Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#107101) bitpork válasza Magnum_ (#107098) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Most hogy mindenkit aki vezet lekreténezett, mi lesz? Legyen tömeges Dunába-Tiszába hajtás?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#107102) Johnny_vT válasza bitpork (#107101) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Akkor dugóba kerülnek a BKV-hajók...

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#107103) Tsebacsi válasza Johnny_vT (#107102) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

:C :R :DDD

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#107104) EQMontoya válasza Johnny_vT (#107102) üzenetére


EQMontoya
veterán

Az BP jelenlegi tömegközlekedésén sokat nem ront, valljuk meg.
Most hogy a metrópóló villamost pótló busz dugóban áll az utlezárás miatt, vagy csak szimplán nincs elég busz, nem mindegy? :)

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#107105) barnam_ válasza Magnum_ (#107100) üzenetére


barnam_
nagyúr

Az a baj, hogy rengetegen vannak ilyenkor a pályán, és nyilvánvalóan nincs arra kultúránk (tisztelet a kivételnek!), hogy nagy tömegben balesetmentesen vezessünk - követési távolság, ugyebár.
Az ideális az lenne, ha lenne plusz egy sáv Siófoktól BP-ig. De erre nyilván elég kevés az esély.
Vagy lehetne nyári hétvégéken (P-SZ-V) valami különdíj az M7-re, hogy kevesebben legyenek rajta.

(#107106) Johnny_vT válasza barnam_ (#107105) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

A különdíj ötlete elég abszurd, hiszen az egyszeri autóssal már így is fizettetnek teljesítményadót, súlyadót, útadót, meg ha autópályára téved, akkor matricát. Másrészt az autópálya kifejezetten arra van kitalálva, hogy nagy járműsűrűséget tudjon átvinni A-ból B-be. Ha ennek egy része lemegy a 7-esre vagy más, alternatív útvonalakra (ahol az össz-vissz két sáv miatt az előzésekből még fokozottabban lehet baleset), akkor sokkal hamarabb, sokkal kevesebb járműtől dugul be az adott szakasz, mintha pályán maradtak volna. Meg mellesleg szívja a fogát az összes interfalu vezető, hogy minek jár arra annyi autó hirtelen.

Megoldásként mindenképp egy új sáv kéne, ezt nem igazán lehet megkerülni. A 90-es években még elég volt az M7, a járművek száma viszont exponenciálisan nőtt azóta, amire nem számítottak a honatyák / tervezők. Másrészt az életmód is megváltozott, a jobb, gyorsabb, biztonságosabb autók és a fejlődő(?) ipar miatt sokkal több lett az ingázó és a teherszállító is.

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#107107) EQMontoya válasza barnam_ (#107105) üzenetére


EQMontoya
veterán

A különdíj nem segítene semmit, csak beterelnéd a forgalmat a régi 7-es melletti falvakba.

A közlekedési kulturán kellene javítani tényleg: jobbra tartás, index, követési távolság.

A dugók, balesetek abból vannak zömmel, hogy az emberek 70 centiről követik az előttük lévőt, aztán ha az lassul picit, akkor ijedtükben átrúgják a buzipedált a tűzfalon. Ez pedig tökéletesen kiváltható azzal, amikor valaki 96-tal, index és szétnézés nélkül bemegy a belsőbe.

Valamennyit mindenképp segítene a 3. sáv, de igazán sokat csak akkor, ha használni is megtanulnánk, márpedig jelenleg ez láthatóan nem megy.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#107108) Speeedfire válasza barnam_ (#107099) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Köszi. Ez jó tipp. Én is arra megyek akkor. Igaz én Várpalotánnal lemegyek. :)

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#107109) Mágus2 válasza Johnny_vT (#107093) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Komoly színük van. :DDD

Ezeket kell elképzelni egy fekete NB alatt.

[ Szerkesztve ]

(#107110) EQMontoya válasza Mágus2 (#107092) üzenetére


EQMontoya
veterán

Bocs, ezt nem vettem észre idején.

Volt, de csak az USA piacos Mazdaspeed (turbo) kiadás, EU-ban tudtommal nem.

E!

Viszont én alá nem raknék 17"-t. Egyrészt ha nem valami ultrakönnyű, kovácsolt felnit raksz alá, akkor borzasztó lesz a menetkomfortja, másrészt a gumikat is nyírni fogják a kátyúk, mert valami 205/35 lesz a vége, ha jól sejtem.

A gyári 15"-os Enkei felni 6kg, az elég drága SSR-jeim 5.4, a gyári 16"-osok 7.5 körül mozognak, egy nem túl márkás aftermarket 17" lesz 10kg...

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#107111) Johnny_vT válasza Mágus2 (#107109) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Ilyen az én kocsimra kizárólag azért kéne, hogy vezetés közben még véletlenül se lássam :D

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#107112) focvis válasza barnam_ (#107105) üzenetére


focvis
veterán

Kb. 10 éven belül várható, hogy Bp. - Balatonvilágos szakaszt 2x3 sávosra kiépítik. (Az építkezés ideje alatt rémálom lesz az M7.)
Csehországban van (pár éve biztosan volt) kamionok részére emelt útdíj pénteken. Itthon is jó lenne, a rendszer képes rá. Ha nincsenek kamionok, akkor a 100-zal autózók se ugrálnak be a belső sávba.

(#107113) zoo8800 válasza Magnum_ (#107098) üzenetére


zoo8800
veterán

Primitív megmondóemberkedés az egész iromány. Én biztos nem linkeltem volna.

rip and tear, until it is done

(#107114) Magnum_ válasza zoo8800 (#107113) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Azt hittem, nem.kell.megmagyaraznom, hogy nem a teljes egyetertesem miatt linkolom :/

I humbly and respectfully decline™

(#107115) zoo8800 válasza Magnum_ (#107114) üzenetére


zoo8800
veterán

Bocsánat, hogy van róla véleményem, remélem nem sértődsz meg. :)

rip and tear, until it is done

(#107116) Magnum_ válasza zoo8800 (#107115) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Pls. Szedd ossze magad.

I humbly and respectfully decline™

(#107117) MunezXBK


MunezXBK
nagyúr

Vajon versenyezhettek? :U

(#107118) #47205632


#47205632
törölt tag

[link]
Elég szomorú, hogy minden jöttment idegbeteg egoista elnyomott lelkű alaknak odaadják a Páv1-et kéklámpára... Nincs ott semmi pszichológiai teszt vagy bármi ami kiszűri ezt?
[link]
[link]

(#107119) barnam_ válasza Johnny_vT (#107106) üzenetére


barnam_
nagyúr

+EQMontoya: egyetértek.

Valamennyit mindenképp segítene a 3. sáv, de igazán sokat csak akkor, ha használni is megtanulnánk, márpedig jelenleg ez láthatóan nem megy.

Lehet 4 sáv is, szerintem akkor is lesznek balesetek.

(#107112) focvis: ez a kamionos különdíj jó ötlet, persze akkor a kamionosok háborodnának fel, hogy az n+1-ik bőrt is lehúzzák róluk :)

(#107120) EQMontoya válasza MunezXBK (#107117) üzenetére


EQMontoya
veterán

Hát a Porkénak kb. 2x annyi pacija van, szóval nem lett volna nagy verseny.

Same rules apply!

(#107121) Johnny_vT válasza #47205632 (#107118) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Véleményem kettős.

1) Kurva szórakoztató :DDD

2) Ideges leszek a csávó vezetési stílusától. Faszért nyúl folyton a duda után. Faszért vezet ilyen "céltudatosan", a többiek várható viselkedését nem beleszámítva. A közlekedés összes másik résztvevőjétől elvárja, hogy tökéletesen szabálykövető módon viselkedjenek, aztán kiakad, amikor ez nem így történik.

Megnéztem zsinórban nyolc videót tőle és a konklúzióm szerint az esetek javában (legalább 60-70%) ő éli meg egyedül drámaként ami történik. Rengeteg közlekedési szituációt felismertem, amiben egy az egyben részem volt már nekem is Pesten és ezekben a helyzetekben nem értem a reakcióit. Persze, ő haladna, meg menne a dolgára meg minden, de konkrétan másodpercek nyeréséről vagy bukásáról van szó, amiért cserébe folyton "felbassza magát" (nem tudom mennyire megjátszott).

A defenzív vezetést lehet idegeskedés nélkül is csinálni, csak annyit kell tenni, hogy mindenkit hülyének kell nézni és akkor nem felbaszod magad a hülyéken, hanem megörülsz, amikor valaki mégsem az :)

Szerk.: Ja, igazából csak most olvasom a kommented a linkek között. Szóval egy véleményen vagyunk :DDD

[ Szerkesztve ]

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#107122) Elektrosokk


Elektrosokk
addikt

1953–55 – Alfa Romeo BAT 5/7/9
Az Alfa Romeo azzal kereste meg Nuccio Bertonét, hogy csinálja meg a lehető legkisebb légellenállású autót. A Berlinetta Aerodinamica Tecnica sikeres kísérletnek bizonyult, és három autót eredményezett. A BAT 5-öt 1953-ban leplezték le, és radikális formájának köszönhetően csak 0,23 volt a légellenállási-együtthatója. Ez a száz lóerős motorjával párosítva 200 km/h végsebességet tett lehetővé, nem csoda hát, hogy egy évvel az Abarth 1500 után ez is ellopta a show-t. Egy évre rá jött a BAT 7, mely tovább csiszolva a részleteket 0,19-es értéket produkált, nevetségessé téve a szintén kiállított, gázturbinás Fiat Turbinát. 1955-ben a kiforrott BAT 9 zárta a sort, mely sokkal inkább hasonlított egy Alfa Romeóra, mint két elődje. A három prototípus ma San Franciscótól nem messze, a kaliforniai Blackhawk városában látható.

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#107123) MunezXBK válasza EQMontoya (#107120) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ja, meg a rendszám is holland, nem ADAC viszi.

Szóval elbsztam. :D

(#107124) #47205632 válasza Johnny_vT (#107121) üzenetére


#47205632
törölt tag

Amúgy igen, én a Stop a douchebag-et szoktam nézni, röhög rajta az ember majd elkomorodik. Tragikomikus az egész, hogy a civilizált emberiség itt tart.

Ez egy átlag magyar autós, szóval nem is lep meg. Csak azért linkeltem, mert neki van Páv1 vizsgája és kék lámpája. Itt kezdődnek a komoly bajok... És ezt meg is említi néhány videóban és meg is jegyzi, hogy ő "hivatásos" a többi autós meg "civil". Ilyen érzelmi szinten ugráló embernek azonnal ki kellene esnie egy ilyen vizsgán. Megkérdőjeleződik a létjogosultsága az egész vizsgarendszernek. Gondolom az igazi kéklámpások meg szívják a fogukat, hogy minden jött-ment marha megkapja már. Eleve nem szirénázik, tehát nem kell sietnie sem sürgősen a vérrel (sürgősségi vérszállító vagy mi a tök), ergo az egész kiakadás a saját pszichológiai betegsége. De szerintem ezeken a kocsikon nincs lámpa se, sose szirénázott még velük, szóval nem tudom mire van úgy fel.
Úgy találtam rá egyébként, hogy a hidat graffitiző csávó (régi videó) a híradóban is benne volt, az az ő videója.

Főnököm majdnem ugyanígy vezet. És persze mindenki hülye, marha, ökör, anyatetű körülötte csak ő nem. És sok ilyen van az utakon.

Mindenki hibázik aprókat az emberi természet az ilyen, ezek viszont napi rutinban Km-es szakaszokon belefutnak ennél nagyobb agyhalálokba mert ezek már nem apró hibák, ezek egyszerűen nem valóak az útra, offenzíven vezetnek, nemhogy kék lámpát is kapjanak...

(#107125) Qru válasza Elektrosokk (#107122) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Egész jó, a legjobb széria gyártású most a MB A osztály kupéja (0,22). Ehhez képest Bubi a 0,30-as értékkel olyan légellenállású, mint nagymuter konyhakredence. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#107126) Elektrosokk válasza Qru (#107125) üzenetére


Elektrosokk
addikt

tudnak az olaszok ha akarnak! :D

persze, minden autó kompromisszumos bizonyos téren, azért nem hinném hogy szomorkodni szoktál a légellenállása miatt! :D

egyébként ezt nézgetem most ha már subaru, ennyiért nagyon jó játszós kirándulós lenne. :)

[ Szerkesztve ]

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#107127) szőröscica


szőröscica
addikt

Tul ezen is. 4 honap es 13 nap kellett hozza.

(#107128) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Bocs, téves.

[ Szerkesztve ]

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#107129) proof88 válasza #47205632 (#107124) üzenetére


proof88
addikt

Nézd, különböző vérmérsékletűek vagyunk, én sem mindennel értek egyet a videóin. De amikor a sok fasz napi rendszerességgel áll meg keresztben a Rákóczi út kb bármely random kereszteződésében, én meg emiatt szívok mert nem bírok átmenni azon a tetves úton 5 perc alatt, akkor teljesen jogos felháborodással nyomom a dudát. Bőven sárgán és piroson araszolnak át, mégis belemennek a kereszteződésbe, hogy aztán mi a kis mellékutcából véletlenül se tudjunk átmenni. Ezt már sokszor akkor is tapasztaltam bőven amikor sehol nem voltak a nyári feltúrások. Néha be lehet nézni egy-egy kereszteződést úgy, hogy zölden mész bele, de aztán beragad az ember, és nem tudsz elmenni onnan akkor sem amikor a keresztforgalom kap zöldet. Arra azt mondom oké. De amikor az összes barom csak tolja át magát gyökkettővel elém, akkor dudálok. Olyankor átnéznek hozzám és ... és van aki ideges lesz tőle, van aki meg kb leszarja. Viszont ha nem dudálnék ilyenkor ... na azzal kb azt ismerem el hogy kuss a nevem, nehogy stresszeljem őt a baromsága miatt. Ha én tudok erre figyelni akkor más is figyeljen. Állítottam meg többször is idén tömeget magam mögött zöldnél, és nekem lett igazam mert már én magam is a zebrán vagy a keresztforgalom előtt ragadtam volna. Fel kell válallni hogy nem mindig lehet átmenni a zöld lámpán, akkor sem ha éppen te vagy az akinek ezt fel kell válallnia. Nekem kb ez a legnagyobb bajom Bp-n.
Valamelyik nap egyébként az Üllői-Nagykörút sarkán az is szép látvány volt, hogy csuklós busz (talán M3-pótló?) már bőven a piroson ment át, amikor emiatt fékeznie és csilingelni kellett a villamosnak. Hát igen, gondolom tartani kellett a menetidőt.

(#107130) EQMontoya válasza Qru (#107125) üzenetére


EQMontoya
veterán

Ferdehátúak/kombik hátrányban vannak, sedanoknak általában jobb a légellenállása, IS-nel is jobb a sedan pár századdal.

Same rules apply!

(#107131) brumi1024 válasza Qru (#107125) üzenetére


brumi1024
veterán

*szedán. Nincs még CLA ebből a generációból tudtommal. Amúgy alaktényezőre a G30 5-ös is ezt tudja (meg talán az E osztály is közel van, 0.23 ha jól rémlik), csak azok ugye nagyobbak.

(#107132) tboldi


tboldi
nagyúr

MX-5-ösösöknek!

[ Szerkesztve ]

(#107133) proof88


proof88
addikt

Valamiért úgy rémlett, hogy x évnél öregebb autóra nem lehet Casco-t kötni. Valami 10 év rémlett. Most 12 éves autóm lett, és gondolkodok hogy 1-2 dologra jó lenne a Casco. Itt azt olvastam, hogy biztosítófüggő a dolog.

A másik, hogy utólagos riasztón gondolkodok. Azt írják az a jó, ha fizikailag meg van akadályozva a motortérbe jutás is. Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?

(#107134) BigBlackDog válasza proof88 (#107133) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Én úgy tapasztaltam, hogy 10-15 év a határ a legtöbb biztosítónál. De pl. az UFOra 10 éves kor felett eléggé megemelkedett volna a teljeskörű casco összege.

(#107135) Chereiose


Chereiose
addikt

2007 körüli Yarisról mi a véleményetek, ár/érték arányban főleg? Valamint városban elég az 1.0 literes? :U

(#107136) -v- válasza szőröscica (#107127) üzenetére


-v-
addikt

Hogy átlépd a 120 km/h-t? Szép ;]

(#107137) Qru válasza Elektrosokk (#107126) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Inkább az ok okazat miatt (fogyasztás). :DDD

Tetszik, telekjárósnak pont jó lenne egy ilyen. Csak erre rá kellene verni még egyszer a vételárat. Vezérléscsere kb 200k, 400k-nál már sanszos egy váltó felújítás is + akkor még lakatolni se ártana ha még pár évig használnád...

mod:

brumi1024: Igen de az Impreza sedan nem tetszik. Így marad a picit rosszabb légellenállás. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#107138) Qru válasza Chereiose (#107135) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez a Milyen autót vegyek-be való.

#nincsbennetarcsi

(#107139) Cicero


Cicero
őstag

Benzin, dízel, csalás és NEDC

Dorothy: ezt a gyereket ismerem, az egész ember egy nagy komplexus. Amikor írtam a dashcames véleményem, ő járt a fejemben.

(#107140) Jaffa75 válasza Mágus2 (#107096) üzenetére


Jaffa75
őstag

Nem volt NB 17-sel szerelve.. A Sportive is csak 16-os gyárilag, bár a gyári Enkei gyári felnije csak 7 kg körül van.

Ma hoztam el az autót, 1,5 hétig távol volt tőlem. kapott egy állítható keménységű Tein szettet.

Van itt néhány kép róla: 1 2 3 4

(#107141) bitpork válasza Cicero (#107139) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

A spritmonitoros adatok is csak nézegetni jók szerintem. Mivel nincs két ember aki egy formán (körülmények, helyzet, stílus) használná az autóját egy közelítő értéknek jó lehet, de mivel még az üzemanyag adagolása is változik országonként, bármit erre alapozni pont akkora lufi mint a gyártó által megadott fogyasztási adat. Hangsúlyozom szerintem.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#107142) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

LOOOOOOL KezdőDIK :D

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#107143) szőröscica válasza bitpork (#107142) üzenetére


szőröscica
addikt

Ideje volt mar sztem :)

Mar tobb a villanyauto, mint amennyit a jelenlegi utcai infrastruktra elbir, es boldog-boldogtalan a toltokon log. En udvozlom a dolgot, sot varom mar, hogy az elmu oszlopok is fizetosek legyenek, hogy eltunjenek onnan 15km hatotavu 400 loeros Volvo es Mercedes terepjarok.

(#107144) B-L-A-C-K válasza bitpork (#107142) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Már azt várom mikor az ingyenes parkolást is beszüntetik nekik, és mindenki szabadul meg majd tőle... ;]

(#107145) EQMontoya válasza B-L-A-C-K (#107144) üzenetére


EQMontoya
veterán

Pár milla buktával... Hülyeadó.

Same rules apply!

(#107146) Johnny_vT válasza Qru (#106556) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Addig is itt a friss, ropogós kép a mai átvételről :B

Összeszorított seggel, 2500 fölé soha sem pörgetve (akkor is csak lassan), végig falujáraton hoztam haza, nehogy pont most elszálljon a vezérlés. Segítségemre volt ebben a gyári navi, mert 30 km-re otthonról vettem észre, hogy ki van kapcsolva benne az autópálya, így tettem egy kurva nagy kitérőt Cottbus felé :DDD (Mondjuk hihetőnek tűnt, mert a múltkor is kerülni kellett útlezárás miatt, csak akkor épp egy másik szakasz volt lezárva ugyanabban a csomópontban.)
Fél tankkal kaptam, a hazaút végére az átlagfogyasztás lement 8.7-re, de legalább kipihentem magam a ringató vidéki utakon :))

Hétfőn vagy kedden szerviz, aztán nagy külső-belső takarítás, fényezés javítás ahol a papa lehúzta a sarkát és pár héten belül keresek valami fasza fotózós helyet neki a környéken. Ha eldurvul a Ryanair sztrájk, akkor ezzel megyünk Barcelonába is, úgy majd a Pireneusokban biztos lesz megfelelő háttér :))

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#107147) bitpork válasza Johnny_vT (#107146) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Használd egészseggel!

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#107148) B-L-A-C-K válasza Johnny_vT (#107146) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Grat hozzá!

(#107149) gzbotii válasza Johnny_vT (#107146) üzenetére


gzbotii
veterán

Tippre mennyi van a vezérlésben/mennyire öreg, hogy ennyire felni kellett ettől?

Sok km bele :R

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#107150) kisza25 válasza MunezXBK (#107066) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Milyen autód lett?lemaradtam

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.