Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Tréler.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Doki16
addikt
Ezt a dumát én is úgy utálom. Beülsz eszel egy valamit és iszol egy kávét. Állandóan ez a duma van handrás és a többiek videóiban is. Imádom a villanyos autózást, de ha minden töltéskor ezzel ütné el az ember az időt, már kétszer annyiba lenne mintha sima benzinessel járna. Tegyük fel megállsz a Molnál tölteni és veszel egy szendvicset és egy kávét. Már is otthagytál több ezer forintot
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
BigBlackDog
veterán
Kell vinni otthonról szendvicset, meg termoszban kávét. Meg összecsukható kemping széket is, mert a kocsiban ugye nem eszünk. Meg napos időben egy napernyőt. Meg annak valami nehezéket, hogy ne vigye el a szél. Szerintem más nem nagyon kell.
[ Szerkesztve ]
3L1T3
addikt
Amíg töltök a legtöbb esetben megejtem a bevásárlást (auchan) vagy megválaszolom az útközben kapott e-maileket.
Azért sok esetben ez is attól függ, hogy az adott e-autós mit csinál.
Minden esetben arra törekszem, ha megyek A-ból B-be, akkor amíg B helyen vagyok visszatöltsem az utam alatt elhasznált energiát. Ha nincs erre lehetőség, vagy összességében átutazóban vagyok akkor jön képbe a wc+ital szerzés és megyek is tovább. Ehez mondjuk elengedhetettlen a Model 3 töltési görbéje.
A Mol Plugee megjelenése, és bevezetése összeségében egy dicsérendő dolgo, a probléma az, hogy 50kW a max teljesítménye, ami semmire se elég.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
szőröscica
addikt
Tesla. Egyszeruen a mostani toltesi lehetosegek mellett mas alternativa nincs, amivel egy nyaralasnak nyugodt szivvel nekiindulhatsz.
En most Crikvenicaban vagyok, ide siman lejottunk volna a supercharger halozaton, es inkabb a hugyholyagok lettek volna a szuk keresztmetszetek, nem a hatotav.
Snoop-y
veterán
Hjam meg amikor keresztben atszeltem europat pont hajnali haromkor akarok a kuton kavezgatni meg 40 percet toporogni a kocsi mellett ahelyett, hogy haladnek
Legutobb Teslaban gondolkodtam de meg az sem gyozott meg nem hogy ez a szuper toltokavalkad rendszer...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Snoop-y
veterán
Amit te leirtal az a lokalis felhasznalas. Nekik sem volt bajuk amig el nem hagytak magyarorszagot. Mondjuk a Tesla rendszere ebbol a szempontbol jobb. De kepzeld ezt el egy random elektromos autoval. Garantalt a szivas.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Snoop-y
veterán
Minden esetben arra törekszem, ha megyek A-ból B-be, akkor amíg B helyen vagyok visszatöltsem az utam alatt elhasznált energiát
Es amugy ez nem stresszel? Az autozas nalam egy gondtalan valami annyira akarok vele foglalkozni, hogy mikor jelez, hogy tankolni kell akkor az elso kutnal kiteszem az indexet es 5-7 percen belul megyek tovabb.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
stickermajom
addikt
Pont a napokban olvastam egy FB posztot, ahol az ilyen "eszel addig egy szendvicset" kitérőkkel 3,5 óra és valami 40km többlet jött össze egy Miskolc - Szekszárd - Miskolc távon M3-mal. 10 vs. 6,5 óra, illetve 744 vs. 700 km.
szerintem idővel ez csak megszoks kérdése lesz, mint ahogy ahhoz is hozzászoktunk, hogy a nap végére vagy akár közepére az iphone lemerül, a nokia 3210 meg bírta egy hétig. egy idő utn nem lesz bosszantó, mert aki használja, már elfogadta és tudat alatt így tervezi az útjait is.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Hát igen. Nekem is ezek a fentartásaim az e-autózással.
Erőteljes paradigmaváltás kell hozzá, de nem csak a felhasználók részéről, hanem az ellátási oldalról is. Az ilyen e-kutak inkább szolgáltatók, mint üzleti pontok (nem tudom érthető-e a "hasonlat").
Nekem továbbra is tetszene, ha... de egyelőre a létjogosultsága a helyi közlekedésre jó.
A "megeszelegyszendvicsetésiszolegykávét"-tól herótom van nekem is. Tényleg nem értem, miért kell app a töltéshez. Ezzel elveszik az ember kedvét ettől az egésztől.
Az eu meg ha akarja a 'zemissziót, akkor tegye meg a szükséges lépéseket, hogy kútként üzemeljenek (és leginkább csak úgy lehessen üzemeltetni őket), ne legyen megkötés a fizetést illetően.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
stickermajom
addikt
Mai rohanó világban hozzászokunk majd, hogy egy út simán lehet 50%-kal hosszabb időben? Egyelőre nehen tudom elképzelni. Vidéki telek miatt nekünk jó darabig nem lesz opció, az tuti.
3L1T3
addikt
Az első elektromos autónál stresszeltem ezen sokat az egy 120ah i3 volt. Egy évig használtam utána jött a Model 3, ennél már annyival nagyobb a hatótáv, hogy egyszersem volt hatótávparám. Még akkor se amikor külföldi útra mentem vele.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
3L1T3
addikt
1000 km-es teszt. Szerintem ennek van a legtöbb értelme amikor adott távot, mennyi idő alatt lehet megtenni.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
dj79
senior tag
Amíg gyerek van, ráérnék tölteni
Tatabánya - Hajdúszoboszló odafelé 4 óra 40 perc (nemröhögni), ebből m0 volt egy 20 perc nagyon lassú nemhaladás, egy majdnem órás kajálás a vecsési mekdonálcban, meg néhány hugyhólyagszünet.
Visszafelé aludtak, Nyíregyháza állatkert - Tatabánya, 320km, három óra harminckettő perc, némi tötymörgéssel (hortnál pályáról lehozott a navi, pár km városozás is volt benne).
A másik gond továbbra is az, hogy pl a mol plugee árazása miatt elektromossal többre jönne ki egy ilyen út, mint a hibriddel.
[ Szerkesztve ]
Szada85
aktív tag
Azért kíváncsi leszek addigra hányszor tolják ki/finomítják a terveket majd...
Értem, hogy tök szépen hangzik, hogy "rendelet elő fogja írni a tagállamok számára, hogy a kibocsátásmentes gépkocsik értékesítésével összhangban bővítsék a töltőkapacitásukat, valamint hogy elektromos és hidrogén-töltőállomásokat telepítsenek a főbb autópályákon, egymástól meghatározott távolságokra", ugyanakkor néhány adat a hanyatló Németországból (2021.01.01-es állás):
66,9 millió regisztrált gépjármü,
48,2 millió személyautó.
Ebböl Euro6 (~37,1%), Euro5 (24,6%), tehát több, mint 60%-uk teljesíti a legutolsó normákat, így még azt sem feltétlen látom megalapozottnak, hogy a "rengeteg csúnya koromokádó sz@rtól meg kell szabadulni".
A fenti mennyiségböl az "alternatív" hajtásúak:
Elektro: ~309 ezer db
Hybrid: ~1 millió db
Plug-in: ~280 ezer db.
Ebböl azért picit szkeptikusan látom, hogy 14 év múlva lesz olyan kiterjedt töltöhálózat akár a németeknél, hogy az utakra ráboruló 47 millió új elektromos autót kezelni tudja majd, bár világos, hogy eloszlik ennyi autó majd, de azért aki járt a német autópályákon, az az ott látott autódömpinget elnézve talán joggal "aggódik", hogy mekkora töltö-farmok kellenek majd az úthálózat mellé, és ezekre a központi energiaellátó rendszer mennyire lesz felkészítve.
És akkor pusztán elméleti síkon játsszunk el a gondolattal, amikor a nyugaton élö balkáni népmennyiség majd elindul nyáron/karácsonykor "a szokásos" családlátogatásra, és az a jármümennyiség nem eloszolva ráborul a Ny-K autópálya tengelyre, és azok töltöire.. érdekes lesz.
odáig nem tudtok lejutni majd a springgel? vagy nem te rendeltél?
teljesen rástresszeltem a holnapi badacsonyi útra, már minden létező opciót megnéztem amivel elkerülhető az m7, egyelőre az m1 bicske - csákvár - fehérvár - 8-as úton badacsonyig vezet, de titokban még bízok benne, hogy valami csoda folytán, 3-4 körüli indulással mégvégigmehetek az m7-esen is.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
stickermajom
addikt
Én rendeltem. Múlt héten hívtam az értékesítőt, nincs még alvázszám, nem kerültünk bele a szeptemberi 100-as körbe. Talán október-november környéke, ha meglesz az alvázszám többet tudunk majd.
90-es tempóval csisszre szerintem lejutnánk, de napon belül vissza már nem. A Spring tökéletes lesz agglomerációs harcra, de kell mellé egy elsőszámú utazó is. A kettő amúgy együtt nem kerül annyiba, mint egy pakolható nagyakksis elektromos.
3L1T3
addikt
és erre tökéletes is amire szánod. Szerintem nem döntöttél rosszul, sőt!
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
rbalint88
addikt
De miert akarsz az m7-en menni, amikor sokkal szebb a masik ut?
Szormenten a #avillanyszar temahoz: lehet jobb lesz olyan szempontbol, hogy kicsit lassul az elet es a masodpercre kiszamolt turbokapitalista vitorlabol kifogja a szelet.
Kicsit jobban oda kapcsolodva: meg a villanyberencek is eismerik, hogy teruleti kepviselonek es hasonloknak nem alkalmas a villanyauto. Ugyanakkor atlag polgarjenonek, aki az ev 330 napjan napi 100km-t se megy, azt is tervezhetoen, egy mai villanyautoval siman lehozza a kozlekedesi igenyeit. Evente egyszer a horvat ut nem 6 ora lesz, hanem 9? Huuuuuha…. Ha a szabadsag alatt is ennyire sietni kell, akkor ott baj van a fejekben is szvsz.
Aki meg sokat jar hosszu utakra, de amug meg varosozik -> plugin hibrid
[ Szerkesztve ]
Coyot
őstag
Az ilyen megnyilvánulásokat nevezzük bullshit-nek, tök mindegy 5 éven felül mit ígérgetnek, marketingre jó másra nem.
Má' nem
A mobil WC kimaradt.☝️
mert az lenne a leggyorsabb bszentgyörgyig. de egyelőre az m1 vezet. visszafele meg lehet rápróbálok majd valami m6-ra ha esetleg vasárnap a déli parton strandolnánk.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Ha folytatódik az elmúlt 3 év trendje, akkor 2030 után már olyan ritka lesz az új személyautóban a belsőégésű, mint most a 3 literes V6-os.
Ha nem tiltanák be, akkor sem gyártanák tömegben népautókat 2030 után.
De gondolom ugyanez volt amikor bejött az autó, mindenki mondta, hogy a lovával bárhol megáll az út szélén és legel, nem kell 150 kilométert menni, a legközelebbi benzinkútig tankolni. Meg lovakkal hozatni a kannákat a benzinkútról.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Qru
MODERÁTOR
Azt mégsem írhatja, hogy addig bedob egy sört.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Hazafelé a határnál ott álltunk meg kávézni ahol a Tesla SC van. Tudod hány szabad hely volt? 0 azaz nulla. Ha tölteni akartam volna ott kellett volna szobroznom kitudja meddig. MÉg eléggé fejlesztendő a kapacitás.
#nincsbennetarcsi
Magnum_
nagyúr
Auto pilot mellett?
I humbly and respectfully decline™
(#208378) grizlisandor válasza BigBlackDog (#208353) üzenetére
grizlisandor
addikt
Ennyi cuccal meg rossz lesz a hatótáv.
Qru
MODERÁTOR
Sima.
#nincsbennetarcsi
6030D
Ármester
Múltkor úgy mentem lefelé, hogy M6 - Felsőcikolapuszta - 62 - M7. A két autópálya között az egy teljesen jó út, ha Fehérvár és a Balcsi között még gubanc lenne, szerintem élhető lehet a Káloz + 64 illetve Lajoskomárom + 65 kitérők. Az M6 meg tényleg jó, fehér Octaviának való.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Snoop-y
veterán
Nem ugyanaz az analogia. Most egy meglevo szamomra tokeletesen mukodo dolgot miert csereljek le egy dragabb macerasabb dologra?
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Qru
MODERÁTOR
Nézd a Németeknél most probléma a túl sok zöldáram, hát akkor kerítenek a kapacitáshoz felvevő piacot.
Am nagyon durván optimista ez a 2035, így is, hogy csak felfutó rendszerben valósul meg (jelen állás szerint). Ezt még nyugton sem ugorják meg, nem hogy itt a csóró alvégeken...
#nincsbennetarcsi
Coyot
őstag
Keresem is a v6ost, de nekem 3.2es kell egy A3-ban, városi kisautó címszóval.
Ettől ezek a megnyilvánulások még mindig semmire sem lesznek jók.
Má' nem
A te meggyőződésed nem fogja a jövőt befolyásolni. Ezért az ilyen megnyilvánulások mindig semmire sem jók.
Az elképzelésed, hogy 2030-ig nem változik a töltő helyzet, az az elképzelhetetlen.
Értem, hogy most nem működik, de ez éveken belül változni fog.
2030-ra pedig rég elfelejtjük ezeket a problémákat.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Coyot
őstag
Sehol nem állítottam olyat, hogy a töltőhelyzet nem fog változni, ha nem fog változni senki sem fog EV-vel járni ugyanis.
Má' nem
Akkor jó az analógia, a lovak évezredekig működtek minden körülmények között, a benzines autó macerásabb és külön töltőhálózatot kell hozzá üzemeltetni, az üzemanyagot pedig sokszor több ezer kilométeren szállítani hozzá.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
stickermajom
addikt
Ez a töltő kérdés amúgy rendszeresen feljön itt PH-n is. Az elektromos autó pártiak szerint lesz és kész, de a részletek általában homályosak. Munkahelyi, áruházi, családi házas, stb. töltés tiszta sor, megoldható. Engem az érdekelne inkább, hogy mondjuk egy marha nagy lakótelepen mi lesz a megoldás? Minden parkolóhelyre kerül, vagy kettesével/hármasával? Lakótelepenként lesz 4-5MW-nyi betáp, hogy le lehessen rakni pár száz 22kW-os töltőt? Ki fogja ezt finanszírozni? ELMŰ és társai a rendes karbantartásra nem tudnak már költeni.
3L1T3
addikt
Senkit nem érdekelnek a lakótelepiek.
4 éve az is elképzelhetettlen volt, hogy lesz elektromos autó...
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
Amit felvázolsz, azt feltételezi, hogy mindenki, minden nap egyszerre feldugja tölteni az autóját.
Minek?
Most sem áll minden este hazafelé minden személyautó a benzinkúton tankolni.
A benzinkutak építésekor sem merült fel, hogy ki finanszírozza, nem jótékonysági akció lesz ez sem.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
dj79
senior tag
Ez érdekes kérdés. Sajnos nagy fejlesztések kellenek szolgáltatói részről, pl felénk ilyen most a szitu:
Szolgáltató: kevés az elektromos autó, nem kell töltő.
Autótulajdonos: kevés a töltő, nem kell elektromos autó.
stickermajom
addikt
Nem, mindössze pár száz töltőt említettem. Egy nagyobb lakótelep legalább 5000-6000 lakással rendelkezik, számolj nyugodtan másfél autónyi átlaggal lakásonként. [link]
Gondolom azért az nem a sci-fi kategória, ha ~7500-9000 autóból 200 egyszerre akar tölteni.
Doki16
addikt
De ha elterjed akkor az feltételezhető, hogy este sokan rá fogják dugni, hogy reggel már teli autóval induljanak. Mondjuk ez nehezen fog megvalósulni, hogy lesznek töltőhelyek a lakótelepeken. Itt Újvárosban már azért a 10 "elfoglalt" zöld helyért is mindig megy a sírás.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Qru
MODERÁTOR
Ki fogja ezt finanszírozni? Majd az EU.
Látod a 4-es metróra adott támogatás feltétele volt a dugódíj bevezetése. Az is, hogy megvalósult... Ja nem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Ez eddig a legjobb érv. Vagy megint luxus lesz az autózás, és csak a kiváltságosok tehetik majd meg.
Már Csaba videója is mutatja hogy a városi ingyenes töltő is gyakran foglalt. Nem lesz itt forradalom csak csendes és lassú átállás szvsz.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
stickermajom
addikt
Nagyjából fél millió panellakás van az országban, előbb-utóbb valakit kell, hogy érdekeljenek ha nem lesz többé belsőégésű.
Fél millió? Nem kevés az egy kicsit?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
stickermajom
addikt
Jogos.
"Magyarországon közel 788 ezer lakás található panelépületben, ezekben él a lakosság ötöde. " [link]
Qru
MODERÁTOR
Arra hajaznak, hogy addigra a többnyire a 70-es években épített panelok már lakhatatlanok lesznek.
#nincsbennetarcsi
Ez kb olyan, mint 1994-ben örültünk, hogy lett vezetékes telefonunk, mert a kiépítésre éveket kellett várni. '94-ben is volt rádiótelefon, ami rádión sugárzott, minimális lefedettséggel és egy nagy akkumulátort kellet cipelni hozzá, de olyan kevés számban volt, mint most az elektromos autó.
2009-re pedig mindenki mobillal rohangászik, vannak hozzá adótornyok, lefedettség és olcsóbb, mint '94-ben a vezetékesen telefonálni.
2020-ban pedig senki nem akar már az lakásába új vezetékes telefont igényelni.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
rbalint88
addikt
“Vagy megint luxus lesz az autózás, és csak a kiváltságosok tehetik majd meg. ”
Ez egyre inkabb igy lesz. Marmint ez a hosszutavu cel a burokracia oldalarol. Csak valami alternativat fel is kell kinalni helyette… meg ugye a nem elhanyagolhato mellekhatas, hogy hany embernek ad munkat az autoipar kozvetlenul es kozvetve.