Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
- Steven: Miért váltottam Tv-ről projektorra?
- Rap, Hip-hop 90'
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zaskar
senior tag
válasz
rob210 #97434 üzenetére
Én már 10 éve a Motult használom a Laguna 2.0 dci-be, de legközelebb kipróbálom a Fuchs-ot. Jól gondolom, hogy ez kell a DPF nélküli autómba?
https://zsu.hu/termeklap/fuc_spsynll540_4_br -
t.imi
addikt
válasz
rob210 #97435 üzenetére
Ez volt hamar, ezek szerint lassan újra emelhetem
Ha itt az ideje, majd érdeklődöm melyiket szeressem.
Kar is lejött, darabokban. Her flex segített, kb 3 fog bánta a tengelyen. Kapott egy kanál LZS 2-őt, így talán lejön a következő alkalommal.
Maxgear kar sem az ipari forradalom csúcsa, de 2x akkora a rugóerő, így végre töröl, nem maszatol. [kép] [kép] -
rob210
Topikgazda
válasz
tothjozsi96 #97433 üzenetére
Nem.
Jó a xado mehet bele, de én már jó ideje fuchs-t használok és próbálok másokat is áttéríteni az elfről, az utóbbi időben egyre gyengébb a minőségeAmik most rakhatóak nyugodt szívvel az a mobil, xado, motul, eneos (nem mindegyik renault szabványt tudja) fuchs.
-
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
Két kérdésem lenne.
Egy kb 3 éves Zimmermann hátsó rugó ilyen kifli formával jónak mondható?
+ jobb kanyarban, fekvő rendőrön néha fémes koppanás hallatszik bal hátulról. Összefügghet a rugó formájával?
Ez a bal oldali, jobb az szög egyenes [kép]
Másik a hátsó ablaktörlő kar. Elég viharvert, gondoltam kicserélem.
Ezt savazzam, rozsdammarózzam, flexeljem? Lehúzó van, de nem sokat ér [kép] [kép] -
den89
tag
Sziasztok!
Clio V 1.0 Tce 100 le (2021-es). Jól látom/tudom, hogy láncos vezérlés? Ez is a beteg Tce motorok közül való? Jó, ha max 5-6 ezer/km belemegy évente, legalábbis belátható időn belül nem várható több. Állítom nem lesz benne több ~10 év múlva, amikor esetleg el fogjuk adni, mint 80-100k km. Jól sejtem, hogy ezen remélhetőleg a vezérlés ki fog szolgálni minket? Vízpumpát attól még kell/érdemes cserélni? Ha igen, milyen időközönként?
Fater 10 évesen, ~80k km-rel adta el a 0.9 tce sandero stepwayt, semmi gondja nem volt vele, vezérléshez, vízpumpához hozzá sem volt nyúlva (láncos, ha jól tudom).
Másik dolog, korábban írtam Megane IV 1.33 tce kipufogó zajt (brutális volt, mintha egy 20 éves kilyukadt/leszakadt kipufogójú autóban ültem volna). 2,5 hónap alatt jött meg külföldről a gyári hátsó kipufogó dob, garanciában cserélték egy hete, egyelőre jó.
Maradjon is így, kopp-kopp.
-
BigBlackDog
veterán
Budapest-Budaörs környékén van javasolt bontó? Valószínűleg egy lehajtással sikerült letörnöm (nagyobbat csattant) a vezető oldali napellenzőt a Thaliában, most csak fityeg középállásban, nem marad meg felhajtva. Ahogy nézem, nem szedhető szét, gondolom marad a csere.
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #97415 üzenetére
Köszi, nézelődöm. Tegnap átlapoztam pár espace fórumot, és valóban espace 4 ph2-ben volt ugyanilyen technika (meg méd sokféle ezért is bonyolult).
Ezek általában francia fórumok, és 10-15 éves bejegyzések vannak, de valóban sokan vannak,akiknek működik, sajnos még a megoldásig nem jutottam el.A többieknek:
hogy miért ezzel szopok? Tudom van cdtár emulátor, van gyári helyre Android, de az túl kézenfekvő. Ha már itt adott a technika, akkor ezt szeretném megoldani, kis kihívás a mindennapokban.
Még valahol olyannal találkoztam, hogy ezeknél diaggal nem lehet bekapcsolni az aux-ot, mert a diag nem kommunikál az audióval, csak későbbi verziókkal.
Illetve találtam egy francia tagot, aki bő 15 éve ezzel foglalkozott, hogy direkt ilyeneknél végezte az aktiválást, de neki nincs publikus anyaga, személyesen végezte a beavatkozást.Tehát nem lehetetlen, de nehéz menet lesz. (Tegnap már megremegett a kezem, majdnem rendeltem egy komplett Android fejét)
-
vmk
tag
Valami ilyesmi lehet itt a probléma:
A Cabasse Tronic Auditorium fejegységen az AUX bemenet gyárilag le van tiltva, és nem jelenik meg a „SRC” (source) gombbal váltható források között (CD, rádió), ha nincs megfelelő eszköz elektronikusan „bejelentkezve” a rendszerbe. Ezért az AUX aktiválásához nem elég csak fizikailag bekötni a jelet – elektronikailag is szükséges „becsapni” a rendszert, hogy azt higgye, külső eszköz van csatlakoztatva.
Ezt nézted, hogy megkapja-e a +12V-ot a 13-as lábon?
"A Mini ISO csatlakozó 13-as lábán (CDC DETECT) megjelenik a 12V-os jel (általában a modulból jön).
Tehát ha a modul nem kap gyújtás pozitívot, nem „jelentkezik be” mint váltó." -
mycso
Topikgazda
válasz
MasterMark #97411 üzenetére
Ha ott rányomok az "Update list"-re a "jobb nyíllal" (ez a tovább/kiválasztás minden menüben), akkor csippan egyet, na itt kellene valaminek történnie, de csak csippan egyet és kilép a menüből.
Bal alul, az csak egy kijelzés, hogy a 6-os cd tár bemenet van kiválasztva és az 1-es cd megy.
Végignyomkodva a bemeteket, csak a cd és a rádió van.Lehet itt lenne valami gomb kombináció, amivel az update-n belül lehetne mókolni, de passz.
Hát nem gondoltam, hogy ez így megszivat.
-
MasterMark
titán
Az update list-en belül mi van?
A bekötés jó elvileg, azzal nincs gond, a kérdés hogy a rádióban hogy választod ki.
Bal alul a módok között nem lehet választani?
szerk.: Ha a rádióban nem tudsz aux-ot választani akkor bárhova kötheted nem lesz jó. Akkor csak a cd changer emulálás lesz jó.
-
mycso
Topikgazda
MasterMark és Sirus86:
A legnagyobb baj az, hogy a neten a saját fejemről semmit nem találok.
cabasse tronic auditorium a neve.
És eddig kétfélét láttam:
1, nincs aux (zöld csati) jellemzően lagunások, a sárga csatlakozóba fargnak bele zöld csatlakozót, meg lábkiosztással mókolnak, rövidre zárnak, hogy megjelenjen az aux
2, megane-sok, nekik olyan a technika, hogy a fej van elől, a cd tár meg a sallangok a csomagtartóba, na ők a cd tár csatlakozóját faragják és úgy lesz aux.Nekem, meg teljesen más.
A márka adott, viszont van zöldcsati bemenetem, van expert módom.Ilyen a fejegységem: [kép]
Ilyen hátul: [kép]
Ez az expert menü: [kép]
Ez a BT kütyü: [kép]
A telefon a kütyüvel összekapcsolódik (természetesen a kék csatiból adtam neki delejt), próbálja is használni a telefon, mert zene lejátszást és hanghívást a BT kütyün indítja, csak ugye nem szólal meg sehol.
Próbálkoztam mindenféle gomb kombinávióval, de eddig sikertelenül.
Tényleg az a legrosszabb, hogy mindenféle fejről találtam képeket, leírást, hogy hogyan kell, na erről ami nekem van, semmi infó.
(ha legalább egy lábkiosztást találtam volna már róla, az is sokat segítene, még az is lehet, hogy nem standar az aux bekötése...) -
mycso
Topikgazda
válasz
zsola400 #97395 üzenetére
Szia, na megjött a kütyü.
Bekötöttem, kap áramot, csatlakozik hozzá a telefonom.
A fejegységemen van aux in analóg bemenet (zöld csatlakozó), simán bedugtam.
Viszont az ég világon semmi nem történik.A fejen van expert gomb, oda belépve viszont semmilyen opció nincs az aux-al kapcsolatban, így csak az fm és a cd jelenik meg továbbra is a bemenetek között.
Amit valami laguna tákolás fórumon olvastam, hogy a sárga csati helyére rakják be, az szerintem nem opció, hiszen nekem van aux bemenet rajta.
Vajon hol a francban lehet az aux-ot aktiválni?
Diaggal ddt4 és renolink (mert ezek vannak) az összes létező menüt végignéztem, nem találok ilyen lehetőséget Lehet clip-ben meglenne, de az nincs.Az egész internetet elolvastam, konkrét típushoz semmit nem találok, valahogy csak lehet aktiválni az aux-ot, ha már van rajta...
-
Kornelius07
csendes tag
válasz
Kornelius07 #97301 üzenetére
Sziasztok.
Köszönöm mégegyszer a válaszokat.
Sajnos a szivattyú csere nem hozott megoldást, így szétbontottam az ablaktörlő kapcsolót. A hiba itt van, a színtelen mozgó "kocsi" nyaka el van gyengülve, ígynem mindig érintkezik.
-
Salex1
őstag
Sandero 2-höz vettünk bontóból egy új rádiót (nem MEDIA NAV, csak alap). Megvan a kódja is, viszont addig el sem jut a rendszer. Valamiért anyit ír csak, hogy upgrade kell. Mit jelenthet ez?
-
flash-
veterán
nem hagyott el senki a napokban Budán egy renault indítokulcsot? esetleg valamelyik renault topicban nem kereste valaki?
nagy méretben volt rajta a renault jel, (de a név nincs ráirva)
a renault jel nem egybefolyva volt hanem ilyen vonalakból. (ilyet se láttam előtte. ui: mint rájöttem ez az új renault logó) lehet utángyártott? -
zsola400
aktív tag
Megnéztem a tuner list rádión aux-on megy ez a bt kütyü. Az aux bemenetét lehet csak akkor tudod aktíválni ha már rádugtad a kütyüt és érzekeli a rádió a megfelelő bemenetén.
Majd nézd meg ha megjött a kütyü, hogy azok az érintkezők szabadok ahova bt. csatija menne, mert akkor csak a pineket kell beledugni a gyári csatiba. -
plömplöm
őstag
ingyen vihető jrfilters F 333102 légszűrő. nekem F3R728 lagunában volt. "18.290 Ft áfával"?
írj privát -
Nordik
őstag
M2 légzsák átvezető a kormányban mennyire nehéz otthon cserélni? Néztem videókat nem tűnik egy bonyolult feladatnak. Kell valamire extrán figyelni? 15ezer forint körül lehet rendelni.
-
tycon
tag
Énnekem első rugóm törött (Laguna II). Mindkettőt cseréltem. Én nem azért, mert úgy kell, azért, mert a másik is kb. annyiszor ment össze-szét. Tehát nem keverem a korosztályokat, öreget a fiatallal. Az másik honlapon van.
https://videa.hu/videok/jarmuvek/laguna-toronycsapagy-rugocsere-1-uaktRjfjcuJtkChF -
mycso
Topikgazda
válasz
Jimmy8 #97374 üzenetére
Ezt a febit vettem énis a megane-ba, mondjuk idő hiányában még nem került be, talán majd jövőhéten.
Meg egy zsák lom itt áll hozzá a pincébe (olajak, bakok, vezérlés, stb. ..)
Egyelőre az átgumizásig jutottam el.
Ja meg múlthéten a vezetőoldali ajtó beállításával szívtam 2. délutánt . -
diablo1984
veterán
Az a lényeg, hogy kettőt vegyél, balra és jobbra is egyet. Rugót is illik párba cserélni, hogy ne legyen az oldalak között eltérés.
-
rob210
Topikgazda
Kocsi hátulja megemel alábakol. 18as dugókulcs két csavar a lengéscsillapítóból kivesz.
Hosszú feszítővas hídba bedug és a cserélt oldal lefeszít. Rugó kivesz. Rugó vissza felfeszít csavar be.
Másikoldal, kész. Hátsó rugónál nem kell rugóösszehúzó.
1 óra alatt kényelmesen megvan. -
tiop
tag
Üdv.
Lenne két kérdésem a renaultosokhoz.Kis 3 cliómnak idén augusztusig vezérlés csere megérett.Kérdezném hogy mibe fáj egy ilyen művelet mostanában sima 2010 grandtur benya.1.2 55kw motorban.(Rob210 eltudod addig vállalni esetleg)?
A másik: ma kicseréltem a téli kerekeket nyárira,a bal hátsó rugómnak valamikor a téli szett felrakása és a mai nap között letört az alsó tányérja.
Mennyire bonyolult a csere? Rugó összeszorítóm az van.Estleg ha leírná valaki a folyamatot megköszönném.Vagy agysebész meló vigyem szerelőhöz?
Köszönöm előre is.
-
Szevam
senior tag
Félrement.
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
kisgyerek85 #96700 üzenetére
Futómű megoldódott, első lengőkarokat kellett cserélni.
A "morgó" hangra azt mondta, hogy ez betét lesz.
Akkor az ATE tárcsa Brembo betétekkel nem jó párost alkotnak. -
MasterMark
titán
válasz
Jimmy8 #97379 üzenetére
Nem jó, a sima G12 az szilikátos, a Type D az meg csak organikus inhibitoros. Azaz Volkswagenes jelölésben a G12+ felel meg. A sima G12 meg a G12++ az mindkettő szilikátos. (Meg a G11 meg a G13 meg a G12Evo is szilikátos. De továbbra se tudom miért mindig a VW szabvány a mérvadó, amikor nem konszernes autóról van szó.)
szerk.: Én olyan Febi-t raktam a twingoba az biztosan jó. A Mannol is jó lehet amit ajánlottak.
-
Jimmy8
senior tag
Visszaolvasva eltérő infókat (is) találtam, így a kérdés
:
Megane 2 1.6 16V benzin 2017 (faceliftes) K4M812-es motorba milyen fagyálló kell?
G12 vagy G12+ vagy Glaceol RX type D? A Glaceol RX type D az G12 vagy G12+-os?
Ez jó lehet? : [link]
Kiegyenlítő tartály rosszul néz ki, kicserél(tet)ném. Van ajánlott gyártymány? Pl ez jó lehet? [link] -
angyalpc2
aktív tag
Hengerfej síkolás, szelepszár szimering és kipufogó szelep csere után(meg a bekopás)... mennyi km után kell cserélni az olajat?
Ez olyan esetnek számít, mint mikor a vadi új kocsi, amiben 1000-2000 km után cserélni kell az az olajat? -
zsola400
aktív tag
válasz
rob210 #97370 üzenetére
A lagunan nem tudom milyen klima kompresszor van, de pl. 3 scenic 1.5dci szintén megált a kompresszor és itt a kompresszor szíjtárcsa három rögzítő szegecse elszakadt és a szíjtárcsa forgott tovább mintha mi sem történt volna. A tulaj annyit vett észre, hogy nem fúj már hideget a klíma. (ezen direkt hajtású kompresszor volt nem kuplungos)
-
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991 #97368 üzenetére
Ha a főtengely tárcsa gumidarabja bekerül a vezérléshez, elugrik egy fogat, szétveri a szelepeket.
Mivel megállt a motor úgy befogott a kompresszor így csak a 4es hengert ütötte meg, a többit már nem tudta elverni, de ha tovább forog ilyenkor van az, hogy az összes szelep kuka. -
rob210
Topikgazda
Na srácok.
Leírok nektek egy röpke kis történetet.
3as laguna 1.5dci.
Helyszíni felmérés (mert nem indult az autó) során vezérmű tengely főtengely szinkron hiánya (inkoherencia). Vakartam fejem sejtettem, hogy itt mán baj lesz. 🤣
Nagynyomású pumpa 36bart termelt indításkor, valamint iszonyatosan lassan forgott a motor.
Mondtam a tulajnak el kell hozni ez itt nem orvosolható.
Eltrélerezte a vasat. Innentől okkal nevezem vasnak!
Kiderült, hogy ezen már volt klímakompresszor cserélve.
Az is kiderült, hogy ismét megállt a klímakompresszor.
Az is kiderült, hogy a főtengely szíjtárcsa darabjai begyűrődtek a vezérléshez.
Az is kiderült, hogy 7 azaz igen 7 bar! a kompresszió a 4es hengerben.Motorcsere 😭😭😭
A tanulság most jön!
2 évvel ezelőtt a klímakompresszort valami ismerőse cserélte aki olcsón tudta beszerezni, meg fel is töltötte a rendszert olcsón.
Ez az olcsóság most igen drága lett.
A kompresszor a konzerváló anyaggal lett felszerelve és megtöltve a rendszer, nem pedig azt kifolyatva pag olajjal feltöltve átforgatva , azaz szakszerűen felszerelve.
Ennek köszönhetően a kompresszor folyamatosan forrósodott olyannyira, hogy kiolvadt a kuplung csapágya. Ennek köszönhetően összeszorult az egész és a terheléstől a főtengely szíjtárcsa gumiágya elnyíródott. A kirepülő darabok pedig tették a dolgukat.
Ennyit az olcsó klímajavításról, végül is sokat spórolt, jah NEM! -
Gombinyó
őstag
válasz
molnarpeter #97362 üzenetére
Ezután jött a hanyatlás.
-
Sirus86
aktív tag
válasz
norbert1998 #97360 üzenetére
Igen, 3-as Clioban is az van. De akkor is megdobbento
-
gergo5991
őstag
válasz
Sirus86 #97358 üzenetére
nem mondta / tudta megmondani a szerelő, az autó-villamos szerelő meg már nem volt ott, az külsős volt, ők hivták.
am több szervízbe is hívtam, mindenhol 2-3 hetet mondtak. Ezek meg kijöttek vontatóval este 7 kor, kinyitották a szerviz telephelyét letették a kocsit, 2. nap meg megcsinálták, szóval legalább gyorsan le lett tudva. -
Sirus86
aktív tag
-
gergo5991
őstag
helyzetjelentés:
a szervíz azt mondta minden kábelt átnéztek / lemértek és jó, erre ma jött az autó-villanyszerelő aztán kiderül hogy mégis a kábel volt a ludas..
Vontató meg 2 óra munkadíjat kiszámláztak, de legalább startert nem kellett cserélni.Nemtudom MO-on mennyire, de itt nagyon divat, hogy ami minden online allkatrész üzletben 100 euró, azt 250-300 ért hajlandóak csak berendelni.(ez csak példa) Csávó 350 eurót mondott eredeti renault starterre, személyesen meg elszólta magát, hogy 220 euró. Én már nem akartam kiguglizni mi az igazság, lényeg, hogy megy a kocsi.
-
Sirus86
aktív tag
Ezt muszály megmutatni, még van rá műszaki
Majd félmillió km 1.2 TCE motorban!
-
vzsryl
nagyúr
válasz
BigBlackDog #97347 üzenetére
Szivárog a víz valahol.
Holnap töltés reggel, figyelgetés, aztán ahogy tudom szereltetés.
-
gergo5991
őstag
válasz
MasterMark #97351 üzenetére
Jól érted igen, rá se forgat.
-
gergo5991
őstag
válasz
gergo5991 #97284 üzenetére
Helyzetjelentes.
elvittek a szervizbe vontatoval a kocsit. Startert kiszereltek es mukodik. Aksit csereltek, boosterral is probaltak startolni nem reagal semmire. Minden kabelt atneztek es jo, biztositekokat is relét is.holnapra hivtak a kocsihoz egy auto-villanyszerelot.
gyujtás van, lampa, venti, ablaktorlo minden muxik.
2. Kulcsal is probaltam inditani a kocsit hátha, de semmi.lehet valaki megpiszkálta a parkolóban vagy mi?
ha jo minden kabel stb relé és biztositek is miert nem reagal a starter? 😭😭😭😭
valaki valami tipp?
-
vzsryl
nagyúr
Van valami rendellenesség a drágámmal (L3 M4R).
Olajcsere volt nagy pénteken. Minden szűrő (+ új leeresztő csavar is), meg Elf SXR 900 5W30.
Azóta hidegindításoknál általában magas az alapjárat (1000), és remeg az autó, de nem durván. Már kezdtem motortartóbakra gyanakodni, de most este, munkából elindulva valami nagyon ijesztő dolog történt. Elég durva füst volt a kocsi mögött, ami gázadásra hatványozottan nőtt. Mentem kb 50-100 métert asszem hármasban, de lehet kettes volt, aztán nyomott egy brutál nagy fehér felhőt, és elmúlt a füstölés.
Plusz adalék, hogy tegnap és ma este is, amikor a kb 25-30 km-es autózás után leállítottam, akkor még percekig ment a hűtő ventilátor. Ilyet annak idején a CRTDI Superbem nyomott, mert az idiótája mindig akkor akart regenerálni, amikor megálltam vele. Ezt elfogadnám a Lagunától is, ha nem egy kib***ott szívócső befecsis, szögegyszerű benzines motor lenne benne.
Mi történik a verdámmal? 2 éve és 40k km óta van meg, de eddig ilyeneket nem produkált.
Túltoltam az olajat? Rossz a szűrő? -
mycso
Topikgazda
#97337zsola400:
szia, köszi, jöhet minden plusz infó, kép (nekem is CC-be menne)#97339dugo_ és #97340MasterMark:
köszi, közben megrendeltem egy "másik helyről", ahol 1.700ft volt most akcióban ez az egész csomag.
Ha megjön, akkor sakkozok valamit vele.
Az én fejemen elvileg van : kék, zöld, sárga csatlakozó hely, viszont nincs aktivált AUX bemenet és nemis lehet aktiválni, mert nem jelenik meg az expert menüben.Valami technikát láttam rá, hogy a zöld csatiban rövidre kell zárni 2 lábat, meg elvileg diaggal is bekapcsolható, majd meglátjuk.
#97341Sirus86:
szerencsére árben nemvolt vészes, illetve talán orosz laguna2 fórumon láttam valami olyan technikát, hogy a zöld csatit megfaragva a sárgába dugta és úgy működött. -
MasterMark
titán
Itt nézd meg: [link]
Innen vettem a twingo gyári fejegységéhez is ilyen Wefa cd tár emulátort, meg a subarumhoz is. Mindkettő nagyon jól működik, a gyári kormánykapcsolóval lehet BT-n keresztül számot váltani.
szerk.: Egyszerre szerintem nem fog menni két cd tár, vagy ez, vagy az sajnos. Elméletben megoldható lenne, hogy mondjuk a BT az egyes cd-re legyen mappelve, a többi pedig a normális módon működjön, de ezzel szerintem nem foglalkoztak így.
-
dugo_
veterán
Nem értek hozzá, de én pont a te (ti) korábbi hsz-eitek (#1 #2 #3) alapján vettem az ebayes CD-tárt emuláló bluetooth modult az M2-be, ami a kék C3-as CD-tár csatira megy, de neked az elvileg akkor foglalt. A zöld C2 AUX nekem nincs a gyári kazettás tuner listes rádió, az csak az update listes rádiókon lenne (?).
Az ukránoknál kihozza ezt a Carnimathoz, amit a C1 CCU csatira kell kötni:
https://prom.ua/ua/p2115414775-bluetooth-modul-dlya.html
https://nico.net.ua/ua/p2115414775-bluetooth-modul-dlya.html
Ez lenne jó neked, nem? -
-
angyalpc2
aktív tag
Kinéztem magamnak egy használt Clio5-t felszereltség elég jó, legritkább szín, motor is, kb az egyetlen az országban. Szerintem drága is. ráadásul új gumi is kell rá. Még dísztrárcsa sincs..mintha valami fapad lenne.(vagy összetörték a felnit) De még így is megvenném, mert kevés a km.
De sajnos úgy tűnik koccanva van.
És nem 1-2-3 millió, hogy na jó van elnézem.Az első lökösön a bal oldali lámpa alatt kis hajszálrepedés.
A jobb oldali lámpa alatt a takarásban furcsa, mintha festék, mintha hajszál repedés lenne. De ez még nem lenne nagy hiba...bár 6 éves a kocsi.A bal oldalon az ajtó és az elülső idom közt az ívben eltérés van. Egy kis lépcső van az ívben vonalban. A jobb oldalon nincs ilyen. Máshol úgy nem láttam vonal eltérés, vagy hibát. körbe nem mértem. De elől nem tűnik hibásnak semmi egyébként..így belegondolva még kavics nyom sem volt a hűtőben.
Jól érzem hogy engedjem el? Vagy ez gyártási és használódási hiba?
Kopogtattam az első lököst.. ez a Clio 5-nél már fémből van? vagy műanyag?Ugyan itt Clio4 az is egy ritka széria és szín. hátulja törve.. szarul helyre állítva, szemmel is láthatóan elállt. Elég nagy csalódás volt
-
mycso
Topikgazda
Sziasztok, megane 2 korú autónál, van-e valakinek tapasztalata, gyári fej + utólagos BT modul összeházasításával kapcsolatban?
Igazából annó 15 éve foglalkoztam ilyennel, megane 2 update/tuner list aux bemenet, de akkor még nem BT, csak sima vonalszintű.
Leírások alapján ez is pofonegyszerű, csak hátha lenne valakinek tapasztalata.Ja, és hogy bonyolítsam, nem "mezei" gyári fejhez menne, hanem Cabasse carminat auditorium tronic-hoz. Na, ehhez nemsok mindent találtam 1-2 orosz fórumot leszámítva. Az erősítő bekötése is egy élmény volt, mert sehol nincsen hozzá a világon rendes lábkiosztás, így volt egy kis sakkozás.
Az is érdekelne, ha valakinek van ilyen nemű tapasztalata, hogy a most gyárilag kapcsolódó CD tárat felkell adnom, vagy mellette tud működni ez a BT (AUX) ketyere?Vagy jó 10 éve nem hallgattam CD lemezt, most rákellett jönnöm, hogy iszonyat jó minőségben szól.
-
rob210
Topikgazda
válasz
norbert1998 #97332 üzenetére
Pedig nagyon egyszerű.
Amit "ti" emelési pontként használtok az a bekötési pont.
A bekötési pontnál a csavar egy szilenten megy keresztül.
Az a szilent nem az fél autó súlyának elviselésére van kitalálva.
Ilyenkor el tud mozdulni a geometria valamelyik irányba.
Onnantól meg megy a fejvakarás miért kúszik az autó, miért fogy a gumi. De ha minden emelés után van futómű állítás akkor jó. -
norbert1998
nagyúr
válasz
rob210 #97328 üzenetére
Pedig én is a lengőkar bekötési pontnál szoktam emelni. Egyzserű az oka: A kupé RS futóművel olyan alacsony, hogy nem fér alá a BIG RED pogácsával az emelési pontnak. Viszont az emelő vagy sima betonon vagy gördülést segítő 4-es acéllemezen van. Úgy gondolom, hogy ha már ott folyamatosan kapja a pofonokat az autó út közben akár 200+ kmh-val úgy, hogy 20 évesen sem szakadhat ki a kerék, akkor egy emelést el kell viseljen.
Ennek ellenére az érvelésedet szívesen venném, én is belátom, hogy az emelési pont arra való, hogy ott emelj.
-
kcsa
veterán
válasz
tothjozsi96 #97307 üzenetére
Száz szónak is egy a vége, első lépésként egy gumipogácsával kellene megpróbálni. (random találat)
-
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark #97322 üzenetére
Ha egy autó gyári emelési pontja nem bírja ki az emelést azaz nem látja el a feladatát akkor az nem autó!
Legyen akár mennyi éves.
Az 1997es első meganeom a mai napig emelhető a küszöbnél.Nem tudom elmondani hány rosszul emelt autót láttam már. Ha minden képpen máshol kell emelni. Akkor hossznyúlvány.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter #96639 üzenetére
Scenic II JM02 1.5 dci 101 LE K9K 728, megérkezett az intercooler cső/turbó cső végébe való tömítés: Thermotec DCR283TT (alternatíva: Impergom 230077, gyári Renault cikkszámok: 8200276297 - ez a cső van a Scenic-ben, 8200306925). KTT webshopban elérhető méretek alapján próbáltam beazonosítani, szerintem az O-gyűrű mérete: 43,82x5,33 mm. Kézzel méregetve, felelősséget nem vállalok
Viton(=FPM=FKM) anyagút érdemes beszerezni, az tartósabb, tovább bírja az NBR-nél. A méret alapján egy Renault/Claas mezogazdasagi gép cikkszámot találtam még: 7700028319, de ezt nem tudom, milyen anyagú. Az említett DCR283TT perpill beépítésre vár
-
MasterMark
titán
válasz
tothjozsi96 #97323 üzenetére
Túl egyenletlen, egy kavicsban is megakad. Ennél sokkal beljebb kéne tenni az emelőt alapesetben, ahogy a képen van az túl kint van, így a széléről lefordulhat emelés közben.
-
tycon
tag
Most voltam először az Avensis alatt. Alsó motor takarólemez nézegetés, olaj le és szűrőcsere. Krokodilemelővel, kis dombbal, homok, füvön. A krokodil alá 3-as vaslemez.
Ha alá kell dugni a fejemet, vagy magamat, akkor egyértelműen bakra engedve, biztosításnak. Kiderítettem, egy csavar egy ajtócskának a szűrő alatt. Az olajcsavarnál meg van egy luk a hozzáféréshez. A Lagunánál 8 csavar. De az egyben és rendesen takar. -
t.imi
addikt
válasz
tothjozsi96 #97323 üzenetére
Emelő és emelési pont közé én [ilyet] szoktam rakni, ezt is elvágja az emelő feje, ellenben kva jól felveszi a két pont formáját. Nálam nagyon durvana beton felülete.
Ha emelsz, az emelő függőlegesen mozog, míg az autó kör ívet ír le. Ha nem tud utánamenni az emelő lecsúszhat + ezeknek a tescós emelőknek van vagy 3cm kereke. Nem teljesen sík a beton esetén, nem fog gurulni. -
tothjozsi96
addikt
válasz
MasterMark #97320 üzenetére
Betonon van az összes kerék a képen is. Mi a gond a betonnal?
-
MasterMark
titán
válasz
rob210 #97311 üzenetére
Régi autóknál ez teljesen jogos. Ha elkezded a küszöbnél emelni egy 30 éves szétrohadt autót, akkor garantáltan a küszöb tetején fog kijönni az emelő.
A futómű elemek az egyik legerősebb részei az autónak. Az első lengőkarok bekötési pontjai sokkal stabilabbak emelés szempontjából, mint a küszöb. Persze ahhoz kell némi tapasztalat azért, hogy olyan helyen emelje az ember ahol nem okoz kárt, és nem fog lecsúszni róla az autó.
A bölcsőnél is lehet emelgetni, az is jóval erősebb mint a kasztni.
-
MasterMark
titán
válasz
tothjozsi96 #97307 üzenetére
Az ilyen fajta emelőknek az a lényege, hogy ahogy emeled begördül az autó alá. Ha ilyen homokban meg betonon emelsz, akkor meg tud akadni a kereke, és le fog róla csúszni az autó amivel a küszöbre nagyon szép sérüléseket tudsz csinálni.
Mi rongyot vagy kesztyűt szoktunk húzni rá, hogy ne sértse fel a fényezést, de az oda való gumipogácsa a legjobb.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
roli1979 #97316 üzenetére
Nem sértésnek szántam, de ha nem vagyunk biztosak valamiben, akkor ne javasoljuk másnak, legfőképpen ne egy szakmai fórumon.
Akkor sem, ha "láttuk valahol".
(Le lett írva, mi az alapvető különbség)
Ez nem az én véleményem, full laikusként is eszembe jutott, mikor hasonló gondom volt itthon: A totálkárosra tört autómat se emeltem máshol, pedig annak már tényleg majdnem mindegy volt. -
roli1979
csendes tag
válasz
rob210 #97311 üzenetére
Igazad van, hogy ott kell megemelni... De nem egyszer láttam autószerelőt, hogy krokodil emelővel nem az emelési ponton emelte. Semmi baja nem lett. De Te biztosan jobban értesz hozzá, mert ezzel foglalkozol. Én is csesztem szét ( szerencsére az asszony autóján) emelési pontot ilyen emelővel.
-
rob210
Topikgazda
válasz
tothjozsi96 #97307 üzenetére
Három észrevétel, az egyik, soha nem emelünk úgy autót, hogy a fényezett felület direktben érintkezik fémmel.
Az emelő pogácsa erre van kitalálva.A másik az emelési pont belső éle a hidraulikus emelő középvonalánál legyen.
Az utolsó pedig az, hogy sose emelünk 90° ban a kocsi mellől, azaz minél kisebb szöget zárjon be az emelő és a kocsi oldala.
-
roli1979
csendes tag
válasz
tothjozsi96 #97309 üzenetére
Keress más emelési pontot. Híd, lengőkar..
-
roli1979
csendes tag
válasz
tothjozsi96 #97307 üzenetére
Ne nagyon emelgesd az emelőpontnàl vele. Elhajlogatja az emelőpontot. Főleg, ha egyenetlen talajon nem tud az emelő utánna gurulni.
-
tothjozsi96
addikt
Sziasztok!
Teljesen zöldfülű vagyok, nézzétek el nekem. Autóemelésben kérdeznék. 3-as Renault Megane, vannak az emelési pontok. Vettem egy olajos emelőt, és hát én azt hittem ezeknek a feje mozog, de nem, végig vízszintesen áll. Szóval ez így mennyire van rendben? Kicsit ijesztő élőben hogy azért nem fekszik fel teljes felületén. [kép]
-
zsola400
aktív tag
válasz
Kornelius07 #97301 üzenetére
Első körben a szivattyút nézzétek meg, de a Clio 3 típushibája pont az ablaktörlő kapcsoló kontaktos/beégnek az érintkezők.
-
kcsa
veterán
válasz
Kornelius07 #97301 üzenetére
A konkrét típust nem ismerem, de a hibajelenség alapján arra gondolok, hogy ez az egymotoros-kétfelé forgó változat lesz. Szivattyú csere lesz a megoldás.
-
Kornelius07
csendes tag
Sziasztok!
Ismerősöm Clio 3-asa (2007, 1.2 16V) szélvédőmosója viccesen működik.
Az ablaktörlő kart meghúzva nem megy a mosó szivattyú, hangja sincs. A hátsó ablaktörlő és mosó rendben dolgozik, viszont ennek használata után már az első szélvédőmosó is rendesen működik.
Merre induljunk a hiba keresésére?
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- DOOM - The Dark Ages
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Linux kezdőknek
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Eredeti játékok OFF topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Aorus Elite B550M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX3060 12GB Asus TUF GT301 600W
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest