-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Ixion77 #283078 üzenetére
ez runner is mondta már párszor, hogy sajnos nem szerelhetőre gyártják az ebike motorokat. a múlt héten beszéltem a sógorral, ő a boschnál dolgozik mint fejlesztő mérnök, és elmondta, hogy ne is várjak ebben változást. meg azt is, hogy a mostani generációval már elérték azt a teljesítményt, ami racinálisan egy ekkora tömeggel rendelkező motorból kihozható, úgyhogy ezen a területen sem lesznek egetrengető változások a jövőben.
-
szkink
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #283097 üzenetére
Tényleg drága,köszi,
sajnos nem találom a kompatibilis fékek között az enyémet GRX400
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
szkink #283091 üzenetére
G05S-RX...halk és fog mint a zöld festék...csak egy kicsit drága.
#283093
mauimagic...ahol már ilyeneket csinál a fékcső ott nagy lehet a baj, máshol mindenhol szerintem csak képzeleghetsz ha úgy érzed jobban fog a fék attól az ezredmilliméterektől mellyel egyik jobban "tágul" a másiknál nyomás alatt. Ugyanakkor a méretpontosság, strapabíróság (UV, hőmérsékletkülönbségek, kopásállóság stb.), rugalmasság nulla °C alatt is, stb. ami számíthat.[ Szerkesztve ]
-
-
peetie1
aktív tag
válasz
Ringman #283090 üzenetére
Van gaerne téli cipőm a lookos pedálhoz (mondjuk lefagy benne a lábam, 0 fokban még arra is kamáslit kell húzni). Télre feltettem a platform pedált az alura, de annyira jó hogy nem kell csatolgatni, hogy ezen a bicajon így is marad. Csak ezt az xpedo spry pedált találtam rendes grammbuzulósban.
Nehogymá fél kilós pedált rakjak rá.
jjeahh: Ja, én nem sokat húzok becsatolva sem, szóval nemgond. (lehet meg kéne tanulni végre kerékpározni?)
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
senior tag
válasz
Hasaggymeg #283076 üzenetére
de simán elképzelhető, hogy jobb....kíváncsivá tettél egy fékcső hogyan lehet jobb.
Kérdezd a Goodridge-t! Az egész bizniszt aplaceboraNASA fékcsőmérkökök technológia újitásaira húzták fel.
Ezért is van az, hogy a Goodridge-el hamarabb megállsz...ja nem...szal a Goodridge nem robban szét nagy terhelés alatt, ellentétben a...ja nem...
Muszáj neked mindenbe belekötni??!
BTW bringás felhasználásra értem, mielőtt még valaki belekeverné az autóipart, ahol 300km/h-ról még kell állítani 2 tonna vasat pár mp alatt...[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz
peetie1 #283088 üzenetére
Ízlés, megszokás kérdése, én hamarabb vennék városba, bevásárolni, hamburgerezni egy túra-spd cipőt, mint platformpedált, pl. a Shimano MT szériás cipőiben akár egész nap is lehet gyalogolni, az MT7-ben gyalogtúrázni is voltam. Cipőt cserélni sokkal egyszerűbb, mint pedált cserélgetni, főleg, ha összerohad a hajtókarral. Spd-hez szokva a platformpedál nekem kínzás, állandóan húzni akarom és mivel nincs becsatolva a cipő, rúgom le a kormányt, attól félek elesek. Persze aki becsatolós pedállal is csak taposva teker, annak annyira nem is szükséges az spd.
szerk: ja, becsatolós téli cipőből sokkal nagyobb a kínálat, mint platformpedálosból, szal ha fázós a lábad, ez is elég komoly érv az spd mellett, szvsz egy rendes téli bringás cipő bringázni fényévekkel jobb, mint bármilyen bakancs. Szélállóbb, melegebb, erre van kitalálva.[ Szerkesztve ]
-
szkink
aktív tag
Sziasztok.BR-RX400-as féknyereghez keresek nem visítós betétet,a jelenlegi K03S helyett ami kb úgy szól mint a hajókűrt.Valakinek tapasztalat más bevált betétről?
-
peetie1
aktív tag
válasz
Ringman #283086 üzenetére
Legjobb mikor bakancsban nyomod le az emelkedőn az spdseket
Akkor visszatekerem legalább az egyik oldalra a bütyköket, aztán majd meglátom. Az alu vázas bicajra sztem teljesen jó a taposó pedál, pláne télre. Meg így el lehet menni nyáron is enni egy hamburgert az országútival, és nem kell az spd cipőben végig csattogni. Szóval kirándulni jó ez így. Sebességre meg ott a karbon bicaj a rendes országútis pedállal. -
SteveAd
tag
válasz
dom1n0 #283077 üzenetére
Itt kellene vegigmenni a pontos tipussal, majd ha az megvan, akkor a "Conversion" alatt kivalasztod a "Convert to Sram XDR 12/142"-t es megadja az alkatresz gyari szamat (gondolom atutos, de van 5x135 opcio is persze).
