Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#186801) Qru válasza fulton (#186798) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Elvileg a komfortelektronika lelovi magat kb 30 perc utan. De a VW topikban biztos megmondjak egeszen pontosan.

#nincsbennetarcsi

(#186802) Tsebacsi válasza -v- (#186799) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Erősebb és jobban húzó (érzésre) motor, cserébe széthullik, míg ezek vígan elmennek. Bár volt akinek az 1.6 ford is beszart 50k körül.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#186803) Qru válasza tboldi (#186793) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jaj mert hasznalni a manualis valtot nem az?! :D

#nincsbennetarcsi

(#186804) diegho válasza -v- (#186799) üzenetére


diegho
nagyúr

Azért a Focus-t ne vegyük ide bele, az a beltér olyan szinten gáz, hogy röhögve szálltam ki belőle a kereskedésben. Szégyen! Én végül egy Leon 1.4Tsi-t foglalóztam be, jövő héten megyek átvizsgáltatni. Szerintem ez még az a kategória, ami vállalható, a hengerlekapcsolásos verziókat már kerülném. Próbáltam a Civic-et is és a Mazda3-at is. A Mazda jóval szűkebb, mint a Leon és az az 1.6 elég gyenge, a Civic pedig nagyon más anyaghasználat, az egyel újabb már rendben lenne, de abból egy jó 1.8-as példány minimum 500-al több lett volna.

(#186805) Zizmand válasza fulton (#186798) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Szia

Nekem azonos korú Passatnál évek óta folyamatosan ba van dugva a ledes telefon töltő, egyszer nem okozott problémát, szerintem nem tudja leszívni az akksit. (most 4 éves)

[ Szerkesztve ]

(#186806) focvis válasza -v- (#186799) üzenetére


focvis
veterán

Hát ja. Az "én fejemben" egy prémium kategóriás kompakt új ára valahol 7-8 miki, egy értelmes kommerszé pedig 5-6. De a valóság rácáfol. :/

Ezek közül a Hondát kérném, ugyan az itteni tulajok mind köpködték.

(#186807) fulton válasza tboldi (#186800) üzenetére


fulton
addikt

Hát ezt nem próbáltam még :D na meglesem majd. Köszönöm a tippet :R

(#186808) -v- válasza diegho (#186804) üzenetére


-v-
addikt

Nekem oké a focus beltere, semmi bajom vele. A focus 1 beltere is oké volt.
Ha nagytermetű embereknek kell akkor nem a legtágasabb az tény, de nem mindenki 185+

anyaghasználat

Ez (nem) meglepő módon a legtöbb embert nem érdekli, de ha érdekli is, nem az a kérdés jobb-e, hanem megér-e ez valakinek ennyi milliót (ha egyáltalán van rá).
Ott legyen jó az anyaghasználat, ahol kell (pl. egy vezérműláncban ;] ), ezt a kopogós-e a műszerfal dolgot sose értettem, nem bejárati ajtó, nem kell kopogtatni :) a könyökömet ne nyomja meg a kormány ne legyen undorító anyagból, a többi nekem nem számít. Nem sértődöm meg, ha jobb, de pénzt pont nem ér.

[ Szerkesztve ]

(#186809) Mr X válasza fulton (#186798) üzenetére


Mr X
veterán

Nekem is ilyen az E46-ban, én inkább átkötöttem a szivargyújtótolyan 12V ágra, ahol csak gyújtáson van áram.

(#186810) diegho válasza focvis (#186806) üzenetére


diegho
nagyúr

A probléma nem azzal van, hogy ezek annyira nagyon drágultak volna, inkább az a gond, hogy itt élünk és nem nyugatabbra. Az országunk teljesen a 22-es csapdájában van. Ha elkezd erősödni a forint, netán bevezetik az eurót, akkor a sok külföldi multinak nem éri meg ide jönni, nem lesz munkahely. Jelenleg ezekkel az évi 5-10%-os euró-forint árfolyamváltozásokkal simán tudják kompenzálni a béremeléseket (hiszen forintban fizetnek) és még marad is, ha ez megszűnik, akkor lesz baj.

(#186811) -v- válasza focvis (#186806) üzenetére


-v-
addikt

Van ennyiért accord, mazda 6, kia meg hyundai is .. épeszű igényeket kiszolgáló, nem szétesős technika, minden más efölött szerintem nem létszükséglet, úgyhogy ott fokozottan bejön szerintem az ár érték arány, kicsit több nyomatékért (meg cserébe viszont jóval szarabb gázreakcióért) nem biztos megéri ennyivel több milliót kiadni. Nem mintha egy 130 vagy 150 lovas ilyen 1.5 TSI nagyon megváltaná a világot.

(#186812) Qru válasza -v- (#186811) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Chips utan mar egesz jok amugy.

#nincsbennetarcsi

(#186813) silver10


silver10
aktív tag

Én mint inkább csak read only topiklakó jelentem nálunk vidéken is beköszöntött az autós újév. BUÉK! Édesanyám, hármat Toyota tyúk!
Noha tojt, majd nevel Fiat is! Amíg kotlik zavard Kia hímeket, nem kell a kakaSkodás! Figyelj az örzésükre, akkor senki nem lOpel belülük egyet se! Aztán ha csirkék megnőnek , elNissantjuk a nyakukat. Az lesz a dógod, hogy jó áron forgalMazda baromfi húst. Ha átkóricának a határos telekre, nem gond, hisz az anyjuk is a szomszéDaewoot. Ha nem itt kapirgának, legalább Porsche lesz előttünk.

(#186814) diegho válasza -v- (#186808) üzenetére


diegho
nagyúr

A vezérműláncot ki tudod cserélni, a teljes belső kárpitozást is, csak 10x annyiba fog kerülni, mint a lánc :)
Természetesen az A3 15 millióért egy ökörség, de az általad említett 3 autó sem éppen a megtestesült álom. Focus... borzalmas anyaghasználat és belső, Mazda3 rohad, Civic meg zörög. Megnéztem egypár autót az ősz óta. Ezek mind benne voltak, de amikor beültem egymás után a Golf6, Focus, Civic hármasba, akkor teljesen egyértemű volt, hogy hol érzem jól magam. A 10 éves Golf-ban egy nyöszögés sem volt 162k után, a Civic legalább 3 helyen nyöszörgött és rezgett, pedig jóval kevesebb volt benne, a Focus meg olyan amilyen, nekem nem kellene. Ezért döntöttem el, hogy vagy egyel újabb Civic vagy VW konszern lesz, itt jött a képbe a 3-as Leon a legjobbnak mondott 122 lovas 1.4TSI szíjas motorral 81k km-el. Minden ott van benne, ahová raknám, jók az ülések, jó vezetni. Nekem nem közlekedőedény kellett, hanem valami, amibe jó beleülni.

(#186815) -v- válasza diegho (#186814) üzenetére


-v-
addikt

Hát, örülök, hogy jó vételt csináltál, de most amúgy az új autókról volt szó.
Az a 3 autó meg példa volt :) van még abban az árkategóriában sok más, elhiszem hogy egyik sem 100% kompromisszummentes, a felvetés alapja az volt, kinek ér meg + 5-8 milliót hogy egy pl. új octaviába átüljön.
Elhiszem, hogy vannak azért páran olyanok, de én nem érzem a jó ár érték arányt, de szerintem egyre kevesebben.

[ Szerkesztve ]

(#186816) focvis válasza silver10 (#186813) üzenetére


focvis
veterán

BÚÉK!

Lassan már összekaparom magam, de a pálinka még napokig nem fog hiányozni. Brrrr...

(#186817) diegho válasza -v- (#186815) üzenetére


diegho
nagyúr

Én eredetileg egy Ceed 1.0T Gold-ot néztem kb 6-ért, de semmivel nem kaptam volna többet tőle, mint pl a Leon-tól. Ezért maradt a Leon.

(#186818) -v- válasza diegho (#186817) üzenetére


-v-
addikt

Ceed 1.0T Gold-ot néztem kb 6-ért

Igen, ennyi.. ezt kapni ma 6-ért. Ami meg tudja azt mint a leon, az 10, na arra kérdezem ki fogja azokat akkor újonnan venni?

(#186819) focvis válasza -v- (#186811) üzenetére


focvis
veterán

Nekem a Mazdáról sajnos egyből a rozsda villan be, annál nagyobb típushiba nincs, gyakorlatilag GTK a mai világban.

Tegnap a milyen autót vegyek topikban dobta be valaki a Hunyadi Velostert, az pl. tökre egyedi vas. Mondjuk versenyzöld színben.
Ha valaki olyant venne, van hozzá felesleges nyári gumim (Bridgestone T005). :DD

[ Szerkesztve ]

(#186820) Integrale válasza diegho (#186814) üzenetére


Integrale
veterán

Pedig anyagok tekinteteben egy Leon sem valtja meg a vilagot, de meg a korabeli Passat 7-sem. Pedig egy B5.5 jobb volt belul. Igaza van vilinek, ezek egyre kevesbe fontosak, vagy talan sosem voltak azok.

"Bad reklám is reklám too"

(#186821) tboldi válasza Qru (#186803) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem, mert akkor már nem kell hajladoznom a derekammal.

Panaszkodok, mint egy öregasszony, pedig csak 25 vagyok. :DDD

(#186822) Qru válasza Integrale (#186820) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A 7-es az egy eros 6-os FL, az nem csoda hogy lefele log ki a sorbol.

Volt B5.5, az teljesen oke volt. :K

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#186823) Integrale válasza Qru (#186822) üzenetére


Integrale
veterán

Tudom, attol meg visszalepesnek erzem az 5/5.5 utan.
Nekem nincs bajom a belsejevel, csak a visszalepest nem ertem, ha ha egyszer tudtak jobbat. A B8 is atlag szerintem a korosztalyaban, mig a B5/5.5 atlagon feluli volt anno.

"Bad reklám is reklám too"

(#186824) diegho válasza -v- (#186818) üzenetére


diegho
nagyúr

Azért nem 10, egy Mazda 3 újonnan 8 alatt is megvan, az új VW-eket pedig nem merném vállalni benzinben amíg nincs elég tapasztalat. Van a cégnél egy 1.5TSI Kodiak, nekem abszolút nem tetszik maga az autó, nem kellene, az árát elfogadnám, de ennyiből teljesen mást néznék.

(#186825) -v- válasza diegho (#186824) üzenetére


-v-
addikt

Mondjuk egy leont vagy octaviat 1.5 tsi-vel második felszereltségi szinten 9.5M-nek ír a konfigurátor .. 3-mas mazdát is inkább 9M-ért látok értelmeset, ami nem az alapmotoros belépő - azért előbb vennék 2-3M-ért valamit ami megy is, mint 8M-ért 120 lóerőt :U

[ Szerkesztve ]

(#186826) bandus válasza -v- (#186825) üzenetére


bandus
veterán

amiket összerakosgattam, az octaviából megállt kicsivel 10 alatt, leonból kb 10.5 és golfból pedig 11+. mondjuk akkor már inkább az rs octavia, ha az valóban elhozható 10.5-ért, ahogy valaki írta itt korábban. ha ezekből lesz valamelyik, akkor az valószínűleg az 1.5 tsi-vel.

[ Szerkesztve ]

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#186827) 7Sony7


7Sony7
addikt

Srácok, hol találok olyat, hogy melyik autónak milyen magasan van az ülőlapja?

-

(#186828) diegho válasza -v- (#186825) üzenetére


diegho
nagyúr

Nekem még mindig egy 140 lovas 1.4 TSI DSG lenne az ideális, mint a céges Octavia, de a váltót nem mertem vállalni, ott azért bele lehet futni rendesen a szopórollerbe. Maradt a manuális. Nekem jobban bejön az 1.4 7-es száraz, mint az 1.8 4x4 6-os olajos kombó, van mindkettő a cégnél.

(#186829) -v- válasza bandus (#186826) üzenetére


-v-
addikt

11+

:U 15-16ért már fasza model 3 van [link]

id3 is 12től

[ Szerkesztve ]

(#186830) bandus válasza -v- (#186829) üzenetére


bandus
veterán

persze, 20-ért meg már fasza 5er. de akinek 10 milliója van autóra és/vagy nem tudja tölteni, az mit csináljon azzal, hogy 15-ért már fasza teslát kaphat?

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#186831) -v- válasza bandus (#186830) üzenetére


-v-
addikt

Én az ár érték arányról beszélek változatlanul.
11+ egy nem is GTI nem is csúcsfelszereltség, semmi extra golf .. annál igen, én jobb ár érték arányúnak érzem 15ért a model 3mat, vagy 12ért az id3-mat.
Pont, hogy ha 10 milliót szánsz autóra, megnézed szerintem az ár érték arányt, hogy használtan ami van 5M-ért, annál mivel tud többet egy új szalon golf 8as, meg ami többért van 15M-ért mondjuk az mivel tud többet, és pont kapufa szerintem ez a 10 milliós oktávia meg golf, még mindig azt mondom .. használtan jóval kevesebből kapok olyat aminél nem tud többet, ha meg többet költök akkor többet is akarok, arra megint nem jó, akkor (ha van rá) már megéri többért valami olyat ami tényleg többet is tud. Ha meg nincs rá akkor kevesebből megkapni használtan ami tudja amit kell.

[ Szerkesztve ]

(#186832) bandus válasza -v- (#186831) üzenetére


bandus
veterán

így már értem az érvelésed. 5 millióért én is inkább boldog lennék egy használt 7-essel vagy leonnal, vagy octaviával. sajna ez a 8-10 milliós kategória az ár/érték arány bajnokságtól messze van most :/

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#186833) pit stop válasza bandus (#186832) üzenetére


pit stop
addikt

Csak ha senki sem vesz újat, akkor nem lesz mit megvenni használtan :U

[ Szerkesztve ]

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#186834) gzbotii válasza fulton (#186798) üzenetére


gzbotii
veterán

Szia,

A szivargyújtó áram alatt marad, tudtommal nem kapcsolja le.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#186835) diegho válasza pit stop (#186833) üzenetére


diegho
nagyúr

Marad a flottás és a külföldről hozott. Ne felejtsétek el, kint nem volt ekkora drágulás. Nálunk főleg az euró elszabadulása miatt mentek fel az árak.

(#186836) gzbotii válasza pit stop (#186833) üzenetére


gzbotii
veterán

...és a használtautók ára (főleg a pár éveseknek) nőni fog.
Mint a Vitara egy időben, hogy 2-3 éves nulla bukóval vagy akár többért is el lehetett adni (hibrid miatti átállás után, volt egy jókora kiesés a gyártásban, elég sokat is kellett várni).

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#186837) Qru válasza Integrale (#186823) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem a B6 sem volt nagy ugras a B5.5-bol atulve. Igaz nem is malott szet a 6-os belul mint az 5-e. :D

#nincsbennetarcsi

(#186838) Tsebacsi válasza focvis (#186806) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Visszatekintve nem volt szar a Civic, csak megint ismételni tudom magam, összehasonlítva egy 3 gen fl Focussal:
- A Civic futóműben stabilabb, kvázi beton, cserébe kemény, sprőd. A Focus az ST-line futóművel is kemény kicsit, de még mindig élhetőbb.
- Civicben a Sport-nál már volt piperevilágítás, kesztyűtartóhűtés, hátulsó középső kartámasz, a Focusba ezek az ST-line-ba nem is voltak rendelhetőek :F :W
- Civicben bluetooth rádió se volt. Ford legalább ilyen szempontból friss.
- Civic 1.8 motor elpusztíthatatlan, jó, mai szemmel a 9l vásori fogyi simán elviselhető volt. Csak taposni kellett, és akkor meg üvöltött, mint a sakál (max. 30 éves korig ajánlott :D)
- Focus motor dinamikus, jó a hangja, de mind manuállal, mind automatával sokat eszik. Meg szar... Ha másfél literrel kevesebbet enne és nem szarna be alattam még meg is tartanám...
- Civicben több volt a hely, jobb a térérzet, jobban variálható belül.
- Mindkettő tud recsegni az úthibákon, civic futóműve kényesebb a szar utakra. Vili: Azért kell puha műszerfal, hogy ne kezdjen kopogni a szar utakon 5k km után.
- Mai ésszel lehet Civic-et vettem volna, még azzal a fos CVT-vel is. Már csak a motor miatt is. A kombi jó de tényleg nem mindig kell. Vagy Hunyadit...
- Aki most ebben az ársávban néz autót, az a Civic-el csak jól járhat. :K

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#186839) szabonagyur válasza gzbotii (#186836) üzenetére


szabonagyur
félisten

Nulla bukó sosincs még akkor sem ha a nyers számok ezt mutatják (lehet nulla bukó de nem ilyen egyszerű).

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#186840) 6030D válasza focvis (#186806) üzenetére


6030D
Ármester

Haveromnak pont ilyen motoris TypeS van,megkímélt, első gazdás hobbiautó volt. (sógorától) nekem marha nagy csalódás volt, nem nagyon gyorsul, gázra csak hangosabb, mindegy, hogy 3 vagy 6000 a fordulat. Ok, malomkerék van rajta, de akkor is.

Vili, ahhoz a hondához képest a fos tsi jobban megy egy fêl méterrel nagyobb kasztniban is, és 2 literrel kevesebbet eszik, mindenhol. Tudom, ez nem számít, de ha évente csak 15e km megy a kocsiba, akkor az évente 100e ft, abból mondjuk el lehet járni pályázni (nem sz említett kocsikkal) vagy tréningezni.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#186841) stickermajom válasza 6030D (#186840) üzenetére


stickermajom
addikt

"nem nagyon gyorsul, gázra csak hangosabb"

Honda. Mit vársz? ;]

(#186842) -v- válasza 6030D (#186840) üzenetére


-v-
addikt

évente 100e ft

Hát, a 7M-s árkülönbséget meg egy új autó értékcsökkenését figyelembevéve ez elhanyagolható.
Nálam nem fogyasztana kevesebbet mert mindennek kinyomom a szemét, csak a tsi szerintem ettől szét is dőlne :DD

(#186843) tboldi


tboldi
nagyúr

Fék - 3. évad, mittudoménhányadik epizód:

Du. fogtam magam és szétszedtem, a kéziféknek semmi baja, és az úszónyereg csúszkái is szépen mozognak, csak a dugattyú van teljesen beállva, ahogy először gondoltam, se ki, se be nem bírtam tekerni.
Enyhítés gyanánt lepattintottam mindkét betét hátuljáról a rezgéscsillapító lemezkéket, így már nem fog be, sőt, szerintem egyáltalán nem is fog a jobb hátsóm. De legalább a szervizig el tudok így a 3 maradékkal gurulni vele. :D
Szerencsére a betétek megúszták, nincs szükség csiszolásra.

[ Szerkesztve ]

(#186844) joshua7 válasza gzbotii (#186836) üzenetére


joshua7
veterán

Dehogy nulla a bukó, hiszen közben elértéktelenedett a Ft .

Semper Fi

(#186845) AMD Power


AMD Power
titán

Sziasztok!

Lassan el fogom adni az Astra-t közel 7 év után. De szinte semmi papírját nem találom meg. Törzskönyv, adásvételi. Szerintem a költözéskor lett valami azzal a mappával amiben voltak az autó papírjai. Ilyenkor az "új" törtkönyvet honnan tudom kérni? Okmányiroda?

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#186846) Szada85 válasza pit stop (#186833) üzenetére


Szada85
aktív tag

Azért a cégektöl szerintem tisztességes mennyiségü autó kerül a piacra (mi cégünk is bezár 6 telephelyet, elbocsát 20-30 ezer embert, de a cég "eszei" decemberben megkapták az új kontingenst - X5-ök tömkelege, RS7, CLS GLC AMG-k, XC90-ek, spórolni úgyse magukon fognak..), a bérautós cégek is elég gyorsan rotálják az autókat általában max 30 ezres futással, illetve sok szalonban halomban állnak a "Tageszulassung"-os autók is.

Nyilván a privát vásárlók száma csökken(ni fog), különösen ha itt is beüt amit egyre többen jósolnak.

(#186847) focvis válasza AMD Power (#186845) üzenetére


focvis
veterán

Okmányiroda. :K Köröztetni fogják kb. egy hónapig. Ha nincs meg semmiképp, akkor mihamarabb kezd el ügyintézni, első körben kérj időpontot.

(#186848) focvis válasza Tsebacsi (#186838) üzenetére


focvis
veterán

Az idő megszépíti az emlékeket. :) Te is, BBD és Kornelka is sokat szidtátok akkoriban. Csak utasként ültem benne egy rövid távon, nekem úgy szimpatikus volt, tetszett.

Szada: Jól emlékszem, autóipari alkatrész-beszállító a cég?

[ Szerkesztve ]

(#186849) Richard! válasza tboldi (#186843) üzenetére


Richard!
addikt

Szarjappán :(

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#186850) -v- válasza focvis (#186848) üzenetére


-v-
addikt

Tse főleg azt szidta, hogy nem megy, meg hogy sokat eszik.
Nem az idő szépítette meg, a focus, ami még többet eszik, ugyanúgy nem megy, de legalább eszi az olajat is meg néha motort kell benne cserélni :D

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.