Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
De az egy eleve igy mekonstrualt rendszer, ez meg jelenleg igazsagos amit igazsagtalanna tesznek. Mindegy majd mindenki atiratja a szuleire a verdat aztan szivjanak gazt.
#nincsbennetarcsi
Ezt szerintem elfelejtették velük közölni
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Reggie0
félisten
Marmint melyik az igazsagos, elvesztem a mutato nevmasokban.
molnarpeter
nagyúr
Toyota esetén nem nagyon lehet alkudni, hátha a Suzuki jobb ilyen szempontból
b4zsi-
őstag
Balaton déli part egyik étterem menü (1150 Ft) kiszállítással, étlap -20% kedvezmény, pizzák egységesen 1340 Ft. (Platán - Bföldvár). Máskor a pizzák 1000 Ft-2000 Ft skálán mozognak.
Másik étterem menü 1250 Ft, étlapból -30 % kedvezmény (Vitorlás -Blelle)
Qru
MODERÁTOR
A mostani kgfb rendszert, mert aki balesetet okoz az fizet tobbet.
Ez olyan mint a kornyezetvedelembem a szennyezo fizet elv.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Na latom van akik tenyleg tul akarjak elni a valsagot. Ez biztato.
#nincsbennetarcsi
pit stop
addikt
Nem minden cégre értettem, és jó lenne ha Marshall kereszt közepe lenne, de itt nem folytatom.
Más: ezek a Suzuki Toyotát erősek árban, legalább a műanyagokon rajzolhattak volna kicsit ennyiért.
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
Qru
MODERÁTOR
Hova gondolsz, az novelte volna a gyartasi koltseget.
#nincsbennetarcsi
Gombinyó
őstag
Ott se lehet. Van ez a regisztrációs kedvezmény mindenkinek és vége. Ha ügyes vagy még egy gumiszőnyeg belefér.
A Vitorlás jó alapból.
Ahonnét én viszem a pizzát, ott étlapról 1900 + 10% kötelező jatt a kedvencem. Járványtól függetlenül ugyanez házhozszállítva, dobozzal 2000 Ft (a kerületben díjtalan a házhozszállítás, de általában magam megyek érte).
-v-
addikt
ngaba
aktív tag
Necces.
Azért fizetsz többet, mert ha balesetet okoztál, akkor nagyobb valószínűséggel okozol megint kárt (gondolom ez az indok), és így kockázatosabb ügyfél vagy. Az teljesen etikátlan, ha bármilyen értelemben utólag megfizettetik a kárt (jövőre lehet, hogy biztosítót váltasz, így nem is az érintett biztosítónak).
Azért írtam, hogy necces, mert ez a kgfb kötelező. Ha opcionális lenne, felőlem úgy áraznának, ahogy akarnak. De ne évekig szívj azért, mert balesetet okoztál: akkor tényleg mi értelme van a biztosításnak? (egy értelme van, ezért nem amellett érvelek, hogy szüntessék meg a francba a kötelezőséget: a biztosító elég tőkeerős ahhoz, hogy ki tudja fizetni a sértett kárát). Továbbá én sem értem, hogy a bonus-malus rendszer miért nem elég erre.
Nehéz igazságot tenni, se a teljesen egyenlősdi nem igazságos, de az aránytalanul sokar fizessenek a károkozók sem (a TB-s példa teljesen jó). A rendőrség / műszaki vizsga dolga lenne elsősorban a balesetek megelőzése / büntetése, nem a kgfb-díjé...
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Olyan téren jó példa a tb, hogy ott sem vagy büntetve ha elmész az orvoshoz. Nem a kárt fizettetik be utólag (arra adnak külön lehetőséget), hanem azt árazza be a biztosító, hogy fokozott rizikófaktor vagy, ami dupla büntetés valóban, hiszen eleve a bonus-malus rendszer erre lenne hivatott. Ugye ezért támadták meg ezt a dolgot, ez tiszta sor, ahogy írod is.
Nekem az a bajom, hogy így mindenki többet fog végül fizetni, az is aki kevésbé rizikós vezető, mert a biztosítók nem fogják benyelni ezt a veszteséget. Regionálisan így is nálunk a legalacsonyabbak a díjak, miközben az autók átlagéletkora a béka segge alatt van és az nem is fog javulni még középtávon sem, nem hogy rövidtávon. De jelen állás szerint megkockáztatom, hogy hosszútávon sem. Azzal, hogy ez a gyakorlat meg lett támadva azt eredményezi, hogy mindeki szív majd nem csak a bénák.
De elengedtem, elvégre az autózás nem alapvető jog, ha nem telik rá akkor majd járok gyalog/bringával.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
CactuS
Arcképgyáros
Igen, veszteségnek élik meg, holott tisztességtelen haszon, amit szereztek. Ahogy az is, hogy ha több autód van, akkor mindegyiken emelik a díjat. Egyébként idehaza azért tudnak lobbizni rendesen - lásd taxisok -, lehet nem lesz belőle semmi.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
MasterMark
titán
Hogy jön ide, hogy mikori az autó? A régi autóval jobban okoznak balesetet?
Switch Tax
ngaba
aktív tag
Pont az a szemlélet van az egyenlősdi mögött is, hogy valamennyire az autózás is alapvető jog, pontosabban fogalmazva: a társadalom egészének se rossz, ha mobilok az emberek. (Tehát a szegényebb "bénábbak" is vezethessenek. Az életveszélyes sofőröket elvileg kiveszi a rendőrség.) Meg azért nemcsak bénaságból lehet valaki károkozó, na.
Egyébként azt tartanám igazságosnak, ha baleseti pótdíj helyett megjelenne az önrész következő évben. Ebbe a biztosítók anyagi szempontból nehezen tudnának belekötni, és utólag büntetné az új balesetet (preventív), nem előre árazná be. Persze ezt a kgfb-törvény (vagy mi) explicit tiltja, tehát ezek szerint a törvényalkotó szerint is a kgfb fő/egyik/egyetlen értelme az előző hsz-ben említett "fizetőképesség", aminek az önrész alávágna.
[ Szerkesztve ]
CactuS
Arcképgyáros
"Azokban még volt.anyag, nagyobbat szólnak".
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Qru
MODERÁTOR
Azokban nem széria az esp, ebd, vészfékasszisztens, nincs városi koccanásgátló stb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Elegge csend van rola, konnyen lehet marad igy ahogy van.
#nincsbennetarcsi
ngaba
aktív tag
De nem is vezet bele a korlátba. :D
Én mint retrográd elem rettenetesen szeretek amúgy mindenféle automatizmust, ami okosabb akar lenni nálam, esőérzékelős ablaktörlő stb. Főleg akkor, ha nem kikapcsolható.
A kocsim szereti azt csinálni, hogy amikor rükvercbe rakom, töröl egyet a hátsó ablaktörlővel. Ez ugye valamilyen feature, hogy ha megy az első ablaktörlő, akkor rükvercbe rakva ott is töröl egyet. Eleve, ezt is minek? Majd én letörlöm, ha akarom, és mivel a hátsó ablakra is szoktam figyelni + sokkal függőlegesebb stb., van esély, hogy feleslegesen töröl / zavar tolatáskor. De hát ugye elromlik: Valahogy úgy marad. A kocsi leállítása után is megjegyzi, tolatok ki a parkolóból csontszáraz időben, beletöröl a hátsóba szárazon. Ez akkor múlik el, amikor az első ablaktörlőt használom (ilyenkor ablakmosózni szoktam).
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Sokan gondolják így de az autózás semmennyire sem alapvető jog, azért ezt lássuk be. Persze az más kérdés, hogy itthon kb rá vagy szolrulva, mert a tömegközlekedés úgy sz@r ahogy van (máv/volán), ahol meg nem ott meg P+R nincs.
A biztosítók nagyon sok adót fizetnek be, azért az államnak nem érdeke beleköpni a levesükbe...
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
Qru
MODERÁTOR
Az igaz!
Áhh klasszik VAG feature többek között. Szerencsére a Skordéban kikapcsolható. Mondjuk, hogy a kiegészítő fűtés pl miért van kikapcsolva alapból, arra nem jöttem rá (1 hónapig majd lefagyott a lábam reggelente a kocsiban amíg nem találtam meg a menüben). Gondolom a WLTP mérésen így spórolnak 0,1 dl fogyit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Ez oké, de a legtöbb baleset nem ettől függ.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Hanem a realtiv gyorshajtástól de azért elég sok balesettől megóvnának ezek is, nem véletlenül lett már kötelező egy jó részük.
#nincsbennetarcsi
CactuS
Arcképgyáros
Flotta szinten látom, hogy mekkora a kárhányadunk, még soha meg sem közelítettük a befizetett sok tízmilliós díjat, mégis minden évben eljátsszák a hattyú halálát, hogy mekkora ráfizetés, hogy szerződnek velünk, mert szinte veszteséges a dolog. Nem tudom őket se kedvelni, se sajnálni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Qru
MODERÁTOR
Nem kell sajnálni őket és be sem kell mutatni nekem őket, mert ott kezdtem a pályafutásom anno.
#nincsbennetarcsi
ngaba
aktív tag
Ebben nem kikapcsolható. De amit ennél is jobban utálok, az a külső tükrök szinkronizált állítása (ha állítom a balt, állítja a jobbot is...)
MunezXBK
nagyúr
Az is kapcsolható, nem?
Qru
MODERÁTOR
Amúgy én is rühellem ha az autó "okosabb" akar lenni mint én. Ezért is vettem fapados jappánt, amiben én magam vagyok az egyetlen extra.
#nincsbennetarcsi
Doki16
addikt
Milyen autó ez? Ezeket a funkciókat az összes VAG-ban ki lehet kapcsolni. Az említett dolgok extrák, nem alapfelszereltségek.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Peter.70
őstag
Most éppen melyik autóra gondolsz?
Qru
MODERÁTOR
A sajátomra.
#nincsbennetarcsi
stickermajom
addikt
Esőérzékelős autóból visszaülni asszony manuálisába fájdalom ebben a ködös időben. Elszoktam már a gépészkedéstől.
Integrale
veterán
Nekem ezek mind alapfelszereltseg reszei, de nem kikapcsolhato egyik sem.
"Bad reklám is reklám too"
Qru
MODERÁTOR
A Passatban jol mukodott a Skodaban vhogy nem talalja el csomoszor.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Én az utóbbi napokban a WagonR-rel jártam, amiben nincs klíma. Egy élmény ebben a párás időben.
[ Szerkesztve ]
stickermajom
addikt
Gondolom a modul tök ugyanaz, csak a Skodában került a kódba egy timeout 1 sor is, hogy érezd a helyét a konszernen belül.
@tboldi Nekem ebben a hidegben már nem kapcsol.
[ Szerkesztve ]
ngaba
aktív tag
2011-es Altea XL.
A (netről szedett) kézikönyv szerint van olyan verzió, ami jobban konfigurálható, de ebben ezek nem kapcsolhatók ki.
BigBlackDog
veterán
VCDS-el szerintem ki lehet kapcsolni.
MunezXBK
nagyúr
Golfban sem sikerül neki legtöbbször.
ngaba
aktív tag
Na, köszi, ez biztató. Legközelebb a szerelőnél kiderül. (Nekem nincs ilyen cuccom.)
Peter.70
őstag
Kickass
őstag
Ajjaj, akkor most már időben be kell fizetni.
Az én Golfomban se tökéletes, a V60-ban sem volt az, magyarán én más ritmusban törölném a szélvédőt. Ellenben Vectra C-ben, Saab 9-3-ban teljesen az én ízlésemnek megfelelően működött.
A xenon is a Saabban volt a legjobb (szvsz nem létezik annál jobb), Vectra bixenon is igen fasza, Volvo OK, Golf 7 szódával elmegy. A futómű pont fordított sorrend. Az ülés témakört szintén a 9-3 Aero nyeri.
Összefoglalva: egy Saab 9-3 Aerot szeretnék, amelyik úgy rugózik és fordul, mint egy Golf GTI. Köszönöm a figyelmet!
Szerk: Jut eszembe, volt valamikor egy 2008-as Mondeo kombim, annak volt a legjobb futóműve amit ismerek. Szóval 9-3 Aero + mezei 2008-as Mondeo futómű. Danke Sör!
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Mondeo mk4, 2.5T Volvo motor, xenon fényszóróba meg simán lehet építeni fullos projektort stb
A Ford belseje viszont nem tetszett kategória, nem szeretnék olyant. (Bár tágas és nem kényelmetlen.) A könyöklő egyszer konkrétan leszedte a bőrt a könyökömről, még csak nem is hallottam előtte ilyenről.
-v-
addikt
Egy X6M Performance ötvözi optimálisan azokat az értékeket amiket keresel.
[ Szerkesztve ]