Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#47151) sowi válasza B-L-A-C-K (#47147) üzenetére


sowi
őstag

en hozza szoktam vinni az autokat, de elegge tele szokott lenni, mondjuk nem veletlen...
[link]

Anytime, anywhere, any war ... if the price is right

(#47152) B-L-A-C-K válasza w333 (#47150) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Felőlem 2 napig is ott lehet, céges kocsi még 1 hónapig nálunk van....

(#47153) w333 válasza B-L-A-C-K (#47152) üzenetére


w333
félisten

Akkor ment pü ! :)

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#47154) Qru válasza Richard! (#47080) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

FSI kokszosodik (ki kell pucolni a szívósort és akkor sokáig jó lesz megint) azon kívül nem szokott gond lenni velük.

#nincsbennetarcsi

(#47155) Snoop-y


Snoop-y
veterán

Napi szegyen:

Baratom kapott ceges autot (Uj Oktavia)
bejaratas 1500km (szerviz szerint nem kell olajcsere bejaratas utan)
Elso szerviz olajcserevel 30K osszes tobbi csereperiodus 30K

Ez az 1.0 eroszak turbo

Hat mi a tokom fog maradni ebbol a motorbol 3 ev utan? :(((

Aztan valaki megveszi osszes szerviz rendben aztan 10-20k utan osszefossa benne magat a turbo meg a motor...

[ Szerkesztve ]

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#47156) Mágus2 válasza Snoop-y (#47155) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nyugi, padlógázon csak 1,6 Bar-t tol a turbó. Sokáig fog menni. :DDD :N Másképp nem jön ki ennyi paci abból a kis motorból.

[ Szerkesztve ]

(#47157) brumi1024 válasza Snoop-y (#47155) üzenetére


brumi1024
veterán

"szerviz szerint nem kell olajcsere bejaratas utan"

Ebben semmi meglepő nincs, manapság ez megy a legtöbb helyen.

(#47158) Snoop-y válasza Mágus2 (#47156) üzenetére


Snoop-y
veterán

Na az meg a masik. Ki volt az az agyhalott aki ekkora motort tervezett bele?
Mondjuk elvileg 1150Kg (hihetetlennek hangzik de a honlapon is ez van)

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#47159) z123456789


z123456789
addikt

(#47160) SzlobiG válasza Mágus2 (#47156) üzenetére


SzlobiG
félisten

Akkora töltése van az 1.0 motornak? :Y Az igen, ilyen hosszú olajcsere periódussal tényleg nem egy életbiztosítás az a motor.

(#47161) lenko válasza Snoop-y (#47155) üzenetére


lenko
aktív tag

Munkatársam most fog venni új clio-t. Annál az első háromezer km után elő van írva az olaj csere. :)
A skodára meg tök mind1 mi az előírás, céges auto esetén úgy is betartják mert tök mind1, aki nem ért semmit se hozzá az is. Aki meg igen, az úgy is cseréli a longlife olajat legkésőbb 15e km után, optimálisabb esetben 10e km után.

(#47165) Snoop-y Azért írtam, hogy cégesnél tökmind1, 120e km nél vagy 3év után csere nálunk, annyit meg csak elmegy, majd a 2. tulaj fog "jól " járni vele. :D

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#47162) Jaffa75 válasza Snoop-y (#47158) üzenetére


Jaffa75
őstag

azért a másik mérnöki csodát se feledd... egy 1455 kilós autóba merészség betenni egy ezres turbóst! :F :W

(#47163) Mágus2 válasza SzlobiG (#47160) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

És ez minden egyes padlógázos gyorsításnál csökkenteni fogja az élettartamát. Egy rendes motor 1,6 barral megfújva 250-300 ló. :Y

(#47164) Declare válasza z123456789 (#47159) üzenetére


Declare
őstag

A gyöker öz az nagyon jo :DDD

(#47165) Snoop-y válasza lenko (#47161) üzenetére


Snoop-y
veterán

Oke betartjak de egy turbos autonal a 30K csereperiodus egyenlo a halalos itelettel. Raadasul ha 1.6-on van fujva (halkan jegyzem meg hogy a Prodrive STI-m eseteben 1.5 volt a warning limit) ;) es minden 5k-nal kapott uj olajat...

Csoda ha a skodri megeri majd a 100K-t

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#47166) z123456789 válasza Declare (#47164) üzenetére


z123456789
addikt

Jó, más vicces nincs is a leírásban, de annyira jól jött ki, miután elolvastam pár darab igazi, keserűséggel megélt élményt az autóról, hogy na! :D

(#47167) brumi1024 válasza Snoop-y (#47165) üzenetére


brumi1024
veterán

"Oke betartjak de egy turbos autonal a 30K csereperiodus egyenlo a halalos itelettel."

És ez a céget, aki az autót valószínűleg lízingeli miért érdekelje? Jó eséllyel addig tart a lízing, utána nem neki van gondja vele. Alatta pedig garis az autó. Így a gyártó/a lízingelő felelőssége az egész. Előbbi megeszi a saját főztjét, ha a gari alatt probléma van, utóbbi meg majd kijelöl megbízhatóbb konstrukciókat.

[ Szerkesztve ]

(#47168) lenko válasza Snoop-y (#47165) üzenetére


lenko
aktív tag

Én is 8e után cserélem a szívónál, most bele fog menni a ~8500km, mert úgy jön ki a lépés. Ideges is vagyok kicsit miatta. :DDD

Az embereknek fáj az igazság!

(#47169) Snoop-y válasza brumi1024 (#47167) üzenetére


Snoop-y
veterán

A ceget nem erdekli de ez mekkora bocsanat a szoert geciseg mar a gyartotol.
Ez broken by design. Gyakorlatilag erre van tervezve hogy 3-4 ev azt kuka... :((

Aztan meg panaszkodnak a hasznaltautokra hogy jaaaaj milyen szar (persze hogy szar mert a gyarto eleve olyan autot adott el ami halalra volt itelve) csoda ha 3 evig ez futni fog.
Nyilvan a baratomat sem erdekli (nem uti vagja nyilvan) de ha beszarik kap masikat.

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#47170) EQMontoya válasza brumi1024 (#47167) üzenetére


EQMontoya
veterán

De a gari 3év/100k, vagy valami hasonló, aminek következtében már csak a 2. tulajdonos fog ezzel szopni. Meg a családos vásárló, aki éppen magáncélra veszi az autót, és mondjuk 10 évre venné.

Same rules apply!

(#47171) brumi1024 válasza Snoop-y (#47169) üzenetére


brumi1024
veterán

Az, de nincs mit tenni. Kapitalizmus, tömeggyártás, villanykörte effektus, stb. korunk jellemző fogalmai... :W

(#47170) EQMontoya: És ezzel a gyártó jár jól:
- aki problémamentes szeretne lenni 3 évig -> új autót vesz -> gyártó profitál
- aki használtat vesz, nem lesz problémamentes -> a bonyolult motorok, speciális alkatrészekkel elősegíthető, hogy a gyártóhoz kelljen menni alkatrészért -> gyártó profitál.

[ Szerkesztve ]

(#47172) Mágus2 válasza Snoop-y (#47169) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Meg kell szokni. Az újaknál számítanak rá, hogy nem lesz hosszú életű, de ez nem is volt cél. Nem akarják, hogy 10 éves szarokkal járjunk. Inkább új, még szarabbal. ;]

Fel sem merül bennük, hogy van élet a 4 év gari után. Az őket nem érdekli, annyit meg elmegy még a 30k-s csere periódussal is. Ha látnád a hengerfejét ennek az 1.0 TSI-nek, elsírnád magad. A kipufogó és szívó torok a fej része. Szerinted ha valami baja lesz, mennyi lesz majd egy ilyen fej? Mindenki szidta a fordot, mert megadott egy számot tervezett élettartamnak az 1.0ecoboost esetén. A többiek is ezt csinálják, csak nem nyilvános a tervezett élettartam.

Nem fogja megérni használtan megvenni ezeket, mert csak akkor lesz ismét megbízható ha teljes motort cserélsz. Lesznek cégek, aki rá fognak állni a generálozásra, de tudjuk milyen kétes eredménnyel szokott ez működni. Főleg ha nincs gyári alkatrész, csak fődarab egyben és mindent gyártani kell hozzá. A pékek és cukrászok ki fognak kopni az autószerelésből, mert nem lesz elég a villáskulcs készlet, meg 2-3 csavarhúzó és kalapács.

EQMontoya Majd megtanulják, hogy ezekkel nem kell 10 évig tervezni. 5 éves korára annyi drága baja lesz, hogy nem lesz értelme gatyába rázni. Ez lenne a cél, ne oldd meg sehogy, vegyél újat. Eldobhatóra csinálnak mindent és ez átvetül az emberi kapcsolatokra is. Nincs kompromisszum, ha valami nem OK, keresnek másat.

Nézz meg egy modern kábel köteget, majd megérted, hogy az 10 évig nem is működhet. Cérnaszálak vannak csak benne, amik 3-4 év alatt kidörzsölődnek a motortérben a vibrációktól, és kezdődik a tánc.

Úgy kell csinálni, mint a németek, 4 év után veszi az újat. Nem is szív vele, ha gyári hibásat is kap, oldja meg a szerviz garanciában. Majd a kelet-európai csávók szopjanak vele 5 évesen 250 000km után. Itt meg minden szart meg veszenk visszatekerve 90 000km-re és szidják, hogy lekvárból van.

[ Szerkesztve ]

(#47173) SzlobiG válasza Snoop-y (#47169) üzenetére


SzlobiG
félisten

Elég egyértelmű hogy a gyártóknak ez a célja 3-4 évig bírja használd, majd vegyél újat, nem az hogy 10 évig az autó legyen ez az új tendencia sajnos.

(#47174) tomiii. válasza -v- (#47143) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Kedvenc. :DDD Nagyon eltalálták, németeknek ilyet nem igazán sikerül csinálni.

Egy valamit nem értek, hogy pontosan, mi is ez az "IBC elektrohidraulikus fékrendszer". Nekem annyi jött le a cikkból, hogy ugye nem vákuumos a fékrásegítés és nem kell külön ABS tömb és villanymotor hajtja.

Na, nekem ugyanilyen van a Sierrában 30 évvel ezelőttről: [kép] :DDD

(#47175) -v- válasza Mágus2 (#47172) üzenetére


-v-
addikt

Úgy kell csinálni, mint a németek, 4 év után veszi az újat.

Hát úgy kéne ja. Keresni is úgy kéne ;] :(((

(#47174) tomiii.: nem tudom mi az, de abban egészen biztos vagyok a lejjebb részletezett kategóriába esik az is = beszarik majd jó gyorsan :D

(#47177) Mágus2: hát lassan szerintem ha van valakinek most egy 10 éves autója, és vigyáz rá ne rohadjon szét a kasztni, talán azt érdemes megtartani mert jobb állapotban lesz 10 év múlva 20 évesen :D meg kisebb költséggel üzemeltethető tovább, mint a mostani autók amikor 10 évesek lesznek :U

[ Szerkesztve ]

(#47176) tresh válasza EQMontoya (#47170) üzenetére


tresh
addikt

A megoldás egyszerű!! Nem vesz ilyen ipari hulladékot (motorra értem), hanem lejjebb ad és vesz egy öregebb de normális motorral szerelt verziót.

Mági:

Majd megtanulják, hogy ezekkel nem kell 10 évig tervezni. 5 éves korára annyi drága baja lesz, hogy nem lesz értelme gatyába rázni. Ez lenne a cél, ne oldd meg sehogy, vegyél újat. Eldobhatóra csinálnak mindent és ez átvetül az emberi kapcsolatokra is. Nincs kompromisszum, ha valami nem OK, keresnek másat.

Aha és gondolom majd mindenki benyeli hogy a 4-5 misiért vett autóját b*ssza ki az ablakon 4 év után mert szart se ér és vesz újat. Teljesen életszerű...jah nem ;]

(#47177) Mágus2: Az az igazság hogy a mai piacon nem sok autó típus lenne amit bevállalnék. Az ilyen kis cm3-s sz@roktól én hányok és elhiszem hogy kurv@ jó de majd ha annyi lesz benne mint az én fosom bal első kerekébe és még mindig megy akkor tárgyalunk róla.. Ettől függetlenül én még mindig tartom azt hogy a régi technika hülyeségeit orvosolom apró pénzből és kimegyek a világból 2x, mintsem motort cseréljek 100-150ezer km után..

[ Szerkesztve ]

(#47177) Mágus2 válasza tresh (#47176) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Most még, de 10 év múlva ezek lesznek az öregebbek. Akkor mi lesz, vesz egy 20 évest? Addigra már a mostani 10 éves autók elég fáradtak lesznek. Ez nem 1000-es skoda, hogy 40 évesen is megy, mert nincs ami elfáradjon benne.

Bármilyen motorral veszik most, annak van valami gyengéje, ami miatt 10 évesen szívni fog vele a kedves tulaj. :Y Már csak a motoronkénti 10-20 érzékelő miatt is érdekes lesz. Nem biztos hogy mechanikai gondja lesz, elég ha nem indul, vagy rángat és senki nem tudja miért. ;)

[ Szerkesztve ]

(#47178) lenko válasza SzlobiG (#47173) üzenetére


lenko
aktív tag

Én ezért is vagyok a régebbi, de patika állapotú autók híve, tartsa meg magának minden gyártó az új autót. :) Majd ha én is esetleg 1.2-1.5M-t fogok kapni átszámolva mint a kinti mérnök kollegák ugyanazért, akkor nincs probléma a 3-4évente esedékes autó vásárlással. :)

Az embereknek fáj az igazság!

(#47179) EQMontoya válasza Mágus2 (#47172) üzenetére


EQMontoya
veterán

EQMontoya Majd megtanulják, hogy ezekkel nem kell 10 évig tervezni. 5 éves korára annyi drága baja lesz, hogy nem lesz értelme gatyába rázni. Ez lenne a cél, ne oldd meg sehogy, vegyél újat. Eldobhatóra csinálnak mindent és ez átvetül az emberi kapcsolatokra is. Nincs kompromisszum, ha valami nem OK, keresnek másat.

Azért elég sokan nem álltak be a sorba, vagy legalábbis mérsékelten tették.
Mazda maradt a szívónál, Toyota, Lexus és Infinity főleg hibridezik, atkinsonos szívók mellett, Kia-Hyundai a mai napig kínál a kisebb kategóriában 1.4-1.6 szívókat, és a 7 év gari is elég csábító.

És elkezdte beárazni szépen a piac is, egy 10 éves, szívómocis Lexus GS 3-4M, kb. bármelyik kortársnál drágább.

Same rules apply!

(#47180) MunezXBK


MunezXBK
nagyúr

Cégesnek vettük egy Combot, 209.000km-rel, kaptunk rá fél év garanciát.

Otthon ez miért nem működik :F

(#47181) Mágus2 válasza EQMontoya (#47179) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem is a turbó lesz a fő gond, hanem a szar elektronika. És az mindegyikben benne van.

(#47182) -v- válasza MunezXBK (#47180) üzenetére


-v-
addikt

Hát nehéz lenne sorolni a dolgokat mondjuk, mik azok amik itthon működnek :DDD

(#47183) Tsebacsi válasza MunezXBK (#47180) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Üdv a németeknél, ott tényleg minden normálisabban működik, de ez igaz már a sógorokra is, van ismerősöm mindkét országban. Már nem kérdezgetek tőlük ilyen hétköznapi-hivatali dolgokat mert csak az ideg kap el, hogy itthon szándékosan minden túl van bonyolítva, szarrá szivatva az ügyfél, bürokrácia, stb. :W

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#47184) MunezXBK válasza Tsebacsi (#47183) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Mondjuk itt a pénzek visszafizetése böszme lassú. Pl. adó, min. fél év, táppénz 2 hónap...

Minden más azért működik. :D

(#47185) Evil Snowman


Evil Snowman
őstag
LOGOUT blog

Egy kis napi hang orgazmus [link]. :DDD

(#47186) Qru válasza Snoop-y (#47165) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azért ez most megugrotta ez ingerküszöböm: [Legacy Spec. B]

#nincsbennetarcsi

(#47187) w333 válasza Qru (#47186) üzenetére


w333
félisten

Város 17.1L ... ilyen fogyasztással már egy M5 -el is eljársz ! :D

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#47188) stickermajom válasza Qru (#47186) üzenetére


stickermajom
addikt

Na erre simán leváltanám az enyém. :Y

(#47189) K Norbi válasza Evil Snowman (#47185) üzenetére


K Norbi
addikt

Nem értem ezt miért hagyták ki? [link] :U

(#47190) Qru válasza w333 (#47187) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azért nem kell neki 17 városban, olyan 12-13-ból már elvagy vele. De a vegyes 10,4 az kb úgy jön ki hogy nem jár vele városban (tehát nem vegyes fogyi). Nekem eszik 8-9-et úgy, hogy városnak a közelébe se megyek.

#nincsbennetarcsi

(#47191) stickermajom válasza Qru (#47190) üzenetére


stickermajom
addikt

Főleg, hogy azért a fenntartása is töredéke egy M5-höz képest. :D

(#47192) Qru válasza stickermajom (#47191) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az alkatrész ehhez is drága de cserébe nem nagyon szokott elromlani.

#nincsbennetarcsi

(#47193) tomiii. válasza K Norbi (#47189) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Haveroméknál van egy eredeti wartburg 353 pick-up ilyen Sajnos sosem volt papírja náluk, pincéhez jártak ki vele, meg a földekre, 20 éve nem költöttek üzemanyagon kívül semmit rá, mármint szó szerint SEMMIT. :D Mostanra lett oda teljesen és elkezdik felújítani,

(#47194) w333 válasza Qru (#47190) üzenetére


w333
félisten

Az tényleg nem olyan vészes akkor ! :))

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#47195) stickermajom válasza Qru (#47192) üzenetére


stickermajom
addikt

Olvasgattam róluk, mert ez nekem is bennevan a pakliban az erős kombi kritérium miatt. Sok lehetőség mondjuk nincs ilyen feltételek mellett. :D Amit eddig találtam így tapasztalatot az szimpatikus.

[ Szerkesztve ]

(#47196) molnarpeter válasza K Norbi (#47189) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

(#47197) Qru válasza stickermajom (#47195) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Volvo V70/XC70 ha kell 4wd (már ha ez szempont). Ha nem akkor meg egy jóval olcsóbban fenntartható Honda Accord kombit néznék.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#47198) Tsebacsi válasza Qru (#47197) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Meglep engem, hogy hajlandóak vagytok egy régebbi kocsiba visszaülni, én megvesznék, ha a következő kocsimban nem lenne meg minimum ugyanaz a felszereltség, mint a mostaniban. A km-t hagyjuk, inkább legyen tiszta előéletű. De hogy 4millió környékén mennyire nincs jó vétel sok típusból, az kiborító.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#47199) Declare


Declare
őstag

Az elözö autohirdetös linkkel kapcsolatban eszembe jutott, hogy soha nem ertettem, miert irja oda valaki, ha hirdeti a kocsijat, hogy "autokereskedök kimeljenek"? Nem tök mind1 ki veszi meg az automat es ki csengeti ki a kert összeget?

(#47198) Tsebacsi :K igen, nekem is kriterium lenne a fiatalabb....es sajnos bejött a kepbe az erösebb, jobban felszerelt is :D szoval fujhatom most egy darabig az auto cseret :D ....Elsö autot mennyivel jobb venni basszus.....annyi volt a kriterium, hogy dizel, manual, xenon, megbizhato, lehetöleg olcson fenntarthato.....

[ Szerkesztve ]

(#47200) Qru válasza w333 (#47194) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az a baj, hogy ez pályán is sokat zabál. Hiába a 6 fokozat, rövidek a fokozatok (Impreza STi váltót kapta) és pályán lazán benyel 12-13 litert akkor is ha nem tolod. Szóval amit ír vegyes fogyira 10,4 litert az az alja a fogyinak, arról nem is beszélve, hogy a Subaru BC-je csal (akár csak a Hondáé pl) és persze nem lefelé.
Enyémnél is jól hangzik a 7,5 literes fogyi. Jah csak ezt 120 tempomattal nyomtam BP-től Münchenig és mivel a 16 széléről indultam át kellett mennem a városon tehát mondhatom hogy akkor 7,5 a vegyes fogyim. :DDD
Na a 10,4 is ilyen fogyi ennél a Legánál.

Havernak volt ilyen 3 literes H6-ja (igaz automatával és sedan). 11 litert kér úgy, hogy Pest környékéről M0-on megy be melózni a város szélére.

Szóval a 17 és a 10 között van kb félúton reálisan a vegyes fogyija.

mod:

Tsebacsi:Az a határmezsgye. 4M-ból már nem akarsz lefingottat venni de ahhoz meg kevés hogy egy valóban jó és újszerűt vegyél. Itt a kettőből kell választanod 4M környékén.

Kb mindegy mit vettem, mert a Jazz-ből átülve nekem bármi űrtechnika lett volna. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.