Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- MasterDeeJay: i7 4980HQ asztali gépben (vs i7 4770)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ldave: New Game Blitz - 2025
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tycon
tag
válasz
rob210
#99216
üzenetére
Nekem egy szovjet (mivel olyan régi azért nem hívom ororsznak) ZIL szerszámkészletben van egy négyszögkulcs, pipa. Azt használom. Meg csináltam egy M12 10.9-es csavarból egy dugót, amit a LUX készlettel használok. A belül gumis rézalátétet meg ha nem tudom újjal pótolni, akkor teflon szalag megy a nyakára. Szörnyű kontárság, más ne csinálja! Mikor szervízvezető voltam a miniszteri kocsiknál, nem írtam elő.
-
rob210
Topikgazda
Na hát akkor hölgyek, urak, gyerekek, meg úgy a földlakóknak jelzem.
Kellemes Ünnepeket Kívánok, pár nap múlva jelentkezem.
Addig se rosszalkodni.
-
Alusky
senior tag
válasz
forceberg
#99212
üzenetére
De. Én mondjuk a gumisat szoktam venni amit Robi nem szeret, mert néha csepegett.
Csavart csak akkor, ha látom, hogy belül szétbarmolták ajtókilinccsel, mert utána már a gyári kulcs is elforoghat benne, mivel sokan szeretik rátépni még a szerelők is, mert nehogy csepegjen. -
tycon
tag
válasz
rob210
#99213
üzenetére
Érdekes. Nekem még van olyan Lada csavarom, amiben benne van egy mágnes, és nem alátétes, hanem kúpos, és rendes belső kulcsnyílású. Annak megfelelő anyagból. És nem cseréltem soha, és nincs tömítés, és nem az a hülye 4 szög. Ott kellett volna megállni a mérnöki fejlesztésben. Soha nem eresztett, kicsavarható, becsavarható. Jó, láttam már sebváltót belülről, amibe be volt rakva eleve egy mágnes lap. De az csak gyűjti a vasat, de soha nem cserélhető, takarítható, csak az asztalon kiszerelt állapotban.
-
Bazsesz
őstag
válasz
rob210
#99206
üzenetére
Szia!
No offense, de szigorúan. Leeresztő csavarról beszélünk. Már nem én szevizelem az autókat, hanem szerelőm van. Nálam elvárás, hogy minden egyes olajcserénél cserélje a csavart (tömítéssel együtt). Csavarban első osztályú az AZ-s cucc (egy fém csavarról beszélgetün, ráadásul adják hozzá a tömítés készletet, aki soha semmikor nem cserél). Egy kezemen meg tudom számolni, hogy ki cserél akár tömítést, vagy csavart olajcserénél (és nem félek levágni pár ujjam).
Minden egyes olajcserénél megkapom a maradékot az olajból (az egyiknél 0,5 litert, a másiknál 0,2 litert az 5 literesből, meg a csavart).
Kizárólag Elf 5w30 olaj megy, gyári Renault olajszűrővel (igen, tízezer az a szűrő darabja, és szigorúan tízezrenként cserélem). Egyik céges, másik saját, de mindkettő az én nevemen fut.
Minden másban csakis gyári, vagy jobb. Munkaeszközök, nincs kiesés velük, ez az elvárás.
Balázs

UI: nem lengéscsillapítóról beszélgettünk, meg nem másról, csak a leeresztő csavarról

-
rob210
Topikgazda
válasz
Alusky
#99207
üzenetére
Vagy amire egyáltalán nem gondolsz, maga a generátor csapágya. ne adj isten a szervószivatyú maga.
Azért a szíjtárcsák, nem nagyon szoktak elkopni.
A szíj meg nem nagyon szokott megcsúszni.
Azért ahhoz, hogy egy 5-6-7 pks szíj megcsússzon, ahhoz nagyon rossznak kell lennie a feszítőnek, vagy iszonyat kopottnak kell, hogy legyen a tárcsa. -
Alusky
senior tag
válasz
rob210
#99204
üzenetére
Fentről jön a hang a generátor szíjtárcsáról.
Viszont a kormánykitekerésnél másabb a nyikorgó hang. Lehet, hogy olyankor a főtengely gumiágyas tárcsa forog el. A szervószivattyú kereke nagy, nagy a felület amire a szíj odatapad, így az nem hiszem elcsúszna. Inkább a főtengely tárcsa lesz, majd megkrétázom elfordul-e. A generátornak meg pici a felülete, az ott könnyebben megcsúszik szíj formájában.
Vagy gondolod a szabadonfutós része nyikorogna a generátornak? Ez eszembe se jutott eddig. Hmmm. Logikus pedig. -
rob210
Topikgazda
válasz
Bazsesz
#99205
üzenetére
Te szent sz@r!
Az-s olajleeresztő nincs 1000.-
Még, jó, hogy az az ipari hulladék nem kerül 2szeres árába a minőséginek.
Ezt nekem nem adja el senki, hogy az AZ ami bármely szerelőt megkérdezve, menekül előle. ELSŐ OSZTÁLYÚ
AZ lengéscsillapító beszerelés után 50 zaz 50métert nem bírt ki, ennyit az első osztályú alkatrészről. (tulaj nem volt boldog, de ő hozta) -
Bazsesz
őstag
válasz
albiosz
#99181
üzenetére
Szia!
Én szigorúan 10e-ként cserélek olaj-olajszűrő-légszűrő-pollenszűrő-gázolajszűrőt-olajleeresztő csavar, valamint 50e-ként váltóolaj + csavar. A szerelőmmel is egyeztetve van (többet bont 1.5 dci Renault, mint hogy alsógatyát vegyek, adok a szavára). Két 1.5 dci-m van (Megane 2 2008, Dokker 2013).
2,4 liter váltóolaj kell bele (tehát 3 litert kell megvenni), 25000 megállítja az anyagköltséget. Unixnál az AZ-s olajleeresztő első osztályú, nincs 1000 forint.Balázs
-
Bass
addikt
válasz
diablo1984
#99201
üzenetére
Minden szavad ,mint ha én írtam volna. Sajnos a pofátlanságtól rosszul vagyok,de ez van meg kell csináltatni.Tavasszal eladó lesz a GT és szerintem érzi ezért megmakacsolta magát legalább lesz benne ajándék kuplung szett
-
Alusky
senior tag
Nyikorog a szíjam megint, hiába cseréltem. Generátornál nyikorog, de ha kitekerem a kormányt akkor is nyekken egy picit. Szarrá lehet már minden szíjtárcsa kopva 400k Km-rel gondolom.
Hát most semmi kedvem szerelni, úgyhogy marad így.
-
diablo1984
veterán
Az a baj, hogy ha veszel kuplungszettet, akkor azt 10ből 9,8 szerelő nem építi be. El van kurvulva a világ, már jópár éve rákaptam a szerelők is hogy alkatrészen is keresnek, a munkadíj nem elég. És jönnek azzal a dumával, hogy hozott cuccra garit nem vállal(ami jogos), utána az ő általa beszerelt ő általa szerzett 6ezret futott vízpumpa engedi a vizet és 32ezerért cseréli "gariban", mert nem ő gyártja az alkatrészt, nem tehet róla, vagy a vezérműlánc csere után 8e km-el már csörög a lánc mint előtte és 45ezerért cseréli a láncfeszítőt (gariban) súlyos anyázások közepette, hogy az összes opel szar.
Vagy a másik kicseréli a renault vezérlését kompletten, de hülye hozzá, elkéri a nagy lóvét és a megbeszélt szelepfedél tömítés pasztázása helyett a felhívásomra 2.körben egy tenyérnyi ajtót pasztáz meg, mondva, ha ő a gyárit megbontja, az sosem lesz jó, ereszteni fog mindig, felmarja a nagy lét, a minden új cuccban zörög az okoskerék, mert nem tud reteszelni az elrakott vezérlés miatt és én vagyok a pöcs, hogy reklamálok.... és természetesen végül a Renault márkaszervíz rakta helyre a dolgokat, az egyszerű vezérléscsere fél év szívás után 2 nekifutás és megannyi könyörgés után 400e+ban áll meg és örömbódottá, hogy megy a vas és nem zörög, de legalább a szelepfedélnél már mindenfelé fossa az olajat, így megint szét kell majd borítani az egészet.
-
tycon
tag
Úgy látom, a jogász nem tud mást, elviszi a szakszervízbe. Kevés olyan ember van, vagy lehetősége sincs a 4. emeletről kuplunkcserére. Ha csinálós valaki, és van affinitása a szereléshez, és van helye, olcsóbb neki megvenni egy villás kétoldalú emelőt, vagy kiásni egy aknát, mert az neki utána megmarad. Ha meg elviszi a szervízbe, akkor is megveszi az emelőt, megvetetik vele.
Ma már olyan ez a javítás mint az Epstein ügy, a nő árában benne van, hogy életfogytig veled lesz azért a pénzért. Tulajdonképpen az autó közeledik a Kodak fényképezőgéphez, 24 képkocka, utána vegyél másikat. El kell kezdeni a lendkerekes autókat. -
Dyno
veterán
válasz
gabor9991
#99193
üzenetére
Én meg úgy jártam, hogy Ausztriába esett szét a kuplungom, 363e km-nél még a gyáró volt(m3 1.5dci 110), pontosan 1698€-t fizettem kettőstömegű nélkül, arra azt mondta a szerelő hogy még jó, meg hogy az még lett volna 600€, ez egy Renault márkaszervíz, ez két kilométerre volt a szállásunkról szerencsére ott állt meg, és az aszisztansz ide vitte.
Na de a lényeg a 1698€-ból a munkdadíj volt közel 1300€, kb 150€/óra a munkadíjjuk.A másik autóval voltam márkaszervízbe (itthon)még garis, ott is 30ezer körül van a munkadíj, meg mondjuk ott még jönnek mellé olyan nyalánkságok, hogy olajszűrő 15ezer, de ha én külön megveszem ugyan azt a cikkszámos gyári olajszűrőt mindenféle kedvezmény nélkül akkor 9ezer....szóval a gond itt van, hogy nem csak a munkadíj kegyetlen drága, hanem az, hogy az alkatrészek ilyen 1,5-es szorzóval kapod meg.
-
gabor9991
addikt
700ezer egy kuplungra ja

Meg van itt már bolondulva mindenki akinek van egy csavarhúzója.
Megkérdezed a kovácsnál a bosch szervizt, szerintem nem csinálják ennyire drágán és a kovácsautós áron számolják az alkatrészt.
De nem tudom mi most a reálitás, mennyi lehet egy kuplung le-fel? 3-4 óra?Williams mobilkuplung szerviz angliában nagyjából 2-3 óra alatt cseréli az átlag kuplungot az utcán a kocsi alatt fetrengve akkor egy felszerelt műhelyben emelővel se lehet több, ezt szorozzuk fel egy ma szerintem reális 15-20ezres óradíjjal és kijöhet az eredmény ha minden bevitt adat stimmelt
szerk:
itt nálm vidéken eddig nem voltak így megvadulva szerelők de őket is megcsapta a pénz szaga, egy offos nagyon egyszerű vezérműszíjcserére meg két komplett féltengely cseréjére bemondott 120ezres munkadíjat ami maximum 4 órás munka.
Nem volt kedvem összeretkezni magam de ennyiért azt mondtam hogy any@d csáját, inkább megcsináltam magamnak. -
molnarpeter
nagyúr
Leszedve meglátszik, mennyire kopott a tárcsa, LuK lendkerék esetén RepXpertben benne vannak a holtjáték adatok ami szerint be lehet vizsgálni. Ismerősnek 500e km körül bírt a gyári lendkerék Toyotában ha minden igaz, közben 2 tárcsa elkopott rajta és még utána pár olajcseréig húzta a 3. tárcsával, szóval nagyon használat függő.
-
Bass
addikt
válasz
diablo1984
#99188
üzenetére
Értem ,nem tudtam h ilyenkor minden is olajos lesz bent ,nem volt még ilyen hibás kocsim de akkor komplett cseréltetem.
Köszönöm -
gabor9991
addikt
Szerintem ennyi futás után igen, cseréltesd ha már le van szedve a váltó.
Csak ne ott ahol ez 500-ba kerül.
Jövök megint a netes árakkal, 250 a komplett kuplung lendkerékkel+legyen 50 a többi segéfanyag+váltóolaj, nem gondolnám hogy annyit ki kellene fizetni erre a cserére munkadíjként mint amennyit egy nőgyógyász kér egy császáros szülésért
-
diablo1984
veterán
220ezer van a kuplungban, nem?ráadásul most belehugyozta az olajat a kinyomó csapágy, az által minden is elázik. Mosogatni persze lehet, meg kopott tárcsát, szerkezetet bennthagyni és 150ezerért leszedni és felrakni a váltót és elpucolni a cuccokat, utána fél év múlva előről kezdeni(mert megcsúszik) és 500ezerért mindent is cserélni. Te pénzed, te döntöd el.
-
Bass
addikt
Sziasztok úgy néz ki h a kinyomó csapágy engedi az olajat és cserére szorul,a szerelő komplett kuplungot javasol mert 220e km van a kocsiban (2015-s m3 2.0 dci) a komplett csere 500e ft.Nem éreztem rossznak a kuplungot tényleg érdemes komplett?
Köszönöm -
dik
őstag
-
dik
őstag
válasz
rob210
#99175
üzenetére
És akkor mondjuk ha 2,8l ír elő a gyártó olaj mennyiségre, de inkább többet kellene bele tenni mondjuk 3l, de az oldalán (már amelyiknek persze van felöntő) örül az ember ha 2,7l bele megy mert a többivel elsokalja és kifolyik. Mert tán annak kellene lenni a szintjelzőnek is józan parszti ésszel. De akkor miként öntjük bele a mennyiséget. Próbáltuk felemelni az autó oldalra, de az nem az igazi megoldás. Akkor a szuszogónál felönteni az meg olyan jó bontásos eset, az annyira nem kellemes. Akkor miként otthon, hogy "egyszerű" és jó megoldás is legyen?
-
kisninja
őstag
válasz
rob210
#99167
üzenetére
Köszönöm az infót sajnos zárva maradt a kártyaolvasó első pöcke törött/volt.
Próbálkoztam akárhogy az a nyomorult zár nem adta meg magát. Szerencsére műanyag valeo volt kitörtem a két pöcköt, hogy hozzáférjek a fogaskerekekhez majd szétesett az egész. Kiszedtem belőle az oda nem kellő részeket majd összeraktam felszorítottam egy eldugott helyre és kész. Közben megjavítottam a kártyaolvasót is végre gombnyomásra indul. Kacérkodtam, hogy berakom a tempomatot is de egyenlőre ennyi is elég. A kocsi kész tökéletes.
(Még mindig imádom a lagunámat
) -
hz0917
tag
Sziasztok!
2023-s clio5 1.0 TCe 6-s kéziváltó, Milyen gyári előírás szerinti olaj kell bele? -
diablo1984
veterán
válasz
norbert1998
#99169
üzenetére
Legutóbb mikor néztem asszem 48%volt a megmagasabb kedvezmény, 55%ról nem tudok, feltűnt volna. Akkukra még annyi sincs, ha jól rémlik.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Kronos3000
#99168
üzenetére
Legnagyobb partnereknek 55% kedvezményeket adnak, szóval van ott bőven haszon.
-
Kronos3000
senior tag
válasz
norbert1998
#99165
üzenetére
Kíváncsiságból megnéztem egy akkut, ami van a Zsu-nál, és a Bárdinál is, Zsu:(EXIDE EA530)-30 530 Ft, Bárdi: 41.989. Hogyha leveszem a mondjuk tisztes hasznot, akkor a beszerzési ár 20e körül lehet, akkor a Bárdi 100% haszonnal adja, az az 50% még kevés is.
-
rob210
Topikgazda
válasz
kisninja
#99164
üzenetére
Nincs jó hírem:
KI- ÉS BESZERELÉS Húzza meg a csavart 0,8 daNm nyomatékkal. 18541S FIGYELEM: Az oszlopzárat egy fordított menetű (balmenetes) csavar rögzíti. Továbbá csak akkor lehet eltávolítani, ha előzőleg ki volt oldva.
Csak lefúrni tudod.
Ilyenkor én azt szoktam megpróbálni, hogy a csavart meghúzom, van, hogy lelazul és megszorul. Aztán beteszem a kártyát teljesen, majd kicsit kijebb húzom. (a kártya olvasó két állású ugyebár) Amikor még érzékeli a kártyát, akkor leveszem az aksit, meg visszarakom, 4-5 perc elteltével. egész jó aránnyal ilyenkor még kinyit. Aztán kiveszem azt a szart, és nyitott állapotban rögzítve visszarakom, de, úgy, hogy már ne tudjon soha többé bezárni. Vagy valóban helyettesíted egy emulátorral. -
rob210
Topikgazda
válasz
norbert1998
#99165
üzenetére
Nem mindenki van arckönyvön fent

Ezt meg érdemes megosztani mindenkivel.
De azért bánom, hogy egy ilyen akcióról lemaradtam.
-
kisninja
őstag
Sziasztok a kocsimat meglepte a karácsony szeretete.
A kormányzár beszart csak kattog 3x, ugye a kocsi így nem indítható.
A zár zárt állapotban van ezáltal még kiszedni se tudom. Szerencse, hogy szar ezáltal forgatható a kormány.
Van valakinek valami ötlete merrefelé induljak ? Ha jól láttam van kínai emulátor azt működhet ? (de úgy se mostanában érkezne meg)
Van rá mód hogy kiszedjem így a zárat ? Valakinek ötlet mitévő legyek ?
Renault Laguna 2 2.0 16v 2007 kombi -
rob210
Topikgazda
🤣🤣🤣
Ezt a remek Bárdis ajánlatot ma kaptam!
🤣🤣🤣
-
roli1979
csendes tag
válasz
molnarpeter
#99149
üzenetére
Laguna 3-nál megnéztem, járó motornál lassan, de erősen nyomva lemegy itt is trepniig. Eddig fel sem tűnt ennél.
-
rob210
Topikgazda
válasz
ahenobarbus
#99156
üzenetére
Szelephézagot kell állítani.
Sejtésem szerint sose volt.
-
ahenobarbus
tag
üdv,
Új vagyok a rönós világban, költségcsökkentés miatt vettem egy 2004-es benzines kettes Cliot, 1.2, tizenhat szelep, utólagos LPG-vel szerelt.
Van apróbb pár hibája, elkezdtem kigyomlálgatni, ebben kérek segítséget.
Első probléma, néha három hengerezik, és a hibatárolóba P0303, Cylinder 3 misfire detected kerül. Gyertyákat és gyertyakábeleket cseréltem a kettes és hármas henger között, de a hibakód maradt, hogy a hármas hengerre vonatkozóan. LPG-vel és benzinnel is előjön.
Kérdésem, ha gyertya vagy kábel hiba lett volna, akkor a kettes hengerre kellene hibakódot dobjon igaz?
Másrészt a gyújtásmodulon kívül okozhatja más a hibát?
Előre is köszönöm az segítséget.
uff, ocs. -
t.imi
addikt
válasz
Alusky
#99153
üzenetére
.....És ez rohadt gáz, hogy a szak/márkaszerviz akinek elvileg ismernie kéne az autó mélylélektanát nem tudja mi miért történik a motorban....
Vagy 5 éve X fordulatszám fölött fütyült a turbó csövem. Márkaszerviz, diag, hiba nincs, de ha zavar, ki tudják cserélni a komplett csövet 95 + mdíjért. Külön nincs alkatrész.....
Nem írom le a nevét
, itteni egyik mod megnézte - 10 perc - elővett dobozból egy alsó "O" gyűrűt, kicserélte -20 perc - haladjunk.
Gyűrű 1800ft, javadalmazás ló@.
Amíg a fiatal, nulla továbbképzéssel ellátott, már ültem 3 féle rönóban emberek dolgoznak a márkaszervizekben, nem is lesz változás. -
Alusky
senior tag
Tegnap megint találkoztam a legelső Meganommal a Tesconál. Nem volt ott senki most meg tudtam nézni közelebb. Hát jól le van lakva, a felső féklámpát duct tape tartja a helyén, de azt is olyan rondán tapasztották oda, hogy borzasztó, a hátsóajtó nyitóját facsavarokkal verték bele a kaszniba, még az én téligumijaim vannak rajta tehát már 8 évesek, le is van kopva és a jobb első keréken visszafele áll a V mintás gumi.
Akkor valamelyik másik is, mert felcserélve tették fel. Belül se sokkal szebb.Igazából nem sajnálom, mármint jó állapotú autó volt szóval kicsit igen. Úgy is, hogy én használni szoktam az autókat nem ápolgatni, szóval nálam se csillognak, de még így is szebbek az autóim ennél amivé ez lett.
Egy életre meggyűlöltem a kismotoros szívóbenzines autókat meg a kéziváltókat. Köszönöm Renault Megane, hogy ráneveltél a dízelautomatákra.

-
Alusky
senior tag
válasz
Sirus86
#99152
üzenetére
Persze, mert az autónként ~egy liternyi spórolás, sok autónál meg rengeteg. Én meg mindig maxra töltöm vagy picit max fölé. Onnan már csak lejjebb megy úgyis.
Nem kell olyan sűrűn nézegetni.
Max jelzés amúgy is eléggé túl van biztosítva nem kell pánikolni, ha picit megcsúszik fölé. A minimumot viszont nem érdemes elhagyni, nekem sajnos néha sikerül az egyik TSI-vel, hát azok ja szeretik az olajat. És hiába van benne szintérzékelő akkor szól mikor a minimum alatt van már két centivel.
A másik amitől agyhalált kapok amikor egy kisebb hiba miatt cserélik ki a teljes alkatrészt vagy szettben, mert a tetves gyártó csak úgy adja. A fenti részecskeszűrős sztorinál is akartam írni, hogy mondom lehet egy szonda mutat szar jelet és emiatt kicseréltetik majd az egész szűrőt 20x pénzért. Hát a tippem félig be is vált, mert mint írták menthető még. És ez rohadt gáz, hogy a szak/márkaszerviz akinek elvileg ismernie kéne az autó mélylélektanát nem tudja mi miért történik a motorban. És nem csak autóknál van így, minden téren, nekem a gyümölcsfeldolgozó gépeimmel is ugyanezt csinálják a szervizek. Csinálnák, mert már garis gépet is simán megbontok, meg hívok oda magánszerelőt amihez nem értek és ketten kitaláljuk. Tényleg csak olyanhoz hívom amihez a gyártó számítógépe kell, semmi máshoz a márkaszervizt.
-
válasz
rob210
#99135
üzenetére
Volt anno egy Telexes cikk is, hogy a markaszerviz sorra nem cserelte le az olajat a Duster( azt hiszem K4M-ben), ami vegul beallt. Elkepeszto! De nem csak Renaulteknal vannak horror storyik. Nemetben pl uj hobby, hogy csak minimumig toltik fel olajjal, mondvan, hogy az is eleg. Szomszed asszonysag Opelje igy kapott uj olajat, ra ket hetre megkert,hogy nezzem mar meg, mert panaszkodik az auto. (Meg GM motorosos). Hat nem volt minimumumon az olaj.
-
tycon
tag
válasz
molnarpeter
#99149
üzenetére
Igen, ha motor nélkül lemegy, az gond.
-
roli1979
csendes tag
A féktárcsa még nem vészes, szerintem. Utóbbi 3 évét nagyrészt garázsba állt. Azt a fékes dolgot kipróbálom álló motornál is. Remélem, max. A főfékhenger a gond..
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
roli1979
#99146
üzenetére
Járó motornál lehet némi változás/elmozdulás, ahogy a vákuum rendszer dolgozik. Motor leállítása után pumpáld amíg felkeményedik a pedál, majd nyomd teljes erőből, és figyeld, hogy beljebb megy-e. Ha igen, akkor van gond, ha ilyenkor nem csinálja, csak járó motornál, az nem jelent gondot.
-
tycon
tag
válasz
roli1979
#99146
üzenetére
Nem Renault, de Lada, ott a hátsó alu dugattyúnál is lehetett-volt ilyen rozsdakráter. És a dugattyú is beáll, ha időnként nem nyomkod az ember olyan bólintottam jellegű fékezést, hogy a hátsó sörösüvegek előre jöjjenek. A Lagun 2 1.9 dCi hátsó fék rúdja is be szokott állni, rozsdásodva. Szét lehet szedni, ha a dugattyút kicsavarjuk, és a quicklockot kipattintjuk. A fékkar felől bemegy a víz. Én kitömtem zsírral szétszedés után. Persze a rugóbeakasztó berohad, eltört, ki kellett fúrnom, egy csavarral pótolnom.
https://aruhaz.kauffer.hu/alkatreszek/renault-93/laguna_ii_bg01_-4723/19_dci_bg1a_bg1v-18643/fek-100006/fofekhenger-258/
Én ilyet látok. 15-25 ezer, tehát csere. Ha ilyen van benne.
Egyébként nálam hevernek akár fillérekért ékszíjtárcsa és vezérmű és hosszbordás új alkatrészek. Én meg már Tolyotás vagyok, úgyhogy felesleges. Eladtam, mielőtt beraktam volna. Meg hűtőventillátor.
Most látom, Komló. Hát az nem Csepel sziget. -
roli1979
csendes tag
Köszönöm. Én is sejtettem, hogy ez nem normális... Remélem, hogy a főfékhenger lesz, nem ABS kocka. Meg volt olyan anomália is, hogy szétszedtem a 2 hátsó féket takarítás céljából, (a fékolaj körhöz nem nyúltam) visszatekertem a munkahengereket, és mikor megpumpáltam a féket, a jobb oldali ott maradt, ahol volt. Tehát, nem tolta be a munkahengert. Aztán még jópárszor ráléptem a fékre, akkor ment helyre.
-
zaskar
senior tag
válasz
Kronos3000
#99143
üzenetére
Köszönöm az infót, bár mostanában nem néztem rá az NF adataira. Abban viszont biztos vagyok, hogy amikor az első Megane-t vettem, 2010-ben, még nem volt Renault minősítése az NF-nek. Később kaphatta meg.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Kronos3000
#99143
üzenetére
Van eltérés benne én se javaslom bele az nf-et, mert más minősítése van ,annak ellenére, hogy az rn-t tudja.
-
tycon
tag
válasz
roli1979
#99132
üzenetére
Két ilyen autóm is volt. Nem kell lemenni a fékpedálnak. A főfékhenger berozsdált, mert ahol a dugattyú jár annak a hengeres felületnek az alja rozsdás vályús lett. Mert a fékfolyadék vize ott parkol. Én kiszedtem, csináltam egy menetes szárra M6 egy anya-alátét-smirgli erre meg arra, megint alátét és anya csiszolót. Kicsiszoltam fúrógéppel. Aztán nem ment le. Vagy új főfékhenger. Pénzért. Vagy munka, vagy pénz. Ha rágódott a tömítés akkor az is csere. De hát én nem vittem autót szervízbe szinte sose. De mondjuk szervízvezető az voltam a IM garázsban, ahol felújítottak is alkatrészeket.
-
zaskar
senior tag
válasz
Nagya21
#99138
üzenetére
Nem minden márkaszerviz hajlandó hozott olajat betölteni. Amíg Debrecenben létezett a Kalydi, mindig én vittem az olajat, meg néha az alkatrészt is, ők nem csináltak ebből problémát (meg ismertem már ott 1-2 embert régebbről). Mikor megszűntek, rákérdeztem a két legközelebbi Renault szervizre, hogy állnak ehhez a kérdéshez. A nyíregyházi nem vállalta hozott olajjal, a karcagi igen. Most 1 év szünet után ismét kinyitott a debreceni márkaszerviz, az Auto Wallis üzemelteti. Róluk még nem tudok semmit, valószínűleg új az egész gárda, de majd utánanézek.
Amúgy láttam egyszer, hogy hordós Elf Evolution NF olajat használtak, amitől tönkre ugyan nem megy az autó, de nincs Renault minősítése. Az mindig is olcsóbb volt, mint az Evolution SXR, azon van a haszon, főleg hordós kiszerelésben. -
Nagya21
addikt
válasz
rob210
#99135
üzenetére
Hali!
Na ez pont olyan mint ami a Panda(fehér-fekete) Dacia Sandero Stepway 0.9Tce motoromból 6000km után leengedtem, pedig előttem cserélte le az olajat a márkaszerviz, csak azt nem tudom mit töltött bele.....
Gondolom valami szar tescos olajat, olyan szar hangja volt a kocsinak 6000km alatt, meg úgy befeketedett, hogy magán ba lecseréltem.
Aztán következő hivatalos olajcserére vittem az olajat (meglehet csinálni, csak bejegyzik a szervizkönyvbe, hogy tulaj hozta ilyen és ilyen olaj.....) akkor meg vérig voltak sértődve, hogy miért, mondtam, hogy négybetüs női válasz....CSAK.
Üdv Nagya -
roli1979
csendes tag
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy laguna 2 1.9 dci-nél járó motornál, álló autónál a fékpedálnak be kell mennie trepniig lassan, ha erősen benyomom a pedált? Az olaj nem szivárog sehol.
-
dugo_
veterán
M2 1.6 2004
A külső tükrök motoros állítása elment aludni.
Legrosszabb lehetőség, hogy megtörött a kárpit mögötti kábelkorbács, mert nyáron sokat volt szétszedve zárhiba miatt.
Néztem a 15-ös számú, 20A-s biztit az utastéri táblán, az jó.
A joystick gombjai, ha nem is teljesen egyértelműen minden irányba, de becsipogtak multiméterrel szakadást vizsgálva.
Az ajtó oldali csatin nem találtam gyújtás alatt 12V-ot. Melyik pineken kéne lennie? A2-B3-on nem volt fesz.
-
rob210
Topikgazda
Na basszus!
Ez a szomszéd ford focusa, el is felejtettem, hogy ezt bekönyörögte nyáron hozzám.
De legalább figyeltek 😜Szóval rossz képet tettem fel.
ezt akartam. Sorry
-
rob210
Topikgazda
Ha gondolod átküldök neked par videót, csak dobj egy elérhetőséget.
Viber, messenger, email.
Azt akár be is tolhatjátok az orruk alá, hogy ezen a vonalon induljon el a kedves szakszervíz.
Kb. A 10ik 1.33on vagyok túl mindegyikben katalizátort(dpf) meg vezérlést akartak cserélni.
Már egymásnak adják a számom az 1.33tce tulajok, amitől nem vagyok túl boldog. -
rob210
Topikgazda
Nem részecske szűrő lesz!
Mindegyikre rámondják, pedig az elmulasztott olajcsere miatt van.
Sajnos gari idő alatt a 30ezres csere, mert nem cserélik ki, csak felvezetik a papírra, (digitàlis szervízkönyv tudom ) ez már több esetben bizonyított tény.
Ennek köszönhetően letapad a kipufogó oldali vvti szolenoid.
Onnantól jön a rossz állítás és lövi teli a katalizátort. Utána nyomás szenzor hiba és utána, még majd felírják a vezérlés cserét is. Kokány banda és ezt most már fixen le merem írni, mivel több videó felvételem is van, hogy milyen olajat engedtem le 1.33akból. meg arról is, hogy szelepátmosás olajcsere tanult érték nullázás és kényszerreg után tökéletes az autó. Szemét tolvaj banda.
Ez pl. 2 héttel előttem volt szakszervízben. A gyertya sere szerepelt a lapon 350km van a gyertyában. Persze....
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210
#99113
üzenetére
Benzines részecskeszűrővel van tapasztalatod?
Úgy fest, hogy szüleim 1.33TCe megane-jában megadta magát (eltömődött). Teljesítménycsökkenés, szerviz lámpa. Renaultban ránéztek, de majd csak januárra kapott időpontot, ott annyit mondtak, hogy részecskeszűrő probléma.
Ami biztos, hogy 90%-ban városban van használva az autó. -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989
#99111
üzenetére
Relét már ellenőrizted?
-
válasz
sesomaru1989
#99111
üzenetére
Maga a relé kattan? Elvileg lehet hallani a sofőrülésből.
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
Megint csak a segítségetekre lenne szükségem. Volt már téma, hogy m2 2004 be az ablakfűtes megadta magát. Akkor a saruk megcsiszolásával és egy bal oldali tükör cserével azt hittem megoldottam a dolgot.
Most se hátul, se a két visszapillantoban nem megy az ablak fűtés. Amit ellenőriztem:
Biztosíték: -ok
Vezetékben szakadás nincs, direktben ajkura kötve megy, a fűtés.
A visszajelzö led világít.
Az alapjárati fordulaton a bekapcsoláskor nem látok változást.Elkepzelhető hogy a relé szivat meg, vagy maga a klíma vezérlő adta fel a harcot?
A klima vezérlőn mükszik minden az ablakolvasztáson kívül ...Mit lenne érdemes vizsgálni/cserélni?
Előre is köszi mindenkinek.
-
Alusky
senior tag
válasz
Nordik
#99108
üzenetére
8 éves a vezérlés és akkor nem lett cserélve, ez már akkor jó pár éve benne volt, 12 éves legalább. A második szíj lehetett ez a 22 éves kocsin.

Keresel egy hosszabb részt hol könnyebben mozog a szíj és kézzel kihajtod akkor meg tudod nézni lámpával, hogy repedezett-e. Érdemes cserélni ha régi, mert néha előfordulhat, hogy szakadásnál mögötte a vezérlés elkapja.
Ezen volt egy 10 centis szakasz ahol egy egész PK hiányzott már. Ott csak 4 PK-s szíj volt
-
Alusky
senior tag
30 ezret még simán bírt volna, de már cseréltem, mert nyikorgott.
Azok ott a hűtőbarázdák. -
Hat en nemetben lakom, es itt pl. nincsen bajom az E10-el, de en mindig hasznalok hozza benzin adalekot. Viszont amikor Magyarorszagra megyek, az orosz olaj alapu benzintol odzkodom, mert mindig budosebb lesz az auto es magasabb a fogyasztasom is -igaz adalekot nem viszek magammal. (Ergo Szazhalombattai benzin) Szerintem siman lehet trutyi lent, mivel azt irtad, csak kozel ures tartalynal tortenik a dolog. Lehet szimplan van benne uledek az evek soran. En meg megprobalnek egy injektor tisztio folyadekot, de a tutit szerintem Robi fogja megirni neked

-
Bass
addikt
válasz
Sirus86
#99102
üzenetére
A szűrőt lett igen,injektorok még nem lettek bevizsgálva de az is meg lesz.100-as benzin már lett belerakva de itthon(német auto)még nem ment E85-e (gyárilag e85-s nem hazai sufni) mert azt hiszem már nincs is ilyen üzemanyag.Gondolod h a tank alján bentmaradhatott a "trutyi" ?
-
Benzinszuro lett cserelve mostansag? Esetleg injektorok meg lettek nezve? Egyebkent szerintem meg normalis is lehet, mert az etanol megkoti a levego parajat, ezaltal vizes lesz a benzined. Irtak is mar sokan a neten, hogy telen erdemes teli tankkal, vagy legalabbis mellozni kell azt, hogy kozel ures tankkal maszkaljon az ember az autojaval, foleg ha E10-et tankol. En raknek bele 100-as benzint, hogy csokkenjen az etanol szint.
-
Bass
addikt
Sziasztok
Adott egy scenic 3 1.6 16v E85 verzió. Az autó a következö hibát produkálja, alacsony üzemanyag szintnél (de csak akkor)bedobja az antipolution hibát és kettes hengerre égéskimaradást ír de nem rángat vagy dadog normálisan megy fogyasztás is rendben,gyertyák,trafók (beru)cserélve. Le lett diagolva és azt írja h az etanol aránya 34% de csak benzinnel megy a kocsi.Találkozott már valaki ilyennel? Köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 27GR83Q-B - 27" IPS / QHD 2K / 240Hz & 1ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DisplayHDR 400
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B650M R7 8700F 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070 Super 12GB NZXT H510 Cougar 700W
- Apple iPhone 8 64GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- Gamer/streamer mikrofon, állvány és USB HUB kitűnő árakon!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest


)
Akkor valamelyik másik is, mert felcserélve tették fel. Belül se sokkal szebb.

pedig ez egy benzines 1.33tce olajleengedés közben.

ezt akartam. Sorry


