Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
SzlobiG
félisten
Ezt Qru-nak magyarázd meg, rajta kívül senki nem vesz subarut. Amúgy igen a subi eléggé réteg márka.
mmcc02
tag
A minap jöttünk-mentünk egy Opel Mokkával (1.4 T), végig az M3-on. 140 km/h tempomattal keletről nyugat felé a BC nagyjából 9 liter körül mutatott, a másik irányba meg mintha 8 körül lett volna, de határozottan kevesebb (a csúcs és a minimum is). Gyakorlatilag ugyanannyi volt az autó tömege, klíma is ment végig. Rátankolásos mérés nem volt, 1 tankkal jártuk meg az egészet.
Valószínűleg a passzátszél is közrejátszik
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
#94529552
törölt tag
Ugyanaz a JTD motor van benne mint százmillió fiat-ban
"Enyhe" túlzás. Pár nullát azért biztosan levehetünk a végéből ennek a darabszámnak.
rbalint88
addikt
Most nem az itt felulreprezentalt autobuzi hulyekrol beszelek, hanem atlag dr franz milka meg frau gertrud hasseroder svejci osztrak nemet videki kisnyugdijasrol, aki harom evente lecsap harmincezer ajrot a kereskedes asztalara, hogy ebbol a legjobbat a fajos derekamra. O pont leszarja, hogy 140-nel hogy terhel be a nagy iven a kocsi segge es be lehetne e rakni 160-nal is vagy akkor mar leesik az utrol. Ot csak az erdekli, hogy a boltba meg misere meg az onokakhoz eljusson. Es erre az ev legalabb 300 napjan jobb egy sima fwd neki, mert kevesebbet eszik, meg kevesebb nyug van vele, meg olcsobb is volt, meg a biztositas is kevesebb. Maximum ha leesik husz centi ho, akkor legalabb nem megy ki istent kiserteni, hogy beessen az arokba, mint a szomszed franzjoseph, aki beszopta az awd mantrat, csak gumit nem vett jot/kanyarodni felejtett el, hanem majd megy ha mar a hokotro eltolta a nagyjat.
Btw nem vagyok awd ellenes, nekem is volt, imadtam, tenyleg jo nagyon.
EQMontoya: mondjuk azzal az ISsel mar mas csufsag is megesett kovetkezo talin menjunk megint, mondjuk akkor a negyevszakos gumi lesz fent Kornelka oromere...
EQMontoya
veterán
Ahogy elnézem mostanság a melót, a következő talira már nem csak ISsel mehetek...
Mondjuk ez úgy értendő, hogy vagy eljutok még idén, vagy nem.
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Nekem sikerült elakadnom Kormival a sárban nyár elején ahonnan a Bubi röhögve kijött volna (pont az első tengely süllyedt el a hátsó meg szilárd talajon állt). Sikerült kihintáztatnom végül de azért a rendes 4wd-t nem helyettesíti semmilyen elektronika. Ha nincs tapadás az adott tengelyen akkor kenheted a hajadra az okos elektronikát.
Ettől függetlenül köznapi használatban még mindig csak szökő évente 1x hasznos.
#nincsbennetarcsi
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Tud valaki Budapesten megbízható, minőségi, olcsó karosszéria javító műhelyt? Egy horzsolást kellene kijavítani, de a szervízben elég drágán, 100-130k-ért csinálnák meg..
Csatoltam róla képet. Sajnos kis horpadás is van a kerék fölött..
Előre is köszönöm!
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
Jaj én mindig sima Fuelsafe 95öt nyomok bele, akkor innentől megpróbálok valami más nyálat tolni, de 95nél maradok, hiszen az van írva a sapkára is.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Qru
MODERÁTOR
A sima Shell Fuel Save 95 nekem se jött be. Evett tőle a kocsi, most sima mezei 95 megy bele a helyi olcsó kúton, ugyanazt a fogyit hozom vele mint a München környékén tankolt német benyóval.
Ettől jobb ajánló levél nekem nem kell.
#nincsbennetarcsi
brumi1024
veterán
Én is maradtam a helyi kútnál, miután az MM95 és az MM100plus is hasonló fogyit produkált.
Melack
veterán
Nekem most a MOL 95-öse jött be, a szűrő cseréje óta még jobb is lett a fogyim azzal. Amin azért meglepődtem.
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
EQMontoya
veterán
Az MM95 árképzése pedig egyre arcátlanabb.
Amikor 440 volt a benya, akkor 450 volt az MM95, ez ugye 2.4% difi.
Most 330 a benya és 345 az MM95.
És 5% fogyasztáscsökkenést aztán tuti nem hoz.
Same rules apply!
B-L-A-C-K
titán
EQMontoya
veterán
2.3 tonna, brutál literteljesítményű turbómotorok, rengeteg elektronika, komlikált futómű, 8 sebességes automata...
Ez gazdagok játéka, és nem merném megvenni 5-10 évesen.
Same rules apply!
rbalint88
addikt
de, hozhat simán. astra 1.2, golf 1.8T, splash mind kb 10%-kal evett kevesebbet belőle, mint a sima MOL vagy Shell fuelsave-ből.
B-L-A-C-K
titán
Jó, gondolhatod nem a panel elé tervezném én se... Ha lenne egy kertes házam ,bankszámlámon még vagy 100 milla, akkor bevállalnám.
Skillet
addikt
ma asszony azt mondja egy autóra... ez úgy néz ki, mint egy motorizált cserebogár
aztán ahogy elhaladtunk mellette, látta a típusát is (annyira nem jó autókból)...
nissan juke? eléggé viccesen néz ki, lehetne akár nissan JOKE is
(#43356) Qru
hasonló. unokabátyám akadt el az elsőkerekes tökkmindegymilyével leányfalun, a nyaralónál, szintén a sárban. pedig csak félreállt az út mellett, de ennyi bőven elég is volt. aztán a szokásos, hintáztatás, deszkák, gallyak, de semmi. végül jött pár emberke és kitolták. és nem egy dagonyát kell elképzelni, csak egyszerűen nem tudta. ledifferált... ennyi. ezt egy awd-vel nem szívod meg.
volt nekem fwd és rwd is, de az awd elképesztően más világ.
szerintem ma pont annyira van rá szükség, mint anno. az elektronika teljesen mindegy. unokatesóm rengeteg autót hoz be németektől, pár éves bmw-k, mercik, de télen mindig fogja a fejét, ha jeges az út. pedig gyanítom okos elektronika lehet bennük, mégis visszasírja az awd-t.
mindegy. elektronika ide vagy oda, szerintem nem lehet egy lapon említeni az fwd-vel.
de kinek mi.
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Snoop-y
veterán
+1
Ha ingyen kapnad is belerokkannal a fenntartasaba
Egyik ismerosom fonokenek van egy uj Astonja baszki az az auto tobbet van maintenance szervizen mint amit megy vele... (es sulyos ezresek £ a szamlak)
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
EQMontoya
veterán
Én erről még csak legendákat hallottam, egyik kocsinál sem hozott érezhető különbséget.
Same rules apply!
-v-
addikt
Szerintem aki ilyet vesz, az ennel joval gazdagabb
rbalint88
addikt
astra és splash is ugyanazt futja mindig, astránál 9,5 helyett 8,5 lett a fogyi, splashnél 7,5 helyett 7... mondjuk én ezen a megéri dolgon túlléptem, (gázolajból) a "jobbikat" tankolom röpke 40Ft felárral, de a lelkemet nyugtatja, hogy valószínű nem pancsolt szar kerül a tankba, aztán ha emiatt évekkel később kell a CR-rendszerhez nyúlni, már megérte.
tomcsi23
veterán
Ejróban gondolta.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Ha új fajta benzint akarok kipróbálni, akkor mindíg a Nissan kap belőle elsőnek mivel elég kényes. Ha neki jó akkor a Toyotanak is jó lesz.
EQMontoya
veterán
Persze, érzékenyebb technikánál nem kérdés a dolog, ugyanakkor sima szívóbenzinesbe szerintem kevéssé éri meg.
A 9.5 helyett 8.5 nagyon erősnek tűnik, ott szerintem inkább a pszichológiában keresendő az ok.
Same rules apply!
brumi1024
veterán
100 millióból nem biztos, hogy jó ötlet 35 (alapáron, egy korrekt, de nem túlzó felszereltséggel 45) milliót egy autóra költeni.
Peter.70
őstag
Kornelka-nak írjál
B-L-A-C-K
titán
Ha meglenne mindenem, lenne fix normális jövedelmem, plusz 100 millióm bármire, lehet bevállalnám simán, persze az alap hogy nem újonnan venném meg szalonból, hanem ~fél évesen ~10 millióval olcsóbban...
-v-
addikt
Kivancsi lennek, itt a "fix normalis jovedelem" alatt mit ertesz, amibol szivesen kicsengeted a panamera vetelarat, ertekcsokkeneset es szervizeleset minden mas mellett ez nem igazan az havi fixbol elok mokaja
TomMusic
őstag
Írtam, köszi!
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
rbalint88
addikt
kurva jó kocsi, de Göbölyösnek ez a Porsche-felszopása már kellemetlen. amúgy az tény, hogy a Porschék eléggé jól állnak a fenntarthatóságot illetően, szomszéd is a harmadik 911-et gyűri és nem volt gond egyikkel sem soha. a kötelező szervizei nyilván drágábbak, meg idővel fáradnak el dolgok azon is a használattól, de nem úgy kell elképzelni, hogy vasvillával lapátolja bele a pénzt. nem nagyobb lutri bevásárolni egy olyanba, mint egy 10 éves dízel A6-5er-E-klasse.
B-L-A-C-K
titán
Nekem a normális nettó 1 milla felett, nem átlagos 2-300 ezrekre gondolok.
zoo8800
veterán
Pedig BP-től kicsit keletre és délre a 2-300 nettó is eléggé "normális" fizu
rip and tear, until it is done
Qru
MODERÁTOR
Csepel, csak meg akartam fordulni (tudom én voltam a hülye, miért nem a farát toltam be a susnyásba) de ez a sz@r annyira orrnehéz és annyira ratyi karakterisztikája van, mind az ecu-nak mind kipörgésgátlónak, hogy legszívesebben ott helyben felgyújtottam volna.
1750-től 350 Nm; na most kis gázra meg se mozdult nagyobb gázra egyből elpörgött a kerék (tokától bokáig sáros lett a gép ), az ASR viszont nem lépett közbe. DSG kézi módban nem enged 2-esből indulni (Geartronic-ban bezzeg van winter mód, Volvo powaaa). Mielőtt a gumira fognánk, 3. szezonos Conti PC5 van fent nem 0-ra kopva.
Tehát marad a kipörgetés és a remény hogy a tócsa aljára leérve talán szilárdabb talajt fog ahonnan kitudom hintáztatni. Sikerült de megizzadtam rendesen.
mod:
Nekem amúgy akkor hízott a májam szépen, mikor a 4X4-es Superb csak az emelkedő alján riszált. A tiszta/nedves útról kellett felkanyarodni egy meredek havas/latyakos utcára és nem adott hátra hajtást a Skoda. Bubi meg ahogy kell, zárt a központi difi a kritikus részen/időben és szépen felkocogtam.
Ezt rajtam kívül a szomszéd a Nivával tudta abszolválni és helló.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
B-L-A-C-K
titán
Nem néztem statisztikákat de itt szerintem 200 az átlag, ennyi meg szerintem arra elég hogy megélj alapszinten. Gondolj bele itt egy normálisabb helyen egy 50nm-es panel bérlése 100e-120e + rezsi, azaz rezsivel ~160 ezer, és még mellette nem ettél, nem ittál, nem vettél semmit... Szóval hogy egy ilyen jellegű kocsit fenntarts, és olyan életszínvonalon élj ami tükrözi hogy nem véletlenül vettél Porschét, oda kell az az 1 milla nettó minimum.
zoo8800
veterán
Én havi 1 milla nettóval max egy 520d-t mernék bevállani
BP-n tényleg 200e körül van az átlagbér, vidéken ennél szerényebb az átlag. Az országos átlag mostanában 172e...
rip and tear, until it is done
Snoop-y
veterán
En normalisan keresek (a te fogalmaid szerint) de szerintem en kurvara messze vagyok attol hogy bevallaljak egy ilyen szintu autot (meg hasznaltan is)
Kibaszott draga oket uzemben tartani.
De ha gondolod megkerdezem a szomszedot mennyibe kerul neki a GT3 havonta lebontva ugy hogy kb csak hetvegenkent jar vele es nem is palyazik.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
B-L-A-C-K
titán
Én is messze vagyok tőle, én is csak a gondolattal játszottam el hogy bevállalnám ha megtehetném...
Na de ne is álmodozzunk, egyenlőre elég nekem az is ha találok végre egy megfelelő kombit magunknak...
zoo8800: Havi 1 milla + 100 millád lenne mellette kocsira, ezt úgy kalkuláltuk, ilyen feltételekkel meg ha már meglenne mindenem én bevállalnám azt a Porrrsét is.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
B6 projektet elengedted? Vagy hogy áll a dolog?
#nincsbennetarcsi
#94529552
törölt tag
Nem adott hátra hajtást, mert nem is 4x4-es volt valószínűleg.
B-L-A-C-K
titán
Nem engedtem el, most ezekre vadászom.
(#43391) Ironizer: Azt te is kifelejtetted hogy a számládon még csücsülne 100 milla úgy hogy mellette megvan mindened...
[ Szerkesztve ]
Ironizer
tag
Hát amúgy ja, ha azt az "alapvetést" nézzük, hogy max 6 havi nettó bért áldozni egy autó megvételére, akkor a panamera-hoz ~6.6 millát kell keresni havonta, oda még a havi 1 milla is lepkefing.
B-L-A-C-K: értem én a 100 millát, de valszeg te is csak úgy nézed ezt, hogy a mostani életeddel nézve, hogy hú még akkor is maradna 60 millád a számládon, milyen jól el lehetne belőle élni. Ha viszont úgy nézed, hogy a megtakarításod 40%-át eltapsolnád egy autóra, ami köztudottan az egyik legszarabb "befektetés" ami létezik, akkor már más a leányzó fekvése.
[ Szerkesztve ]
Skillet
addikt
Tipikusan azok vesznek porsét, akik 50m2-es panelt bérelnek
Amúgy szerintem ez az egész kicsit túl van lihegve. Aztán lehet tényleg mi nem tudjuk, mennyiből lehet ezeket a szekereket fenntartani, de azért hogy havi netto 1 milla kelljen hozzájuk... én viccnek érzem.
Mi ez, magánrepulő?
(#43393) B-L-A-C-K
(#43391) Ironizer
Nem tudom, ezt ki találta ki, de semmi értelme. 6 havi fizu egy autóra? Ez magyar táblázat?
Hülyeség.
Ha valaki egy új alap vasat vesz, mondjuk chevrolet spark, akkor nagyjából 400ezret kell keressen havonta? Ha ezalatt van, inkább bkv vagy bicikli? Ezt a baromságot!
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
B-L-A-C-K
titán
Azok béjemvét vesznek hitelre.
Ironizer: Természetesen ez nem üzleti szempont lenne már, hanem úgy írtam ha már mindenem meglenne, egy normális fizetés, és amellett már megtehetném hogy ilyen dolgokra is költsek. Ha viszont most ölembe hullana 100 milla persze hogy nem vennék ilyet, akkor egyértelmű a befektetést nézném, pl vennék 7 panelt kiadnám bérbe az összes, ami hoz leadózva havi szinten ~700 ezret....Na de ebbe ne menjünk bele mert már nagyon elkalandoztunk...
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Pedig 4x4-es volt. Utcabéli a gyerek, tudom milyen autója van.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Declare
őstag
Meg mi lett az alfa projekttel? Azok igen tetszetösek voltak, meg utaztam is egy olyannal nem reg es tenyleg klassz. Nem irtak jokat a motorrol?
EQMontoya
veterán
Hogy mi?!
Astra meg 159 egy lapon?
Döntsd el, hogy viszonylag megbízható dögunalmat szeretnél, vagy esélyesen kicsit drágábban fenntartható és kevéssé praktikus, de stílusos autót, aztán kezdj el nézelődni újra.
Same rules apply!
B-L-A-C-K
titán
Az elsődlegest amit néztem azt írtam visszamondtam, azóta meg ez lenne esetleg ami talán jó lehetne, de egyszerűen nem találok embert hozzá aki érti is a dolgát, és eltudna velem jönni megnézni (már írtam 3 nagy facebookos alfás csoportba, más fórumokra de senkit nem találtam.). Helyben mondta a kereskedő bárhová vihetem, de ezt nem akarom mert lehet mindenki ismeri így azt mondanak rá ott amit akarnak, BP-re meg nem hozhatom fel egy szakszervizbe állapófelmérésre...
EQMontoya: ~2 hónapom van rá hogy vegyek valamit, Astra kb az utolsó helyen van most, azt szinte tudok venni bármikor normálisat a meghatározott ársávomban, viszont ha jön egy kihagyhatatlan hirdetés onnan is, jó ha látom.
[ Szerkesztve ]
#94529552
törölt tag
Akkor miért nem ad hátra hajtást?
Declare
őstag
Vannak ilyen es ehhez hasonlo közgazdasagi ökölszabalyok, amik nem baromsagok, de nyilvan az emberek nem robotok es nem ugy elik az eletüket, ahogy a jozan esz diktalja
meg persze vannak kenyszeritö körülmenyek, meg vannak erzelmi dolgok....de ettöl függetlenül idealis esetben az embereknek nem szabadna, hogy az auto legyen az egyik legertekesebb vagyontargyuk. Ezzel szemben nagyon sokaknak az.
(#43397) B-L-A-C-K Ertem na majd kivancsi leszek, mi lesz a vege a dolognak, nekem designra es komfortra tetszik ez az alfa....nem szeretem amugy az olasz autokat nagy altalanossagban, de jobbara csak elöiteletek ezek, mert nem is igen van alfa az ismerettsegi körben. Kivancsi lennek, ha az lenne a befuto, mik lennenek a velemenyek bar Te sem fogod hosszu tavon hasznalni.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
JTD jó és a CDTi sem roller szóval jó irányba nézelődsz szvsz.
Havernak Ingisnia van 2.0 cdti-vel, 0,5-1 literrel kér többet mint a 2.0 TDI-nk.
Ha azt nézem, hogy legalább 200-300 kg-al nehezebb is akkor kb reális is a többelt fogyi.
mod:
Pumma: Mert szarul van megírva a szoftvere. [link]
Ebbe mondjuk Passat van, de ugyanaz a rendszer van a Superb-ben is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi