Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ShiTmano
aktív tag
válasz zoli03 #80298 üzenetére
"Nem érted. Azért raknak a vázba tapered kormánycsapágyat, mert mást nem lehet. Mégis milyen kormánycsapágyat raknának bele? Külön vázat meg nem fognak gyártani azokhoz a biciklihez, amibe nem tapered teló megy."
Akkor még egyszer: 1 1/2"-os villanyakra (ami tapered )megy rá a csapágy. Ott van a leírásban. Tapered fejcsőbe be lehet rakni 1 1/8"-os (belül) csapágyat is (kívül persze tapered fejcsőbe való.) Azt hiszem ez is ilyen. [link]
Ha nem másfeles a villanyak, akkor minek raknak olyan csapágyat a fejcsőbe? Miért nem ilyet.
Kiemeltem a lényeget, hogy arra fókuszálj és ne a tapered szóra/fejcsőre.Mint írtam elképzelhető, bár furcsa megoldás lenne, hogy a villanyakra tesznek adaptert. Ezt meg kell kérdezni/nézni a boltban.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz ShiTmano #80295 üzenetére
Nem érted. Azért raknak a vázba tapered kormánycsapágyat, mert mást nem lehet. Mégis milyen kormánycsapágyat raknának bele? Külön vázat meg nem fognak gyártani azokhoz a biciklihez, amibe nem tapered teló megy.
"Elárulok Neked egy titkot. Az 1 1/8" és a 1 1/2"-t a VILLANYAKON mérik, az nem a fejcső belső átmérője."
Nagyon nagy titok. Valakinek biztos, nekem nem. Én hol írtam olyat, hogy a váznak ekkora a mérete?Hogy jön ide a magyar oldal? Felmész a Cube hivatalos oldalára, az összes bicikli képét ki tudod nagyítani.
Azon kép alapján, amit ki lehet nagyítani a Cube hivatalos oldalán, nem tapered teló van a 2016-os Race One-ban. Akármeddig ragozod, ez így van.
-
hant
újonc
Sziasztok! Tudna nekem valaki tanácsot adni, hogy hol találok magyar nyelvű leírást, esetleg videót hidraulikus abroncsfék beállításról? (Konkrétan Magura HS11 tip. fék van a kerékpáromon és nem mozog az egyik dugattyú.)
-
ShiTmano
aktív tag
válasz zoli03 #80294 üzenetére
Oda van írva, hogy
Kormánycsapágy: FSA Orbit 1.5E ZS, Top Zero-Stack 1 1/8" (OD 44mm), Bottom Zero-Stack 1 1/2" (OD 56mm)
Elárulok Neked egy titkot. Az 1 1/8" és a 1 1/2"-t a VILLANYAKON mérik, az nem a fejcső belső átmérője.
Tehát még egyszer: az tapered. Ha nem akkor a leírás nem felel meg a valóságnak.Szerk: max a villanyakra tehetnek adaptert, de olyat még nem láttam. A magyar oldalon lévő képről meg kb semmit nem lehet megállapítani, olyan kicsi.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
zoli03
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #80290 üzenetére
82 vagyok,a bringa teljes felszereléssel 14 körül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #80289 üzenetére
Írtam, hogy a Recon valószínűleg nem fog beleérni. De láttam olyan 29"-os DT-t, ami nagyon könnyen beleért. És ez személyes tapasztalat, olvasva még többről hallani.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #80289 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen nehéz vagy, de ezt én 110+ kilóval sem tudtam még előidézni
Mármint a gyorszáras teleszkópnál a tárcsa beleér a fékbe dolgot, ha jól értem.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #80276 üzenetére
~17000 km alatt még nem találtam olyan kanyart melyben beleért volna a tárcsám a féktestbe.Volt,hogy kiállva,erősen döntögetve az első 180as hozzáért,de kis állítással azt is korrigálni lehetett.Azt a bringát továbbra is a jó vételek közé sorolom,nyáron lesz minimum 340-360.
Vasinger...személyesen biztos nem adnék full xt-t,xt fékekkel egyetlen átütőtengelyért sem...de ez én vagyok,ugyebár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hp Canon
tag
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Hp Canon #80286 üzenetére
Az én általalam feltett és megválaszolt kérdésektől szerintem határolódj el, mert én picit másfajta felhasználásra keresek biciklit és nem első kerékpáromat venném, így én kicsit szőrszálhasogatóbb vagyok már
Szerintem az a bicikli jó vétel lehet, mivel terepen amúgy se használnád nagyon, így a tapered nyak és az átütőtengely hiánya nem nagy érvágás. Cserébe kapsz egy levegős telót ennyiért, kross kategóriában közel ilyen jó felszereltséget se találsz.
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #80283 üzenetére
Látszik a váll méretén, ahol a nyak belecsatlakozik a vállba. A Kellysen látszik, hogy a váll középen majdnem akkora átmérőjű, mint a fejcső, a Cubeon látszik, hogy sokkal kisebb váll átmérője középen, mert csak 1 1/8"-os a nyak, ami egy sokkal nagyobb, 1,5"-os fejcsőbe megy.
-
Sleek
senior tag
Mai tekergés az országútival.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Vasinger!
nagyúr
válasz zoli03 #80282 üzenetére
Bárcsak 29"-os lenne ez a bicikli ennyiért és erősen elgondolkoznék rajta, mert tényleg nagyon rendben van, ráadásul a Kellys nem rossz márka. Oldalon nem találtam 29"-os verziót ebben az árban sajna.
Azt honnan látod képről, hogy egy váz taperedes, de a teleszkóp nem?
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #80281 üzenetére
Kellys Thorx 30: 300e Ft, tapered teló, elöl/hátul átütőtengely. Igaz, ez 27,5", de nem volt kritérium, hogy csak 29" lehet.
Nekem nem szegecselt a tárcsám, még sincs benne akkora nyolcas, hogy beleérne a betéte. Haveromén se, meg az előző biciklijén se volt szegecselt, még sem ért bele.
Az a baj, ha a váz fogadja a taperedes telót, akkor rakják már bele, mert merevebb lesz. De gondolom a gyár megkapja pár %-al olcsóbban, aztán belerakja, ha meg nem tetszik, vedd meg a drágább modellt.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz zoli03 #80276 üzenetére
Nem tudom, de szerintem egyikünk nagyon el van tévedve.
300 ezres kategóriában, átütős tengellyel rendelkező és nem taperedes első villával szerelt bringát még soha nem láttam újonnan, még akcióban se. Tudna valaki mutatni ilyet? (Ezt tök komolyan kérdem)
Még arra is reagálnék, hogy nem az átütőtengely vs gyors zár miatt fog főként beleérni tárcsa a fékbetétbe, hanem ha a tárcsa nem szegecselt és emiatt könnyen lehet belerakni 8-ast. Onnantól kezdve meg mindegy, hogy milyen tengelyed van, ha a tárcsád papírvékony és egy fékezés után már csilingelni fog...
Kanyarban valóban lehet, hogy beleér emiatt kicsit, de ez legyen a legkevesebb....
A taperedes váz és sima teló kombóval mi a baj egyébként? Ezen a téren tudatlan vagyok, hogy ez mitől negatívum.
-
Hp Canon
tag
válasz Runner_fxr #80279 üzenetére
Értem, tehát ezzel a Cube bringával amit linkelt a Hasaggymeg, nem nyúlok mellé? Komolyan kezdek elgondolkozni rajta, csak miért fekete basszus, nagyon utálom már ezt a színt...
És amiről beszéltetek, a gyorszáras villa mennyire hátrány? Egyáltalán mi a fenét jelen? :-)
Ki lehet cserélni ha nekem sem jön be (hogy mi azt nem tudom :-))))))? -
Runner_fxr
Ármester
-
Hp Canon
tag
válasz Runner_fxr #80277 üzenetére
Csak még egy, ennek mi a gyengéje? A villa air, de a váz, váltó, stb az kielégítő? Nem néztem ki, csak kis tanulás :-)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hp Canon #80275 üzenetére
A Trek egy világhírű márka, nagyon jó minőségű kerékpárokat gyártanak. Nincs vele baj, csak van rajta egy plusz árrés, a név miatt. Ezen az árszinten nem érdemes érte fizetni, egy Cube sem rosszabb minőségben semmivel, de jobb áron meg tudod venni. Ezért is ajánlottuk neked azt.
Nem kell éjjel nappal a fórumon csüngeni, ha elkezdesz bringázni majd nagyobb rálátásod lesz a témára, és meglátod, hogy annyira azért nem kínai.Vasinger!: Amennyiért vetted annyiért biztos nem, esetleg ha szétszeded. De olyan nagyon sokat valóban nem buknál rajta. Ha elég neked az XC gép, akkor szerintem nem lesz vele gond, bár a gyorszáras villa kicsit nekem is szúrja a szemem, de a tapered nyak hiánya ezen a szinten még nem akkora érvágás.
Összességében nem rossz vétel, más sem nagyon ad jobbat ennyiért.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #80274 üzenetére
Nem tudok, mert nem is akarok. Én erre a kérdésedre válaszoltam: "Nem azért a két fillérért, de az a bringa csak szerintem nagyon jó vétel ennyiért?" Tőlem aztán lehetne rajta XTR szett is, akkor sem tartanám jó vételnek. Minek bele XT szett, ha a teleszkópon meg a keréken spórolnak?
Ez a taperedes fejcsőben sima teló szerintem undorítóan néz ki, ha ilyen biciklim lenne, mindig ez tűnne először szembe, ha ránéznék. A gyorszáras telóval az a baj, hogy nem merev, erről régen is sokat vitatkoztunk (lehet, hogy 26"-ban nem volt vele gond, de egy 29"-os teló más méretekkel rendelkezik). Igen, simán elvárható az átütőtengely egy 300e Ft-os bringában, ma már akár hátul is (persze nem XT szettel). Persze egy Recon azért gyorszárral is egész merev, de engem pl zavarna, ha egy 300000 Ft-os biciklinél a kanyarban beleérne a tárcsa a betétbe. -
Hp Canon
tag
válasz Runner_fxr #80269 üzenetére
Értem és köszönöm ezt a kimerítő választ, a márkáról le is beszéltetek (micsoda egy szar ez a Trek), de egy a bajom. Nem értek hozzá hogy mi a jó vétel. nem tudom a váznál, (jó a villa kezd derengeni, főleg nálam) a keréknél, váltónál (azt tudom hogy Simano, de ezzel kész is), stb. mi az ami nem a ganyi kategória és jó márka, tehát minőség. Most ez a Cube akkor támpont, lehet hogy el is megyek megnézem (mondjuk a fekete szín nagyon nem vonz).Azért kérem a tanácsotokat, esetleg egy konkrét bicikli ajánlásával, mert engem simán átvernek, nagyon messze vagyok a ti kerékpár tudásotokhoz, de bizos értékelné a szervezetem ha jó gépet használnák. Ha fél évig ezen a fórumon csüngenék biztos ragadna valami, de addig tuti nem vennék semmit és mi lesz a bringázás élvezetével addig :-)
Természetesen mindent köszönök, és azért ragadt már rám így is valami.
A két utolsó hozzászólásban ami előttem van, mint a kínai nyelv kb :-)
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Runner_fxr #80271 üzenetére
Épp most rendeltem belőle egyet. Szerintem ha nem jönne be még akkor is árában el tudom majd adni, jól gondolom?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Hasaggymeg #80264 üzenetére
Nem azért a két fillérért, de az a bringa csak szerintem nagyon jó vétel ennyiért? Pont ilyesmit keresek, de újonnan 310-et gyakorlatilag full XT hajtással szerintem nagyon megér, nem így van?
Mondjuk ezt az oldalt nem teljesen ismerem, gondolom a garancia is ide szól, vagy a Cube-ra van valamiféle gyári garancia is esetleg amivel máshol is lehetne szervizeltetni?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #80262 üzenetére
A rugós villával alapvetően nincsen baj, ha minőségi darabról van szó. Csak ugye kicsit nehezebbek mint a levegős, mert a rugózó egység egy "nehéz" acélrugó. És a súlyodhoz való beállítása is macerásabb, mert rugócsere is kellhet hozzá, míg a levegőset csak felpumpálod az optimális nyomásra.
Manapság rugós villákat főként a legolcsóbb kategóriában látni. Itt nem csak a rugó a baj, hanem az egész szerkezete nagyon gyenge. Műanyag perselyek vannak benne, legtöbbször már újonnan is kotyog a villa.
Van egy két suntour amin speedlockout van, ott azzal némiképp tudod szabályozni a villát ha nehezebb vagy, de azzal a mozgását is nagyon lerontod. Alapvetően 80-85kg-ig használható darabok ezek. A rugó előfeszítése talán 10%-ot számít. Normál városi használat mellett persze akár évekig működőképesek lehetnek, de 90kg fölött már semmiképp nem ajánlanám, mert kb csak nehezék lesz a bringában.
Karbantartani elsődlegesen a minőségi villákat szokás, persze az olcsó suntourt is érdemes időnként szétszedni, kitisztítani és megkenni belülről, meghálálja az biztos, de erre inkább a minőségibb villák az érzékenyek.Hp Canon: Először is szerintem hülyeség ragaszkodni egy márkához, persze nem azt mondom, hogy a decathlonba vegyél 200-300k-ért bringát, de sok jó gyártó van, azt kell megvenni ami jó áron van, tetszik, és van is a méretedben. Minden alkatrésznek van egy ajánlott felhasználási területe, olcsó rugós suntour nem ajánlott nagy súlyhoz, mert akkor tényleg nem lesz hosszú életű. Amúgy évekig működőképes lehet.
Egy kerékpáron a legfontosabb alkatrész a váz, innen indul, ha ez jó, akkor a villa, aztán kerekek és utána a többi. Ha 300 ezer körül van rá, akkor biztos, hogy kapsz olyat amiben egy elfogadható levegő rugózású villa van. És valóban, elgondolkodnék egy 29"-es montin a súlyod miatt. Illetve az terepen is sokkal jobban irányítható lesz. Cross külsőkkel meg kb ugyan úgy fog haladni.
Amit Hasaggymeg is linkelt teljesen jó például. -
tome0001
senior tag
Sziasztok. Nincs valakinek véletlenül 10 eurós rose kuponja, amit nem fog felhasználni és odaajándékozná nekem? Köszi előre is!
-
-
hegyimorc
senior tag
válasz Hp Canon #80265 üzenetére
"Különben, és gondolom a gyártók érdeke is hogy mindig legyen valami ami gyenge alkatrész a bringán hogy ki keljen cserélni (persze az ő érdekük hogy vedd meg a drágábbat)."
És ugyan mi érdeke lenne az pl egy Trek-nek, hogy a bringáján tönkremenjen egy _más gyártó_ alkatrésze, hogy vegyél helyette egy jobbat, amit szintén nem a Trek gyárt???
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Hp Canon
tag
válasz Hasaggymeg #80264 üzenetére
Értem, és köszi, tehát ezen minden jó minőségűnek mondható (persze ár érték arányosan), nem igen van gyenge pontja. Különben, és gondolom a gyártók érdeke is hogy mindig legyen valami ami gyenge alkatrész a bringán hogy ki keljen cserélni (persze az ő érdekük hogy vedd meg a drágábbat). Lehet hogyha elkap a lelkesedés és kezdem felfogni a mit miért, én is majd szépen lecserélgetem jobbakra a cuccosokat rajta. Különben valamiért a Cube nem jön be, de tudom hogy nem rossz, és a kép alapján pofás is :-)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hp Canon
tag
válasz Runner_fxr #80261 üzenetére
Na, próbálom összerakni abból amit írtok. Tehát ha pl. levegős lenne a villa jó lenne az általam felsoroltak bármelyike ha olcsóbb lenne? Most csak a példa kedvéért, ha megvenném az egyiket, de kicserélném levegősre a villát akkor elfogadható bringa lenne? Az árat most ne nézzük. A váltó, váz, fékek, stb. megfelelő rajtuk kb? Ha nem, tudsz, tudtok nekem konkrétan (akár az oldaladról) egy olyan gépet ajánlani 300e körül ami jó vétel lenne, mert minden fasza rajta? Most a kinézet mindegy, de sajnos nem tudom mi az a szint ami már a jó kategóriát éri el az alkatrészekben (és az sem világos mi a fő akatrész szempont, gondolom a váltó, fék, váz, villa, de hogy mi még?) Ha mutattok egy konkrét típust talán le tudom lesni róla mi az az alkatrész lista a bringán ami már nem gagyi. Bocsi hogy ennyire kezdő vagyok, de jó lenne egy jó bicikli még ha hülye is vagyok hozzá :-)
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Runner_fxr #80261 üzenetére
El tudnád mondani, hogy a rugós villával mi a baj? 100 kilós ismerősöm venne szintén kross kategóriában biciklit, de nehéz olyat találni amiben levegős villa lenne. Merev villával meg kevésbé komfortos menni az itthoni utakon. Az az opció nem vállalható, hogy évente karbantartja a villáját is és ha 2-3 év múlva meghal akkor lecseréli valami levegősre?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #80258 üzenetére
Nálam is nagy káosz volt, de most lett viszonylag sok szabadidőm.
Én is kedvelem a Cube-ot, az országútik se csúnyák. A Cube vázak is magas minőséget képviselnek általában, de azért még sem egy olasz gép. Montiban kiváló, akárcsak a legtöbb német gyártó, viszont országútra az olaszok mindenképpen jobb vázakat terveznek.Hp Canon: A rugós villával szerelt cross gépeket nem erőltetném 110kg súllyal. Vagy merev villával szereltet nézz, vagy levegős rugózásút.
[ Szerkesztve ]
-
Sleek
senior tag
válasz ---Lasali--- #80258 üzenetére
Köszönjük előre is a segítséget
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Hp Canon
tag
válasz Runner_fxr #80254 üzenetére
110 kb, de gondolnom kell a jövőre is :-) akkor 85-90 leszek
Hasaggymeg: hááát, meglátjuk, de tökhülye vagyok a bicikliknél az ár-érték arányhoz, és ha esetleg tudna Trek-et valaki jó áron az leegyszerűsítené a helyzetem. De persze értem a célzást csak nem értek hozzá :-)
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #80254 üzenetére
Néha benézek, csak úgy láttam megoldották a dolgokat, aztán nem szóltam hozzá. Plusz totális káosz volt a meló, nem igazán volt kedvem hobbiból is vele foglalkozni.
Egyébként ha valakinek van valamilyen technikai kérdése, szerelni valója, esztergálni valója akármilye amiben segítset szeretne kérni, nyugodtan tegye fel privátban, (Attól eltekintve, hogy mostanában nem jelenek meg itt a topicban sokszor még minden nap felnézek, nem tűntem el.) nem veszem tolakodásnak!
Nem tudom, nálunk páran használnak rajtam kívül is cube-ot, eddig elég jók voltak a tapasztalatok.
Egyik támogatott versenyzőnknek annyi volt vele a gondja, hogy elég magas a homlokcsöve a testalkatához. Hosszúak a kezei. Teljesen le kellett raknunk a stucnit, és még úgy is gondolkodtam rajta mit lehetne elkövetni hogy lejjebb kerüljön a kormány, akartam esztergálni egy teljesen lapos kormánycsapágy záró kupakot, majd kell keresni valami iszonyúan negatív stucnit, 29 es montikhoz mostmár előfordulnak ilyenek nagyobb választékban, csak azt hiszem eleve 120 as stucni lett a jó.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hp Canon #80248 üzenetére
Ne maradj a Treknél,annál maradj ahol találsz méretben,felszerelésben,színben és főleg ár-érték arányban jót.A felsoroltak közül nincs sok mit ajánlani,minél drágább annál jobb,de egyik sem különösen jó vétel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #80246 üzenetére
Rég láttalak erre!
Mármint országútiban lenne kivétel a Cube? Nem, a Cube sem kivétel. Mondjuk előbb vennék Cube outit mint Radon-t, de ha választani kell, inkább maradnék egy nevesebb olasz márkánál.Hp Canon: Mennyi a testsúlyod?
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Kéne: Myroon Prime 29
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #80250 üzenetére
benne hagytam a nyeregtáskában, mert minek vegyem ki, ha másnap/pár nap múlva úgyis megyek megint. csak éppen nyitva hagytam a nyeregtáskát, egérke bemászott, megvacsorázott, eltűnt.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Hp Canon
tag
válasz Runner_fxr #80242 üzenetére
Ez jól hangzik. Elvileg jók lesznek ezek, semmi hegy, kő és gyökerek, inkább beton és minimális földút. Mit ajánlasz nekem? Maradnák a Trek márkánál
-
Jester01
veterán
planetx 20% kedvezmény mindenre.
Boldog karácsonyt mindenkinek!Jester
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #80243 üzenetére
Cube kivétel?
-
inifini
tag
válasz fpeter07 #80240 üzenetére
Én egyszer a Garda-tó körül tekertem, amikor defektet kaptam. Elővettem a tartalék belsőmet a nyeregtáskámból, elkezdtem felfújni, csak nem akart keményedni. Kiderült, hogy kidörzsölődött a tatyómban, így sétálhattam egy kellemeset. Dupla-dupla csomagolás a megoldás.
-
Tothgera30
Ármester
válasz fpeter07 #80240 üzenetére
Mondjuk nekem sem volt még szükségem rá, de eleve könnyű és egyszerű megoldás. Szerintem:
#80238 zoli03: Nem akarom a szakmai tapasztalataidat kétségbe vonni. Adott gyártó lehet épp a vázon spórol. De a véleményem leírtam, lezártnak tekintem a témát.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hp Canon #80235 üzenetére
Attól függ, hogy mit értesz terep alatt? Ezek a bringák nem terepre valók, maximum jó minőségű földutakra.
Illetve aszfaltra, ahogy írtad is.
Ha konkrétan változatos erdei terepre is mennél vele, ahol nagyobb kövek, gyökerek is vannak, meredekebb szakaszokkal. Akkor felejtős mindegyik.
Egyébként árulok cross trekkinget én is, ha érdekel, jóval olcsóbban adom mint amiket néztél.
[link]
Teljesen új.
Méretben 22" körüli méret lehet jó, 56 centi kb.[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz Tothgera30 #80181 üzenetére
Hát tegnapelőtt vettem ki a belsőm a nyeregtatyóból... lyukasan. Valami kidörzsölte a táskában, lehet jobb a te megoldásod.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80237 üzenetére
Endurance CF-et írtam, ami hasonló felszereltségben kb 100 €-val drágább, mint a Sage. Ultimate CF-et nem írtam, tudom, hogy kb 300 €-val drágább, mint a Sage. A himi-homi raktárban maradt, leértékelt gépeket nem tudom, honnan veszed. Azért ennyi az ára, mert már itt a 2017-es modell. Ha elfogy, akkor ugyanazt a biciklit nem leértékelve 100 €-val drágábban kapod meg más színben, felesleges a leértékelt árát nézni.
3-5x ennyiért már megkapom a az adott gyártó csúcskategóriás, legjobb karbonvázával, (akár aero vázas, magasperemes kerékszettes), legalább Ultegrával szerelt modelljeit, nehogy már csak ott legyen alapelvárás a merev középrész. -
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80231 üzenetére
"Az is belépő szint. Egyedül a Felt F5-F6 széria (2016), ami valami iszonyú merev..." - Lefordítva: Ugyan az a kategória, de kivételt képez, mert kategórián belül elég merev. Ezzel tapasztalatom van, azért merem leírni, nem újságból olvasom, vagy online tesztekből. Eleve Felt kis gyártó, teperniük kell hogy jó vázakat adjanak el. Ultimate CF és Saga árban sem egyenlőek, és itt hivatalos, friss forrásról beszelünk, nem himi-homi raktárban maradt, leértékelt gépekről. De mint írtam ezerszer, nem mérvadó a hiba, ha háromszor-ötször ennyiért veszel bringát, akkor talán jogosnak érzem a felvetést, így teljesen irreleváns az elvárás.
#80230 parkr: Számból vetted ki a szót.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
pc360
addikt
-
Hp Canon
tag
Sziasztok, ti melyik biciklit ajánljátok részemre, 80% beton, 20% terep kb. semmi verseny, főleg fogyókúra :-).
Ezeket néztem ki, mind Trek márka, az utolsó kettő 2017-es modell (bocsánat, az utolsó előtti, meg azelőtti), esetleg majd cserélgetek dolgokat ha javasoljátok:
Meg még egy kérdés, 188cm vagyok, méretben mi a megfelelő számomra? Én 22.5"-re gondoltam, de vannak itt profik akik ezt jobban tudják :-)
Köszönöm előre is a segítséget
[ Szerkesztve ]
-
Sleek
senior tag
válasz rétisün #80233 üzenetére
Köszönöm
Elvileg mtb/túra cipőnek írja.
Viszont nekem a sárga meg a fekete típus is tetszik belőle.
Akkor ezt is elrakom a próbálandó fajták mellé.
Ha járok Budapesten megnézem ezt a fajtát is.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
rétisün
veterán
volt már pár fajta mtp spd cipőm (konkrétan ilyen mondjuk nem, northwave-ből escape van), elég jók sétához is, nem olyan merev a talpuk, mint az outihoz való spd-sl cipőké. meg ugye a stopli se áll ki jó esetben annyira a talpból, hogy ne lehetne benne emiatt sétálni.
a régebbi speci tahoe cipőt pl. hordtam egy darabig stopli nélkül, hadd szokjam a cipőt, semmivel sem volt rosszabb, mint egy edzőcipő.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Sleek
senior tag
Sziasztok használ valaki ilyen cipőt ? Mennyire lehet benne sétálgatni ?
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80229 üzenetére
Írtad, hogy az Ultimate CF az merev. Az Endurance CF ugyanannyi, mint a Sage Carbon, most akkor az merev lesz, vagy nem? Felt F5/F6 azt mondtad, hogy merev, pedig ez szerintem belépő karbonváznak számít, olcsóbb is, mint a nem merev Sage Carbon. Én ezek alapján azt szűrtem le, hogy az belépőkategória lehet merev is, meg nem is, a felsőkategória meg nagyobb eséllyel merev. Persze lehet találgatni meg elemezni, de mivel nincs rá egységes mérőszám (még egyedi se), ezért közel se biztos, hogy igaz lesz az ember megérzése.
A márkás karbon váz alatt arra gondoltam, mint pl egy Cube, Specialized, Canyon, stb, ezzel szemben meg mondjuk egy Planet X. Az meg tök mindegy, hol készül, egy nagyobb gyár maga tervezi még és az alapján gyártat, így gondolom a tervezés során figyel az adott részek merevségére/csillapítására, nem egy katalógusból találomra választja ki, bár alaposabban utánajárva azzal sincs gond (és igen, azt is tudom, hogy 5 karbonszövet beszállító anyagából készül kb az összes váz). Az meg tök lényegtelen, hol gyártják, akár ugyanabban a gyárban is gyártanak neked high end carbon vázat, meg egy belépőkategóriás tucatvázat, csak attól függ, mit kérsz.
-
parkr
őstag
válasz Tothgera30 #80229 üzenetére
*Taiwan
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80227 üzenetére
Azért azt nem írnám le ilyen bátran hogy specifikáció alapján nem állapítható meg melyik belépő, és melyik versenygeometriás, high end Carbon vázas bringa. Hivatalos ár (nem leértékelt raktáron maradt), geometria, tömeg, setup (néha), listában lévő sorrend mind mind árulkodó jelek. A "márkás" Carbon váz jelzőt meg szerintem felejtsd is el. A vázak nagy része made in China, igen, nagyobb gyártóké is, kivéve a kicsi olasz (sötöbö) manufaktúrákat, de lehet ők is onnan veszik. Illúziókat kergetni felesleges, nem ragoznám tovább, érted.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
zoli03
őstag
A láncvillának pont, hogy minél rövidebbnek és merevebbnek kell lennie, a támvilla szokott rugózni. Arra inkább nem is írok semmit, hogy 2 mm-re állítsam a váltót, ez 11 sebességes rendszernél elég érdekesen nézne ki, gyakorlatilag lehetetlen is.
#80217 Tothgera30: akkor magyarul tapasztalat/vélemények alapján lehet csak eldönteni, hogy merev/nem merev középen az adott váz. A gyártó leírásából ugye nem derül ki, és az ár sem garancia ezek szerint. Én sajnos sokkal egyértelműbbnek gondoltam a helyzetet (mondjuk egy átlagos, valamennyire márkás karbonváz már nem csavarodik középen), de úgy néz ki, hogy ez közel sem ilyen egyszerű. A magazintesztet csak iránymutatásként linkeltem be, én inkább csak segítségként használom fel a bennük írtakat, 100%-ban nem bízok meg bennük.
(#80224) Acef: tudom, hogy van finomhangoló fokozat (vagy nem tudom, hogyan hívják), természetesen használtam is.
Részemről befejezettnek tekintem a témát, ezek szerint a hajtómű merev, a váz nem. Igazából a hajtómű merevségével sokra nem megyek, ha a váz meg csavarodik, és csak a közép/felsőkategóriás vázak nem csavarodnak annyira. Így összességében azért nagyot csalódtam, de mivel le volt árazva a bicikli, ezért inkább vettem egy Ultegra szettes karbonvázast, mint egy 100 euróval olcsóbb aluvázast 105-ös szettel (tisztában vagyok vele, hogy nekem még a 105-ös szett is bőven elég, de mivel több évre vettem, így a név/kinézet is megérte azt a kevés felárat az Ultegra javára ).
-
Tothgera30
Ármester
válasz rétisün #80218 üzenetére
Az a bringa ami 1000eur-os maximum limittel nézve pozitív csalódás volt. Persze a Tiagrát ledobnán róla, legalább egy 105-ös szettet kapna, könnyű kerékszettel. Meg a versenygeo-s gépeket komfort vázakkal nem szabad keverni, mert abból vicces helyzetek születhetnek.
#80221 Runner_fxr: Bizony, sok jó bringaváz van, még a Tesóm Meridája azért csavarodik, a KTM-em Pressfit miatt már kevésbé (ezek alu vázak), de a Formigli-n (Carbon váz) például nem éreztem erre hajlandóságot.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Acef
addikt
válasz zoli03 #80214 üzenetére
zoli03
Elöl dupla tányérod van igaz?Nekem szintén dupla tányér, alap Claris váltó, és ennek a a 2-es váltónak négy fokozata van, így tökéletesen beállítható a váltó. (Pedig valsz. nekem is csavarodik a váz: neuzer)
Nem lehet, hogy csak nem vetted figyelembe, hogy négy fokozattal gazdálkodhatsz, és ezért nem jól van beállítva a váltó?
[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
[link] mavic-ből vajon hogy lett "Tibor"?
[ Szerkesztve ]
-
inifini
tag
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #80220 üzenetére
Montivázaknál ritkább a jelenség, emlékszem erre a bringámra: Threesome SL 7.4.
Itt akárhogy tapostam nem lehetett beletaposni a láncot a terelőbe, még úgy sem, hogy elöl középen volt, hátul kicsin. Irdatlan merev volt a közepe a váznak. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #80214 üzenetére
El tudom képzelni,hogy 80+ kilóval,atomerős combokkal,kiállva és jó erősen döntögetve a bringát a legdrágább vázak is csavarodnak annyit,hogy egy-egy erősebb hajtás erejéig beleér a lánc a terelőbe.A karbonnak súlya mellett pont a rugalmassága egyik nagy előnye az aluval szemben és én ezt nem is tartanám különös kivetnivalónak.Mikor időnként hajtóművem tesztelem egy-egy gyanús reccsenés eredetének felderítése érdekében,oldalról rá szoktam ránehezedni a majd 45 fokban döntött kerékpár alsó holtponton levő pedáljára,miközben a kormány és a nyeregcsőnél ellentartok,és hát ott bizony 2-3 cm-t is hajlítani tudom az egész összeállítást.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Tothgera30 #80217 üzenetére
"Egyedül a Felt F5-F6 széria (2016), ami valami iszonyú merev (egyik pedálra ráállva sem tekeredett jelentősen), és az is ebben az árkategóriában volt."
ráadásul már csak 899 euro az F6, igaz az tiagrás. meg csak nagy méret van. de legalább szép matt karbon mintás
a Z5 meg amúgy is komfort outi, szóval ne legyen már olyan brutál merev
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80210 üzenetére
És akkor egy olcsóbb Fuji vagy Felt minek számít? - Nem kezdünk "és"-el mondatot. Az is belépő szint. Egyedül a Felt F5-F6 széria (2016), ami valami iszonyú merev (egyik pedálra ráállva sem tekeredett jelentősen), és az is ebben az árkategóriában volt.
Mi alapján lehet eldönteni? - Általában az hogy a karbon kompozit technológia mennyi karbonszövet és mennyi gyantát tartalmaz, a többi a kialakításon, tömegen múlik.
Mert a gyártók nem adnak túl bő leírást a vázról, meg egymással nem is igazán összehasonlíthatók a leírások. - Ebben sajnos nem vagyok benne, de biztos joggal nem adnak ki pontosabb adatokat, mert a technológia primitív, már akár otthon is össze lehetne rakni egy komplett vázat, megfelelő eszközökkel.
A Tour magazin tesztjében nem említik meg, hogy ennyire csavarodna a közepe, pedig csak kipróbálták azt is. - Most mondanám hogy az elég nagy baj hogy egy bringás újságban szereplő cikk szentírásnak számít. Ugyan azt veszem észre néha a bikemag kapcsán. De összességében ez annyira piti dolog hogy szerintem nincs jelentősége, az is lehet hogy pusztán nem jól lett beállítva. Ha mégis zavar, akkor küldd vissza.
Kellemes békés ünnepeket kívánok mindenkinek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #80214 üzenetére
Az a hajtómű atom merev, a rugalmasság a vázadban van. A négyszöges meg sem közelítheti merevségben, hajtáshatékonyságban a Pressfit rendszerű Ultegrát.
Ettől függetlenül én értem a problémád, és valóban lehet zavaró, de ha rendesen be tudod állítani szerintem ne foglalkozz vele. Vannak nyilván merevebb vázak is, de más árkategóriában.
Ha ez vigasztal, az én Bergamont fitness bicajomnak sem tudom beállítani úgy az első váltóját, hogy ha nagytényér kónuszon van, ne tapossam bele a láncot az első váltóba. Ha annyira megfeszítem a bovdent és átállítom a felső végállást, hogy ne lehessen felül beletaposni, akkor nem teszi le rendesen a láncot. Beállítottam a legkevésbé kompromisszumosra aztán kész. Az igazat megvallva valóban ritka az amikor annyira megtaposom, hogy beleér. Az igaz, hogy ez a fitness jóval alacsonyabb felszereltségű mint a tiéd. Négyszöges hajtással, aluvázzal.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz zoli03 #80214 üzenetére
Most az a bajod, hogy 52-11-ben gondolom síkon amit amúgy nem kéne mert a térdnek se tesz jót az alacsony cadencel erőltetni, 1mm-et hajlik a dolog? Ami kb. semmi a kifejtett erőhöz képest, a láncvilla nem lehet atommerev mert akkor kirázza a beledet, kell valamekkora csillapítás.
A váltót meg rendesen kell beállítani akkor nincs ilyen legyen 2mm-re a lánctól az első váltó az már tuti elég. -
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #80212 üzenetére
Én nem írtam olyat, hogy nem kell finomhangolni, vagy állványon le lehet-e terhelni, vagy hogy nem lehet beállítani. Nekem az a bajom, hogy észrevehetően hajlik, aztán mindenhol azt írják, hogy szupermerev hajtómű, szupermerev karbonváz, aztán ehhez képest egy jobb négyszöges is egész merevnek tűnik.
És ez nem egyedi eset:
Altric Cougar Race vázban Alivio FC-M4050 hajtóművön hozzáér a lánc a terelőlemezhez (mondjuk ez egy 13e Ft-os hajtómű egy olcsón vázban, úgyhogy nem is várom el, hogy ne hajoljon)
ROSE THE UPRISING vázban (ezt azért már szerintem vehetjük felsőkategóriás alu XC váznak) az SLX FC-M677 hajtóművön hozzáér a lánc a terelőlemezhez
Radon R1 2016-os aluvázban az FC-5750 hajtóművön hozzáér a lánc a terelőlemezhezEzek ismerőseim/saját biciklijeim, amiket kipróbáltam, nem csak úgy hallottam.
És akkor még egyszer: be lehet állítani, de szórakozni kell vele, és ha nem ér bele, attól az még az akkor is csavarodik. Akkor a súlyán kívül milyen előnnyel bír mondjuk egy aluváz+Tiagra kombóhoz képest?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #80210 üzenetére
Sajnos jelentős különbségek lehetnek karbon vázak között. Valamennyire minden váz tekeredik, a kérdés az, hogy mennyire? És valóban az állványon történő beállítás nem mindig tökéletes, terhelés közben derül ki. Van, hogy utána kell állítani. Azon én is meglepődnék, ha annyira tekeredne az a Radon, hogy nem tudnád normálisan beállítani az első váltót.
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #80210 üzenetére
Nekem az állványon állítás után mindig a terepen történik meg a végleges finomhangolás.Az igazi tehelést nem lehet állványon reprodukálni.Továbbra is kizártnak tartom,hogy ne lehessen beállítani és annyira szar legyen a váz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lavie
tag
Békés, boldog karácsonyt Mindenkinek!
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80209 üzenetére
És akkor egy olcsóbb Fuji vagy Felt minek számít? Mi alapján lehet eldönteni? Mert a gyártók nem adnak túl bő leírást a vázról, meg egymással nem is igazán összehasonlíthatók a leírások. Nem kötekedésből kérdezem, mert akkor inkább visszaküldöm vagy eladom, aztán rakok még hozzá pénzt, hogy jobbat vegyek. A Tour magazin tesztjében nem említik meg, hogy ennyire csavarodna a közepe, pedig csak kipróbálták azt is.
Többieknek: köszönöm a váltóállítási tanácsokat, de nézzük a követező helyzetet: ha direkt rosszul állítanám be a váltót (se a magassága nem jó, ferdén is áll), de állványon semmihez nem ér hozzá a lánc, akkor egy 500e Ft-os biciklitől elvárnám, hogy abban a fokozatban, amiben állványon jól futott, megtaposva se súrolja a lánc a terelőlemezt adott fokozatban (50-11). Persze lehet játszani addig a beállításokkal, hogy ne érjen bele, meg lefele is tűrhetően váltson, de azt hittem, ilyen kategóriában már nem kell.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz CaNNa3IS #80202 üzenetére
Én a lánccal oldottam meg,igaz bontható volt,de beleakasztottam a sorba majd rátekertem átlósan a gumis felnire vagy 2x.Azóta már van egy tisztára mosott megnyúlt láncom erre.
zoli03...szinte kizártnak tartom,hogy az más mint beállítás kérdése legyen,a Radon nem gyárthat akkora sz@rt.!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz hegyimorc #80205 üzenetére
Ez jó ötlet! Mi egyszer úgy oldottuk meg, hogy egy ember a bringa láncát ráfogta a sorra a másik meg a lánc végét egy oszlopra tekerte. Meg lehetne ezt is csinálni egy emberesre, de a spárgával a küllőre jobbnak tűnik.
Boldog karácsonyt Mindenkinek!
Terveztem egy gyors kört még reggelre, de este óta ónoseső esik...[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
hegyimorc
senior tag
válasz CaNNa3IS #80204 üzenetére
Amikor nem volt láncos kulcsom spárgával tekertem körbe. Szerintem jobb mint a gyorskötöző, mert ezzel körbe lehet tekerni az összes küllőtalálkozási ponton és sok lánckerékfogon, így elolszlik a terhelés.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz hegyimorc #80203 üzenetére
Na erre nem gondoltam. Gyors kötözővel mi? Kösz kipróbálom.
Reggel elugrok a decathlonba hátha van kulcsuk. Ha nem akkor kötözök.Anyához van kulcsom. Eddig valahogy mindig megoldottam de ez most rohadtul rá van húzva.
[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
hegyimorc
senior tag
-
CaNNa3IS
senior tag
Láncos kulcs hiányában, hogyan tudom meglazítani a kazetta anyát ?
[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest