Izé, agyalok ezen az áram, meg takarékosság, meg egyéb dolgokon és eszembe jutott valami:
Akinek van villanyautója és nappal, napelemről feltölti, az este miért nem arról használja az áramot? Úgy értem, hogy lenne-e abban ráció, hogy nappal, napelemről, igyen feltöltök 50 kWh-t a kocsiba, és este arról használom, sőt, akár onnan táplálok vissza? Ha csak 100.000 db elektromos autó lenne (és megfelelő hálózati infrastruktúra!), máris lenne (50 kWh akksival számolva) 5 GWh akksi kapacitás.
Be lehetne vezetni, hogy este drágább az áram, mint nappal, de cserében, aki este táplál vissza, többet kap érte, mint aki nappal. Megyek holnap messzire a Teslával? Nem. Akkor ma este felmehet a kapacitás 60-70%-a a hálózatba, holnap napelemről visszatöltöm.
Nyilván sok minden figyelembe kellene venni (autó akksi milyen töltési/kisülési áramot szeret, használati profilok, stb.), de mint koncepció, szerintem jelentősen tudna fogyasztást kiegyenlíteni... Ha az 5 GWh-t 5 óra alatt fogyasztja el a társadalom (naplemente után 5 órával már azért kb. völgymenet van), akkor az 1 GW, két paksi blokk. És az csak 100.000, rendszerben használt elektromos autó...
Mivel vannak nálam sokkal okosabbak, vajon ez azért nem jött még elő, mert hülyeség?