Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
LonGleY
veterán
Az Endomondo egyre jobban idegesít. Bírom, de...
1. Az auto pause csak lassan vagy egyáltalán nem aktiválódik. Pirosoknál ritkán, hosszabb megállóknál oké, viszont érthetetlenül újraindul néha a számlálás. Pontatlan, és ez gáz olyan szempontból, hogy szeretem az átlagsebességeim feljebb tornászni a méréseken. A városban most montival a 30-31-ek környékén mozgok, ha odapakolom magam. :]
2. A legnagyobb hibája, hogyha elveszti a GPS-jelet, mikor auto-pausolva van, akkor elindítja a futamot, és ha nem veszem észre, néha órákig megy fölöslegesen a cucc (és erre a Pro-ban sincs beállítás! amúgy nem is szeretem a Pro-t, inkább a simát használom). Ez nem akkora para akkor, ha ilyenkor amúgy is lespottolnám a menetet, mert a weben átszerkeszthető a grafikon alapján a futamidő, de ugye nem ezért használnám az auto-pasue-t...
3. Az auto Facebook-posztolást kikapcsoltam (havi 4-600 km-t megyek, ezért nem akarom szétspammolni mások falait), csupán a jelentősebb meneteket rakom ki. Erre van olyan funkció a webes felületen (az editálás fölött, a grafikonnál), viszont az esetek többségében valamiért 1-2 óra után eltűnik a FB adatlapomról és a közös falról is az anyag... Biztosan a folyamatosan változó Facebook kódok és egyéb dolgok kavarnak be, de ez igen idegesítő. Utólagosan pedig nem lehet ismételni a procedúrát (Already shared on Facebook Timeline - pedig nem is), csak úgy tudom megosztani a ride-ot, ha a közvetlen linkjét nyomom ki - ami azért nem jó megoldás, mert akkor egy általános kisképet pakol ki a térkép helyett.
4. Sokat fogyaszt pausolva. Van, hogy itt-ott megállok, vagy akár alszom is, és a menetet később folytatnám (mert mondjuk egy nagy körről van szó). Ilyenkor kikapcsolom a GPS-t is, de mégis eszi az akksit a lecsukott program. Grrrr...
A kérdés, hogy tudtok egy kicsit kiszámíthatóbb alternatívát? Ami kellene:
- manuális, egyszerű közösségi megosztó funkció térképpel
- a szokásos statisztikák
- normálisabban működő auto-pauseNem szívesen váltok Endomondo-ról (több ismerősöm fel van véve az appon belül, ami azért nem rossz), de annyira nem is ragaszkodom hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz gergo5991 #31261 üzenetére
Jah, azt nem is említettem, hogy Androidról van szó. Nincs mobilnetem, úgyhogy annyira nem érdekel a térkép. Az UI-t látom a Play oldalon is, köszönöm! Ez az x km/h alatti spottolás szimpatikus! Remélhetőleg ez nem indít újra, ha elvész a GPS-jel. Lehet, teszek vele egy kört.
A Strava Cycling-ról mi a véleményetek? Régebben még azt hype-olták nagyon a bringázáshoz (bár hogy miben jelenik meg egy nyomkövető bringa-specifikussága 1-2 képen kívül, azt nem tudom).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz lsebestyen #31271 üzenetére
Díjnyertes hozzászólás, tényleg... Megkérdem, mi a véleményetek róla, erre valaki megismétli a nevét. Kösz, igazán megkönnyítetted a választást!
Egyébként tegnap nézegettem, a SportsTracker ezért a minimum sebességért pirospontot kap, az UI inkább olyan 2-es alát. A Strava sokkal szebb és jobb, de ott csak egy utalás van arra, hogy utólag állítgatja a holtidőket, feltöltés után. De hogy ez mit csinál, és hogy egyenlő-e egy normális auto pause-al, vagy a minimum sebességes alsó limittel, azt nem tudni...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Jah, csak néha optimista vagyok, és remélem, hogy valaki szintén napi szinten használja és már átesett hasonló válogatási procedúrán, és ahogy én képes voltam leírni részletesen a problémákat, úgy más is képes a különbségek pontos megfogalmazására (számomra az nem ajánló, ha ideköpnek egy programnevet).
De mint ahogyan az Android appos topikban is sorra tapasztalom, megint rám marad e tesztelési feladat, és nem bízhatok az emberek részletezési hajlandóságában (te mondjuk ez alól kivétel vagy). Az adatbázisok átalakításának esélye nem is rossz dolog, nem is gondoltam, hogy magammal hozhatnám az Endomondo-s statisztikáim, pedig nagyon jó lenne (kb. 2 évem benne van).
bigdady: Kösz, sokat érek vele. Én fel tudok sorolni legalább még 5 másikat. Menő vagyok?
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Én nem a készülékekről beszéltem, hanem a programokról és azok feature-eiről. A készülék max az auto-pause pontosságát befolyásolja. De ez csak 1 volt az 5 pontból, ami zavart. A többire a hsz-ed nem vonatkozik.
Köszönöm az azóta érkezett pontosabb kifejtéseket, este fogom tudni őket elolvasni. Addig is megnézem a Strava-t. :]
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
-
LonGleY
veterán
válasz freelanced #31478 üzenetére
4-4,5 bart én rakok montiba (Schwalbe Hurricane). :]
Régebbi típusú / repedezett guminál többet mondjuk én se javasolnék.
Ha viszont felütöd a 4-el, akkor érdemes bele többet rakni.[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Hoppá... Ez igen jól hangzik - ha már így váltogatom a teszt kedvéért a trackereket. De hogy tényleg működik-e, az nagy kérdés. Vagy hogy megoldható-e program nélkül az import-export (Endomondo -> Strava), és akkor nem adok ki egy valószínűleg egyszer használatos programért 6xx forintot.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
És ha valaki egy fekete bringás nadrágra (betét nélkülire) tol mondjuk egy háromnegyedest, és így teker hűvös időben? Mással nincs is értelme olyankor próbálkozni, különben lefagysz a fenébe / nem tudsz normálisan mozogni. Ha jó a párosítás, azért sokat dob az összképen is, ráadásul kényelmes kombó tud lenni (ezt én nem tudom elképzelni máshogy, nincs olyan utcai cucc, ami megfelelően véd és mozogni is hagy). Ha te ezt pl. mackóalsóban abszolválod, az a te dolgod, de ezt a térded / teljesítményed fogja bánni.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Ha már rátaláltam a topikra, bedobnék egy ilyen kérdést, hogy tudtok-e 64 centis, strapabíró, jó felszereltségű országútit valahol? A 203 centimmel eddig bírtam a 22 colos montimon... :] A keret egy 100-as lenne.
Egy Bianchi Caurus 945-el szemezek most, de jó lenne még 1-2 alternatíva. Ezen minimum fékváltókarra kellene még újítani. A nyereg is instant kuka. Így a 90 röhejesen sok érte.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz imyourfriend #31673 üzenetére
Mérni net nélkül is lehet az Endóval és mindegyikkel.
-
LonGleY
veterán
válasz gergo5991 #31699 üzenetére
Tőlem ugyan már a nyeremény reményéért sem kap senki likeot.
#31698 imyourfriend: Rendes kantáros nadrágot, plusz hővédő béléssel térdkörnyéken (már ha nem csak az őszre gondoltál, hanem a télre is). Nálam még a thermós alsó/felső aláöltöző jól szokott jönni (a szokásos rétegeken túl), plusz egy maszk, ha már a sál nem fogja meg az arc/nyak környékén a hideget. Arra meg még lehet venni sapkát (szerintem abból a neoprém BBB-k a legjobbak). A kesztyűt se felejtsd el, a nem kifejezetten téli hosszúkesztyűkben ropira fagy, majd törik az ujjad. :]
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz imyourfriend #31698 üzenetére
Amúgy nem akarlak elkeseríteni, de egy ilyen nadrág elviszi a kereted legalább felét, vagy inkább az egészet. A sapesz, maszk és a kesztyű is legalább 12-15, és akkor még nem vettél a lábfejedre és felülre semmit.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz imyourfriend #31715 üzenetére
Megéri mindenesetre, az biztos.
-
LonGleY
veterán
Ez a Strava nagyon bevált! Sokkal jobban adja, mint az Endomondo (normális működés, nem fagyasztja szét az 512 MB-os, egymagos telefont stb.). Egyesével kellett letöltenem a közel 300 menetet, de a Strava már 25-ösével tudta őket importálni. Be is zsebeltem 1-2 king of the mountain-t. :] [link]
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #31786 üzenetére
Itt azt kell figyelembe venni, hogy milyen a kerékpározási stílus.
Vagy például a magasságot. Én pl. kifejeztetten hülyén nézek ki 26-os gépen, mintha valami gyermekbringán ülnék... (mondjuk jelenleg az van, de már nem sokáig, remélhetőleg - amúgy is kicsi, meg kerékileg is az... amúgy itt van, ha már fotózkodunk :Đ).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Doki-HUN1978 #31846 üzenetére
Nyilván időfüggő, latyakban és esőben nem jó tekerni. A hó viszont más, az nem tapad rád. Különben meg ajánlott, ha van valakinek megfelelő ruhája. A hangulatot semmi sem pótolja. :] A hideg-gondokat pedig simán ki lehet védeni.
Egy jó kantáros szerkóban, szükség szerint további aláöltözővel, felül is sok rétegben, maszkkal, sapesszal, kesztyűvel, sállal, kamáslival teljesen jól elvagyok -5 és -10 között is. Sokat kell öltözködni... És?
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz HollyBoni #31947 üzenetére
Miért nem nézel használtat? 100x jobbhoz juthatsz ugyanazzal a pénzmaggal (akár teljesen újszerű állapotban is).
- http://olx.hu/sport-szabadido/kerekpar-felszereles/alkatresz/
- https://www.facebook.com/groups/259135954196821/
- http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/vaz/
- http://bolha.testbike.hu/aprok.php?cid=111
- stb.[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz HollyBoni #31949 üzenetére
Szerintem nincsenek erre normális webshopok... Külön-külön utána lehet esetleg járni, ha megvan a pontos márka-típus kombó, de ilyennel nem nagyon szoktak itthon a nagykerek foglalkozni (mármint felsőbb kategóriában), raktárkészlet meg még annyira sincs.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz kovsol #31951 üzenetére
Attól függ, milyen áron sikerül megszerezned a karokat. Az FR-5 kevésbé sérülékeny, az teljesen jó hozzá. Erőben/alakban ugyanaz a kettő. Az előfeszítést a bowdenvégen mindkettőnél tudod állítani. Az SD-7 plusz finomhangolója arra jó, hogy az első-hátsó fék fogásának erősségét tudod vele összehangolni egymáshoz képest, ami jól jöhet a kopások után, vagy különböző tárcsaméreteknél. Jó cucc, de nem létszükséglet. Dupla árat biztosan nem ér a dolog, de talán másfélszereset sem.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz LonGleY #31952 üzenetére
Ja, és a bowdenen spórolni nem érdemes (mármint hogy használtat pakolsz az új rendszerbe). Nekem abból a Jagwire Stainless változata volt a kedvencem BB7-nél (míg át nem tértem a hidraulikus megoldásokra), de a jobbik Shimano is megfelelő. Normális helyen max párszáz darabja.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Daniel Alves #32094 üzenetére
Rágcsálj lenmagot napi 3 kiskanállal (előtte kellett volna kezdeni pár nappal és nem görcsölnél) a magnéziumpótlás miatt! Én 8 óra move time-al nyomtam le a 203 km-es kerülést montival (így ugye 25-re jött ki az átlag), és utána csak rángatóztam a kádban a tiednél erősebb tünetektől, napszúrással fűszerezve... :]
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz ba3_2107 #32200 üzenetére
Hayes-nél sosem tudni. Ha nem ér bele semmi semmibe, és szép párhuzamosan van beállítva, akkor már be kellett volna kopnia. Amivel segíteni lehet: félfém komponensű pofákat kell venni a gyári, alapból olcsóbb, sima fémesek helyett. A félfémes sokkal kevésbé nyöszörög, még akkor is, ha víz éri. Nekem az Avid tárcsafékeimnél abszolut kedvenc a BBB ilyen összetételű fékpofái voltak (halkabbak, mint az Avid sajátjai). Nem a legolcsóbbak, de annyival jobbak is, mint más márkák (XLC, Aligator stb.) pofái.
A pucolás sem rossz ötlet, ha homokos lett - havonta amúgy is ajánlott. Tárcsaféktisztítóval pörgés közven ráfúj, ujjakra vigyázva összehajtogatott papírtörlőkendővel letöröl, majd megint ráfúj, fékez picit, hagy megszáradni. A pofákra is mehet kicsi, ha öblíteni kell őket a kosztól. A következő lejtőn sikítani fog, aztán elhalkul.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz rétisün #32509 üzenetére
Plusz ott vannak az alkatrész-opciók, amivel szintén sokat lehet alakítani a hossz-érzeten (kormányszár magasság, hossz, nyeregcső hossz, nyereg pozíció). A táblázatok (ha megfelelő mennyiségű adatot vesznek alapul) nem feltétlen hülyeség kiindulási alapnak. A kormányszár/kormány páros hazavághatja vagy épp meghozhatja az "én méretem" érzést ugyanazon a vázon.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz freelanced #32511 üzenetére
Vegyél rá puhább montis fékbetétet (igen, azt, fogadni fogja), esetleg olajozd/cseréld a bowdenezésed, a felnit meg le lehet törölgetni tárcsaféktisztítóval - így kimaxoltad a low budget tuning opcióid. A felnin a barázdázás (akárhogy is hívják) szokott segíteni, ugyanis az megnöveli a fékfelületet - de gondolom most ezért felnit nem cserélnél. A betétcsere a megfelelő bowdenezéssel, felnitisztítással elég szokott lenni (ha egyébként a fékkarod megfelelő erő kifejtésére képes).
A belső hótt mindegy, esetleg a szelep minősége számít. Hogy milyen külsőt használunk, az attól függ, kinek milyen bringája van és mi célból. A slick csak kifejezetten száraz, jó aszfalton megfelelő (én Bp-en kerülném e típust). A fehér nyergekről nincs tapasztalatom, de idővel úgyis mindegyik szétmegy... azért az elég valószínű, hogy a fehér hamarabb csúful.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
-
LonGleY
veterán
válasz freelanced #32551 üzenetére
A hosszabb fékpofával azért még sokat nyerhetsz.
-
LonGleY
veterán
válasz D.Orion #32553 üzenetére
A Hayes véleménnyel egyetértek, de én az Acera váltókat általában 2 hét alatt lezúztam, szóval attól se várj sokat. Ez pont az az összeg, amire érdemes még rátolni (ahogy a laptopoknál is, 130 körül ma már nem kapsz értelmeset), sajnos a határ eltolódott 170 környékéig. A 130-as keretből inkább nézz használtat, sokkal normálisabbakat kapsz!
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz D.Orion #32556 üzenetére
A belépőszintű Hayes-ek ennyire hulladékok.
---
Pedig ha a gép megfelel, teleszkópot már tudsz szerezni hozzá (eszerint lenne is rá kereted). Nem csak az a szopó a 130 ezres új MTB-kben, hogy a fék vagy a váltó nem igazi, hanem hogy kispórolják a teleszkópot is, mint a sicc (pedig itt ugye az lenne a lényeg, és különben is az a lelke egy MTB-nek).
---
Szerintem 80 körül már találsz jó 28-as (?) / 29-es telepókot (az alatt csak nyekegő fost legfeljebb - ebből is látszik, hogy miért is nincs jó monti 130 ezerért...).
[ Szerkesztve ]
-
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #32565 üzenetére
Én 160-as BB7-es tömörebb első tárcsával konkrétan a János-hegy tövénél gyújtottam cigarettát - viccen kívül. Akkor már kurvára kellett tépni, hogy megálljon (igaz, a kormányon utazott az akkori barátnőm :Đ). Izzott, mint a fene... Elég félelmetes tud lenni, mikor érzed, hogy mp-ről mp-re egyre kevésbé vagy a sebességre hatással. Csak a BB7 nem halálozott el a melegtől, az előtte használt Hayes meg igen (azóta egyébként Juicy 7-esekkel nyomom, 185-ös méretben, G3 Clean Sweep tárcsákkal, félfémes betétekkel).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #32568 üzenetére
Hajlított kormány, azon pulcsi, alatta akkor egy Roch Shox Relevation volt 130-ra kihúzott rugóúttal. A technikája annyi, hogy a bal karomra/vállamnak dől, miközben a csuklóim fogja, jobb oldalt a karom mögött (így nem dől előre). Simán kivitelezhető, ha normális teleszkópod van, és jó a fogás. Meg mondjuk 2 méter vagyok mindehhez, így a bringa se kicsi. Így már legalább 20-25 embert vittem kisebb-nagyobb távokra (főképp a FOX Talas-omon). Sima liba. Szerencsére senkit nem hagytam el még útközben.
A rekord amúgy az volt, amikor egy srác ült a kormányon, egy pedig a vázon oldalvást. Lejtő, lefele 40.... A potom 260 kiló ember hamar megérkezett a célhoz.
Az össz veszteség, ami ért, hogy a pár év alatt elnyírtam egy Thomson kormányszárat (a 4 ágból egy tört, de még mindig úgy használom).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #32570 üzenetére
Semmit, megfelelően szélesen vannak. És szerencsére akkora seggű barátnőm sosem volt (különben fel sem ültettem volna a kormányra... meg máshova se). Hussefelt-em van jó ideje, az meg oversized-os. A Thomson is egy szélesebb darab, és a pulcsi/kemény szivacs/kispárna is sokat segít. A lábak kényelmesen lógicálnak a kerék mellett (persze forduláskor tartani kell valamennyire, a küllők nem a legjobb haverjai a lábfejeknek).
15 km után kényelmetlenné kezd válni, akkor már rizikósabb megérkezéskor lepattannia a zsibbadt lábakkal a leányzónak. De amúgy működik. :] A legjobb, mikor reggel a barátnőd fogja a csípős szelet előtted, mikor leviszed a buszhoz. Olyankor egy kicsit könnyesre sikerül a búcsú.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz freelanced #32577 üzenetére
Valószínűleg tudod, ha meghatározod a mostanik pontos típusát / méretét.
-
LonGleY
veterán
válasz freelanced #32580 üzenetére
Mindig az 5 méteres körzetében maradok, és nem lakatolok.
Nekem ez vált be. 0 Ft :][ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz freelanced #32582 üzenetére
Igen. Mindenhol ezt csinálom, de azt is csak úgy, ha rálátok. Vagy ismerősnél / ismerős helyekre rakom le addig. Azt szoktam még megkockáztatni, hogy kint hagyom, ha üvegfalon/ajtón keresztül rálátok. Az én bringáimra nem lehet csak úgy felpattanni - pár lépés és utóléri a tolvajt a végzete. :]
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz freelanced #32592 üzenetére
A nyeregnél én sokszor egy kicsit döntök előre, mert jobban megtart. Ezt neked kell tudnod, próbálgasd! A másik viszont a felépítése. Én évekig keresgéltem, míg rájöttem, hogy az anatómiai lukas a megfelelő, abból is a viszonylag hosszabb, szélesebb fajta. Ilyesmi:
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz freelanced #32596 üzenetére
Szokni lehet valamennyit, csak nem biztos, hogy érdemes... Ha megtalálod a megfelelő szélességűt, amin kifejezetten géles vagy lukas középen, akkor nem kellene sehogyan sem nyomnia.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest