Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [CPT.Pirk:] "Fényhűtés" ciksorozat (tuningnet.hu)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
B-L-A-C-K
titán
zack
nagyúr
Maradjunk annyiban, hogy az autó, ha használod napi szinten, luxus, illetve a kényelmet, nyugodtabb, gyorsabb közlekedést teszi lehetővé.
Ha a BKV nem lenne ennyire "ergya" (by babi néni ), és mellé mocsok drága, sokan letennék az autót.
De nincs megfelelő alternatíva. 10-12k-ból tankol 30-40L-t, amiből 500km-t autózik. Ha csak melóba jár Pesten belül, ez akár 2 hónap is lehet.
Ezért sok az összetákolt hulladék, mert a felmerülő költségekre a kötelező szűrő és olajcserén felül már nem marad a költségvetésből, ezért oldjuk meg minél olcsóbban, csak guruljon.
Nekem Mondeo 2.5 V6 van. Amikor megvettem, tisztában voltam vele, hogy jöhet nagy költség. Akár akkora is, amit nehézkesen tudtam volna finanszírozni. Ezekre nem lehet felkészülni, mert 1M autó vételénél nem marad 6-700e a zsebedben, és simán belefuthatsz ilyen tételbe, pláne turbó dízelnél.
Mondeo TDCi Mk3 kuplung + kettős tömegű + nagy nyomású. Vagy turbó + porlasztócsúcsok.
Esetemben 1 év alatt "beleöntöttem" 350-400e környékét, de ezek "apróbb" dolgok voltak, a blokknak eddig nem volt baja. Még 100e kell beletolnom kb a jelenlegi hibák orvoslására, ami nem akut (első futómű, lengéscsillapítók Bárdi 50% kedvezménnyel). Volt 1-2 azonnal orvoslásra szoruló gond, és persze soha nem akkor, amikor ideálisak a körülmények.
Igazából egy 2-3M autóval is be lehet fürödni, akár jobban is, mint egy 2x idősebb fele ennyibe kerülő autó esetében. Biztos nagyobb %-ban jobbak, de ha kifogod, lehet önteni bele a pénzt, és mivel frissebb, újabb, bonyolultabb, ez még költségesebb.
Ezen kívül pedig említettem, hogy egy 1,5-1,7x drágább Passat-ban rosszabbul éreztem magam, hiába drágább, újabb technika. Ott már volt egy automata váltó felújítás 500e-ért, és egyéb nyalánkságok, de eladás pillanatában is volt futómű gondja. Hiába volt valós 200e környéke az órában, és 5 évvel fiatalabb életkor a forgalmiban...
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
Qru
MODERÁTOR
Insignia nem olyan jó valóban. Haver is elég gyorsan megvált tőle. Több kereskedésbe is elvitte és sok helyen rá se néztek, modták, hogy nem veszik be adja el maga. Végül eladta de nem volt egy könnyű menet.
#nincsbennetarcsi
SzlobiG
félisten
Insignia nem jön be? Motor ugyanaz, a kasztni viszont pofasabb mint az astrae.
Calogero
addikt
És a K Astra-é még ennél is jobb szerintem.
Qru
MODERÁTOR
#bimmerkell
#nincsbennetarcsi
B-L-A-C-K
titán
Árban is az.
stickermajom
addikt
Engem csak az zavar, hogy mind a 40 valahány gombot benyomták egy 20x20-as helyre. Jó nyilván nem mértem le, de nekem túlságosan zsúfolt. A többi rendben van.
SzlobiG
félisten
Ez mondjuk igaz, de vannak jók vissza tekert km óra állással.
B-L-A-C-K
titán
Ezt már néztem, már az gyanús nem ír róla semmit...
-v-
addikt
Amúgy hazafele épp a megálló mellett nyomott egy kövéret egy fehér panamera .. kurva anyját, azért elég szépet ugrott
B-L-A-C-K
titán
Az is 4 millát keres havonta vajon
[ Szerkesztve ]
rbalint88
addikt
panamera= pina mára
MunezXBK
nagyúr
Lehet betonon keres annyit.
B-L-A-C-K
titán
Kellett egy kis idő mire felfogtam...
mdani01
aktív tag
Inkább egy 911-t sokkal szebb szerintem
iPhone 6S SpaceGray
Kornel
veterán
Gólyalab csere megrendelve, szép pénz lesz 😂
Tsebacsi, hallom jártal te is arra.
😉
Mágus2
Közösségépítő
Nem aztírtam, hogy sokat kell költeni, hanem hogy nagyobb az esélye annak, hogy elromlik. A korral ez nő. Öregszik a sok gumi és műanyag alkatrész. Ha olyan szinten akarod tartani a 10+ évest mint egy 3-4 évest, sok mindent ki kell cserélni...
Qtya123
őstag
Ez igaz, viszont az erős túlzás, hogy a 10+-os egy "lélegeztetőgépen tartott retek" ami anyagilag pénzkidobás és lényegében emiatt szinte már drágább, mint a 3-4 éves árkülönbözete.
BigBlackDog
veterán
Mondjuk én pont fordítva látom ezt. A mostani 3-4 éves típusokkal kapcsolatban elég sokszor olyan számokat hallok nagyobb hibák esetén, hogy lehidalok. A mostani 10-15 típusoknál meg egy komolyabb probléma is jó eséllyel orvosolható emberibb összegből (ami mondjuk a kocsi árához képest nem biztos, hogy elhanyagolható).
Másik oldalról viszont egy 3-4 éves autón sok minden talán még nem romlik/öregszik el, de egy 10-15 évesen már csomó apróság csere érett lesz.
Összességében szerintem esélyes azért, hogy egy 10-15 éves kocsi fenntartása még mindig olcsóbbra jön ki, mint az árkülönbözet egy 3-4 éveshez képest, de komfortban is el kell fogadni, hogy idősebb a járgány.
z123456789
addikt
Nagy téma ez most erre mifelénk.
(#43475) Integrale
Már nem először olvastam ezt a napokban itt a PH-n. Autóáplós topic-ban is nagy harcok mentek.
Mágus2
Közösségépítő
Hozz egy bármilyen 10 éves autót, összeírjuk, mit kell cserélni hogy egyenértékű legyen egy 3 éves állapotával, amit rendesen szervizeltek, és meglátod hogy majdnem annyi, és eladásnál azt a pénzt többet nem látod. Tudok olyan autót, amin ezeket a dolgokat kicseréltem. Megbízható, de akkor is öregebb, kisebb tudású, kevesbé biztonságos, hangosabb, mint egy fiatalabb. Ezeket mind meg kelkl fizetni. Nagyn patent állapotban lehet tartani egy akár 15-áves autót is, csak nem biztos, hogy megéri. Az elsô koccnál a biztosító szénné avultat rajta mindent, neked meg úszott a jó autód és a beleölt pénzed.
[ Szerkesztve ]
Qtya123
őstag
"Hozz egy bármilyen 10 éves autót, összeírjuk, mit kell cserélni hogy egyenértékű legyen egy 3 éves állapotával"
Ha szó szerint veszem ezt, akkor cseréljük a komplett futóművet (függetlenül attól, hogy mi rossz benne), mert akkor lesz "egyenértékű". Inkább fogalmazzunk úgy, hogy cseréljük azt, ami elöregedett/hibás. Azért nem minden 10 éves autónak kell a felét kicserélni.
De beszéljünk inkább számokról (rokonsági példa):
13 éves Toyota eladva 1.2 millió (indok: jaj el kell adni, újkora óta nincs baja, de most öreg lett, elviszi a pénzt, eddig nem volt baja, de most a fékeket komplett cserélni kell, ez így nem mehet)
7 éves Honda megvéve 3.5 millió ---> most nyugodtak vagyunk, erre majd nem kell költeni, nem olyan öreg.
Ha elvinném hozzád az eladott autót nemhogy a 2.3 millió különbözetet nem fogod összeírni javítási költségnek ezen a "nagyon" öreg autón, de ha 800ezret összeírsz, már vendégem vagy egy láda sörre.
Skillet
addikt
ezen részével veled kell egyetértenem. az öreget kirakni, eladni, csak mert már öreg, jönnek a bajok, nagyon nem okos gondolat. ahogy írtad is, az árkülönbözet miatt egyáltalán nem okos lépés.
a fiatalabbra a teljesítmény adó is drágább, szerintem összességében drágább fenntartani a fiatalt.
szóval ez az alap vitának egy külön ága lesz, amin ti csámcsogtok.
de maradjunk a 6 hónapnál!
nem, ne maradjunk. van aki így, van aki meg úgy gondolja. de szerintem nem kellene ezzel a totálkáros nyavalyával etetni a népet. az más kérdés, hogy ha autót vesz, legyen még a zsebében nagy szervizre, váratlan kiadásokra, gumikra, mindenre... ez oké. de ezt a 6 hónapot nagyon el kellene felejteni, mert pont semmi értelme sincsen.
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Declare
őstag
pont igy gondolnam...nem veszhelyzet, csak szedd ki...ha olcsobban meg tudom oldani, miert ne
Amugy volt valami nyeremenyjatek, amin itt többen nyertetek 100 milliot vagy mi ez a 100 millios löves? mindenki ugy osztja, szorozza, mondom most mar megkerdezem miröl maradtam le (szvsz altalaban picit összetettebb az elet annal, mint hogy "ha lenne 100 millio a bankszamlamon"
tomcsi23
veterán
Szerintem ezt így nem lehet megoldani. Ahogy ha pl autópályán kiüti valaki a korlátot, azt sem a haver lakatossal fogja megcsináltatni.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
zoo8800
veterán
Még megvárjuk, amíg veszel egy Bimmert
rip and tear, until it is done
Mágus2
Közösségépítő
Szívó benzinnel talán egy árban lesz a különbözet, talán..én javarészt turbós autókat javítok, ott már nem ilyen szép a helyzet. Mert ugye ahhoz, hogy üzembiztos legyen, le kell cserélni az összes csövet, folyadékot, gumi alkatrészeket. A motortérben lévő csöveket arany áron mérik. Nem ritka a 150 euró/darab.
A példáid addig igazak, míg nem akarsz az autóval hosszabb útra menni. A 10 éve az otthoni környéken futkosva üzembiztos autó minden nyűgje ki szokott jönni 1-2000km pálya után.
De tudod, mit, gondolj amit akarsz. Látom, hogy nem lehet ész érvekkel sem meggyőzni.
[ Szerkesztve ]
Declare
őstag
Tudod mikor vennek attol autot, aki 13 evig nem költött ra semmit es most cserel egy feket, amitöl ki van akadva
En azt latom kb mind1 milyen autot veszel, ha tul van 3-4-5 even utanna folyamatosan lehet ra költeni....persze meg lehet sporolni sok mindent, ami aztan majd evekkel/km ekkel kesöbb triplan fog ostorkent csattanni
En mindig ugy adom oda a kocsit a szerelömnek, hogy minden legyen tuti, ne erjen meglepetes. Felet sem kellett volna költenem az autora....csak en nem igy tartom karban, hogy jo a fek, addig, amig meg pont megvan az elöirt kötelezö mm....aztan ha mar nem igen fog, akkor valahogy okosban a legolcsobbat hekkeljük ra....
[ Szerkesztve ]
Calogero
addikt
Amikor árultam az Astrá,t volt olyan aki azért nem vette meg, mert látta, hogy évente cseréltettem benne az olajat. Meg is kérdezte, hogy minek ilyen sűrűn.... Neki nem is adtam volna el.
EQMontoya
veterán
Ööö, wut?
Az IS-em 14 éves, értéke 1.5M, egy hasonló tudású 5 éves autó mondjuk 5M. Hát, ennek a 3.5M különbségnek a tizedét is nehezen tudnám rákölteni a kocsira. Pl. meghalt a 3.5 éves Baren akku, eltört a motortérben a kitámasztó pálca tartója, 1-2 elemet le lehetne fényezni, mert látszik rajta a városi harc...
Same rules apply!
BigBlackDog
veterán
"mert látszik rajta a városi harc..."
Meg a vaddisznó nyoma.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Őz volt!
Same rules apply!
Mágus2
Közösségépítő
Csak a teljes fényezés elvinne egy elég fájdalmas összeget, ugye 14-év után biztos nincs bemattutlva sehol.
Az összes lámpa cseréjét is bele számoltad? Ugye nem gondolod, hogy a tükrök nem használódtak el a lámpákban. Egy 3 éves még jó eséllyel újszerű autó
Arról beszéltem, hogy olyan állapotra hozzuk, mint egy 3 évest, nem arról, hogy szerinted milyen most az állapota. Hidd el, egy csomó szerinted még használható és jó állapotban lévő dolog a kukában fogja végezni.
Sok mindent fel lehet újítani, de sok mindenből új kell.
A lehet hogy nem lesz baja és a biztos között ott van a 3 milla különbség egy 14 éves autónál.
[ Szerkesztve ]
tomiii.
aktív tag
EQMontoya
veterán
Ezüst és hasonlók értelmes minőségben azért nem mattulnak annyira, mint az élénk színek. A piros pl. nagyon hajlamos rá, meg mondjuk az F Astrák bármelyik színe, de ott a festék volt fos.
Persze, értem, amit mondasz, de ha egy telifényt csináltatunk, még az is csak mondjuk 350k, és annyiért már fasza is lesz, akár gyöngyházra fújva is.
Perzse, ki lehet dobni az összes szilentet és polyurenthánra cserélni, de az már nem egy 3 éves autó állapota lesz, hanem komolyabb megoldás, mint amivel kijön a gyárból.
A lehet hogy nem lesz baja és a biztos között ott van a 3 milla különbség egy 14 éves autónál.
Igen, alapvetően én is ebben szeretnék hinni, de olvasgatva a fiaskókat mostanság (Prinz motor, BMW-nél szétrepülő pillangószelep, stb), sajnos az az érzésem, hogy a 14 éves szívóbenzinesem kisebb eséllyel fog az út szélén hagyni az elkövetkező öt évben, mint ha most vennék valami nem túl szerencsés konstrukciót 3 évesen, és azzal tolnám le az elkövetkező öt évet.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Tyu, meg se mernem mutatni neked a 16 eves autom, gyari lampakkal es fenyezessel Ulest is ki kene csereljem?
Lenyeges felfogasbeli kulonbsegek vannak itt nehanyunk kozott, persze nem baj ez, csak folosleges errol vitazni.
Declare
őstag
jesszu....en nem akarok autot arulni....olyan storykat hallok, olvasok, hogy nem hiszem el
Mágus2
Közösségépítő
Ne hallgass rám, én erőn felül autózom, szóval hülye vagyok.
tboy93 Ha ki van ülve, akkor csere. De, csak hogy mást ne említsek, a légzsákok 10 év után cserések. Az gazdasági totálkár egy 10 év fölötti autónál. Még mindig meg akarod mutatni?
EQMontoya Most sem BMW-vel tolod. Körtét körtével, almát almával. Ha turbó benzinesed van, akkor értelem szerűen ilyennel hasonlítanám a 3 és 10+ éveset. Értelmetlen lenne egy 16 éves szívó benzinest egy modern turbódízellel hasonlítani.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Írtam egy szerkesztést még hozzá. (45337-hez)
Same rules apply!
-v-
addikt
Úgyis mindegyikben takata van, cserés lenne az már 3 évesen is
Mágus2
Közösségépítő
De nem az én zsebemből. Azt ingyen cserélték visszahívás során... Egy tizensok légzsákos autónál egyáltalán nem vicces tétel. Haver fejre tette az A6-ot. 14 000 euró volt a légzsákok cseréje. És akkor még mindig olyan az autó, mint egy összegyűrt szalvéta, kitört első kerékkel.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Most sem BMW-vel tolod. Körtét körtével, almát almával. Ha turbó benzinesed van, akkor értelem szerűen ilyennel hasonlítanám a 3 és 10+ éveset. Értelmetlen lenne egy 16 éves szívó benzinest egy modern turbódízellel hasonlítani.
Persze, ebben igazad van, de kapok ma szívó motort, amiben négynél több henger van, mondjuk 10M alatt?
Szerintem maximum a BMW K1600 felel meg ennek a kritériumnak.
Szóval oké, almát körtével, de mivel hasonlítsam?
Same rules apply!
Mágus2
Közösségépítő
Kellett neked IS, nem is érdemes bele költeni, mert nincs mivel hasonlítani.
zack
nagyúr
Nekem is 14,5 éves, gyári fény. Letakarítva eddig mindenki megkérdezte, hogy "ez a 14 éves kor komoly"?Persze lehet költeni rá szervizben. Vezetőoldali ülésfűtés cseréjére mondtak 80e-et, mert nem javítható...1 óra alatt, forrasztással meg lett csinálva 5e-ből.
A klímája kb annyira pattent, hogy egy frissen töltött A8 4.2, Q7 4.2-nél hidegebbet fúj, és nem pár fokkal.
Az autószerelő/kereskedő barátom mindig azt mondja nekem, csak azt kell javítani ami ténylegesen cserés, hibás, kopott. Lehet mást is, csak az jelentősen koptatni fogja a pénztárcát.
1 dolgot cseréltem, amit nem volt még feltétlen muszáj, az pedig az aksi. Excide Premium került bele.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-v-
addikt
Az igazság - szerintem - szokás szerint valahol félúton van, csak most mindenki mindent bedob, hogy érvelhessen vele, hogy neki van igaza
Mágus2
Közösségépítő
Mikor jön a busz? Gondoltam feldobok valami témát, amihez Te is hozzá tudnál szólni.
EQMontoya Félreolvastál valamit. Nem arról megy a vita, hogy egy újabb autó biztosan megbízhatóbb. Esélyekről beszélek, mi annak az esélye, hogy megkotlik a 3 éves vagy a 14 éves. Sokkal kisebb egy 3 évesnél hacsak nem valami szofisztikált, kisköbcentis, agyon húzott valamiről beszélünk. Kicsit árnyalja a képet, hogy a régebbi autókat sokkal inkább strapabírásra csinálták, nem eldobhatóra.
Most még találsz régebbit, ami lehet hogy sokkal megbízhatóbb lesz az újnál, más paraméterekben meg el fog maradni. Felszereltség, biztonság... de, mondjuk ha egy picit a távolabbi jövőbe nézel, a mostani autók 10 évesen szerinted hány sebből fognak vérezni. a sajátodat ne hasonlítsd semmihez, mondjuk, hogy a sajátodat akarod olyan állapotba hozni, mintha csak három éves lenne. Ahhoz elég lenne 350 000ft?
Számomra az a biztos, amikor kicserélek valami kopottat eredeti újra, azt tudom hogy egy darabig biztosan nem fogom piszkálni, hacsak nem fogok ki egy gyári hibásat.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Abban a korban amúgy volt, akár E46, akár még E92, még a következő generációs IS is szívó v6 volt, csak ezeket a nagyobb szívókat azóta kinyírták. Csak az az érzésem, hogy ettől inkább rosszabb lett a világ, mint jobb.
Pedig milyen jó kis 2.8-as V6 volt még az Audi 100-ban is.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care