Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- janacsi: Kasztrendszer?
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Villanyórás okosóra számlap
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Victoryus: Thomson 43UC6306 tv
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
kasza blanka
aktív tag
válasz
kasza blanka #138246 üzenetére
Közben a használt Kross kiesett, mert csak 51-es a váz, én meg 178 vagyok.
Mennyire fontos ez?
Most mértem le a régi sz@rt, az csak 45-ösMondjuk a nyeregcső maxon túlra volt húzva, de a nyakam meg is fájdult mindig másfél, 2 óra után.
Most megnéztem lábhosszos(82), magasságos(178) táblázatokat, és 55-ös váz kellene nekem. A 4 centi nagyon sokat számít? Nem értek hozzá..én csak tekerem a bringát
-
kasza blanka
aktív tag
Üdv!
Mit lenne érdemes venni? 100e max (tegnap a 120-ra leértékelt riverside900-n elgondolkodtam, de ha tudtok ennyiért jobb vételt?). 90%-ban aszfalton, kikapcsolódásból bringázom.
Decathlonból Riverside 500/900?
Vagy lenne most egy alig használt 2016-os Kross Trans Alp.
Vagy valami mást?
Tavasztól őszig eddig olyan 30-50km-eket mentem 23-24-es átlagokkal egy régi sz@r kommersz MTB-vel, soha nem cserélt lánc+fogaskerék. Ezt szeretném művelni normálisabb körülmények között, esetleg növelve a távot/sebességet, talán nagyobb túrákat bevállalva.
Köszi.
-
X Factor
addikt
válasz
ivana #138244 üzenetére
Esetleg a riverside 500? Ha már inkább város. Mi páromnak vettük, a féken kellett allitani, de elég szépen teszi a dolgát.
-
válasz
#46372352 #138239 üzenetére
A trekkinget nem ajánlom 15 éves gyereknek, plusz nem is számít menőnek. Ez a decathlonos monti viszont valószínűleg bőven elég neki, esetleg később lehet rakni rá hidrós tárcsát. Feltéve, hogy nem akar esetleg inkább országútit, a város és túrázás műfajban az országúti a leggyorsabb.
-
StLui
veterán
válasz
sebgutkopf #138238 üzenetére
Ebben a hónapban sajnos nem.
Volt velünk fiam osztálytársa, barátja, igaz nagyon bevállalós srác, de szinte nulla gyakorlat, lazán bevállalta a jobb oldalit
Meg néhány asztalos ugratón is akkorákat repült, hogy csak lestem
-
bunddog
tag
válasz
Hasaggymeg #138221 üzenetére
Ahogy Runner is írta én sem hiszem hogy javulna, de az ideje megvan rá, írtam a bike-discount-nak hogy mit lehet kezdeni ezzel de még nem reagáltak.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
INTELligent #138240 üzenetére
100k körül már lehet erre a célra megfelelő használtat venni, én is kb. ennyiért vettem az enyémet anno és mindenféle terepen jártam vele már. Ha szaküzletből veszel használtat, akkor az valszeg kapott egy full nagyszervízt is, szal nem zsákbamacskát veszel, nem lesz semmi túl kopott vagy elhasznált rajta (én is így vettem). A külső cserélgetése hasznos lehet, de csak akkor, ha hetekig-hónapokig csak aszfalton gurulsz, ha gyakran kell cserélgetned, az macera tud lenni. Szerintem az is jó megoldás lehet, ha veszel egy gyors terepgumit rá, amin kisebbek a bütykök, az jó lesz aszfalton is és terepen is, persze kisebb kompromisszumokkal, de ha nem duhajkodsz, nem dagasztod a sarat, akkor neked ez nem probléma.
-
INTELligent
senior tag
válasz
Runner_fxr #138223 üzenetére
jjeahh, Runner_fxr: köszönöm mindkettőtöknek.
