Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Blindmouse_ #322149 üzenetére
Nekünk olyan volt pár éve, hogy Németországból elindultunk Svájcba. Mondom havernak, te nem kellett volna már elérnünk az autópályát? Navi azt mondja erre menjünk. Újabb 15 perc után ránézek... Be volt kapcsolva az autópályák elkerülése opció a Here-ben. Hát úgy kicsit lasan értünk volna oda...
#nincsbennetarcsi
-
Uher
aktív tag
Sygic ha offline, bar online funkcioi is vannak, minden masra meg a waze. (Gmaps mostanaban nagyon furcsa utvonalakat tervez nekem, bar a wazenak is akadnak rosszabb napjai)
-
szebe
addikt
válasz Micsurin #322081 üzenetére
Maximálisan egyetértek.
Ha egy sört lehet inni, ő úgyis jobban bírja (dehogy bírja), úgyhogy kettő lesz az. Magyarok vagyunk aperitif is jöhet természetesen, aztán beül a kocsiba, reflexe meg mint a döglött lóé."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Shadowbull
addikt
"FWD-t konnyebb vezetnie barkinek, es biztonsagosabb is"
Ezt ebben a formában nem írom alá. A kijelentés úgy helyes, hogy az átlagember az enyhe alulkormányzott autóval bír el a legkönnyebben. De ez nem függ a hajtástól.
"FWD-nel elveszed a gazt akkor visszatapadva arra megy amerre all a kormanykerek, RWD nem"
Ez sem igaz ebben a formában. Szituációtól függ, hogy gázelvételre mi történik. Simán lehet hogy egy FWD esetében ez nem elég a tapadás visszanyeréséhez, hanem nyitni kell a kormányszögön. Namost ez jellemzően teljesen az átlagautós ösztönei ellen hat.
"megy a frenkizes az RWD musclecar-l, aztan beszital az auto es a 2x2 2x3 savos uton at a szembejovo oldal parkolo autoiba baszodik"
Ez inkább annak a példája, hogy nem bírják kezelni a nagy teljesítményt. Ugyanekkora teljesítmény az első kerekeken is tudna nagy meglepetést okozni.
"gyakorlatban: RWD<FWD<AWD ....akar tetszik, akar nem"
Hát, nem. Átlagautóban lehet, de ahogy növekszik a teljesítmény, úgy fordul át az előny az RWD-hez. Az AWD valóban tud pluszt adni, de az is jobb ha hátsókerekes jellegűre hangolják.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Shadowbull #322157 üzenetére
Hogy ne függne, az alul/túlkormányzottságot alapvetően befolyásolja a hajtás helye... Nyilván amíg nem vagy tapadáshatáron addig tökmindegy, hogy elöl vagy hátul hajt.
#nincsbennetarcsi
-
dudika10
veterán
válasz Shadowbull #322157 üzenetére
Fogj egy gurulos kosarat a boltban es probald meg huzni illetve tolni.
Utana aruld el melyik esetben volt konnyebb iranyitani.Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
brumi1024
veterán
válasz Shadowbull #322157 üzenetére
Átlagautóban lehet, de ahogy növekszik a teljesítmény, úgy fordul át az előny az RWD-hez.
+1. ~250-280 loero felett mar kuzdeni kell az FWD-vel es nem a jo ertelemben. Egy jol hangolt RWD sokkal jobban kezelheto es nagyobb elmeny is.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Shadowbull #322160 üzenetére
A polgári autók kb mind orrtolósra vannak hangolva, pont azért mert az átlag sofőr azt könnyebben kezeli.
#nincsbennetarcsi
-
Vismajor01
addikt
válasz Vismajor01 #254233 üzenetére
Nna, 1.5 évvel később ki is derítettem miért nem látok szart se sötétben
Látszik mennyit járok este.AFS szenzor beázott, kuka. Azt irtam zsebbe nyúlós, de igazából aliról rendeltem egyet, 4 ezer pénzbe fájt (reméljük működik is) Nah egy fél délután volt szétszerelni, semmi tutorialt nem találtam hozzá a neten, első ránézésre egy nem szakinak elég bonyinak tűnhez, állítókarral, tartólemezzel, csavarok mindenfelé. Magán a szenzoron a csavarok begyulladva, flexel kellett levágnom a tetejét. Na mindegy, össze már összeraktam 15 perc alatt és még tutorial videót is csináltam jutyubra Nagyon büszke vagyok magamra, #mechanic
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Micsurin
nagyúr
válasz Shadowbull #322166 üzenetére
Ha a 8S 230 pacisa egy szolid chips után nem karcolja a 280-at szerintem sok tulaj nézne elég morcosan.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
hobizoli
nagyúr
válasz brumi1024 #322161 üzenetére
csomo ilyen teljesitmenyu FWD autoba letezett 20+ eve akar gyarilag is LSD
a Focus RS-ben a Quaife volt a beszallitoja ennek, aki vilag egyik legjobbja ebben
Alfa-ba Q2 opcio volt, szinten torsen rendszeru, gyari megoldas
de rengeteg gyarto van ezekre 5-800EUR-ert
a Laptiming-ban lefikkantott 500 Abarth-ba is kerheto gyarilag, csak sokan azt se tudjak mire valo, es az sem ilyen elektronikusan kereket megfekezgetos sw-s sper diffi, hanem rendes mechanikus
Megane RS -be is van, ha kered, Mini JCW-ben is
a DC2-s Integra Type-R-ben is volt, a japan belpiacos Swift Sport-ban is van
"mit er az ero ha nem uralod?"
RWD sosem lesz eleg biztonsagos, es minnel erosebb annal nagyobbat lehet vele zakozni
ahogy no a motorteljesitmeny egy inkabb AWD kell ~250lo felett
az RWD-t egesz egyszeruen el kene mar felejteni a busba'több drón kell ;P
-
veterán
válasz grizlisandor #322121 üzenetére
Ez tök jó hír, 1 (azaz egy) korsó sör bele kell férjen a vasárnapi ebédhez. (Nem 2, nem 3...)
-
brumi1024
veterán
válasz hobizoli #322169 üzenetére
Mini JCW-ben is
25 évvel ezelőtt igen, de az volt az utolsó generáció, azóta utólagos móka.
az RWD-t egesz egyszeruen el kene mar felejteni a busba'
Szerencsére ezt a gyártók (és a vevők jórésze) nem így gondolják. Az FWD egy költséghatékonyság miatti kompromisszum. Nem véletlen, hogy RWD van leggyakrabban a villanyautóknál, mert elfér hátul is a motor.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Shadowbull #322166 üzenetére
Hivatalosan nincs de meg van írva neki...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
-
Dare2Live
félisten
Nekem FWD+200le/300nm felett mindig az jut eszembe, hogy lenyomod a gázt eleje emelkedi, tapadás romlik. Gyakorlatlan sofőr lenyomja kanyarban gázt tapadás romlik megy is árokba.
Igazából nedves úton 150level is össze lehet hozni és nem csak indulásnál.RWDnél meg ráül a kocsi/tömeg a kerékre nehezebben pörög ki , nem kormányozott keréknek kellene a kanyar mellett még a motor nyomatékát is talajra vinni.
Gondolom elektromos nyomatékszörnyek ha nem awd nem véletlen jönnek RWDvel és nem FWDvel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz szőröscica #322174 üzenetére
Az első szériás elektromos Kona-k is brutálisak voltak ilyen téren, túlságosan is könnyű volt az orra a benzinmotor nélkül.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
6030D
Ármester
válasz focvis #322170 üzenetére
Attól függetlenül, hogy nem húzkodom a cica bajszát feleslegesen, én szívesen elmennék kipróbálni egy pályán, hogy mi a különbség a józan, és az ittas különböző fokozatai között. Anno talán a TC csinált ilyet, talán a Vályiékkal.
Legyen egy normál akadálypálya, egy rántópad, meg egy kiugró őzike, aztán mindenki kipróbálhatná, mit művel vele a "szokásos" adag, vagy annak többszöröse.
Szerintem még pénzért is lenne rá kereslet, de ha mondjuk ingyenes lenne (piát vinni kell), akkor is többet érnének el, mint a vicces óriásplakátokkal az út szélén.
Ezt egyébként meg lehetne csinálni telefonna a kézben is.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #322174 üzenetére
Igen a súly, futómű, kerék méret... Ez mind befolyásolja.
#nincsbennetarcsi
-
#214
aktív tag
válasz 6030D #322177 üzenetére
Ezt egyébként meg lehetne csinálni telefonna a kézben is.
A telefonozóknál azt látom inkább, hogy nem kérdőjelezik meg, hogy megosztott a figyelmük és nem reagálnak úgy, ahogy kellene, hanem, hogy feltételezik, hogy ott, akkor semmi váratlan, reagálást igénylő dolog nem fog történni. Aztán általában ennek mentén bővül szépen az ingerküszöb.
-
veterán
válasz 6030D #322177 üzenetére
Rémlik valami YT ebben a témában.
Őszintén, rendes (vasárnapi) ebéd mellé egy kori sört nem érez meg a szervezetem, 2-t se nagyon, de azt túlzásnak érzem és pisilni is kell tőle.
Abban mindenkinek igaza van, hogy ha engednék itthon a 0,05%-ot (5 ezrelék), mindenki bedobna a söre mellé még egyet, vagy 2 felest. De ha egy sörért csak 30 ropira vágnak meg és nem piszkálják a jogsit, az azért vállalható kompromisszum. -
Shadowbull
addikt
válasz hobizoli #322169 üzenetére
Fóka RSt vezettem annó, ha jól rémlik valami 300Le volt az első keréken, valóban nem mozgott rosszul, de sokkal jobb lett volna RWDkent de asszem abban teljesen áttervezték az első futóművet, meg mechanikus sperrt is kapott előre.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
-
veterán
Az FWD / RWD / AWD témáról a privát véleményem, amit nem kell másnak elfogadnia, hogy:
- Az aránylag erősebb FWD autómmal még nem kerültem kerültem "leesek az útról" helyzetbe, és szeretek is birkózni kicsit a kormánnyal. Lehet vele úgy kanyarodni, hogy a fenekét csóválja.
Ugyanakkor a padlógázas indulást meg kell fontolni nem optimális útviszonyok esetén.- A közepesen erős RWD (mx5 2.0) egyszer már meg akart ölni, és ha akkor jönnek a szembejövő sávban, úgy sikerült is volna neki, közepes gázra keresztbe állt a kanyarban (nedves út, öreg gumi volt) hiába az ESP. A sperr csak rátett egy lapáttal.
Lassú kanyarokban hülyéskedni persze ez az ideális.- Az AWD-s meg állat módra kilő állóból, de aztán nyista szórakozás, vagy nagyon bátornak kell lenni hozzá.
Fentiekből vélhetően kiderül, hogy ha csak egyet választhatok, akkor nekem leginkább egy FWD autó kell. (Belsőégésű motorral szerelt autók halmazánál maradva. Villamosból AWD kéne, ha majd muszáj lesz.)
-
hobizoli
nagyúr
válasz Shadowbull #322182 üzenetére
gyarilag 215 volt a mk1 Focus RS amiben volt az a Quaife ATB is...
persze lehetett tunnerolni
a 2.3-s AWD mar:
The Focus RS returned in 2015 now sporting an updated 2.3-liter EcoBoost engine. Built in Ford's Germany plant Saarlouis, the Focus RS was updated to be given an advanced all-wheel drive system that could send full power to the rear wheels if allowed.[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Arcképgyáros
Patyolat.
(Motor haveré.)
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz 6030D #322177 üzenetére
Nekem elég teszt volt erre a counter strike. Közepesen erős játékosként hozzá voltam szokva h pubon halomra lövöm az embereket. Nna, 3 sör után egyszer gondoltam lövöldözök kicsit, konkrétan rommá lőtt az összes sült bolond, közöm nem volt a játékhoz. És mi kell a cséhez? Reakcióidő. Az volt nekem nulla. Ez épp elég bizonyíték volt h alkohol és vezetés számomra sose lehet egy lapon, akkor sem ha szlovéniában nyaralok!
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #322184 üzenetére
FWD: Nagyon erőset nem vezettem. Skordé az 190/400 volt, az kitekert kormánnyal kikanyarodni nem nagyon tudott állóból az XDS ellenére sem. Amúgy meg az ECU/DSG szépen elkente a 400-at,1-es és 2-es fokozatban nem küldte rá az összes nyomatékot a kerekekre. Érzésre mintha csúsztatta volna a kuplungot de igazából az ECU vette el a tarcsit.
RWD: Vezettem E38 750i-t (ráadásul az pöcökölt is volt) meg egy AC Schnitzer által génkezelt 330i-t, ezen két combosabb RWD élmény után tudtam, hogy nekem FWD vagy AWD való csak.
AWD: A Baby az inkább hátsó kerekesként viselkedik, télen viccel márt meg kicsit (Kerepesin az Aréna pláza előtt sikerült keresztbe raknom). Bubi az háziasszony kocsi, orrtolósra van hangolva de ha nagyon erőlteted gyenge tapadás mellett akkor finoman dobja a farát (az újabb verziók viszont már bolond biztosabbak, ott max 50%-ot oszt hátra az enyém még tud akár 80%-ot is hátra küldeni (ez a komolyabb darabokban manuálisan is állítható)) és olyankor szépen gázzal kontrolálható mennyire tegye ki. Igazából szórakoztató (is) tud lenni ha nem vállalod túl magad.
Bubi is viccelt már meg amúgy és érdekes párhuzam a Baby-vel hogy mind a két esetben öreg BS gumikon sikerült a farkitörés okozta szívrohamot átélnem a volán mögött.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Shadowbull #322191 üzenetére
Így igaz, de olyankor tudja az ember, hogy hülye volt, magának köszönheti.
A leírt sztorim alattomos volt, nem számítottam rá, mert nem cibáltam az ördög bajuszát; egyszer csak hopp, összezárt sperrel röpült a segge, hiába az ESP.
Az én hibám annyi, hogy még ki akartam húzni ezzel a gumival az őszi szezont, ez szeptember közepi történet.#322192 Qru: A fenti sztori szintén Bridgestone (7 éves Potenza S001). #322194 Szintén Mátra.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #322193 üzenetére
Ha a gumi miatt nincs tapadás akkor az ESP nem tud mit csinálni. Bubival ugyanígy álltam keresztbe a Mátrában.
Balra a főútra akartam kikanyarodni, mondom nyomok egy kövéret AWD + ESP mi baj lehet elvégre nem garázsdísznek vettem (pedig de). Aha csak az öreg BS gumit nem vettem bele a képletbe. Hát akkor nem röhögtem a dolgon, nyilván csak így utólag.
Bingó! Potenza volt ez is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
Egy kis jövedelemkiegészítés? Mondjuk bátor is lehetett, mert T-s autót nem szoktak megállítani.
21 millió forintnyi dohányt találtak a NAV-osok egy autósoktató kocsijában
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Assetto Corsa Competizione
- MinDig TV
- Autós topik
- Bestbuy játékok
- Okos Otthon / Smart Home
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest