Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #14196 üzenetére
Épp ezért jobb ötlet a tárcsafék rögzítés a láncvillán.
Mintha a tárcsafék rögzítésnél az alsó csavar alatt is lenne egy lyuk.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz gameroboy #14194 üzenetére
Én biztos nem fúrnám meg. A gyorszár felett az a kis lyuk nem menetes? Illetve van olyan csomagtartó, amit bilinccsel lehet rögzíteni a hátsó támvillára, esetleg gyorszárra vagy a fent ajánlott nyeregcsőre. Nem a legjobb megoldás, de biztos hamarabb választanám, mintsem megfúrjam a vázat.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz gameroboy #14194 üzenetére
Az hagyján hogy kigyengíted vele a vázat, bár ha eléggé a hegesztés felett fúrod meg onnantól már csak támasztó szerepe van a támvillának, bár ezen ott van a tárcsafék ami azért csavarja előre fele! De nincs ezeknél olyan falvastagság, hogy a bele vágott menet megtartson komolyabb súlyokat. Ki fog fordulni belőle egy idő után a csavar.
-
gameroboy
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsért fordulnék hozzátok.
Olyan problémám lenne hogy a Gepida alboin 300-as cross trekkingemen nincs csomagtartó felfogatási lehetőség.Arra gondoltam hogy a támvilla aljára mindkét oldalon készítenék egy furatot.
Ide gondoltam:
Vélemény?
Én félek tőle hogy menet közben elreped a váz a 115kg pillesúlyom alatt.
Köszönöm! -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #14179 üzenetére
Jók ezek, fog működni szépen. Jó teljesen ez az új alivio váltókar is, jobb mint a 8 as alivio volt szerintem.
A sramos összeállítás is jó az X9 es hátsó váltóval.
Shimano - Sram váltók és váltókarok pedig egymással nem kompatibilisek, de a különböző láncok, sorok megtűrik egymást. -
Solad
addikt
válasz imyourfriend #14191 üzenetére
Nyilván sokkal sérülékenyebb, ellenben rengeteg előnye van, és nem csak a súlya. Alapvetően a legfőbb az az, hogy az erőhatásoknak megfelelően lehet a szövetet rendezni, így megoldható hogy az anyag pontosan olyan irányban legyen erős/merev ahogyan arra szükség van.
Más iparágakban ennél még tovább lehet menni, pl. korcsolyáknál (vagy akár bringás cipőknél) a hőre lágyulás tulajdonságával a standard cipőket is testre lehet szabni, és akkor még nem beszéltem a formára készítésről.
Ezek persze nyilván nem a kocabringásoknak vannak kitalálva, bőven felső kategória
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
imyourfriend
őstag
Carbont nem nagyon használnak erre, megfelel egy régebbi acélváz is mivel fix görgőnél nincs olyan sok veszteség a váz tekeredését illetően. Bár én nem nagyon hiszek ebben a carbon mizériában, oké hogy jobb meg könnyebb meg ésatöbbi. Viszont csak nyáron használhatom pár hónapban és jobban félteném mind az acélt.
-
Solad
addikt
válasz Teasüti #14185 üzenetére
Az hogy a bringa fixen van rögzítve a görgőben, és az összes oldalirányú terhelést a váz veszi át/nyeli el. Na most kiállásnál ezek az erők jóval nagyobbak, nem beszélve arról, hogy ha kiáll, akkor óhatatlanul dönti is az ember a bringát valamelyest. Nem hiszem hogy egy aluváz ezt szeretné (karbonon nem nem is igen szoktak görgőzni szvsz, bár a fene sem tudja).
A szabadgörgő persze más tészta
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #14187 üzenetére
Így van. Alapvetően külön kell választani az átlagos, alap szintű felhasználásra szánt bringákat és a felsőbb kategóriákat, amikor ár/értékről kezdünk el beszélni.
Lehet azon rugózni, hogy mi kerül egy bringában mondjuk 1 millióba, de átlag embernek ezzel nem is kell foglalkozni, őt ez semmiben nem érinti, mivel az ő hobbi felhasználására akár 50-60 ért is lehet új bringát venni, amit még azért csóró, Magyar fizetésből is ki lehet gazdálkodni.
Ha valakinek azért a belépő kategóriánál több kell, mert komolyabban gondolja, az sem akkora gond, mert 250 körül, jó minőségű SLX/Deore szintű gépek vannak, elfogadható villával. Ezekkel akár hobbi versenyzés is lehetséges.
Én 94-ben 120-ért vettem a GT-t. Jó minőségű cro-mo vázzal, marzocchi olajpatronos villával, teljes LX szettel és canti fékkel. Akkoriban egy átlag havi bér 20 ezer ft körül volt, ez annak a hatszorosa volt akkor!
Ez mai értéken kb 600 ezer ft. Ehhez képest ma sokkal komolyabb technikát kapunk kevesebb mint a feléért.
A csúcs gépek és alkatrészek meg drágák, a versenyzés komolyabb szinten mindig is drága volt, ha nincs szponzor, ez a legtöbb sportágban így van.
Én régebben nagyon szerettem motorozni, volt Yamaha R6-os motorom, egy jó minőségű Metzeler gumi garnitúra 100 ezer ft volt, amit egy nyár alatt elkoptattam. És az csak a gumi.
