Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz superecneB #17299 üzenetére
Na igen, de a kocsinál nincs összekötve egy merev tengellyel a két csapágy, míg az agynál igen. Így ha szorul az egyik akkor maximum nehezebben forog a kerék, de nem fog egyik irányba sem húzni. Én is kormánycsapágy hibára tippelek.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #17297 üzenetére
A gördülési ellenállásnak mi köze van a bringa egyensúlyi helyzetből történő kibillenéséhez?
Amúgy nálam kormánycsapágy okoz hasonló gondot.(#17296) Jofi81
Van már 4 különböző low budget nyergem, egyik sem jó semmire hosszabb távon.
Magam példájából tanulva már kizárólag csak a középkategóriában nézelődnék legközelebb, mint következő szóba jöhető legalacsonyabb kategória.
Mondjuk olyan 10-20k között.[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
Mostanában jobbra húz a keróm. Nem a bowdenek miatt, tekintve, hogy hosszuk nem változott és eddig nem húzott. A kerekek csapágyaira gyanakszom. Mennyit szoktak bírni az ipari csapágyak? (Mavic Crossmax)
-
Jofi81
őstag
Ezek a lidlis nyergek milyenek lehetnek? Elég jó az áruk.
-
Zola007
veterán
válasz ---Lasali--- #17294 üzenetére
pont jó, hogy ezzel épp engem találtál meg.
A nyomtatott áramkörös dolgok kivételével gyakorlatilag ami körülöttem van, bontható és már nem garis, azt én jó eséllyel már szétszedtem / összeraktam / átalakítottam, legyen az akár egy hangfal, teleszkóp, horgászbot, kismegszakító tábla, indexkapcsoló vagy kertitraktor.
Azonban egyiket sem a saját s3ggemmel teszteltem.Félreértés ne essék, kívánom a legjobbakat a kollégának.
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #17281 üzenetére
Azért ezt a dolgot sem raknám bele ennyire, egy ilyen pici skatulyába.
Eleve kb 3 kategóriába lehet sorolni azt az embert, aki cselekszik. Van az aki ért hozzá, az aki nem ért hozzá, meg aki kísérletezik.
Aztán a tárgy, amin az átalakítás folyik, annak az átalakításnak is lehet többféle célja. Pl esetünkben megmódosítjuk a gyárilag megtervezett alkatrészt, de miért? Mert tuningolni akarunk rajta pl súly vagy futás teljesítmény terén, vagy teljesen átalakítani hogy valami mást kiszolgáljon mint amire eredetileg szánták.
Az hogy a csészés agyat átalakította ipari csapágyasra, nem biztos hogy bármilyen kockázattal járt. Főleg hogy a felépítése egy egyszerű, bevált, kerékpár agy gyártók által bejáratott sematika alapján kigondolt. Persze ugye értelme nem sok volt, de mint bevallotta, csak a maga boldogításért tette, tehát kísérletezett, kísérletezés nélkül meg fejleszteni, fejlődni nem lehet. Tehát ő dolga, tegye.Ha meg valaki ért hozzá, átlátja a miérteket, van szakmai tapasztalata, és úgy alakít át valamit, az szerintem megint más. Átalakításokért pedig mindig mi magunk vállaljuk a felelősséget, vagy pofára esünk, vagy sem.
Én láttam már egy pár komoly (vagy akár komolytalantól is) márka által elkövetett olyan hibákat, amin egy józan paraszti eszű ember is ledobja az ékszíjat mert látja hogy teljesen banális a történet. És akkor picit elgondolkozol, hogy az alkatrész amit drága pénzért megvásároltál, olyan gyártótól, ahol azt hiszed hogy vannak mérnökök, vannak tesztelők, van stressz tesztelés, van sok éves tapasztalat, van minőségi gyártás, az mégis mitől egy világi nagy hulladék rakat szemétszardarab ami jó hogy nem hullott ki alólad.
Csak azt akartam érzékeltetni ezzel, hogy miután felfogtuk azt hogy kaphatunk szemetet is a legnevesebb márkáktól is, és szétfújta a rózsaszín felhőt előttünk a szél, hogy akár netán talán az is előfordulhat, hogy az otthon a népembere által kitalált holmi lehet hogy még jobb is mint amit több százfős mérnökemberek összehordanak a precizitás országában, vagy bárhol máshol.(#17290) Runner_fxr
Pedálnál mi sem használtunk soha, nincs is hozzá adapterünk. Stucninál csak azoknál használok amik szét vannak könnyítve, amelyik durung, annál nem.
Hajtóműnél viszont szerintem létfontosságú, egy hajtóművet sem rakok össze nyomaték kulcs használata nélkül. Kivétel ez alól a középcsapágy, mert ott meg szerintem érzésre komolyabb munkát lehet végezni mintha az előírt nyomatékkal betépnéd. Sok váznál a menet végét is jelentheti ha a gyárilag megadott nyomatékkal meghúzod a középcsapágyat.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Runner_fxr #17290 üzenetére
"még nem nagyon láttam egyik szervizes kezébe se nyomatékkulcsot"
akkor én nyugodtam használhatom itthon, elvégre nem vagyok szervizes
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #17290 üzenetére
Túl van már lihegve így is, ahogy elnézem.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #17289 üzenetére
Volt már a kezemben nyomatékkulcs. Össztelós bringáknál a forgáspontok meghúzásánál szoktam azért használni. Egyéb esetben nem igazán, meg, hogy őszinte legyek még nem nagyon láttam egyik szervizes kezébe se nyomatékkulcsot amikor meghúzott egy pedált, hajtókart, vagy kormányszárt. Én aláírom, hogy úgy biztos precízebb, jobb, ebben igazad van, de szerintem nem kell annyira ezt túllihegni.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #17288 üzenetére
Zsíros menetnek a meghúzási nyomatéka is más, zsírozott menetet könnyebb meghúzni.
Egyébként vannak finom illesztésű alkatrészek, amik nincsenek eléggé túlépítve, ezeknél ajánlatos nyomaték kulcsot használni. Főleg ha többször szét, és össze akarod még szerelni. Mert például a legtöbb hajtókarnál az jelenti a biztos össze szerelést, ha kicsit mindig jobban meghúzod mint előtte. Na márpedig ha fogalmad nincs mennyivel húztad meg, akkor ez eleve nem fog menni, ha meg mindig kicsit túl húzod, akkor meg az élettartama jelentősen csökken. Rideg anyagok, feszültségek folyamatos gyűjtése, egyszer csak elreped valami, aztán a tulaj vagy a haragosod lesz, vagy rosszabb esetbe mentőbe köt ki. Ráadásul megsaccolni a nyomatékokat is csak úgy lehet, ha már volt a kezedben párszor nyomaték kulcs, és tudod hogy kb mennyi az annyi. Szóval ezt a kijelentést azért én nem tettem volna meg, már ha így is van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #17268 üzenetére
Nem azt mondom, hogy vadállat módjára kell megtépni, de meg kell húzni rendesen. Szerintem lehet azt érezni, hogy egy menet mit bír, mennyire kell meghúzni, soha nem szoktam nyomaték kulcsokat használni, de még soha nem szakítottam meg menetet kormányszárba, hajtókarba, vagy bármibe. Ha megszakadt egy menet, akkor az csak azért volt mert szar volt, valami anyaghiba.
Pedálnál még az fontos, hogy egy kis zsír kerüljön a menetre mielőtt betekered, de gondolom ez senkinek sem újdonság. Ha nincs rajta zsír könnyebben berohadhat, meg recseghet is használat közben. -
Zola007
veterán
Akció van a Ridebikeban
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Gizmo94
veterán
válasz ---Lasali--- #17274 üzenetére
Az biztos, hogy a DT Swiss ratchet éktelenül hangos.. Most tekergettem meg, vészes hangja van, pedig be sincs fűzve.. Komplett kerékként gondolom még durvább hangja lesz.. Aki halk kereket akar, élből felejtse el szerintem...
-
Zola007
veterán
Szép jó estét mindenkinek, egy erősítő gyakorlat, amit mindenkinek ajánlok : [link]
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
imyourfriend
őstag
válasz ---Lasali--- #17276 üzenetére
Nekem van egy fűzött szettem, duplafalú felni dt küllőkkel elől novatech agy hátul tiagra 9/10-es sor kompatibilis, na az valóban csendes volt amíg nem jött a gyárilag fűzött szett. Jut eszembe szóljon ha valakit érdekel, mert utóbbi időben csak porosodik itthon ez a jóféle szett.
-
error(HUN)
tag
válasz ---Lasali--- #17280 üzenetére
1.Kirepedést meglátjuk->azért tesztelem majd holnap.
2.Igaz,hogy sok munka volt, de EZT én találtam ki és én csináltam. Van iparis agyam, de azt nem én csináltam...Kipróbáltam és sikerült.
Azóta is gurul,megy és sikerélményem van.20-négy23-ötvenkilenc-24
-
Zola007
veterán
válasz ---Lasali--- #17280 üzenetére
Az még diákmunka órabérrel is kijött volna.
Én nem akarok senkit megsérteni, de agyvész kerülget mikor kerékpáron mókol valaki.
Gyakorlatilag a váz címkéinek kivételével olyan alkatrészekből áll, aminek a minőségén a testi épséged múlhat.itt most nem egyedi kormánybandázsra, egy vagy egy ésszel meghekkelt telóra gondolok, hanem mikor fúrnak-faragnak jobbra-balra
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17279 üzenetére
20km után kireped a ragasztó a francba.
Szóval az agyból a csészét kivetted, és annak a helyére lett egy a csapágy fészek bepréselve?
Innentől kezdve ezzel annyi munka volt, hogy jobban jártál volna ha veszel egy iparis első agyat.
Olajjal feltöltésnek nem látom értelmét. -
error(HUN)
tag
Ma vettem speciális ragasztót,kétkomponensű alu (Diamand) epoxi alapú.Beragasztottam a pedáltengelyt->holnapig ragad és tesztelés következik.Szakember mondta, hogy ezt a ragasztót akkor is használják, ha menet vagy csapágyfészek felverődik,sérül, kötés után akár esztergával megmunkálható kemény anyag.
Majd meglátjuk.20-négy23-ötvenkilenc-24
-
error(HUN)
tag
válasz ---Lasali--- #17277 üzenetére
Maga az agytest ugye két csészéből,egy közdarabból és a csészékbe lévő csapágyfészkekből van összesajtolva.Az én csapágyam a perselyekkel a gyári csapágyfészkek helyére illik,bepréselve.A perselyeknek olyan a kialakítása, hogy bármikor cserélhetők/kihúzhatók a csapágyak,sőt tovább gondolva két oldalra szimmeringek tehetők,így akár az agyat fel lehet olajjal tölteni...
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17273 üzenetére
Az a fészek az a csészére fekszik fel, vagy mi történik itt?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #17275 üzenetére
Én is szeretem a novatecét, először azt hittem zavarni fog, de most pl direkt csak olajat raktam bele.
-
imyourfriend
őstag
válasz ---Lasali--- #17274 üzenetére
Én szeretem a Mavic hangos racsniját, ugye ipari kerékszett és ~1900 gramm környékén van. De legalább relatíve olcsó volt és a gyalogosok észrevesznek ha picit megállok a tekerésben.
-
---Lasali---
Közösségépítő
A legtöbbet el lehet kussoltatni, ha adsz neki egy kis zsírt, csak télen nehogy bedermedjen, és ne tudjon miatta a kalapács beakadni, vagy csak picit akad be, mert akkor törik, szakad az anyag. El kell találni a megfelelő viszkozitású kenést, és akkor működni is fog a racsni, meg nem is fog szalajtani, és halk is lesz.
Shimano-k pl eleve elég halkak. A többi elég hangos, főleg ami ipari csapágyas és könnyű.[ Szerkesztve ]
-
error(HUN)
tag
válasz ---Lasali--- #17237 üzenetére
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
fpeter07
veterán
[link] Mit nem adtak volna a versenyzők egy hidraulikus fékért. Én meg azon problémáztam ma, hogy nagyon be kell húzni a fékkart a jó lassításért.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #17231 üzenetére
Akkor bakker kimegyek és feszítek rajta még ha enged, amennyi erőmből telik.
Nálam sem volt még gond, de nem úgy emlékszem, h izomból téptem volna meg. -
ST05
őstag
Tudnátok javasolni olyan hátsó agyat ami halk racsnis?
Deore-XT szintet azért üsse meg , könnyű legyen inkább mint erős, ( XC-re )DT-swiss féle ratchet system, az hangosabb a normál szerkezetűeknél, vagy ugyanolyasmi?
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz pengemetal #17260 üzenetére
Én eddig egyet törtem el (a saját hibámból, már nagyon ideges voltam). Több éve megvannak, elég sokat használom őket, haverom is azokat használja, és semmi bajuk. Ha normálisan használod, nem fog eltörni.
-
Zola007
veterán
Valamikor a közeljövőben (március vége felé) tervezek rendelni
www.bike-discount.de-ről
Lehetne társulni ha, főleg ha debreceniről van szó[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
D.Orion
veterán
válasz -=RelakS=- #17258 üzenetére
Bár én nem használom, de egyértelmű, hogy letakarítva kell elrakni, újrakenve. Ez nem is értem, hogyan vetődött egyáltalán fel, hogy koszosan van eltéve és eszi majd a korruzió, szépen összerohad. Ha hetente cseréli az ember(van ilyen felhasználó itt), akkor ráér hétvégén letakarítani, mikor cserélgeti.
-
rii
nagyúr
nagyon köszönöm mindenkinek a tippeket.
reggel nem talátam otthon a övtáskámat, tele szerszámokkal, rengeteg kulcs, 6–17, 2 db imbuszkulcskészlette, 5 db gumilszedő, 3 tip-top készlet, rengeteg csavar, utánfutóhoz is, heveder, ....mondom biztos bent van munkahelyen, ... hát itt se volt
írtam havernak, nála sincs, majd most 14h kor nem bírtam tovább, hazamentem, hátha mégis ..és megvolt ... a sötétkék övtáska bele volt süppedve teljesen a babuzsákba ...
fene a trehány fajtámat
na nekem most jött meg a karácsonyi ajándék, hogy meglett a pack.piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
zoo8800
veterán
válasz sanzi89 #17256 üzenetére
A gumileszedésnek van egy trükkje, ha azt tudod, akkor szinte bármelyik külsőt könnyedén leszeded kézzel Ha a drótot a leszedéskor a felni belsejéhez húzod a peremtől (ott ált. kisebb az átmérő), akkor simán lejön majd, nem fog szorulni.
[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
pengemetal
aktív tag
válasz -=RelakS=- #17258 üzenetére
BBB kaki, egyet úgy eltörtem, mint a huzat a 2. használatkor.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
Zola007
veterán
válasz sanzi89 #17256 üzenetére
még a sárga Continental leszedő is jó, azt is ajánlom, csak kevés helyen kapni:
a Crivit sisakok milyenek egyébként?
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-=RelakS=-
veterán
Kérdés a több láncot használók felé:
Hogyan teszitek el a láncot két használat között? Takarítás, zsírtalanítás, szárítás ... majd olajban megfürdetitek a láncot, hogy ne rozsduljon?
Amire én gondoltam: Valami olcsó olajban megfürdetni, elrakni, aztán felrakás előtt esetleg újra tisztítás, felrakás, olajozás.Esetleg gyors törlés után eleve retkesen elrakni, és felrakás előtt zsírtalanítani, olajozni
lsebestyen pont ilyen leszedőket vettem. Hétvégén tervezem lenyúlni anyám terepgumijait (neki elég az aszfalt gumi is), kipróbálom, és ha nem felejtem el, beszámolok
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
fpeter07
veterán
Kedvcsináló hétvégére: [link].
-
sanzi89
addikt
válasz lsebestyen #17255 üzenetére
Gumileszedőből CSAK ilyet érdemes venni. Nekem volt nem is tudom hány fajta, messze ez a legjobb.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
_seth_
veterán
Lidlbe lesz, kérdés milyenre gondolsz.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
rii
nagyúr
és van valahol valami jó ki s szerszámkészlet cangákhoz? .-/
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
pengemetal
aktív tag
válasz rootkiller #17249 üzenetére
Jaja, de aztán az is lehet, hogy csak egy selejt darabot fogtam ki.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
rootkiller
őstag
válasz pengemetal #17248 üzenetére
Szerencséd volt hogy most ment tönkre és nem félúton otthonról haza (mármint a túra felénél legmesszebbre otthonról) hagyott cserben...
Artengo TR 990 Pro
-
pengemetal
aktív tag
válasz rootkiller #17247 üzenetére
Gondoltam tartaléknak jó lesz ennyiért...
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
rootkiller
őstag
válasz pengemetal #17246 üzenetére
Hát igen, szerszámból nem veszünk "gagyit", ez tipikusan az a terület ahol nem lehet olcsóért minőséget csinálni. Egy pólón nyilván a többszöröse haszon van így jó bringás cuccot lehet olcsóért adni a lidl-ben.
Artengo TR 990 Pro
-
TripleB
senior tag
válasz ---Lasali--- #17241 üzenetére
Ilyenkor áldom a Specialized és a Mavic neveket. Nálam mind a 16 csapágy szabványos (váz + kerekek) .
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
Solad
addikt
válasz ---Lasali--- #17243 üzenetére
A tömítés hiányát azzal magyarázom, hogy a víz ezeknek nem árt, illetve annyira kemény anyag, hogy a por is alig. Az már más kérdés, hogy az esetlegesen bekerült szennyeződés rontja a futásteljesítményt (és valamilyen szinten a golyók futófelületét így az élettartamot)
Az esőkerekeimben használt hibrideket én is porvédő nélkül használom, így elég csak a csap alá tartani használat után és megpörgetni
A saját bringám kerekeinél nem is sikerült eljutnom a csapágyakig, szóval megy be a szervizbe, úgyis van több dolog amit csinálni kell rajta, essenek neki a csapágyaknak is, mert elég cserésnek érzem.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
---Lasali---
Közösségépítő
Van olyan amiben az van, de fejből nem nagyon tudok mondani. Talán american classicnak a magnesium kerekében volt annó. De csomó méretben lehet rendelni full kerámiát, aztán bele tudod rakni az olcsóbb kerekekbe is. Csak azt nem értem, hogy amiket láttam ilyen csapágyakat, legtöbbnek nincs tömítése..
Egyébként a legnyerőbb legszebben futó csapágyazása szerintem a fulcrum, vagy campagnolo gyári kerekeknek van, azok közül is azoknak, amelyik nem mélyhornyú golyós, hanem ferde hatásvonalú. És a felső közép kategóriától már ezek is silicon nitride golyósak. Nagy gonddal ezeket be lehet olyanra állítani hogy nem tudod majd mitől gurul a bicikli annyira..[ Szerkesztve ]
-
Solad
addikt
válasz ---Lasali--- #17241 üzenetére
Értem. Elsősorban a méretezésre voltam kíváncsi, de ezek szerint ahány ház annyi szokás.
Hibrid kerámiacsapágyakat én is használok, illetve többen a csapatban, valóban ég és föld nagyon sok akár felső kategóriás acél csapágyakhoz képest (nem beszélve a kisebb karbantartásigényről, és hogy van olyan szett amit kenés nélkül használok).
A full kerámiákat még nem is vették elő a gyártók? Ez számomra kissé meglepő. Vagy lehet csak azabszolót elit kategóriában, a földi halandók meg nem annyira értesülnek róla.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
---Lasali---
Közösségépítő
Előfordulnak nem szabványos csapágyak, nem is ritkán!!!
Csapágyboltos két szeme érdekes szögeket szokott bezárni mikor meglátja a bringákból kihalászott mély hornyú golyóscsapágyakat olyan méretekkel amikkel előtte 20 évig nem találkozott.
Ezek OEM gyártmányok, direkt nem kerülnek ki a csapágyboltokba, a csapágy gyárak kimondottan rendelésre gyártják őket az alkatrész gyártóknak.
Valamint léteznek hibrid csapágyak, sok felső kategóriás gyártó használ ma már ilyeneket, ezekbe silicone nitride golyó van, általában a méretük se szabványos, csapágy bolt abszolút kapufa.
Én is pont most várok egy készlet csapágyra Kínából, egy ultra könnyű hátsó agyhoz.
Enyémhez meg pont ma jött meg a kerámia golyós szett.[ Szerkesztve ]
-
Solad
addikt
válasz imyourfriend #17239 üzenetére
Elvi kérdés volt
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
imyourfriend
őstag
Úgy szokás szerintem, hogy kiszereled és elviszed a csapágyboltba aztán adnak 2 ugyanolyant (persze ha ez a módszer megoldható). Amúgy szabványos csapágy kell hogy legyen, csak kérdés hogy miféle van egyáltalán benne. Nem hinném hogy az összes gyártó ugyanazt használja, ezért vidd be a sajátod ha tudod
-
Solad
addikt
Iparis agyakban szabvány méretű csapágy van, vagy ez lehet agyanként eltérő?
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17236 üzenetére
Tengelyre lennék kíváncsi hogy oldottad meg. Jól látom a csapágyak közé nem került táv tartó?
-
error(HUN)
tag
válasz ---Lasali--- #17233 üzenetére
Ja, most ezzel megyek (a másik ugye hajtókarhibás), első-hátsó agy így átalakítva, plusz csapágy a hátsó teleszkópos lengővillában :-))
Na alszok rá egyet, majd holnap meglátjuk ezt a hajtókart...[ Szerkesztve ]
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
error(HUN)
tag
válasz Runner_fxr #17231 üzenetére
Durva lépés lesz, de holnap veszek speciális ragasztót és egyszerűen bele fogom ragasztani a pedáltengelyt. Beszámolok majd róla, de valahogy meg kell oldanom. Mondjuk másik ötletem, hogy az átmenő pedáltengely túloldalára menetes szárat hegesztek és vékony anyával rögzítem. Esetleg még belefúrok a túloldalról szintén a tengelybe (mivel?mert hogy kemény...?)és süllyesztett imbuszcsavarral rögzítem. Aztán meg lehet hogy nem is ér ennyit ez az egész és veszek/szerzek egy másikat/újat...
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
imyourfriend
őstag
Ma egy élmény volt Budapesten: déli pályaudvartól egészen Fóti út/megyeri út találkozásáig, majd visszafelé Váci úton egészen déli pályaudvar terror háza, ezt követően blaha. Váci úton lefelé volt egy kis hátszelem, meg is nyomtam 38-40km/h-s átlagra, szerencsére a rendőrök mind elhajtottak mellettem sőt mi több voltak betanítandó fiatalok is, egy csoporttal találkoztam a keletinél. Mondanom se kell ülök a gépen a tömegbe, megyünk át a zebrán azok meg ott jönnek. Megúsztam a kirándulást rendőri elbeszélgetés nélkül, pedig mikor pályaudvaron kerekeztem azt mondta az egyik őr hogy szálljon le ott jönnek és megbüntetik 50ezerre.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #17231 üzenetére
Én már láttam olyan elkövetőt aki túlhúzta. Shimano hollowtech hajtóművekbe egy időbe imádták megszakítani a menetet.
Nem beszélve a félre kapatókról, meg a fordítva betekerő specialistákról.(#17232) error(HUN)
Itt mi folyik? Kónuszos agyból iparis készítése?[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #17226 üzenetére
Ember legyen a talpán az aki egy pedált túlhúz. Mármint normál szerszámmal, nem úgy, hogy egy méteres erőkar van. Izomból meg kell azt húzni, én azt tapasztaltam, hogy a gond inkább az, hogy nincs meghúzva rendesen és ezért szakad ki a menet.
-
error(HUN)
tag
válasz ---Lasali--- #17226 üzenetére
Oké, köszönöm a linket, utánanézek és majd meglátjuk. Új pedálok kerültek az XT-be, nem húztam túl.Nem is értem egyébként, hogy miért nem gyártják eleve nagyobb átmérőjű menettel, vagy a túloldalon csavarbiztosítással/vékony anyával, vagy nagyobb menetmélységgel... Na majd holnap többet tudunk már :-)
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lorcsi #17228 üzenetére
Ránézésre nem túl bizalomgerjesztőek a szerszámok, de húztam már meg vele kormánystucnit, azt bírta. Elhagyni nem fogod a táskát, oldalra nem tud kicsúszni, csak ha eltörik a műanyag. Illetve van egy tépőzáras része amivel a nyeregcsőhöz is rögzítheted.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
lorcsi
veterán
válasz Szakbarbár #17195 üzenetére
köszi az infókat
de kár..mondjuk elég olcsó is..csodák nincsenek
és a szerszámok? menynire erős anyagúak ?
kb. enyni dolgot tennék bele,d e az rögzítése sokkal aggasztóbb még a végén elhagyom, nem szeretnék állandóan erre fiygelnieladó: vadi új soundcore motion+
-
Toomy
senior tag
válasz error(HUN) #17221 üzenetére
Pedig az nem is vészes...
(#17224) error(HUN) Viszont ha meg nem húzod meg rendesen akkor meg kilazul és amikor már lötyögést érzel akkor régen rossz, mert a menetnek már annyi.
(#17225) pengemetal Kösz hogy figyelmeztettél, mert holnap hülyét csináltam volna magamból.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17223 üzenetére
Ezen a linken megtalálod a válaszokat, hívd a számot az ár miatt, de én most nem vagyok bent még pár hónapig. a petrokerékpár
Igen, de az az acél menet ami belekerül, az kívül ugyan úgy az aluba van betekerve, mondjuk ott már nagyobb átmérőről van szó az kétségtelen. Egyébként ki kéne bírnia a 94 kilót ezeknek a hajtóműveknek. Lehet a pedál tengelyén a menet is problémás, vagy egyszerűen túlhúzod.[ Szerkesztve ]
-
error(HUN)
tag
válasz ---Lasali--- #17222 üzenetére
Nem hiszem. Az egyik gyárilag benne volt a Focusomban (Truvativ), aztán cseréltem egy Simano XT-re, 4 hónapig semmi. Majd egyszer csak azt vettem észre, hogy lötyög a menetben, és már meghúzni sem lehet, megszakadt a menet.
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
error(HUN)
tag
válasz ---Lasali--- #17220 üzenetére
Hát az nem rossz, mert ugye ha már acél van benne akkor az azért tartósabb. Kérdés: hol, mennyiért?
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17221 üzenetére
Nem húzod túl a pedálokat?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17218 üzenetére
Meg tudjuk csinálni.
-
error(HUN)
tag
Sziasztok. Igaz, hogy kicsit késő van, de hátha valaki megszán :-) Olyan embert/szervízt keresek, akik meg tudják javítani a kerékpár hajtókarjában megszakadt pedáltengely menetét. Már két ilyen pedálom is van, és vagy az alu nem bírja a vas tengelyt, vagy én vagyok súlyos ehhez, de ma tönkrement megint egy...Elég drága dolog ismét venni (Truvativ Firex), hát olyan megoldást keresek, amivel/akivel ez javítható. Tudom, hogy perselyezik (hol?) de az vajon megoldás-e erre?
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #17174 üzenetére
Két profi szervizes tanított meg rá (egyikük Lasali).
Nem nagy was ist das, a csavarral annyira kell előfeszíteni, amíg a kar éppen a tengellyel párhuzamosan - fél állásban - keményedik fel, majd behajtani. Ennyi. Az előfeszítésen áll vagy bukik a dolog.
Így közel azonos mértékben lehet meghúzni minden egyes alkalommal.
Persze beavatott abba is miként állítsam be a csapágyhézagot a gyorszárhoz a lehető legszakszerűbben, de ez szakmai titok. -
fireproof
őstag
Amikor új belsőt tesztek a kerékbe ti beszoktátok hintőporozni? Olvastam valahol hogy akkor jobban elhelyezkedik vagy mi.
-
Gizmo94
veterán
válasz imyourfriend #17208 üzenetére
Köszi, ez a videó valóban tényleg hülyebiztosan bemutatja a küllőfűzés menetét, csak pl. a centrírozást nem, meg már elvették az önbizalmamat. De valószínűleg azt fogom tenni amit te, majd figyelgetem mások hogyan csinálják, meg esetleg majd az egyik régi kerekemet szétkapom és azokon gyakorolok. Ha nem leszek csonthülye hozzá, akkor a későbbiekben már talán majd nem kell fizetnem érte.
-
syberia
veterán
válasz imyourfriend #17208 üzenetére
Ennek a videónak a segítségével fűztem egy trekking hátsó kereket, elsőre nagyon ugribugri lett a végeredmény nem figyeltem a küllőhosszra (hogy a hajtás oldalán rövidebbek legyenek) Második próbálkozásra közel tökéletes lett, de elég sokat próbálkoztam mire összejött.
https://howbad.info/
-
imyourfriend
őstag
válasz Gizmo94 #17207 üzenetére
Ha teheted figyeld meg hogyan kell befűzni, én tavaly előtti nyáron elmentem egy idősebb szerelőhöz aki hobbiból szerel, aztán vagy 10 alkalommal megnéztem hogy hogyan fűzi meg centírozza a kereket. Aztán most már ott vagyok hogy betudom fűzni meg kicentírozom a sajátomat ha úgy van. [link] Alapvetően vannak fent fűzési technikák youtube-on is.
-
Gizmo94
veterán
válasz imyourfriend #17204 üzenetére
Mivel még sosem fűzettem kereket, így nem tudom, hogy sok-e ez az ár. Ha azt nézem, hogy ha elbaszom akkor az egészből szemét lesz, akkor semmiképpen sem sok.
Mivel relatíve jól sikerült megvennem a felniket és az agyakat is, (minden alkatrész új, illetve a felnik futottak talán max. 10 km-t, mielőtt a volt tulaj szétbontotta a kereket és eladta darabokban) így azt hiszem rááldozom ezt az összeget, mivel még a gyári DT competition küllőkkel+ anyákkal együtt sem lesz az egész kerékszett az új árának a felében sem, tehát belefér. Csak először jó nagy önbizalommal úgy képzeltem, hogy majd fogom és befűzöm én, ezért is kértem tanácsot, csak itt igen hamar lebeszéltek erről és alighanem igen jól tették. Sosem csináltam még ilyet, úgy döntöttem, jobb, ha hallgatok az itteni tapasztalt emberekre.Mindenesetre, ha elkészül, ilyennek kéne lennie elvileg, jó erős kerék.. Bírnia kell a 85 kilómat..
[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
válasz imyourfriend #17204 üzenetére
Két kerék befűzése centírozással 6k-ért nem vészes szvsz.
https://howbad.info/
-
ludsimon
veterán
Vigyázz azzal a 10-11 barral!!
Nem véletlen írják a gumira, hogy MAX 8,5 bar!!
Nekem az elmúlt 2 hónapban 3 ismerősömnek robbant fel a felnije! Pontosabban lerobbant a peremük. Ez csak akkor fordulhat elő, ha tényleg csutkára lekoptatta a fékfelületet vagy túlfújta!
Volt olyan is egyik ismerősömnél mikor a 0 km-es carbon kereket nyírta ki, felfújta 10 barra és BUMMMMMMM hatalmas robbanással KO a felninek! 8,5-bar a max általában.undefined
-
imyourfriend
őstag
válasz Gizmo94 #17197 üzenetére
6000 forint? Atya ég.. Kedvenc szevizembe 2500 forintért befűzik a kereket, jut eszembe 6000ért mi a f*szt képzelnek magukba? Lesz*rom mennyire profi valaki de ez már pofátlanság azt hiszem. Ennyiért eltökölök vele én is, sőt mi több 3-ért is bőven, mondtam már haveroknak.
(#17205) ludsimon: Bontrager R2-t használok, arra 8.6 van írva De általában 8-at ha fújok bele.
[ Szerkesztve ]
-
-
D.Orion
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest