogy ezekkel nem kell 10 évig tervezni. 5 éves korára annyi drága baja lesz, hogy nem lesz értelme gatyába rázni. Ez lenne a cél, ne oldd meg sehogy, vegyél újat. Eldobhatóra csinálnak mindent és ez átvetül az emberi kapcsolatokra is. Nincs kompromisszum, ha valami nem OK, keresnek másat.
Aha és gondolom majd mindenki benyeli hogy a 4-5 misiért vett autóját b*ssza ki az ablakon 4 év után mert szart se ér és vesz újat. Teljesen életszerű...jah nem
(#47177) Mágus2: Az az igazság hogy a mai piacon nem sok autó típus lenne amit bevállalnék. Az ilyen kis cm3-s sz@roktól én hányok és elhiszem hogy kurv@ jó de majd ha annyi lesz benne mint az én fosom bal első kerekébe és még mindig megy akkor tárgyalunk róla.. Ettől függetlenül én még mindig tartom azt hogy a régi technika hülyeségeit orvosolom apró pénzből és kimegyek a világból 2x, mintsem motort cseréljek 100-150ezer km után..
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Most még, de 10 év múlva ezek lesznek az öregebbek. Akkor mi lesz, vesz egy 20 évest? Addigra már a mostani 10 éves autók elég fáradtak lesznek. Ez nem 1000-es skoda, hogy 40 évesen is megy, mert nincs ami elfáradjon benne.
Bármilyen motorral veszik most, annak van valami gyengéje, ami miatt 10 évesen szívni fog vele a kedves tulaj. Már csak a motoronkénti 10-20 érzékelő miatt is érdekes lesz. Nem biztos hogy mechanikai gondja lesz, elég ha nem indul, vagy rángat és senki nem tudja miért.
[ Szerkesztve ]
lenko
aktív tag
Én ezért is vagyok a régebbi, de patika állapotú autók híve, tartsa meg magának minden gyártó az új autót. Majd ha én is esetleg 1.2-1.5M-t fogok kapni átszámolva mint a kinti mérnök kollegák ugyanazért, akkor nincs probléma a 3-4évente esedékes autó vásárlással.
Az embereknek fáj az igazság!
EQMontoya
veterán
EQMontoya Majd megtanulják, hogy ezekkel nem kell 10 évig tervezni. 5 éves korára annyi drága baja lesz, hogy nem lesz értelme gatyába rázni. Ez lenne a cél, ne oldd meg sehogy, vegyél újat. Eldobhatóra csinálnak mindent és ez átvetül az emberi kapcsolatokra is. Nincs kompromisszum, ha valami nem OK, keresnek másat.
Azért elég sokan nem álltak be a sorba, vagy legalábbis mérsékelten tették.
Mazda maradt a szívónál, Toyota, Lexus és Infinity főleg hibridezik, atkinsonos szívók mellett, Kia-Hyundai a mai napig kínál a kisebb kategóriában 1.4-1.6 szívókat, és a 7 év gari is elég csábító.
És elkezdte beárazni szépen a piac is, egy 10 éves, szívómocis Lexus GS 3-4M, kb. bármelyik kortársnál drágább.
Same rules apply!
MunezXBK
nagyúr
Cégesnek vettük egy Combot, 209.000km-rel, kaptunk rá fél év garanciát.
Otthon ez miért nem működik
Mágus2
Közösségépítő
Nem is a turbó lesz a fő gond, hanem a szar elektronika. És az mindegyikben benne van.
-v-
addikt
Hát nehéz lenne sorolni a dolgokat mondjuk, mik azok amik itthon működnek
Üdv a németeknél, ott tényleg minden normálisabban működik, de ez igaz már a sógorokra is, van ismerősöm mindkét országban. Már nem kérdezgetek tőlük ilyen hétköznapi-hivatali dolgokat mert csak az ideg kap el, hogy itthon szándékosan minden túl van bonyolítva, szarrá szivatva az ügyfél, bürokrácia, stb.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
MunezXBK
nagyúr
Mondjuk itt a pénzek visszafizetése böszme lassú. Pl. adó, min. fél év, táppénz 2 hónap...
Minden más azért működik.
Egy kis napi hang orgazmus [link].
Qru
MODERÁTOR
Azért ez most megugrotta ez ingerküszöböm: [Legacy Spec. B]
#nincsbennetarcsi
w333
félisten
Város 17.1L ... ilyen fogyasztással már egy M5 -el is eljársz !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
stickermajom
addikt
Na erre simán leváltanám az enyém.
K Norbi
addikt
Nem értem ezt miért hagyták ki? [link]
Qru
MODERÁTOR
Azért nem kell neki 17 városban, olyan 12-13-ból már elvagy vele. De a vegyes 10,4 az kb úgy jön ki hogy nem jár vele városban (tehát nem vegyes fogyi). Nekem eszik 8-9-et úgy, hogy városnak a közelébe se megyek.
#nincsbennetarcsi
stickermajom
addikt
Főleg, hogy azért a fenntartása is töredéke egy M5-höz képest.
Qru
MODERÁTOR
Az alkatrész ehhez is drága de cserébe nem nagyon szokott elromlani.
#nincsbennetarcsi
tomiii.
aktív tag
Haveroméknál van egy eredeti wartburg 353 pick-up ilyen Sajnos sosem volt papírja náluk, pincéhez jártak ki vele, meg a földekre, 20 éve nem költöttek üzemanyagon kívül semmit rá, mármint szó szerint SEMMIT. Mostanra lett oda teljesen és elkezdik felújítani,
w333
félisten
Az tényleg nem olyan vészes akkor !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
stickermajom
addikt
Olvasgattam róluk, mert ez nekem is bennevan a pakliban az erős kombi kritérium miatt. Sok lehetőség mondjuk nincs ilyen feltételek mellett. Amit eddig találtam így tapasztalatot az szimpatikus.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Qru
MODERÁTOR
Volvo V70/XC70 ha kell 4wd (már ha ez szempont). Ha nem akkor meg egy jóval olcsóbban fenntartható Honda Accord kombit néznék.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Meglep engem, hogy hajlandóak vagytok egy régebbi kocsiba visszaülni, én megvesznék, ha a következő kocsimban nem lenne meg minimum ugyanaz a felszereltség, mint a mostaniban. A km-t hagyjuk, inkább legyen tiszta előéletű. De hogy 4millió környékén mennyire nincs jó vétel sok típusból, az kiborító.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Declare
őstag
Az elözö autohirdetös linkkel kapcsolatban eszembe jutott, hogy soha nem ertettem, miert irja oda valaki, ha hirdeti a kocsijat, hogy "autokereskedök kimeljenek"? Nem tök mind1 ki veszi meg az automat es ki csengeti ki a kert összeget?
(#47198) Tsebacsi igen, nekem is kriterium lenne a fiatalabb....es sajnos bejött a kepbe az erösebb, jobban felszerelt is szoval fujhatom most egy darabig az auto cseret ....Elsö autot mennyivel jobb venni basszus.....annyi volt a kriterium, hogy dizel, manual, xenon, megbizhato, lehetöleg olcson fenntarthato.....
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Az a baj, hogy ez pályán is sokat zabál. Hiába a 6 fokozat, rövidek a fokozatok (Impreza STi váltót kapta) és pályán lazán benyel 12-13 litert akkor is ha nem tolod. Szóval amit ír vegyes fogyira 10,4 litert az az alja a fogyinak, arról nem is beszélve, hogy a Subaru BC-je csal (akár csak a Hondáé pl) és persze nem lefelé.
Enyémnél is jól hangzik a 7,5 literes fogyi. Jah csak ezt 120 tempomattal nyomtam BP-től Münchenig és mivel a 16 széléről indultam át kellett mennem a városon tehát mondhatom hogy akkor 7,5 a vegyes fogyim.
Na a 10,4 is ilyen fogyi ennél a Legánál.
Havernak volt ilyen 3 literes H6-ja (igaz automatával és sedan). 11 litert kér úgy, hogy Pest környékéről M0-on megy be melózni a város szélére.
Szóval a 17 és a 10 között van kb félúton reálisan a vegyes fogyija.
mod:
Tsebacsi:Az a határmezsgye. 4M-ból már nem akarsz lefingottat venni de ahhoz meg kevés hogy egy valóban jó és újszerűt vegyél. Itt a kettőből kell választanod 4M környékén.
Kb mindegy mit vettem, mert a Jazz-ből átülve nekem bármi űrtechnika lett volna.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Használt monitorok
- 2db Acer AW2000h F2 blade szerver 2x4db AW170H F2 blade-del eladó!
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T