Nem érdemes kerékpárt motorhoz és autóhoz hasonlítani.ludsimon: Gondolom rám céloztál. Én végigjártam a fos melókat elhiheted, dolgoztam Magyarországon 80 ezerért, 12 órát, multinál, évekig, és úgy bántak velem mint egy darab sz@rral.
Én is sokat siránkoztam és szenvedtem e miatt, de rájöttem, semmi értelme, jobb nem lesz tőle.
Most se keresek nagyon sokat, sokkal többet is érdemelne a munkám. Az ismerősöm ezért amit itthon csinálok 2500 eurót kap Ausztriában. Siránkozás helyett inkább utána megyek, annak több értelmét látom.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Vicces, de általában igaz, hogy mindig az mondja, hogy ha nem tetszik kívül tágasabb akinek 250k+ felett van a nettó fizetése. Annak hogy lenne fogalma minimálbérből hogy lehet kijönni pluszban? Sehogy.. Inkább mínuszba.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Teasüti
nagyúr
válasz rétisün #14177 üzenetére
Erre délnyugaton se számít rossz fizunak.
(#14178) Runner_fxr
+1
Kerékpár árak is rendben vannak, már ami a kommutereket illeti. Valóban régen is legalább egy havi fizu volt egy normális kerékpár, amit használni is lehetett. Persze nem a mai minimálbérből kell kiindulni, de azért már ez az összeg is elegendő lehet a belépő kategóriához.
A nagyobb kategóriák meg sport eszközök azokhoz illő árakkal is, azon sem csodálkozom.Persze a laikusok rögtön azzal jönnek, hogy abból a pénzből autót lehet venni, meg motort.
Csak éppen azt felejtik el, h azok közlekedési eszközök és nem sport eszközök. Próbáljon meg egy robogóval, vagy hétköznapi autóval lejönni a hegyről, vagy rallyzni!
A sport célú autóknak is meg lehet nézni az árát... Akkor arra mit mondana az ember, h ennyiből már palotát lehet építeni?[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Zola007 #14176 üzenetére
Szerintem is örüljön, főleg ha nem tudja maga szervízelni. Régebben keríettem egy connex 904-es láncot 8000 forint környékén és feltettem a bringára, Szombathelyen is elég sokba kerül a szervíz bár megfizethető ha az ember nem akarja összepiszkolni a kezét. 3 év alatt elkopott az még jó arány, láncot évente vagy félévente cserélem km-től függően. Sor még az első van rajta igaz már 10ezret futott.
-
szjoci
őstag
válasz Runner_fxr #14180 üzenetére
Ez is benne van a pakliban, de csak váltóra lenne most pénzem. Rendesen tudná működtetni az alivio váltókarja?
-
Zola007
veterán
válasz rétisün #14177 üzenetére
kaáli intézet, implantációs csoport
szóval azért nem utcaseprő, de már ausztriában is 800 felett kapna ugyanezért#14180) Runner_fxr : kiállás eszi még rendesen, múltkor tárgyalták az egyik mtbr fórumon
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szjoci #14179 üzenetére
A hajtómű tányérok azért jóval többet kibírnak mint a lánc és a sor. Tehát ha egy már kicsit használt hajtóműhöz veszel új láncot, sort, semmi gond nem lesz. A hajtómű tányérjait akkor lehet hamar elkoptatni, ha sz@rrá nyúlt lánccal használod sokat.
Egyébként ha már cserélsz mindent, én ezeket ajánlanám: Sram X9 9s. vagy Sram X7 9s.
Sram X7 trigger 3X9 s.
Én még az x7-est is szívesebben használom mint az xt-t.[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz ---Lasali--- #14146 üzenetére
A hajtóművet mindenképpen kompletten lecserélem 9-esre. Pénzem a teljes hajtás-váltás cserére most nincs, de mondjuk ha a többi alkarészt nem cserélném (CS-HG20 11-34 fogaskoszorú CN-HG53 lánccal, SL-M430-as váltókarok) és vennék valami komolyabb hátsó váltót is (pl. RD-M772), elviselnék egymást a cuccok, vagy inkább gyűjtögessem a lóvét és cseréljem egyszerre majd az egészet?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #14169 üzenetére
Tudom, hogy a véleményem sokaknak nem szimpatikus, ám én még is úgy gondolom, hogy ahelyett, hogy az ember azon rágódik, teljesen fölöslegesen, hogy ejj de rossz itt az élet, inkább szedje a sátorfáját és menjen gazdagabb országokba munkát vállalni, amennyiben neki ez az életszínvonal nem kielégítő. Régen gépfegyverrel őrizték a határt, akkor ez valóban nem volt egy könnyű alternatíva, de manapság az Unióban csupán nyelvtudás kérdése az egész és a kutya nem akadályozza meg, hogy bárki (18-50 között) elinduljon valamerre munka vállalás céljából.
Persze én megértem azokat akik úgy gondolkodnak, hogy sok minden ide köti őket és nem akarnak máshova menni, de akkor el kell fogadni a helyzetet, mivel az itteni helyzeten változtatni úgy sem lehet. El kell fogadni, hogy gyarmat vagyunk, nem véletlenül nincs itt is euro, így lehet egy országot kifosztani, játszani a pénzükkel ahogy másnak tetszik. Bár egy afrikai országhoz képest még mindig sokkal jobban élünk, vagy háborús övezetekhez képest. Tudom, hogy ez sovány vigasz, de ez van.Én is voltam külföldön dolgozni, még is hazajöttem 2 okból, kaptam itthon egy jól fizető állás ajánlatot, ezenkívül valóban hiányzott is ez az ország, meg az ismerősök. Viszont most megint úgy néz ki, hogy dobbantanom kell, mert gondok vannak, de ez esetben már úgy indulok el, hogy véglegesen, mert abban a korban vagyok, hogy komoly döntéseket kell hozni.
Nálam egyébként kizárólag Ausztria és Németország jöhet szóba hosszútávon, máshova nem mennék.
Talán még Franciaország, de franciául nem tudok és nincs is türelmem neki állni franciát tanulni.Azzal egyébként nem értek egyet, hogy a kerékpárok túl drágák lennének, szerintem rendben van az áruk. Régen, a 90-es években sokkal drágább volt a jó kerékpár mint manapság. persze akinek csúcs gépek és alkatrészek kellenek, az ne csodálkozzon, hogy drága.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz ---Lasali--- #14169 üzenetére
Nekem is jött egy mondta egy barátom nyáron mikor szóba került a téma, hogy majd s3ggre ült mert a 3 éves - egyébként napi szinten nyúzott - bringáján elkopott a sor és lánc, ezért cserélni kellett, szerviz cakkom puder megcsinálta 15-ért + átnézés, szokásos karbantartás.
Mondtam neki, hogy örülj hogy csak ennyi volt, pislogott is nagyokatPedig nem keres rosszul debreceni viszonylatban (170 nettó tája), bár ezzel már Nyugat-Mo-n is kiröhögik, nemhogy Ausztriában
(#14172) Tüzi: meg tudnám szokni
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
ludsimon
veterán
válasz csabi94 #14171 üzenetére
Adjál neki egy kis zsírt és nem lesz gond vele.
Tüzi:
Engem érdekel, nyugodtan jöhetnek a képek!
Amúgy mi alapján választottál? Nekem is Ausztrália lenne ha mennék valahová. USA nekem sose volt szimpi. Anglia meg túl esős.
Németül, franciául meg nem tudok.Amúgy ez a Sports-tracker nagyon rossz. Ajánlom a Stravat, + Instagrammal összekötve és akkor ugyanúgy beteszi a képet, nagyon jó dolog és sokkal jobb a Strava. Itt vagyok, vegyél fel, érdekelnek a képek.
Egyedül mentél ki, vagy bnővel/feleséggel/gyerekkel?[ Szerkesztve ]
undefined
-
veterán
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz ---Lasali--- #14169 üzenetére
Értem én is
Az a baj, hogy erről se mi (ti), se a gyártó nem tehet. Bár a gyártó talán kicsit.
Ez egy-az-egyben "az elmúlt 30év' ", és a "Lehúzom bt." nagykerek.Itt olcsók az alkatrészek, kell valami?
[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Értem én amit mondasz, de ettől még ez nem segít rajtunk, azokon akik itthon vagyunk. Nekünk ugyan úgy ég a fejünk az áremelésektől. Jönnek be az ügyfelek a műhelybe és mikor meghallják hogy a lenyúlott 9 es rendszerre kell venniük új láncot meg sort, és összeadom hogy az 17 ezer ft, akkor hívhatom a roham mentőt. Míg ugyan ezt 2 éve megkapták 10 ezer alatt.
Ma is hogy el tudjunk menni biciklizni 4 en, valakinek kellett adnom ajándékba egy félig meddig lenyúlott 10 es láncot, mert mikor megvette a srác a biciklit volt munka, most nincs, 10 es szett meg nem megy el a végtelenségig.. ha ilyen állapotok közt él az ember, nehezen fogja fel hogy a világpiacot nézve nem drágák a dolgok, ha átlátja a dolgokat ha nem.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz ---Lasali--- #14152 üzenetére
tudod, az az igazság, hogy most már egy hónapja itt vagyok, és kezdem átértékelni ezt a drága-nemdrága dolgot.
szóval a dolog ott kezdődik, és talán ott is ér véget, hogy azért a bicóért amit vettem, itt egy (azaz egy darab) hétig dolgozik valaki egy átlagos (vagy kicsivel az alatti) munkahelyen. 40 órát... nem százat.
de ha csak minimálbét kapsz, akkor is két hét alatt megvan az ára. 40 órával.
otthon minimálbérrel mennyit kellene dolgoznod érte? heti 70-80 órával három-négy hónapig?te is tudod, hogy a magyar piac nem piac, és a magyar vásárló-réteg lófasz... ráadásul az áfa, béfa, tréfa... ennyi
már ausztriában is leszarják, hogy egy komplett shimano szett felment 500euróról 700-ra, vagy 700ról ezerre, hát még németben, franciában, angol-szászról ne is beszéljünk.
ja, és ők piacnak számítanak.[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14164 üzenetére
Az szép hely, és szép bringa. Ha lesz még nyáron előfordulhat hogy vevő lennék egyre.
-
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #14162 üzenetére
Akkor gyorsan eladom tavasszal és veszek egy másik bicót..
undefined
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14149 üzenetére
Egy csúcskategóriás kerékpárt, csúcskategóriás autóhoz vagy motorhoz lenne értelme hasonlítani, nem holmi 15-20 éves családi bevásárlókecskékhez, már ami az értéküket illeti.
Volt szerencsém, Európa egyik piacvezető carbon alkatrész gyártó üzemében dolgozni. Itt: carbotech.at
Bár itt kerékpár alkatrészt nem gyártottak, autókhoz és motorokhoz gyártottak különböző carbon karosszéria elemeket. A carbon alkatrészek gyártása bizony drága! Azért drága mert nem lehet teljesen robotizálni, kell hozzá az emberi munkaerő is, ami jócskán megdrágítja. Persze nyilván meg van rajta a haszon, de egy bonyolultabb karbon alkatrészen nem kis munka van. Mondok egy példát. Én carbon diffusort készítettem m-es bmw-hez és porsche gt2-es szárnyat, ezen alkatrészek elkészítése a következő volt. Egy számítógép vezérelt gép kivágta, nyers carbon szövetből és üvegszálas szövetből a megfelelő méretű darabokat.
Volt egy negatív szerszám amibe ezt be kellett nagy gonddal ragasztani, úgy hogy szépen felvegye a formát, ne legyen levegős, az első réteg karbonszövet keresztszálai szépen párhuzamosan fussanak, mert ez látszik kívülről, ha meghúzod akkor hullámos lesz ami esztétikailag ronda. Olyasmi ez mintha egy 1m széles matricát kéne egy 3d-s alakzatra úgy ráragasztani, hogy ne legyen levegős, persze a carbon szövet fel is veszi a formát, csak óvatosan húzod le a védőfóliát és úgy apránként ragasztod be. Ezt gép nem tudja megcsinálni, reggeltől délelőttig ragasztgattad a rétegeket, majd jött egy fólia réteg, amit ha elrontottál, maradt valahol egy levegő buborék akkor a kész alkatrész is mehetett a kukába. 1 ember 8 óra alatt 2 alkatrészt tudott megcsinálni, amikor már belejöttem 3-4-et, de 2 volt az elvárás.
Amikor megvolt a carbon és üvegszálas szövet beragasztás és fólia is, jött az hogy beraktad egy présgépbe, ami nagyjából 120 fokon nagy nyomáson készre sütötte az alkatrészt. Amikor kivetted az alkatrészt ment egy csiszoló műhelybe, ahol szintén emberek, levegővel hajtott különböző vágóeszközökkel levágták róla felesleges részeket, ami a nagy nyomás alatt kifolyt belőle. Ez egy olyan műhely, ahova csak légmentesen záródó overálba és gázmaszkban szabadott bemenni, a levegőztető rendszer a plafonról nyomta be a levegőt és a padlón szívta el, hogy ne álljon meg a szén és üvegpor! Épp ezért gázmaszk nélkül a tüdőd súlyos károsodásokat szenvedne. Majd amikor ez megvan ment a kézi csiszoló műhelybe, ahol a felületen megfolyt gyantát, (mivel műgyantával van átitatva a carbon és üveg szövet is) szintén emberek egy pormaszkban finom csiszoló papírral lecsiszolgatják. De óvatosan mert ha túlcsiszolod, kuka az alkatrész. Majd ha kész, kapott egy felületi védő lakkozást, ami ellenállóvá tette és szépen nézett ki. Tehát 1 alkatrészen dolgozott 3-4 ember, akiknek az alap kezdő havi bérük 2000 euró körül van. Akik régebb óta ott voltak, tapasztaltabbak, 3-4 ezer/ hó körüli fizukat kaptak. Ezenkívül a nyers carbon szövet se olcsó, plusz hűtőkamrában kell tárolni mert tönkremegy, de így is 1 hónapig lehet felhasználni. kerékpár vázakat nem csináltam, annak a folyamatát pontosan nem ismerem, de az se lehet gyerekjáték. Ebben az üzemben ahol melóztam, készítettek kb 250-30 féle alkatrész, a világ legnagyobb szuper sportkocsi gyárainak (Porsche, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin, Bugatti stb.)
Készíttet pl ducati alkatrészeket, ami nagyon érdekes volt az a Ducati 999-hez carbon váz, ennek az ára 4-5 millió forint végfelhasználói áron. Illetve itt készül a Forma1 Redbull teljes karosszériája is. Szóval láttam ezt azt a carbonról.Egyébként mi az üzletben ahol most melózom, ilyet adtunk el nyáron 450-ért, teljes ultegra szett carbon váz+villa: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #14158 üzenetére
Egyszer próbáld ki ezt az utat: Pilisvörösvár - Pilisszentkereszt
Vagy kérdezd meg Toomy-t hogy milyen, ő tudni fogjaEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #14148 üzenetére
Mi a véleményed a Shimano ST-5703-ról? Ugyanez?
Szerk.: Fékváltókarok és az alkatrészbeszerzés:
Lehetetlen találni hozzá, kell venni egy rosszat amiben nem az a rossz és onnan áttenni.
Én ilyen gumit akartam venni a régi RX100-hoz, de megdöbbentem mikor mondták, hogy hehe inkább vegyek az ST-5703-hoz, mert 2 évig gyártják utána off.[ Szerkesztve ]
undefined
-
anorche1
őstag
Csütörtöktől én is országútis leszek
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
deicide
veterán
válasz csabi94 #14156 üzenetére
Érdekes, de én hegyre sem szeretek kiállni, amikor Tomival és Dudussal mentünk egy karikát, ők is csodálkoztak. Úgy mondta Tomi, hogy kiállva sebességet veszít az ember, ha ülve haladsz felfelé, akkor gyorsabb tudsz lenni, de akkor nyomatékból kell tekerni, míg kiállva a saját súlyod is segít. De azért majd én is próbálgatom, melyik jobb.
imyourfriend: a virsligumit én is eltettem tavaszig, már csak a Fitness-t hajtom és az MTB-t. Az előbbivel én is mentem tegnap egy 1:30:38-as 50km-t, hogy a havi endomondo challengbe kerüljön valami értékelhető.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
imyourfriend
őstag
-
lsebestyen
addikt
válasz ---Lasali--- #14152 üzenetére
+ Csabi, köszi! Holnap felhívom hátha még meg van neki.
-
csabi94
őstag
válasz lsebestyen #14151 üzenetére
En az aluvazassal kiallva tekerek, szoval szerintem az acelnak is mindent kell birnia.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csabi94 #14150 üzenetére
Ki cserélem, ha kerítünk valahonnan bele való rugót. Az ilyenek beszerezhetősége a legjobb..
(#14151) lsebestyen
Az bírja a legjobban.(#14149) imyourfriend
Igen ezek baromira idegesítő dolgok. Árakról sokat lehetne beszélni, hogy mi miért kerül ennyibe. De a mostani áremelések tényleg rettenetesek. 280 ezerért olyan MTB ket árulnak, amiken nincs egy értékelhető precíz alkatrész. De ha visszanézel a múltba, pl a múltkor akadt a kezembe egy baromi régi xfaktoros KONA katalógus, bele volt írva pár nagyker ár, meg ajánlott kisker ár. Na azokhoz képest meg szinte még mindig jó áron lehet kapni bicikliket. Akkor a shimano-sugino-weinmann felszereltségű biciklikért kértek 300 ezer felett, és akkor még többet ért a forint!
Viszont nézegettem egy pár velotrades katalógust is. Ugye ők forgalmazták a shimano -t, most meg már paul lange a neve. És sok sok évig nem emeletek árat, 10 éve is ugyan úgy 40 ezer volt egy XT hajtómű, aztán 2007 körül meg még olcsóbb is lett, 2007 be lehetett kapni full XT -s meridát skarebbel 300 körül nagyon komoly ma is legjobb alu vázakat utolérő hfs vázzal, az iszonyú jó vételnek számítana ma, még nagyker áron is. Ma egy ilyen kerékpár 600 körül kezdődik.
Szóval ez évekig nem mentek fel az árak, majd most az utóbbi 2 évbe rettenetesen, plusz jött az árvíz, stb, ami miatt a shimano még rátett egy lapáttal.[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz ---Lasali--- #14147 üzenetére
Köszi! Acél vázas bringa mennyire bírja a görgőzést?
-
csabi94
őstag
válasz ---Lasali--- #14148 üzenetére
Nem kiakadt, hanem konkrétan a sok sótól meg a sok használattól a rugó annyira elöregedett, hogy eltört a vége.
Tehát ki kéne cserélni. Vállalod??
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz ---Lasali--- #14148 üzenetére
120ezer forintért mégis mit várhatna az ember ugyebár. Személy szerint nem értem miért ment fel ennyire az ára, amikor egy alap pl 3300-as ktm carbon gép tiagra! szettel 480-490Eft-be kerül, mások ezen kocsit vesznek.Ráadásul jelzem nem Ultegra hanem Tiagra van rajta ennyi pénzért. Remélem egyszer majd fény derül arra hogy valójában mennyit is ér ez a pár műanyagdarab vagy egy országúti carbon váz, mert szerintem 40-50ezer forintból kijön egy váz, fékváltó meg 25-30ból+ 2 marék rizs a kínai gyereknek.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csabi94 #14132 üzenetére
Jajj ez egy olyan szar egy fékváltókar.. ez miatt ingott meg a hitem véglegesen a shimanoban.. nem mondom mit kéne csinálni azzal aki ezt megtervezte.. egy szakmunkásbrigádnak kiadták volna ezt tervezésbe szerintem az működőképesebb konstrukció lett volna...
Jobbos volt nálam ilyen javításon, vagy inkább javítási kísérleten. Javíthatatlan szemét. Itt van róla egy videó, bocs a szar autofókuszért.
Látható hogy az egész mechanika kotyog, egy holtjáték az egész (videó végét érdemes figyelni ahol a csavarhúzóval befeszítek a fogak és a kalapács közé), semmit nem tart, a megkopott kalapácsot valaki előttem próbálta már megköszörülni. Valamint alapvető nonszensz hibái vannak, pl ha megnézed a vektorok támadáspontját, hol van megtámasztva a kalapács pl, meg egyáltalán miért olyan alakú? Miért szélesedik ki a feje, és miért a széle veszi fel a legnagyobb erőt, miért nem a közepe és miért nem esik egy síkba a felfüggesztésével? A fogaslécezet is milyen vékonyka.. 10 en éve öntött acélból voltak ezek, bő 3mm vastagsággal..
A balos az egy rémálom.. most először használnak ilyen mechanikát váltókarban a történelembe, de könyörgöm miért.. van benne két rugó, kb a szent lélek tartja őket meg, irányt meg semmi nem ad nekik, épphogy működik, neked az egyik kiakadhatott, elferdülhetett, vagy kipattanhatott a helyéről, és most kézzel kell azt a bigyót vissza nyomni, amit amúgy a rugó tenne.
Ha leveszem róla a do not dissasemble ablakot, amin keresztül "lehet" szerelni, óvatlan érintés következtében szétakad az egész, másfél óra volt mire rájöttem hogy lehet újra működésbe hozni, de a gyenge rugó erővel nem tudtam mit kezdeni.. Ez ennyit tud..
Gondolod elküldheted, megnézem a rugót benne, hátha csak elmozdult vagy kipattant a helyéről. De ha nem tudom megcsinálni akkor csak fölöslegesen költjük a postára a pénzt.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #14142 üzenetére
Nagyon jó kis darab. Rugó nyomja oda a görgő részt a gumihoz, így nagyon szépen tartja a kontaktot a kerékkel, az állványa pedig bitang erős. Nekem is ilyen van, csak egy ősrégi darab, annyi a bajom vele hogy zajos, és nehézkesen működik az erősség állítója, ami ennek már lehet hogy jobb.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #14131 üzenetére
Értem, a tányér csere 9 es tányérokra nem biztos hogy jó ötlet! Mert a tányért tartó csáp vastagsága is más a különböző sebességes láncokhoz való hajtóművek esetében, amire mondjuk lennének ötleteim hogy lehetne megesztergálni, de én nem szórakoznék vele.
1 centi kottyanást kicsit túlzásnak érzem, a szétkönnyített XTR karbon kanalas váltók kanalát is meg lehet mozgatni oldal irányba fél centit vadi újonnan, de ez nem igazán kottyanás. Ha direktben kottyanást érzel akkor az lehet baj. Ha csak rugalmas, az nem baj.
De kotyoghat ezer helyen, a felső forgáspontnál, vagy maga a paralel is. Mind rontják a váltás teljesítményt és a pontos fokozat tartást.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Sikerült ma feltenni a 9-es connex 904 láncot, mondhatom egy Shimano 105 kéttányérossal és egy 12-23 ultegra 9-es sorral mesésen megy. A sorban és a hajtóműben 10ezer km van de észre sem venni.
-
ludsimon
veterán
válasz lsebestyen #14139 üzenetére
Nincs különösebb bajom vele.
Én itt szoktam szitkozódni télen..
Szerintem 1 évben 1x takarítják, mocsok az egész végig és ha nem használom meg jön a kürt hátulról..Szerk.: Az hagyján, hogy koszos, de még az állapota is megafos.[link]
Az a luk KRÁTER nagyságúra nőtte magát azóta..... (nem használják autósok/kamionok, ugye?? Mert egy bringás 100% nem okoz ekkora lukat ami most ott van semmivel.)
[ Szerkesztve ]
undefined
-
fpeter07
veterán
Megvolt a hires premium rush film. A tortenetben nemcsalodtam, de igazi akciofilmvolt
-
lsebestyen
addikt
Erről a görgőről mi a vélemény?
-
ludsimon
veterán
undefined
-
csabi94
őstag
---Lasali---:
Ultegra 6700-as fékváltókarban elpattant egy rugó! A videóban demonstráltam. Kérdésim:
Ezt ugye meg lehet csinálni? Szakembert igényel? Mármint, ha elkezdem szétszedni, úgy járhatok mint Tomi, akinek szétpattant az egész? Esetleg ha úgy alakul és elküldöm, meg tudod csinálni? Fizetek érte!Más is írhat, akinek volt ilyen tapasztalata!!!
-
szjoci
őstag
válasz Runner_fxr #14124 üzenetére
Szia!
Én raktam kosárba a cuccokat és kértem őket hogy nézzék már át nem-e néztem be valamit, mert az összes alkatrész egy kerékpárra megy. Nem hibáztatom őket emiatt, de lehettek volna alaposabbak, mint ahogy én is. Monoblokkal kapcsolatban nem írtam hogy oktalinkes hajtóműről van szó, ott úgy tudom hogy 126mm-es tengely kell az 50mm-es láncvonalhoz, de javíts ki ha tévedek nehogy rosszat rendeljek majd.
(#14126) ---Lasali---: kb 2 hónapja vettem és azóta szenvedek vele, van benne 800km szóval a "garis" csere nem jöhet szóba. Most néztem utána hogy mit is rendeltem és akkor esett le a tantusz. Inkább akkor rendelek másik lánctányért és monoblokkot, ezt meg fel tudom használni majd a feleségem montijához.
A hátsó váltónál elírtam a dolgot, fejjel lefelé volt a bicikli, elnézést... Szóval lent, a kanál végénél lehet legalább 1cm-es amplitúdójú kotyogást tapasztalni ha megmozgatom tengelyirányban.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz ---Lasali--- #14128 üzenetére
ne magadból indulj ki , szerintem 2 ujjam is sok lenne hozzá hogy megszámoljam, hány általam ismert szervizben húzzák nyomatékra a kormányt, hajtást, féktárcsát, stb-t
másrészt ha nem tudja hogy nem kompatibilisek, akkor honnan jöjjön rá, ha nem szereli össze?
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz ---Lasali--- #14126 üzenetére
teljesen mindegy hogy örülnek-e vagy sem, ha egyszer ők b.ták el
tudom hogy a webshopok világát éljük és megeshet hogy virágboltos Mari néni egyszer csak úgy kel fel hogy mától ő pedig CNC gépeket fog árulni
de továbbra is elvárható lenne egy bolttól némi szakértelem, ami nem merül ki abban hogy át tudom másolni a rendelési listát az én adatbázisomból a nagykeréreMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #14123 üzenetére
Beszéld meg a bolttal ahol vetted, hogy küldjenek 9 est, amit te rendeltél, mert ezek nem fognak normálisan működni. Marhára fognak neki örülni hogy már össze szerelted.
A hátsó váltóról amit írsz az érdekes.. így látatlanba nem lehet segíteni.. talán ha fotóznál videóznál. Kanál tengelyénél nem értem hogy löttyenhet 1 centit, az nagyon sok.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szjoci #14123 üzenetére
A legjobb megoldás szerintem az lett volna, ha a bolttal kicserélteted a nem jól küldött alkatrészt, de gondolom mire ez feltűnt már jó ideje használtad a cuccokat. Bár én utána is szóltam volna nekik, végül is ők cseszték el, valamit mondaniuk kellett volna rá.
Shimano cuccoknál, főként váltórendszereknél én már nagyon sok bizonytalansággal találkoztam egyébként, aliviónál jóval magasabb kategóriákban is. Sokszor tapasztaltam olyat, hogy egy acera úgy váltott mint a kis angyal majd egy slx vagy xt bizonytalan volt és éppen hogy be lehetett lőni, de nem volt atombiztos, amit elvárna az ember egy ilyen kategóriától. A te általad említett problémához annyit tudok szólni, hogy szerintem össze lehet lőni, de lehet, hogy bizonyos kompromisszumokat el kell fogadni, végig kell váltania a 3 tányért elöl, de a láncvonal lehet nem lesz tökéletes sose, ezért itt ott beleér majd a lánc a terelőbe.
Egyébként az M430-hoz 113-as monoblock-ot ajánlanak a legtöbb helyen, persze ez nem szentírás. -
szjoci
őstag
Sziasztok!
Ismét akadt egy kis gondom, amiben segítségeteket szeretném kérni...
Shimano Alivio hajtás- és váltásrendszert (M430 termékcsalád, 9 sebesség) vettem anno az új montimhoz, csak a hajtómű lett M410-es valamilyen úton-módon. Egy boltból rendeltem egyszerre az összes alkatrészt, kértem is őket hogy nézzék át, ők leokézták, én megrendeltem. Ámde nekik se tűnt fel hogy ez a hajtómű 7-8 sebességes rendszerhez való, valamint a monoblokk tengelyhossza is ehhez lett igazítva. Ez már gondolom magyarázat lehet arra, hogy nem tudom normálisan beállítani az első váltót... Ehhez tartozna első kérdésem, miszerint ezzel lehet kezdeni valamit hogy normálisan működjön (itt egy dologra tudok gondolni, hogy kicserélem a mostani 118mm-es tengelyű monoblokkot a 9 sebességes lánctányérhoz való 126mm-esre) , vagy csak komplett cserével lesz normális a váltás?
A hátsó váltóval is gondom akadt: működött rendesen mindaddig, amíg valami okból kifolyólag le nem ugrott a lánc a papucs felé, pedig rendesen be voltak állítva a határértékek! Persze hajtottam mint állat és be is szorult a lánc rendesen... Azóta nem tudom beállítani a váltót: vagy a lenti tartományban ugrál a lánc, vagy a fentiben. A lánc nincs megnyúlva, a váltófül sincs elgörbülve, viszont amit észrevettem hogy a váltókanál eléggé lötyög (sgs kanalas, kb. 1cm-t tudom tengelyirányban fent elmozdítani!). Ez okozhatja a hibát, vagy máshol keresgéljek?Köszönettel,
Joci[ Szerkesztve ]
-
TripleB
senior tag
válasz Runner_fxr #14121 üzenetére
Vagy nem egy kőnehéz acél vázra inkább. Az alu elhajtja még a vesekövet is Nekem valahogy idegen az ss-fixi életérzés, marad az országúti.
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #14115 üzenetére
A Royalban flip-flop agy van, megfordítja a kereket, aztán egyből SS lesz.
-
Bandus99
őstag
Kerekpar ugyben analfabeta vagyok ez a kerdeseimbol is latszik, igy lehet hulyeseget fogok irni.
Nekem nagyon tetszik varosi kozlekedesre ennek az oldalnak a kinalata.
Az arazas nem tudom mennyire realis es az se lehetetlen, hogy van mas lehetoseg ezeknek a kerekparoknak a beszerzesere.
Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben
-
Solad
addikt
válasz Runner_fxr #14115 üzenetére
Messzemenőkig egyet tudok érteni a hozzászólással, +1 voks az agyváltó mellé városba!
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gonger #14102 üzenetére
Ahogy lsebestyen is javasolta, bikemag, illetve testbike aprót érdemes böngészni.
Ha találsz pár szimpatikus hirdetést, akkor kérdezz meg hozzáértőket és amikor mész megnézni, olyan emberrel menj aki ért hozzá, különben könnyen beleszaladhatsz olyan használt bicóba amit kapásból újíthatsz fel és úgy már mindjárt nem lesz olyan jó vétel. (esetleg elviheted kerékpár szervizbe is átnézetni vásárlás előtt, pár ezerért átnézik és megmondják mennyit ér) Ebből a szempontból a boltból új, szerencsésebb választás egy nem hozzáértőnek, de az drágább. Ha pedig össze akarsz rakatni egyet, az lesz a legdrágább, amennyiben boltban óhajtod megvásárolni az alkatrészeket. Bringát építeni új alkatrészekből, mindig drágább mint ha komplett bicajt veszel. Az általad megjelölt 50-60 ezer-től indul nagyjából a minőségileg vállalható kategória. Úgy is mondhatnám, ez az az összeg ami a minimum, ha új bringában gondolkozol és nem egy kupac, haszontalan vasat akarsz venni.
Ezek a csepel royal gépek divatosak, de dög nehéz acél vázzal szereltek, ráadásul ez tényleg csak városi. Váltó hiányában az emelkedőkön gondba lehetsz, ha netán szeretnéd túrázásra is használni és nem csak sík úton. A másik meg a fixi őrület amit nem javaslok, balesetveszélyes, pláne kezdőknek. A legjobb megoldás városi, mindenes bringának egy agyváltós trekking, de az nem 50-60, hanem inkább 100-120, de ha már csepel royal szóba jön, akkor helyette inkább egy agyváltós trekkinget javaslok, mindennel felszerelve sokkal jobb választás mindenes bicajnak. Persze ez az én egyéni véleményem, mások biztos mást gondolnak jónak.[ Szerkesztve ]
-
fireproof
őstag
válasz ---Lasali--- #14113 üzenetére
Igen igen felnifék... ohh sh!t akkor ügyködöm valamit. Köszi.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #14111 üzenetére
Felnifékről van szó ugye?
Azok a felniből kiszakadt darabkák. Ha nagyon mélyen benne vannak, akkor kuka. Ha nem, akkor ki kell piszkálni őket, valami hegyessel, csak kreatívan bármivel.. kicsit meg is csiszolhatod a felületét smirglivel, vagy valami fenő kővel amit nem sajnálsz.
Az a negatív hatása hogy még jobban tönkre teszi a felnit, és a fékhatás is egyre rosszabb lesz. -
fireproof
őstag
Sziasztok.
Megnéztem a fékbetétem és van benne jó pár "fémszemcse" jól bevagánykodva. Ezeknek van valami negatív hatásuk? El lehet ezeket valahogy távolítani? -
hoffman_
nagyúr
dobbant volna nagyot az én szívem is biztos, egy ilyen szituban
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
Tud valaki olyat, hogy a sports-trackerről és/vagy a telefonról hogyan tudom (symbianos) kinyerni az összes adatot anélkül hogy mindet egyenként exportálnám???
Kerestem a telefonon gpx, tcx-et de nem ilyen formátumban tárolja, hanem a sports-tracker symbianos egyedi formátumában. Pusztuljon meg aki ilyet lekódol.
365 workoutot nem fogok kézzel kiexportálni, gondolom ez egyértelmű.
Amiben a telefonon tárolja az összes adatot külön-külön (nincs összetömörítve) fájlformátum .DAT !!
Várom a tippeket mit lehetne kezdeni ezzel!!
undefined
-
lsebestyen
addikt
válasz gonger #14102 üzenetére
Szerintem vegyetek használtan, pl bikemagon, jobban kijöttök. Ha pedig nem nagyon értetek hozzá, biztos van vlmi ismerős aki tud nektek segíteni a vásárlásnál. 50ért már korrekt bringát kapni használtan. Ha pedig ott hagynátok bolt előtt, stb, akkor érdemes venni egy jó fajta u-lakatot vagy láncot, h még sokáig élvezhessétek .
-
gonger
senior tag
Sziasztok,
Idén ha jön a jó idő, párommal szeretnénk biciklizni. Igazán 10-12 éve vidéken bicajoztunk, most Bp-en élünk, tehát valami városi minimalista stílusú bringára gondoltunk - de a kínai műanyag minőségű tescós ajánlatoktól távol tartanánk magunkat- Csepel Royal stílusban megfelelne, de őszintén szólva fejenként 100 ezret nem szeretnénk kerékpárra költeni.
Elképzelhető, hogy 50-60 körül összerakjanak nekünk régi vázból, de minőségibb anyagokból egy-egy bicajt? Munkába vagy kocsmába járni kellene, esetleg hétvégén kirándulnánk a közelbe.
Voltam már néhány boltban, ahol mutogattak hiper-szuper vázakat, meg ilyen-olyan agyakat, de sajnos nem értek hozzájuk és nem is tudom mire kell figyelni és a beszélgetés végére mindig 100 ezer feletti árak jöttek ki 1 bicajra. Ezért gondoltam arra, hogy használt régi vázból kellene indítani ezt a projektet.
Tudtok esetleg olyan helyet javasolni Budapesten, ahol tudnak nekem segíteni az építésben?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest