Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] iPad Minim balladája
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] [Czeky:] Balszerencse?
- [Re:] [Vakegérke:] NyalóVilág: tizenegy, nem babra megy - VV11 - Való Világ 11
- [Re:] Real Racing 3 - Freemium csoda
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [DarthSun:] Retro kedvenceim 5. A P4 korszak a 423- tól a 478- ig
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
lenko
aktív tag
Totalnak nincs opel jóváhagyása, bár nem hinném, hogy attól rossz lenne neki, akkor mehet bele gyári GM olaj.
(#47550) Peter.70 Elég a 110NM, minek megtépni.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
Qru
MODERÁTOR
110-120Nm szokott lenni a standard gyári érték.
Vmi extra szűz olívaolajat már akkor...
#nincsbennetarcsi
Peter.70
őstag
Én is úgy gondolom. Ha meg nem központosan tette fel, azt úgy is hallom gondolom menet közben
Vagy akkor meg sem lehetett volna húzni a csavarokat?
Olivából csakis a hidegen sajtoltat
[ Szerkesztve ]
tomiii.
aktív tag
70-120 szokott lenni az érték autótól függően, mi is 110-et használunk mindig. Nem csak a kerékcsavarok tartják a felnit a helyén, csak részben.
szőröscica
addikt
Mire jó a betegség+táppénz, elugrottam megnézni a BMW-t.
Kívül-belül sokkal inkább egyben van, mint a szerdai (és már van rajta rendes embléma is). Nyárigumijai 2013-as Hankookok, a téliek TS850-es Contik, a dotot nem láttam, de az valamikor 2012-ben jelent meg, szóval nagyon öreg nem lehet.
A belseje sincs lelakva, szép tiszta, nem mállik, a vezetőülés egyik oldala valóban ki van ülve, de nincsen szétkopva, repedezve a bőr, szerintem szimplán egy testesebb ember vezette. A tetőablak recseg, de azt gondolom meg lehet kenni, nem a világ vége.
Van benne valami remek utólagos riasztó, ami szereti leszívni az akkut, most is bikázni kellett, de könnyen beindult (én ezt kidobnám belőle mint a huzat). Az N52-es motor van benne, ennek megfelelően már nem jár olyan csendesen mint az M54, ez csörgősebb. Próbarendszám hiányában menni nem tudtam vele, de kedden elviszik a 5erbe átvizsgálni. Kíváncsi leszek, hogy mit mondanak rá.
Qru
MODERÁTOR
Utólagos riasztó kuka. Anno minket is megszívatott a Puntóban sokszor (akkist leszívta, random letiltott). Ki is lett dobva belőle.
#nincsbennetarcsi
lenko
aktív tag
Hogy lehet nem központosan feltenni, kell lennie minden autón központosító agynak, amire felfekszik a felni közepe.
Az embereknek fáj az igazság!
B-L-A-C-K
titán
Van egy olyan oldal hogy lehet vezetni a fogyasztást, és másokét is lehet látni, nem találom ezt az oldalt, valaki dobjon már meg egy linkkel.
Amúgy elég jól kajál eddig az insignia, városba úgy hogy több dugóban is voltam, 6.8 fölé nem ment eddig, persze ez klíma nélkül, és nem is verettem neki, csak normál használat, de szerintem így se rossz.
brumi1024
veterán
Spritmonitor kell neked.
raczger
őstag
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Tetszik, automata? Csak akkor kell, ha az
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-v-
addikt
A csorges a hidrotokek miatt van, szar a hengerfej es nem kap rendesen kenest. Totymorgos menetek meg sok allas utan jelentkezik csak, indulas utan ... aztan elmulik es szepen jar az forgatni kell gazdagon a motort, akkor nem jon elo
[ Szerkesztve ]
B-L-A-C-K
titán
+ raczger
Köszi!
Tsebacsi: Kézi 7 sebességes (6 előre 1 hátra )
A 6.8 az eleg korrekt egy ekkora vastol.
Declare
őstag
A total quartz az dexos 2 es szabvanyt teljesiti es az az opel szabvany jo az, itt kint a markaszervizbe is azt toltak az enyembe is elöttem....most mar liqui mollyt kap (az is dexos 2 es )
(#47564) tboy93 raadasul ugye a kategoriaban az is nehez, mint minden opel abban az idöszakban. Az uj, ami hamarosan erkezik, allitolag 200kg al könnyebb lesz meg eleg bitang jo keek is vannak fent rola, hogy milyen lehet majd a design
[ Szerkesztve ]
lenko
aktív tag
Legalább ezt is tudom.
Enyémbe total q. ineo van, pár hét múlva megy bele télre a szintén ineo, csak 5w30-ba.
Az embereknek fáj az igazság!
#94529552
törölt tag
Ha rázza a kocsit, az a gumi vagy a felni hibája, és nem az elmaradt futómű állítás miatt van. Ha olyan mértékű a hiba, akkor hátra se igazán való, mert ott ugyanúgy rázza a kasztnit, csak később veszed észre, vagyis nagyobb sebességnél. Ilyen esetben még meg lehet próbálni a gumit pl. 180 fokkal elfordítani a felnin, a jelenlegi helyzetéhez képest. Vagy át lehet tenni a másik oldalra is a forgásirányt megtartva.
Qru
Utólagos riasztó kuka.
Csak akkor, ha hibás, vagy nem megfelelően van beépítve. Amúgy +védelem az is, és jobb, ha külön van vezérelve, nem pedig "praktikusan" a gyári távkapcsolóval.
Declare
őstag
A gumi hibaja, mert a szar futomübeallitas miatt rosszul kopott Igy az azonos tengelyen jo, de cserelni mar nem tudom öket. Emiatt max meg egy szezont fog tudni kb futni, mert egyreszt elöl jobban kopik a gumi, masreszt az Astra hatulja könnyü, ezert "pattog" es ez a gumikopasban is latszik.
Szoval normalis esetben cserelgetve futhatna 4-5 szezont, annyira sok km t nem megyek vele, de igy ez nem fog összejönni valszeg
Skillet
addikt
Nem rossz. Már csak a fiam kiságya hiányzik onnan
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
#94529552
törölt tag
Ezt mondták, és persze kophat is rosszul egy padkázástól vagy bármitől, vagyis egyik oldalon jobban, de nem attól üt vagy ráz egy kerék. De ok, inkább legyen igazad.
Qru
MODERÁTOR
"Ha rázza a kocsit, az a gumi vagy a felni hibája, és nem az elmaradt futómű állítás miatt van"
A gumik rendellenes kopását bőven 50%-ban a rossz futómű beállítás okozza csak szólok...
Riasztó: még az előző tulaj rakatta bele.
#nincsbennetarcsi
#94529552
törölt tag
A gumik rendellenes kopását bőven 50%-ban a rossz futómű beállítás okozza csak szólok.
Köszi, de nem erről beszélgettünk az imént.
Ezt mondtam konkrétan, Ha rázza a kocsit, az a gumi vagy a felni hibája, és nem az elmaradt futómű állítás miatt van. Nem a gumik kopását analizáltuk.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
"A gumi hibaja, mert a szar futomübeallitas miatt rosszul kopott"
Erre írtad hogy nem a futómű elmaradt beállítása miatt van. Pedig könnyen lehet hogy amiatt.
mod:
"Ha rázza a kocsit, az a gumi vagy a felni hibája" -> Erre írtam, hogy a gumi kaphat rendellenes kopást a nem beállított futóműtől ami miatt rázkódni fog.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
#94529552
törölt tag
Mindegy, ne ragozzuk tovább. Neked is lehet igazad, meg másnak is.
Peter.70
őstag
Nem mondod, hogy a szobában parkolsz?
Hogy van a lábad és a pici?
[ Szerkesztve ]
motoflug
őstag
Valaki próbált már ilyet vagy ehhez hasonló karceltávolítót?
z123456789
addikt
Volt már itt (vagy az ápolós topicban? ) szó róla. Nem valószínű, hogy érdemben segít. :S
SzlobiG
félisten
230ft-ért sztem nem kell csodát várni...
K Norbi
addikt
#03969024
törölt tag
sowi
őstag
a kereket a kerekagy kozpontositja, a csavarok/anyak nem a kozpontositasert felelnek, hanem azert, hogy ne essen le a kerek
[ Szerkesztve ]
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
ADAM1337
nagyúr
Ez hétvégenként vicces, múltkor egy nap 3x dudáltam rá különböző autókra, kis kategóriásokra yaris és társaira.
Mindegyik a kanyarodó pirosára indul el, ami messzebb van ennyire nem látnak az emberek ?
w333
félisten
Ez sajnos így van ...
Ha teljesen elől állsz akkor fölötted a lámpa (és nem látod hogy piros van) ami pedig előtted van durván 10 másodperccel korábban vált zöldre !
De ahogy látom baloldalt is van lámpa ... és azt sem látják !
Itt egy kép amin jól látszik hogy elől már zöld a lámpa, ahol állnak pedig ugye most vált zöldre (durván veszélyes ez a kereszteződés)
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
#03969024
törölt tag
Mondd, látod a képeket? Ezeken hol központosít a kerékagy?
Több, mint 30 éve szerelek, láttam már pár kereket... Vajon miért kúpos a kerékcsavar? Ja, mielőtt belekötnétek, egy átlag autón, nem az F1-ben!
[ Szerkesztve ]
tomiii.
aktív tag
BÍÍÍÍÍP téves
a nyomaték az összeszorító erő miatt keletkezett súrlódás által "kerül" a kerékre, és van olyan is, hogy az agy központosít, de az esetek többségében a csavarok/anyák kialakítása miatt maga a csavar/anya.
[ Szerkesztve ]
Integrale
veterán
Azt biztosra allithatom, hogy Mazda MX3, a csaladom beluli olaszok es franciak egyikenek a kereket sem a csavarok kozpontositjak. De ezt a gumisok is megmondjak almukbol felebresztve.
"Bad reklám is reklám too"
lsc
nagyúr
Téves, egy-két kivétellel az agy központosít.
Az élet kegyetlen .
Mágus2
Közösségépítő
Az összes VW csoportos autó az 1-es golftól kivétel. Az agy központosítja, a bogarat még nem, de onnantól mindet. Ezért tehermentesítő nélkül a nem az agyra való, nagyobb középfuratú felni szét is veri a csapágyat. Én sem ma kezdtem szerelni, szóval nekem ne. Tudod mi az a tehermentesítő gyűrű és miért hívják így? Igen, a csavarokat tehermentesíti.
Nem a wartburgból meg trabantból kell kiindulni, ahol az agynak nincs is közép gyűrűje.
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Nekem fingom sincs, mi mit központosít, meg nem is érdekel, de kíváncsi lettem, 5mp guglival ilyeneket találtam: [link] [link]
Ezeket a keresőkifejezéseket tovább alkalmazva további releváns találatok is kinyerhetők a zinternetből.
Dicsak, 2016-ban nem kell 30 évet szerelni, hogy elérjünk ilyen infókat
A bkv buszokon melyik van?
[ Szerkesztve ]
kovacsroli
senior tag
Sziasztok! Kb 3ezer km.rel ezelott észrevettem, hogy alig van hutoviz az autóban. A kiegyenlito tartályba futó gunicso bilincse mellett véltem felfedezni a szivárgás helyet, rózsaszín folyasnyomok voltak korulotte ezert a bilincset kicsereltettem. Akkor azt mondtak, hogy lehet mar magat a csövet is cserélni kene, mert mar eleg puha. Egyelore nem csereltem ki a csövet, figyelgettem a vizet es nagyon csekély mennyiség tunogetett el belole 2500km alatt, majd az utobbi 500km alatt lecsúszott maximumrol minimumra a szint hirtelen. Alatta nincs viznyom, a motorterben sem látok folyasra utaló jelet.
A motor eros, a kipufogógáz normalis.
Van valami tippetek h mit erdemes megnezni a csocsere előtt? Ugy neztem eleg draga, nem akarok vele lukra futni.
Egyebkent egy 2003as fiestarol beszelunk, 1.6-os benzines.
Koszi
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
tomiii.
aktív tag
Holnap visszatérünk erre, ma már nincs kedvem számolni. Bár 2012-es tankönyvekből néztem infókat ellenőrzésként(nem írták, hogy hányadik kiadás vagy mikor volt az első), én sima gépésznek tanulok ergo, csak belegondoltam a súrlódás nagyságába, de holnap számolgatok egyet, hogy mennyi az annyi.
Kerékagy szerintem más fontosabb dolgok miatt (is?) (lehet?) hasznos. Pl.
-középagy nélkül, ha letett autónál húzod nyomatékra a csavarokat, már esélye sem lesz középpontba állni, mert rajta van a kocsi. --->szar
-az ésszerűség miatt ugye a középfuraton centrírozzák a kerekeket, szóval csak innen központos, szóval, ha ezt tehermentesítő nélkül rakod fel ---->szar
-PLUSZ, gondoljatok bele, letudod venni a kereket a kerékagyról, ha leveszed a csavarokat? Le. Letudod venni a kereket, ha nincs központosítva a kerékagyon a kerék, de a csavarok nyomatékra vannak húzva? Nem hinném, sokadikergo: a meghúzási nyomatéknak nagyobb szerepe van, mint a kerékagy központozásának, pláne, hogy az nem olyan pontosan megmunkált szokott lenni, hogy ne lenne 1-2 tizedes eltérés(kivéve mikor összerohadnak . szerk: pl a hétvégén gumiztam egy Splasht és 1 tized biztos volt ott is az összes keréknél, gyári acél felnivel )
Szóval jah, valószínűleg mindkettőnknek igaza lesz, csak én nem járműmérnökként gondolkoztam, biztos, hogy a kerékagyas tehermentesítés vagy soksoksokszorosára növeli a biztonsági tényezőt, ez igaz, a maradéknak meg holnap utánaszámolok.
Bár itt már inkább csak magammal vitázok, amint láthatjátok.
tomiii.
aktív tag
Hophop. Az en szovegemben vettem eszre egy hibat,(mindezt alvas kozben) majd rajottem, hogy masok kommentjeben is fellep ez, Maguseban is. Keverve vana tehermentesites es a kozpontozas!! Olvasom, hogy nem is arrol irok, amit akarok magyarazni, kozpontozast az agy vegzi, de ez nem feltetlenul egyenlo a tehermentesitessel!
[ Szerkesztve ]
Teszla_
senior tag
Nekem ugyanilyen gondom volt, 1dl hűtővíz fogyott 10km-en, mert szar volt a cső. A hűtővíz meg a motor alatti takarón landolt. Ha folyik a hűtővíz, akkor egy idősebb autónál 99%, hogy a gumicső elöregedett, megkeményedett, repedezett (nem tudom, hogy miért mondta a szerelő, hogy puha a cső és azért kell cserélni, szerintem ez hülyeség). Nekem az MX-5-höz 2-3e ft volt a cső, szerintem egy fiesta-hoz se lehet drágább.
diablo1984
veterán
azért a legtöbbnél a hengerfejességet sem zárnám ki, az is gyakori hiba! ha sehol sem tűnik fel a víz, akkor nagy eséllyel a motorban tűnik el.....
Skillet
addikt
Még nem, 33m2-en nehéz lenne de házban vicces lenne asszony már nem így látja
Lábam elvan, néha fáj az ujjam. Majd kell egy röntgen.
Kicsi hasfájós... néha. A fene sem érti. Egy biztos, anno úgy gondoltam, a délutáni alvás a kislányoknak és bu#iknak való... már másképp látom
Szerintem ha le van húzva kerékcsavarokkal a felni, brutál erővel fekszik fel egymásra a felni és a féktárcsa. A központosító vagy tehermentesítő vagy mi a szösz gyűrű ilyen szempontból elhanyagolható.
Technikumban tanultunk ilyeneket, de nem ma volt, szóval simán lehet, hogy hülyeségeket beszélek. Aztán jön pumma és alátámasztja, hogy valóban hülyeségeket beszélek
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Mágus2
Közösségépítő
Nincs keverve a két fogalom. Összefügg. Ahol nincs tehermentesítés középen, ott központosítás is a csavarokon történik.
kovacsroli
senior tag
Köszi!
A mazdahoz hol vetted nem emlékszel veletlenul?
Erre jutottam:
https://cromax.hu/vizcso_ford_fiesta/fusion_2001-2009_31480
Sorry telorol nem tudok linkelni.
De ez azert viccnek is rossz.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
kalmanchris
tag
Anno tehermentesítő nélküli nyomtávszélesítőket tettem hátra. 90-től rázott. Tehermentesítővel megszűnt. Fiatalság, bolondság.
Mágus2
Közösségépítő
Multkor mindenki linkelt valami szép autó belsőt. Én csak egy galériát teszek be.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000