Pelda [link]Bocs, csak utana olvastam, hogy mar elvileg meg is talaltatok. De azert a DT Swiss support oldalon ellenorizd te is
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #283084 üzenetére
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #283084 üzenetére
kupakkal (és sorral) együtt lejön a szabadonfutó, a ratchet és a rugó nincs a csomagban, akkor a lejövő szabadonfutóból azt kell kibányászni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
dom1n0 #283077 üzenetére
Ha jól csalódok akkor neked egy ilyen kell és kész. [link] ...kupakot lekapod, szabadonfutót lekapod, szabadonfutót feltolod, kupakot feltolod. Látom lemaradtam.
#283083
peetie1...tény, hogy ha már szegecses akkor inkább ilyen, melyről biztos nem csúszik le a cipő...amit ugye így hamarabb is szétszed, de hát valamit valamiért. Ugyanakkor ilyent országútira olyan lehet kábé mint bakancsban keringőzni.#283079
jjeahh...én a hasonló Shiminél olcsóbb BBB és Ashima betétet sem találom...a jobbat meg már rég nem, de azt tudod.
[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
Ilyen bütykös pedált használ valaki? Montis pedál, de télre nekem tök jó az országútira is, annyira hogy lehet nyárra is fent marad. Tök jó mert könnyű, nagy felület, csak kimarja a cipő talpát (five ten freerider pro). Kicsavartam a bütyköket, de így azért meg félek tőle hogy ha vizes lesz a pedál vagy a cipő, akkor esetleg lecsúszik majd a lábam róla. Van erre valami bevált kendács technológia?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #283076 üzenetére
Szerintem simán lehet erősebb, ellenállóbb a hővel és nyomással szemben, így a fékerőt növelheti. Nem véletlenül van Shimanoból is többféle. Persze ez csak elmélet, valójában majd kiderül...
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
addikt
válasz
Dark Archon #283074 üzenetére
Pénz van, törődés nincs.
Nyugatabbra rendszeres látvány a néhány éves e-bike, ami úgy nyikorog hogy a régi kocsmábajárók is megirigyelnék.
-
dom1n0
senior tag
Egy technikai kérdésem lenne az urakhoz.
Vettem nemrég egy PR1600 szettet Shimano Hubbal. Működik, szuperál, tök fasza.
Ha jól gondolom, lenne rá lehetőség ugye, hogy kicseréljem a hubot SRAM XDR-re?
Ha igen, mely alkatrészek és HUB szükséges hozzá?
Illetve mennyire bonyolult művelet ez?
Ez a videó jó kiindulási alap? [link] -
beleriand72
tag
válasz
Hasaggymeg #283064 üzenetére
Több mint két hete folyamatos éjszakai 12 órázás miatt kicsit átalakult a bioritmus (atomerőmű)
-
válasz
Mezga Aladár #283059 üzenetére
Ne is mondd... én a számítógépen értem ezt tetten. Most, hogy van pénzem jó gépre, nem nagyon van játék, ami lekötne.
Egyébként engem nem zavart a fazon, csak az volt vicces, hogy a BMC-t tutira nem Bikefun nyereggel szerelték, és, ha nem is jött be neki az eredeti, átrakta a libakergetőről.
Valami kis LED vagy elektronika része volt a felsőcső elején, oldalt. De maga a bringa nem volt elektromos, legalábbis nem tűnt fel.
-
beleriand72
tag
válasz
Hasaggymeg #283064 üzenetére
Köszi a tanácsokat. Be tudom játszani a tárcsát hogy ne súrolja, majd csak a helyére megy a dugattyú.
-
dom1n0
senior tag
válasz
Hasaggymeg #283070 üzenetére
Tukor elott szukseges az oszinteseg. De egyebkent egy jo kis feszulos betetes gatyanal nincs oszintebb dolog 😂🤗
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #283068 üzenetére
Shimano 3-4x drágább, szóval igen, van. Ráadásul a fékbetétnél korábban már kiderült, hogy a drágább Shimano összehasonlíthatatlanul rosszabb az Ashimánál, a BBB-t is mindenki jobban dicséri. Ha a fékcső legalább olyan jó, mint a Shimano, már megéri, de simán elképzelhető, hogy jobb.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
dom1n0
senior tag
válasz
mauimagic #283066 üzenetére
Van egy nagy okossag erre amit sokan mondanak, engem is mindig ez nyugtat meg, miszerint a tukornek kell hinni, nem a merlegnek.
A sulyod sokszor nem igazan valtozik, ahogy edz az ember, a glikogenraktarak egyre tobb szenhidratot es vele egyutt vizet is kepesek raktarozni, no az izom is jo esetben ami baromi nehez es keves helyet foglal.
Szoval siman lehet valaki ugyanannyi sulyban marad, csak testkompozicio valtozas van a hatterben, ami meg nem rossz dolog -
jjeahh
nagyúr
Ashima vagy BBB hidraulikus fékcsövet próbált már valaki?
-
mauimagic
senior tag
válasz
balintbaba #283054 üzenetére
Az a baj, hogy kalóriadeficitet nehezen lehet csinálni éhségérzet nélkül, az meg a halálom.
Szerintem nem érdemes hirtelen radikális változást csinálni az étkezési szokásokban, mert azt kb lehetetlen betartani.
Mindig 1-1 dolgon kell változtatni, pl. nem raksz cukrot a kávéba, nem iszod meg azt az energiaitalt/kólát/eszed a péksüteményt/stb, amit szoktál, vagy főétel mellé köretnek zöldséges rizs sültkrumpli helyett...
Ha ezek mellett van mozgás is, akkor hamar el fog indulni a fogyás. -
avl
senior tag
“Comparison is the thief of joy” is a quote attributed to Theodore Roosevelt
magadhoz mérd magad, tök öszintén: az elmult idöszakodat innen ismerve:
de azt is jonak tartom: van motiva, van elörelepesi cel, de büszken vissza is tekinthetsz !! ezek jo egyensulyában érdemes szemlélni -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
beleriand72 #283063 üzenetére
Vedd ki a betétet és tessékeld óvatosan be a renitens dugattyút valami erős műanyag, esetleg tompa fémmel. Meglehet közben kintebb jön a másik, de ha egyformán lógnak be picit a résbe és még a beszerelt betétekkel is elfér a tárcsa a rés közepén, akkor az úgy már valószínűleg jó is lesz. Amennyiben utána mégis besúrol (egyik henger kintebb van, lustább, esetleg a féloldali terhelés miatt nem pont középen kell legyen a kis réssel operáló tárcsa) féktest lazít-fék rámarkol-féktest rögzít néhányszor a míg jó nem lesz...általában összejön. Ez utóbbival is kezdheted, hátha egyből jó lesz... Amúgy meg éjjel aludj, ne fékbetétet cserélj.
[ Szerkesztve ]
-
beleriand72
tag
Sziasztok. Sram hidraulikus tárcsaféken betétcsere után az egyik oldali betét nem ül be a helyére, mert a dugattyú alaphelyzetben picit kiáll (0.5-1 mm). Van valami trükk, ezt visszavarázsolni? Cserét nem a kopás indokolta, hanem csak úgy. Csere előtt nem néztem milyen volt, de nem ért a tárcsa bele, hallhatóan.
[ Szerkesztve ]
-
Napfénysüti
nagyúr
Mentem én is ma egy kört, egész jó idő volt. Felavattam a Craft szettet, jó lesz ez. Nadrág jobban tetszik mint az 575-öseim. A mez meg nem az az ultra passzentos, kényelmes inkább. Asszem Balaton körre is ebben megyek.
-
rétisün
veterán
válasz
balintbaba #283054 üzenetére
a 3.2 az nagyon vastag, én 1.8-ast használok.
az egyszínűekkel nekem nincs bajom, volt kék és szürke camou mintás, az tényleg nem túl tartós:
utólag arra gondolok, az tett be neki, hogy nagyon meghúztam, amikor tekertem fel.
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Dark Archon #283004 üzenetére
Én a balatoni téli bringatúrán is láttam ám arcokat. BMC Teammachine gép Di2 váltókkal, Rudy sisak, Rudy szemüveg, Jack Wolfskin dzseki, de a jól bevált Bikefun nyereg a gépen
Mindehhez olyan 50+-os fazon, nem kicsi sörhassal. Remélem, nem ismer magára valamelyik fórumtag
A sörhas és túlsúly megvan.
Az úgy szokott lenni fiatalon nem igazán van pénz a hobbira, majd amikor a fiókák kirepülnek és a szülő 50 felett, akkor lesz pénz a jó cuccokra ami a fiatal titánokat zavarni szokta.
Ez van. -
Mezga Aladár
veterán
válasz
balintbaba #282994 üzenetére
Most ilyen van mindkét bringán, egyik fehér másik fekete. Már betáraztam ezt a nyári bringára, ha esetleg szükség lesz rá.
Az ár nem igazán érdekel, általában sok évig müxik egy kormányszalag a bringán, és ezek igen jó minőségűek. -
Ringman
nagyúr
válasz
balintbaba #283054 üzenetére
kalóriadeficitet nehezen lehet csinálni éhségérzet nélkül
kezdetnek meg kell inni 6-8 kávét naponta -
balintbaba
tag
válasz
ZavaBalazs #283051 üzenetére
Azt hiszem a fiziknek is van hasonlója. Igen, kb. olyan, mint amilyennek te leírtad.
rétisün: Nekem LizardSkins DSP 3.2 volt. Annyira nem jött be, túl vastag, alig tudtam normálisan feltenni, hamar kopott, és a bandázs egy idő után elvált a fehér ragasztatócsíktól a fékváltókarok környékén. Mondjuk az biztos, hogy ez tapad a legjobban.
Más: Ma is szembesültem vele, hogy emelkedőkön dagadt és gyenge vagyok. Az a baj, hogy kalóriadeficitet nehezen lehet csinálni éhségérzet nélkül, az meg a halálom.
Nyárig hétköznapokra csak a montit fogom elővenni terepre. Talán az segít a motivációban, ha állandóan szívok a nagy belem miatt.
Síkon vígan elvagyok 180-200 wattal, de emelkedőn édeskevés a jelenlegi súlyomhoz.
-
Ringman
nagyúr
válasz
balintbaba #282994 üzenetére
Sram Supercork bandázst bikeinnről 8-10€-s darabáron vettem (2 fehéret meg 1 feketét). van még egy rose és egy supacaz tartalékban, az vmi alzás akcióban vettem 2 éve ~8ezerért.
nuroadon meg egy 4k-s decás van, de azt cserélni fogom idén (vsz a supacazra) -
rétisün
veterán
válasz
balintbaba #282994 üzenetére
a másodiknak linkelt bandázs igencsak egy Lizard Skin koppintásnak néz ki, ami viszont az általam eddig használtak közül messze a legjobb kormányszalag (szigorúan személyes vélemény!)
most nézem, használtál is Lizard Skint, akkor gondolom neked is feltűnt....
-
ZavaBalazs
őstag
válasz
balintbaba #282994 üzenetére
na, ez az előbbi faszán néz ki, ilyeneket néztem most én is alin, tök úgy néz ki, mint a contec goo d2, amit még a majd eladósorba kerülő bicóra raktam fel (2 hónapja
), az nagyon bejött, olya(smi)t akarok majd a bassóra is. ez milyen, viszonylag vaskos, kicsit keményebb, de azért benyomható, a felülete jó gumis?
-
dom1n0
senior tag
Abszolut megertem, modt pont ezen gondolkozok, hogy szegyen szemre a fiammal lemegyek a kondiba, heti 1x csak labazni
Ma is 100rpm fordulat jott ki az egesz korre
Jo marha sok emelkedo van venne, de ha valtok erosebb fokozatra mar erolkodes van, egyszeruen hianyzik az ero -
parandroid
félisten
válasz
MPowerPH #283047 üzenetére
Ma a cross trekkinget vettem elő, mert pontosan tudtam, hogy mit jelent az, hogy idén először van a hőmérséklet 15 fok felett, és mekkora bolondok háza lesz az utakon. Ráadásul keresztülmentem a belvároson, meg utána a Majna-parti nagy bicikliúton, ahol kb vágni lehetett a tömeget, szóval igazából jó döntés volt. Ellenben a kör végét sikerült úgy alakítanom, hogy vagy 15 km-en keresztül volt 20 kmph körüli ellenszelem. Ezt kombinálva a lassítás-megállas-elindulásokkal, 22 kmph átlagot sikerült itt összehoznom. Tenyleg úgy éreztem magam, mint a tengeri majom a vitorlarúdon, néha nagyon hianyzott az aero póz. De a koskormánnyal, meg az spd-sl pedállal ez elég kemény kör lett volna. Ráadásul egy helyen újítják fel a bicikliutat, egy majd egy km-es szakasz le van zárva, egy egynyomos vadcsapásra lettünk leterelve, amin nyakig ért a sár, helyenként tekertem, és a jó kis slick gumival egy helyben pörgött a kerék.
Persze mehettem volna országúti szakaszt is, de ahhoz meg ma nem volt kedvem.
Viszont azt kell mondjam, ahhoz, hogy ebben az ellenszélebn a pedelec sem tudja a rásegítéssel a 25 kmph-t, 25-27 között már könnyedén előzhetők. A légellenállás megeszi a wattokat, önerőből meg senkinek nincs kedve hozzátenni.
p
-
Tin
veterán
válasz
dom1n0 #283044 üzenetére
Persze hogy nehéz hasonlítani, hiszen néhány topiklakót valószínűleg felvinnék a vállamon az emeletre, de megnézném, ahogy ők felvisznek engem akárhová. Tudom, hogy nem lehet almát körtével hasonlítani, és nem is az a célom, hogy 45 évesen KOM legyek. Meg eleve nem is akarok 85 kiló alá menni, mert ott már nem érezném jól magam. Szóval azt a szűk 10 kilót (egy bringa súlyát) még letolom magamról, és amennyit erősödök közben, az talán elég is lesz nekem.
Nem azért járok mászósakat edzeni, mert rekordot akarok dönteni, hanem azért, hogy tudjak hosszabb utakra kirándulni. Itt nálunk nem tudok úgy elmenni egyet jót bringázni, hogy ne legyen benne 2-3 climb, szerintem 1% alatti emelkedéses utat hónapok óta nem csináltam, nem is tudnék. És akkor még nem szálltam vonatra, nem mentem fel a hegyekbe, ahol igazi mászások vannak, és ami valójában évtizedekre szóló kifogyhatatlan élményforrás lesz, de ahhoz bizony fel kell edződnöm egy szintre. Az meg nem fog 2-3 hónap alatt menni.
#283045 jjeahh: pont rád gondoltam a felemeléssel
#283047MPowerPH: kicsit kiokosítottam magam az edézsekkel, és úgy tűnik, hogy Z2-ben a legjobb menni, viszont kellenek bele Z4 intervallumok. Így az útjaim nagy részében a Z2-re figyelek, a mászásokon meg feltolom a pulzust a Z4 tartományba. Így remélem, hogy erősödök. Ezért is mászok annyit amúgy, rövid nehezeket, de hosszabb lazábbakat is. De ezek még csak ilyen 1-2 km-ek 3-6% átlag között, a rövidek viszont 10% körüliek. Szerintem ez segíteni fog, csak idő kell hozzá. Az új bringa valószínűleg segíteni fog a gyorsulásban, de akkor is kell még erő.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Pedig egy outi nagyon sokat hoz sebessegben.
3 eve, mikor megvettem a Jeffsyt, egy Scott Spark -rol ultem at, ami konnyu bringa volt, jol is maszott, meg XC, nem AM. A Jeffsyvel az elso korom a szokasos pecsi utvonalamon vezetett, fel a Jakab hegyre. Ami kb. 450 szint, folyamatos maszas az elejetol kezdve, a kozepetol nagyon durva, sziklas terepen, gyokereken. Scott -al valahogy mindig felertem, nehezen. 1 honapig akkor sem tekertem, es nem is futottam... Jeffsyvel ugy megszenvedtem, hogy 4x kellett megallnom, 200 -ra felmaszott a pulzusom, nem kaptam levegot, pedig 32/52 -es attetellel mentem vegig. Egy szenvedes volt, es rohadtul el voltam kenodve, hogy itt az uj bringa, de nem tudok menni vele, mert nincs eronletem. Aztan felszivtam magam, es igazabol beedzettem magam a bicajhoz.
A vegen mar jottek a KOM -ok is. Na nem maszason, mert az egy tank volt, de jo kis trail -eken, ami technikas, es vegyesen van minden, ott azert hozhato volt a pecsi, nem eppen kicsi mezonyben.
Tedd Te is azt. -
chubby2o6
senior tag
válasz
yanpec #283037 üzenetére
Leütögetheted, de néha cserélni is illik
Hazai webshopban csak ezt [link] találtam, vagy kormánycsapággyal együtt [link] . Utóbbi azért jobb, mert ha külön veszed, tudnod kéne az alsó csapágy paramétereit. A linken 45°-os van, de lehet, hogy a te csapágyadhoz 36°-os kell. Ez [link] ránézésre
45°-os ( a leírásában nem jelzik ), szal akár még jó is lehet.
-
jjeahh
nagyúr
Én most legutóbb olyan haverral tekertem, aki jelenleg épp sokkal erősebb nálam, ezért síkon, enyhe emelkedőn nem bírom a tempót vele. De amint jön egy 15-20%-os emelkedő, azonnal megérzem a 15-20 kiló súlyelőnyömet, hiába vagyok most gyengébb nála, meredek emelkedőn szépen lemarad
. Szerencsém van, mert mászni szeretek a legjobban.
-
Tin
veterán
válasz
ReFleXx #283017 üzenetére
3 kilóval nehezebb a Hyde, de szerintem abból 2 kiló a kerekeken van. A Hyde váza minimálisan nagyobb csak, az alu/karbon villa között sem lehet hatalmas súlykülönbség, szóval a maradék a 2x11 Ultegra és a 3x9 Alivio hajtás különbségéből jön. Merthogy az ülés, nyeregcső, kormányrúd, markolat is tök ugyanaz.
A kerék miatt a gyorsulás biztosan észrevehető lesz, de ez ráülve azonnal érezhető, elinduláskor, gyorsításkor, illetve emelkedőn. További gyorsulás az alacsonyabb és aerobb pozíció miatt, de az inkább nagyobb sebességnél.
#283019 MPowerPH: tudom, de tényleg lassú vagyok. Tegnap az egyik emelkedőm aljára majdnem egyszerre értünk egy sráccal, én kerültem elé, de félúton lassan megelőzött. Röhögve mondtam neki, hogy látod, ennyit tesz a 100 kilóm. Nem volt szétedzett, csak szimplán nem volt elhízott. A súly a mászásnál hátványozottan hátrányos.
Mindezt úgy, hogy az a kb 2 órás edzőköröm, amit rendszeresen megyek (43.3km/520m) , tegnap 6 perccel volt gyorsabb, mint kedden vagy múlt szombaton. 1 egész km/h-val volt jobb az átlagsebességem, és az összes (6) mászáson sokkal gyorsabb voltam. De mégis csak erre volt elég.
Hogy érzékeltessem: a mai 0.68km/65m climbon a Strava szerint a KOM 1:49, a QOM 2:36, az én időm 4 és fél perc úgy, hogy annak örültem, hogy fel tudtam menni eldőlés nélkül, magyarul nem a sebességre, hanem a túlélésre koncentráltam
Szóval nem, dehogy szégyellem a mozgást, de elég messze vagyok még attól, hogy legalább a hobbista középmezőny végére kerüljek egy mászáson.
#283022 rétisün: ma volt a kirándulásnak egy része, amikor pár km-es síkon kellett menni, és egy 60+-os helyi fazon ment előttem egy ilyen régi bringán, totál alacsony pedálfordulattal alig volt lassabb mint én (30 körül mentünk). Azon röhögtem, szerintem a fazon 60+ éve bringázik itt, és bár nem látszik rajta, ő már így meg se érzi
#283024 Dark Archon: nem, merev vázas, és alu villa. A karbon villa azért megváltás lesz a Nulane-en, talán az hiányzik a legjobban erről.
-
-
jjeahh
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz
Oktaan #283028 üzenetére
nem sík az üveg, de nem durván torzít azért, viszont jól kell forgatni ahhoz, hogy láss hátrafelé. persze le kell nézni hozzá, ill. vagy dropsra vagy fvk-ra állítod be, mindkét fogáshoz nem lesz jó, csak az egyikért.
a cateye megoldása jobb amúgy láthatóság szempontjából, de az meg nagyobb sokkal.
#283031 Maximum1
városban (meg országúton) több haszna van, aztán nem szoktam visszacsukni utána. -
yanpec
aktív tag
Sziasztok
A fenti régi rugós villát akarom lecserélni a lenti képen látható levegős telóra. Viszont a rugós telónak a kormányszár tövében van az a lépcsős csapágyház tag, amire ráül a váznyak alsö csapágyháza. A váz az félintegrált. Lehet-e valahol ilyet kapni, ha igen mi a neve, mert sehol nem találok. Vagy mi a megoldás, hogy össze tudjam hozni a villát a vázzal? Próbáltam leszedni a régiről, de meg sem mozdul, egy haverom azt mondta melegítsem meg aztán talán úgy lejön.
Előre is köszi.
-
vallas
őstag
válasz
parandroid #282974 üzenetére
Ezt kattogtassad már össze garmin connectbe, aztán hát ha ez lesz a tavaszi PH ride...
De csinálhatsz belőle egy 100 kilis kört az elég lenne....
Amúgy mi a terv mikor jöttök haza ? -
MPowerPH
félisten
válasz
velizare #283025 üzenetére
Taposoval onmagaban meg semmi gond nem lenne.... Pont lattam youtube -on tesztet, es taposoval gyorsabbak voltak egy fixalt szakaszon. A lab szabadon mozoghat, nem lesz izuleti problema, es a cipobol is siman jo egy rohadt kenyelmes, pille konnyu, neutralis futocipo.
De a papucsert harapok. Felesegemet meg suldo korunkban mindig hazazavartam, ha bicajozni indultunk, es beallitott mezitlab, papucsban.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
rétisün #283022 üzenetére
mellettem ma egy kempiges srác ment el. nem zavart, nagyfiam ment elől, neki a kondija negatív, vigyázni kellett rá, mert ha meghajtom, a végén még beájult volna nekem hazafelé. z2ztünk egyet, arra jó lett volna, ha nem húzok ~40 kilót magam után. így z2/3 lett belőle.
-
-
vallas
őstag
válasz
Dark Archon #282964 üzenetére
Le tudod venni, csak a bilincs része fenn marad a kormányon....szóval kb semmit nem ér...
-
rétisün
veterán
"országúti majd akkor lesz, ha nem megy el mindenki mellettem"
én országútival bringázgatok, és országútival kb. mindenki elmegy mellettem. nem is tartom magam országútisnak (egy Castelli cuccom van, azt is a haver hozta, amikor ott dolgozott, ahol ilyeneket varrtak
)
ne azt nézd, hogy országútival megelőznek, élvezd a tekerést (főleg majd az új bicajjal, ne úgy mint én
).
-
-
MPowerPH
félisten
Tudod te milyen figurak ulnek orszagutin? Szerintem ha mar mozogsz, nem kell szegyelni, csinalni kell, tojni kell masokra. Mindig lesz egy gyorsabb, de mindig lesz lassabb is.
A lenyeg azon van, hogy elvezzed. Ha elmennek melletted emelkedon, akkor nem keseregni kell, hanem erot kell meriteni belole. Pont igy jo celokat kituzni.
En sem vagyok outis, XC montis alkat, mert nehez vagyok hozza... Es? Tojok ra, szeretek tekerni. Most hazaertem, gyorsan a folia allitas elott levezetesnek csinaltam 8 szeria guggulast 120kg -al, meg 8 szeria deadliftet 200kg -al. Azert mert ezt is szeretem. Egyebkent ez a suly az eroemeloknel is vicc kategoria, csak ugy, mint az outis teljesitmenyem a cingar bringasok kozott. Na de megneznek egy eroemelot outin, vagy megneznem mit kezd egy egyszalbelu futo, kerekparos azzal a rud sullyal. (valszeg derekbol kettetornenek)
-
Tin
veterán
válasz
dom1n0 #283002 üzenetére
Köszi, de nem annyira hiszem. Mostanában a komoot miatt megyek mindenféle kirándulásokat is, az egyik nap véletlenül egy országútis utat, de nekem nem annyira jön be az országúton tekerés. Kirándulás, bringaút igen, kisebb forgalmú út szintén, város is jöhet, gravel szintén, erdőben is (kivéve amikor már túl huplis).
Tudom, hogy az országútit nem csak országúton lehet használni, de rajtam egy "aeróbb" tartás sem segítene, annyira messze vagyok még edzettségben. Jön egy climb, és elmennek mellettem. Rohadtul demotiváló, főleg, hogy ez naponta megtörténik. Félre ne érts, felmegyek lassan mindenhol, ma volt egy 700m / 10% átlag emelkedő, ott a 15%-os részeken majdnem meghaltam, de mégse váltottam 1:1 alá, mert olyan a Nulane-en nincs, és valahogy felverekedtem magam - csak hát lassan.
Úgyhogy országúti majd akkor lesz, ha nem megy el mindenki mellettem, aki könnyebb. Ez az év nekem valószínűleg kelleni fog még arra, hogy olyan szintre fogyjak és erősödjek, hogy értelme legyen országútin gondolkoznom.
#283004 Dark Archon: országúti mellé megtartanám, de egy másik fitnesz mellé teljesen felesleges. Alu váz, alu villa, nehéz kerekek, Alivio hajtás, alap fék. A Nulane meg karbon villa, relatíve jó kerekek, top hajtás, top fék. Kb ugyanaz a bringa, csak éppen úgy felszerelve, ami a "végállomás" lehetne a Hyde-nál.
Az idei évet a felfejlődésre és az útkeresésre szánom. A Nulane-t már nem valószínű, hogy el fogom adni, egyszer majd jön mellé egy országúti, de lehet, hogy én is beruházok egy gravel kerékszettbe és gumiba, és akkor lehet szórakozni. Mellesleg nekem is az a bringa lenne a cél, amit te vettél, a 2x11 miatt akkor lenne két azonos hajtásom, amik között lehet cserélgetni a kerékszetteket, mikor mivel van kedve mennie az embernek.
De ez még a jövő zenéje. Egyelőre van egy tök új bringám, ami alig várja, hogy "belakjam", és elkezdjem hajtani. Szóval most erre fókuszálok a jövőben, nem arra, hogy mi lesz utána.
#283005 Because: nagyon egyszerű: ez a Hyde, és ez a Nulane SLX. Az elsőt 10% akcióban vettem, a másodikat 30% akcióban. Az elsőn kb mindent lehet fejleszteni, a második meg nagyjából azt, amit meg is léptem egyből: DT Swiss kerekek + GP5000 gumik. Átugrottam az összes köztes lépcsőt meg pimpelést, de ezek után nincs értelme megtartani a Hyde-ot. 750€-ért vettem, szerintem 400-450€ körül tudom eladni. Azt meg (vagyis még többet is) el fogom költeni egy normális sisakra, szemüvegre, spd cipőre, meg tavaszi-nyári ruhára. Totál kicseszés lenne a Hyde-al, ha egy ilyen szép együtt töltött év után felakasztanám a falra, és ott rohadna éveken át. Inkább használja valaki, aki örül neki.
-
ReFleXx
addikt
válasz
Dark Archon #283010 üzenetére
Meloba ingazas azert mas teszta. Ma is talalkoztam joppar outissal, max a hatso zsebek voltak puposra tomve, de taska senkin nem volt.
-
ReFleXx
addikt
Ma halaegnek jo ido volt tekerni, szinte nyoma sem volt a tegnapi esonek.
Sikerult uj rekordot felallitani max pulzusban, Erzsebet kilato elotti falon 200 fole is szökött, az ora 202 maxot rogzitett, itt mar ugy ereztem ha tovabb kene mennem elajulnek, szerencsere nem olyan hosszu a szakasz.
Lefele jol jott volna egy szelallo vekony dzseki, majd ranezek a dekas ultralightra, csak ugy emlekszem pro fit, ami nagyon passzentos lenne nekem. -
Ringman
nagyúr
válasz
Dark Archon #283010 üzenetére
most kivételesen amúgy nem abban tekertem, hanem próbaképp a tavaly v tavalyelőtt vett betétes nadrágban + térdmelegítőben (de arra is rávettem egy mtb-s rövidnadrágot). de ilyen 1órás tekerésre nekem nem kell betét, meg lycra sem.
Azt sem értem, olyan terepen, amin te szoktál menni, hogy nem lesz retkes.
retkes lesz, de sár nagy része ha megszárad, akkor könnyen lepereg. most vsz. takarítani kell pár dolgot, mert becsapós volt a traktoros nyomvályúban lévő pocsolya, volt vagy 40 cm mély, alja csúszós lösz, aztán le kellett lépnem.amúgy viszonylag olcsó skinny mango farmerekben tekerek (ebben van 1-2% elasztán is), szóval technikailag nem is biztos hogy farmer
ha ezek kikopnak, az sem baj.
-
MPowerPH
félisten
válasz
ReFleXx #283007 üzenetére
Nem.
De ez egyebkent egy Decathlonos Evadict 5l -es futomelleny. Lapos, hatrasimulos, 180g -ot nyom uresen, mintha rajtam sem lenne. Ossz 7db zseb, a par szerszam elfer benne, elol a panton van 2 zseb, oda az egyikbe a telefon, masikba a sos kaja. Es ketto tarto puha kulacsnak. Meg van benne egy 1l -es vizes tasak, csovel. Ha szomjas vagyok, csak bekapom, es iszok. Utaltam a Jeffsyn is a kulacsot, pedig az Fidlock -os volt... Egyebkent a vazra aggatott kulacs rontja az aerot, nezzetek csak bele szembol.
Egyebkent meg tojom le, a lenyeg az volt, hogy igy is kieloztem egy outis csapatot, meg utana egy hazaspart is megettem. Castelli, meg movistaros mez ide-vagy oda.
SteveAd: Oldalszelben elmeny lehet, meg rossz uton, ahogy csorognek az uvegek.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Dark Archon #283004 üzenetére
50+ pipa, sörhas pipa, van Rudy sisakom, szemüvegem, meg Jack Wolfskin széldzsekim is. Di2-m, BMC-m nincs, meg Bikefun nyergem sincs.
Ezek szerint nem én voltam -
válasz
Ringman #283006 üzenetére
Én egyszer tekertem farmerben, haza is vágtam, mert kikoptatta a nyereg. Azt sem értem, olyan terepen, amin te szoktál menni, hogy nem lesz retkes. Amúgy megfigyeltem, ja, most a Canyonnal menve többen köszönnek vissza
Lycra cucc nélkül annak az aránynak is örülhetsz amúgy
ReFleXx: dehogynem, melóba menet látok eleget, köztük jómagam.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
Dark Archon #283004 üzenetére
azért hiába tekerek koskormányos bringával sisakban, de az mtb gumis monstercrossal és farmerben+spd-s (de az nem látszik) bakancsban tekerve azért kb az outisok fele-harmada köszön vissza
-
válasz
MPowerPH #282992 üzenetére
Én a balatoni téli bringatúrán is láttam ám arcokat. BMC Teammachine gép Di2 váltókkal, Rudy sisak, Rudy szemüveg, Jack Wolfskin dzseki, de a jól bevált Bikefun nyereg a gépen
Mindehhez olyan 50+-os fazon, nem kicsi sörhassal. Remélem, nem ismer magára valamelyik fórumtag
Tin: miért, eladod? Bennem inkább az körvonalazódik, hogy a Nature EXC-et megtartom téli, illetve sarazós, terepezős bringának a 45-ös külsőkkel. Meg aztán a gyerekkel is kell menni valamivel, meg a kocsmába.
A Canyonhoz meg érkezik a 2. kerékszett, azon lesznek a 30-as külsők, a gyári felnikre meg majd veszek valami cyclocross külsőt télen. Remélhetőleg lesz Aliréti Vadászházas esemény idén is, azt nem hiszem, hogy tudnám abszolválni az országútival. Illetve rájöttem, hogy azért nem annyira vidám terepen teló nélküli, koskormányos bringával veretni.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Ma volt az utolsó "rendes" kirándulásom a Hyde-al, amire az eddigi egyik legjobb (szebb) utat választottam (58km/590m).
3600 közös km... Ez a bringa mentett meg a végleges eltunyulástól. Tavaly még nem voltam biztos benne, hogy idén újrakezdem-e a bringázást, de január vége óta (5 hét alatt) már 900 km-t mentem, tavaly meg összesen 2700 km-t. Szóval tartósabb hobbinak néz ki.
Eme jeles alkalomból tőlem is egy lábas kép: