Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#102801) B-L-A-C-K válasza Cicero (#102800) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Én az Auchanban szoktam venni ilyen nedves törlőt direkt erre (nem tudom most fejből mi a neve), azzal áttörlöm és frankó lesz.

(#102802) barnam_ válasza Magnum_ (#102775) üzenetére


barnam_
nagyúr

Az autó tetszik, a cikk nem annyira szar.
De inkább egy E500 kéne :))

(#102794): egyetértek, én se vinném semmilyen autómosóba/kozmetikába a kocsimat.
Egyszer vittem, szerintem attól mattult be a csomagtartóm, bár a fene tudja... normál autómosás mellett (ahogy én csinálom) nem tudom elképzelni, mitől mattul be. Majd ha a külsejét rendbe rakatom, ezt is megcsináltatom.

[ Szerkesztve ]

(#102803) Qru válasza barnam_ (#102802) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én a belsővel nem szeretek cicózni azt mindig kozmetikában takaríttatom ki. Kívül megcsinálom magam azzal nincs bajom.

#nincsbennetarcsi

(#102804) EQMontoya válasza Mágus2 (#102799) üzenetére


EQMontoya
veterán

De hát az Opel sosem kop el! :D

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#102805) Magnum_ válasza Cicero (#102800) üzenetére


Magnum_
nagyúr

vigyázok rá, így nem nagyon kell.
Amikor az Amperát megvettem, akkor alapos porszívózás után gőztisztítóval átmentem a szövetkárpiton (ez ugye a padló nálam, meg csomagtér), majd kárpittisztító meg kefe (aztán megint porszívó, később). eléggé újszerű lett :)

I humbly and respectfully decline™

(#102806) Qtya123 válasza szőröscica (#102772) üzenetére


Qtya123
őstag

Persze, én ezzel nem azt mondtam, hogy nem ért hozzá, csak rossz, hogy a TC besztárolja, te erre megnyugszol, hogy na van egy szerelő, akihez viheted az autót és meg tudja csinálni, de ott meg kiderül, hogy esélyed nincs nála, ha nem olyan autód van, amiből 1 hónapban csinál 5-öt.

[ Szerkesztve ]

(#102807) tboldi válasza Magnum_ (#102805) üzenetére


tboldi
nagyúr

Talán az autóápolás topikba jobban passzolna, de most itt vagy kéznél, és csak egy rövid választ kérek. :D

Vettem egy bontott, gyári könyöklőt, papírforma szerint ~3 óra múlva ideér a futár vele. Így néz ki. Van egy ilyen Mannol kárpittisztítóm, amit még soha nem használtam (nem volt rá szükség). Szerinted jó lesz rá?

[ Szerkesztve ]

(#102808) Magnum_ válasza tboldi (#102807) üzenetére


Magnum_
nagyúr

persze. nedves szivacs, használod azt a mannolt aztán szép lesz, semmi nagyon vészes nincs azon.

I humbly and respectfully decline™

(#102809) Qru válasza EQMontoya (#102160) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Egy kis adalék a parkolási témához:

"Sipos szerint már ott tartanak a politikusok parkolással kapcsolatos, szakmailag rossz döntései, hogy akár anyagilag ráfizetéses zónákat is kijelölnek. “Ez a jelenlegi rendszer azzal is jár, hogy számos olyan helyen is bevezetik a díjfizetéshez kötött várakozást, ahol azt szakmai indok nem támasztja alá, csupán politikai érdekek motiválják." - [link]

#nincsbennetarcsi

(#102810) Mágus2 válasza EQMontoya (#102804) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ez elkopott.

(#102811) tboldi válasza Magnum_ (#102808) üzenetére


tboldi
nagyúr

:R

(#102812) B-L-A-C-K válasza EQMontoya (#102804) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Ezért kell a metabond bele... :P

(#102813) Cicero válasza Qru (#102809) üzenetére


Cicero
őstag

Maffia.

(#102814) EQMontoya válasza Qru (#102809) üzenetére


EQMontoya
veterán

Igen, III. kerület tényleg ugyanez, még a Faluház környékén is simán van mindig hely, pedig ott aztán elég nagy a népsűrűség.

Same rules apply!

(#102815) molnarpeter válasza Magnum_ (#102780) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Az a legnagyobb baj, hogy kint is 2-3 között indulnak, ami olcsóbb, az törött. A szállítás és honosítás nyomja meg igazán az árát.
Cikkre reagálva:
-kétféle van, egy EU átalakítás olcsóbban, németeknél jellemző, sima lökhárítók jelzik általában, illetve a váltókar; a gyári eredeti villany verzió kapott 500e feliratos lökösöket
-500e jellemző még egy TomTom készülék gyárilag, ebben több extra adatot lehet megtekinteni, amit műszerfalon nem
-volt 1-2 alkalommal 500e visszahívás, utána kell járni még kint, megkapta-e
-500e kormánymű jellemzően hamar kopik, egyszer mindenképp szükséges felújítás (kint nem szoktak foglalkozni vele)
-vették flottában is, emiatt kerülnek ciklikusan nagyobb csomagok eladásra
-4 óra töltés már élhető szvsz városban, de nyilvános töltőhöz kell átalakító, mert type 1.

(#102816) barnam_ válasza Qru (#102803) üzenetére


barnam_
nagyúr

Jogos, bár a belsőt is el tudják kúrni, ha akarják :)
Én belsőt otthon vidéken szoktam takarítani, ott tudok porszívózni.

(#102817) Tsebacsi válasza Qru (#102809) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Az utolsó előtti bekezdés (amúgy az egész cikk is) nagyon igaz:

"Nehéz elképzelni, hogy amikor Tarlós István azt hajtogatja, egységessé akarja tenni Budapesten a parkolási rendszert, azt is érti alatta, hogy ez megszüntetné százezrek számára a lakásuk közelében parkolást az autójukkal. Vagy, hogy ezért százezreket fizessenek évente."

Szerintem ebbe senki sem menne bele, sőt. Amúgy is elcseszett a rendszer, ha pl. albérletes vagy, hosszú távon, mert nincs zsé saját lakásra, de kell autó (van egy Punto II-d mondjuk) munkához-nagyihoz-gyerek miatt, akkor irdatlan pénz megy el parkolásra vagy pedig vadászod a lakhelyed környéki szabad helyeket.

Persze ez már egyéniszoc, az ott bejelentett lakó még fontosabb. Nincsenek nagy parkoló(háza)k építve, a P+R leépítés alatt van. Megoldás a zöld rendszám, de 10-20 év múlva már annyi lesz, hogy szerintem azokra is bevezetik, mert kell a bevétel.

Ideje lenne feltalálni a teleportálást...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#102818) Peter.70 válasza Tsebacsi (#102817) üzenetére


Peter.70
őstag

Vagy a közösségi autózás, de az meg csak Bp-en rentábilis

(#102819) szőröscica válasza Tsebacsi (#102817) üzenetére


szőröscica
addikt

Attól félek 1-2 év lesz az, nem 10-20.

(#102820) bitpork válasza szőröscica (#102819) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ez is csak attól függ, meddig érzi a kormányzat h nem számottevő adóztatási alap. Ez volt a gázzal is anno. Amikor nekem volt gázos autóm, akkor az önkori 50% kedvezményt adott a súlyadóból. Osztán sokaknak lett, rögtön meg is szűnt a kedvezmény, meg az olcsó nyál.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#102821) tboy93 válasza bitpork (#102820) üzenetére


tboy93
nagyúr

Olcsónak még most is olcsó, fater 200 alatt tankolja az LPG-t, eszik belőle 8L-t a fastra. Nem rossz deal az, 16Ft/km, én nagyjából 25-28Ft/km áron járok a civiccel.

(#102822) bitpork válasza tboy93 (#102821) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Jó hát én még valami 23 litert kaptam 3000.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#102824) EQMontoya válasza tboy93 (#102821) üzenetére


EQMontoya
veterán

Amikor 330 volt a benya, nem volt nagy dolog, most, hogy megint 400 körül van, elég nagy a difi.

Már várom, amikor az MX5 klubban megjelennek a kérdések, hogy bele lehet-e rakni a gázt.

Same rules apply!

(#102825) focvis válasza EQMontoya (#102824) üzenetére


focvis
veterán

A Haller úti Shell mai árai (eleve olcsó kút, péntekenként akciós -10 Ft):
- 95: 376,9
- GO: 387,9

Mindjárt nyomom tele.

(#102826) molnarpeter válasza focvis (#102825) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Csak az Auchan ;]

(#102827) Qru válasza Tsebacsi (#102817) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Biztos, hogy előbb szűnik meg a zöldrendszámos ingyen parkolás mint 10 év.

mod:

bitpork: Jaja, az E85-el is ezt csinálták. Ki is nyírták a piacát egy tollvonással.

focvis: Jó ár, nálunk az Auchan-nál most 380 a 95-ös.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#102828) tboy93 válasza Qru (#102827) üzenetére


tboy93
nagyúr

Pár évet adok még a zöld rendszámnak, gyorsan szaporodnak, biztos hogy hamarosan vége az ingyenes parkolásnak. Arra leszek kíváncsi, hogy akarják majd megadóztatni az otthoni autótöltést :DDD

[ Szerkesztve ]

(#102829) Qru válasza tboy93 (#102828) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Külön villanyóráról töltheted csak. :D

Az ingyenes töltés se lesz már sokáig elő dolog.

#nincsbennetarcsi

(#102830) EQMontoya válasza tboy93 (#102828) üzenetére


EQMontoya
veterán

Utána lesznek akciósak a szélkerék-napelem-inverter-akkupakk kombinációk, amikről a hivatalos elektromos hálózattól teljesen függetlenül tudsz tölteni. :)

Same rules apply!

(#102832) Magnum_ válasza EQMontoya (#102830) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Es nem szennyezve termelsz vele aramot.
Amugy teljesen tevut a vianyautozas. ;]

I humbly and respectfully decline™

(#102833) -v- válasza EQMontoya (#102830) üzenetére


-v-
addikt

Annak úgy már egész jó a life cycle carbon footprintje :K

(#102834) EQMontoya válasza Magnum_ (#102832) üzenetére


EQMontoya
veterán

Viszont a napelem és az akku előállítása is elég para ebből a szempontból, szóval nem teljesen fekete-fehér a kérdés, de lokálisan valóban nem szennyezel. :)

Same rules apply!

(#102835) -v- válasza EQMontoya (#102834) üzenetére


-v-
addikt

Háát, azért úgy már elég fekete fehér, de.
Pl. ez itt: [link] a gyártást nem nézi, de ha megnézed, akár csak olajból is, de tipikus EU mix. energiatermelésnél is jóval jobb jön ki az elektromos autóra, szóval visszahozza az életciklus alatt a gyártást bőven.
A belsőégésű autót is le kell gyártani, a kőolajfinomítás is energiaigényes, azt is szállítani kell a benzinkutakra, a tankerhajókról ne is beszéljünk stb. stb. szóval ha azt veszed elektromos autó, csak napelemmel töltve, akkor mindennek a teljes életciklusára nézve, gyártással tokkal vonóval az jóval jobbra kijön, nézz life cycle elemzéseket. Persze azok a bányavidékek, ahol az akksihoz napelemhez bányásszák a cuccot nem túl vidámak, de most szigorúan co2 kibocsátásra nézve.
Ezt ha megnézed [link]
"In coal heavy India, China, Australia and South Africa electric cars using grid power are just like typical gasoline vehicles, in the 25-30 MPGUS range. " - nagyjából a létező legszarabb energiatermelésű, csak szenet használó országokban az jön ki, kb. ugyanaz ott az elektromos autó valóban, csak máshol szennyezel .. mindenhol máshol már jobbra jön ki, igen máshol szennyezel, és kevesebbet is.. elvileg.
Persze az sem zero emission, soha nem lesz az, nyilván.
Meg hát a belsőégésű technológia ki van maxolva, napelemből meg jönnek hírek mindig, találnak sokkal hatékonyabb meg egyszerűbb megoldásokat, olcsón meg kevésbé szennyezően gyártható stb. ott még rengeteg a potenciál.

[ Szerkesztve ]

(#102836) EQMontoya válasza -v- (#102835) üzenetére


EQMontoya
veterán

Az a probléma az elektromos autó napelemmel töltésével, hogy a napelem sajnos csak napos időben tölt (a szélkerék meg szelesben), Te meg mondjuk alapvetően éjszaka töltenél.

Így gyakorlatilag kell mégegy, legalább akkora akkupakk, ami a kocsidban van, hogy elraktározd a nappal összegyűjtött energiát, és éjjel bepumpáld az autóba.

Persze valószínű, hogy élettartam alatt még így is jobb a helyzet, mint egy benzines esetén, de ennek is vannak hátrányai, azt érdemes látni.

Same rules apply!

(#102837) -v- válasza EQMontoya (#102836) üzenetére


-v-
addikt

Persze, nem zero emission, mondom .. de jobbra jön ki az már úgy, ez biztos, olyan szempontból fekete fehér.

[ Szerkesztve ]

(#102838) bitpork válasza EQMontoya (#102834) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Amíg az autó nem mágnesen lebeg szennyez - marhára mindegy mi hajtja. A gumi és a fék finoman csendesen rakódik a tüdőbe, ahogy azt kell.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#102839) Land válasza Mágus2 (#102781) üzenetére


Land
veterán

Remélem egyedi eset, mert lassan nem marad autó amely nem fos, konstrukció hibás. :D
Fakxom veszek inkább BKV bérletet... :)

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#102840) bitpork válasza Land (#102839) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Melyik auto tipusra lehet ramondani h nem volt baja?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#102841) Land válasza bitpork (#102840) üzenetére


Land
veterán

Minddel van/volt. Meg kell venni, félrerakni 500k Ft-ot és használni.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#102842) expander


expander
senior tag

sziasztok,

hozzaertoktol kerdeznem: nagyjabol azonos aron kinalnak egy 2005-os golf v 1.6 fsi-t es egy 2009-es golf vi 1.4 tsi-t.

az eszem azt mondja, hogy inkabb a (kicsivel jobban) megbizhatobb, de regebbi golf v, viszont talan az ujabb szerias, fiatalabb golf talan jobban tartana az arat egy 2-3 ev mulva is.

mind2 normal allapotban van, szoval tenyleg csak a motorra kellene kihegyezni a dolgokat.

tenyleg nagyon megbizhatatlan az 1.4 tsi ? inkabb varoson belul hasznalom az autot, de eleg dinamikusan vezetek, illetve nyilvan becsuszik neha 1-1 hosszabb ut is, ahol azert szeretnek ugy kamiont elozni, hogy ne porogjon le az egesz eletem elottem kozben :D
nem is terveznem olyan sokaig, szerintem max 2-3 ev, raadasul "atlag alatti" futasteljesitmennyel, kb 10ezer km/ev
ilyen, relativ keves km-re nagyon lutri lenne a turbos 1.4?

(#102843) Mágus2 válasza expander (#102842) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Tuti a turbósat venném. Azonos nyavaják gyötrik őket, csak az öregebb 1.6 még nem is megy. Láncos, koxos mind a kettő. Az 1.4-nél sem a turbó a gond, én a fiatalabbat venném.

(#102844) brumi1024


brumi1024
veterán

Jelentem a csalódízel Q3 újabb 2 évig várhatja érvényes műszakival a dízelautózás halálát. ;]

(#102845) Mágus2 válasza Land (#102839) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ez sem javíthatatlan, csak kellemetlen. Ettől simán vennék új vagy keveset futott, fiatal J Astrát. Csak ne kelljen a bölcsőt levenni. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#102846) expander válasza Mágus2 (#102843) üzenetére


expander
senior tag

en is afele hajlok (foleg, hogy ujabb, fiatalabb), csak megijesztenek ezek a 300e ft-os komplett vezerles cserek ha beut a gebasz :D
ha beinditom es nem csorog, akkor jo vagyok ? :D

(#102847) Land válasza Mágus2 (#102845) üzenetére


Land
veterán

És ha nem vesszük ezt az esetet, akkor 1.4T vagy 1.6T a jobb konstrukció? Előbbi láncos, utóbbi szíjas.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#102848) Mágus2 válasza expander (#102846) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az 1.6 fsi is annyiba kerül, ugyan az a lánc és feszítő van benne.

Land: 1.4T vagy 1.6 szívó.

[ Szerkesztve ]

(#102849) Land válasza Mágus2 (#102848) üzenetére


Land
veterán

:R
Akkor marad az 1.4T és akár az Aisin féle automata. Azzal elvileg nincs sok gond...

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#102850) Peter.70 válasza EQMontoya (#102836) üzenetére


Peter.70
őstag

De ha van egy ad -vesz rendszered, akkor, amit napközben / nyáron be termelsz a hálózatba, azt éjjel / télen vissza tudod venni, ha jól van méretezve akkor minimális a különbség

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.