Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Digitális Állampolgárság Program
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
válasz Micsurin #323431 üzenetére
Cellázgatás szerintem elektromosnál nem jó megoldás csak hibrideknél.
Hibridnél egy roncstelepes cella is tök jó nem számít csak 60%os, nagyon lassan degradálódnak mert mindig ideális tartományban van az aksi... Nem ver oda a hatótávnak, hogy EVben a hibridben csak 1kmet tud nem 3at.
Jövőre elkezdenek terjedni az 1millió km = "végtelen" élettartalmú aksisk onnan még egy 7-10év és megszűnik az aku para.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz tboy93 #323380 üzenetére
Nissan Leaf aksi elképesztő sebességgel tud degradálódni a nem megfelelő hűtés/fűtés és management (pl töltés karakterisztika) miatt. A második gen jobb de nincs az élvonalban.
Ezen a vonalon az újabb Teslak főleg az LFPsek nagyon jók. Jövőre pedig elvileg EUban is több gyártónál is elkezdenek jönni az új LFP/"Blade" aksik amire 15év/1millió kmet garantál gyártó. Az nagy előrelépés lesz mert rakás elektromos autónak ez fő a rákfenéje.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
forrást kérnék. Én olyat látok, hogy
"Tesla annual gross profit for 2022 was $20.853B"
"Tesla set a new record in carbon credit sales in 2022, generating $1.78 billion in revenue from the sale of credits to other automakers."
A 20.8B$nak a töredéke 1.78B$don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
Ma több csodát is láttam, de ez a legszebb. Az autó mindig valamerre errefele parkol ~napi használatban van.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Mai lementem boltba csoda. Alánézve nagyon könnyen convertible Frédi Béni verzióra.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Reggie0 #322932 üzenetére
95%ban ezek a gumik sima átlagos autókra kerülnek. Én most pont CHRre veszek.
Amikor rendeltem kérdeztem, hogy nem e lehetne elhozni legalább egy 17"essel, 19" helyett. Nem lehetett.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Reggie0 #322623 üzenetére
Gumis mondta hogy sokkal gyorsabban kopnak a peresek. Rákerestem és ez a netes gyakorlati tapasztalat is. A miértről fogalmam sincs de kövnek rákérdezek.
Közben egy Michelin CC 225/45 R19ben 320.000Ft/4db, egy ballonos 195/65 R15ben meg 140.000Ft.
és hát csak egy csúnyább káytút nézz be és kuka peres gumit, kuka peres felni és még lehet felfüggesztés is.
És a csúcs, hogy SUVok rohangálnak vele.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz CactuS #322783 üzenetére
Engem pl az zavart hogy rálép a kéderre. De máshogy nem tud beszállni a 85-92...cmmel. Aztán jött a második az is.
Egyszer legyen kis eső, minimál sár már a kéderben ott a sár.
Persze tudom minden alkalommal oda lehetne menni és berakni a gyerekülésbe. De ez max tényleg über autóbiziknak reális.És régen patika volt. Most porszívóztam május után. Egy kissebb homokozó volt bent. Az ablakot letakaríthatom, egy héten belűl ott vannak a kis kéznyomok. Ja és persze mindig vedd észre, hogy nem mosott kezet és pont levelet fogott.
A nagy elvek gyerek nélkül szépek aztán az ember elengedi őket.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz tboldi #322770 üzenetére
Gondolom 100%ig tisztába vagy vele, hogy nem rentábilis egy eladásra kerülő kocsival ennyit költeni, időt elszúrni...
Ez nem viselkedés kérdése. Nálunk a 4éves körülményesen tud felmászni a gyerekülésébe. Fél éve meg még nem tudott csak ülésre felmászik utána = cipő hozzáér. Megszokta azt. Nem egy nap a váltás még nekem se ha vmit megszoktam nemhogy egy 4évesnek. Meg ezer más eset van pl bevágom kisbiciklit mert hátulra nem fér. Persze összeolajozta a huzatot pedig láncra figyeltem.
Szó se róla egy bezzegapa 2-3-4éves gyereke soha nem lép rá a kéderre, az ülésre, náluk nem sáros a cipő mert nem esik az eső, a biciklihez pedig mindig maxi tiszta így nem kell huzat...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz tboldi #322760 üzenetére
Mondjuk ha ülés dobja ki szivacsot vagy tiszta bojhos vagy... és nagyon gatya annak az eltakarására jó a 4000Fts Lidl üléshuzat.
Meg bojhosodó, kopó (szar) anyagú üléshuzatnál is ér vmit. Meg kutya. Meg kisgyerek. (A nagy már megérti, hogy (sáros) cipővel nem járjuk végig az ülést.)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz tboldi #322740 üzenetére
USDHUFot nézve köv héten se lefele fog menni...
tartósan fent lévő huzat alatt midig horror van. Azt max pár évente le kell szedni takarítani, kimosnai különben felgyűlik ott minden.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Dare2Live #322606 üzenetére
Ha vmi értelmetlen gumi vonalon az a nagyperes gumi (és vele a nagy felni) őrület.
Sokkal drágább gumi. Ami 185/65R15re 35 az 225/45R19re 80/db. (Michelin CC)
Sokkal drágább a felni. Mégdrágább/értelmetlenebb
Gyorsabban kopik. Mégdrágább/értelmetlenebb
Felütöd a felnit. Nem olcsó a javítás vagy azonnal vehetsz újat.
Magyar utakkal kombinálv szétveri a felfüggesztést is. Az se olcsó.
És olyan apróságok, hogy pl helyet vesz el az utastérből.Tény pályára, erős autóra, agresszív sofőrként a kanyart jobban veszi. És ami eladja: dizájn.
btw szerintem sose megyünk vissza a filléres 14/15ös korszakba.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Blindmouse_ #322594 üzenetére
6+évet azért időben ki szoktak bírni akkor is ha 6évig folyton fent vannak.
És lehet 15évre is gumit gyártani csak rosszabbul fog tapadni. Sokkal. Valamit valamiért.Anno falun laktunk, Ladaval közlekedtünk. Novemberben leesett a hó, ráfagyott az útra, márciusban meg elolvadt. ~4hónapig kőkemény, kerék barázdás jégen közlekedtünk.
És nem tudtuk mi az a téligumi. Ellenben édesanyám kilincsel előre driftelve közlekedett.
(És volt +100kg a csomagtartóban. És ha durva hó volt anyám kiszólt a váróba hogy ha vki ráér felrakná a láncot?)don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz szebe #322560 üzenetére
Én minden héten csodák tömegeit látom.
Pár hete volt egy olyan ahol nem lyukas volt hanem nyomokban még volt küszöb. Kár nem fotóztam le...
Ha nagyon optimista vagyok ezt a bármit át lehet tolnit kéne 2026ig kigyepálni. Kizárt.
@hobizoli
Nekem mértek 1hónapja és gondolom nem hobbiból. Mondták most épp átmegy de cserés. Erre néztem nagyot mert 2éve cseréltem.
Erős gyanó miatt, vettem egy mérőt. Aszondja 1.2% zöld.
Mondjuk a fékre is mondták kb 5éve, hogy csere. Én nem láttam rajta. Azóta eltelt 5év meg 40.000km annak nagyja város és azóta 2 műszakin se szóltak.
Mondjuk a kedvenc ilyenem a lyukas fog. Be kell tömni 30.000Ft. Pont mentem "haza Pécsre". Kértem időpontot régi fogdokimhoz. Nem látta. Ennek 5+éve...
Annyira próbál az ember jóhiszemű lenni de k*ra elvesztettem a bizalmam úgy amblokk.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz grizlisandor #322549 üzenetére
Azt ha összehoznák 2026ra, hogy a jelenlegi műszaki vizsga feltételek nem teljesítése esetén bukjon meg az is baromi nagy előrelépés lenne. És egy kissebb csoda.
Multkor bedobta kopasz NKHs küzdését yt. Miközben szitává lyukadt autók tömkelege járja az utakat full biztonságos németben... simán mehet dolgokat kaszálnak el.
Gumiország, gumiszabályok, jogállam... max a kirakatban.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
válasz kungzi #322465 üzenetére
VWs topikba tedd fel a kérdést.
Ökölszabály, hogy amit gyártó előír. Ha mindkettő engedélyzetett akkor én főleg ilyen alacsony csereperiódusnál 5W30at raknék bele.
A VW ajánlásokra is figyelj.
Ha eddig LMet raktál bele én nem váltanék márkát. Max ha van magasabb APIs ami megfelel arra. Egy API SN+tól van már van LSPI követelmény ami főleg DIs motoroknál hasznos tud lenni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz szabonagyur #322455 üzenetére
M+S kőkorszakival. Németbe kapták el de 7év alatt nem kopott le. Hát őőő...
"Persze a nap végén nem biztos, hogy olcsóbb a négyévszakos megoldás, 2-3 év után ugyanis drasztikusan romlik a teljesítménye."
Ilyen szakszerűtlenül, pongyolán, félrevezetően fogalmazni ha tetszikk hazudni egy szaklapnak nem gyenge. Az autós újságírás nagyja alapból gáz, jellemzően kimerül az újautó tesztelés, fizetett hirdetés vonalon de namár.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz bigdady #322377 üzenetére
Logisztikai költségek meghatározóak. Emiatt Mo nagyja mol akkor is ha Shell, orlen, Auchan... a kút.
Sopronban ha van Auchan az lehet hogy Svehátból vagy Pozsonybol kapja.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
17éves yarisnak volt műszaki vizsgája. MInden OK ahogy vártam de jelezték, hogy fékfolyadékot kell cserélni. (28.000Ft) Meglepett mert ~2éve lett cserélve annak meg bőven jónak kellene lennie ezért rákérdeztem ezt miből gondolják annyi volt a reakció, hogy a ceruzás mérőjük bejelzett.
Az elmúlt időben ráfutottam pár hülyének néz, át akar verni esetre ezért meg mert átlagnál autobuzibb vagyok, pl ide is irogatok, olvasok legyen olyan is rendeltem egy ceruzás mérőt.
Tegnap megjött. Gyorsan lementem kocsihoz. Zöld 1.2%. Megnéztem másik autónál is ahol 1éve volt csere ott 1.0%.
Utánaolvasva bár nagyon fontos lenne a műszaki vizsgának nem része a fékfolyadék állapotának mérése. Az 2%ig ok, 3% felett tartós fékezésnél fennáll a légbuborék keletkezésének esélye.Az elmúlt 2hónap után nekem nehéz jóhiszeműnek lenni és nem azt mondani, hogy le akartak rántani. Tippre max leszívtak volna kiegyenlítőt, feltöltötték volna és fizess 28.000Ft. Nekik meg kb 2dl fékfolyadék.
Jövő héten veszek fékfolyadékot rámérek újonnan bontott, hány %os elvileg 0-0.1%osnak kéne lennie. Ha annyit mutat a mérőm akkor hitelesnek nyilvánítom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Nekem FWD+200le/300nm felett mindig az jut eszembe, hogy lenyomod a gázt eleje emelkedi, tapadás romlik. Gyakorlatlan sofőr lenyomja kanyarban gázt tapadás romlik megy is árokba.
Igazából nedves úton 150level is össze lehet hozni és nem csak indulásnál.RWDnél meg ráül a kocsi/tömeg a kerékre nehezebben pörög ki , nem kormányozott keréknek kellene a kanyar mellett még a motor nyomatékát is talajra vinni.
Gondolom elektromos nyomatékszörnyek ha nem awd nem véletlen jönnek RWDvel és nem FWDvel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #322122 üzenetére
Össze kell legózni és teszteld is. Az meg egy dolog, hogy a navit megoldod de nem csak azért kell net.
Nekem anno szolgáltatónál engedélyezni kellett a roamingot. MIndenesetre én kideríteném mért nem ment mert nem vicces.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
válasz Tsebacsi #321054 üzenetére
Nálam inkább az van, hogy a vágyott/fölösleges dolgok egy részét evvel a módszerrel nem veszem meg.
pl van 10 dolog amire vágyok. 6ot kiszórok, 4et megveszek.Másik, hogy van egy vágyott dolog listám. Sporolok de ha beesik extra munka, extra "nem várt bevétel" akkor elköltöm.
-BFkor pl lehet veszek egy 3D szemüveget (oculus quest 3 kb 250k).
-1hét Karphatos ~350k
-Feleségemmel 3-4nap Szicilia... ~120k
-77" oled (1misi)
...
Logikusan évek óta fenn van a 77" oled a listán de mindig kiesik, nem fér be a keretbe. 99% akkor lesz csere amikor az 50"os 10+éves plazma elhalálozik. Az meg kb örök.Alapvetően amin nem sporolok az a gyerek. És az bazi drága. Most szeptember elment 300.000Ft hokifelszerelésre, gitárra... és a kocsicsere nagyobb kocsira is alapvetően gyerek miatt kell.
Másik ilyen, hogy átgondolom, hogy mennyiért tudnám én megcsinálni. kocsis dolgok pl
-Olajcsere: Szervízben kb 1.5h és 70.000Ft. Ha magamnak csinálom kb 1.5h és 20.000Ft. Melós orabérem kb 5.000Ft netto. Megér nekem 50.000Ft sporolást az, hogy magamnak csinálom? Tuti mert 1 percet se vesztek vele élvezem én csinálom.
-Köztes olajcsere: Ez szivatyúval 20perc. 1h és 50.000Ft sporolás. Megéri? Nagyon.
-Hütőfolyadék csere
...[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tsebacsi #321048 üzenetére
Én mindig felteszem, hogy mennyit dolgozok érte és ha megéri az x munkaóra akkor veszem.
Mennyit dolgozol 720kért? Megéri neked ennyi melóért, hogy szebb legyen? Ha igen vedd meg. Ha nem nem.Más nekem az, hogyha átváltom munkaórára, az engem kicsit spórolásra ösztönöz.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tom1939 #320991 üzenetére
Édesanyának CHRt vettünk. Édesanya 168cm. Nem férek el mögötte 179cmel. A csomagtartó kiskocsis 330liter. Mindez egy 4.4méteres autótol.
Ja és hátul lőrés ablakok vannak. Értem én dizájnos de gyerek nem lát ki az ajtót nézi.
És egy 9éves 130cm gyerek nem tudja kinyitni az ajtót mert jó magasra rakták a kilincset. Minden beszállásnál át kell menni a másik oldalra kinyitni gyereknek.De édesanyának tetszett a dizájn a szin és... ennyi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tom1939 #320975 üzenetére
"315 litert ír ami jó vicc egy 4,5 méteres autónál"
Gondolom dizájn + telirakták a csomagtartót aksival = kevés hátsó lábhely és méretéhez képest pöttöm csomagtartó.
Toyotanal ilyen pl a CHR 2.0. 4.4méter és 330liter. 100 litert megeszik az aksi. Lexus pl UX250 meg botrány kb mint ez.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Micsurin #320902 üzenetére
Én ebben a kategóriában Hyundai/KIA vonalon elengedném a DIt (GDI, TGDI).
Rengeteg nyügje van nem csak a gyűrűletapadás. Gammak 50%a nem éri meg a 200.000kmet. 50%uk már 100.000kmnél eszi az olajat. Kappa se sokkal jobb.Ha találsz közelben 1.6 MPIt azt nézném. De be kell nézni endoszkoppal katihoz. Rá kell nézni láncra. Meg kell hallgatni. Hidegen alapból csúnya hangja van melegen se szép de ha csúnya középről akkor vszeg csapszeges. (Csapszeg vmiért sokkal ritkább 1.6nál az inkább az 1.4 gonda)
Nem baj, ha pl lánc laza de akkor bele kell alkudni. Ha csapszeges én otthagynám.
Ja és be kell mászni alá és bölcsőt megnézni. Osztrák, német darabokon bölcső brutál tud rohadni. 3mm vas aztán 12évesen kvázi átrohadt.
Meg a kormányt teljesen kitekerni, mozgatni. Ha kormánnycsillag gatya érezni fogod. 30-40Kba fáj a cseréje. Vagy megcsinálod magadnak és akkor 3k.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #320892 üzenetére
Azt kellene kiköpni, hogy 1.6 dizelben meddig nincs kettős tömegű, meg dpf. Azelötti évjáratokat lenne érdemes nézegetnie. Én csak benyát tudom.
De énmostelmegyekaludni...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Micsurin #320825 üzenetére
1.6CRDi az jó korai darabokon se kettőstömegű, se dpf... viszont 12+éve az volt az ökölszabály, hogy évi min 25.000km+ra veszünk dízelt = min 300.000km van bennük de inkább jóval több. Az nem kevés.
KIA/Hyundai nem méri olcsón a gyári alkatrészeket.Rohadás szempontjából a bölcsőt rendesen meg kell nézni osztrák, német darabokon 10+évesen már cserésre tudnak rohadni. Meg tanktartó pánt, ajtók alja és teteje.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
félisten
válasz MasterMark #320588 üzenetére
Ez régi örökélet+1nap (2szfe) benzines toyota. Teljesen átlagos, hogy 600.000km+nál gyári a lánc, gyári a vízpumpa.
Ez volt:
kifolyattam az eredetit. felöltöttem deszt vizzel. Járattam míg a venti be nem indult. Vártam 20 percet, hogy hüljön nehogy baleset legyen. Leengetem. Feltöltöttem hütőfolyadékkal. Járattam míg venti be nem indult. Potoltam ami hiányzott. És enny.Néztem még hol lehetne leengedni de 18éves yarison nem akartam csöveket lazítani....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Megvolt 17-18éves yarison ~8év után a hütőfolyadékcsere. Állagát tekintve teljesen reális, hogy elég 10évente. Valószínűleg a yarisomnak az utolsó cseréje 10év múlva már 28 éves lesz.
Ment egy kört deszt vizzel aztán ment bele a gyári pink. Még szerencs találtam kéz alól gyári ára ~6.000Ft/liter.
Coolant Capacityre 5litert írnak, annyit is vettem ez kb üresen jöhet össze.
Úgy, hogy teljesen kicsöpögtettem, tágulásit is leeresztettem és még mellé is ment 2.7 liter ment bele úgy hogy tágulási F jel felett van rendesen. Szóval megmaradt még 2.3 liter... 99% pár hét múlva mégegyszer leengedem, feltöltöm.szerk: Érdekes, hogy nem hideg motor esetén, úgy hogy mentem vele egy karikát aztán egyhelyben állt 5-6perc után kezdte el tolni be a meleget. A fűtést ekkor kikapcsoltam álló helyzetben (nem hűti szél a hőcserélőt) pedig még 21perc volt mire elindult a ventillátor. 27 perc mire fullra bemelegszik egy benzines rendszer. És ma olyan hideg se volt ~18C.
Meglepődtem azt hittem már 15perc után kapécsolni fog a venti.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz tothjozsi96 #320471 üzenetére
Jellemzően érdemes betartani amit gyártó előír. Olajcsere 1 vagy 2évente.
"városi cirkáló"knál sok esetben felezett olajcserepiódust írnak elő. időben az fél/1év. Egy 4km lidl oda, 4km lidl vissza... használat az tipikusan ez. Rendesen soha nem bemelegedő motor az olajnak és még egy szívó benzinnek se tesz jót.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz macilaci78 #318851 üzenetére
Tanulság, hogy aki 15+évig meg akar tartani autót az tisztítsa és öntse ki a küszöböt, üregeket ~5-6évente üregvédővel... különben 20év után rohad a küszöb...
23év után azért az nem rossz, hogy semmi gond nincs vele, gumi, szilent minden öregszik.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Blindmouse_ #318777 üzenetére
A 10/15... éve már betiltott mákos gubáról, lángosról, akácról... nem is szólva...
@pit stop Én most Ausztria nagyobb és szebb városait nézegetem az elöbb említett 51misi 49nm az ott is kijön. Hasonló poziban az életminőséged, EÜ, oktatás, szoc rendszer... meg össze nem hasonlíthatóan jobb. És persze mögöttem 30km síterep, elöttem meg pl a wörthersee.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Peter.70 #318745 üzenetére
"Érdemes az idei éves szervíz előtt el vinnem máshova meg méretni a fék folyadékot?"
Akkor inkább vegyél egy ceruzát. Olcsobban megveszed mint amennyiért megmérik A jobb %osak ~3000Ftk.
De nekem gyanus. 2évet ki kell bírnia. 4-5éves fékfolyadékra is jók szoktak lenni. Nem lehet rossz DOTra állították?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Peter.70 #318739 üzenetére
"Üzemanyag, biztosítás, kötelező szervíz, gumiztatás" "2-3-4 száz ezerre"
10.000km, 7liter/100km, 600Ft/liter esetén csak az éves üzemanyag 420.000Ft. És évi 10.000km az elég kevés.
400.000Ft alatt akkor lehet kihozni az üzemeltetést ha max 6.000kmet mész és kb soha semmi nem megy tönkre.... ami nem reális.
Én szeretek TCOt számolni évi 15.000km esetén 1.4misi/év alatt akkor uszod meg ha használt 6-10éves kocsit veszel, amin minden rendben van de ha nem akkor magadnak szervizeled. Amúgy inkább ~2misi/évvel érdemes számolni. Ha új középkat kocsit veszel, márkaszervíz évi 15.000km+ akkor 3misi/év vagy akár felette.
Az autózás nagyon drága muri.
Erről anno írtam egyet erről 15éve 2009ben. Ott TCOra ki lehetett hozni évi 420.000Ftból egy 10+éves kocsit ha soha semmi nem ment tönkre rajta, nem kellett biztosítást fizetni mert rokkant és 325Ft volt egy liter üzemanyag és kamatmentes kölcsönt kaptunk. [link]
És amikor kuplungot kellett cserélni 60.000Ft volt. Márkaszervízben kinyomó csapágyastúl, anyaggal, mindesnestül.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz f4lcon #317966 üzenetére
Dizelt mért húztad ki? Évi 25.000km, sok országút + pályánál már anyagilag jobb. Kivéve persze ha van napelem és PHEV.
Cégesként 15 misiből kijön egy csúcs dízel Kodiaq én azt. Nagyon guszta belűl és 900liter csomagtér. 20ból bőven megkapod PHEVben is.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Blindmouse_ #317963 üzenetére
Az a 100%. Többire aszem 90%ot írtam.
És hamár szóba hoztad az "europai" általánosságban sokkal kevésbé rohad. 8-10éves Mazdakat, Hondakat, Kia/Hyundaikat rendszeresen azért adnak kint el mert a csavarhuzó átmegy rajtuk, kövnek már fixen buknának. Ilyen kvázi nincs VW, Skoda de Franciáknál sem. Igen ezen a vonalon általánosságban az Europai gyártók sokkal jobbak.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Micsurin #317949 üzenetére
A friss Dinitrol + ausztriából/németből hozott japán/koreain... = szét van rohadva és a Dinitrol 100%ban azért van, hogy azt eltakarja.
Nem kell gondolkodni, belátni... azonnal ott kell hagyni.
Ha magyar és friss dinitrol akkor csak 90%, hogy szét van rohadva.Dinitrol amúgy baromi jó amikor még nincs, minimális a rozsda. Küszöböt kocsi 10éves kora után 4-5évente "kiöntöd" Dinitrol 1000el ~soha nem fog elrohadni. Alvázon leszeded amit tudsz aztán Dinitrol RC900 aztán 1000 aztán 482 és 4év után lekapartam és 0rozsda. Sajnos volt rész amit nem csináltam meg mert vastag ott a vas....
Sajnos MOon a Dinitrol... leginkább azért fogy hogy a szétrohadt alvázakon... eltakarja a horrort...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Google AI/Photos szerint Augusztus legjobb pillanata:
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Benny89 #317571 üzenetére
Ilyen bizalom vesztésnél én csak olyan helyre vinném ahol bemehetek és végig nézhetem. Mert maradnak a kétségek ha nem. Felhívsz 5öt egyik engedni fogja.
Amúgy ér vmit a leszívás, feltöltés, de bzki ha kiszámláznak érte 25-40.000Ftt akkor ne 5perc alatt, félig jól akarják megcsinálni leszívás feltöltéssel hanem csinálják meg rendesen.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz radi8tor #317099 üzenetére
Odamenni 15perc, mire beviszik, csere 20perc, aztán kihozzá, aztán fizetsz, számla, aláír... aztán 15perc mire hazaérek... és ebben az ajánlat, időpontegyeztetés nincs benne. Kijön az a 2h.
Meg persze drága.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #317079 üzenetére
Sima LIdls. Pár havonta van Lidlbne. Kép [link]
Édesanya CHRjén most cseréltem köztesben 5perc míg leszívja a 4-4.5liter, 2perc míg beöntöm az újat. [link]
+info: Ha ilyen szar ablakmosós tartájba szívod le mint én ne legyen az olaj 40C+os....
Az olajat MOL kutnál szoktam leadni. De nincs sok Pécsen pl egy van.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #317069 üzenetére
Nekem koztes 7-8.000kmes olajcserére bejött az 5.000fts lidl szivattyú. 20 perc vele a csere nem 60perc alamaszosan vagy 2h szerelonel. Időt es sok pénzt sporol.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz norbert1998 #317020 üzenetére
[link]
Aszondja 20as kerekeket raktak LRre.
A teszt végére sikerült kihozni, hogy az LR 18, SR 15,4 / 100km evett. Ezt a korábbi LR is simán hozza, felnivel, gyorsulgatással sikerült kihozni, hogy a highland ~0át lépett előre, miközben tudjuk, hogy ~15-20%ot. Máshogy ~17%os difi lett LR, SR közt ~7% helyett. Itt vmi félrement.Ezen teszt alapján kb nincs is értelme az LRnek, SRt kell venni vagy Sealt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Gergőke88 #316992 üzenetére
Ha fürcsis vonal, Siam park, windsurf... dominál akkor inkább délre.
Ha állatkert loro park, usrf, erdő... akkor inkább észak.De igazából ahogy írták mindegy. 1h alatt átmész a sziget átellenes csücskébe. Szállás árakat is érdemes nézni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Gergőke88 #316977 üzenetére
Többiekéhez még annyit, hogy Puerto környékén nov-áprilus vonalában azért tud esni az eső. Kellemetlen amikor lemész és esik. Április-oktoberben meg ~0eső ha igen akkor is max északa.
DKen ugye nincs ilyen gond az inkább egy sivatag max 1-2ht esik ha esik. Délen még a szélre érdemes figyelni, reptér, el medano vonalában elég stabil 30-70km/hs szelek tudnak lenni, ha nem szereted a szelet ne oda foglalj.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Rozsdaleoldásra ki mit ajánl? Dinitrol zero rust ára elég horror vmi olcsobb kellene.
Mechanikus tisztítás után kellene, mielött ha marad vmi rámegy a rozsdaátalakító.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz tototos #316953 üzenetére
Elmondjáka BYD problémáit is, a gyenge infotaimentet, takony kormányt... de ami miatt ez a teszt/video hatótáv vonalon hiteltelen lett az az, hogy a modosított nagy felni+odaléptek nekivel sikerült a LR hatótávját standardra hozni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Meg brutál túlterhelt. Kellene egy pl Győr Szfvár Dunaújváros (Kecskemét) mert hogy "mindennek" át kell mennie az m0on az ezt eredményezi.
Viszont építünk BP-Belgrád vasutat brutál drágán, úgy hogy az BPn kívül semmilyen érdemi magyar várost nem fog érinteni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz cOxeR #281129 üzenetére
Én nem értem mi értelme a Plaidnek. A sima is 3.2sec alatt van 100on és 6misivel olcsobb. Az hogy a sima le van korlátozva 250km/hra se érzem gondnak. Ellenben a plaid hatótávra még kevesebbet is tud a peres felni miatt amit felütni se nehéz.
Persze szó se róla flash 2.1alatt 100on lenni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz ArthurShelby #279158 üzenetére
Nekem ami érdekes az a difi észak és dél között. Észak néhol mint ausztria, svájc... dél meg balkán. Amúgy nagyon szép csak kerülni kell a nagyvárosokat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz ArthurShelby #279154 üzenetére
használati tárgy az autó. Javítani fölös mert teljesen általános, hogy parkolásnál a parkolóradar előre és hátra is az amikor koccan az autó. A láncot nem tudom értelmezni aki el akarja vinni annál talán van egy visító vagy erővágó.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
Dare2Live
félisten
válasz Szada85 #278891 üzenetére
Úgy indított hogy gáz. Gondolom mert nem volt bejelentve. Akkor?
Alapvetően nem oszt szoroz az, hogy megállítottak xszáz autót környezetvédelmi szempontból és azok 1ht álltak. Viszont így ld média még egy emberiség szégyene Bayer is felkapta. A rossz reklám is reklám.
"A másik gond az, hogy a rendör is maximum tojásokon lépkedve intézkedhet, mert ugye hirtelen jogai lesznek mindenkinek"
Nem jogia lesznek mindenkinek hanem vannak. És ld linkelt esetet vízágyúval raktak rendet. Nem látom a tojásokon lépkedést. És akkor legyen itt a burning menes eset is. Itt se látom a tojásokon lépkedést ellenben kicsavart kezet igen.[link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tsebacsi #278781 üzenetére
Alap, hogy ők a jó okozói és minden ami rossz az Brüsszel/Soros.... De tök jogos bevállt a lakosság tényleg ennyire ostoba és megeszi.
Itt nekem ami még ütött, hogy a szaldó megszüntetését TikTokon!!! jelentették be.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tom1939 #278584 üzenetére
Hyundai/KIA GAMMA családról kis szösszenet:
Régi 1.4 MPI (G4FA) gondok:
-Jött 30.000kmes cserepeiódussal.
-2014ig a láncfeszítője főleg ha 10w40el hajtották akár már 100.000km körül nem feszít eléggé és elöbb utobb ugrik a lánc. Elvileg a 2014 utáni darabokkal ez a gond nem érinti annyira. Akinek réggebbi van érdemes ránézni nem nagy meló. De 5W30al nem racsingolva a lánc simán bír200.000km+t.
-Katalizátor porlik, összeomlik. Evvel nem az a gond, hogy cserélni kell hanem, hogy szerencsétlen esetben vissza tud szívni a motor kis katalizátor por bejut a hengerbe és pár ezer km után csúnya kopások vannak. Lehet nézni obd eszközzel és ha baj van rá kell nézni és csere. (Oroszok kiütik) Egy idő után be is villan akkor azonnal megáll és csere.Régi 1.6 MPI (G4FC) gondok:
Gamma motorok közűl egyértelműen ez a legmegbízhatobb sokkal kissebb eséllyel jönnek a fenti gondok. Oroszok előszeretettel használják taxinak de úgy indítanak, hogy kiütik katit + 10.000kmenként cserélik olajat és így az orosz télben taxiként hajtva elmennek 400-500.000kmet."Új" 1.6 GDI/TGDI Ugyanazok a gondok mint G4FA/FCnél de
-30.000km az olaj cserepeiódiusa = Már 60.000kmnél erősen csipegeti az olajat. 120.000kmnél már túlnyomó részt zabálja, márkaszervizek mindent megtesznek, hogy ne kelljen gariztatni.
-Míg G4FAnál ritka a katalizátor miatti GTK itt gyakori. Erről mindjárt dobok linket.
-Szelepek, dugatyú kokszosodik. ld elöző hszben a linkemet hogy ez mit okoz.
Összességében szerintem a Hyundai/KIA 1.6 GDIt messziről kerülni kell.Váltó:
Száraz DCT különösen problémás Hyundai/Kianal. Az a ritkább, hogy megérik a 90.000kmet.
Manual váltónál aki cserél olajat 90.000kmenként ott megbízható.btw a Theta család megbízhatóságra uaz mint az 1.6 GDI: Erősen kerülendő. Erről is lehetne egy nagyot írni de már így is pöppet TLDR lett....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
A DI motorok dugatyú kokszosodás, befecskendezési kép hiba = dugatyú lyukadás nem ritka de nem 30-40kkmnél... nekem főleg Hyundai/Kiak jöttek szembe 100kkm felett. pl speedzone [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Vismajor01 #278565 üzenetére
Amennyire látom US, EUs cégeknél alap, hogy egy szint felett adják a kocsit.
Nálunk IT üzemeltetés manager vagy kb architekt vonaltól jár.
Máshol bandhez kötött feleségemnél is.Jellemzően lehet érte pénzt is kérni mi is így tettünk ~5éve. Ami szívás, hogy 5éve is havi 130knettot adtak meg most is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Zizmand #278326 üzenetére
Ha országúton 60 alatt maradsz simán bemegy az 4liter alá...
btw nekem is van most pár Balatonos (Szfvár-> Balatnofenyves és vissza) tesztköröm amikor ráértem és jó volt a podcast nem siettem és mindig visszaérkezésnél uott tankoltam. Így:
Kia Venga 1.6 óra valós
130-135el 7.5liter/100km
110körül 6.2liter/100km
90-95ös kamionos tempóval 5.3liter/100kmMég tavaly néztem valós 165-175km/hs fogyit az 12liter felett van. Szfvári városi 10kmes dugozással 11liter körül van. BPn a 15+at is össze lehetne hozni.
A minimumom pedig egy Szfvár Sárbogárd Pécs lett ahol országút 80, falu 50el tötyögtem és 4.6 lett a vége.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz norbert1998 #277860 üzenetére
"Mi értelme van ennek a MHEV marhaságnak? Egy gyorsítás során lemerül, majd a fékezés során fel is tölt (micsoda élettartama lehet az aksinak), de még így is kegyetlen gyenge az autó."
Ugyanaz mint a prius féle hibridnek, le is írtad. Töredékére esik a fogyi városban dugozásnál. "Egyszer kell csak felgyorsítani az autót. Utána tölti az aksit fékezésnél gyorsításnál meg meríti."
Aksit meg hogy régi tipust mondjak ld prius elég jól bírják nem érdemi költség egy cella csere.
gyenge mhevek, prius nem száguldozásra lett csinálva hanem városi alacsony fogyira.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz tboy93 #277107 üzenetére
"Kianal nem szokott problema lenni a DCT gariztatassal"
FB alapján az első két évben lehet utána meg jellemzően nem lehet gariztatni. Kuplung, lendkerék kopó, forgó alkatrészre hivatkoznak és benne van a garis füzetbe, hogy arra nem él a kiterjesztett gari. 100.000km elött már simán jönnek a gondok és millió alatt nem szokott fájni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz EQMontoya #276043 üzenetére
50+milliós autókra? A te adódból ld NER.
Kedvencem egy baromi nagy amg merci volt .AMG merci. Gyerekfuvarozásra. Sejted mennyire számított a pénz amikor megrendelték?Emellett messze-messze legnagyobb magyar autós réteg a 12+ éves használt importos. És ott jön a nagy buci mert már minden turbo, minden di, minden koksz, dpf...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz EQMontoya #276020 üzenetére
Hiába adta Ford ~2200eurral olcsobban uazt Fiesta felirattal 3*annyi pumat adott el. Semmi difi nincs motorban/felszereltségben de a crossoverért sorba állnak úgy is, hogy +2200euroval drágább.
Ez van. Senki se akar kis autót. Mindenki SUVot akar. Városi rohangálósnak is. Nagyon durva amikor oviba beáll mellém egy LC V8/X7/GLS és rákérdezek és erre vették. Oviba cipeléshez, bevásárláshoz, gyerek dévényre cipeléséhez.
Az elöbb feljött bunker ablakok, vastag oszlopok logikája... jön elő. Nincs értelme, nem logikus de a dizájn, biztonságérzet mindent visz. Miközben még rosszabb is a biztonság mert nem látsz ki.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Peter.70 #275965 üzenetére
Rengeteg a hibás KIA/Hyundai DCT fbn. Átlagban már 80.000km körül elkezdenek behalni a javítás pedig millió+os.
Akinek 2éven belűl meghal ott végig lehet verni a garit. Szó szerint verni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz radi8tor #275378 üzenetére
Az durva. Barátomnak a Michelin CC 5 év 90.000km után lett hajtottan 4mm. Rakás nyári ennél jóval gyorsabban elkopik.
Tegnap megnéztem a 16éves yaris alját egész rendben van kivéve ezt. [link]
Vastag még az anyag rendesen, csavarhuzó tesztet is bírta lepucoltam maszkoltam és lefújtam üregvédővel. Félévig rajta marad de jövőre ezt a részt meg kell csinálnom ha 6+évig használni akarom. Száradási időket ráhagyva lesz az 3-4nap.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Alusky #274806 üzenetére
Hozzáérés nélkül is megoldható. Aki ilyen szinten közveszélyes ott pl autó elvesz, jogsi elvesz meg egy Finn, Svájci büntetés tetszőleges kombója.
1hónapon belűl rend lenne.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz MC Pite #274721 üzenetére
"Azért a hipermillerek sem akarják a technikát sem szétküldeni (a nagyja)."
Fabia. Manualnal én már elméletben se értem mért küldenék szét vele a technikát. Ez szerintem valami urban legend.
Gyakorlatban meg yaris vonalon vmennyire képben voltam hypermilages vonallal ott 500.000-700.000kmes yarisok voltak úgy hogy váltóhoz, motorhoz még nem kellett hozzányúlni.
Tény nem hypermilages vonalnál se volt ritka uez.
(Valahol nagyon szomorú, hogy 2023ban nem tudok olyan toyota motorrol ami ezt tudná. Ja és a hypermilages yaris vonal 90%ban 998ccm 1szfe)don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
félisten
válasz kenwood #274631 üzenetére
hypermileges vonalon ha fékezni kell rengeteg a motorfék. De ettől még nem halottam olyanról, hogy szinkron vagy bármi széthullott volna. Meg nincs hude nagy lassulás tőle. Ellenben pörög a motorban robbanás nélkül az olaj.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz MunezXBK #274613 üzenetére
Tudok idősebb körzetet ahol a delta 3-4hónapja alatt 8-10* szerese volt a halálozás a megszokottnak. Volt család ahol 4 nagyszülőből maradt egy.
Delta ellen pfizer se volt 100% simán elkaptad vele csak avval nehéz volt meghalni.nedudki:
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
-
-
Dare2Live
félisten
válasz szőröscica #274480 üzenetére
Én biztos "szabadidőt" vennék... de ha nem akarsz gyereket meg megmarad minden hónapban 900k akár meg is veheted.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Amikor 4éve kocsit vettem már akkor is SX4 Scross 4.5misi, Kia Venga 4.5 Misi, Honda Jazz 8misi. Hát őőő nem rúgtak labdába.
Evvel az árazással nagy veszteség nem lesz ha kivonulnak.
Európai Unió–Japán szabadkereskedelmi megállapodás óta meg a vámokat nem lehet okolni.@tboldi civic volt török...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tom1939 #274398 üzenetére
yaris, cross eus gyártás, az elöbb említett chr meg Török 0 vámmal. Emlékeim szerint Honda Jazz is török 0 vámmal.
amúgy se okolnám a vámokat a Európai Unió–Japán szabadkereskedelmi megállapodás óta. A japán gépkocsik 10%-os vámját hét év alatt kell csökkenteni.
Közben az elöbb említett CHR fapad 12.5ről indul. A legmagasabb felszereltségű Renault Capture RS Line meg 11.6 misi. Hát őőő.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz Tom1939 #274389 üzenetére
toyotanal is nagyon illetve tovább szaladnak az árak. Új CHRnek most jött ki az árlistája. Műszakilag ránézésre ~1:1ben a régi csak kapott egy új dízájnt viszont az ára nem kicst felment.
Lexusnál UXból még régi van régi áron a 2.0as lexus prestige konkrétan listaár szerint olcsobb 1misivel mint az új CHR 2.0 (13.5 vs 14.5misi) Vicc.Konkurenciával összevetve pedig ár/értékben mégrosszabb a helyzet. Megvan a Toyota vonal nálunk de ez így bukó...
Hondanal meg teljesen elgurult a pirula árazásban. Masszívan vissza fog esni az értékesítésük és itt nem MOra gondolok.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz simonjoe #274130 üzenetére
Pedig eléggé kognitív disszonaciának tűnik....
másik hszedhez annyit, hogy szerintem ez olyan, hogy amíg nem csináltad nem tudod. pl Milyen tanítgatni akár az első lépésre aztán belerángatni a hobbidba amit aztán közösen csináltok. Milyen a 3-4-5éves gyerekeddel kedvenc zenéidre bulizni, átélni ezt a csodálatos világot amiben élünk. Milyen szeretni, támogatni és ez nagyon más mint ahogy édesanyád, feleséged... szereted. Persze zene vonal miatt kereshettem neki zenetanárt (gitár/zongora), hurcolhatom szolfés/zongorára ami után mindig beülünk sütizni és dumálunk és most szeptemberben már fixen vennem kell neki egy kalapácsmechanikás digit zongorát. Nem lesz olcsó és azt költhettem volna magamra is... De mire? Nem adna ennyit se a linkelt 650 se ha 5*os hotelbe mennénk airbnb helyett, se új iphone, se 65ös helyett 83as oled tv, se Mauritius Karphatos helyett. Főleg hogy ha vmelyik bekattanna meglépném. Volt már olyan pl Genelec hangfalból van olyan 2milliónyi itthon. Elég sokat ad zene vonalon.
visszakanyarodva szöröscica 49hét hszéhez kiszaval értek egyet. Főleg ha nem jó a munkahely szörnyű tud lenni a be munkahelyre 8(9h)bent aztán haza dolog. Jól gyerekezni, boldogan megéllni is büdös nehéz így. Ki kell találni vmit, hogy work life ballance meglegyen. Persze könnyű mondani... de muszáj.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
btw hamár customer care... én ugye kocsi nézőbe vagyok édesanyának Lexus is fent volt a listán. Ha nagyon megtetszik neki belefér a 16-18misi.
3* írtam a Lexus Budának itt. [link]Kaptam tőlük automatikus levelet, hogy "Munkatársaink hamarosan megkeresik a megadott elérhetőségek egyikén."
De nem sikerült nekem se írniuk se visszahívniuk.
No de sebaj fel is hívtam őket. Megadtam az elérhetőségem. Mondjuk úgy nem segített.
Nem gyenge. Be is írok most mapsba egy véleményt...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz simonjoe #273909 üzenetére
Repülő hajtóműveket már tesztelik bio/szintetikus vonalra. Közben ~2035re elkészül az új gen pl CFM rise. Ha a szintetikus/bio vonal beválik működőképes akkor itt megáll a dolog ha nem akkor vagy hidrogén vagy elektromos vagy... egyértelműen megoldható a dolog.
Hajó vonalon fogalmam sincs de ha repülő vonalon meg tudják oldani akkor ahoz képest a hajó vonal nem tűnik agysebészetnek.
@brumi1024 "A tarsashaz konnyebb, par eve kotelezo a garazs, orat kell rakni"
Nálunk most az a gond, hogy ~200as teremgarázsban van 16db töltő PHEV, elektromos szaporodik és kellene minden batonoszlopra. De ez mire közgyülésen átmegy....szerk: kiszáltam egy időre a témából mert dolgozni kell így HOban is....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #273899 üzenetére
Ha ennyire buták vagyunk akkor jön az armagerdon. Ez van.
Én nem látom, hogy az átállás nagyon megnyomna bármit. Értem én +1paks felépítése CO2 kibocsátással jár... de utána 60+évig ~co2 mentes az áramtermelés. Ha nem huzzuk fel Paksot akkor viszont építeni kéne még +2.5-3db Mátrát aminek az építése ugyanúgy co2 kibocstással jár utána viszont nagyon nem CO2 mentesen termel 60évig.
A 20+éves autókat amiket amúgy is le kéne cserélni váltja ki az elektromos.
Nem csak az autóknál indult meg az átállás. pl 2030tól gázkazánok is viszlát.
Nem csak Europában indult meg a nagy átállás. pl kína elektromos autó vonalon elörébb tart mint az EU, a co2mentes áramtermelésük is fut fel 2060ra vállalták, hgy co2 mentessé teszik az áramtermelésüket. Meglátjuk. USAban is beindult az átállás 2007hez képest a CO2 kibocsátásuk már csökkent ~20%ot.
És hamár ontopic is legyen:
-Az EU mellett a világ legtöbbet eladott autója a modell y.
-Azt számolgatom, hogy napelem mellett jobban megéri az elektromos (vagy phev) mint egy sima ICE.
-Ahogy felfut az akumlátor termelés az elöbbi mégmarkáénsabb lesz. Az aku árak esnek és a legnagyobb költség egy elektromos autónál az aku. A peak oil meg amúgy is eljön 20-40éves távon szóval ebből a szempontból sincs más mint át kell állni.De ettől függetlenül összességében amit mondasz szerintem reális. Globálisan ami most látható az alapján jönni fog az armagerdon. Csak max késöbb.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz MC Pite #273900 üzenetére
Nem nekem lenne hanem édesanyának.
Még csak most merült fel a lehetőség nincs végigszámolva de innen indultam ki
[link]
Vannak gondjaim a cikkel viszont 70Ft/kwhval számolt és úgy jön ki kvázi 0ra a PHEV előnye viszont édesanyánál picit túlméretezett napelem van.Még rágom a témát amennyibe kerül nem lenne sokkal drágább egy modell 3
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest