Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#186451) Tsebacsi válasza 6030D (#186450) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Érdekes, mert a Mondeoban és a Fókában kvázi ugyanaz a váltó van, vélhetően az erősebb verzióhoz jobban van programozva.
A ZF a király, ez nem kérdés. :K

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#186452) Qru válasza #89309696 (#186388) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah, csak az automata joval dragabb. Itt meg megveszik a manualist is es lehet vaskos felarat kerni az autmomataert. Kint a manualist meg sem veszi kb senki.

#nincsbennetarcsi

(#186453) Qru válasza Tsebacsi (#186415) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Rampan hideguzemben is felvalt 3-asba a Skorde. Na ott manulais modba atrakom pl.

#nincsbennetarcsi

(#186454) -v-


-v-
addikt

Nekem villanyautó kell, abba nem kell buzulni semmilyen váltóval.

(#186455) bandus válasza Tsebacsi (#186451) üzenetére


bandus
veterán

nézegettem ezt az új focust az erősebb dízellel, automatával, de hihetetlen, hogy 10 milliótól indul az active felszereltség és ebbe nem fér bele a led fényszóró :F

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#186456) C0d3r válasza -v- (#186454) üzenetére


C0d3r
addikt

(#186457) rbalint88 válasza bandus (#186455) üzenetére


rbalint88
addikt

De a fordnal legalabb lehet szepet alkudni. Hyundai kia suzuki kb a kedvezmenyes listaar, ha nagyon csokos vagy meg max 300k es annyi.
Na meg ugye az uj kompaktok nagyobbak, mint 10-20 eve egy passat, hat arban is utolertek, ez ilyen sajnos...

(#186458) tboldi válasza Richard! (#186436) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mondjuk az Opel-féle kézit én is utálom, mintha egy kanalat rángatnék egy tál pudingban. A Hondáé viszont etalon, még a nyamvadt Jazz-ben is megvan a precíz, klattyanós kapcsolási érzet. :K

Vedd meg az Accordot! ;]

(#186459) Reggie0 válasza -v- (#186454) üzenetére


Reggie0
félisten

Pedig a jobb villanyautoban valto is van :)

(#186460) Tsebacsi válasza bandus (#186455) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Egy egész tűrhető Kuga most a szalonban már beírt 1,3M engedménnyel 9M (majdnem 10). Elmennek ezek oda ahova gondolom, ennyit csak nem romlott a forint...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#186461) bandus válasza Tsebacsi (#186460) üzenetére


bandus
veterán

fájdalmasak ezek az árak. ebből szerintem végül octavia/leon lesz, majd amelyik belefér, vagy egy nagyon fapad 3008 esetlegesen.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#186462) rbalint88 válasza bandus (#186461) üzenetére


rbalint88
addikt

céges vagy saját? flotta kedvezmények sokkal jobbak, mint amit magánszemélyként el lehet érni általában. skoda és seat szvsz még drágább, mint a ford. én egyébként a proceed-et is scope-ban tartanám, mint a legdögösebb kombi jellegű kommersz tárgyat.

én ezt venném a proceedből: 160 lovas gt line pro, metálfénnyel, dct-vel, napfénytetővel, listaáron 8,8M

[ Szerkesztve ]

(#186463) Magnum_ válasza tboldi (#186458) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Es akkor meg nem probaltad az enyemet, tavaly ugye csereltem a perselyt, a valtorud tartot es uj valtoolaj van benne. Igazi vadiuj bmw valtokapcsolas, zseni lett, komolyan.

I humbly and respectfully decline™

(#186464) bandus válasza rbalint88 (#186462) üzenetére


bandus
veterán

amit en magamnak osszekonfiguraltam, azok a konfiguratoros kedvezmennyel megalltak kicsivel 10 alatt, abbol nem tudom mekkora flottakedvezmenyt lehet majd lecsipni meg. az alom a 3008-as pug lenne :) amugy jah, ceges, sajat penzbol nem nezegetnek uj autokat az tuti. Proceeden sem gondolkodtam eddig, vegulis kiat valtana... megnezem azt is. Meg jovo ev elejen talan 1-2 tesztvezetest is meg tudok ejteni.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#186465) rasotamas


rasotamas
veterán

Sziasztok! Használtan vásárolt autóban van egy tuningbox. Rajta egy egyszerű poti. Jól gondolom, hogy óra járásának megfelelően tekerve nő a "tuning" mértéke, azzal ellentétesen pedig csökken?
Sima railcsőre dugós, feltételezem alacsonyabb nyomásjelet küld hogy növelje a valós railnyomást.
Picit visszavennék belőle, mert elég kormos.
Illetve állítani járó motornál is lehet/szabad, vagy szigorúan csak levett gyujtással?
Akkusarut le kell venni a ki/beszereléshez?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#186466) rbalint88 válasza bandus (#186464) üzenetére


rbalint88
addikt

az a tapasztalat, hogy flottakedvezményt a listaárból számolják, a konfigurátoros kedvezménnyel ne kalkulálj. legalábbis hyundai esetén ez volt.
egyébként a 3008 egy nagyon szép autó, de a futóművét mindenhol szidták.ha meg már suv vonal, kifutó tucson is jó alternatíva lehet akár. btw én nem vennék suvot, ha nem muszáj. többet eszik, nincs benne több hely, jobban ráz, kevésbé stabil, stb stb.

(#186467) pècsimunkás válasza tboldi (#186458) üzenetére


pècsimunkás
addikt

:K a Honda váltója nagyon jó, akárcsak a Toyotáé.
A rönóé egy fos. Nagyon szerettem a Méganom, mai napig jó szívvel gondolok vissza rá, de a váltója :( ...

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#186468) Qru válasza simonjoe (#186445) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sztem nem jobb bar ez a 7-es dsg mar nem lusta mint a 6-os volt. 2013 ota dsg-zem. Ennyi ido alatt sem sikerult megszeretnem. Szoval +1 a manualis valtora reszemrol.

#nincsbennetarcsi

(#186469) Qru válasza tboldi (#186458) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A Jazz valtoja nagyon jo! Hozza kepes Bubie a fasorban sincs. Bar sokat dobott rajta, hogy a gyari valtoolajat lecsereltem Motulra.

#nincsbennetarcsi

(#186470) focvis válasza rasotamas (#186465) üzenetére


focvis
veterán

Szia!
Nekem volt ilyesmi (16 évvel ezelőtt), átveri a ECU-t, de érezni lehetett a hatását. Levett gyújtás és kész, nem kell az akkuval molyolni.

(#186471) stickermajom válasza bandus (#186464) üzenetére


stickermajom
addikt

Előző cégnél 15-20% között volt a flottakedvezmény márkától függően, de kampány idején 22-t is láttam pl. Opelre.

(#186472) Qru válasza focvis (#186470) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bogrenek volt az IS-ben tenyleg (elozo tulaj rakatta be). Az csak annyit csinalt hogy az elektronikus gazpedalt erzekenyebbre allitotta.

#nincsbennetarcsi

(#186473) tboldi


tboldi
nagyúr

Lassacskán beletolom ezt az autót a Lajtába. Nem elég, hogy ropog a jobb féltengelycsukló, még a jobb hátsó fék is elkezdett befogni. :O :W

Lassan körbeér, a bal hátsóval, majd a bal elsővel is eljátszotta már ugyanezt. :D

(#186474) Qru válasza tboldi (#186473) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

#szarjappan

Vetel volna Fabiat. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#186475) tboldi válasza Qru (#186474) üzenetére


tboldi
nagyúr

Vagy G Astrát a fasza váltójával. 👌 😂

3 különböző példányt vezettem eddig, mindegyik mély nyomot hagyott bennem, és nem jó értelemben.

[ Szerkesztve ]

(#186476) Qru válasza tboldi (#186475) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Aucs, volt 2 db is (1.6i) azert az meg a Puntonkhoz kepest is visszalepes volt. :DD

#nincsbennetarcsi

(#186477) tboldi válasza Qru (#186476) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mindegy, 4-én úgy is akartam időpontot kérni az SV Autócenternél* a féltengelycsukló miatt, akkor megmondom nekik, hogy nézzenek rá a fékre is.

*A WagonR-en 2x is szép munkát végeztek a szerelőik, a Jazz meg a karosszériaműhelyükben volt áprilisban, azzal is elégedett vagyok.

[ Szerkesztve ]

(#186478) gzbotii válasza tboldi (#186475) üzenetére


gzbotii
veterán

Üssetek agyon, de szerintem a G Astranak nem rossz a váltója. Elég sok autót (és traktort) vezettem, váltási élményben volt pár rossz, de az Opel nem tartozik közéjük.

Legrosszabb címet egy '72-es Dacia viszia.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#186479) tboldi válasza gzbotii (#186478) üzenetére


tboldi
nagyúr

Csak addig nem tűnik rossznak, amíg nem taszigáltál egy Honda váltót. :P

Vagy egy MX-5-ét. :D

[ Szerkesztve ]

(#186480) -v- válasza gzbotii (#186478) üzenetére


-v-
addikt

A G astrának szar a váltója, de annál még van bőven sokkal szarabb.

(#186481) rbalint88 válasza -v- (#186480) üzenetére


rbalint88
addikt

Igy. :R

(#186482) Qru válasza -v- (#186480) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez igy igaz. :K

#nincsbennetarcsi

(#186483) Qru válasza tboldi (#186477) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Keveset fekezel azert rohad be. ;]

#nincsbennetarcsi

(#186484) tboldi válasza Qru (#186483) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mert olyan vagyok, mint Kathi Béla. :D

(#186485) Ádám16 válasza tboldi (#186479) üzenetére


Ádám16
addikt

MX5 for prezident "váltásérzetben". Imádom szúrni.
Ezután minden elég darabos/szar az út/hosszú az út/kényelmetlen helyen van a váltókar.
Pedig nem vagyok elfogult ember, de ezt nagyon eltalálta a Mazda.

(#186486) MunezXBK válasza Qru (#186468) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

6-os sem lusta, csak ha ellustítod.

Ezért szoktam néha kézzel váltogatni, hogy tanuljon. Na meg jókat tüsszög olyankor. :D

(#186487) #89309696


#89309696
törölt tag

:K

[ Szerkesztve ]

(#186488) Qru válasza MunezXBK (#186486) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Passatban egy lusta sz@r vt, kapott resetett akkor is lusta vt csak kesobb valtott fel. Megszoktam ha menni kell akkor S es kesz. A Skodanal nincs gond abban tudja mi a dolga a valtonak. Bar erzesre ebben viszont nagyobb a turbolag.

#nincsbennetarcsi

(#186489) -v- válasza Ádám16 (#186485) üzenetére


-v-
addikt

Bár korrózióvédelemben volnának ilyen erősek ;]

(#186490) #89309696 válasza Qru (#186488) üzenetére


#89309696
törölt tag

Jól szoktam hallani amúgy, hogy néhány kocsinál előzésnél egyesével vált vissza szünetekkel? Majd mikor befejezte az előzést és elengedi a gázt akkor egy másodpercig még ordít, vált, egy másodperc kisebb ordítás, megint vált és akkor fejezi be.
Ez lenne a fogyatékos DSG viselkedés? De gondolom csak D-ben ilyen, S-ben nem. (?)

(#186491) rasotamas válasza focvis (#186470) üzenetére


rasotamas
veterán

Tudom, annyi a lényege, hogy a rail nyomást alacsonyabbnak mutatja, így a kocsi magasabbra állítja és erősebb lesz. Kérdés, hogy a potit mennyire szabad állítgatni? Most kivettük, de vissza akarom tenni csak gyengébbre venni, fekete füst szerintem már túlzás.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#186492) rasotamas válasza Qru (#186472) üzenetére


rasotamas
veterán

Típus függő, gázpedál tuning is van, de ez nem az, ez a rail nyomást növeli.
Mármint nem autótípus függő, a chiptuning majdnem mind ezt csinálja.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#186493) MC Pite válasza pècsimunkás (#186467) üzenetére


MC Pite
veterán

Ez meg így erős általánosítás. Corolal Versoé meg a 2007es szedán Corolláé a cégnél ... khm, nem volt erős eresztés. Mostani autómnak meg egész jó a váltó (ill a kapcsolási érzet).
Igaz, hogy régebben szartak a kapcsolási érzetre, de marhaság azt mondani hogy x gyártó jó, y gyártó meg szar váltókat tud.

Amúgy meg kézi vs autó... Aki ügyesebb egy olcsó automatánál, az kézizzen.
Aki nem alkalmazza a revmatchinget, alacsony fordulaton basztatja a motort, úgy vált hogy kiesik a motor a helyéről, hát annak jobb lenne egy közepes automata is.
Van amelyikkel elvagyok, de sok automata nem lopta be magát a szívembe, főleg motorféket tökéletesen nélkülöző változatok (320d még kirakta neutrálba is eco módban, a többiben sem volt motorfék, a vezérlést is úgy hangolták - a tökéletesen élettelen kormány mellé ez így istencsapása volt :( ).
De pl mikor Picassot (kettes C4P) akartam venni, akkor a Aisin féle hidrodinamikus az már befért a 'jöhet' kategóriába. Asszem 3. vagy 4.től összekuplungol, a lenti fokozatoknál meg az olaj viszi át, van kúszás, fülekkel felülbírálás. A korábbiban próbált robotizált kuplungost azt nem nagyon vette be a gyomrom.

tbodi: Hondának időnként sikerül foglalkozós féket/lengéscsillapítókat letennie az asztalra, de a legtöbb japánautós fékprobléma amivel találkozok user error.
Aki újonnan vette, meg aki utána, azért vette (adott japánt), hogy csak tankolni kelljen, és pont ennyit tartják karban. Fékolajcsere? Néha kiszedni a betétet és megtakarítani a pályát? Minimumom lévő betétet és tárcsát cserélni hogy ne szoruljon be a fék? Áááá, minek.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#186494) MC Pite válasza rasotamas (#186492) üzenetére


MC Pite
veterán

A chiptuning nagyon nem ezt csinálja. :N
Furi hogy üa nyomást emel csak a box, de ha tényleg így van, akkor ne csodálkozzunk hogy korom formájában tolod ki a gázolajat hátul, még minimumon is ez várható, hisz a korábbi mappelést ez átvágja. A poti a kicsit vagy a nagyon füstölt fogja így állítani.
A chip pont hogy úgy van megcsinálva, hogy tudja az ECU pontosan mi merre hány méter, csak lazítanak bizonyos (jellemzően környezetvédelmi) határokon, és ésszel megírt programnál egy gramm korom nem jön pluszban. Más kérdés hogy ilyen kevés helyen van, az olcsó helyeken erre nem fordítanak nagy figyelmet, csak toljon nagyot. Haverom is most szólta el magát hétvégén, hogy a megölhetetlen AFN tádé az már kertben van, kellett egy másik motor. Igaz, az igénytelen tuningot és a nehéz lábat még 5-6 évig azért bírta így is :).

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#186495) MunezXBK válasza #89309696 (#186490) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem, DSG nem ilyen. Visszadobja 6-ból 2-be is, egy pillanat alatt.

(#186496) tboldi válasza MC Pite (#186493) üzenetére


tboldi
nagyúr

Áááh... Az enyémnek csak az a baja, hogy német származású, az oxidáció lesz a bibi. :D

Tavaly szeptemberben cseréltem saját kezűleg az összes tárcsát és betétet EBC Premium Disc-re és Yellowstuff-ra, illetve meg is kentem minden porcikáját, amit meg kellett Liqui Moly pasztával. Tippre a dugattyúnál lesz probléma, mert a porvédőgumiját én igazítottam meg, de ki tudja, meddig volt meggyűrve, bejuthatott oda sok nedvesség. Hát eddig bírta.
Végül is nem ért meglepetésként.

szerk.: A fékfolyadék cseréje már esedékes lenne, nyáron volt 2 éve, de azért azt sem mondanám, hogy el volt hanyagolva.

[ Szerkesztve ]

(#186497) rasotamas válasza MC Pite (#186494) üzenetére


rasotamas
veterán

Bocsánat, tuningboxot akartam írni.
Egyébként nemzetköziül hívják a tuningboxot chiptuningnak és a chiptuningot inkább remapnak.
Azt hiszem nincs is korábbi mappelés mert nincs ECU-ja ha jól tudom a 116 lovas 2.0 D-4D motornak.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#186498) MC Pite válasza rasotamas (#186497) üzenetére


MC Pite
veterán

Röviden, van ECUja, mert be se induln anélkül, és gyárilag figyelnek arra, hogy ne adjon hozzá több gázolajat, mint amiből úgyse tud energiát kihasználni, csak a környezetbe eregeti. nagyon régen ezt mechanikusan állították, de ennél már rég elektromosan.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#186499) #89309696


#89309696
törölt tag

Mi az a revmatching? :F

(#186500) tboldi válasza #89309696 (#186499) üzenetére


tboldi
nagyúr

Gázt adsz visszaváltás közben, hogy kompenzáld az alacsonyabb fokozat okozta magasabb fordulatszámot.

Én is szoktam. :)

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.