- ldave: New Game Blitz - 2025
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
Hali, bicajt szeretnék venni városi felhasználásra. Napi 5-6 km, csak aszfalton. 185 cm, 105kg. Ezt néztem ki, ennél van esetleg jobb választás hétköznapi felhasználásra, maximum ennyiért? (bár még ez is sok, de ahogy nézem piszok drágák a kerékpárok...)
Köszi! -
Játékos
addikt
Sziasztok!
Előre is elnézést kérek a sokak számára egyértelmű kérdésért, de azt szeretném megtudni, hogy ha egy 113mm szélességű monoblokkot 118-asra cserél az ember (VÉLETLENÜL), akkor a hajtókar, a tányérokkal együtt mindenképpen 2,3 mm-rel (oldalanként) kijjebb kerül? (És ebben az esetben kicsit fersén is fut a lánc, gondolom?!)
Ha igen, akkor ez okozhatja azt a jelenséget, hogy ha a elöl a legnagyobb tányéron van a lánc, akkor kicsit "darál" az egész hajtás? Gyakorlatilag érezni lehet minden egyes láncszemet, bizonyos erő felett. (Az egész hajtás új, kb. 100 km-t futott)
Előre is köszönöm a segítséget! -
ShiTmano
aktív tag
válasz
bunddog #105842 üzenetére
Nem tudom milyen akáctüskékkel találkoztál eddig, de egy két centisnek, egy fél-egy centis defektvédelem kb. mint halottnak a csók. A lepényfatüske meg ha rossz szögben találod el még a felnidet is átüti. Csinál rá még egy szelepfuratot. Egy autógumi tízszer erősebb mint egy kerékpáré, mégis képes defektet kapni. Nekem is van Conti defektvédős abroncsom, vágás ellen jók, de komolyabb szúró hatásnak egyik sem áll ellen. Talán királydinnye meg rózsatüske ellen még véd. A gumiréteg meg a defektvédő réteg max. 1centi vastag. Ami annál hosszabb és kemény az átviszi.
Komolyabb szúrás ellen acélbetét vagy karbon lemez lehetne hatásos.
(#105834) emiki6 Ennek minden irányban állnak a tüskéi, látszik a képen is. Apámnak átment a cipőtalpán is úgy, hogy felül jött ki. Benne volt a lába is.
-
coccolino
aktív tag
és ér ez ennyit, vagy a sima prizma is elviselhető látvány egy MTB-n esetleg?
-
coccolino
aktív tag
válasz
Véreshurka #105843 üzenetére
ha ez rajta van huzamosabb ideig, és le akarom szedni, nem hozza magával a festéket esetleg?
-
Véreshurka
senior tag
válasz
coccolino #105840 üzenetére
Fényvisszaverő fólia. Ezekből meg aztán azt csinálsz amit akarsz.
-
eddie1978
senior tag
válasz
Véreshurka #105836 üzenetére
Szelepet ki kell csavarni. Úgy lehet betölteni. Kivehető szelepes belső kell.
Belekötést nem tudom. Régen volt Slime-os belsőm, ami még egy év után is tömítette a szelepet pumpáláskor.
A mostani tubeless még friss. Erről nem tudok nyilatkozni. Itt már volt egy tüske teszt. A Stan's tömített amikor kihúztam a tüskét. Eddig jó.Jó dolog ez a tubeless. Mindig azt hiszem hogy lapos, pedig nem. Kényelmesebb és könnyebben gördül.
Persze van nálam két belső és tubeless javító kit a két patron társaságában. -
coccolino
aktív tag
prizma helyett milyen megoldást ajánlotok, ami jól is néz ki, és megfelel a szabályoknak?
-
Pendragon911
aktív tag
válasz
dabgergo #105260 üzenetére
Pár napja nekem is van egy (B'TWIN RIVERSIDE 120), kifutó darab révén akciósan vettem meg online, de amikor mentem a boltba, még 5 ezerrel annál is olcsóbb volt, csak hát arról már lekéstem
Kényelmes, jól megy, bőven elég a 8 sebesség számomra, szinte csak sík terepen közlekedek. Hobbi kerékpározásra azt hiszem, hogy teljesen jó választás. A vékony kerekének köszönhetően aszfalton szépen lehet vele siklani, mindenféle megeröltetés nélkül. Ha évek múlva is megtartja a jó tulajdonságait, akkor elmondhatom, hogy megérte ennyiért, az valószínű, hogy nem lesz széthajtva, így elvileg nem kéne hamar leamortizálódjon.
Egy kérdésem van tárolással kapcsolatban, fedett/zárt helyen nem mindig tudom tartani, van-e értelme venni ilyen kerékpártakaró ponyvát rá, valaki használ-e ilyet, mire érdemes figyelni a vásárlásnál?
Válaszotok előre is köszönöm! -
-
StLui
veterán
válasz
emiki6 #105834 üzenetére
Nekem is az az érzésem, hogy akinek "rengeteg" a defektje, vagy különleges környéken teker, vagy valami gond van a külsővel, belsővel, összeszereléssel. Nekünk van 16 éves külsőnk bringán, de azon pl egy defektre sem emlékszem (feleségem trekkingje) nincs benne extrém sok km, de azért volt használva napi 60km-es túrákon is sokszor. Az én bringáimban szokott lenni, de ritka. Jellemző, hogy 3 éve (akkor voltam 47 éves) próbálgattam először defektes kereket szerelni mert nagyobb túrára készültünk, és egész életemben olyan kevés defektem volt, hogy mindig elvittem egy közeli szerelőhöz inkább, persze 1 évvel ezelőttig nem nagyon tekertem terepen.
-
Véreshurka
senior tag
válasz
Zsolt74 #105821 üzenetére
A slime-al nekem vannak kérdéseim, amik lehet csak a tudatlanságom miatt vannak:
1. presta szelepbe hogyan tölti be az ember?
2. ha áll a kerékpár nem fog belekötni?
3. mindig figyelni kell, hogy a kereken a szelep felül legyen ha elteszed.
(#105827) Begbiebike: a tannus nekem is szimpatikus, de ha kell egyszer-kétszer nagyot fékezned akkor nem fog elkockásodni?
Más: valaki nem tudja véletlenül, hogy a Sturmey Archer agyváltókhoz milyen márkájú váltóbowdent adnak alapból?
-
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #105832 üzenetére
ja, hogy a véleményed rossz
"azt hittem azt hiszed" a régiben javíttatta -
StLui
veterán
válasz
Hasaggymeg #105829 üzenetére
Az új hsz-ban jó a link, a 105815-ben az utolsó karakter a fölösleges
-
eastsider
nagyúr
válasz
Begbiebike #105827 üzenetére
wow.
és ezek mennyire nehezek? -
ShiTmano
aktív tag
válasz
bunddog #105825 üzenetére
Egy lepényfa tüske szvsz. mindent átszúr, olyan kb. mint egy százas szög (és kemény mint a vas). Max., ha 0,5-ös acélszalag van a külsőben akkor nem. De nem hiszem, hogy a Contiban van olyan. Nálunk az utca végén rendszeresen hevernek ilyen ágak. De még egy komolyabb akáctüske is átszúrja.
-
Begbiebike
csendes tag
válasz
eastsider #105826 üzenetére
Ha amúgy is 7 bár körül jársz akkor szerintem ruházz be egy ilyenre:
Tannus tömörgumiVárosi rohangálóson nekem ez van 23-asban, ez kb olyan mint egy 8 bárra fújt külső, viszont ágyő pumpálás meg defekt.
A szélesebbek valamivel puhábbak is. Annyira jó, hogy nem kell minden tekerést pumpálással kezdeni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
gergo5991 #105816 üzenetére
Most gondolom kifejezetten egy boltra gondolsz,mert a Cube 2018-as oldalán pont annyi bringa van mint mindig. Aztán,hogy az a bolt miért nem kínál elég kerékpárt,és miért forgalmaz Trek márkát is,annak nem sok köze van a Cube-hoz mint márka.A jó ár-érték arány pedig lassan tényleg a múlté a Cube-nál is,mint amúgy minden feltörekvő márkánál az első pár év után.Csodák nincsenek,még a kelet-európai gyártók,mint Kelly's,Kross,Romet,vagy éppen a bolgár Cross sem mondható valami jó ár-érték arányúnak.
(#105815) height ...link nem műxik.
(#105813) HEAHEA ...talán Tothgera30 innen akinek van behatóbb tapasztalata leftyvel. Képet azért dob6nál ide,lássuk mibe is van ilyen ritkaság.
(#105798) IMIIKE1998...ajánlom az összefoglaló idevágó részét.
-
zoli03
őstag
válasz
trialboj #105812 üzenetére
L-es váz, 19", neked tökéletes lenne. Attól, hogy 120 mm a rugóút, nem lesz kemény, nincs összefüggés a rugóút meg a keménység között. Ugyanezt a rugóstagot be lehetne rakni egy 140 mm-t mozgó biciklibe is. Viszont ha kímélni akarod a derekad, ekkora rugóúttal inkább 29"-ost néznék, én is azt vettem, nem 27,5"-ost. Szerintem 140 mm fölött van értelme a 27,5"-nak, a gyártóknál is elég ritka az akkora rugóutas 29"-os.
-
gergo5991
őstag
valaki tudna mondani valamit hogy cubenál mi történt a piaccal? ahogy nézegettem a weboldalt MTB hardtailből 500-1000 euró környékény van 14 darab bicaj, 1000-2000 1db, 2000-3000 ig 1db, 3000-4000 1-2db, 4000 felett meg 2-3 darab carbon. Évekig a kedvenc márkám volt a cube mert nagyon jó ár/érték arányuk volt de ez a 2018as katalógus mintha nagyon el lenne b.va. Egyedül ami a cubenál tart az a 15% os levásárolható árkedvezmény az üzletnél ahol vásárolom, bár már elkezdtek trek-et is árulni, lehet ott is körbe kéne nézni mi a felhozatal
-
height
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #105743 üzenetére
Oké, köszönöm a tanácsod!
Találtam is egy alighanem acél vázas [gépet], erről kinek mi a véleménye.
Köszi a választ! -
HEAHEA
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #105803 üzenetére
A bringával, aminek ez a villa a része, teljesen meg vagyok elégedve. Arra lennék kíváncsi, mire kell vigyázni/ügyelni a karbon alkatrészeknél, hogy minél tovább megelégedettséggel használható legyen. Pl.: ahogy Eddie is írta pl.: ügyelni kell a megfelelő nyomatékra csavaroknál.
DUB Inc.: korábban így vélekedtek itt a fórumon a :[Sram 1x11-ről ] . Néztél már ki valamilyen gravelt?
-
trialboj
őstag
Mivel az egyenetlen erdős túrákról nem vagyok hajlandó lemondani, viszont derék kímélés szempontból többek szerint ajánlott lenne ösztelós bringára cserélni az amúgy remek trek bringámat...
Találtam egy canyon nerve AL 6.0 (2015) és eléggé jónak tűnik, főleg ha meg tudnám szerezni néhány alkatrész nélkül, amit a mostaniról mentenék át.
A váz mérete L 20" 48cm... szerintem nem korrekt a 48, szóval a 20"nek hiszek, én 181 vagyok, ez kizáró ok, vagy talán még pont belefér?
Hosszú távra, szeretném, ha kényelmes ez lesz az egyetlen bringám évi 2-3000km max. 2015ös alu vázat okos dolog hosszabb távra venni 2018ban?
hátul "csak" 120mm-es a rugóút, ez azt jelenti hogy elég kemény lesz, még akkor is ha kicsit alul fújom, mert ugrálni nem akarok vele? (a cél hogy kissé tehermentesítse a hátat, tehát ha csak 1 picivel jobb mint a merev farú akkor ennyit pénzt nem ér meg)
27,5 ős kerekek ekkora rugóúttal, nem a legoptimálisabbak terepen való gondtalan sikláshoz?
A bringát természetesen 60/40 arányban még mindig aszfalton használnám.
Az ára kb 400.000ft lenne dropper seatpost nélkül... ja és az eladónak van róla papírja hogy megvette : )) azért ilyet sem találni sűrűn errefelé.
Nagyon köszönöm bárki tanácsát.
-
válasz
IMIIKE1998 #105798 üzenetére
Nem kell ezt túlparázni. Megnézed a láncot, sort, hajtást ha szarrá van kopva az látszik. Kiszeded a kereket, megforgatod kézzel, ha hibás azt érezni, nem kotyoghat. Első fék behúz a kormánycsapágy nem lötyöghet. A fékváltó legyen gyors és pontos. Egy bankkártyát neki nyomsz a felninek abból látszik mennyire van elfékezve. Vázat végig kell nézni, repedés esetén off.
Egy régebbi outin egyetlen olyan hiba van amit nem lehet észrevenni 10 perc alatt szétszedés nélkül az a hibás monoblokk, középcsapágy. De azt annyira nem drága cserélni. -
DUB Inc.
aktív tag
A Sram 1x11 és a hozzá hasonló megoldásokról mi a véleményetek?
-
Szoles
senior tag
Sziasztok!
Tele a tököm a defektekkel, ma is 900 pumpafújással -mert számoltam :-) -jutottam haza, és el volt cseszve egy marha jó tekerés.
Melyik jobb, mondjuk EZ, vagy vegyek külön Slime löttyöt a meglévő belsőkbe?
Cél amatőr hegyi tekerés, túrázás, de gyakran árkon, bokron át szó szerint.
Kösz! -
cozmo
őstag
válasz
Zsohi #105500 üzenetére
Nem véletlen van a One up components szettekben láncvonalhoz alátét. Illetve a komolyabb narrow wide lánctányérokon az alátétek helyett kinövések vannak kialakítva. pl raceface
-
Acef
addikt
válasz
eastsider #105759 üzenetére
Hi eastsider!
Külső gumi? Alább némi olvasnivaló, segíteni fog a választásban.
Én Schwalbe-t akartam, mert olcsóbb volt, de "szembejött egy pár alkalmi vétel hajtogatós gp4000sII, így nyilván azt választottam. Beváltschwalbe ez itt jól áttekinthető, mint gördülés, defektvédelem, súly, ...
[link]continental
[link]
+ Infó a contihoz, mert a honlapjukon nincs így egyben az infó:
"Tehát például adott 9-féle a Conti által szabadalmaztatott defektvédelemi technológia: Vectran Breaker, Plus Breaker, PolyX Breaker, Safety System Breaker, Safety Plus, NyTech Breaker, Puncture Protection, Dura Skin, és Hardshell. Ezek közül a Vectran Breaker, a Plus Breaker, illetve a Safety Plus biztosítja a leghatékonyabb defektvédelmet, az első könnyű, de drága, mivel űrtechnológia, így a legmagasabb szintű országúti külsők kapják meg, a második a túra/városi modelleken alkalmazott, az utóbbi E-Bike-okon. A második szint a PolyX, amelyet a kissé alacsonyabb árfekvésű országúti modelleken találunk. A Puncture Protection és a Safety System egyszerűsített Plus Breaker technológia túra/városi modellekre, a NyTech pedig egy alaptechnológia országútra nejlon szövettel rendelkező modellekhez. A Hardshell megerősített szövet országútra ütöm-vágom használathoz, ennek montis párja a DuraSkin, mindkettő inkább a felütéses defektek megelőzésében jeleskedik. A montis Protection Apex és Protection is részben ide tartozik: ezek a technológiák extrémebb és CC felhasználásra biztosítanak optimális szövetszerkezetet, amely könnyű, rugalmas, strapabíró és egyben a defektek megelőzésében is segít." -
zoli03
őstag
válasz
IMIIKE1998 #105798 üzenetére
Nem hinném, hogy garanciát ad a szakszerviz. Ahhoz, hogy garanciát adjon valaki, teljesen szét kéne szedni, ami sok idő és sok pénz. Egy országútinál meg maximum annyira kell szétkapni, hogy kiveszed a két kereket, ami amúgy is gyorszáras, max 1 perc kivenni/visszarakni.
Amúgy meg először is egy megbízható, hozzáértő szervizt kell találnod, mert addig nem ér semmit az egész.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro drón - új állapotban, 2027-ig garanciával
- DJI FPV Remote Controller 2
- DJI Air 2s Fly More Combo drón szett (FMC) 3 akkuval, ND és NDP szűrőkkel - megkímélt állapot
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - Motoros/biciklis szett (4.)
- Labubu - Exciting Macaron/Have a Seat bontatlan figurák
- Samsung Galaxy S22 Ultra / 12/ 256 GB / Gyárifüggetlen / 12 hó Garancia
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - i9-9980H I 32GB I 1TSSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Akció! Windows 10 pro OEM licenc kulcs 64/32 bit activation key licensz, liszensz,kulcs
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest