Hirdetés
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- Mindent a StreamSharkról!
- Digitális Állampolgárság Program
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- MárkaLánc
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Begbiebike
csendes tag
válasz Tigerclaw #48493 üzenetére
Nem tudom mennyi olaj szisszent ki a szelep mellett, de ha nagyon aggódsz akkor a leírt módon visszapótolhatod.
A légkamrában csak kenés miatt lehet némi olaj, ezért nem itt számítanak a ml-ek.
A csillapítóegység a nyomórúdon lévő szelepekkel együtt zárt, külön olajtérrel rendelkezik. Ha mégis innen került át olaj a légkamrába akkor érdemes szétszedni. Nem mai darab, simán lehet, hogy ki kell már cserélni pár O-gyűrűt benne. -
Begbiebike
csendes tag
-
Begbiebike
csendes tag
válasz varsam #95499 üzenetére
Az XL-es pont kifogyott.
Ugyanezzel a bringával szemezek, csak vacillálok az L és az XL között. 190 cm vagyok. Nincs valakinek üléspróbára egy L-es véletlenül?
Ati007 esetleg? (Bp környékén.)S-Works Endurot cseréltem 29-es merevfarúra, de hiányzik a boogie...
Íme:
[kép]Az Enduro M-es volt, akkora rugóutat nem tartok most már szükségesnek, azzal inkább csak lejtőztem. Most pedig felfelé is mennék sokat.
Ezért szimpibb a 29-es 140mm-es Jeffsy mint a Canyon Spectral, pedig az is nagyon baba lehet.
Valaki beszéljen le erről! -
Begbiebike
csendes tag
válasz Runner_fxr #95509 üzenetére
Tényleg érdekes, hogy hosszban (reach, toptube lenght) a 27,5"-es L-es kb akkora mint a 29"-es XL-es.
Vegyek L-es 27,5"-est?
Félek, hogy az már alig különbözne az előző enduromtól, 150 mm rugóút, nagyobb gördülési ellenállás stb.
-
Begbiebike
csendes tag
válasz Hasaggymeg #95512 üzenetére
Marvellel elégedett vagyok. Szépen mozog szerintem nagyon, ami gyengesége inkább a rugalmassága.
Én teljes menetfelszerelésben sem vagyok több 75 kg-nál, ezért sok gondom nem volt ezzel sem. A 180-as tárcsa azért nem fog rajta valami bivalyul, tud csavarodni, de hát gyorszáras villa.Szétszedtem a szezon után kíváncsiságból, szép tiszta és igényes belül is. Olajat cseréltem benne, mozog gyönyörűen. Lock is jó, de én gyakorlatilag azt nem használom.
Runner:
Maratonok középtávját azért letekerném a trail bringával is, ezért gondoltam a 29-esre.
Tesztnapra megyek, megpróbálok minél több fully kipróbálni. -
Begbiebike
csendes tag
válasz raczger #95742 üzenetére
Jelentem mi is voltunk a Kassa Maratonon, iszonyú király volt!
E mellett a 25km single track mellett (sajnos) az összes hazai pálya elbújhat. Egy unalmas lejtő, de még emelkedő sem volt.
Mi csak a túlélésre mentünk középtávon (erőnlét=0), de így is végig vigyorogtam az egészet. Annyira élvezetes ilyen terepen bringázni, nem a dózerutakon. Ez volt az első, de jövőre is megyünk az már biztos!
Más: Mázlim volt, pont ki tudtam próbálni Kassán egy 29-es YT Jeffsy-t XL méretben és valóban ez kell nekem.
-
Begbiebike
csendes tag
válasz Hasaggymeg #95779 üzenetére
Rengetegen mentek hosszabb utas trail gépekkel (Giant, Speci, Canyon stb.), szerintem ideális volt a pálya ilyen szempontból is.
Nyilván nem a győzelemért mész ilyenkor, de itt pl nem voltak hosszú horror meredek mászások.Egy hely volt ahol különdíjat is sorsoltak azok között akik felmennek (31 bringásnak sikerült a több százból, Polar órát lehetett nyerni), ott pont mindegy lenne mit tolok.
Viszont a többi szakaszon még nagyobb lenne a vigyor. Voltak komolyabb döntött kanyarok, pumptrackszerű huplis rész de több száz méter hosszan, kisebb letörések/ugratók. Már egy dropper is sokat segítene. -
Begbiebike
csendes tag
válasz varsam #95781 üzenetére
Nagyon tetszett, ez a csúcs-csúcs karbon pro race volt, szóval nem igazán lehetne kivetni valót találni.
Persze hosszabb teszt sem ártana, de most a lényeg az üléspozíció és a méret volt a lényeg.190 cm körül vagyok, de a tulaj is azt mondta, hogy ha lett volna XXL akkor ő bizony azt vett volna, ő pár centivel volt alacsonyabb nálam.
A maratonon láttam még 27,5"-es alu Jeffsy-t is, gyanítom azzal is előttem értek be.
-
Begbiebike
csendes tag
válasz CaNNa3IS #99379 üzenetére
Ütős, tetszik! Kár, hogy nincs Canyonnak hasonló rugóúttal 29"-ben.
Valószínű ezért lesz inkább YT Jeffsy, kell nekem a jobb mászás/gördülés. Pont emiatt hajlok inkább a 2x11-re is, gyenge vagyok szerintem az 1 tányérhoz. Egy flexkorong méretű eagle hátsó lánckerék, már talán jó lenne.
Még megvárom a 2018-as gépeket mindenből. Bár nekem inkább az alukat kell néznem, 2500 eur körül szánok rá. -
Begbiebike
csendes tag
válasz varsam #100092 üzenetére
Láttam-láttam!
Már eléggé vártam őket, hogy legyen végre raktáron 29-esből XL-es Jeffsy.Érdekes, hogy egyáltalán nincs már 2x10, helyette mindegyikre ugyanaz a 200 eurós e thirteen sor került, flexkorong méretű 46-os lánckerékkel. Nem is láttam még ilyen 9-46-os sort.
Ezek szerint a Pike/Monarch annyival jobb lenne a Fox 34 ryrthm-nél? Mert az drágább alu modellen csak a villa/tag a különbség, illetve felsőbb kategóriás raceface cuccok, ennek fényében soknak tűnik az 500 euros árkülönbség.
Lényeg a lényeg:
Jövőhéten rendelek egyet a legolcsóbb 29esből. -
Begbiebike
csendes tag
-
Begbiebike
csendes tag
válasz picur10 #102827 üzenetére
Nem biztos, hogy kapsz olyan vonóhorgot a Jazz-re, ami elbír 4 bringát.
Függőleges terhelhetőség számít, ez olyan 50-60 kilónál nem szokott több lenni kisautók esetén."Nyilván" kicsit azért túl lehet terhelni, de minimum 15 kg a tartó plusz a bringák. 4 db 10 kiló alatti országúti jó lehet. Szerintem 4 bicajjal már nagyon a földön húzná a fenekét az autó, pláne ha 4-en is ültök benne.
(Összehasonlításképpen középkategóriás Toyotámon 52 kg a függ. terhelhetőség, 14 kg a 2 bicajos Thule tartó, és kb 2*15 kg a két trail MTB.)
Hármat még talán bevállalnék, de négyet én semmiképp.
-
Begbiebike
csendes tag
válasz picur10 #102838 üzenetére
Ha sokáig tervezed megtartani az autót akkor érdemes lehet beruházni a horogba. Eladáskor minimálisan értéknövelő is lehet.
A tartót ugye tovább tudod vinni bármilyen horgos autóra majd később, ezért azt csak egyszer kell megvenni.
Nem olcsó, de szerintem ez a legkényelmesebb megoldás rendszeres szállításhoz. Szinte biztos, hogy az asszony is fel tudja rakni rá a bringákat. De a tartó felszerelése sem bonyolult, időben pedig az egész kevesebb mint 10 perc (tartó+bringák felrakása).
-
Begbiebike
csendes tag
válasz PartyNewl #103095 üzenetére
Grat!
Majd írd már meg légyszi melyik tubeless kitet választottad hozzá!Uilyen gépem van, csak az olcsóbbik kék. de még tudtam kitalálni mit vegyek a tubelesshez. Meg lehetne már kicsit szárazabb idő, nem akarom egyből sárban gyilkolni.
Spd-ből Shimano M530ast vettem, szerintem jól illik egy ilyen trail géphez.
-
Begbiebike
csendes tag
válasz PartyNewl #103124 üzenetére
Szilvást idén (is) kihagyom, már xc géppel is unalmasnak találtam a lefeléket.
Tudom maratonon nem az a lényeg, de a Kassa maraton középtáv a 30 km valódi singletrail-lel nagyon beütött tavaly. Iszonyat élvezetes volt, alig várom idén is.
Pár maratonra azért elnézünk, pl. Duna rövidtáv (mert élvezetes), Miskolc maraton (családias hangulat és van csapatverseny), 24 órás (a buli miatt).
Lehet pár enduro versenyre is elnézek idén, vagy lájtosabb bikeparkokba (kalnica stb.).Jeffsyn különösebb változtatást nem terveztem, a sram fékek miatt aggódok kicsit, azokat lehet hamar kukázni kell. Nem vagyok már különösebben penge mint régen, nem a bringa lesz a szűk keresztmetszet.
-
Begbiebike
csendes tag
-
Begbiebike
csendes tag
válasz -=RelakS=- #103818 üzenetére
Kicsi, 120 ml-esek.
Eltérő a matrica dizájn a kettőn. Nyugatra ebből is biztos jobb megy. -
Begbiebike
csendes tag
válasz -=RelakS=- #103821 üzenetére
Nem téli egyik sem:
[Squirt páros] -
Begbiebike
csendes tag
válasz PartyNewl #105612 üzenetére
Én sem mentem még sokat a legalapabb 2018 YT Jeffsy 29 AL-lel, de szintén imádom.
Voltunk Kalnica bikeparkban is, és nem a bringa volt a szűk keresztmetszet. Főleg Enduro nyomokon toltuk, de azért keményebb pályákon is lejöttem vele. Ugrálni is teljesen kellemes volt.
Ennél nagyobb rugóúttal nem tudnék már vele eléggé haladni, főleg felfelé.
Tubelesst még én sem csináltam meg, nagyon ritkán szoktam defektet kapni és nem tudom mennyire gáz ha sokszor azért hetekig is parkol a bringa, hogy reagál erre a lötty?
Tippként azt kaptam, hogy sima gorilla tape-pel tekerjem be a felnit és csak szelepet vegyek. Eléggé passzolnak a Maxxis gumik, szerintem nem lesz gond az átalakítással.
-
Begbiebike
csendes tag
válasz eastsider #105826 üzenetére
Ha amúgy is 7 bár körül jársz akkor szerintem ruházz be egy ilyenre:
Tannus tömörgumiVárosi rohangálóson nekem ez van 23-asban, ez kb olyan mint egy 8 bárra fújt külső, viszont ágyő pumpálás meg defekt.
A szélesebbek valamivel puhábbak is. Annyira jó, hogy nem kell minden tekerést pumpálással kezdeni. -
-
Begbiebike
csendes tag
válasz Runner_fxr #115065 üzenetére
Runner_fxr:
Szólnál majd ha csinálod a kis szervizt a Fox 34 Rythm villádon?
Ugyanilyen van nekem is, elsőre jó lenne valaki tapasztaltabbal együtt szétkapni. Motorex 7,5-ös olajjal tudok hozzájárulni a sikerhez.
Sajnos lassan gyűlnek idén is a kilométerek, szóval akár szezon végén is jó lehet. -
Begbiebike
csendes tag
-
-
Begbiebike
csendes tag
válasz TayRol #132740 üzenetére
Hasonló cipőben járok, most nézelődök én is a gyereknek.
Nézd meg a gépek súlyát is alaposan. Ilyen kis törpéknek rengeteget számít szerintem.
Nem véltelen hogy az egyik etalon a Woom bikes az nincs 8kg. A cube és társai inkább 10 (és fél) kg.
CTM-nek a 20” gyerekbicaja 8,5 kg, nálam eddig ez a befutó ár/érték arányban. -
Begbiebike
csendes tag
válasz Toobee #135553 üzenetére
Tippre tuti nem lesz jó nagyobb tengelytávú bringákhoz. Márpedig az összes modern trail/enduro bringa ilyen.
Nincsenek is igazi sínjei csak ilyen kihajtható keréktartók, nem fogod tudni rögzíteni a kerekeket, nagyon túl fog lógni.
Sajnos nem fogod szerintem tudni olcsón helyettesíteni a Thule/Pro User/Uebler tartókat.
Nekem olcsó(bb) Thule van, csak 2 bingás, de elfért rajta gond nélkül kettő boostos bringa (egyik ebike volt).
-
Begbiebike
csendes tag
válasz StLui #135574 üzenetére
Sajnos nem fotóztam le.
Egy 29-es Jeffsy és egy plusszos kerekű Shimano motoros Stevens ebike volt a két bringa.
A síneket hosszában kellett széthúzni a nagy tengelytávok miatt, csőburkoló a villákra és kész.Ilyen szállítóm van, ez elvileg kifutott modell hivatalosan már nem kapható.
[link]Priusra sajnos 3 bringa nem megy fel hátra, lehet ezen a kettős tartón távolabb vannak a sínek. Ha szeretnéd megmérem vmikor.
Szerk: lehet a 3,0-ás gumiból engedni kellett mert nem érte át a gyári rögzítő. Nekem a 2,4-es 30mm felnivel belemegy még.
[ Szerkesztve ]
-
Begbiebike
csendes tag
válasz StLui #135636 üzenetére
Egyre jobban bánom, hogy nem fotóztam le az említett konfigot.
Vannak képeim, de pont erről az útról nincs.Lehet tengelynél összeérne, de nyilván egymáshoz képes eltolva rakjuk fel, nem esik pont tengely a tengelyhez. Arra emlékszem, hogy túl sokat nem kellett matekozni, azt is inkább csak a pluszos kerék rögzítésével.
-
Begbiebike
csendes tag
válasz jjeahh #137851 üzenetére
Legalább adnák hozzá a szelepeket, és tubeless szalaggal tekernék be a felniket a gyárban...
Így azért igényelt még egy kis beruházást. Az viszont tény, hogy gyerekjáték volt az átalakítás. Szárazon is tartotta a levegőt. MucOff tej ment bele, de egy cseppet sem láttam belőle, elvileg rózsaszin. -
Begbiebike
csendes tag
válasz 6030D #138963 üzenetére
A letisztult kinézeten kívül mi haszna van vajon ilyen szinten kábelteleníteni?
Ránézésre tetszik persze, de amennyit lehet szívni akár már egy vázon belül vezetett kábellel is... Nekem nem éri meg.Máshol olvasott praktikus kérdés:
Elesel, kormány körbefordul ki tudja hányszor. Honnan tudod merre állítsd egyenesbe? Anélkül, hogy elszakadna bármelyik fékvezeték. Az első még ok, mert az a villanyak alján jön ki, azt talán pörgetheted bármennyit, de a hátsó? -
Begbiebike
csendes tag
-
Begbiebike
csendes tag
válasz trialboj #139706 üzenetére
Lásd pár hozzászólással feljebb Tobee posztját: bikeparkoztam Fox34 Rythm-mel, már nem először.
Amennyire lehet próbáltam elemelkedni a talajtól. Ez egy trail villa, simán bír mindent.
Wexl-t meg tényleg mindenkinek ajánljuk, bármilyen géppel élvezetes, agresszívabb geo nem árt, de összteló nem létszükséglet amit a képen lévő PolarX is igazol.
-
Begbiebike
csendes tag
válasz StLui #139717 üzenetére
A lényeg, 3000 m szint lett lefelé.
trialboj:
Bontott villa mindig olcsó(bb) lesz, nem igazán lehet ez alapján hasonlitani az árukat.
Jó dolgok a tesztek, én is írtam rengeteget a közel 10 Bikemagos évem alatt. Viszont elég szubjektívek persze.
Ez a villa simán Pike szint, érzékenységben jobb, kidolgozása hibátlan. Merevségben én nem fogok tudni dönteni a 70 kilómmal. Nekem teljesen megfelelő darab, nincs szükségem ennél fejlettebb csillapításra sem.Mondom ezt úgy, hogy évekig használtam Fox 36 Vanilla (rugós!) RC2-t. Ez akkor a csúcs volt (még 20mm átütőtengellyel), fejlődött annyit a technika, hogy ez az “olcsó” darab nem érződik rosszabbnak.
Kérdezd meg Runnert, rövid ideig ő is használt Rythm-öt!
Bp környékén kipróbálhatod az enyémet bármikor (egy alap Jeffsyben van). -
Begbiebike
csendes tag
válasz StLui #139733 üzenetére
Több mint 10 kört mentünk.
4,5 km a flowtrail a singletrail azt hiszem 3,0 km (meredekebb, egyenesebben jön le a hegyről).Ide nem kell fékbetét, ilyen szempontból sem egy nehéz pálya. Keveset kell fékezni.
Saalbach, Semmering jóval keményebb, meredekebbek a pályák, több a szikla, gyökér.
Ez lájtosabb, itt tükörsima a flowtrail, nincsenek kagylósra fékezett kanyarok sem. -
Begbiebike
csendes tag
válasz jjeahh #160845 üzenetére
Az XCO pályák durvábbak már mint anno a dual slalom volt. Jóhogy kell insert, meg dropper.
Az itt lévők közül sokan nem tudnánk egy kört sem menni rajtuk esés nélkül. (Én sem )Agresszív fully témára visszatérve kicsit.
Aki nem versenyzik (és megengedheti magának) mindenképpen ajánlanék hosszabb távú próbát.
Én a hulla edzetlen mivoltomban full ugyanolyan időket megyek a 14+ kilós Jeffsy-vel, mint előtte a 12 kilós merev XC bicóval, de kimondhatatlanul jobban élvezem.
Nagyon jól másznak már ezek a bringák, olvassatok teszteket.
Technikás maratonon (Kassa) is hajszálra ugyanolyan időket mentem az 50 km-en ezzel, mint a könnyű XC bicóval. Résztávokat nem néztem külön, mert nem érdekel.A legtöbb rutinosabb, nem teljesítményorientált, terepesnek egy ilyen 120-130-140 mm-es fully lehet a legjobb választás. Agresszívabb geo-val meg simán el lehet nézni egy-két lájtosabb bikeparkba is.
[ Szerkesztve ]
-
Begbiebike
csendes tag
válasz jjeahh #160855 üzenetére
Itt a lényeg, a többi csak mellébeszélés.
"Amúgy én személy szerint trail fullyt sosem próbáltam"
Próba nélkül nehéz. De megértem az aggályaidat, csak fotelből nem nagyon lehet ezeket eldönteni.
Aszfaltra nem való az biztos, ehhez nem kell személyes teszt.100+ db tesztbicaj a közel 10 éves Bikemagos ténykedés után is azt mondom, hogy jó dolog olvasgatni ezekről, de ki kell próbálni.
Ahogy nem véletlenül mondja Runner, hogy senki ne nagyon dumáljon az ebike-okról, amíg csak max. a parkolóban ült rajtuk.
Tudnak azért meglepetéseket okozni az új bringák/fejlesztések.
(Most csak egyet említek halkan: dropper post.)Sajnos persze kevés lehetőség van itthon komolyabban kipróbálni bicajokat. Van már egy-két tesztprogram meg concept store. Megértem, hogy nehéz így bringát választani. Túl sok a találgatás meg a mellébeszélés amit egy 10-20 km-es tesztkör egyből tisztázna.
-
Begbiebike
csendes tag
válasz Hasaggymeg #160870 üzenetére
Nem kell mindent, de ami érdekel, szóba jöhet nálad, azt viszont nem árt.
Például ami elő került XC/Trail. Pont itt nehéz mástól gyűjtött infók alapján tájékozódni, hogy akkor nekem most egy merevfarú agresszívabb trail vagy egy kikönnyített fully trail, esetleg egy plusszos már majdnem enduro lenne-e a megfelelő.Ugyanez országúton is, nagyon jó hogy említetted. Ott is el lehet merengeni, hogy comfort (endurance?), race ne adj isten speed vagy gravel lesz-e számomra a megfelelő aszfaltozásra.
Sajnos próba nélkül nehéz, és ezért is szomorú, hogy nálunk kevés az olyan bemutatóterem méretű bolt aminek komolyabb tesztprogramja van.
jjeahh, amennyit elszórtál minden féle vicik-vacakra az elmúlt években abból ott állhatna egy Santa Cruz is lassan. peace!
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Jó, jó, mechanikus billentyűzetet... de milyet?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gumi és felni topik
- Óvodások homokozója
- Milyen légkondit a lakásba?
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Ukrajnai háború
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest