Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Szada85
aktív tag
A helyzet semelyik irányba sem egyszerü igen, most a gyerekkori cimbora (aki önszorgalomból kitanulta a "lakatolást" is) foglalkozik vele.
A lakatolás plusz telifényezés mindennel együtt valahol 1-2 millió között állna meg elözetes becslés alapján (egyelöre csak a lakatolás zajlik, de látva a ma árait, a telifény is rendes minöségben gondolom közelebb van az 1, mint a félmillióhoz.
Egy szép, már rendberakott darab valahol olyan 6-8 ezer € között van, ami összevetve a rendberakás költségével pedig már elgondolkodtató.
Nem utolsósorban pedig ebben az ársávban már elég sok más "játszós" alternatíva is bejön a képbe. Kapkodás persze nincs, elöbb derüljön ki mi a saját valós állapota.
barnam_
nagyúr
Én is hasonló dolgon agyalok mostanában, vagyis mi éri meg jobban: kilakatolni a meglévő autót, vagy tiszta lappal kezdeni és venni egy eleve jó állapotban lévőt rozsda szempontjából.
Ez az autó egy '93-as W124-es 300D Merci, technikailag jó állapotban mert mindent kicseréltem rajta de rozsda van rajta látható helyen és ebből kiindulva csontvázak is hullanának ki alóla valószínűleg megbontás után. Viszont jól felszerelt a kor német színvonalán (klíma, légzsák, elektromos ablak, napfénytető, sportfutómű), és ezek működnek is. Nyilván emocionális kötődés is van, mert ez az első autóm; de beleraktam 80 ezer km-t és egyszer sem maradtam az út szélén. Ha gondom volt mindig egyszerű volt orvosolni, nem a találgatás és alkatrészek egymásutáni cseréje ment, mint amit sokat olvasok KE-Jet esetében. Azonban mivel dízel és Németországba költöztem közben, OT/H rendszámra kell felhozni ha itt akarom használni, ami persze többe kerül mint egy "kozmetikai lakatolás és műszakin átrugdosás" esete. Természetesen otthon csináltatnám, valamikor jövőre, mert júniusban lesz esedékes a műszaki. Persze előre megsaccolni a költségeket lehetetlen, de kb. 3000€-t nem sajnálnék rákölteni mert ez hobbi és Merci mánia. (A veteránvizsga ráér mert csak 2023-ban lesz 30 éves.)
Ha új autó iránt nézelődnék, akkor az benzines lenne mert itt dízel nincs, ha van akkor az már veteránárban van. Mondjuk ennek meglenne az az előnye, hogy a benzinesek erősebbek, viszont egy szűk rétegre kell lőni: facelift előtti külső (nagy hűtőrács), de facelift utáni motorok (hengerenkénti 4 szelep) - ez olyan 1992-93-ban volt. Ami ennek megfelel és hasonlóan felszerelt mint az enyém, olyat 3500€-tól találtam. Egy 280E és egy 220E. És ezeknél sincs semmi garancia, hogy nem lesz gond a rozsdával vagy egyéb nem működő dolgokkal (lásd lebomló elektromos szigetelések, meg egyáltalán egy ~30 éves autón kb. mindent ki lehet ekkorra már cserélni).
simonjoe
senior tag
..aszittem, h ez is 2.0-ás! De, biztosan írtad, csak elkerülte a figyelmem. Azért a pozitívumokról sem szabad megfeledkezni, kényelmes és nagy a csomitartó.
Joe
Qru
MODERÁTOR
Nalunk az EGR fosta el magat, el is vitte a DPF-t a halalba…
#nincsbennetarcsi
t1
addikt
Pluszban ez a Passat is híresen rohadós fajta, biztosan nem vettem volna ebből osztrákot.
Biqci
aktív tag
Akkor elő egy excel-t és ki kell szigorúan matekozni. De ha olyan összegről van szó, amit említesz, akkor lehet értelmes lenne egy másik szálon is elindulni. Mert akkor is "csak egy öreg" autód van (bocs ), aminél előjöhet bármi, hiába szép a kasztni és a fényezés, csak benne van az idő. De 8k Euro-ért már egy 8gen Civic TypeR is szóba jöhet, vagy az egyik srác is 8,5-ért adta el a Subaru Impreza WRX-ét, igaz arra még kellett költeni, de semmi komoly, motor, kasztni, váltó, hajtás minden rendben volt. De ezért itt Ford Focus ST is van. Sőt... A mostani autó vételem előtt erősen gondolkodtam egy kishibás ST-n, amit rendbe tudtam volna hozni, de győzött a józan ész
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Qru
MODERÁTOR
Reg vt fogyi a tema. 8.41 tankolas alapjan.
A HR-SLO hataron eleg hosszu sor volt. Meg ugyis 1.5 ora vt, hogy elore egeresztuk magunkat, google tudott egy rovidebb utat. Bar a neheze csak aztan jott mert az autopalyan naaaagyon hosszu dugo vt menekulout nelkul.
Itt most 1.29€-ert lattam a 95-ost (OMV) de mivel biztonsagi jatekos vagyok Fiume alatt 10.98HK-ert tankoltam (10.37 vt a puruttya GO).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Bp-oroszlany ma 90 km, szenvedessel a dugoban volt 6.4, ami hazaerve lement 5.7-re, szoval a visszauton kerek 5 litert evett az octavia, tempomat 95-re es 135-re allitva kozuton es palyan. ebbol ejszaka, vegig az 1-es fouton, klima nelkul szerintem nevetve meglenne a 3.9
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Biqci
aktív tag
Á, ismerem viszonylag jól a 300D W124-et, öt évig hajtottam egyet és belement kb. 300k km taxiüzemben. Majdnem full exrás volt, elektromos memóriás fűtött bőr ülés, kormány, gyári sperr, persze tolótető és mivel kombi volt motoros csomagtér behúzó. Mindez 1990-es gyártással. Viszont a hátsó ablakok tekerősek voltak, a fene sem érti a németeket...
Soha nem volt komoly baja, hihetetlen amit kibírt Viszont itt Németben már ezeknek végük, piros matrica, úgyhogy csakis a H rendszám a járható út. Viszont azt elérni, hát szóval, nem kis kihívás. Szemben velünk van egy autó szerelő műhely, vérzik a szívem, mert egy kívülről tökéletes C124-et kezdtek szétbontani...
Szóval benzines négyszelepes. Nem rosszak, volt is C200-as benzines C osztályom, amit utolért a végzete. Nem a rozsda, mert azzal még viszonylag elbírt, hanem a sok újítás. Ezekben a 4szelepes benzinesekben már hajlottak a környezettudatosságra lásd a fasza vízbázisú festéket. A felhasznált műanyagok valami újra feldolgozott anyagok voltak és az így zárlatossá vált gyújtókábel kib@szta a komputert. Na onnantól 2-3 hengerezett, persze hozzávaló komputert nem lehetett kapni, újonnan pedig több volt, mint a kocsi értéke. Szerencsére találtam egy majdnem hasonló használtat, amit a Merci szerviz kb. 90%-osra fel tudott programozni, így már csak a hidegindítás volt egy kicsit necces. Persze mindez utólag lett meg, amikor alaposabban utána néztem a dolgoknak. Azóta nincs prémium kategória, maradtak a népautók. Na mondjuk pont a NépAutót kerülöm nagyívben
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Biqci
aktív tag
Nem rossz az a fogyasztás ilyen körülmények között. De az ár mindent visz. Pont most megnéztem, hogy itt a városban mennyi a 95-ös. 1,61Euro a legolcsóbb az E-center kúton, 1,66 az Aralnál. Most este. Délután még 2-3-4-5 centtel drágább
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
szőröscica
addikt
Azert ilyenkor ertekelem a plugint, hogy nyaron klimazva 15-17kwh/100km-bol eljarok vele, raadasul most a cegnel ingyen toltok, ha az irodabol dolgozom, de amugyis 400ft kb egy toltes itthon, amivel elmegyek 60km-t kenyelmesen.
A benzinarak mellekesek, mert a nyaralos szezont leszamitva kb. 2 havonta tankolok 30 litert, nem is figyelem, mennyibe kerul. Az remlik, hogy a korona elejen mintha 300-ert vettem volna az Auchan 95-ost.
Komolyan le kell majd ulnom az Excel ele kiszamolni, hogy cegautot kerek vagy helyette az anyagi kompenzaciot.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
A bc-t sajna nullaztam, az utolso szakasz atlaga 7.6 lett de akkor mar csak itt a hegyek aljan koricaltunk. Mondjuk amikor a 14%-os emelkedon kellett feljonni ott azert dolgozott a technika szepen.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
De annyit dugoztunk, hogy komolyan fontolora veszem, hogy automata lesz a kovetkezo autom…
#nincsbennetarcsi
(#207664) molnarpeter válasza szőröscica (#207661) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Szerintem ingyen töltött Ampera ellen nem fog kijönni jobban egy új céges, max esetleg egy second hand valami
(#207665) szőröscica válasza molnarpeter (#207664) üzenetére
szőröscica
addikt
Igen, de benne all a penzem, en szervizelem, en gumizom, en kotom a biztositasokat, utdijat, es meg amortizalodik is. Ha baja van, nekem kell szervizbe rohangalnom Solymarra vele, stb, es ez az ingyen toltes se fog nyilvan orokke maradni.
Havi 20k-ban huzom meg a limitet, ha ennel tobbe kerul a cegauto, akkor marad az Ampera. Egy huszast meger a kenyelem nekem, tobbet nem.
Biqci
aktív tag
Valóban nagyon imponálóak ezek a számok és már egy röpke pillanatra el is gondolkodtam rajta, hogy milyen jó lenne egy ilyen plugint birtokolni. De semmi esélye a dolognak. Egyrészt a 9. emeletről nehéz olyan kábelt lelógatni, ami a veszteségeket is beleszámítva elegendő áramot bír. Másrészt itt 3x annyiba kerül az áram mint M.o.-on. Valamint a cégnél sem tudom tölteni. Valamint a legfontosabb egy elvi jellegű dolog, ami viszont csak az én agymenésem...
Szóval egy szó mint száz, jó egy ilyen autó, lehet vele sokat spórolni, valahogy jobban kellene támogatni a beszerzését
[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
20k? ezt nem értem, hogyhogy ennél többe kerül? mármint még te fizetsz érte?
nálunk az autó helyett kérhetek havi nettó 120k pénzt.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Biqci
aktív tag
Ilyenkor istencsászár az automata. Most, hogy van megint kéziváltós kocsi is, újra és újra megállapítom, csak az automata. Városban, dugóban csak előnye van.
De... őszintén? Azonban most még annyira élmény ezt a kis kézi gokartot irányítani az automata hodály után, hogy lesz.rom
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
szőröscica
addikt
Hasonlo a helyzet nalunk is, vagy cegauto vagy penz. Ha a penzt valasztom, es levonom az Ampera fenntartasaval jaro minden koltseget, beleertve az elmaradt hozamokat is, es 20k-nal tobb marad belole, akkor megtartom az Amperat, ha 20-nal kevesebb, akkor megy a haztol, mert annyit meger a cegauto kenyelme.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Benzin, aztán gázszettet neki
MunezXBK
nagyúr
Szerinted miért akartam DSG-s autót?
Paxker315
addikt
Egy ideje győzködöm egy fiatalabb ismerőst, hogy 90% városi (teprecen) használatra ne ragaszkodjon a manuálganghoz. Jogsit megcsinálja rajt', oszt jóccakát, vesz egy kettespriuszt, bódog. Érdekes módon a taxisafőrök 90%-a nem csinál "hiúsági kérdést", hibridet hajt, "jóvanazúgy". Debben különösen hulladék a közlekedés, zöld hullám ismeretlen fogalom, ökölszabályként biciklivel mindenhová hamarabb odaér az ember 5 km-en belül
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
Biqci
aktív tag
Szerintem annyira nem szabad-érdemes győzködni valakit valami miatt, mindegy, hogy autó vagy bármilyen más dolog az életben. Mert ha nem jön össze, vagy nem lesz az illetőnek megfelelő a végkifejlet, akkor te leszel a hibás, mert rád hallgatott, te tanácsoltad. El kell mondani a véleményed és hagy döntsön ő.
Sajnos saját tapasztalat...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
CactuS
Arcképgyáros
Mert mindenkinek kell valami drága hobbi, a főnököm pl: folyamatosan házakat épít a soron következő exfeleségének.
Biqci: Plusz egy fiatalt, aki friss jogsis, elég nehéz lesz meggyőzni, hogy egy P2 kell neki. Azzal menni az éjszakába, hááát, szerintem nem vonzó alternatíva, még ha a matek ki is jönne.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Peter.70
őstag
Akkor lexus kell P2 helyett
Qru
MODERÁTOR
Skorde dsg-s es az mar nem idegesitoen buta mint ez elod 6-os Passat-e. Varosba kenyelmes. Bubival ugye nem varosozok csak ritkan ezert eddig nem zavart. De meg soka lesz 20 eves szoval meg egy jo darabig marad.
#nincsbennetarcsi
Peter.70
őstag
Utána meg mehet rá az OT -s rendszám
-v-
addikt
A hangja geci szar, de az kit érdekel, azt leszámítva nagyon faszántosnak néz ki ez az új BRZ / GR86
[link]
Biqci
aktív tag
Így igaz. Egy fiatal és a P2 valahogy nem összeillő párosítás. Sőt, mintha a szomszéd nagyira hergelődne...
Én a fiamat próbáltam a 8gen CTR felé terelgetni, hamár kocsit akar cserélni, ne egy Hyundai Coupe esetleg Genesis legyen a cél amit kinézett, de túl gömbölyűnek, nőiesnek találja. Egy TypeR-t!
Bezzeg a 10gen bejön neki, de addig még sok túlórát kellene bevállalnia
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Biqci
aktív tag
Akkor nálad megoldott. Városban automata Oktáv, városon kívül kézi Bubi, ami csak bele tud vinni egy kis örömfaktort
Ha pedig meg vagy vele elégedve, minek cserélnéd le
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Teljesen mű hangja van, mintha elektromos lenne és utólag lenne hozzáadva.
Kinézetre nagyon bejön nekem is!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
CactuS
Arcképgyáros
Kollégámnak genesis coupéja van, szereti, de azért tud vele szívni, főleg alkatrész miatt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Paxker315
addikt
Óh én csak atbeszeltem vele, hogy mik a limitaciok, hátrányok, és, miért gondolom mégis megfelelő valasztasnak 😀 dönteni nem nekem kell, abban amúgy is gyenge vagyok.
Én mondjuk 18-19 évesen szívesen csaptam volna p2-vel. Egyébként kronotipusomnak hála kábé sosem vettem reszt éjszakai életben* , az erős auti tendenciák miatt meg sosem éreztem jól magam, ha mégis kísérletet tettem ( tömeg, fények, zajok rendkívül zavaroak, nem szerettem soha kijarni, se,ha a napirend, bioritmus, rendszeresseg borult). (* este 2100 körül lefeküdtem mindig, kimerülten, hullafaradtan)
Megértem, hogy sokan nem ilyenek, de nekem ezek teljesen kimaradtak a 10-es, 20-as eveimbol. 🤗
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
én 2021-ben már nem is értem a manuális váltó létjogosultságát mindig automatát szerettem volna, sajna a kiával nem jött össze, de már nagyon várom, hogy végre megérkezzen
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
stickermajom
addikt
Tegnap én is elfogadtam volna egy automatát olyan dugó volt a városban.. Miből lett megint biciklisáv?
Biqci
aktív tag
Na igen, a spéci autóknak megvan ez a hátránya a tömegmodellekkel szemben. Ezt már tudom én is, amióta rohangálok egy fényszóró ügyében
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Egyre több helyen van felújítás, illetve az eső miatt mindenki elővette a 4 kerekű esernyőt.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
+1. sajnos ezeket nem lehet jól csinálni és időzíteni, abban bízhatunk, hogy jobb lesz a város ha befejezik
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
tomcsi23
veterán
A fogyasztásról vannak infók
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
brumi1024
veterán
Ha mas miatt nem is, fun factor miatt abszolut van letjogosultsaga.
Paxker315
addikt
Városon kívül, főleg kanyargós kis falvak közti, vidéki utakon tényleg mókás és felüdítő, ezért jó, ha van kitől kölcsönkérni, mikor kedvet kap az ember : ) Csak ha a használat nagyrészt araszolós-csurgós, akkor azért picit pragmatikusabb az ember.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-v-
addikt
Mondja benne azt is Nem figyeltél
tomcsi23
veterán
Vidéki nyelvjárás lesz ez. Nehéz megérteni a sorok között.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-v-
addikt
Érdemes bekapcsolni a feliratot!
Tsuchiya bácsi is meghajtja az összes változatot [link]
[ Szerkesztve ]
Snoop-y
veterán
A 8 gen tepertö kinezetre sosem volt a kedvencem. Meg a mai hot hatch-ek kozt eleg verszegenyen megy.
Nem is egy orditos darab (gyarilag) plusz ha forszirozod szereti elemelni a hatso kereket szuk fordulokban.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Land
veterán
MC Pite
veterán
CorollaSwace teszt. Picit optimistának érzem a fogyasztási értékeket, szerintem a 16os kerék magában nem indokol ekkora különbséget a Toyotához képest, ez inkább Mátyás érdeme.
Más: Korábban vezettem 1.4 TSI pfl hármas oktávot, ma meg fl 2.0 CR-t, 52k km-el.
Hátő... én sokkal jobbra emlékeztem. A benzinesnél elég volt a zajszigetelés, itt egy picikét többet kívánna a fülem. Kézifék olyan, mintha a Dagobah mocsárba lenne a másik fele, a tükör kicsi, a tükör állító érzéketlen és mintha késne (?) és darabosan is mozog a tükörlap mindkét oldalon, a fedélzeti kijelzője fényes és faszán tükröződik, a kuplung 1 centi után harap (plusz durván, mintha nem lenne kettőstömegű), a fék nyomáspontja nem túl határozott, és kicsit lightosan fog (Blueresponse nyári gumikkal, azzal nincs baj), itt ott zörög a műszerfal és valamelyik oszlop burkolata, a vezető környékén szinte szűkös a hely (könyöklő, középkonzol). Elférek, de érzésre még a 208 is szellősebb, a Megane3ban meg az a bajom, hogy el se érem térddel az ajtót, hogy nekitámasszam a lábam ha épp úgy tartaná kedvem. Illetve a középső panelem is sokkal kevesebb a hely, üreg mint ami elférne egyébként, Megane előtt ez mondjuk nem tűnt fel (Picassonak ott akkora hely van üresen, hogy hátra lehet menni a két szék között).
Hiányzott a Start-Stop dedikált gombja is. Nem szoktam alapból kilőni, de már gurulás közben leállítja a motort, így fél-1 másodpercekre csomószor leállította. Ha ilyen a forgalom, a sajátomon inkább kikapcsolom, és csak lámpánál megállva nyomom vissza (dedikált gombbal ugye ez gyorsan megy).
A váltásjelző az egy rossz vicc, de mondjuk sajna ez szokott lenni az alap másutt is.
A manuálklíma mondjuk szimpatikus; a befúvás helyét a szokásosnál több lépcsőben, finomabban lehet állítani, és a ventifokozatból is több van (6). Nappal mondjuk gyors rápillantással alig látszik hova van tekerve, de túlélhető.
Ezzel a motorral már a tempomat és multikormány hiánya azért meglepett némileg(utóbbi zavaró, hogy egyáltalán létezik bevakolt gombos műbőrkormány). Az alap ülés is egész korrekt volt fél órás távon.
Land: Nálam behozza a cégnél is: [link]
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD
- GAMER PC - GTX 1080 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 240GB SSD - 1TB HDD
- IPhone 12 128GB 100% hibátlan gyári független akku 97%
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával