Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
B-L-A-C-K
titán
Én az Auchanban szoktam venni ilyen nedves törlőt direkt erre (nem tudom most fejből mi a neve), azzal áttörlöm és frankó lesz.
barnam_
nagyúr
Az autó tetszik, a cikk nem annyira szar.
De inkább egy E500 kéne
(#102794): egyetértek, én se vinném semmilyen autómosóba/kozmetikába a kocsimat.
Egyszer vittem, szerintem attól mattult be a csomagtartóm, bár a fene tudja... normál autómosás mellett (ahogy én csinálom) nem tudom elképzelni, mitől mattul be. Majd ha a külsejét rendbe rakatom, ezt is megcsináltatom.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Én a belsővel nem szeretek cicózni azt mindig kozmetikában takaríttatom ki. Kívül megcsinálom magam azzal nincs bajom.
#nincsbennetarcsi
EQMontoya
veterán
De hát az Opel sosem kop el!
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Magnum_
nagyúr
vigyázok rá, így nem nagyon kell.
Amikor az Amperát megvettem, akkor alapos porszívózás után gőztisztítóval átmentem a szövetkárpiton (ez ugye a padló nálam, meg csomagtér), majd kárpittisztító meg kefe (aztán megint porszívó, később). eléggé újszerű lett
I humbly and respectfully decline™
Qtya123
őstag
Persze, én ezzel nem azt mondtam, hogy nem ért hozzá, csak rossz, hogy a TC besztárolja, te erre megnyugszol, hogy na van egy szerelő, akihez viheted az autót és meg tudja csinálni, de ott meg kiderül, hogy esélyed nincs nála, ha nem olyan autód van, amiből 1 hónapban csinál 5-öt.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Talán az autóápolás topikba jobban passzolna, de most itt vagy kéznél, és csak egy rövid választ kérek.
Vettem egy bontott, gyári könyöklőt, papírforma szerint ~3 óra múlva ideér a futár vele. Így néz ki. Van egy ilyen Mannol kárpittisztítóm, amit még soha nem használtam (nem volt rá szükség). Szerinted jó lesz rá?
[ Szerkesztve ]
Magnum_
nagyúr
persze. nedves szivacs, használod azt a mannolt aztán szép lesz, semmi nagyon vészes nincs azon.
I humbly and respectfully decline™
Qru
MODERÁTOR
Egy kis adalék a parkolási témához:
"Sipos szerint már ott tartanak a politikusok parkolással kapcsolatos, szakmailag rossz döntései, hogy akár anyagilag ráfizetéses zónákat is kijelölnek. “Ez a jelenlegi rendszer azzal is jár, hogy számos olyan helyen is bevezetik a díjfizetéshez kötött várakozást, ahol azt szakmai indok nem támasztja alá, csupán politikai érdekek motiválják." - [link]
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Ez elkopott.
tboldi
nagyúr
B-L-A-C-K
titán
Ezért kell a metabond bele...
Cicero
őstag
Maffia.
EQMontoya
veterán
Igen, III. kerület tényleg ugyanez, még a Faluház környékén is simán van mindig hely, pedig ott aztán elég nagy a népsűrűség.
Same rules apply!
molnarpeter
nagyúr
Az a legnagyobb baj, hogy kint is 2-3 között indulnak, ami olcsóbb, az törött. A szállítás és honosítás nyomja meg igazán az árát.
Cikkre reagálva:
-kétféle van, egy EU átalakítás olcsóbban, németeknél jellemző, sima lökhárítók jelzik általában, illetve a váltókar; a gyári eredeti villany verzió kapott 500e feliratos lökösöket
-500e jellemző még egy TomTom készülék gyárilag, ebben több extra adatot lehet megtekinteni, amit műszerfalon nem
-volt 1-2 alkalommal 500e visszahívás, utána kell járni még kint, megkapta-e
-500e kormánymű jellemzően hamar kopik, egyszer mindenképp szükséges felújítás (kint nem szoktak foglalkozni vele)
-vették flottában is, emiatt kerülnek ciklikusan nagyobb csomagok eladásra
-4 óra töltés már élhető szvsz városban, de nyilvános töltőhöz kell átalakító, mert type 1.
barnam_
nagyúr
Jogos, bár a belsőt is el tudják kúrni, ha akarják
Én belsőt otthon vidéken szoktam takarítani, ott tudok porszívózni.
Az utolsó előtti bekezdés (amúgy az egész cikk is) nagyon igaz:
"Nehéz elképzelni, hogy amikor Tarlós István azt hajtogatja, egységessé akarja tenni Budapesten a parkolási rendszert, azt is érti alatta, hogy ez megszüntetné százezrek számára a lakásuk közelében parkolást az autójukkal. Vagy, hogy ezért százezreket fizessenek évente."
Szerintem ebbe senki sem menne bele, sőt. Amúgy is elcseszett a rendszer, ha pl. albérletes vagy, hosszú távon, mert nincs zsé saját lakásra, de kell autó (van egy Punto II-d mondjuk) munkához-nagyihoz-gyerek miatt, akkor irdatlan pénz megy el parkolásra vagy pedig vadászod a lakhelyed környéki szabad helyeket.
Persze ez már egyéniszoc, az ott bejelentett lakó még fontosabb. Nincsenek nagy parkoló(háza)k építve, a P+R leépítés alatt van. Megoldás a zöld rendszám, de 10-20 év múlva már annyi lesz, hogy szerintem azokra is bevezetik, mert kell a bevétel.
Ideje lenne feltalálni a teleportálást...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Peter.70
őstag
Vagy a közösségi autózás, de az meg csak Bp-en rentábilis
szőröscica
addikt
Attól félek 1-2 év lesz az, nem 10-20.
Ez is csak attól függ, meddig érzi a kormányzat h nem számottevő adóztatási alap. Ez volt a gázzal is anno. Amikor nekem volt gázos autóm, akkor az önkori 50% kedvezményt adott a súlyadóból. Osztán sokaknak lett, rögtön meg is szűnt a kedvezmény, meg az olcsó nyál.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Olcsónak még most is olcsó, fater 200 alatt tankolja az LPG-t, eszik belőle 8L-t a fastra. Nem rossz deal az, 16Ft/km, én nagyjából 25-28Ft/km áron járok a civiccel.
Jó hát én még valami 23 litert kaptam 3000.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
tboldi
nagyúr
EQMontoya
veterán
Amikor 330 volt a benya, nem volt nagy dolog, most, hogy megint 400 körül van, elég nagy a difi.
Már várom, amikor az MX5 klubban megjelennek a kérdések, hogy bele lehet-e rakni a gázt.
Same rules apply!
A Haller úti Shell mai árai (eleve olcsó kút, péntekenként akciós -10 Ft):
- 95: 376,9
- GO: 387,9
Mindjárt nyomom tele.
molnarpeter
nagyúr
Csak az Auchan
Qru
MODERÁTOR
Biztos, hogy előbb szűnik meg a zöldrendszámos ingyen parkolás mint 10 év.
mod:
bitpork: Jaja, az E85-el is ezt csinálták. Ki is nyírták a piacát egy tollvonással.
focvis: Jó ár, nálunk az Auchan-nál most 380 a 95-ös.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Pár évet adok még a zöld rendszámnak, gyorsan szaporodnak, biztos hogy hamarosan vége az ingyenes parkolásnak. Arra leszek kíváncsi, hogy akarják majd megadóztatni az otthoni autótöltést
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Külön villanyóráról töltheted csak.
Az ingyenes töltés se lesz már sokáig elő dolog.
#nincsbennetarcsi
EQMontoya
veterán
Utána lesznek akciósak a szélkerék-napelem-inverter-akkupakk kombinációk, amikről a hivatalos elektromos hálózattól teljesen függetlenül tudsz tölteni.
Same rules apply!
Magnum_
nagyúr
Es nem szennyezve termelsz vele aramot.
Amugy teljesen tevut a vianyautozas.
I humbly and respectfully decline™
-v-
addikt
Annak úgy már egész jó a life cycle carbon footprintje
EQMontoya
veterán
Viszont a napelem és az akku előállítása is elég para ebből a szempontból, szóval nem teljesen fekete-fehér a kérdés, de lokálisan valóban nem szennyezel.
Same rules apply!
-v-
addikt
Háát, azért úgy már elég fekete fehér, de.
Pl. ez itt: [link] a gyártást nem nézi, de ha megnézed, akár csak olajból is, de tipikus EU mix. energiatermelésnél is jóval jobb jön ki az elektromos autóra, szóval visszahozza az életciklus alatt a gyártást bőven.
A belsőégésű autót is le kell gyártani, a kőolajfinomítás is energiaigényes, azt is szállítani kell a benzinkutakra, a tankerhajókról ne is beszéljünk stb. stb. szóval ha azt veszed elektromos autó, csak napelemmel töltve, akkor mindennek a teljes életciklusára nézve, gyártással tokkal vonóval az jóval jobbra kijön, nézz life cycle elemzéseket. Persze azok a bányavidékek, ahol az akksihoz napelemhez bányásszák a cuccot nem túl vidámak, de most szigorúan co2 kibocsátásra nézve.
Ezt ha megnézed [link]
"In coal heavy India, China, Australia and South Africa electric cars using grid power are just like typical gasoline vehicles, in the 25-30 MPGUS range. " - nagyjából a létező legszarabb energiatermelésű, csak szenet használó országokban az jön ki, kb. ugyanaz ott az elektromos autó valóban, csak máshol szennyezel .. mindenhol máshol már jobbra jön ki, igen máshol szennyezel, és kevesebbet is.. elvileg.
Persze az sem zero emission, soha nem lesz az, nyilván.
Meg hát a belsőégésű technológia ki van maxolva, napelemből meg jönnek hírek mindig, találnak sokkal hatékonyabb meg egyszerűbb megoldásokat, olcsón meg kevésbé szennyezően gyártható stb. ott még rengeteg a potenciál.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Az a probléma az elektromos autó napelemmel töltésével, hogy a napelem sajnos csak napos időben tölt (a szélkerék meg szelesben), Te meg mondjuk alapvetően éjszaka töltenél.
Így gyakorlatilag kell mégegy, legalább akkora akkupakk, ami a kocsidban van, hogy elraktározd a nappal összegyűjtött energiát, és éjjel bepumpáld az autóba.
Persze valószínű, hogy élettartam alatt még így is jobb a helyzet, mint egy benzines esetén, de ennek is vannak hátrányai, azt érdemes látni.
Same rules apply!
-v-
addikt
Persze, nem zero emission, mondom .. de jobbra jön ki az már úgy, ez biztos, olyan szempontból fekete fehér.
[ Szerkesztve ]
Amíg az autó nem mágnesen lebeg szennyez - marhára mindegy mi hajtja. A gumi és a fék finoman csendesen rakódik a tüdőbe, ahogy azt kell.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Land
veterán
Remélem egyedi eset, mert lassan nem marad autó amely nem fos, konstrukció hibás.
Fakxom veszek inkább BKV bérletet...
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Melyik auto tipusra lehet ramondani h nem volt baja?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Land
veterán
Minddel van/volt. Meg kell venni, félrerakni 500k Ft-ot és használni.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
expander
senior tag
sziasztok,
hozzaertoktol kerdeznem: nagyjabol azonos aron kinalnak egy 2005-os golf v 1.6 fsi-t es egy 2009-es golf vi 1.4 tsi-t.
az eszem azt mondja, hogy inkabb a (kicsivel jobban) megbizhatobb, de regebbi golf v, viszont talan az ujabb szerias, fiatalabb golf talan jobban tartana az arat egy 2-3 ev mulva is.
mind2 normal allapotban van, szoval tenyleg csak a motorra kellene kihegyezni a dolgokat.
tenyleg nagyon megbizhatatlan az 1.4 tsi ? inkabb varoson belul hasznalom az autot, de eleg dinamikusan vezetek, illetve nyilvan becsuszik neha 1-1 hosszabb ut is, ahol azert szeretnek ugy kamiont elozni, hogy ne porogjon le az egesz eletem elottem kozben
nem is terveznem olyan sokaig, szerintem max 2-3 ev, raadasul "atlag alatti" futasteljesitmennyel, kb 10ezer km/ev
ilyen, relativ keves km-re nagyon lutri lenne a turbos 1.4?
Mágus2
Közösségépítő
Tuti a turbósat venném. Azonos nyavaják gyötrik őket, csak az öregebb 1.6 még nem is megy. Láncos, koxos mind a kettő. Az 1.4-nél sem a turbó a gond, én a fiatalabbat venném.
brumi1024
veterán
Jelentem a csalódízel Q3 újabb 2 évig várhatja érvényes műszakival a dízelautózás halálát.
Mágus2
Közösségépítő
Ez sem javíthatatlan, csak kellemetlen. Ettől simán vennék új vagy keveset futott, fiatal J Astrát. Csak ne kelljen a bölcsőt levenni.
[ Szerkesztve ]
expander
senior tag
en is afele hajlok (foleg, hogy ujabb, fiatalabb), csak megijesztenek ezek a 300e ft-os komplett vezerles cserek ha beut a gebasz
ha beinditom es nem csorog, akkor jo vagyok ?
Land
veterán
És ha nem vesszük ezt az esetet, akkor 1.4T vagy 1.6T a jobb konstrukció? Előbbi láncos, utóbbi szíjas.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Mágus2
Közösségépítő
Az 1.6 fsi is annyiba kerül, ugyan az a lánc és feszítő van benne.
Land: 1.4T vagy 1.6 szívó.
[ Szerkesztve ]
Land
veterán
Akkor marad az 1.4T és akár az Aisin féle automata. Azzal elvileg nincs sok gond...
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive