Hirdetés
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #153374 üzenetére
Na más se hiányzik..., most fizettem a fotójukért, nem volt olcsó és még csak nem is egész alakos, a fejem pont lemaradt a képről.
Viszont flottul működik a rendszer, jött értesítés a tárhelyre, onnan link, már néztem is a képeket, majd újabb link és már fizethettem is a simple appban. Drága de kiválóan működik.
-
bacus
őstag
válasz
Biqci #153366 üzenetére
Igen, egy dolgot nem tud, hogy nyitva maradjon, ott nem lehet rögzíteni, de én nem bánom, mert jobb a lecsukott sisak.
Próbáltam pár sisakot, de már 3 perc után a boltban kiderült, hogy nem kényelmes v. más baja volt. Majdnem vettem egy ls2 -t, aminek az állrésze hátra hajtható volt, de tuti, állandóan nyitva használnám, közben allergiás vagyok a darázs csipésre...Ez az airoh is bejött, de végül maradtam a schubertnél.
-
macilaci78
nagyúr
-
Rush77
aktív tag
válasz
bigrob #153372 üzenetére
Én is gondolkodtam ezen a kabáton de mivel full fekete ezért kiesett nálam. Van egy teljesen zárt fekete kabátom és amikor tűz a nap és nincs légmozgás (pl a rutin pályán) akkor elviselhetetlenül meleg.
Vettem egy (nagyrészt) világos szürke hálósat is. Majd meglátom melegben milyen lesz az. -
Rush77
aktív tag
válasz
bigrob #153370 üzenetére
Igen. Vizsgán elfogadják. Nekem rutinon a vizsgabiztos azzal kezdte, hogy körbe ütögetett, hogy mindenhol van e protektor.
Azt nem nézik, hogy pontosan milyen a protektor.
Csak azt, hogy normális legyen és ne a gyári szivacs a gerincnél.
Mellkas nem kell.
Térd, könyök, váll, gerinc kell meg az előbb macilaci78 által leírt dolgok (cipő stb). -
bigrob
őstag
válasz
Rush77 #153369 üzenetére
Ez király, van hosszú ujjú kivitelben is, ezt lehet meg is fogom nézni.
Ezt már elfogadják vizsára is? -
vendingo
veterán
válasz
bacus #153346 üzenetére
Köszi.
Puha táskáim vannak, de konzol nélkül semmi tartásuk nincsen a mostani motoromon. Sátrazni kellene évi 2-3 alkalommal. Direkt kicsi 23 literes dobozokat néztem, hogy tudjak haladni a dugókban, ami a külföldi útjaim során állandóak. Leginkább a csökkenő utazósebesség miatt aggódok, mert 120-130 közötti tempót tud a gépem tartósan. 130 fölött már nagyon megugrik a fogyasztásom. Egy normális oldaltáska szett se olcsó, a shad dobozok konzollal 100 ezerből meglennének. -
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153364 üzenetére
Ha valóban ez lesz és nem tudom felvenni a szemüveget felhajtott állapotban, akkor át se veszem és rendelek egy zártat.
Kabátra is kíváncsi leszek, ha nincs benne gerincvédő akkor azt se hozom el.
Apropó gerincvédő, mit ajánlanátok ilyen városi ingázásra?
Lehet kabát vagy ing is. -
Biqci
aktív tag
válasz
bacus #153356 üzenetére
Tavaly megvettem az utolsó c3 pro-t amit találtam a méretemben, még ott pihen a dobozában...
Ennyire meg vagy elégedve a c3pro-val? Gondoltam rá, hogy a következő bukóm felnyitható lesz, ez az egyik tipp, a másik a HJC i100, ami viszont már az új szabványt is tudja. Szóval nem majd tudok dönteni
-
rxmiss
tag
válasz
bacus #153361 üzenetére
persze, magaert a motorozasert. viszont amikor mar ennyi a kompromisszum, nem ugy megy, nem ugy kanyarodik, nem ugy lassul, akkor mar nem akkora elmeny szamomra, sot, olyankor inkabb gyilkolom a motort mintsem motoroznek.
mentem en raftingolni szloveniaba motorralde az nem satrazos, hanem fahazas buli volt, pont ezert.
Topiccsendor:
pedig a grillalvany jo otlet, nekem eddig sosem jutott eszembeesetleg egy rendes sokszemelyes ust is szep latvany lehet.
-
-
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153359 üzenetére
Lehet hibáztam, bárdiban kellett ma vennem autóba olajat meg szűrőt, motoros kollégát kifaggattam, hogy mi a véleménye az általuk forgalmazott sisakokról és kabátokról...
Berendeltünk 1-1-et, szerda reggel megnézem élőben is, ha gagyi akkor kihagyom.
A legnagyobb szívfájdalmam, hogy úgy tűnik pinlock erre nem megy.
Igazából ha veszek 80k-ért sisakot és 2 év múlva kell rá plexi 20-ért vehetnék is 2 olcsóbbat az árából...
Egy kemény 15k-s zárt sisakban lavíroztam 3 évet, pinlock azon se volt, de kicsi levegővel mindig tudtam közlekedni.
További hátráltató tényező, hogy szemüveges is vagyok... -
bacus
őstag
válasz
bigrob #153355 üzenetére
https://motoralkatresz.eu/aruhaz/kategoriak/nyitott_felnyithato/
Itt is nézz körül, az airoh rev19 (majdnem vettem ilyet, nekem tetszik), 30e olcsóbb bárkinek (shoxhoz képest), de esetleg a nevemre vásárolsz, tudok intézni némi kedvezményt, de ehhez már tudni kell a típust, szint és a méretet !!