Akkor valószínű monti lesz, még utánanézek. Ja, hát én alapvetően inkább a turistaútvonalas, jobban kiépített részekben gondolkodom, így is montit érdemes? Mert amit mondtok árban, annyit nem vagyok biztos hogy szánnék rá, viszont megnézem, hogy van-e szaküzletben valami hasonló használtan, mert láttam a topikösszefoglalóban olyan boltokat.
Az mondjuk tök jó ötlet, hogy ha több lenne az aszfalt, akkor tegyek rá vékonyabb külsőt.
Most az lesz a következő, hogy elmegyek valami rendes szaküzletbe körülnézni, köszönöm a tippeket! -
StLui
veterán
válasz
sebgutkopf #138234 üzenetére
Ja én is jobban szerettem a mellkaspántot, de gimbal vagy GP7 black nélkül az nem volt jó, így visszaraktam sisakra, de legalább superview, és jobban felemelve, hogy messzebbre nézzen.
Én pl Semmeringen csak sokadjára ugrottam meg a 3 egymás mellett lévőből a legkisebb dropot, baloldalit, kíváncsi vagyok most már meg merem-e ugrani a jobboldalit. -
flash-
veterán
-
sebgutkopf
őstag
válasz
StLui #138175 üzenetére
A videó eleje mintapéldája annak, hogyan nem szabad bringázást kamerázni. Feltette sisakra, beállított egy elég szűk látószöget és ezzel a földtől emelt távolsággal és szűk látótérrel a sebesség érzetet teljesen megöli. Sőt olyan, mintha egy drón repülne a nyomvonal felett 2,5m-el.
Azt nézem, hogy míg a droppokban kimondottan bátor és magabiztos a kanyarokban elég óvatos, sőt az ugrókon is. Érdekes nekem a dropp az nagyobb para. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Runner_fxr #138223 üzenetére
Tudod,bekrepált,írtam a Paul Lange-nak,egyenesen olaszból jött egy új kerék,első úton vacakolt.
...kifogyott a tollamból a betét.
-
válasz
flash- #138226 üzenetére
De az atlagsebesseg es max sebesseg se stimmel? Melyik teved es miert?
A strava, ezerszer pontosabb egy rendes sebesség mérő. A GPS alapvetően nem igazán alkalmas sebesség mérésre. (Feltételezve, hogy a kerékméret jól van beállítva.)Es mit lehet tenni hogy egyforma legyen?
Semmit.(#138221) Hasaggymeg Manapság már a gyárban is gyökerek és képesek megkenni zsírral a szabadon futót, az nem igazán tesz jót neki. Egyértelműen a külső megoldásra szavazok, a nagyobb szabadon futó pontosabb és tartósabb. Plusz ellentétben a shimanoval viszonylag könnyen szerelhető.
-
flash-
veterán
Az miért van hogy egy 250kmes tekerésnél a bryton spd szenzorral 13 ora :36 percet mért, ugyamez a tekerés stravában 13 óra :25perc
De az atlagsebesseg es max sebesseg se stimmel? Melyik teved es miert? Es mit lehet tenni hogy egyforma legyen? -
norrberth
addikt
válasz
Hasaggymeg #138221 üzenetére
Jó meleg volt.
-
gabro0
őstag
válasz
Hasaggymeg #138221 üzenetére
Nekem is csúszott 2-3x a zsír új Fulcrum agy, korábban kérdeztem is mi lehet. Azóta úgy tűnik megjavult, helyette a küllők pattognak
-
válasz
INTELligent #138212 üzenetére
Szia!
A Budai-hegyek elég viccesek, vannak nagyon jó minőségű, gyakorlatilag akár cross/trekking kerékpárral is tekerhető, turista útvonalai, majd egyik pillanatról másikra ez átmegy meredek Enduro terepbe, kövekkel, gyökerekkel. Persze le lehet szállni a kerékpárról, meg lehet visszafordulni, de összességében azt tudnám mondani, még általános felhasználás szintjén is, hogy ha erdőkben szeretnél kerékpározni, főleg itt a Budai-hegyekbe, akkor MTB-on kívül másban ne gondolkodj. Csak ez lesz élvezhető és biztonságos. Ha többet aszfaltoznál vele, akkor ideiglenesen tehetsz rá vékony külsőket is.
Árban a 100K maximum használt esetén működhet, de ehhez azért nem árt ha tudod is mit kéne nézni, mert vehetsz olyan használtat, hogy a végén drágább lesz mint az új.
Újonnan a 100K az olyan kategória ami nem terepre való, még ha MTB-nak is hívják, az egy trekking, aszfaltra, meg jó minőségű sima földútra.29"-es kerékkel, valami értelmes minőség, amivel el lehet kezdeni biztonságosan az erdőket járni, az 150-200K közötti árkategória lesz. És itt már alap a hidraulikus tárcsa, amit nevezhetünk alap elvárásnak egy MTB esetében, amit mondjuk erdőben is használnak.
Hasaggymeg: Szerintem ha egy kazettával gondok vannak, azzal később is lesz, ha gond van ki kell cserélni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
bunddog #138219 üzenetére
Nem is tudom hogyan reteszelnek ezek,gondolom 1szerre,hisz másképp félrehúznák a kazettatestet...itt egy videó ahogy cserélni lehet ezt egy jobbra. Ha új én még adnék neki kis időt,lehet a gyári zsír vacakol benne és ha kicsit szétkeni már jobb lesz.Nejem garanciában kapott új Fulcrumja olyan volt első útjain,hogy azt hittem máris újra vissza kell vinni,aztán helyrejött.Minap újra úgy szólt (az is 3 kilincses),hogy csak néztem,de most megint normális.Amúgy azt vettem észre,hogy nagyon könnyen beázik,de ránézésre is kevésbé védett ez a nyitottabb,agyhoz közel elhelyezkedő reteszelésű mechanizmus,mint ez a teljesen zárt,bár agyhoz való kapcsolása előbbinek direktebbnek,erősebbnek tűnik.
(#138186) K Norbi...az első kép az mi?...vagy feltöltöttél ide mindent ami a telefonon akadt?
-
válasz
bunddog #138219 üzenetére
Gyártási hiba bárhol előfordulhat. Igen, elég furcsa egy új DT keréknél ilyen jelenség, de bármi megeshet.
A kazetta problémához annyit még hozzáfűznék, hogy amikor ilyen véletlenszerű, nem egyértelmű a probléma, én azt szoktam csinálni, kiveszem a kereket, leveszem a sort, és kézzel forgatom lassan, kattanásonként hátrafelé a kazettát, kézbe véve lehet érezni ha valahol nem kattan. Ha ilyet érzel, próbálgatod óvatosan, lassan előre-hátra, lehet érzékelni ha probléma van. Kicsit megugrik, érzed a rezdülésén, hogy nem úgy kattan ahogy a többi ponton, vagy nem kattan egyáltalán. Ha nem érzel semmi különöst, akkor próbáld ki egy másik kerékkel. -
bunddog
tag
válasz
Hasaggymeg #138217 üzenetére
Elvileg dt 370-es agy van ebben a szettben, 3 kalapácsos.
#138218: mármint a shimano amit írtál?
Nálam kb egy fél órás tekerés alatt akár 2x is csinálja de elég random.
-
ZolkoW
őstag
válasz
bunddog #138216 üzenetére
Az az agy nálam úgy produkálta, hogy nálam volt mondjuk 2-3 évig a bicikli, és ezalatt mondjuk kétszer biztos előfordult, de szerintem ötnél kevesebbszer
Szóval nagyon véletlenszerű volt, és ritka, nem is kerestem az okát, sem a megoldást, az első alkalommal nem is voltam biztos benne, hogy valós, amit tapasztaltam
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
bunddog #138216 üzenetére
Ha ugrik azt valamelyik soron teszi,ott meg bármikor megerőlteted ugorni fog.A reteszelés más történet,az össze-vissza reteszel,meg kihagy,nem terheléstől függ,de a hajtómű lassú hátrafelé forgatásával általában hallani is lehet,hogy a reteszeléssel valami nem kóser,nem egyenletes,nem hallod az összes reteszelő kilincset,vagy éppen finoman akadozik.Milyen agy/kazettatest az pontosan?
-
bunddog
tag
válasz
Hasaggymeg #138210 üzenetére
köszi + zolkow és runnernek is
Én is inkább arra tippelnék mert hang nélküli a dolog, csak hát egy fűzött dt keréktől többet vártam
500k-s Cube sl road sl-ben van ez gyarilag, jobban fájna ha abban jött volna elő 3-4 tekerés után
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Zsohi #138213 üzenetére
Csak azt ne mondd,hogy mindez Trudóéknál történt!
(#138214) jjeahh ...előbb-utóbb mindenki aki rendszeresen kerékpározik és nem szeretne várni napokig egy javításra,na meg nem engedheti meg magának egy saját szerelő luxusát sem,rájön,hogy jobb ha a kerékpár szerelések jó részét saját maga végzi el otthon.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
INTELligent #138212 üzenetére
Ha terepen is tekernél, akkor mindenképp montit vegyél szerintem, nem kell ahhoz duhajkodni, hogy az első pár méteren elérd egy trekking határait. Viszont amiket kinéztél, nagyon gyengék, ha csak ennyit szánnál rá, akkor én kizárólag használtakat nézegetnék.
Zsohi: annyira ne sajnáld, hogy csavarhúzóval szedte le, nekem van itthon drága icetoolz crown race removerem, szvsz sz*rt sem ér, félórát kínlódtam vele, szépen tönkretettem, aztán végül én is csavarhúzóval szedtem le
. Csak hát ezt te is meg tudtad volna így oldani otthon, ingyen.
-
Zsohi
őstag
válasz
Zsohi #138045 üzenetére
Sikerült felülnöm a szopórollerre ezzel a bringával rendesen.
Erről a vázról tudni kell, hogy a boost specifikációk köré épül, hajtás és hátulsó sarutávolság. A vas amiből komponenseket emeltem át, pedig egy normál Dartmoor Hornet kerékpár volt és többszöri után kérdezgetés és kutakodás után végül arra jutottam a vázcsere szimpla és relatíve olcsó mulatság lesz. Hát k*rv*ra az volt és még vége sincsen... A problémák már a Dartmoor szétszerelésekor elkezdődtek, nevezetesen az alsó kormánycsapágy úgy beragadt, hogy kalapáccsal kellett kiütnöm a helyéről és egy óvatlan pillanatnak köszönhetően sikerült a csapágy belső gyűrűjére ütnöm aminek köszönhetően szétesett és a golyók elgurultak. Mivel már égtem a vágytól, hogy végre megtekerhessem, így az internetes rendelés ki volt zárva. Szóval be az autóba a villával együtt, mivel az új csapágy mellé új"crown race" is kell ugye és én csak egy csavarhúzóval tudtam volna leverni otthon ami rajta volt, így inkább elvittem a szakihoz aki anélkül leoperálja, hogy szétcseszné a festést a nyakon. Megint csak kurva nagyot sikerült tévednem, az a jó ember egy rohadt csavarhúzóval esett neki, amivel persze ott is hagyta munkájának lenyomatát az örökkévalóságnak és még pénzt is volt pofája kérni érte az új csapágyszett mellett, hogy szarna sünt... A bringa összeállt az előző kommentben említett problémával együtt, bringa egész jó volt azon az aprócska tesztkörön. Minden más zsír volt, így ki is vittem a terepre ahol sikerült belefutni két újabb problémába... Az első, hogy az acél váz sokkalta rugalmasabb, komfortosabb, olyan karbon szerűnek tudnám leírni az érzést és ez a 2.8"as pluszos külsőkkel egy kontrollálatlan pogózásba csapott át a pályán. A külsőket a mai nap le is cseréltem egy 2.6-os Continental X King V2 köpőnyögőkre, amik annak ellenére, hogy papíron nem sokkal kisebbek, a valóságban még is jelentősen másabbak. Az arany középút, minden jóval és rossz tulajdonság nélkül amit a traktor gumik kínáltak. A másik gond a láncvonallal volt. Mint, ahogy említettem utánajártam a témának és a legtöbb emebrtől azt a választ kaptam, hogy néhány kivételtől eltekintve a boost hajtás nem több, mint marketing bullshit, meg hogy a Sant Cruz normál hajtókarokat használ a boost-os kerékpárjain és a többi... Lehet tippelni ez az NS Eccentric váz melyik kategóriába esik. Úgy bizony, a jó édes anyád kategóriába... Szóval a mai nap meg is rendeltem hozzá a boost-os XT hajtókarokat egy új boost-os hátsó kerékagy társaságában amivel a fékproblémákat tudom abszolválni. Ne lapozz még nincsen vége... Mivel ez az első acélvázam, így a témát alaposan körbejártam és több helyen is belefutottam egy bizonyos tanácsba, ajánlásban. Fújjak a szellőző lyukakon keresztül "fogging" olajat(Olyan belsőégésű motorokban használják amiket hosszabb időre nem terveznek használni) a váz belsejébe megakadályozva a rozs kialakulását, mivel jó ötletnek tűnt meg is tettem, csak éppen ez a szellőző lent közvetlenül a fék mellett van. Az olaj kis mennyiségben szépen kijutott és rájutott a féktárcsára...
Még szerencse, hogy még nem egy háztartásban élünk a barátnőmmel, mert nem tudom hogyan bírná a sima vizet és a száraz kenyeret.
szerk: Esetleg, ha valakit éppen érdekel néhány Hope kerékagy jó áron kapható most a Bike24-en. Innen rendeltem most én is.
-
INTELligent
senior tag
Sziasztok!
Elhatároztam, hogy beszerzek egy normális kerékpárt, viszont az összefoglaló meg a bikepro.hu-s kisokos elolvasása után is maradtak bennem kérdések.
Én: 177cm/67kg
Ár: 100k körül, használt is játszik, felfelé jó vétel esetén flexibilis vagyok.
Felhasználás: 30-40km-es túrák (bicikliút és gyakran földút), valamint a budai hegyek felfedezése (nem extrém montis megközelítésben).
Eddigi bringás tapasztalat: többségében inkább alsókategóriás kerékpárnak is alig nevezhető izé, de használtam kicsit többet trekkingkerékpárt, ill. egyszer a Galyatetőn túrához béreltem egy normális montit (itt szereztem eddigi egyetlen tapasztalatomat tárcsafékkel). Amikor keseknyebb profilú kerékkel tekertem, az számomra jelentősen megnövelte a kényelmi faktort (ha ilyen mellett döntök, azért valami 50-50 terep-aszfalthoz való kerék felé tendálnék)
Típus: már itt kicsit meg vagyok lőve: monti vagy (cross) trekking a két esélyes, mivel azonban nem gondolom, hogy igényeim nagyon extrémek, így talán elég az utóbbi? Ami viszont feltűnt, hogy montiből nagyobb (legalább a ) használt piac. Ill. kell-e nekem a tárcsafék? (tapasztalatom mindenképpen üdítő volt vele)
Bolt: figyelembe véve a fenti igényeimet, szerintetek Bp-n hol lehet érdemes körbenéznem?Ha nem gond, linkelnék néhány típust, abban kérnék megerősítést, hogy jó fele nézelődök szerintetek?
Kross Hexagon
Torpado T815
Meride S-Presso 300
Omstar Firefox 24 -
-
flash-
veterán
Ilyen őszinte nyilatkozatot ritkan olvasok sportembertől
linkRespect
-
bunddog
tag
Hogy tudom egyértelműen kideríteni hogy a hajtás a kazetta test vagy sor/lánc miatt ugrik?
- régi 10-es agyon 10-es ultegra sor + hg 95 lánc - (lánc cserével csak 19T-t kellett cserélni) tökéletes
- új, gyári dt hátsó kerék (r24 db spline) 11-es ugyanazzal a 10-es sorral alátétezve:
néha van egy negyed fordulat üresben amikor nem álló helyzetből újra elkezdek tekerni + kevesebb mint 100 km alatt a kazetta testben lévő 2 csapágy eléggé be van rágódva (az előző agyban 4 éve használt csapágyak vannak és sokkal jobb állapotúak)2. lánc ezzel a sorral, most kb 3000 körül lehet benne de inkább kevesebb
A DT kerék zsír új volt és mintha az első x tekerés alatt nem jött volna elő ez az ugrás de az akár a véletlen műve is lehetett.
-
Ezekből egyértelműen ez, de nyugodt szívvel ajánlani csak a campát merem. Nem véletlenül mennek ezek a shimanok fillérekért használtan.
Hasaggymeg & FireKeeper: Egy gyári kerék azért jobb, mint egy akármiből fűzött. Plusz a régi outimban 36 küllős 3 keresztre fűzött tricolor 600 volt, mavic felnikkel. Na az gyengéb volt, mint a mostani khamsin, sokkal kevésbé merev és az agy se volt ez a szint, pedig a tricolor 600 az egyik legjobb shimano agy.
-
ZolkoW
őstag
A felsoroltak közül én is azt választanám, ez nekem már nem számít kőnehéznek (egy országútisnak lehet, hogy igen), viszont nincs is agyonkönnyítve, hogy nagyon félteni kellene a kevés küllő ellenére. Ettől még igaz, hogy egy küllőtörés nagyobb gond, mint sok küllő esetén, de ha nem a súlylimit közelében vagy, szerintem ez megvehető.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
6030D #138196 üzenetére
Használtat vásárolni egyfajta kényszer,egyetlen gazdag ember sem vásárol használt holmit,függetlenül attól,hogy jobb az ár-érték aránya.Tehát ha van rá bőven pénzed újat vásárolsz,mindenből...talán a bor kivételével.
Ami a háttal szerelést illeti,enyémet bár nem rázza a menetszél,nehezebb kitakarítani az elejére (bovdenházak,váltópöckök,fékek stb.) rgadt bogarakat,mint hátuljára ragadtakat.acef...szerintem inkább az a kérdés van-e valami előnye a kevsebb küllőnek...na jó, a súly,ami nagy előny is lehet,de egy kiszakadt küllő,ütés,stb.hazavág egy gyéren küllőzött kereket,míg a másiknál meg sem kottyan.
-
Acef
addikt
válasz
ivana #138195 üzenetére
felnit írtam, de valóban komplett kerékre, sőt szettre gondoltam.
Komoly az a Campa, de 35e körüli felső határt húztam. Nem mintha nem lenne rá $, de egyszerűen nem akarok többet költeni rá.
A Shimano WH-R501szett [link] a legszimpatikusabb.
Van valami hátránya a kevesebb küllőnek?
A felsoroltak közül ezt, vagy másik szettet érdemes választani? -
6030D
addikt
válasz
Napfénysüti #138200 üzenetére
Nem rázza a menetszél a kormányt.
Új hozzászólás Aktív témák
- IBM THINKPAD T21 2647 retró notebook eladó
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Motion F5te Tablet - Intel i7-3667U I 4GB I 128GB SSD I 10,4" XGA Touch I Cam I W10 I Gar!
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B365M i7 9700F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest