Hirdetés
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
razzorr
őstag
De a bmw-s hogy a lópikulába nem vette észre,hogy valaki lekoccolta?! Ordított a zene? Mert ha ennyire vakon közlekedik valaki,akkor egy pár hónapig pihenje ki magát jogsi nélkül. Elhiszem,hogy a parasztja azért nem indexelt,mert kielőzve a yardot,nem számított arra,hogy valaki akár jöhet a sávban, de akkor is meg kellene tanulni indexelni,mert ez agyrém ami Mo.-n zajlik. A bicajos meg mire számított!? Miért fájt volna neki besorolni a belsőbe!? Egyértelműen hibás volt.
Most megint az fog folyni a média szennyből,hogy bujkálnak és száguldoznak a biciklisek.
Pesti ismerősöm mondja mindig,hogy gyűlöli a bicikliseket,holott tudja hogy mennyire szeretek tekerni. Hogy őt mindig feltartják és kacsáznak előtte meg átmennek a piroson. Én meg erre annyit mondok,hogy ha majd te is betartod a 30-as táblánál a sebességet, ha majd nem telefonálsz vezetés közben, ha indexelsz elinduláskor...akkor megtanulsz végre szabályosan közlekedni, akkor majd beszélgethetünk a közlekedésről. -
tatabike
őstag
Én nem azt írtam, hogy magunk között kell keresni. Hanem köztünk arányaiban több van.
Nekem van sok autós ismerősöm, rokonom. Mondjuk 10 autós ismerősből 2-ről tudom, hogy gyökér módon vezet, de 10 bringás ismerősből 5-ről meg sajnos azt tudom, hogy nem ismeri a Kreszt, minden piroson áthajt, vagy éppen a járdán riogatja az embereket. Ez a baj.Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
torzo
őstag
válasz tatabike #32896 üzenetére
Én mögöttem csak kb 100 ezer kilcsi van Budapesten. Még sosem ütöttek el, de árokban már landoltam teherautó, személyautó, sőt busz miatt is. Ezek nagyobbik hányada szándékos lenyomás volt olyan helyen, ahol csak úttest van, még járdára sem lehet menekülni. Na és persze olyan hely, ahol nincs gyalogos, nincs tanú. Az előnyömről 10-ből 8-szor lemondok, jól is teszem, mert különben már nem élnék. Szóval, 13 év alatt egyszer, nem tévedés, egyszer fordult elő, hogy a durván szabálytalankodó gépkocsi utánam eredt ( már markoltam a pumpát némi bunyóra számítva), mellém lassított és pironkodva elnézést kért.
1X 13 év alatt
Pacifista vagyok, sosem verekszem, inkább odébbállok. Nem vagyok híve az általánosításnak sem, azaz a bringásoknak utálni kell az autósokat és fordítva, de....keserű tapasztalataim vannak.
Szóval erősen túlzásnak érzem, hogy a szabályokat nem ismerő, nem betartó, figyelmetlen, arrogáns, agresszív, genya alakokat magunk között kéne keresnünk.
Jelenleg az autósok szemében a bringás ellenség. Ez pedig nem szükségszerű, lásd Ausztria, Németország, de pl. Szlovákia is.
Ezt az autós morált pedig nem tudom másnak, mint korlátoltságnak tartani.[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
Nyugi, én cirka 200ezret tekertem le Pesten, és még élek, Az a 10-12 baleset sem tudott megtörni, szóval toljad nyugodtan... Amúgy az van, amit leírtál kábé, de azért legyünk őszinték, arányaiban a kerékpárosok között több közlekedni nem tudó, vagy éppen nem akaró gyökér van, mint az autósok között. Ha annyi hülye autós lenne mondjuk ezer közül, mint ahány hülye kerós van ezer közül, már nem beszélgetnék itt Veled, de lehet, hogy Te sem velem...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #32893 üzenetére
Maradjunk annyiban, h nem lehet.
(És eddig csak én mutattam forrást, így ellenkező véleményt a továbbiakban csak forrással együtt fogadok el.)Amúgy meg ha átmész a másik sávba, akkor az már irányváltás.
Hogy megtörténik-e a sávváltás ténye, azon kár rugózni, a lényeg, hogy kirakja az irányjelzőt és kimegy a másik sávba amennyire kell. Félig, vagy egészen, részletkérdés csupán.[ Szerkesztve ]
-
syl5
őstag
válasz anorche1 #32837 üzenetére
Szar ország, szar emberek, szar élet... Ez Magyarország, jól mutatja a mindennapi közlekedés, és a kommentelők, ami a munkahelyeken folyik, stb.
Természetesen tisztelet a kivételnek!Felelős volt mindkettő, pont.
Viszont, rohadtul nem úgy kellene az utakra kimenni, hogy az erősebb bika baszik. Ezek az autóból azt se tudják, hogy mi az a 30-40 km/h, rohadtul nem tudják, hogy az elég nagy tempó, mert az autóból nem érzik. Azt se tudják, hogy hiába széles az út (ha széles), és elmegy melletted 30 centit hagyva sávon belül +30-40-el, akkor te kb ott szarod össze magad az úton, mert megijedsz.
Minden nap történik valami az úton, úgyhogy nekem senki ne mondja, hogy a biciklisek a szemetek. Balra kanyarodok, jobbról megelőz, és behúz elém balra kanyarodva. Kanyarodik az út balra, jobbról belecsatlakozik egy másik út, gyakorlatilag egy Y alakú kereszteződés. Én megyek egyenesen, tehát a balra kanyarodó úttal, paraszt mit csinál? Megelőz balról, majd bevág elém jobbra. Megyek felfele jó 15 % dombon, szűk egyirányú úton, ahol természetesen mindkét oldalról parkoló autók szűkítik meg jobban helyet. Már csak pár tíz méter a kereszteződésig, paraszt mit csinál? Dudálva jön a seggembe teligázzal. És benézek az autóba, egy jól szituált feltételezhetően családapa ül benne. Mit csináljak, hova a faszomba húzódjak le? Persze nem az út közepén megyek, de ha szűk az út nem lehet mit csinálni.
Ha járdán mész az a baj, ha az úton mész az a baj, akkor hol menjen a biciklis? Nemhogy örülne a sok idióta, hogy egyel kevesebb autós, aki miatt később ér haza...
Múltkor megyek a járdán - mert máshol nem tudok -, full kussba, ha ki tudom kerülni az embereket kikerülöm, ha nem akkor toporgok a hátuk mögött. Nem csengetek, mert nem is mehetnék ott, kivárom a sorom. Csöves megy előttem, persze az út közepén (mint minden gyalogos), kivárok, egy szót se szólok. Pár pillanat múlva észrevesz, jaj biciklis, tessék. Kussba eltekerek, utánam szól Megköszönni ki fogja? Nem szólok, faszkalapozik. Ki kérte hogy elengedjen? Ha elenged, mit kéri ki magának, akkor szopasson be, és ne engedjen el...
Rakpart bicikliúton állandóan futnak, pedig ott van mellette a 2 méter széles járda, Margit híd budai hídfőjénél, állandóan ráállnak a barmok a zebrára, bicikliútra, pedig egyértelmű a kresz, ha nem tudsz kimenni a kereszteződésből megállás nélkül, akkor nem mész bele.
Múltkor telizöld nekem is, szemben is, megyek egyenesen, szemből nő indexel balra húzódik, mondom szokásosan mintha nem is jönnék, út közepén megáll, aha persze, majdnem elcsapott az idióta. És mit csinál, int mintha megköszönte volna hogy elengedem...hihetetlen.Kb 3000 km-t letekertem Pesten, de egyre több félelem van bennem. Félek állandóan nehogy valamelyik balfasz letaroljon.
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #32892 üzenetére
Szerintem azon van itt a félreértés, hogy az egy nyomon haladó jármű előzése akkor is sávon belülinek számít-e, ha a két nyomon haladó előzés közben a bal oldali kerekeivel átlóg a másik sávba, a jobb oldala pedig marad az előzött sávján belül? Mert szerintem az is sávon belüli előzésnek számít, hiszen nem hagyja el teljes terjedelmével a sávot. De viszont két nyomon haladót egy nyomon haladóval sávon belül előzni talán nem tilos, de szerintem meg nem is lehetséges, mert nem lesz meg az oldaltávolság. Max. egy félig a padkán vánszorgó lovaskocsit lehet sávon belül megelőzni bringával.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #32891 üzenetére
Előztem már bringával autót.
Nem az a lényeg mikor lehet ezt megtenni, hanem az, hogy ami a videóban látható, azt nem szabad megtenni.
Éppen azok a feltételek miatt, amit te is írtál.A kép és a rövid szöveg felette meg erre kontrázik rá:
"Az egyik, vizsgára készülő tanulmányom tabletjét kezembe fogva és egy kresztesztet végigcsinálva mély nyomot hagyott bennem pár hónapja egy erre vonatkozó képes kérdés, amire hibásan azt válaszoltam, hogy nem előzheti meg az egy nyomon haladó jármű sávon belül a két nyomon haladót.
Abban az esetben ha az ATI által a nebulók rendelkezésére bocsátott tesztprogramban lehetnek hibák, úgy nincs igazam."Értem?
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Teasüti #32885 üzenetére
Más szabály vonatkozik a kerékpárosra, más a motorosra, más az autósra.
Amennyiben nem tér ki külön a kerékpáros kerszben rá, úgy az általános az érvényes.De ebben az esetben kitér, méghozzá: [link]
Az R. 36. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állniuk – előre sorolás céljából –, kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”[ Szerkesztve ]
undefined
-
Teasüti
nagyúr
Halkan megjegyzem, azért remélem van mindenkinek felelősségbiztosítása, aki dinamikusan közlekedik a forgalomban! Akkor lenne csak igazán anyázás a videóban, ha a bömös megáll és kártérítést követel a kocsin lévő horpadás/fényezés miatt.
Sztem nem csak én nem szeretnék kifizetni egy bmw fényezést, ha esetleg egy gyengébb napomon épp telibe kapnék egy Z4-est a saját butaságom miatt. -
Teasüti
nagyúr
-
Solad
addikt
válasz Teasüti #32882 üzenetére
Az egyik, vizsgára készülő tanulmányom tabletjét kezembe fogva és egy kresztesztet végigcsinálva mély nyomot hagyott bennem pár hónapja egy erre vonatkozó képes kérdés, amire hibásan azt válaszoltam, hogy nem előzheti meg az egy nyomon haladó jármű sávon belül a két nyomon haladót.
Abban az esetben ha az ATI által a nebulók rendelkezésére bocsátott tesztprogramban lehetnek hibák, úgy nincs igazam.
A kreszből kibogarászni a vonatkozó részt max vacsi után kísérlem meg
(#32881) LonGleY: Lehet én vagyok a suta, de nálam a hajtásláncnak minden olyan szerkezeti elem a része amin keresztül a kifejtett teljesítmény a kerekekre adódik
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
tatabike
őstag
válasz LonGleY #32877 üzenetére
Igen, csinálja, én is, de ha elcseszem, nem sír a szám, hanem befogom, mert én vagyok a hunyó. Nap mint nap a felezővonalon megyek végig a Méta utcán, mert mindig beáll a buszgarázs előtt lámpa miatt, de minden pillanatban azt lesem, hogy mit csinálnak az autósok, elég, ha valamelyik csak kidugja az orrát, hogy megnézze, mi van elöl, miért cammognak lépésben. Én is azt írtam, hogy nincs a videón lévő szituban semmi extra, csak nem ilyen eszetlenül kell megcsinálni, mert ez lesz belőle, és a bringás lesz a hunyó, teljesen egyértelműen.
Ha beugrasz a kerítésen egy zárt telekre, számíts rá, hogy a seggedbe harap egy kutya, és Te leszel a hibás...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz LonGleY #32877 üzenetére
Valóban így csináljuk nap mint nap, csak van aki tudatosan és körültekintően, nem meglepődve azon, ha bevágnak elé. Aztán van, aki azt se tudja, h épp szabályt szeg aztán meg sértődötten anyázik.
Ha ő tisztában lett volna vele mit csinál és/vagy lenne kellő forgalmi rutinja, akkor minimum egy menekülő útvonala lett volna kis előre látással, de ha hosszú ideje bringázik (mármint nem csak a boltba járva, hanem szert tesz technikai tudásra is), akkor reflexből is lereagálja.
Persze leírni könnyű. Az is meglehet, hogy végig a kocsira fókuszált, hogy itt bizony baj lesz és neki is ment, ahelyett hogy menekülő utat keresett volna.(#32880) Solad
Idézd kérlek az idevonatkozó Kresz szabályt![ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Mármint a hajtásrendszer, nem a lánc. Így ok. Akkor marad a minimális összekopás vagy az összeillőbb, minőségibb alkatrészek hiánya.
Sokat kísérleteztem a 115 kilómmal, hogy mi az, ami tartja magát (rendszeresen 2-3 hónap alatt szakítottam minden mást, vagy ugrottak hamar). Nekem a HG-61 sorok váltak be Ultegra/XT (CN-HG93) lánccal. 8 ezer km-t is elmennek, így egész jó a biztonság/ár/érték arányuk.
[ Szerkesztve ]
-
-
Solad
addikt
válasz ludsimon #32848 üzenetére
Ez segítségnyújtás elmulasztása. A cserbenhagyás az amikor nekitolatnak a parkoló autódnak és elhajtanak Az előző sokkal súlyosabb vétség.
Endoban ha manuálisan megadom egy workouthoz az átlagpulzust és a maxpulzust ő a workout alatt elért max. pulzusomra vagy a személyes max. pulzusomra gondol?
Lehet-e annak valami ésszerű magyarázata hogy egy kvázi vadonat új hajtáslánc megugorjon? 500 kilométer sincs benne, és ma egyszer amikor nekiléptem megtette az aljas.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
LonGleY
veterán
válasz tatabike #32876 üzenetére
Én csak azt mondom, hogy ha a kocsisor lassabb, az út jobb oldalán, a járdaszegély mellett az ember ugyanúgy csinálja nap mint nap, különben nem haladnál semmit. Ha nem ott, akkor a két kocsisor között. Csak itt az akadály miatt ez a szél beljebb tolódott, és itt jönnek képbe az elkövetett hiba: hogy nem számított az akadály előtt felszabaduló luk kihasználhatóságára. De attól még nem látom magában a koncepcióban a hibát (mármint hogy a kocsisor bármely oldalán elhúzz).
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz LonGleY #32874 üzenetére
Azt veszi alapul, igen, mert megtörtént a (teszem hozzá, teljesen szabálytalan) sávváltás a kerékpáros részéről. Nézd meg a videót, még csak körül sem néz, hanem ott tolakszik a bal oldalán haladó, telített forgalmi sáv szélében... ilyet nem szabad csinálni... Bár mindenkinek szuverén joga, hogy hol és mikor hal meg, ez vitathatatlan...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
ludsimon
veterán
válasz LonGleY #32874 üzenetére
Közben szerkesztettem, olvasd el azt is amit a kép alá írtam.
Én egyszerűbben oldottam volna meg, nem megyek ekkora sebességkülönbséggel egy ilyen szituációba.
Max, nagyon max 10km/h-s difivel megyek, hogy fél méteren belül lassítani tudjak.
De véleményem szerint egy rendes fékkel még ekkora különbséggel is meg lehetett volna állni állóra, annyi hely és idő volt, csak nem fogott a szarja.
Sokszor az előre gondolkodás célravezetőbb, mint kierőszakolni az elsőbbséged. Jobb ha nem húzod a rövidebbet az 1,5 tonnás járművek csúnya sérülést okozhatnak.[ Szerkesztve ]
undefined
-
LonGleY
veterán
válasz ludsimon #32872 üzenetére
Te most komolyan a fehér vonalon való konkrét átgurulást veszed alapul? 20 centi az egész. Eszerint akkor járok el helyesen, hogy amikor 10 centiket ingázok jobbra-balra, és átlépem így valamelyik vonalat, akkor minden alkalommal jelzek, mint valami táncos bohóc?
Nem akarom őt ennyire védeni amúgy, le is írtam, hogy mi lett volna az én megoldásom: besorolok a bmw mögé a kellő pillanatban, esetleg a mögötte haladó autósnak egy kézlendítéssel jelezve, mert akkor már illett volna (és olyankor már én is szoktam). De ha a közelebb húzódása miatt elkezdi lengetni a karját, szerintem hülyének nézik - és a bmw-s ugyanúgy bevág elég - szóval ez a bringás-kézjelzés dolog a baleset szempontból teljesen irreleváns.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz LonGleY #32871 üzenetére
Jó ne jelezzen, én speciel szoktam, legalább a kézfejemet kibillentem a mutatóujjamat kinyújtva, és érdekes, mindig tudják, mit akarok, senki nem akar elütni. Így kerülöm ki az úthibát is, látják, hogy nem jókedvemben húzódok befelé, vagy mert részeg vagyok, sőt, utána a jobb kezemmel még meg is mutatom, mit is kerültem ki, ahogy a stéherező oútisok is mutogatják az mögöttük jövőknek az úthibákat.
Amúgy meg ezt a szitut úgy kellett volna abszolválni, hogy felveszem a belső sáv ritmusát, körülnézek, besorolok, aztán mikor elhagyom a furgont, visszasorolok, nem megpróbálom felöklelni az előttem haladót...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
-
LonGleY
veterán
válasz ludsimon #32869 üzenetére
Előtte is ugyanezen a nyomvonalon haladt a bringás (esetleg 10-20 centivel jobbrább), szóval nincs itt semmi látnivaló. Főleg nem részéről sávváltás. Előtte sem a járdaszegélynél gurult, mert annyit nyilvánvalóan látott, hogy kerülnivalója lesz. Nem kiflizett, ami nagyon helyes.
Különben te mikor jelzel biciklivel akkor, amikor nem a kocsik közé "vágsz be", hanem csak a jobb oldalukra sorolsz be? Mert ha jeleznék, azt hihetnék, hogy tényleg át akarok húzni a bal oldali sávba vagy valahova, de itt ugyebár nem az volt a cél.
Szóval ez a bringás-irányváltás-jajnemjelzett itt egy jó nagy hülyeség.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Maximum1 #32855 üzenetére
"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Igen, de irányjelzés nélkül (feltehetőleg) vágott be a bringás a belső sávba, és onnan akarta kikerülni a külső sávban parkoló rendőrautót.
Ez már sávváltás.. vak aki nem látja:
tatabike:
"Így jár az, aki szar fékkel meg figyelmetlenül belemegy ilyen helyzetekbe. Balek."
+1[ Szerkesztve ]
undefined
-
LonGleY
veterán
válasz tatabike #32865 üzenetére
A legnagyobb hiba amúgy megelőzni egy kocsit arról az oldalról, ahol szabad mellette a sáv (ez most mindegy, hogy a jobb vagy bal oldal). Én mindig úgy szlalomozok, hogy ez ne forduljon elő. Ha kell, akkor bemegyek a záróvonalra, vagy tartom valamelyik kocsival a tempót és mögötte haladok. Közöttük csak akkor, ha nem "foghíjas" a sor, mert oda mindig átvághatnak.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz LonGleY #32862 üzenetére
Igen, nyilván megelőzöm. Csak ezt a szitut még egy kontrással is le tudtam volna reagálni úgy, hogy nem törlöm fel az aszfaltot, pedig az enyémen csak hátul van fék. Emberünk az összes hibát elkövette, amit városi bringázásnál el lehet, figyelmetlenség, helytelenül megválasztott sebesség, szabálytalan közlekedés, szar állapotú kerékpár... ennyi bőven elég egy pofára eséshez.
Teasüti, ez kicsit ellentmondásos, mert balra indexelő, bekanyarodni készülő, tehát álló járművet kikerülünk, nem előzünk. Előtte meg azt írtad, nem előzünk kereszteződésben. Persze, hogy nem, de kikerülni ki lehet... Akkor van gáz, ha a bekanyarodni akaró kiengedi a kikanyarodni akarót, résen kell lenni...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #32859 üzenetére
Egyetlen egy kivétel ez alól a balra kanyarodó autó ami balra sorolt a sáv szélére. Ilyenkor lehet jobbról kerülni, de nem veszélytelen. Sokszor nem belátható hogy kikanyarodik-e vki az alsóbb rendű útról a balra kanyarodó előtt és így keresztezheti a kikerülő jármű útját. A minap is belefutottam ebbe munkába menet, persze mivel mindenki kövér gázzal húz el a balra kanyarodó mellett, ezért szerencsére már a kikanyarodó is erre szocializálódott és megadta az elsőbbséget megállva a kereszteződés közepén.
Motoros oktatáson éppen e miatt alapvetés az, hogy kereszteződésben nem előzünk sehogy se. Se balról előzési manőverrel, se jobbról kerülve. Persze csak akkor csesztek le ezért, mikor lendületből mentem el az első ilyen szituban forgalmi órán.
Nem is értettem akkor mi a baja ezzel az oktatónak, hisz a Kresz lehetőséget ad a jobbról kerülésre.[ Szerkesztve ]
-
TayRol
nagyúr
pár hete nem ültem a courier dt-n, ám ma reggel hirtelen felindulásból azzal mentem. hazafele kezdett bennem tudatosulni, hogy embertelenül tekerek, de alig haladok (a gumit mindig megnézem, most kicsit puha volt, de nem vészes). gyorsan megálltam Újpesten egy bringás boltban, kértem pumpát, és láss csodát, a 8baros gumiban 4 volt. én hülye.
nagyon észrevenni tekerés közben, és eléggé elfáradtam. -
-
tatabike
őstag
válasz LonGleY #32860 üzenetére
Igen, egy nyomon haladót a saját sávjában ki lehet. De nem egy Mercedes Sprintert. A két nyomon haladót nem előzheted vagy kerülheted ki a saját sávjában, még akkor sem, ha Te egy nyomon haladó járművel közlekedsz.
Bringázok-e városban? Ezt tőlem kérdezed? 3 évig voltam kerékpáros futár, 25 éve bringázok, 20km-re van a melóhelyem, ahova bringával járok keresztül a városon nap mint nap, télen-nyáron, 23 éve van jogosítványom, van még kérdés? Vicces fiú...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
LonGleY
veterán
válasz tatabike #32859 üzenetére
Már hogyne kerülnél ki autót ugyanabban a sávban. Bringázol te a városban? :] Az autók is ugyanabban a sávban kerülnek ki, ha éppen leelőznek. Na, mindegy... AAz autósnak ugyanúgy kell számítani a jobb és bal oldalrólközlekedő bringásokra is - mindig. Mivel ezt nem teszik, de még indexelni is basznak, máris elkövették a hibát. Meg a bringás is, aki erre nem figyelt. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #32858 üzenetére
Bizony ám. Ott kezdődik, hogy egy autót nem kerülök ki a saját sávjában, itt is ez történt, át kellett mennie a másik sávba. Hogy ment át? Körül sem nézett, a kamera a sisakján volt, egyszer sem nézett oldalra, csak behúzta a bringát a másik sávba úgy, hogy ott haladt a forgalom, már eleve ez szabálytalan, aztán meg rohadtul nem fogott a fékje, mert nem volt akkora a sebességkülönbség, hogy ne tudott volna lefékezni ha normális fékjei vannak. Hallani, hogy a fékek sisteregnek a felniken, lassulás meg nulla. Így jár az, aki szar fékkel meg figyelmetlenül belemegy ilyen helyzetekbe. Balek.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz Maximum1 #32855 üzenetére
A sávon belüli előzést nem nevezném párhuzamos közlekedésnek.
Ludsimon-nak van igaza. Mozgó jármű mellett elhaladni a videóban látható módon szabálytalan.(#32856) LonGleY
A sávhatárt értelmezi egyáltalán a Kresz?
Persze nincs kizárva hogy egy jogász elő tudna kotorni vmi apró eldugott poros rendeletet, de Kresz könyv és oktató nem tárgyal ilyen életszerűtlen kifacsart szituációt.[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz ludsimon #32851 üzenetére
Neked van igazad, itt a balesetért teljes mértékben a kerékpáros felelős, nem értem, mire számított. A BMW-s meg joggal gondolhatta, hogy egy szélső sávban álló jármű elé simán besorolhat. Pláne, hogy az ütközés pillanatában a kerékpáros ugyanabban a sávban volt, mint a Bömös, tehát egyértelmű, hogy a bringás a hunyó. A BMW sofőrjére csak a cserbenhagyás húzható rá, de szerintem simán nem vett észre semmit, annyira nem lehet hülye senki, hogy egy kék villogó fénnyel álló rendőrautó előtt fellökjön valakit, aztán meg lelépjen...
Nem védek én senkit, meg mentegetni se akarok senkit, de itt a mi emberünk volt most a béna. A saját videója pont ellene lesz bizonyíték.Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
LonGleY
veterán
válasz imyourfriend #32853 üzenetére
Jah, de épp arról beszéltem, hogy ha a sávhatáron mész, akkor nincs senki előtted. Előzni meg előzöl. Ha valaki mögött mész, akkor tartani kell, persze - mindenki a saját fékhatása és reakcióideje alapján. De itt nem arról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz imyourfriend #32853 üzenetére
lenne egy oldaltávolság is gyalogos és kerékpáros mellett egy autó széllesség, de így nagyjából megbénulna a közlekedés, főleg ha tudnánk azt is, hogy a záróvonal mire való
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz LonGleY #32849 üzenetére
látom kell kötözködnöd. de a tény az tény és a szabály az szabály.
1: nem előzünk jobbról semmilyen mozgó járművet!! azt ELŐRESOROLÁSNAK hívjuk és két különböző fogalom. Előresorolni csak kizárólag álló járműveknél lehet.
Ebből következik, hogy a bringás volt a szabálytalan, de a cserbenhagyás, az cserbenhagyás.
Még valami:
Ha lettek volna normális fékjei meg tudott volna állni időben ~30km/h-ról 20-ra, hogy elengedje a BMW-st. Hallani 0:09-nél, hogy fékez, de a szarja nem lassul.Nyilván a tükröt használhatta volna a BMW-s is és akkor el lehetett volna kerülni a balesetet. Indexet se használta a BMW-s, csak kihúzott egyből. Mindkettő hibás volt.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
LonGleY
veterán
válasz ludsimon #32848 üzenetére
Követési távolság? Az autós sem tartja, mikor ugyanazon a sávon belül elmegy melletted (de még az oldaltávolságot sem, ami viszont valóban gond). Akkor miért a bringásnak kéne, amikor ugyanez volt a cél (mármint hogy ugyanabban a sávban elhúzzon mellette)? Ugyanaz, mint a robogóknál, amikor 2 sáv közt húz előre egy pirosnál. Ott sem értelmezhető a követési távolság.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz fpeter07 #32845 üzenetére
Amúgy akarok valami index rendszert. Néha jól esne, és az autósoknak is több infót jelentene. A karommal továbbra sem fogok kalimpálni. Tudtok valami jó kis táskára erősíthető wireless kombót? Tudom, kaphatók ilyen ledekkel integrált táska is, de most független megoldás érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Because #32840 üzenetére
A tapasztalatot pont így értem, hogy az ilyen helyzetek kerülése. Nincs semmi vita.
Ahogy nézem a videót, nekem itt egész biztosan a reakcióm az lett volna, hogy pont a rendőrautó előtt bekacsázok a gyorsuló bmw mögé, szépen a sáv közepére, tartva vele a tempót. Aztán felőlem úgy kanyarogott volna, ahogy akar.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz LonGleY #32838 üzenetére
parkoló autó mellett egy ajtónyitásnyi hely kihagyására illek odafigyelni...
álló autó takarásából kilépő gyalogosra illik figyelni...
ahogy a bicós száguldozott ezeknél egyikre se tudott volna reagálni máshogy mint taknyolás, tapasztalat ide vagy oda...na de semmi vitakeltés! remélem voltatok kint tekerni végre kisütött a nap
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Napfénysüti
nagyúr
Nem gyenge a srác: Vittorio Brumotti
Més que un club!
-
D.Orion
veterán
Videó szabadtéri, kijelölt pályás versenyről, leginkább fixi/egysebi használóknak.
Inkább ezt kéne csinálni, mint az ön és közveszélyes Alleycat-et. -
ludsimon
veterán
-
pengemetal
aktív tag
válasz ludsimon #32832 üzenetére
Na még délután elszórakozom vele. GSC-10 volt hozzá alapból, az az országútira került. 2. bicajra is egy idő után akartam egyet, decathlonos megoldás tűnt a legolcsóbb, leggyorsabb megoldásnak.
Szerk.:
Távolság kb. 1 cm, de nem változott tegnap du. óta.[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
ludsimon
veterán
válasz pengemetal #32829 üzenetére
Érdekes.
Azt tudom, hogy a Garmin eszközök alvó módba mennek, ha nem használják egy idő után, direkt azért, hogy ne kelljen elemet cserélni állandóan.
Az viszon, hogy egyik napról a másikra elveszíti nem tudom megmondani miért van.
Ha össze lett párosítva az ant+ Dechatlonos eszközzel a Garmin onnantól kezdve minden bekapcsoláskor automatikusan fel kellene ismernie amikor megmozgatod a kerekedet (1-2 fordulat általában mire felébred a Garmin GSC-10)Ha semmi nem válik be, akkor érdemes inkább visszavinni a Dechatlonban és levásárolni az árát, pár országúti belsőt venni (ott azt mondják az nagyon jó!) és ebayről berendelni a GSC-10-et. Nem szeretem az ilyen kábeles külön megoldásokat, mint ez a Dechatlonos is. Még több opció, hogy beázhat, elromolhat, kontaktos lehet a kábelek végénél. Drága, de a minőséget meg kell fizetni, ez mindennél így van.
Szerk.:
Még egy fura kérdés.
Milyen távolságra van a mágnes a szenzortól? 1-2 cm-nél távolabb ne nagyon legyen.[ Szerkesztve ]
undefined
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #32829 üzenetére
Elemcsere után valószínűleg újra kell őket párosítani a ludsimon által leírt eszközkereséssel. Legalábbis nálam így volt. Nem árt, ha keresés közben megmozgatod kissé a kereket, hogy biztosan adjon jelet.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
válasz pengemetal #32827 üzenetére
Settings>"Your bike name" (a bringádba menj bele)>ott lehet kikapcsolni vagy bekapcsolni az ant+ eszközöket. Ha ez megvan, utána ha huzogatod a mágnest előtte azonnal észlelnie kell, ha így se, menj az eszköz keresésre, és akkor biztosan megtalálja.
Melyik Garmin gps? Pontosabban is tudnék segíteni ha tudnám.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
pengemetal
aktív tag
Adott egy ilyen pedalfordulatmérő ,ma reggel a Garmin nem ismerte fel, gondoltam lemerült az elem. Kicseréltem akkor sem...van valakinek tapasztalata ezzel a cuccal? Lehet a nagy esőzések tettek be neki, akkor megy vissza gariba, 1 hónapos sincs!
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #32820 üzenetére
itt mintha régebben lettek volna bmc bringák, de most nem látok egyet se
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
tatabike
őstag
-
Gyufaaa
veterán
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #32818 üzenetére
A 26 is átmegy mindenen, az rendben. Csak nem mindegy, hogy egy vízmosásnál, vagy nagy köveknék úgy pattogsz-e át, mint egy kavics a vízfelületen, vagy irányítani is tudod a bringát. A dh elég speciális szakág, elég ha az ember megnéz egy világkupa futamot; a második célba ért versenyző után rájön, hogy ezek nem normálisak. Lényegtelen milyen kerékmérettel mennek a határon.
Az a két col méretbeli különbség nem tűnik soknak, de ha hozzávesszük a váz geometriáját, akkor tényleg annyi a hasonlóság a két különböző kerékméretű bringa között, hogy mindkettőnek két kereke van.Más: XCE helyett visszatér jövőre a 4x világkupákra? Vagy nem lesz helyette semmi? Sajnálom, hogy kivették, a 4x sokkal látványosabb volt, és nem kevésbé veszélyesebb.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz D.Orion #32819 üzenetére
Google-ban kerestem de én se leltem. Amúgy azért vicces dolog mert olvastam talán egy 2012-es tesztet ahol írták hogy végre itthon is elkezdték forgalmazni a BMC-ket, mondom meglesem mégis mennyiért mennek. Erre azon az oldalon már nem találtam a megvehető kerékpárok között ezt a márkát. Ennyire nem vették volna?
Més que un club!
-
D.Orion
veterán
válasz Napfénysüti #32816 üzenetére
BMC oldalán nem találtam hivatalos hazai forgalmazót.
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #32807 üzenetére
A 26 vs 29 esetén nagyon jól leírták egy angol fórumon, hogy mi is valójában a különbség köztük: előbbi esetén a legkönnyebb útvonalat keresi az ember, 29er-nél gyakorlatilag mindegy, úgyis átmegy mindenen.
26 is átmegy mindenen kellő lendülettel. 29er előtt is átment mindenen. DH-ban sem véletlenül tartja még magát a 26".
Csak maradj nyeregben, ha kicsi a rugóút és merev a váz!
Amúgy komolyan, tényleg ez a két zoll átmérőkülönbség fogja eldönteni, hogy a következő vízátfolyáson zakózok, vagy átgördülök? Biztos jobb a 29, na de azért biztos nem ég és föld a különbség. Gondolom csak arról van szó, hogy 29-essel kicsivel több esélyem van lejönni egy darabban.MÁS:
Arra jöttem rá így pár év után, hogy lehet ki kéne próbálnom egy vékonyabb nyerget, mint az átlag 150-160 mm szélesek, mivel ha sportosan megyek és izomból hajtom magam ami a csövön kifér, akkor az addig 10-20 km-ig kényelmes nyergem 1 km után elkezd kényelmetlen lenni. Az alsócombomat nyomja a nyereg oldala a hátsó felem alatt közvetlenül. Szóval vagy kellene egy bré formájú (tudjátok, két karika meg egy egyenes ), hogy legyen egy kivágás ott, ahol a mostani dörzsöli a combom, vagy kell egy olyan vékony, ami még éppen átéri az ülőgumóim, de nem ér hozzá a combomhoz.
Jól gondolom?
Csak az a bajom, hogy létezik a sport nyergek közül olyan, ami nem deszka, hanem olyan párnázott, mint egy túra nyereg?[ Szerkesztve ]
-
-
Napfénysüti
nagyúr
Pusztán kíváncsiságból: BMC kerékpárokat forgalmaznak itthon valahol?
Més que un club!
-
tatabike
őstag
-
gergo5991
őstag
-
zoli03
őstag
válasz D.Orion #32808 üzenetére
Én nem foglalok állást, mivel csak 26"-ost próbáltam még. Csak azért linkeltem be, mert korább volt róla szó, hogy még sok idő, mire kikopnak a 26"-os bringák, de már most van 1-2 gyártó, akinél nem is lehet kapni. Itt én a komolyabb, élvezetes használatra is alkalmas MTB-kre gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz zoli03 #32806 üzenetére
Szerény hozzá nem értő véleményem:
Teljesen kezdő, tapasztalatlan bringás esetében a 29"-es MTB egy dimbes-dombos, kanyargós természetjárás során csak a hátrányait fogja megmutatni. Ha nincs meg se az erőnlét se a tudás a normál sebességű (~20km/h) haladáshoz, akkor könnyebben idegessé, labilissá válhat a gép, mint a 26"-os kerékméret esetében.Még egyszer leszögezném, hogy ez az én véleményem amely minden szakmai tudást nélkülöz. Pusztán csak megérzés és némi fizika.
Érdekes számomra az is, hogy vannak olyan gyártók akik (mint a cikk is írja) mind a két kerékmérettel árulják ugyanazt a típust. DE, míg 27,5"-nél van 21"-os váz is, addig 29er-nél max 19"-es váz érhető el. Miért? Nagyobb keréknél hosszabb a felső cső?
-
fpeter07
veterán
válasz zoli03 #32806 üzenetére
Nem véletlenül. Kellett egy új iránya, amerre a kerékpárfejlesztés haladhat. Gondolom észrevették a mérnökök/más dolgozók, hogy sokkal több kerékpárt is értékesíthetnének. A közönség meg kapott rajta, hiszen egész más stílust képviselnek ezek az új bringák. (a feles méretről nem tudok mit mondani, de annyira nem is hoz lázba) A 26 vs 29 esetén nagyon jól leírták egy angol fórumon, hogy mi is valójában a különbség köztük: előbbi esetén a legkönnyebb útvonalat keresi az ember, 29er-nél gyakorlatilag mindegy, úgyis átmegy mindenen.
-
zoli03
őstag
Korábban volt szó, hogy a 26" egyre inkább kiszorul, itt van két bekezdés a Bikemag cikkéből a 2014-es Eurobike-ról:
"A 27,5 colos kerékméret igazából a legáltalánosabb trend jelenleg, de a fat bike-ok jellegükből adódóan egyszerűen jobban szemet szúrtak. Mellette még egyelőre tartja magát a 29-es is. Nagyon sok gyártó állt le egész egyszerűen a 26-os kerékméretű bringák gyártásával, némelyek egyik évről a másikra. Egyeseknél a 29-es lett pl. XC vonalon az egyeduralkodó, mint az ismertebbek közül például a Rocky Mountain vagy a Specialized esetén, és vannak cégek ahol a 29-es és a 27,5-es egyenrangú félként hasonló arányban jelenik meg a palettában sokszor minden egyes modellt mindkét verzióban kínálva (pl. Scott vagy Cube esetén). És nem csak XC vonalon hódít a 27,5, rengeteg all-mountain, enduro, sőt több downhill gépet is láttunk ezzel a kerékmérettel. A képen a rengeteg Eurobike Award díjat is begyűjtött német Silverback 140-et mozgó 27-es trail bringája.
A 26-os kerékméret már-már egy újabb gyerekkerékpár méretté kezd átértékelődni. Ezt szemléletesen mutatja a német Bulls gyerekkerékpárok között kiállított 26-os bringája."
-
sanzi89
addikt
Csak egy gyors infó. eBay-es vezeték nélküli órát ha néztek ilyet semmiféleképpen ne vegyetek!
Egy selejt szar az egész. 2000km-t használtam összesen, többször fagyott teljesen az óra, ha kicsit pontatlan volt a mágnes már nem érzékelt semmit, vagy hirtelen 99,9-el mentem. A legnagyobb hibája azonban a két gombja! Nem hittem el, míg szét nem szedtem, ragasztva vannak! Mikor magától kiesett az egyik gombja, akkor szétszedtem az órát és megragasztottam. Használtam pár hetet, amire a másik gombja esett ki, de ezt már nem tudtam megragasztani - pár hajszálnyi helyem volt a műveletre, beragasztottam az egész gombot -. Most a földön van széttaposva a cucc, és visszarakom a több évet használt szintén kínai filléres vezetékes órát, annak semmi baja.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
rétisün
veterán
válasz Doki16 #32783 üzenetére
ha tudod a bicaj pontos típusát, a fényezés alapján (feltéve ha gyári) sok-sok oldalt/képet átbogarászva talán meg lehet találni az évjáratot, az alapján meg már ki lehet deríteni, abban az évben milyen villával készült az adott bicaj.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
tatabike
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- iPhone topik
- Apple asztali gépek
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, Care Refresh, FPV Controller, ND Filter szett
- Babyliss AirStyle meleglevegős hajformázó szett új6hó jótállás!
- DJI Air 2s FMC RC (Fly More Combo) drón - kijelzős távirányítóval
- DJI Mavic 2 Pro Fly More Combo FMC drón - 1" Hasselblad kamerával (2 akkuval)
- Corength dönthető pad + 20kg-os súlyzókészlet + 2x5kg tárcsa + francia rúd
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest