Hirdetés

2024. június 22., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#153458) Gaben92 válasza K Norbi (#153453) üzenetére


Gaben92
őstag

Az elv maga jó, a kondenzátor valóban sokkal gyorsabban képes felvenni és leadni az energiát mint az akkumulátor (pont emiatt is használta egy időben a Toyota is az LMP1 programjában), csak egy pár dolog ki van hagyva az egyenletből. A kondenzátor önkisülési összehasonlítva egy akkumulátorral nagyon durva. Egy nap alatt akár 20% is lehet. Ráadásul ahogy sül ki azzal arányosan csökken a feszültsége is.

Megtámogatni egy akkumulátorcsomagot kondenzátorral nem hülyeség, amolyan pufferként tud viselkedni mert hatékonyabban tudja felkapni a fékezési energiát de messze nincs annyi előnye, hogy forradalomról beszéljünk.

Amíg városozol csak meg megy a racse addig jó a szuperkondenzátor. Hirtelen ad le nagy teljesítményt ami segít kigyorsításkor, fékezéskor több energiát tud hasznosítani, viszont amint kizsatarsz a pályára ahol nem nagyon fékezgetsz nagyot, ugyanott vagy mint nélküle. Jól hangzik az a plusz 120km amit említenek de az elég erősen csak félinformáció.

Tempomat 130 pályán végig és máris egy méterrel nem mész többet a csodakondival. Cserébe viszont plusz alkatrész, plusz elektronika, és veszi el a helyet az akkupakktól.

Szvsz értelmetlen... Nem véletlenül nem látjuk, hogy az autógyártók rárepültek volna. Pedig a Toyota versenygépében már ott pihent a technika 2012-ben...

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.