Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #295997 üzenetére
Remélem nem buktál?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ixion77
addikt
válasz Hasaggymeg #295994 üzenetére
Minden változásnak vannak nyertesei és vesztesei. Nyilván minden XC-fan lelkébe belegázoltam, de az eladási statisztikák nem hazudnak. Amikor a gravelek lesznek leakciózva a sárga földig, és az XC-ket adják újra aranyárban, akkor kész leszek módosítani a véleményem.
Az elmúlás fájdalmas lehet ha úgy fogja fel az ember, de nem kell úgy felfogni. Talán kevésbé lesz népszerű a jövőben az XC (esetleg beleolvad más kategóriába), de azért akkor is százmilliók fogják élvezni. Szóval attól sem kell félni hogy be lehetne kapni majd. A trendeket, divatot meg nem kötelező követni. Nem azt élvezzük, hanem a kintlétet, keréjpározást.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #295994 üzenetére
Ma kipróbálásra került a Garmin balasetérzékelése. Hibátlanul müxik.
-
ZolkoW
őstag
Ja, Tinnek válasz még, meg erre a gravel létjogosultság témára: Valaki írta már, hogy ez nem okvetlenül vásárlói, vagy való igény, egyszerűen a gyártók próbálják tömködni a piaci réseket. Ha eddig volt 30-as, meg 32-es külső, akkor jön valaki, aki feltalálja a 31-est, és megmagyarázza, hogy az best of both worlds. De utána mi jön? Valaki más elviszi extrémebb irányba a 33-assal, de 29-es is készül, meg 31,5-ös, mert az végképp tuti.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz (ex)Cat #295973 üzenetére
szerencsére nincs ilyen tapasztalatom, de ha visszagondolok, ha nagyon meg vagyok halva, akkor sem teli szájjal lihegek, szóval túlzónak érzem, hogy ettől kieshetne. De más bizonyára máshogy is veheti a levegőt..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ixion77 #295993 üzenetére
Az én HSZ-em nem oltás volt,...A tiéd viszont igen.
...mauimagic született pfájzeres, tiszta oltómester ...ugyanakkor az én lelkembe is beletapostál ezzel a zixcé kihalásos eszmefuttatásoddal, úgyhogy neki szurkolok.
Viccet félretéve egyedi meglátásról tettél tanúbizonyságot mert miközben a fatbike mizéria lecsengése óta talán a gravel leginkább az a kategória melynek megkérdőjelezik létjogosultságát és nevezik legtöbbször túlárazott divatkerékpárnak, te az XC-t tartod amolyan mellékágnak, ráadásul létezését kihegyezed a koskormánytól való ódzkodásra, miközben akkor amikor az átlag országútisok is pl. minden héten egy évben 2x kerékpároznak alsó fogásban vezetve a drótszamarat, a napnál is világosabb, hogy erdőben, vagy kissé nehezebb terepen erősen nyögve-nyelős az egész koskormányos erőlködés, sőt, egyre szélesednek az így is fuszulykakaró méretű XC kormányok.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
senior tag
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Roland861010
veterán
válasz parandroid #295987 üzenetére
Lámpák meg vannak.
Sisak egyenlőre a Lidls van.
A gumik amúgy zsír újak rajta, nem tudom el lehetn-e őket adni.
Komputer már bevan készítve viszont csak egy ilyen meg két szenzor. -
parandroid
félisten
válasz velizare #295951 üzenetére
5 bicaj van a garázsban (2 xc, egy pedelec, egy karbon országúti, meg egy cross trekking), 2 az udvari tárolóban (asszony trekkingje, meg a lányom gagyi mtb-je), 1 a nappaliban (alu országúti a görgőn), 2 meg Mo-n (egy trekking nejemnek, meg egy alu országúti nekem). Az xc-k abszokút kihasználatlanok, de nejem meg akarja tartani az övét, mert akar erdőben kirándulni - nekem erte bőven elég a cross trekking, ha lekerül róla az aszfaltos gumi, de ahol ő elmenne, oda a gravel is bőven jó, mert elég bizonytalan biciklin.
Lányomnak kéne még egy rendes bringát venni, de nem sok hajlandóságot mutat a kerékpározásra (konkrétan nulla ).
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
válasz Roland861010 #295962 üzenetére
Gumiból én vennék rá egy 28-as gp5000-et, pedálból meg a shimano eh500-at elsőre, aztán mindjárt 10 kg-nál vagy. A kerékszetthez nem érdemes nyúlni, abból nekem is a gyári van a karbon országútin, pedig nem ugyanott tartunk. Kell még egy jó sisak, legalább egy hátsó lámpa/villogó, meg egy országúti jellegű spd cipő, aztán lehet menni. Ja, meg egy komputer.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
válasz Dark Archon #295968 üzenetére
Nekem be van adva a Rudy az optikusomhoz, készül hozzá a fotokromatikus, dioptrias lencse, de nem akarod tudni, mennyibe fog kerülni… A másik opció ez a betét lett volna, de egy valódi sportszemüveggel nagyon macerás, főleg futásnál. Így meg marad az eredeti rudy design, a szellőzés, a kényelem, plusz jön hozzá az az extra, hogy látok is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ReFleXx
addikt
válasz ZavaBalazs #295984 üzenetére
Ez jo de ennyibol kijon 4 kemalocse
fulton, a slusz poent nem is mondtad, hogy a b*zizasok utan csatlakoztal ehhez a challenghez stravan (no joke)
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #295981 üzenetére
Arról hallotam mikor Toyota/Honda a briteknél kezdtek itthon a Suzuki gyártani autót hogy azok szarok ahhoz képest amit japánból importáltak be, de nem hittem hogy a kerékpárnál is össze jöhet ez. Van a polcon kb.10km-t futott RT64-m 160-s China felirattal gyanítom a kerékpáron a másik 160-n is 180-n is ez van. BR MT401& BL-MT410 viszont maláj azt írja a doboza.
Múlt héten pénteken rommá áztunk mikor gyerek utánfutót is vittem magammal 3-5x-r be kellet fékeznem lejtőn hogy a fék hasonló képpen fogjon mint szárazon[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
Tudnatok ajanlani pink alis mezt? Kemalocseban nem talaltam csak noit, de az sem annyira pink
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #295980 üzenetére
Néztem pár angol nyelvű videót és ott is panaszkodtak, hogy régen az RT-66 lézervágott volt, ami 'Japan' feliratos volt. A mostani már préselt és 'China' feliratos. Na az enyémen is China felirat van, így egyértelműen minőségi romlás van. Lehet ezt megúszta az RT-64 és azért vált be sok embernek.
Amúgy is tudva levő, hogy a váltók és a fékek közül a jobb minőségűek még mindig Japánban készülnek (Deore, SLX, XT, de még az Alfine fékemen is Japan felirat van). Úgy látszik hiába SLX a tárcsa ha a minősége már nem az a kategória.
Nekem nedves időben is jól fogott, persze kicsit csökken a fékerő az elején, de hamar leszárad, ha fékez az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #295979 üzenetére
. Itthon sem sokkal drágább 1500-2000FT a különbség a 180mm-s RT64 és a 121-s között ami semmi. Igen mindenhol panaszkodnak hogy elég nehéz kifogni a kellő méretet a kellő mennyiségben.BBB-53E-t használok egyenlőre szárazon mint a ragasztó úgy fog esőben mint a rágó nyúlós míg felnem szárad a rotor a surlódás miatt. Talán a rotor miatt lehet ez is nem hiszem hogy a gyantás ennyire szarul fogna esőben..
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #295938 üzenetére
Azért ez annyira nem fekete-fehér. A legtöbb bicikli eladás még mindig az átlag, nem sport célra vett gép, hanem a hétvégi túrázásra, mászkálásra. Ide az átlag nép eddig trekkinget vagy cross trekkig gépet vett. Na ennek a célcsoportnak lehet eladni a gravelt, mert megfelel arra is, mégha sosem megy terepre az illető. Viszont legalább szélesebb gumi mehet bele, hasonlóan a trekking 37-40 mm-es gumijához. De valamelyik boltos elmondta a YT promó videóban hogy azért most is sok a trekkig eladás.
A XC vagyis a hardtail a fiatalabbak körében népszerű. Sokan még csak városba is azt vesznek (én is sok ilyen embert ismerek). Őket nem is érdekli vagy nem ismerik a többi kategóriát (azaz, hogy jó lenne a fitness vagy más helyette). Ami terepre is használja az vesz fullyt, így abból is sok van.
És van a tudatos réteg, amelyik azt veszi ami neki megfelelő. Ebből van a legkevesebb és ez a réteg hajlandó többet is áldozni a sportra.
Itt például a városomban a legtöbb gép MTB és cross trekking, pár fully, kevesebb outi. Gravelt nem sokat látok, annál inkább ebikeot, vegyes életkorral.
Speedy007: A BBB is jó fémes és organikus betéttel. Jó minőségű, egyértelműen az RT-66 felett van a kategóriában. Sokkal merevebb nála. Van belőle CenterLock is azokat is megnéztem, jó minőségűek azok is. A boltosok mondták nekem, hogy jól fogynak náluk és eddig senki sem panaszkodott rájuk.
Betét ügyben én ajánlom mellé a BBB betétet.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #295976 üzenetére
Én is szemezgetek vele igaz a 121-sel mert az CT-s, szlovák mtbiker-nél is elég sok panasz volt az RT-64-re hogy ráz,,vibrál fékezéskor és görbe illetve a villát rezegteti a BBB-121 vélemény rovatba és ennél semmit sem tapasztalnak.Én vibrációt tapasztalok meg ugyebár a görbeséget.Bár az SM-RT70-re is voltak ott hasonló panaszok. Tudsz segíteni benne hogy a BBB rotorok milyen betétekkel kompatibilisek mert sehol nem találtam róla le írást hogy csak gyantás betétek jók vagy a fél fémes vagy a fémes is..
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ixion77 #295938 üzenetére
Te sem vagy egy XC rajongónak nevezhető.
Fall-N...még kicsit korai ajánlani, nem?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #295895 üzenetére
Na az RT-66-okat cseréltem ma, ha már a fék szóba került. Helyettük jöttek a BBB PowerStop 180-as tárcsák. Eddig hátul 160-as tárcsa volt, de mivel nem volt készleten Kalobikeéknál, így hátra is 180-as ment (meg persze egy adapter).
Még nem volt ma időm teljesen bekoptatni, de hazafelé már jött a fékerő, hát elég szépen működik a BBB betétekkel. Ekég jó már igy is a fékerő. Na meg a legfontosabb, hogy gyárilag is szögegyenes volt mindkettő, így szépen síkban fut a keréken, semmi imbolygás. Így ajánlom a BBS-113-as rotorokat.
-
rétisün
veterán
válasz Dark Archon #295968 üzenetére
nem tudom, észrevetted-e, amikor tekertünk, de én is ilyent használok. Shimano szemüveg hozzá tartozó RX (vagy hogy hívják) betéttel. optikus csinálta bele a dioptriás lencsét a normál szemüvegem adatai alapján, és nem mondanám, hogy rosszabb, mint a hétköznapi szemüvegem.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #295818 üzenetére
Rá kell hagyni. Egyébként már régóta nem tartja senki sem buzisnak a rózsaszínt. Az más kérdés, hogy nekem sem kedvenc színem, így nincs ilyen ruhám. De például láttam már rózsaszínes fullyt, aminek jól állt.
Ez a buzizás sem "divat" már, mert abban sincs semmi rendkívüli, ha valakiről kiderül, hogy az LMBQT közösség tagja (szépen fogalmazva). Van az ismeretségi körében, munkahelyemen is, az ég világon semmi baj nincs velük. Így már rég neccesbek érezném az ilyen kijelentéseket. Főleg hogy sosem tudhatja fulton sem, hogy ki tartozik ebbe a körbe az ismerettségi körében.
-
(ex)Cat
senior tag
Egészen extrém és nem közvetlenül a bringázással kapcsolatos kérdésem lenne.
Bár ahogy olvasom, itt inkább fiatalabbak vannak jelen, úgyhogy nem hiszem, hogy sokakat érintene a dolog, de esetleg ismerősök között akadhat példa...
Van-e köztetek/vagy ismerősök között olyan, akinek esetleg kivehető fogsora van és így teker?
Én sajnos erre kényszerültem, és bár még csak majd a közeljövőben lesz majd kész, de nagy a félelmem, hogy komolyabb emelkedőknél, ahol esetleg nem kicsit kapkodom a levegőt, kieshet.
Tudom, ez nem olyan téma, amiről szívesen beszél az ember, szóval ha van aki benne van ebben és nem akar nyilvánosan, jó privátban is az infó. A lényeg, hogy nem csukott szájjal történő Z2-es tekerésnél érdekel, hanem ahol tényleg küszködni kell hosszan, tüdőt kiköpve akár... -
nemeth989
senior tag
válasz Sleek #295940 üzenetére
Ne tedd, csak is disc-est a GTR után. Vagy akkor inkább Air-t. Az magasabb kategória, ugyanaz a vázforma, csak erősebb karbonnal. Mondem ezt úgy, hogy én meg a rimes aireket nézegetem .
De úgy vagyok vele, 1-2év és felkerülnek a Filantek is értelmes árban.RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
fattyu
veterán
válasz Dark Archon #295968 üzenetére
és itt van az hogy nagyon ésszel hogy hol. ezek a nagy görbülettel rendelkező lencsék, iszonyatos pontosságot igényelnek. SOKKAL SOKKAL kevésbé megbocsátóak, mint a normál szemüvegek.
volt olyan dioptriás oakley rendelésem amit nem voltam hajlandó átvenni mert rosszabbul láttam vele mint nélküle. látásvizsgálat pap0r alapján rendelték be. azt mégse.1 éve csináltattam az utolsót. szintén oakley és maga a szemüvegbolt csinálta a mérést rendelést mindent és ez nagyon patent is lett... vettem már olcsóbban bringát...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
addikt
válasz kovacs65 #295957 üzenetére
Létezik ilyen, de ne akarjad. Kényelmetlen, dupla párásodási felület, stb. Egy ideig még küzdöttem azzal is, hogy kerékpáros szemüvegbe dioptriás betétet csináltattam, de aztán feladtam. Maradtam a normál szemüvegemnél, sportosabb kerettel.
Avagy persze arany áron lehet csináltatni profi dioptriás kerékpáros szemüveget.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Ringman
nagyúr
válasz Khelben #295928 üzenetére
lehet így hozzáállni, csak ez a maradi nézet, a "sportág" átalakul, ez van (értelme sincs már keskeny külsőket használni spec. felhasználáson kívül (már ha belemegy a vázba/villába) - pl hegyimenők vagy tt-sek)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
dom1n0
senior tag
válasz Roland861010 #295962 üzenetére
Igen. 1 év múlva gondold át. Addig tekerd.
Jó pedált azért lehet hamarabb is -
lsebestyen
addikt
válasz Roland861010 #295962 üzenetére
Persze. Egy jó kerékszett és külső sokat tud dobni rajta.
-
Ringman
nagyúr
válasz Roland861010 #295962 üzenetére
majd egyszer igen, de kipróbálni ezzel is ki lehet, 0km-esen felesleges a csere.
ár/érték arányban a külsőcsere a legjobb (ha a nyereggel nincs bajod)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Roland861010
veterán
Na elvileg a gép 10.5Kg.
Ebből bő 1kg a SCHWALBE MARATHON PLUS HS440 622-25.
Plusz az ormotlan taposó pedál ami szerintem a Rosebol kiindulva olyan 600g?
Nem tudom a Giant SR-2 kerék szett milyen nehéz lehet.Érdemes lehet ezeket majd egyszer cserélni?
-
Ixion77
addikt
válasz kovacs65 #295957 üzenetére
Szerintem az a gond, hogy olyan messze kellene legyen az arctól, hogy az már fölöttébb fura lenne. Azt sem tudom, mi tartaná egyáltalán a fejeden. Sisakra fel lehet rögzíteni. De ha nincs sisak akkor mire
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
addikt
válasz jjeahh #295956 üzenetére
Amiről te beszélsz, az egy szakértői szintű eszmefuttatás a kerékpárok kategorizálási világának érdekességeiről.
Amiről én írtam, az általános tömegigény és tudás, amire tömeggyártást és értékesítést lehet alapozni.
Szerintem egy átlagos sportboltba betérő "kerékpárt szeretnék venni" vásárlókat ha megkérdezünk hogy mi az a "fully", akkor 100-ból 80 azt mondja hogy "fogalmam sincs", 18 mondja azt amit én leírtam (elől-hátul teleszkóp hosszú rugóúttal), a maradék 2 blablázna valami olyasmit mint te.
Az a kettő ráadásul nem is venne ott bringát, mert sokkal tájékozottabb már annál, hogy az eladó mondja meg neki hogy milyet érdemes neki vennie"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
kovacs65
senior tag
Helló!
Szerintetek létezik olyan, kerékpáros szemüveg, amely alatt hordható a normál dioptriás is?
Sisakot már láttam ilyet, de szemüveget még nem.
THXRyzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ixion77 #295949 üzenetére
Szvsz neked mást jelent a fully és az xc, mint ami valójában. Létezik gravel fully, xc fully, trail, AM, enduro, DH fully és más-más igényekre, célra, terepviszonyokra vannak kitalálva. A kategóriákat meg nem az határozza meg, hogy van-e hátsó felfüggesztése vagy sem. Egy hardtail lehet xc, trail, AM, enduro is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dom1n0
senior tag
válasz Roland861010 #295953 üzenetére
Na végre az okosra hallgattál. (rám )
Hátszelet és sok türelmet kívánok -
vallas
őstag
válasz Roland861010 #295939 üzenetére
Én már az elején megmondtam....
jó lesz az , körhátszelet hozzá................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
nagyúr
válasz parandroid #295934 üzenetére
5 bicaj van itthon, és egy se az enyém... és két hete végre el is tudtam adni egyet, addig 6 volt. képzeld, ha nekem is lenne három, hol tartanám őket? bérelhetnék külön albit a bringatárolóknak.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
parandroid
félisten
válasz Ixion77 #295938 üzenetére
Ez egy jó összefoglaló.
Tin: Nekem a mindenes bringám most az ‘országútiasított’ cross trekking. Alapvetően rendben van, de nem szeretem a flat bart, hiányzik a kos, illetve lehetne az mtb-s 1x12 helyett 2x10 rajta, az én igényeimet jobban kiszolgálná. És… máris a gravelnél vagyunk. Egyedül a rugós első villát hiányolnám, az néha igen kényelmes tud lenni, de gravelre azért nem tennék. Valszeg gravel lesz ebből, de nem akarok drágát, hogy ott lehessen bárhol hagyni, meg a klasszikus, hosszított gravel geo, meg az idióta flalre-es kormány sem kell, szóval keresek valami alu országútit tárcsával, meg férjen el benne max 37-es gumi (32 is lehet, hogy elég), a cross trekkinget meg kicsit ‘visszamontenbájkosítom’ egy univerzálisabb gumival. Az XC-nek meg mennie kell, abszolút nem az én műfajom. Ja, a karbon országúti meg azert must have, ha valaki komolyan veszi ezt a részét. Szóval meg is van a 3. Ennél kevesebbet nem szívesen tartanek, az már kompromisszum, meg lemondás valahol, olyan bicikli nincs, ami mindenre jó, hiába szeretnék a marketingesek a gravelt ilyennek beállítani. Lásd még suv…
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ixion77
addikt
válasz jjeahh #295948 üzenetére
Ok, akkor a hozzászólásaimban helyettesítsd az XC-t hardtaillel, és úgy talán már számodra is jó lesz.
Nekem fully: aminek van elől is hátul is teleszkópja, elől 100mm feletti.
XC: aminek csak elől van teleszkópja, 80-120mm rugóúttal.Amiről te beszélsz, azok már apró szemantikai kukacoskodások. Ez nekem nem downcountry. Azon túl, hogy egyáltalán nem érdekel hogy mi az a downcountry, mert az egyszeri bringavásárlók szintén nem tudják, ergo tömegértékesítési szempontból nem lényeges. Nem vettem figyelembe az egykerekűeket sem, a mulleteket, a fixie-ket, és még millió mást, mert lényegtelen rétegigény mind.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ixion77 #295947 üzenetére
Pedig az xc lehet fully is, nem a hátsó rugózás megléte határozza meg a kategóriát. A downcountry meg simán lehet hardtail is ( [link] [link] [link] ), bár lassan összeolvad az xc-downcountry vonal és egyszerűen csak modern xc-k lesznek. Legalábbis a jelenlegi trend látszólag erre tart, sok gyártó már nem ad ki az új xc modellből downcountry verziót, hanem egyszerűen downcountry geoval dobják piacra az új xc modellt és kész a modern xc.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ixion77
addikt
válasz jjeahh #295946 üzenetére
Lehet, hogy azért beszélünk el egymás mellett, mert az XC számomra határozottan és kizárólag hardtail?
A downcountry számomra a fully egy alkategóriája."Ja, az összes montis ismerősöm tévedésből vett bringát, sőt, egy haverom nemrég biztosan tévedésből váltott vissza AM-ről xc-re"
Vagy már nem egyszeri kocabringások, akik az eladott bringák java részét veszik a piacon.
Mindegy, hagyjuk. Nyilván neked, mint XC rajongónak úgy tűnik mintha ez a kategória élne és virulna. Gondolom, aki mániákus görkorcsolyás, az is úgy érzi hogy az a sportág virul, vagy reneszánszát éli. Én viszont azt látom, hogy az XC-ket kell legdurvábban leárazni hogy megvegye őket bárki.
Márkás, modern, karbon, jól felszerelt Scalpel HT 3 €1650-ért?! Mutass hasonló leárazásokat gravelből... Nincs, mert nem kell ennyire durván leárazni hogy elmenjen.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ixion77 #295945 üzenetére
Hát ebben nem értünk egyet, oké, hogy amerikában a trail a legmenőbb monti (bár ott is nagyon megy most a downcountry, ami gyakorlatilag xc), de nálunk egyelőre az xc a leggyakoribb és nekem nagyon úgy tűnik, hogy ahelyett, hogy kihalna, inkább csak egyre népszerűbb lesz, mert egyre univerzálisabbak. Nem csoda, hogy a 120mm rugóutas klasszikus trailok lassan megszűnnek létezni, átveszi a helyét a modern xc. Na mindegy, csak nem értek egyet és szerintem félrevezető volt az a kategorizálás.
"Az XC is versenyzői körökben támadt fel mostanában. Azért, mert ők egy XC-vel is meg tudják csinálni azt, amihez kocabringásnak fully kell (meg motor )."
De milyen fully? Ugy-e megvan, hogy xc is lehet fully, sőt, gravel is?
"Hétköznapi emberek szerintem tévedésból/megszokásból veszik, vagy amiért én is vettem: mert jóval olcsóbb mint az azonos kategóriás gravel. Esetleg mert ódzkodnak a koskormánytól."
Ja, az összes montis ismerősöm tévedésből vett bringát, sőt, egy haverom nemrég biztosan tévedésből váltott vissza AM-ről xc-re . Gravellel meg pl. megnézném ki teker ki 20%-nál meredekebb emelkedőkön.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ixion77
addikt
válasz jjeahh #295943 üzenetére
"Fullyból graveltől xc-n át a DH-ig létezik minden, szóval milyen fullyról beszélünk? Mert fully és fully között óriási különbség lehet."
Igen, mint a négy csoportnak amit írtam vannak további alkategóriái. Írtam ezt is. Nem csak a fullynak, e-bikenak, de még a city bikenak, sőt már a gravelnek is.
Mindazonáltal a gravel szerintem nem a fully alkategóriája. Számomra a fully 100mm feletti első rugóútnál kezdődik.Olvastad az első bekezdést?
"egyszeri, nem versenyző bringás számára"
A professzionális igény az teljesen más, de a tömeggyártók nem abból fognak (közvetlenül) meggazdagodni.
Az XC is versenyzői körökben támadt fel mostanában. Azért, mert ők egy XC-vel is meg tudják csinálni azt, amihez kocabringásnak fully kell (meg motor ).
Hétköznapi emberek szerintem tévedésból/megszokásból veszik, vagy amiért én is vettem: mert jóval olcsóbb mint az azonos kategóriás gravel. Esetleg mert ódzkodnak a koskormánytól.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
eddie1978
senior tag
válasz stickermajom #295923 üzenetére
Az hogyan működik? Nyitok egy másik account-ot sk deka oldalon?
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ixion77 #295938 üzenetére
"Fully: Aki igazán terepezik, az idővel úgyis ennél fog kikötni. Ezért is haldoklik az XC kategória."
Fullyból graveltől xc-n át a DH-ig létezik minden, szóval milyen fullyról beszélünk? Mert fully és fully között óriási különbség lehet.
Az xc haldoklik? Szerintem pont most virágzik igazán, annyira menő lett az xc sportág, hogy már a trail-enduro teszter oldalak is tele vannak xc-s témával. Az elmúlt két évben talán egyik legdivatosabb kategória volt az xc-downcountry... szerintem."XC/trekking/fitness.... Szóval kezdőknek"
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz Roland861010 #295939 üzenetére
Gratulálok, végre! Akkor most lehet hajszolni a kilométereket! Képet azért kérünk!!!
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Ixion77 #295938 üzenetére
Köszönöm az összefoglalót
Akkor az endurance ha jól értem a "rendes" országúti és a gravel között helyezkedik el félúton kényelem, gumiszélesség, pakolhatóság, funkcionalitás szempontjából.
A fitness-ben magamra ismertem ezzel "ez már megvan egy másik meg megint pénzbe kerülne"
-
Sleek
senior tag
válasz Roland861010 #295939 üzenetére
Gratula a bringához. Én a gtr mellé néztem most egy cento10 sl -t 550ezer ft. Viszont ennyiért már azért bőven lenne használt tárcsafékes országúti is. Remélem hamar megveszik, mert így nem kisértem a sorsot és nem kattan meg az agyam
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Ixion77
addikt
Az "üzleti szempont" lényege, hogy mi az ami eladható nagy mennyiségben jó áron. Közelítsük a kérdést abból a szempontból, hogy egyszeri, nem versenyző bringás számára minek van racionális értelme:
Gravel: Mindenkinek aki hajlandó koskormányt használni. Kényelmesebb mint az outi, univerzálisabban használható, és csak minimálisan nehezebb/lassabb. Ha valaki arra vágyik, lehet rá rakni virsligumit is, és 95%-ban outija lesz.
Fully: Aki igazán terepezik, az idővel úgyis ennél fog kikötni. Ezért is haldoklik az XC kategória.
City bike: azoknak akiknek a bringázás nem sport, nem élmény, hanem közlekedési eszköz.
E-bike: azoknak, akik hegyes környéken élnek, amelyekre élvezik hogy könnyen feljutnak, majd jókat gurulnak lefelé. Továbbá azoknak, akik csendes és takarékos motorhelyettesítőnek használják közlekedésre, amihez még jogsi sem kell.
XC/trekking/fitness: azoknak akik nem hajlandóak koskormányt használni, de nem is mennek komoly terepre, de azért sportolnának is, de azért nem nagyon... Szóval kezdőknek. Idővel úgyis áttérnek az előbbi négy kategória valamelyikébe, vagy ha nem, akkor csak azért nem, mert "ez már megvan egy másik meg megint pénzbe kerülne".
Az összes egyéb kategória szerintem már csak a marketingesek "munkájának" eredménye, gyakorlati haszna nincs (vagy csak nagyon speciális esetben), vagy a fenti kategóriák egy alcsoportja (endurance, touring, folding, touring, cyclo-cross, triathlon, fixed, hybrid, ...).
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Sleek
senior tag
válasz Roland861010 #295931 üzenetére
Vedd meg ezt. Most 950ezerért elhozható
Nem szekállak de tényleg szép bringa
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Tin
veterán
válasz parandroid #295934 üzenetére
Igen, de ha egyre van hely a kis albérletedben, amivel mindenhova + sportolni és kirándulni IS akarsz járni, na akkor? Mondom, szerintem ez lehet az oka. Hogy ha műkedvelő országútis vagy, de néha mennél gravelezni, akkor kicsit gravelesítik az endurance-t neked.
Mindegy, valószínűleg túllihegtem. Csak érdekeltek a vélemények, hogy jól látom-e.
-
Bandit21
addikt
válasz parandroid #295933 üzenetére
Klaviatúrára szerelhető watt-mérő nincs?
(Remélem mindenki veszi a lapot, nem sértésnek szánom.)
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
parandroid
félisten
-
parandroid
félisten
válasz Roland861010 #295931 üzenetére
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tin
veterán
válasz f_sanyee #295927 üzenetére
Igen, ez a lesz egy ilyen és egy olyan egy jó móka annak, aki tényleg sokat bringázik és van helye tárolni is őket, de ha valakinek egy bringája lehet, akkor melyik lenne az?
Szerintem a gyártók ezért csúsztatják az endurance-t a gravel felé, hogy mindegy melyiket veszed, legyen egy mindenféle terepen (relatíve jól) használható géped, nem? Találgatok csak, mert a piacon valószínűleg inkább az üzleti szempontok döntenek.
Nézd meg dom1n0-t, ő sem tudja még, mit is akar igazán, vagyis persze országúti, na de télen, na de erdőben, na de...? Na és akkor képzeld el, ha csak egy bringád lehet, akkor mi lenne az?
-
stickermajom
addikt
válasz -=RelakS=- #295883 üzenetére
Nem volt napi használatban, de heti pár alkalommal 5 perc alatt összeraktam. Ha van elég hely, akkor a faltól kicsit messzebb is össze lehet rakni ezt a fajtát és akkor nem kell szerelgetni.
-
f_sanyee
senior tag
válasz Roland861010 #295926 üzenetére
Király! még egy wattmérőt kéne venned a strava tippelője helyett
Jobb választás volt sztem a modernebb bringát venni. -
Khelben
nagyúr
válasz Ringman #295925 üzenetére
Hát nem tudom, a Speci Roubaix nekem már közelebb van a gravelhez, mint az országútihoz, a csillapító betétekkel. Defy szintén a 11-36-os hátsó sorral. Az ADHX-et meg a Time is úgy hirdeti, hogy "gravel frame". Szóval ez már hit kérdése, hogy széles gumis országútik vagy keskeny gumis gravelek. Én továbbra is úgy gondolom, hogy ami 32-es gumi felett fogad, az már nem endurance országúti, hanem (félig) gravel.
-
-
Roland861010
veterán
Jó lesz ez a Giant Defy..
Csak próbára mentem vele és 10s -et hoztam ugyan ott.
Igaz a Strava nem akar frissülni. Mert a régi időt mutatja. -
Ringman
nagyúr
válasz Khelben #295922 üzenetére
endurance -> allroad vagy papíron marad endurance, pl az új giant defy 38-as külsőt is tud fogadni.
look optimum 765 34 mm, speci roubaix 38-40 mm (!), time adhx 35-40mm, trek domane 38mm.
a touron is mennek már 30-as külsővel (24-25-ös belső felniszélességű kerékszetten, szóval lehet az felfújva 30+ mm is).
pirellinek lesz 40 mm-es outi/endurance külsője (ill. van, csak még nem kapható)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Tin
veterán
válasz Khelben #295922 üzenetére
Pinarello Dogma 35mm, Specialized Roubaix 40mm, Cannondale Synapse 35mm, Liv Avail 38mm, Ridley Griffin 40mm, Canyon Endurace 35mm, Trek Domane 38mm, Giant Defy 38mm.
Ez csak pár. Mondom, láttam több videót a friss bringákról még az év elején, és ott ezt emelték ki. Ezért is kérdeztem rá, hogy most össze akarják csúsztani ezt a kategóriát a gravellel? Oké tudom, a hajtás itt országúti, illetve a geo is más...
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
Országútin én még nem láttam 40-et, 35-öt is csak a Merida Scultura Endurance-nél, de az meg félig már gravel. A "normál" endurance országútiknál 28 vagy 32 a max.
Az 1x hatalmas dolog terepen, összehasonlíthatatlanul jobb, mint a 2x. Nyilván van hátránya is, de az eltörpül az egyszerűség, kényelem mellett, hogy nem kell elöl váltani. Én országútin is szívesen használnék 1x-et, csak hülyén nézne ki.
Szerintem ott van egy kis félreértés, hogy mindenáron el akarod különíteni éles határral az egyes kategóriákat. Nincs éles határ, vannak összemosódások, két kategória közötti biciklik.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
senior tag
Bocs, sírás következik.
Decathlon Rockrider Race 940-et vennék XL méretben. Magyarországon kívül sok EU országban lehet rendelni az XL méretet legalább egy hónapja (fr, de, es, it, at, pl, si, cz, sk, ro, bg amiket néztem). Most már kezd elfogyni az a 10 darab, amivel indult. Mi a pöcsöm van itt, hogy uganda alsón is lehet kapni viszont magyarisztánban nem? Mielőtt megdöglök, még jó lenne egy faxa bringát venni a cx mellé. Írtam deka ügyfélszolgálatnak hogy wtf? Továbbították az illetékesnek a kérdést, majd válaszolnak. Trek Supercaliber sincs sehol, holott februárra ígérték (germani-ban van egy helyen m és l méret).
-
Tin
veterán
válasz Alexios #295917 üzenetére
Jó, ha a váznál maradunk, oké értem, a gravel felegyenesedettebben ülős. A kerékszélesség biztos? Láttam pár videót, országútikon (endurance) is kezdik a 35 meg 40-es férőhelyeken biztosítani. Vagy a 40 már meg is van, de csak sárvédő nélkül. A felfogatási pontokat nem írtad, de gondolom azt nem akkora szám felpakolni az endurance bringákra is.
A váltás... biztos, hogy csak az 1x hajtás passzol a gravelhez? A GRX-et megértem, szarabb úton nekem is csapkod néha a lánc (Ultegra), még a valamivel könnyebb áttételezést is, de én 1x-essel nem biztos, hogy szívesen vennék gravelt, mert akkor meg országúton korlátoz be (nem az áttétel-tartomány, hanem a fokozatok közelsége).
#295916 mauimagic: ez egy érvényes észrevétel, de akkor miért tolják rá az endurance-t a gravelre, és a gravelt meg teszik egyre kényelmesebbé?
#295919 rétisün: és tényleg van igény mindkettőre? Vagyis a "rendes" országútival annyival jobbak az "amatőröknek", hogy legyen értelme az endurance kategóriának is? Nem a hülyét játszom, érteni próbálom. A versenyzőknél, profiknál, sokat menőknél teljesen világos a "top" kategória, de a halandóknak nem jobb egy endurance, mint végállomás (országútiban nézve)?
[ Szerkesztve ]
-
-
vallas
őstag
válasz fulton #295907 üzenetére
Nem az volt a baj, hogy leírtad, hanem a stílus ahogy írtad....
Arra ugrottak, és a többi utána már hozta egymást...
szerintem mindenki engedje el.... te nem tudtad, hogy miért ilyen szín, és "érdekesen" fogalmaztál, és a többiek is ilyen módon reagáltak rá....peace!!!
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Alexios
veterán
Én amiket néztem mostanában endurance biciklik(rose, canyon pl) azokra 32-nél szélesebb gumi nem megy fel, míg egy gravel vázon minimum 45 fel szokott menni, egyeseknél szélesebb is, illetve általában rövidebb valamivel a reach is ezeken mint az endurance vázaknál. Aztán ha váznál tovább tekintünk nyilván felszereltségben még jobban eltérnek, pl. endurancenél kevésbé gyakori a 1x váltó(bár előfordul), nincs a váltókon kuplung, kerekek másak adott esetben, stb.
-
mauimagic
senior tag
Pont most van egy új Kontra podcast a gravelről...
"Életérzés", "Woodstok feeling", hasonló bullshitek repkednek...
A lényeg szerintem, hogy az ebike-on kívül csak a gravel eladások pörögnek, úgyhogy minden gravel, amire rá lehet szerelni egy koskormányt, meg rá lehet ültetni egy flanelinges, Ferenc Józska bajszú hipsztert...
Ha duplavállas DH telóval kell adni, kit érdekel, csak vigye a nép -
Tin
veterán
válasz lsebestyen #295914 üzenetére
Nagyon jó. 300 km-t belevertem a láncba úgy, hogy hiba nélkül ment mindenhol, és teljesen tiszta maradt a hajtás. 300 km-nél Smoove-oztam, hát ezzel már nem olyan tiszta, de mindegy. A 300-at is csak azért tartottam be, mert gondoltam hogy ennyit ajánlanak, legyen ennyi. Viszont csendesebb lett a lánc a Smoove után.
Innentől már én is waxolni fogok, a Smoove-os adagolást csak azért csinálom, mert bevásároltam belőle (na jó, meg azért nem akarok 300 km-enként láncot forgatni)
-
lsebestyen
addikt
-
Tin
veterán
válasz balintbaba #295908 üzenetére
Írtam délután egy hozzászólást, csak aztán nem küldtem el, hogy valójában mi is a gravel?
Egy kényelmesebb geós, szélesebb kormányos, nagyobb kereket fogadó, jobban pakolható országúti? - én ezt fogtam fel belőle.
De akkor mi az endurance bike? Merthogy az meg mintha csúszna össze vele.
És végül akkor mik a mostanában megjelenő telós gravelek?Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de az nem feltétlenül baj, ha tisztába tesszük a dolgot. Merthogy ezt már régóta nem értem.
-
Tin
veterán
válasz fulton #295907 üzenetére
Ha te rúgsz bele másba, mint pl. múltkor Dark Archonba, akkor az persze normális, ahogy buzizni is normális tőled, de ha valaki ezért pellengérre állít téged, azt meg nem akarod megérteni?
Azért lettél célkeresztben, mert odaálltál. Tudod, tátott szájjal a f.szerdőben, esetedben rózsaszín mezben...
Mellesleg nincs gáz, bárkinek lehet rossz napja, waxoljunk egyet, mesélj inkább, végül hány km-nél forgatsz mostanság?
-
dom1n0
senior tag
válasz balintbaba #295908 üzenetére
Egyet ertek veled, viszont ezek olyan dolgok sajnos szerintem hogy amig az ember nem probalja ki, nem tudja melyik mukodik igazan neki.
-
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #295908 üzenetére
szerintem az az előnye a suspension stemnek, hogy nincs/minimális szervizigénye és 10 perc alatt lecseréled. a 20 mm-es "rugóúttal" rendelkező eesilk nyeregcsővel sincs problémám.
néztem én is az akciós sid ultimate-et 530€-ért a monstercrossra, de végül letettem róla, az 1000€-s lauf villát elfogadnám azért (de most parkolópályán van a bringa éppen, lehet leszedem a kormányt is róla aztán átrakom a koskormányosított, korábban egyeneskormányos túrabiciklire. )
nekem nem kényelmes a flatbar (vagyis kb 50 cm-es fixikormány jó lenne vsz), de azzal sem vagyok beljebb terepen
különböző alt-barokat próbálgathatnék persze, de a nagyon széles "gravel" kormányokat sem értem.a gravel ott tart, mint korábban az mtb, elkezd(ett) diverzifikálódni.
szerk:
Főleg, ha már fullos országúti is van mellé.
outit ki fogom próbálni majd, ha átvergődök egyszer a bikefitproblémáimon, de átlagembernek jó outi is ott tart, hogy már 35 mm-es külsők is elférnek.amúgy az endurance meg át fog alakulni allroadra, opcionálisan 35-38 mm-es külsőket befogadva
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
balintbaba
tag
válasz Ringman #295906 üzenetére
De ha már elöl van teleszkóp egy gravelen, akkor miért nem vesz az ember inkább hardtail montit? Főleg, ha már fullos országúti is van mellé.
Komolyan kérdezem. Jobban néz ki a gravel instagramon és jobban is pakolható bikepackinghez, tudom. Nekem még mindig szilárd meggyőződésem, hogy a gravel gravelra való (nagy megfejtés ), szöges ellentétben azzal, amivel pár éve a gravel műfaj elindult, miszerint ez az egyetlen bicó, amire szükséged lehet. Az igazi all-rounder kerékpár szerintem egy egyenes kormányos bicó. Jó pár sztorit olvastam Straván, amiben a sporttársak picivel nehezebb terepnél is azt írták, hogy a gravel már nem oda való, illetve hogy a monti mennyivel kényelmesebb lenne.
Nem utálkozni akarok és a szemellenzőm is levettem, de szerintem nagyon sokan tévesen mennek el gravel irányba.
fulton: Szerintem senki nem vette magára, mindenki arra próbált ösztökélni téged, hogy legyél egy kicsit elfogadóbb. Más-más stílusokban, de ez volt a lényeg. Na meg, hogy legyél picit igényesebb az írásképedre.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz parandroid #295887 üzenetére
Igen, az h itt megy a személyeskedés ezerrel az nem baj .Itt ha valaki leirja h nem tetszik a rózsaszin neki, akkor jönnek a támadó személyeskedő magukat valakinek képzelők. mert összetörtem a kicsi szívét...magara vette mert mitadisten ő is pepitaban teker én ne vegyem magamra ha netán valaki a feketét ócsarolja .... vicc "felnőtt emberek". amivel nincs semmi baj, de az h tolja az idióta lekezelő személyeskedesét azzal igen. Aztán a maradék fultonista is élve a lehetőseggel rácuppan mint gyöngytyúk a takonyra és tolja a lekezelő hszket.. kemény színvonal lett itt...tisztelet a kivételnek!
Lényegében minden topiknak megvannak a maga trolljai.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #295904 üzenetére
utólag még mindig lehet redshift/cane creek/egyéb "csillapításos" stucnit rárakni
---
volt szó fentebb a szíjhajtásos gravelről:The Priority Gemini Pinion Gravel Bike Has A Gearbox & Belt Drive For $2999
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
dom1n0
senior tag
válasz mauimagic #295901 üzenetére
Köszi! Szerintem egyelőre megfogom a mostani montit és elmegyek vele Mátrába, Cserhátba tekerni, hogy ott mennyire adja ki, mennyire élvezetes menni vele, a pénteki nyugis reco kört itt nálunk nagyon éltem (lehet a hátsó nagy tányérok miatt )
Toobee: Köszi, nekem is az tetszik a legjobban. A Szepterben a rugós villa tetszik, hogy talán nem rázza szét a kezem szarabb terepen. Aztán lehet fölösleges, frac se tudja
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz dom1n0 #295790 üzenetére
Terra elég montis, nekem nagyon bejön. Cimbim most vett, nekem pedig szintén az volt a befutó, csak akkor nem volt kapható, mikor vettem bringát, így lett a Checkpoint. Ha nagyon montis irányba mennél vele, akkor meg a Szepter. Cube-ot biztos nem venném, ha lehet Orbea is (sorry a Cube gengtől ) Terrának amit fel tudnék hozni negatívumként, hogy nagyon szűk a váznyílás, tehát a luchboxba korlátozottabb a pakolási lehetőség, mint a Checkpointnál. Persze attól még van és nagyon tiszta lesz vele a bringa, a szükséges dolgokat pedig így is bele lehet tenni. Szóval én Terráznék.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
senior tag
válasz dom1n0 #295891 üzenetére
Tavaly Crosskovácsi előtt volt nálam bő 1 hónapig egy karbon HT. Sokkal gyorsabb voltam vele szinte minden szituban, kivéve a technikás lefeléken, mint a 140/140-es karbon Neuronnal.
Utána viszont jött az Oiz, 120/120XCdánkántrí gép.
Lehet hogy csak annyi van, hogy az én szintemen nem jön ki a különbség, de XC felhasználásnál, amire ezek valók, a HT gyorsabbnak tűnik, de nem az, vagy csak minimálisan.
Lefelé meg fordítva, de hasonló a helyzet.Röviden szerintem annyi, hogy attól ne félj, hogy a HT kevés lesz valahol, nem bikeparban fogod használni.
Egy dologban biztos jobb a fully, hosszabb tekeréseknél nem fárad el a hátad, másnap nem érzed magad szarul, de ez lehet egyénfüggő, nekem 3 óra felett már jól esik a fully.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BestBuy ruhás topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Asszociációs játék. :)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- EA Sports WRC '23
- PlayStation 5
- Képregény topik
- Olasz webshop szivárogtat Honor Magic7 árakat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest