Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#102701) tboldi válasza qantum (#102697) üzenetére


tboldi
nagyúr

Akkor nem tudom, legalábbis így virtuálisan nem. Jazz-nél jellemzően ez szokott lenni, hogy a pékek csak a szelepet pucolják meg, azt a fémlapot meg nem, pedig ott rakódik le a legtöbb dzsuva.

Amúgy cicero is az oda- és visszavezető csatornákra gondolt, csak nem fogalmazott pontosan.

[ Szerkesztve ]

(#102702) -v- válasza Snoop-y (#102698) üzenetére


-v-
addikt

Es ha szerinted nem normalis, az mit is mond el egy motorrol :F ;]
Most viccen kivul, egy rakas motor fogyaszt olajat..uj koratol..nem csak a fujszarecotecopel eszi az olajat. Mindig jon ez a nekem jappanomvolt az bezzeg sose evett olajat. Szuper. Es? :D uj tdi konszern motorok is kerik, batyamnak a 2 literes dizli az oktavban 0 km-es kora ota olyan, ket olajcsere kozt beker egy liter olajat aztan annyi, ki nem szarja le. Ettol meg belenyomott gond nelkul 200k-t majdnem, teljesen jo az a motor. Na meg az 1.5 ecoboostba is 5w20 megy, lehet egy 30asbol semmi nem fogyna, de lehet ezzel kevesebbet fogyaszt kicsit meg igyis kivaloan (vagy jobban) ken, szerintem nem kell ezt a dolgot tullihegni ...

(#102703) Snoop-y válasza -v- (#102702) üzenetére


Snoop-y
veterán

Hogy szar. Az olajnak a motorban a helye.
Vagy olyan helyre jut be ahol eleg vagy elfolyik valahol.
Almoskonyvek szerint egyik sem elvart mukodes.

Nagy igenybevetelnek kitett motoroknal ez ugymond normalis lasd emlitett M szeria. Mondjuk nem hasonlitgatnam egy tdi-hez vagy egy pocskoszoru atlag turbohoz de legyen neked ez normalis (ikaruszbol minden zoldebbnek latszik ;] )

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#102704) -v- válasza Snoop-y (#102703) üzenetére


-v-
addikt

Ertem.

(#102705) Land


Land
veterán

Kicsit összefoglalom a csapongásomat...

Pár napja írtam, hogy 5 millió Ft körül nézegetek (a vásárlás még odébb lett volna) kompakt, haladósabb autókat. Kb 2-3 évesek vannak ennyiért garanciával. Bevallom az interneten olvasgatva nem feltétlenül nyugodtam meg, hogy garancia után ezek tartós szerkezetek lennének...
Golf, Octavia, i30 stb...
Meg úgy igazából, amely vérpezsdítő lenne, az a Mazda 3, de lehet keveselném a 120 lovat a jelenlegi 147 lovas Avensisem vagy a korábbi 150 lovas dízel 159-em után.
Octi nem csúnya, de nem tűnik olyan autónak, mely után tudnék sokáig rajongani. Golf még ennél is közömbösebb. K Astra sem csúnya, de semmi extra és az 1.4T motorjaival vannak/voltak bajok... Garancia utáni motorcsere hiányozna, mint mókusnak az erdőtűz.
És itt gondoltam át, hogy több millió FT felvett hitellel mennyire okos döntés venni egy 2-3 éves autót? Bármi közbejöhet, ha meg komoly, drága hibája lesz garancia után, akkor kész anyagi csőd.
Elkezdtem nézegetni a picit régebbi, de tartósabb technikákat: Hyundai i30 1.6 GDI, Kia Ceed 1.6 GDI, Hyundai i40 1.6 GDI (képzelem mennyire megy jól ezzel a motorral, ha az i30 sem rakéta vele), Mazda 3 1.6/2.0 szívó, 9 gen Honda Civic 1.8 (elvileg az Ufó óta ez is ki lett herélve rendesen...) stb.
Kicsit beleolvastam fbon a kocsik csoportjaiba és lehangoló. Mégis miért lennék elégedett egy újabb és csinosabb, DE gyengébb motorral szerelt kocsival, mint az eddigiek... És mindezt a jelenlegi kocsim árára +1.5 millió Ft ráfizetéssel. Úgyis húznám a számat 1-1 előzésnél.
Áh fakk. Nekem dögös autó kell, aknamentes, de erős motorral. Alfa 159 után magas a lécc szenvedély, dizájn terén. Egyszerűen bármennyire is hibátlan ez a 2 L-es benzines Avensis... Ránézek és semmi... Lelketlen dög.
És akkor most itt tartok:
2008-2012 közötti full extrás Mitsubishi Lancer Sportback 1.8-as benzines motorral
VAGY
2008-2012 közötti GH Mazda 2.5 benzin 170 loval. Mindig is tetszettek, nagyon megbízhatóak, ezzel a motorral szedi is a lábát.
Fogyasztás Spritmonitor szerint: 8.2 L Lancer/8.5L Mazda.
Igazából nem tudom mi szólhat a Lancer mellett. Hangosabb pályán, csak 5-ös a váltója, belül purritán, de megbízható és kívül tetszik. Mazda kívül belül dögös, kb. ugyanannyit fogyaszt, de jobban megy..
Szerintetek?
Ezeket talán kp-ra is meg tudnám venni a T25 eladása után és ha bármi kínja lesz, akkor simán kifizetem. Nem kell több év bevállalt hitel mellett még szerelést is kiköhögni és nem kell 1.5 millió Ft-ot ráfizetnem (ennek egy része hitel lenne) egy lelketlenebb, gyengébb kompaktra...
Aztán jön az ördögi kör, hogy a 7-8 éves használt autónak jobb az ára, mint egy 2-3 éves turbós csodának, de vélhetően a kora és a km futása miatt pár évnyi várhatóan gondtalan évet bukok és lehet szerelgetni 2-3 havonta (fél, kuplung, katalizátor, generátor stb...).

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#102706) BigBlackDog válasza Land (#102705) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ha csak a Lancer és a Mazda játszana nem tudnék dönteni. Zajszigetelés egyiknek sem az erőssége a saját kategóriáján belül szvsz és azért a korrozióvédelem -hiánya- miatt is aggódnék.

Átérzem a helyzeted, egy ideje én is vergődök folyamatosan, egyelőre nem tudok jobb opciót találni a jelenlegi S60-hoz képest. Vagyis vannak azért kicsivel jobbak, csak kétszeres áron legalább. Az meg azért nem pálya, a mostani vassal sincs gondom igazából. Szerencsére nálam nem sürgős egyáltalán, de azért szeretném tudni fejben legalább, hogy merre tovább, ha valamiért úgy alakulna.

Egyébként mi a fő probléma (ha szabad kérdezni), ami miatt cserélni akarod a jelenlegi szekeret? :B Nem lenne érdemes várni még egy-két évet? Valahogy a mostani használtautó kínálat eléggé siralmas szerintem. 4.5-5M Huf körül 1.6 Vitarát és 1.4T S-Cross-t szokták ajánlani újonnan (5 év garival) elég jó felszereltséggel. Szerintem elég jó eséllyel nyugodtabb választás lenne középtávon, mint egy 4-5M Hufos 3-5 éves kompakt más márkából.

[ Szerkesztve ]

(#102707) sagesz93 válasza Land (#102705) üzenetére


sagesz93
addikt

Giulietta benzinesben 1.4 vagy 1.75? Elvileg nem rossz konstrukció motorikusan egyik sem, haladni is tudnak azért.. maga a típus sem rossz, talán valami szenvedélyt is visszahoz a 159 birtoklásából, hisz alfa.. :K

[ Szerkesztve ]

(#102708) Integrale válasza sagesz93 (#102707) üzenetére


Integrale
veterán

Ratyi Opel valtoval mar ugy emlekszem szivott egyszer. Gyanitom eleg is volt annyiszor.

"Bad reklám is reklám too"

(#102709) tboldi válasza BigBlackDog (#102706) üzenetére


tboldi
nagyúr

4.5-5M Huf körül 1.6 Vitarát és 1.4T S-Cross-t szokták ajánlani újonnan (5 év garival) elég jó felszereltséggel. Szerintem elég jó eséllyel nyugodtabb választás lenne középtávon, mint egy 4-5M Hufos 3-5 éves kompakt más márkából.

+1 :K

Amúgy én sem tervezek megválni a Jazz-től egyelőre, de ha valamiért mégis úgy adódna, akkor azonnal indulnék is ezért. :)

(#102710) Land válasza BigBlackDog (#102706) üzenetére


Land
veterán

GH már nem rohad, max annyira mint bármelyik német/osztrák származású autó...
Szélzaj Lancerben gatya, de Mazdánál nem hallottam erre panaszt. T25 szintjét csak hozza..
Volvoból van erősebb, megbízható benzines motor 5 ajtós kivitelben? Szedán nem játszik, kombi meg lehet nem tetszene.

Konkrét probléma nincs, csak hajlamos vagyok kattogni a cserén ha nem fog meg az autó pl külseje. Ez egy jó racionális döntés.
Értsd úgy, hogy ha a 159-es nem lenne annyira problémás, mint tapasztaltam, akkor újra azt vettem volna. Örültem ha megláttam a parkolóban, ha kiszálltam belőle többször visszanéztem. Ez az ami nincs meg az Avensisben.

Újra Alfa? Még egyszer nem ülnék vissza a rollerre... Rossz a tapasztalatom, nem bízok benne. Japánokkal még nincs negatív élményem. Használtan is egész tartós, stabil szerkezetek.

Igen a GM váltó de nem csak az. Azt gondolom szűk 2 év alatt 1.7 millió Ft ráköltés érthetően nem vonz újra a márkához..

Amúgy a 4-5 milliós ársávban tudom lehetne új kocsi is. Csak igazából a 3 millió Ft hitel felvételét próbálom kilőni. Helyette pl 2.5 Mazda 6.
Illetve az S Cross kinézetét nem tudtam megemészteni, az 1.6 Vitara belül gyengécske anyagokból áll és az 1.6 szívó sem erőmű. Vitara S pedig már 5.3 millió Ft.

[ Szerkesztve ]

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#102711) barnam_ válasza Tsebacsi (#102677) üzenetére


barnam_
nagyúr

Igen, láttam.
Mercin is hasonló a kialakítása, nem szokott megállni az alján az olaj.
De ez valószínűleg attól függ mennyire folyós az olaj (viszkozitás, hőmérséklet).

(#102712) tboldi válasza Land (#102710) üzenetére


tboldi
nagyúr

Illetve az S Cross kinézetét nem tudtam megemészteni, az 1.6 Vitara belül gyengécske anyagokból áll és az 1.6 szívó sem erőmű.

Ősszel jön a Vitara facelift, és már csak turbómotorral lesz kapható. :)

(#102713) BigBlackDog válasza Land (#102710) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Újabb V40-ben nem volt öthengeres benzines (1.6 benzinnel nem venném), ha jól tudom, C30-ban volt a nuygisabb (menésben és fenntartásban is) 2.4 szívó és a 2.5T motor. Csak a C30 2013-ig volt csak. :(

(#102714) gzbotii válasza Land (#102710) üzenetére


gzbotii
veterán

"az 1.6 Vitara belül gyengécske anyagokból áll és az 1.6 szívó sem erőmű."

Kekeckedes nélkül kérdem, ültel Vitaraban? Én jópárszor vezettem egy fullos példányt, szerintem nem rosszabb pl mint egy 2012es Mazda 6 belseje. Nekem nagyon pozitív csalódás volt az a kocsi. 1.6 szívó atcsavarva sport módban azért ment (kis szívó motorhoz képest mindenképpen)

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#102715) Land válasza gzbotii (#102714) üzenetére


Land
veterán

Másfél éve ültem. Aztán beültem K Astrába, Mazda 3-ba, Focusba és belül mind jobbnak tűnt.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#102716) brumi1024 válasza Snoop-y (#102703) üzenetére


brumi1024
veterán

Le van írva a használatiban? Igen. Akkor elvárt működés/ismert limitáció. Nem látom hogy kapcsolódik az STI ide, de gyors keresés után 6,5 millió fórumtopik szól olajfogyasztásról... :U

[ Szerkesztve ]

(#102717) Qtya123 válasza EQMontoya (#102696) üzenetére


Qtya123
őstag

Jól hangzik. Jöhet a kontakt, köszi!

(#102718) focvis válasza Snoop-y (#102698) üzenetére


focvis
veterán

Autópálya max. 120-nál - lásd STI-k - a német turbós SE eszi az olajat. :D

(#102719) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Ma láttam egy új Volvo V90-et, hát mit ne mondjak szép kis hajó :)

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#102720) focvis válasza Land (#102705) üzenetére


focvis
veterán

E39 530d.
A hitelt hagyd a francba.

[ Szerkesztve ]

(#102721) -v- válasza Land (#102705) üzenetére


-v-
addikt

(#102722) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Ide is bedobom, hátha érdekes; Suzuki Swift és Baleno saját vélemény.

(#102723) barnam_ válasza focvis (#102720) üzenetére


barnam_
nagyúr

Nagydízelt nagytestbe, jó kombó :K

(#102724) hülyegyerek válasza Land (#102705) üzenetére


hülyegyerek
addikt

Miért nem mész el Mazda tesztvezetésre?
No offense, de szerintem elkezdted túlagyalni a dolgot ahelyett, hogy elmennél tesztvezetni az általad jónak tartott autókat.
Én ezt tettem, az elmúlt fél évben kb. 8 típust ültem végig, kettő maradt fent a rostán.

hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD

(#102725) Land válasza hülyegyerek (#102724) üzenetére


Land
veterán

Igazad van. Pár hónapig amúgy nem aktuális, addig meg "túlolvasom" magamat és 2 naponta új verziót állítok fel. :D
De legalább szórakoztat a kutatás. :)
Még az is lehet, hogy marad az Avensis egy darabig. Amúgy sem döglődik, épeszű (nem autóbuzi) ember le sem cserélné...

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#102726) kisza25 válasza hülyegyerek (#102724) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Már én is túltoltam az olvasást :B
Most éppen ott tartok, ha meglenne a pénz akkor sem tudnám hogy mit vegyek:P

Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 31,5 eFt, posta van

(#102727) bitpork válasza kisza25 (#102726) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Mindenki így jár aki túltolja :) Olyan mint a meló: ha sokat csinálod és egyszer csak nincs, akkor megesz az ideg.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#102728) Mágus2


Mágus2
Közösségépítő

(#102729) hurenzon


hurenzon
senior tag

Duna Autó Zrt szervizbe szokott valaki járni?

(#102730) Snoop-y válasza brumi1024 (#102716) üzenetére


Snoop-y
veterán

Igen ha meg rakeresel ,hogy kekesszurke fust Honda akkor feljon az osszes regi VTI/Integra stb.

Egy karbantartott STI nem eszi az olajat.
Csak sokan azt hiszik hogy rally autoban ulnek es ugy mennek vele.

Az ,hogy "modern" motoroknal 1000km/l olajfogyasztast gyarilag elfogadottnak tekintenek attol az a motor meg szar csak van rola hivatalos papirod is mert benne van a gepkonyvben :D

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#102731) Tsebacsi válasza -v- (#102721) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Na emmán döfi! :C

Magus: Juj!

Hurenzon: 1x voltam, korrektnek tűntek.

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#102732) molnarpeter


molnarpeter
nagyúr

Urak, KGFB esetén kérdés a volt-e min. 9 hónap szerződés. Esetünkben az adott jármű ki lett vonva fél évre, ebből 4 hónap a jelen szerződés idejére esik. Ha nem helyeződik vissza a forgalomba, marad a jelenlegi NM besorolás, erre (is) vonatkozik a 9 hónap?

(#102733) Magnum_ válasza molnarpeter (#102732) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Nem, mert megszakadt

Kgfb tv
Szünetelés
26. § (1) A biztosító kockázatviselése a járműnyilvántartásban szereplő gépjárművek esetében szünetel, ha az üzemben tartó kérelmére vagy hivatalból történő eljárás következtében a gépjármű a forgalomból ideiglenes kivonásra került.

(2) A biztosítót az (1) bekezdésben meghatározott ideiglenes kivonás tényéről, valamint annak kezdő és záró időpontjáról a kötvénynyilvántartó szerv elektronikus úton értesíti.

(3) * A szünetelés a (2) bekezdésben meghatározott időpontoknak megfelelően a kivonás napjától a szünetelés lejártának napjáig vagy a gépjármű ismételt forgalomba helyezésének napjáig, de legfeljebb egy évig tart.
(7) A szünetelés időtartama alatt az üzemben tartó kötelezettsége a szerződés folyamatos díjfizetéssel történő hatályban tartására nem áll fenn.

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#102734) molnarpeter válasza Magnum_ (#102733) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Köszönöm :R

(#102735) tboy93 válasza tboldi (#102690) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ennek mi a neve? EGR csatorna?

(#102736) Integrale


Integrale
veterán

Hallerrol kifordulva a soroksarira balra beneztem a lampat (megszoktam Irorszagbol, hogy amelyik utra rafordulok, annak a lampaja nem mervado), szoval atmentem a piroson. Ha nem volt ott rendor, akkor aludhatok nyugodtan, vagy kameraval is megy a 60 ezres bunti, felteve ha van kamera!?

"Bad reklám is reklám too"

(#102737) Qru válasza Qtya123 (#102692) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha nem gatya akkor maradhat. :K

Nem szeretik csak a könnyű melót itt is. Novoth Tibi sem vállalta be az IS250 szívósor tisztítást mert még nem pucolt ilyet. Pedig a metódus ugyanaz de sok a melója inkább megcsinál dupla haszonért ugyanannyit idő alatt 2 TSI-t amin becsukott szemmel is tudja már hova kell nyúlni.

mod:

Integrale: Nem lesz belőle semmi nyugi. :K

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#102738) focvis válasza Integrale (#102736) üzenetére


focvis
veterán

Nincs ott kamera szvsz. Naponta arra megyek; néha hibázom, eddig semmi.

[ Szerkesztve ]

(#102739) Mágus2 válasza focvis (#102738) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

De ment a feljelentés... :DDD

(#102740) Qru válasza hurenzon (#102729) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nincs velük gond én is voltam már náluk.

#nincsbennetarcsi

(#102741) tboldi válasza tboy93 (#102735) üzenetére


tboldi
nagyúr

Valahogy úgy, magyarul sokféleképpen szokták hívni. :D
A német szerelési könyvem “AGR Platte”-ként emlegeti.

(#102742) focvis válasza Mágus2 (#102739) üzenetére


focvis
veterán

Hol, kinek?
Max a feleségemnek. 🤡

(#102744) Tsebacsi válasza Qru (#102743) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Vezetni+látni kéne, így eldönteni nem tudom. IS200h-ban ültem, nem volt rossz, de a bégetés nálam szinte kizáró ok lehet :(

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#102745) EQMontoya válasza Tsebacsi (#102744) üzenetére


EQMontoya
veterán

Azért azt ne feledd, hogy ezek 200+ lovasak, elég sok nyomatékkal, persze, ha taposod, béget, de normál városi használatban nem igazán, azt megoldja szinte csak villanyból.

Same rules apply!

(#102746) Magnum_ válasza Qru (#102743) üzenetére


Magnum_
nagyúr

az én szememnek szép ez a beltér. (kívülről is tetszik)

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#102747) EQMontoya válasza Magnum_ (#102746) üzenetére


EQMontoya
veterán

Nekem mondjuk nem annyira, az orrán ez a predátormaszk túl sok, a beltér meg nagyon stricis ezzel a pirossal.

Same rules apply!

(#102748) Magnum_ válasza EQMontoya (#102747) üzenetére


Magnum_
nagyúr

én sem piros bőrrel választanám ofc

I humbly and respectfully decline™

(#102749) tboy93 válasza EQMontoya (#102747) üzenetére


tboy93
nagyúr

Pont ugyan ezt a két dolgot tudnám neki felróni én is.

(#102750) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Kis segítséget kérnék. Nemrég volt átgumizva négy darab kvázi új, 1.5 hónapos (új autón lévő)) felni. Viszont a régi keréksúlyokat nem sikerült nyom nélkül leszedniük (képek lent). Elvileg a gyári súlyok eléggé profi mód vannak feltéve és nehéz sérülésmentesen eltávolítani ezeket. Viszont felajánlották, hogy lekezelnék javítófestékkel a sérüléseket.
Mivel a felni belső felén, a küllők mögött vannak a nyomok, így annyira nem feltűnőek, de azért mégiscsak zavar, hogy így néznek ki a felnik, miközben még ezer kilométer sincs bennük. Cél annyi lenne, hogy ne legyen feltűnő, a kocsi mellett állva ne lehessen látni és tartós legyen a javítás.

Ez a javítófestékes kezelés mennyire bevált és mennyire lenne hosszú távú megoldás?

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.