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bigrob #153355 üzenetére
Mondanám, hogy grat, de ezzel még csak a kilincset foghatod meg.
Én 5-6 évig használtam Crivit sisakot, 50 ccm robogón nem volt annyira szörnyű. 70 felett jött meg a szélzaj, de ezt már egy másik robogón volt lehetőségem megtapasztalni.
MT Helmets is megér egy misét az árkategóriában. Felhajtható sisakkal kapcoslatos tapasztalatom, tudásom, véleményem: szemüveget viselve felhajtva sem könnyű felvenni, vagy nem akarom annyira szétfeszíteni. Mindig lehajtva használtam, mert egyrészt a padka nem nézi, másrészt a súlypontja nagyon rossz helyen van fent. A hátra hajtósok jobbak ilyen szempontból, de az meg másik ársáv. Ha nem tudod rögzíteni az állrész helyzetét, akkor egy akármilyen úthibán is lecsapódhat, de mérget vehetsz arra, hogy nem jut el az alsó végállásig és a kilátást fogja ellehetetleníteni.
Pin-Lock mindenképp legyen, ha már sisakot veszel. Nem csak télen, de párás időben is nagyon hasznos.
A színe tapasztalataim szerint mindegy: most fehér van, az előző fekete volt. A menetszél a színtől függetlenül dolgozik benne, a napon állni meg egyik sem kellemes. De igen, én is neonsárgát szerettem volna.
Olyat válassz, ami egységesen szorít mindenhol, mint egy jó p*nci. Ami csak egy helyen nyom egy kicsit, az az első rutinóra végére az őrületbe fog kergetni.
Sisak alá húzott maszk sokat segít a higiénián és a sisak felvételénél is: nem gyűröd be a füled.Kabát: nyugodtan vehetsz fel láthatósági mellényt a kabátra. Az oktató adni is fog. Én munkavédelmi boltban vettem egy gyros áráért gumis H-pántot, ez nem lobog a szélben, de a funkciót ellátja. Városban nem szoktam felvenni, de a vidéki utakra igen.
Protektorok, védőfelszerelés kelleni fog: sisak nyilván, magas szárú fűzős cipő (akár munkavédelmi bakancs is jó az oktatónak, vizsgabiztosnak), protektorok könyökre, hátra, térdre, vállra, mellkasra biztosan és protektoros kesztyű. Hogy most ezeket a kabáttal együtt veszed fel (protektoros kabát beépített zsebekkel), vagy külön (kabát alatt, vagy felett), az mindegy. A protektorok nagy felületet fednek és a feladat ellátásához passzosan kell a testhez simulniuk, szóval ennyit a szellőzésről. Vannak méhsejtrács mintás protektorok is mondjuk, ami engednek szellőzést, de ahogy megfigyeltem, a kabátzsebek anyaga nem épp szellőző anyagból van és a mellkas nagy részét fedik. Öngól...Valószínűleg PMR rádiót fogtok kapni a forgalmi órákra. 3,5 mm-es fülhallgatóval készülj, de el fogják mondani.
Szerk.: Én nem írnám le az olcsó sisakot csak az ára alapján. A Lidl-ös Crivit sisak mechanikájával semmi gondom nem volt. Városi használat, 7-8k km 5 év alatt, minden felvételkor nyitni, csukni az állrészt, a plexit, sötétített plexit menet közben többször igény szerint. Igazából amíg el nem taknyoltam benne, addig tette a dolgát.
Igen, a szivacs összeesett, de évek után is viselhető volt, nem úgy az NZI Combi 2 Duo, aminek a fejtetőn a szivacsa annyira összeesett, hogy a szemüveget a bajszomra tolta. -
válasz
bigrob #153355 üzenetére
Nagyon gagyik ezek a felnyitható sisakok. Ezekkel az a gáz, hogy szar bennük a mechanika, hamar tönkremennek, meg....gyakorlatilag ez minöségre egy 25-30k-s sisak, ami a mechanika miatt kerül ennyibe, cserébe a mechanika jó ha fél évet kibír.
Másrészt, rutin-on (és vizsgán se) hajthatod fel a sisakot.
Szóval, most vegyél egy olcsó zárt-at, aztán ha túl vagy mindenen, kiválasztottad milyen motort akarsz, akkor meg áldozz többet egy normális sisakra. Szerintem -
bacus
őstag
válasz
bigrob #153355 üzenetére
Grat. Mondjuk ez az elvárt azért, hogy elsőre sikerül egy kresz, miután 11 éve vezetsz
A jogsit kérték ezek szerint, azaz már egyszer tudták, hogy megvan a 8 általános minimális követelmény.Ezek nagyon belépő szintű sisakok az árukból ítélve. Én egy givi zárt sisakkal kezdtem, 2x cseréltem benne párnát az 4+ év alatt, megvan a sisak, de szinte megint körbe forogna, annyira szar a párna, ehhez képest a schubert c3 pro, idén 5 éves, eredeti párna van benne, még mindig nem lötyög rajtam. Tavaly megvettem az utolsó c3 pro-t amit találtam a méretemben, még ott pihen a dobozában..., szállítással 160-170e között volt az ára (louisból).
A lényeg, hogy bár nem ismerem az általad kiválasztott sisakokat, de itt is esélyes, hogy a párnák hamar cserések lehetnek, mindenképpen érdemes megnézni, hogy ezek mibe kerülnek hozzá, tartalék plexi, belső párna, csatt, a nyitható szellőzők műanyagjai, napszemüveg. (pl givi-hez minden kapható volt, és szinte mindent cserélni is kellett, schuberthez is minden kapható, de még semmit nem kellett cserélni.)
-
bigrob
őstag
válasz
bigrob #153345 üzenetére
Jelentem sikerült a kresz, nem kértek semmilyen iskolai papírt, elég volt a személyi és jogsi.
Ugyanitt érdeklődnék, hogy városi cirkáláshoz milyen felhajtható bukó ajánlott?
Perverz gondolataim közt szerepelt a Lidl-ből beszerzni egyet, de szerencsére nem kapható, videók alapján a nyikorgása miatt nem is nagyon volt szimpatikus.Shox-ba a sulim miatt van kis kedezmény.
45k föltt 5k kedvezmény.
Mindenképp valami nagyon látható színben szeretném, nem divatozni matt feketével.
Például:
SMK Gullwing - Pinlock előkészítéssel, kuponnal - 52.900.-
Cassida Velocity - Pinlockal - 51.770.-Illetve hasonló színben milyen textil kabátot ajánlanátok amibe esetleg nyáron sem rohadok bele? Könyök és gerincvédő kellene.
-
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #153352 üzenetére
Jaja. Jelenség ugyanez volt, ahogy Te is leírtad.
Ezért is gondolom, hogy egy kormány lengéscsillapítás kissé túlzás lenne rá. -
macilaci78
nagyúr
válasz
kelly416 #153349 üzenetére
Igen-igen, renttentő határozott utas lennék.
Érdekes volt, a kis BWS-sel semmi ilyen remegést nem tapasztaltam, akármikor elengedhettem a kormányt és gurulhattam elengedett kormánnyal akár azután is, hogy a CVT szétkapcsolt.
Az SH-val meg semmit. Ha egy laza O-betűt formálok a markomból, már elkezd remegni a kormány és pár méter múlva már szabályosan verdes, akkor már az egész motor rázkódik. Ha csak ráfogok a kormányra, se szorítani nem kell, se a karom súlyát ráengedni*, nem szitál, de nem is érezni. Talán az úthibák nyomják el, nem tudom.
*mondhatni, egyenes háttal ülök, ahogy egy hokedlin, nem kell tartanom a felső testem. -
kelly416
veterán
válasz
Des1gnR #153350 üzenetére
Milyen nyomozás volt eleinte? Gumi okozza? Az nem csak 40-60 közt lenne ilyen. Futómű hiba? Az sem. Mindenen agyaltunk, mire ez a jelenség leírás fórumon jött szembe, több Burgmanos is vissza igazolta a jelenséget. Ekkor még próbáltuk kormányvég súlyokkal, de végül felhagytam vele. (Elment a burgonya és jött helyette a SprintRS.) Akkor beszéltünk többekkel is, fogni kell a kormányt és ez a legjobb megoldás.
A lengéscsillapító tuti megoldotta volna, de madárijesztőre a nercbunda jelenség szerintem. -
kelly416
veterán
válasz
macilaci78 #153348 üzenetére
Bocsi, ezt nem írtm pedig lényegi infó. Ahogy Te is mondod, ha fogod a kormányt, szinte észre sem veszed. De ha hanyagul fogod vagy épp feljebb-lejjebb húzod a cipzárt a kabátodon, már nagyon csúnya meglepetésben lehet részed. Amint újra megfogod a kormányt, helyre áll a helyzet, szóval nem vészes. De a jelenség meg van.
Mondjuk emlékeim szerint Te nem vagy épp apró termetű, a Te súlypontáthelyezésed azért jelentős menettulajdonság módosulással is járhat.
-
-
kelly416
veterán
válasz
bacus #153346 üzenetére
Az első szériás burgonyák határozottan beszitálnak 50 körül hátsó dobozzal. Sőt, ha csak a doboz tartó konzol van fent, akkor is hajlamos rá. Ha nincs fent a konzol sem, elengedheted a kormányt 60 körül és akkor sem szitál be, ha így lassulsz akár 20-ig is.
Ez tapasztalat és több burgonya tulaj is megerősítette legalább a dobozos részét. -
bacus
őstag
válasz
vendingo #153337 üzenetére
Nézz körbe puha táska környékén is, a kemény dobozok nagy előnye, hogy zárhatóak, könnyebb ott hagyni a cuccot a parkolóban, de nehezebbek, merevek, azaz 1 sört viszel benne pont annyi légellenállása van, mint ha tele lenne, stb
Nekem van alu doboz szettem is, de csak 3x használtam sátrazásnál, mert még a tetejére is lehet pakolni, ott sok a cucc, de túrázni pl a puha táskával megyek. Ugyanez a doboz volt még a vstromhoz is, azon is sw motech konzol volt. A kipu ugyanazon az oldalon van, nekem ezért aszimmetrikusak a dobozaim. A nagy az majd 50 liter.
Annyi a trükk még nálam a táskákkal, hogy az sw motech gyárt konzolt sok motorhoz, a dobozaim erre a konzolra mennek fel, illetve a sw motech gyárt a konzolra feltehető alu platnit is (pont ugyan úgy rakod rá, mint a dobozt), én ehhez rögzítettem a puha táskát (bagtech wp8), igy a két puha táska pont 1 mp alatt levehető és fel is tehető !!!!, akár a doboz. A két táska 2x30 l, a dobozok 37 + 48 ha jól emlékszem, szóval a dobozok +25 liter. A szögletes dobozok jobban pakolhatóak. A táska viszont egyre kisebb hazafele, ha kaját és innivalót is viszel.
A dobozokkal a fogyasztásban kb 110 km/h -ig nincs jelentős változás, de 130 felett már +1 liter is lehet az én motoromnál. Kormányszitálás, bizonytalanságot én nem éreztem, de van akinél a topcase is már beleszól.
A táskákkal ilyet nem tapasztaltam, az szinte mindegy, hogy rajta van e, ezért is szeretem. -
bacus
őstag
-
macilaci78
nagyúr
Plitvice környékén van ajánlott szállás?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
mattheus #153340 üzenetére
Első kreszvizsgára és az órákra is kocsival mentem, a kis 50-es robogót még a hétköznapokon is kevesebbet vettem elő.
Második alkalommal és a pótórákra, meg úgy mindenhova a saját robogómmal mentem. Leszartam, ha ennyi rutinnal a hátam mögött mindegy, milyen autóba ülök, akkor ugyanígy mindegy, milyen motorra ülök. -
mattheus
őstag
válasz
Geresics #153317 üzenetére
A sikertelen vizsga után az első és legfontosabb lépés az volt, hogy próbáljam elengedni a történteket, amennyire csak lehet. A következő gyakorlási időpontot jövő hét péntekre tettem, hogy addigra le tudjon ülepedni bennem ez a fiaskó.
A rengeteg tanács közül, amit kaptam és magammal viszek, az egyik legfontosabb, hogy nem fogok közvetlenül a vizsga előtt a saját motorommal gyakorolni illetve azzal odamenni a vizsga helyszínére. Bármennyire is hasonlítanak (például mindkettőnek két kereke van), ég és föld a különbség a két motor között.
Igaz, hogy az elérhető A kategóriás motorok típusra ugyanazok, de mostantól a másik motorral készülök a vizsgára. Ha van rá lehetőség, megpróbálok másik oktatói motort is kipróbálni (elkérni másik iskolától, akik ott gyakorolnak), hogy kiderüljön, valóban ennyire „össze nem illő” vagyok-e azzal a típussal. Tudom, ha elég rutinos lennék, bármilyen motorral meg tudnám csinálni a feladatokat, de amíg ezt a szintet nem érem el, addig szerintem igenis számít, mennyire "hálás" egy motor.
A legfontosabb most az, hogy sokat gyakoroljak, nem csak azért, hogy az oktatóm, hanem hogy én is elhiggyem, képes vagyok rá. Ha ehhez még tíz óra kell, akkor annyit fogok venni, és csak utána megyek el újra csak vizsgázni.Ezen felül ki fogom próbálni a szlalomot és a kanyarodást kettes fokozatban is, kuplungrásegítéssel, hogy jobban megismerjem a motor viselkedését. Ahogy korábban is írtam: az egyes fokozattal van a legtöbb bajom, nekem túlságosan nyers és kiszámíthatatlan. Még nem tudom úgy kezelni a gázkart, mint egy festő az ecsetet.
És ha lehetőségem lesz rá, a vizsga előtt szeretném elérni, hogy legalább néhány percet többet tudjak gurulni a motorral, mint legutóbb, mert az a két perc, ennyi A kategóriás gyakorlattal és izgulással egyszerűen kevés volt. -
bigrob
őstag
Holnap megyek kresz vizsgára Pomázra, mennyire szigorúan kérik az általános vagy érettségis bizit?
Azt hittem tudom hol van, de csak a legutolsó villanyszerelői papírom találom... -
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #153337 üzenetére
Nalam pl 83 loeros motorral, dobozok nelkuli vegsebesseg 210, dobozzal 190. Dobozzal kormanyszitalas 80 es 90 kmh kozott azutan nem. Doboz nelkul termeszetesen ilyen jelenseg nincs. Erezhetoen ugyetlenebb lesz a motor. Ha megpakolom rendesen, a tompitott vakitja a szembejovoket. Nem tudom hany literes az oldaldoboz, de egy zart sisak belefer.
Fogyasztast sosem mertem.Nalam is a sator es a satorba a polifoam van a hatso ulesen.
-
vendingo
veterán
Oldaldobozokkal kapcsolatban mit érdemes tudni?
Pl. mennyire fogja vissza a motort, változik-e a kezelhetőség, úttartás, milyen mértékben nőne a fogyasztás...
23 literes alap shad dobozokat néztem ki, de kicsit tartok tőle, hogy az amúgy se erős (25ló) gépemen nagyon visszafogná az utazósebességet.
Kezdem unni a hátsó ülésen a kupacot, oldaldobozok esetén viszont max csak a sátrat, széket kellene odafogatnom.
Hátulra már beszereztem egy 52 literes givi dobozt, azzal már sokat nyertem, de ez a hegyomlás mögöttem nem valami komfortos.
Egy drágább, kisebb sátor elférne az oldaldobozban is.
Más: roadtec 01 berendelve. :) -
yodamastah
őstag
válasz
yodamastah #153335 üzenetére
Ja Hacking. Akkor lehet supersport is.
-
yodamastah
őstag
válasz
Topiccsendőr #153334 üzenetére
AMA, de nem tudom melyik divízió.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #153333 üzenetére
ez az AMA superstockban volt?
Tehat a nyaknal tul merev volt a vaz. Mint a ducatinal is, amikor az uj v4 panigalet kihoztak, belevagtak kesobb a vazba egy tenyernyi lyukat, ketoldalra, hogy nagyobb legyen a flex.A 05 os fek jo, de japanosan. Nagyon sokat elmesz vele gyari betet eseten tarcsa es betet csere nelkul, de azert annyira nem harap, mint egy stylema. Betet valtoztatassal termeszetesen ugyanazt ki lehet belole hozni, de azt meg gyakran kell cserelni.
De gyari allapotaban ez mar teljesen hasznalhato. -
yodamastah
őstag
válasz
Topiccsendőr #153332 üzenetére
Értelmezni én sem tudom, csak leírtam amiket olvastam róla
Tény hogy nekem is tetszik ahogy a 03-04 viselkedik, annak ellenére hogy hagyományos villa van benne. Amatőr pályázgatáshoz sztem kiváló úgy ahogy van. A féke harmat. Emiatt is nézegetek 05öst. Meg mert jobban néz ki
Pár példa régebbi 13x.com fórumbejegyzésekből. rengetegen szerették a 03-04 r6ot.
"the 03-04 r6 was a ROCKIN bike. Many (in the know) would even say better in some ways than the current r6. It has amazing front end feel, and basically similar midrange power to the current r6r (3rd gen bike). I loved that bike. all the 2nd gens. 03-04-05. As stated above, the "S" model is an 04 r6.. not the 05 that has inverted forks.
The new bike is nice, and in capable hands will go faster, but damn that 2nd generation r6 has that "old pair of jeans" feel.""I had an 04 and always thought it handled really well comparatively. At a seminar at ohlins USA I found out that yes, in the know people consider that bike to have one of the if not the best front end feel on a bike. The conventional forks with internals makes it even better. I now have an 08 and though I love this one very much always have a soft spot for the 04"
"Great feedback with the non-upside down forks, especially for intermediate rider. the 05 r6 went to upside down forks, and it was found to be TOO stiff with that frame. same with the 06-07 new r6, in 08 yamaha cut the frame under the air box. to "loosen" the bike up for more feel."
"The R6S has great front end feel bone stock. I wouldn't do anything but respring for your weight at first. Other than what's required for racing, you could do pretty well for a long time without changing a thing on that bike."
"if you are wicked fast, there may be some benefit to putting on the 2005 r6 front end on the bike. but it's seriously too firm.. i wont' even tell you what Jensen and Thermosman came up with to get more front feel out of the front of the 05r6 ..
the 03-04 front end feel, with conventional forks, is fantastic. Why? cause the front end moves !it's not crazy stiff. "
"all i rode on those bikes (i had an 03, an o4 and two 2005's) are Michelin. i would say they were, and have been, between Dunlop (firmer carcass) and Pirelli (softer carcass). What Rob Jensen and Thermosman had us do, was remove the upper 12mm motor mount bolt on each side (1 each side). Not the big on in front or the big bolts that go all the way through the motor in the back, but the small 12mm head bolt near the top of the motor.. this allows some flex. Then, on the 05 with USD forks, they discovered loosening the upper triple clamp bolts allowed the bike to flex. They found this by accident when at an AMA event, Rob went as fast as Hacking, Disalvo, etc and they discovered one top clamp bolt had fallen out. So they drilled a hole and ran a bit of safety wire so they wouldn't fall out, but BARELY torqued the upper bolts."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #153328 üzenetére
Ezt a versenyzoi forumos reszt valahogy nem tudom ertelmezni, vagy elhinni, hogy ez mukodik, de en sem ertek mindenhez.
az sbk motorok vazait, (amik utcai vazak alapvetoen) a nyak utan, a deltabox tetejen erositettek meg a versenycsapatok, es minel tovabb megyunk az idoben, annal nagyobb es merevebb a blokkcsavar vaznyulvanya, ami miatt nem fersz hozza ma mar egyaltalan a szelepfedelhez, vagy mar nem latod a vezermutengelyeken a jeloleseket sem, mert teljes takarasban vannak a sor4 eken, ami erdekes evolucio.
Amire en gondolok nem usd villa eseten, hogy a motor nagy sebessegnel egyszeruen imbolyog, es amikor nagy erot kell kifejtened a kormanyra ellenkormanyzas soran, pl 200 felett akkor egyszeruen erzed, hogy ez takony. Nagy feknel is vmi nem oke. Vagy az mt07 csapkodasa egy sima hirtelen ellenkormanyzas+fek eseten. A nagy flex miatt azonnal csapkodni fog. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
dellfanboy #153329 üzenetére
A 05 os teljesen nyomatekos volt, az utana jovo rj11 volt joval kisebb nyomateku alul, de nagyobb loero. A csucson az a 600as 129 lo volt, ami utcai motornal eleg jo teljesitmeny, euro3 normaval.
-
yodamastah
őstag
válasz
dellfanboy #153329 üzenetére
Egész nyomatékos az öreg R6 blokk, a 2006+hoz képest sokkal jobban megy lent. Próbálgattam az újabb R6okat, az használhatatlan utcán, 9e alatt olyan mint egy 400as.
1000képes persze harmat. 750kéne de Yamahának az nincs sajnos
-
dellfanboy
őstag
válasz
yodamastah #153328 üzenetére
mondjuk pont a blokkról nem regélsz semmit, az meg olyan mint egy 2t forgatni kell mint a kva élet ha menni akarsz vele. bár akkor megy
-
yodamastah
őstag
válasz
Topiccsendőr #153327 üzenetére
Utcára lesz, nem akarok pályázni vele. 2005ösben 0.9es rugó van elől, az már egész használható az én súlyommal. Pálya gixxerben 0.95el megyek.
Kormánygátló kell rá tudom, kár hogy lehagyták róla. A fos gázreakció is megvan, csajom minkét r6ja szar emiatt, épp most dolgozm rajta hogy jók legyenek
A gyári ecu feltörték már, lehet irkálni, nem kell feltétlen PC hozzá.
Érdekes a 03-05 modellekkel kapcs....Legendákat olvastam róla régen, hogy a sima telós 03-04 menynire jól sikerült a váz/futómű kombó. Amerikai versenyzői fórumokban sokat áradozak hogy hagyományos villával nagyon jól lehet érezni a motor elejét, és tényleg.... Viszont mikor kijött a 05s változat USD villával, többen panaszkodtak hogy nincs meg a feeling, nem jó a tapadásérzet elől. Sokan emiatt nem is szerették az USD villát, túl merev volt az egész motor. Aztán egyik srác véletlenül nem húzta meg a felső villahidat és hopp megjött a feeling
Ez után elterjedt tuning lett, hogy a felső villahidat lazára húzták, és egy-egy blokktartó csavart kivettek. Sokkal jobb lett a motor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #153325 üzenetére
Az xx be biztosan nem.
Nem usd villa, rettenetesen alultervezett, nagyon rugalmas villa. Ha a csillapitast meg is csinalod rajta, tulsagosan gyenge marad. foleg ahhoz a sulyhoz. A fek pedig... nem a csillapitassal szokott ott baj lenni, elobb er le annak mindene gyors motorozashoz.
2005 os r6 osom volt nehany evig. az mar usd, de elol gyarilag tul puha a rugo, ha nem 65kg vagy. ha nagyobb palyakra mesz vele, kormanygatlot raknek ra, mert csapkodasra hajlamos, uthiban, gazzal, nagyobb sebesseggel. Open loop befecskendezes, amint masik dob van rajta, azonnal elromlik a gaz finom adagolhatosaga. Vagy gyari dobbal hajtanam, vagy padozott pc-vel, masik dob eseten -
-
yodamastah
őstag
Huszonéves motorba is lehet jó futóművet faragni. Nem is olyan drágán
Ha valaki olcsó motort akar jó futóművel, 2000es évek eleji japán sportmotorokat érdemes próbálgatni. Csajom 2003as utcai R6jával olyan rohadt jókat sikerült motorozni, totál odavagyok érte. Annnyira bejött, veszek egyet magamnak is utcára. (2005öst vadászok most.)
-
-
vendingo
veterán
Pirelli sport demon vs. Metzeler roadtec 01?
Hosszútávú utakra melyiket lenne érdemes megvenni?
A moci 25 ló 190 kg. Sokat megyek egyenesben, autópályán, fontos, hogy tartós legyen. -
bacus
őstag
Nekem volt 4 hónap szünet a járműkezelés és a forgalmi vizsga között, mert jött a tél.
Egy örökkévalóságnak tűnt kivárni, amíg végre elég jó idő lesz, hogy lehessen gyakorolni és vizsga időpontot kérni.Az egész folyamat nagyon lassú volt, szeptember elején kezdtem, próbáltam a lehető leggyorsabban haladni, minden felajánlott időpontot elfogadni, de mégis 7 hónap volt (4 hónap tél miatt)
Utólag megszépül, de akkor ez rettenetes volt, egész télen yt videókat néztem és irigykedtem, hogy akinek már megvan a jogsija, az hóban is motorozhat.
Természetesen magamat hibáztattam, hogy ha más iskolát választok, akkor már meglenne, stb.Ráadásnak 1989-ben még az MHSZ-nél próbálkoztam akkor még csak az A kategória létezett (A1 és A2 nem!), 125 ccm-es hulladék MZ-vel***, nem saját bukósisakkal vizsgázni és mivel nem fizettem kenőpénzt, meg is húztak. A szüleim meg lebeszéltek a motorozásról.
***13 évesen 250-essel tanítottak motorozni, de az oktató motorok rettenetesek voltak, nem lehetett rajtuk az ürest megtalálni ill. nagyon nehezen vagy nem indultak be, stb. Akkoriban a járműkezelési vizsga után ideiglenes jogosítványt kaptál, amivel mehettél egyedül forgalomban, tehát utast nem vihettél, majd min. 1 hónap után jelentkezhettél -akár saját motorral- forgalmi vizsgára... 2x buktam, egyszer nem találtam az 1- kör után az ürest, le kellett állítani a motort, majd áttolni a 2. körhöz és ott beindítani, nem ment..., majd másodszorra minden fasza volt, de nem fizettem, indok a bukásra, billegett a motor. Többet nem mentem el vizsgázni, nem fizettem nekik 500-1000 ? Ft-t (azért az egy 40 l benzin ára volt kb), jól kibactam velük, mi?
Nem kellett semmi extra felszerelés sem, ott kaptam egy 2xl-es méretű sisakot, ami körbe fordult a fejemen, nem volt kesztyűm és rövid nadrág és sport cipőben mentem (autóval) vizsgázni. Szóval volt azért baj. A katonák velünk vizsgáztak, ott belement a gumifalba, kiszedte a motort befejezte a kört és megvolt a vizsga..., remélem ezek azóta sem motoroznak. -
Geresics
addikt
válasz
mattheus #153314 üzenetére
Sajnálom, hogy nem sikerült elsőre a rutin, de fel a fejjel, ha ezen túl leszel, onnan már az élvezetes része jön!
Azt had kérdezzem meg, hogy az itt kapott sok-sok tanácsból miket sikerült megfogadnod, és hogyan csináltad?Tök jó, hogy veszel a következő vizsga előtt még órákat, így lesz alkalmad több dolgot is kipróbálnod (pl. 1. vagy 2. sebesség)!
A többiek tök jó tanácsait én ismét más megközelítéssel egészíteném ki!
1.) Az egyik gyakorlás alkalmával kéretőzz fel úgy a pályára, hogy megcsinálod a sajátodda, és utána azonnal a suli motorjával! Így tapasztalod meg a legjobban a különbséget, és ha tudatosan figyelsz erre, akkor ezzel ezt a parád le tudod győzni!
2.) Sajnos kevés oktató álltal ismert/használt para-gyakorlat: az egyik alkalomra hívj el valakit, akinek a véleményétől k*rvára parázol! Jöjjön el, és nézze végig egy órád! Hidd el, lesz az akkora stressz, mint egy vizsga! Mindegy, hogy az anyukád / apukád / haverod / csajod, a lényeg az, hogy Neked nagyon számítson az Ő véleménye! Rohadtul fogsz parázni, de itt nem jár bukás a hibáért, és ez segít stresszhelyzetben helyesen cselekedni!Fuss végig újra a korábban írtakon is, és légy tigris! Menni fog!
-
norbert1998
nagyúr
válasz
mattheus #153314 üzenetére
Jogos lehet a dolog. Anno nálunk ER6-N volt és Hornet 600. Az órákat mindkét típusból a saját motorommal, egy DL650-essel csináltam. Vizsgázni nem engedtek vele, mert 49 kW, és csak 50+-os járművel lehet, így vizsga előtt át kellett üljek valamelyik ottani motorra, a rutint az ER6-N-nel csináltam, mert két henger, nyomaték, míg a városi vizsgát a Hornettel. Ezek annyiraa nem volt testidegenek, de pl. amit haver vett és én oztam haza, CBR600F4i, az nagyon nem kényelmes és azzal rendesen szenvedtem volna a vizsgán.
Ez a hiszti rész nekem is megvolt a kétkerekűekkel, de nem most, hanem 17 évesen, amikor a friss B jogsival egy robogóval eltanyáltam az esőben. Azt mondtam, soha többbet nem ülök motorra, ez egy szar - pár hét múlva azért visszaültem, de csak azért, hogy teljesen szétázzak az esben, így végleg elvetettem. Aztán végül mégis ott tartok, hogy 2020 óta többhengeres motorokkal jáok, igaz, az első V2-es 125-ös volt, de azé' na, nagynak tűnt szemre
-
bigrob
őstag
válasz
macilaci78 #153311 üzenetére
Követem ám miket töltenek fel!
2023 meg a 2025 CL l500 variánsok közt tényleg csak annyi a diffi, hogy lanckerék 40 helyett 41 fogas, kicsit belenyúltak a motorvezérlőbe, alacsonyabb lett az ülés és kontrasztosabb a kijelző? (Ezek alapján nem feltétlenül mondanám, hogy csak az újabb kell)
Amúgy fejben nagyjából összeraktam hogy egy injektoros 300-500cc közötti, szíjas motor kéne ami esetleg automata mint az új yamahák 1 gombnyomásra vagy legalább van eclutch mint a hondákban...
Ezzel annyi a probléma, hogy szerintem ilyen nem létezik, ha esetleg mégis tuti legalább a duplája mint a keret... -
mattheus
őstag
válasz
norbert1998 #153307 üzenetére
Igen, azóta én is arra megállapításra jutottam, hogy "hiba" volt aznap előtte a kismotorommal gyakorolni, mert gyakorlatilag a kettő között annyi volt a hasonlóság, hogy a kezelőszervek ugyanott vannak, meg két kereke van
Tegnap óta kihisztiztem magam, ma már ismét hiszek egy kicsit magamban, hogy meg fogom tudni csinálni. Viszont azt a kérdést nem tudtam magamnak megválaszolni, hogy vajon létezik-e olyan, hogy egy adott motortípussal valaki kevésbé kompatibilis ?
Ahol tanulok, ott két motor van, amivel gyakorolni lehet, mindkettő egy Yamaha XJ6N más és más kuplung és fék érzettel. Én azt gondolom, hogy motor és motor között is ég és föld lehet a különbség. Más lehet egy Hornet-en tanulni illetve egy CB650R-en stb. Viszont azt sem szabad elfelejtenem, hogy előttem ugyanazon a motoron már több százan letették a vizsgát, így arra fogni, nagy csacskaság lenne, de (!) ettől függetlenül azt hiszem van olyan motor, ami valakihez jobban fekszik.
Ti hogy látjátok?
-
GTVili
tag
A régi szép idők.... na jó, nem szép, de régi....
Anno ilyenen "tanultam" motorozni. 500,-Ft-okért vettem hozzá komplett donorokat 95-96'-ban. Kb hetente építettem át.... hol "gyorsasági" volt, hol meg csopper.... Junak csepptankkal....
Később fillérekért tudtam megszabadulni tőle,vagy 20 ládányi alkatrésszel együtt.
-
bigrob
őstag
válasz
VFR800 #153308 üzenetére
Köszönöm!
Igen, 180 centi vagyok de mázsa 30 mellé..
Csóri kis 125-ös piaggio libertym nem szeretett annyira..CL500 amúgy szimpatikusabb, magasabban van az ülés, jobban átlátható a forgalom, tekintve hogy főleg városban használnám..
De szerencsére nem kell tovább izgulnom, mert elkelt időközben. -
VFR800
csendes újonc
válasz
bigrob #153304 üzenetére
Ha jól látom pl az ülésmagasságban van elég nagy difi, ami termetes embernél szempont lehet. Egy nagydarab magas ember pl egy CB 250-en vagy még kisebb motoron már elég furán tud kinézni, de akár a motorkezelés rovására is mehet extrém esetben. Láttam már embert Hornet 600-on mint cirkuszi medve a háromkerekű biciklin. Úgy emlékszem (és a nick-ed is erre enged következtetni), hogy nem vagy kis termetű. A kinézett motorokra érdemes ráülnöd és megnézni mennyire férsz el rajta, esetleg csinálni egy képet is, mert lehet rögtön kizárod majd egyiket-másikat.
Nagy testsúlynál jól jön ha nagyobb a rugóút, ami robogóknál többnyire nincs akkora, és azoknál a kaszni is hamarabb reccsen egy esetleges eldőléskor. Normál motorokra általában lehet rakni bukógombát/bukócsövet, ami ilyenkor akár teljesen megvédheti. Az ilyesmi mindig megeshet bármennyire figyel az ember.
Talán még nem voltak ezek a szempontok korábban ide leírva, ezért bátorkodtam megemlíteni. -
norbert1998
nagyúr
válasz
Zsírkrétamen #153303 üzenetére
Én most értetlenkedni fogok, de nálunk kötelezően 2-esben kellett csinálni a szlalomot, az eltoltat 1-ben és a hármas pályán meg 3-ik kellett felváltani. Azt hittem ez ilyen kötelező mindenhol
Dettó nálunk is.Amit esetleg segíthet még Mattheusnak, hogy nem a saját kismotorjával megy a vizsgára, hanem bármi mással - így nem kell hirtelen váltani két járműkategória között.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bigrob #153304 üzenetére
Kis sebességű teszteken használt új állapotban. -
Amúgy valid, az 1-es, 2-es sebességfokozat be van járatva, afelett mint az új, az ABS talán csak kipróbálva volt, lámpa is áramtalanítva, tükrök leszerelve, az egyedi bukókeret miatt ha csak nem fejreállították, akkor valóban karcmentes. Szervizelve 1.000 km-enként, fedél alatt tárolva, tán forgalomba helyezve sem volt még. -
válasz
mattheus #153299 üzenetére
Én most értetlenkedni fogok, de nálunk kötelezően 2-esben kellett csinálni a szlalomot, az eltoltat 1-ben és a hármas pályán meg 3-ik kellett felváltani. Azt hittem ez ilyen kötelező mindenhol
Én SV650-en tanultam, ott is annyira fel volt húzva az alapjárat, hogy 1-ben kiengedett kuplunggal simán csak végig gurultam volna a szlalomon meg a hátsó visszafordítón, de beszólt az oktató hogy nem ez a feladat, 2, stabil gáz és hátsó fékkel lassítás amennyire kell, majd a visszafordítónál lehet 1-be visszaváltani. Számomra ez érthetetlen, hogy miért nem minden helyen egységes. (Főleg, hogy A1-en ezért buktam meg, mert 2-ből 1-be nem váltott a fos motorom, 1-ben simán végig gurultam volna minden feladaton)
Amúgy, nekem a hátsó visszafordítónál az vált be, hogy a kormányt eltolom a visszafordító belseje felé, én meg kiülök az ellentétes oldalra, így tök stabil voltam, a motort mélyen be tudtam dönteni.
Amúgy meg ha nagy a gáz, tudok olyan helyet ajánlani, ahol mindegy mit csinálsz, csak perkáljPárom jogsijából véletlen eltünt az A kat és A1-re változott, és már az iskola is megszűnt ahol csinálta, így egyszerűbb volt neki újra vizsgázni, mint lemenni a világ másik végére ügyet intézni. Minden szarra van jogsija, így nyilván vígan vezetett mindenféle motort, nyilván semmi gondja nem volt se a rutinnal se a forgalmival. Vele közölték, hogy csak akkor mehet át, ha perkál. Az egyik srác ezen felcseszte magát, hisz tud vezetni, nem perkált, találtak indokot hogy megbukjon. Párom inkább rááldozott még vizsgánként 20-20 rugót, de kevesebb mint 1 hónap alatt meglett a különbözeti vizsgája. Ment ott át olyan motoros is, aki vizsgán lement a pályáról, de olyan is átment valahogy, aki előző órán még 20-al belerongyolt a gumifalba.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
mattheus #153299 üzenetére
Én is egyes alapjáraton csináltam a pályákat, a Fazer alapjárata meg volt emelve kicsit, nem fulladt. A végefelé szólt az oktató, hogy az 1-es pálya szlalom mehet kettesben is. Ment, a végén a forduló előtt vissza egyesbe és alapjáraton a forduló.
Nem volt rutinom, el nem tudtam képzelni a stabil gáz+ hátsó fék megvalósítását a gyakorlatban. Az oktató egy PCX-szel mutatta meg a gyakorlatokat, csak a 3-as pálya visszafordulásnál láttam a féklámpát felvillanni. Safety tréning ilyen tekintetben sokat adott.
Nem ciki egyesben végigdöcögni a vizsgán, ha az amúgy magabiztosan megy. A forgalomban sokkal könnyebb a motort terelgetni, mint a rutinpályán.
-
kelly416
veterán
válasz
mattheus #153299 üzenetére
Nem akarok párhuzamot vonni a Te tanulo motorod és a SprintRS között, de 1-ben nagyon "ideges" a gázreakció, 2-től felfelé sokkal finomabb. Lehet, Neked is ki kellene próbálni ezt abban a pár órában amit még gyakorolsz és a végén Te is inkább 2-ben csinálnád egy kis hátsó fék rásegítéssel és max kuplung játék még mellé.
És szerintem vizsgafeladatokat ne gyakorolj a sajátoddal.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Elektromos autók - motorok
- ASUS notebook topic
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Építő/felújító topik
- Így teljesít a Xiaomi 15S Próban a márka saját fejlesztésű processzora
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Alkoholista nevelde
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen, i7-9700 vagy "félkonfig"/ Win11- Számla, garancia
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HYNIX 2GB DDR3 RAM eladó
- Acer Nitro 5 -AN515 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i7-11800H - 16GB - 512GB SSD+1TB HDD -RTX 3050 - Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest