Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#47551) lenko válasza tboy93 (#47547) üzenetére


lenko
aktív tag

Totalnak nincs opel jóváhagyása, bár nem hinném, hogy attól rossz lenne neki, akkor mehet bele gyári GM olaj.

(#47550) Peter.70 Elég a 110NM, minek megtépni.

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#47552) Qru válasza Peter.70 (#47550) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

110-120Nm szokott lenni a standard gyári érték.

Vmi extra szűz olívaolajat már akkor... :P

#nincsbennetarcsi

(#47553) Peter.70 válasza lenko (#47551) üzenetére


Peter.70
őstag

Én is úgy gondolom. Ha meg nem központosan tette fel, azt úgy is hallom gondolom menet közben

Vagy akkor meg sem lehetett volna húzni a csavarokat?

Olivából csakis a hidegen sajtoltat :DDD

[ Szerkesztve ]

(#47554) tomiii. válasza Peter.70 (#47550) üzenetére


tomiii.
aktív tag

70-120 szokott lenni az érték autótól függően, mi is 110-et használunk mindig. Nem csak a kerékcsavarok tartják a felnit a helyén, csak részben.

(#47555) szőröscica


szőröscica
addikt

Mire jó a betegség+táppénz, elugrottam megnézni a BMW-t.

Kívül-belül sokkal inkább egyben van, mint a szerdai (és már van rajta rendes embléma is). Nyárigumijai 2013-as Hankookok, a téliek TS850-es Contik, a dotot nem láttam, de az valamikor 2012-ben jelent meg, szóval nagyon öreg nem lehet.

A belseje sincs lelakva, szép tiszta, nem mállik, a vezetőülés egyik oldala valóban ki van ülve, de nincsen szétkopva, repedezve a bőr, szerintem szimplán egy testesebb ember vezette. A tetőablak recseg, de azt gondolom meg lehet kenni, nem a világ vége.

Van benne valami remek utólagos riasztó, ami szereti leszívni az akkut, most is bikázni kellett, de könnyen beindult (én ezt kidobnám belőle mint a huzat). Az N52-es motor van benne, ennek megfelelően már nem jár olyan csendesen mint az M54, ez csörgősebb. Próbarendszám hiányában menni nem tudtam vele, de kedden elviszik a 5erbe átvizsgálni. Kíváncsi leszek, hogy mit mondanak rá.

(#47556) Qru válasza szőröscica (#47555) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Utólagos riasztó kuka. Anno minket is megszívatott a Puntóban sokszor (akkist leszívta, random letiltott). Ki is lett dobva belőle. :K

#nincsbennetarcsi

(#47557) lenko válasza Peter.70 (#47553) üzenetére


lenko
aktív tag

Hogy lehet nem központosan feltenni, kell lennie minden autón központosító agynak, amire felfekszik a felni közepe.

Az embereknek fáj az igazság!

(#47558) B-L-A-C-K


B-L-A-C-K
titán

Van egy olyan oldal hogy lehet vezetni a fogyasztást, és másokét is lehet látni, nem találom ezt az oldalt, valaki dobjon már meg egy linkkel.

Amúgy elég jól kajál eddig az insignia, városba úgy hogy több dugóban is voltam, 6.8 fölé nem ment eddig, persze ez klíma nélkül, és nem is verettem neki, csak normál használat, de szerintem így se rossz.

(#47559) brumi1024 válasza B-L-A-C-K (#47558) üzenetére


brumi1024
veterán

Spritmonitor kell neked.

(#47560) raczger válasza B-L-A-C-K (#47558) üzenetére


raczger
őstag

Spritmonitor

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#47561) Tsebacsi válasza B-L-A-C-K (#47558) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Tetszik, automata? :D Csak akkor kell, ha az :P

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#47562) -v- válasza szőröscica (#47555) üzenetére


-v-
addikt

A csorges a hidrotokek miatt van, szar a hengerfej es nem kap rendesen kenest. Totymorgos menetek meg sok allas utan jelentkezik csak, indulas utan ... aztan elmulik es szepen jar az ;] forgatni kell gazdagon a motort, akkor nem jon elo :)

[ Szerkesztve ]

(#47563) B-L-A-C-K válasza brumi1024 (#47559) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

+ raczger

Köszi!

Tsebacsi: Kézi 7 sebességes (6 előre 1 hátra ;] )

(#47564) tboy93 válasza B-L-A-C-K (#47558) üzenetére


tboy93
nagyúr

A 6.8 az eleg korrekt egy ekkora vastol.

(#47565) Declare válasza lenko (#47551) üzenetére


Declare
őstag

A total quartz az dexos 2 es szabvanyt teljesiti es az az opel szabvany :K jo az, itt kint a markaszervizbe is azt toltak az enyembe is elöttem....most mar liqui mollyt kap :)) (az is dexos 2 es )

(#47564) tboy93 raadasul ugye a kategoriaban az is nehez, mint minden opel abban az idöszakban. Az uj, ami hamarosan erkezik, allitolag 200kg al könnyebb lesz :C meg eleg bitang jo keek is vannak fent rola, hogy milyen lehet majd a design :)

[ Szerkesztve ]

(#47566) lenko válasza Declare (#47565) üzenetére


lenko
aktív tag

Legalább ezt is tudom. :)
Enyémbe total q. ineo van, pár hét múlva megy bele télre a szintén ineo, csak 5w30-ba.

Az embereknek fáj az igazság!

(#47567) #94529552 válasza Declare (#47542) üzenetére


#94529552
törölt tag

Ha rázza a kocsit, az a gumi vagy a felni hibája, és nem az elmaradt futómű állítás miatt van. :N Ha olyan mértékű a hiba, akkor hátra se igazán való, mert ott ugyanúgy rázza a kasztnit, csak később veszed észre, vagyis nagyobb sebességnél. Ilyen esetben még meg lehet próbálni a gumit pl. 180 fokkal elfordítani a felnin, a jelenlegi helyzetéhez képest. Vagy át lehet tenni a másik oldalra is a forgásirányt megtartva.
Qru
Utólagos riasztó kuka.
Csak akkor, ha hibás, vagy nem megfelelően van beépítve. Amúgy +védelem az is, és jobb, ha külön van vezérelve, nem pedig "praktikusan" a gyári távkapcsolóval.

(#47568) Declare válasza #94529552 (#47567) üzenetére


Declare
őstag

A gumi hibaja, mert a szar futomübeallitas miatt rosszul kopott :( Igy az azonos tengelyen jo, de cserelni mar nem tudom öket. Emiatt max meg egy szezont fog tudni kb futni, mert egyreszt elöl jobban kopik a gumi, masreszt az Astra hatulja könnyü, ezert "pattog" es ez a gumikopasban is latszik.

Szoval normalis esetben cserelgetve futhatna 4-5 szezont, annyira sok km t nem megyek vele, de igy ez nem fog összejönni valszeg :U

(#47569) Skillet


Skillet
addikt


Nem rossz. Már csak a fiam kiságya hiányzik onnan :C

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#47570) #94529552 válasza Declare (#47568) üzenetére


#94529552
törölt tag

Ezt mondták, és persze kophat is rosszul egy padkázástól vagy bármitől, vagyis egyik oldalon jobban, de nem attól üt vagy ráz egy kerék. De ok, inkább legyen igazad. :)

(#47571) Qru válasza #94529552 (#47567) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

"Ha rázza a kocsit, az a gumi vagy a felni hibája, és nem az elmaradt futómű állítás miatt van"

A gumik rendellenes kopását bőven 50%-ban a rossz futómű beállítás okozza csak szólok... :D

Riasztó: még az előző tulaj rakatta bele.

#nincsbennetarcsi

(#47572) #94529552 válasza Qru (#47571) üzenetére


#94529552
törölt tag

A gumik rendellenes kopását bőven 50%-ban a rossz futómű beállítás okozza csak szólok.
Köszi, de nem erről beszélgettünk az imént. :D
Ezt mondtam konkrétan, Ha rázza a kocsit, az a gumi vagy a felni hibája, és nem az elmaradt futómű állítás miatt van. Nem a gumik kopását analizáltuk.

[ Szerkesztve ]

(#47573) Qru válasza #94529552 (#47572) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

"A gumi hibaja, mert a szar futomübeallitas miatt rosszul kopott"

Erre írtad hogy nem a futómű elmaradt beállítása miatt van. Pedig könnyen lehet hogy amiatt.

mod:

"Ha rázza a kocsit, az a gumi vagy a felni hibája" -> Erre írtam, hogy a gumi kaphat rendellenes kopást a nem beállított futóműtől ami miatt rázkódni fog.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#47574) #94529552 válasza Qru (#47573) üzenetére


#94529552
törölt tag

:R Mindegy, ne ragozzuk tovább. Neked is lehet igazad, meg másnak is.

(#47575) Peter.70 válasza Skillet (#47569) üzenetére


Peter.70
őstag

Nem mondod, hogy a szobában parkolsz? :D :C

Hogy van a lábad és a pici? :)

[ Szerkesztve ]

(#47576) motoflug


motoflug
őstag

Valaki próbált már ilyet vagy ehhez hasonló karceltávolítót?

(#47577) z123456789 válasza motoflug (#47576) üzenetére


z123456789
addikt

Volt már itt (vagy az ápolós topicban? :F ) szó róla. Nem valószínű, hogy érdemben segít. :S

(#47578) SzlobiG válasza motoflug (#47576) üzenetére


SzlobiG
félisten

230ft-ért sztem nem kell csodát várni...

(#47580) #03969024 válasza lenko (#47557) üzenetére


#03969024
törölt tag

Na, erről már volt egy vitám máshol. Szóval, a felnit NEM a közepe központosítja, hanem a kerékcsavarok/anyák! Néhány példa, miért:


De találhatnék finomabb autókat is, pl. Alpine...

[ Szerkesztve ]

(#47581) sowi válasza #03969024 (#47580) üzenetére


sowi
őstag

a kereket a kerekagy kozpontositja, a csavarok/anyak nem a kozpontositasert felelnek, hanem azert, hogy ne essen le a kerek

[ Szerkesztve ]

Anytime, anywhere, any war ... if the price is right

(#47582) ADAM1337 válasza w333 (#46879) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Ez hétvégenként vicces, múltkor egy nap 3x dudáltam rá különböző autókra, kis kategóriásokra yaris és társaira.
Mindegyik a kanyarodó pirosára indul el, ami messzebb van ennyire nem látnak az emberek ?

(#47583) w333 válasza ADAM1337 (#47582) üzenetére


w333
félisten

Ez sajnos így van ... :(

Ha teljesen elől állsz akkor fölötted a lámpa (és nem látod hogy piros van) ami pedig előtted van durván 10 másodperccel korábban vált zöldre ! :U

De ahogy látom baloldalt is van lámpa ... és azt sem látják !

Itt egy kép amin jól látszik hogy elől már zöld a lámpa, ahol állnak pedig ugye most vált zöldre (durván veszélyes ez a kereszteződés)

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#47584) #03969024 válasza sowi (#47581) üzenetére


#03969024
törölt tag

Mondd, látod a képeket? Ezeken hol központosít a kerékagy?
Több, mint 30 éve szerelek, láttam már pár kereket... Vajon miért kúpos a kerékcsavar? Ja, mielőtt belekötnétek, egy átlag autón, nem az F1-ben!

[ Szerkesztve ]

(#47585) tomiii. válasza sowi (#47581) üzenetére


tomiii.
aktív tag

BÍÍÍÍÍP téves

a nyomaték az összeszorító erő miatt keletkezett súrlódás által "kerül" a kerékre, és van olyan is, hogy az agy központosít, de az esetek többségében a csavarok/anyák kialakítása miatt maga a csavar/anya.

[ Szerkesztve ]

(#47586) Integrale válasza #03969024 (#47584) üzenetére


Integrale
veterán

Azt biztosra allithatom, hogy Mazda MX3, a csaladom beluli olaszok es franciak egyikenek a kereket sem a csavarok kozpontositjak. De ezt a gumisok is megmondjak almukbol felebresztve.

"Bad reklám is reklám too"

(#47587) lsc válasza tomiii. (#47585) üzenetére


lsc
nagyúr

Téves, egy-két kivétellel az agy központosít.

Az élet kegyetlen .

(#47588) Mágus2 válasza #03969024 (#47580) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az összes VW csoportos autó az 1-es golftól kivétel. Az agy központosítja, a bogarat még nem, de onnantól mindet. Ezért tehermentesítő nélkül a nem az agyra való, nagyobb középfuratú felni szét is veri a csapágyat. Én sem ma kezdtem szerelni, szóval nekem ne. Tudod mi az a tehermentesítő gyűrű és miért hívják így? Igen, a csavarokat tehermentesíti. :DDD

Nem a wartburgból meg trabantból kell kiindulni, ahol az agynak nincs is közép gyűrűje. :U

[ Szerkesztve ]

(#47589) -v-


-v-
addikt

Nekem fingom sincs, mi mit központosít, meg nem is érdekel, de kíváncsi lettem, 5mp guglival ilyeneket találtam: [link] [link]
Ezeket a keresőkifejezéseket tovább alkalmazva további releváns találatok is kinyerhetők a zinternetből.
Dicsak, 2016-ban nem kell 30 évet szerelni, hogy elérjünk ilyen infókat ;]

A bkv buszokon melyik van? ;]

[ Szerkesztve ]

(#47590) kovacsroli


kovacsroli
senior tag

Sziasztok! Kb 3ezer km.rel ezelott észrevettem, hogy alig van hutoviz az autóban. A kiegyenlito tartályba futó gunicso bilincse mellett véltem felfedezni a szivárgás helyet, rózsaszín folyasnyomok voltak korulotte ezert a bilincset kicsereltettem. Akkor azt mondtak, hogy lehet mar magat a csövet is cserélni kene, mert mar eleg puha. Egyelore nem csereltem ki a csövet, figyelgettem a vizet es nagyon csekély mennyiség tunogetett el belole 2500km alatt, majd az utobbi 500km alatt lecsúszott maximumrol minimumra a szint hirtelen. Alatta nincs viznyom, a motorterben sem látok folyasra utaló jelet.
A motor eros, a kipufogógáz normalis.
Van valami tippetek h mit erdemes megnezni a csocsere előtt? Ugy neztem eleg draga, nem akarok vele lukra futni.

Egyebkent egy 2003as fiestarol beszelunk, 1.6-os benzines.

Koszi

Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.

(#47591) tomiii. válasza Mágus2 (#47588) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Holnap visszatérünk erre, ma már nincs kedvem számolni. :D Bár 2012-es tankönyvekből néztem infókat ellenőrzésként(nem írták, hogy hányadik kiadás vagy mikor volt az első), én sima gépésznek tanulok ergo, csak belegondoltam a súrlódás nagyságába, de holnap számolgatok egyet, hogy mennyi az annyi.

Kerékagy szerintem más fontosabb dolgok miatt (is?) (lehet?) hasznos. Pl.
-középagy nélkül, ha letett autónál húzod nyomatékra a csavarokat, már esélye sem lesz középpontba állni, mert rajta van a kocsi. --->szar
-az ésszerűség miatt ugye a középfuraton centrírozzák a kerekeket, szóval csak innen központos, szóval, ha ezt tehermentesítő nélkül rakod fel ---->szar
-PLUSZ, gondoljatok bele, letudod venni a kereket a kerékagyról, ha leveszed a csavarokat? Le. Letudod venni a kereket, ha nincs központosítva a kerékagyon a kerék, de a csavarok nyomatékra vannak húzva? Nem hinném, sokadikergo: a meghúzási nyomatéknak nagyobb szerepe van, mint a kerékagy központozásának, pláne, hogy az nem olyan pontosan megmunkált szokott lenni, hogy ne lenne 1-2 tizedes eltérés(kivéve mikor összerohadnak :W . szerk: pl a hétvégén gumiztam egy Splasht és 1 tized biztos volt ott is az összes keréknél, gyári acél felnivel )

Szóval jah, valószínűleg mindkettőnknek igaza lesz, csak én nem járműmérnökként gondolkoztam, biztos, hogy a kerékagyas tehermentesítés vagy soksoksokszorosára növeli a biztonsági tényezőt, ez igaz, a maradéknak meg holnap utánaszámolok.

Bár itt már inkább csak magammal vitázok, amint láthatjátok. :DDD

(#47592) tomiii. válasza tomiii. (#47591) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Hophop. Az en szovegemben vettem eszre egy hibat,(mindezt alvas kozben) majd rajottem, hogy masok kommentjeben is fellep ez, Maguseban is. Keverve vana tehermentesites es a kozpontozas!! Olvasom, hogy nem is arrol irok, amit akarok magyarazni, kozpontozast az agy vegzi, de ez nem feltetlenul egyenlo a tehermentesitessel!

[ Szerkesztve ]

(#47593) Teszla_ válasza kovacsroli (#47590) üzenetére


Teszla_
senior tag

Nekem ugyanilyen gondom volt, 1dl hűtővíz fogyott 10km-en, mert szar volt a cső. A hűtővíz meg a motor alatti takarón landolt. Ha folyik a hűtővíz, akkor egy idősebb autónál 99%, hogy a gumicső elöregedett, megkeményedett, repedezett (nem tudom, hogy miért mondta a szerelő, hogy puha a cső és azért kell cserélni, szerintem ez hülyeség). Nekem az MX-5-höz 2-3e ft volt a cső, szerintem egy fiesta-hoz se lehet drágább.

(#47594) diablo1984 válasza Teszla_ (#47593) üzenetére


diablo1984
veterán

azért a legtöbbnél a hengerfejességet sem zárnám ki, az is gyakori hiba! ha sehol sem tűnik fel a víz, akkor nagy eséllyel a motorban tűnik el.....

(#47595) Skillet válasza Peter.70 (#47575) üzenetére


Skillet
addikt

Még nem, 33m2-en nehéz lenne :) de házban vicces lenne :D asszony már nem így látja :C
Lábam elvan, néha fáj az ujjam. Majd kell egy röntgen.
Kicsi hasfájós... néha. A fene sem érti. Egy biztos, anno úgy gondoltam, a délutáni alvás a kislányoknak és bu#iknak való... már másképp látom :D

Szerintem ha le van húzva kerékcsavarokkal a felni, brutál erővel fekszik fel egymásra a felni és a féktárcsa. A központosító vagy tehermentesítő vagy mi a szösz gyűrű ilyen szempontból elhanyagolható.
Technikumban tanultunk ilyeneket, de nem ma volt, szóval simán lehet, hogy hülyeségeket beszélek. Aztán jön pumma és alátámasztja, hogy valóban hülyeségeket beszélek :DD

[ Szerkesztve ]

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#47596) Mágus2 válasza tomiii. (#47592) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nincs keverve a két fogalom. Összefügg. Ahol nincs tehermentesítés középen, ott központosítás is a csavarokon történik.

(#47597) kovacsroli válasza Teszla_ (#47593) üzenetére


kovacsroli
senior tag

Köszi!

A mazdahoz hol vetted nem emlékszel veletlenul?
Erre jutottam:
https://cromax.hu/vizcso_ford_fiesta/fusion_2001-2009_31480
Sorry telorol nem tudok linkelni.

De ez azert viccnek is rossz.

Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.

(#47598) kalmanchris válasza Skillet (#47595) üzenetére


kalmanchris
tag

Anno tehermentesítő nélküli nyomtávszélesítőket tettem hátra. 90-től rázott. Tehermentesítővel megszűnt. Fiatalság, bolondság.

(#47599) Mágus2


Mágus2
Közösségépítő

Multkor mindenki linkelt valami szép autó belsőt. Én csak egy galériát teszek be. :P

[ Szerkesztve ]

(#47600) MunezXBK válasza Mágus2 (#47599) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Én meg a mai autót, amit vinnem kell. :)) 8km van benne. :DD

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.