Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#60001) qnadam válasza -NoVa- (#59991) üzenetére


qnadam
veterán

a háromcolos gépet a verebek nem érzik még súlycsoporton belülinek? egy motivált madár elég csúnya dolgokat tud csinálni.
mavicek tulajdonosai a galambokról, a phantomoké pedig a sirályokról tudnának mesélni történeteket. bár az egyik phantomos arc, aki valamelyik spanyol szigeten él azt mondta, hogy a sirály se veszélyes, csak felszállás után jól meg kell kergetni, és rögtön tudni fogja, ki az úr a légtérben.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#60002) -NoVa- válasza qnadam (#60001) üzenetére


-NoVa-
őstag

Az a jó a gépeimben, hogy az anyagi kár max az okozott tűzzel tud eldurvulni, a gép maga filléres.

(#60003) Grillo válasza qnadam (#60001) üzenetére


Grillo
senior tag

Múlt héten békésben már lebegve a cél felett vettem észre, hogy igen közel köröz alattam egy ölyv, reméltem, hogy nem akarja közelebbről megismerni a Phantomot.
A várban meg a szürkevarjakkal kapcsolatban érzem, hogy nem a barátaim, de még eddig megúszós volt.

Mi a vélemény az Air 2-ről, néztétek?

(#60004) qnadam válasza Grillo (#60003) üzenetére


qnadam
veterán

határozottan van benne fantázia, az ocusync már a mavic proban is állati nagy találmány volt, még a lightbridge-nél is jobb, pedig az se gyenge. és ezzel nagyjából meg is oldották az air1 legnagyobb problémáját. a 48 mpx quad bayer szenzorok telefonokban elég ügyesek szoktak lenni, a 4k 60 fps meg a fhd 240 fps kifejezetten jól hangzik. oldalsó akadályérzékelés ebben sincs, hogy rohadjanak meg :DDD
szóval papíron nagyon tetszik, teszteket még nem láttam.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#60005) Jahno válasza qnadam (#59983) üzenetére


Jahno
őstag

Engem inkább az érdekelne, hogy honnan szerződött nyersen sok sávon protoolsba az alapanyag (ami leírás szerint kararóka verzió, szóval már kikevert és rendberakott lehet vagy mittomén).

(#60006) Jahno válasza ncc1701 (#59960) üzenetére


Jahno
őstag

"Cserepeket sk le tudjátok cserélni, nem nagy történet."

Szomszéd így gondolta. Csinálták is egy darabig elég érdekes koncepcióban. Ha másik havernál nincs szakember, aki felismeri, hogy gyártási hibás a cserép akkor lehet hosszabb távon ott is szopolás lett volna a vége. Aztán mikor mi. Bontani és is tudok, volt amikor 100 négyzetméteres nagyságrendet nulláztam le másodpercek alatt, de az más :-D

(#60007) Jahno válasza npera (#59972) üzenetére


Jahno
őstag

Jajj, előre tolja a láncost, meg mi az a hosszú normál fúrószár? Nem is sejtettem, hogy van olyan. Igaz régen is meg kellett oldani dolgokat a Hilti előtti korszakban, de na.

(#60008) Jahno válasza zetor2000 (#59986) üzenetére


Jahno
őstag

Nálam a kezdeti cégek addig kavartak ezzel az egésszel, míg pénz sem ment bele, de kiszámolták mennyit kell visszakapnom oszt nem kaptam és nem értettem semmit :F

(#60009) Jahno válasza npera (#59990) üzenetére


Jahno
őstag

Én azért kiszúrtam a digit effekteket és pár beágyazott plugint, meg valahol nem tudom a szemfényvesztés elejét, mert ilyen hanghoz kellene saccperkábé kis túlzással egy fél autónyi más egyéb, főleg ha analógról beszélünk. Még majd megpróbálom értelmezni.

(#60010) Jahno válasza qnadam (#60000) üzenetére


Jahno
őstag

Yajj. Én szerencsére a lépcsőig sem jutottam el, de nem tudom mit csináltam volna. Az a szívás, hogy biztos érdekes meg tuti át akartam volna repülni rajta ugyanígy és nem tudom mi lehet a vége, vagy mitől sodródott neki a falnak. Én legalább középen mentem volna, de ahogy látom nem a szél vagy a hiánya húzta el, hanem hátra nekioldalazott. A lépcsőn felfelé már keresztbeszúrt tüdővel szusszannék egyet oszt kb. ennyi volt.

(#60011) qnadam válasza Jahno (#60005) üzenetére


qnadam
veterán

néha így felbukkannak internetszerte. rosszul emlékeztem, csak a bohemian rhapsody van meg így, meg három bob marley szám.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#60012) WiZARD válasza Bujdy81 (#59848) üzenetére


WiZARD
addikt

igen. kb ilyesmi
Nekem pályán inkább 18-19, ha nem akarsz lassan menni, városban 12-14
eléggé autó függő is, ioniq a legkisebb fogyasztású, enyémhez képest -1-3 kWh/100km, Model3 is elég jól fogyaszt.
de pl egy E-tron pályán inkább 30 kWh/100km, nekik még tanulniuk kell.

áram otthon inkább 39ft/kWh, napelemről meg lehet számolgatni, hogy mennyi idő alatt mennyi lé...

Aki nem otthon tölt, annak tisztán fogyasztás alapján nem biztos hogy megéri.

(#59854) npera Taycan azért talán bírja a tartós nagy sebességet hűtés szempontból. A váltó is segít neki. Persze hamarabb lemerül mint a V90 :)

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#60013) WiZARD válasza Jahno (#59912) üzenetére


WiZARD
addikt

de ;)
https://www.autonavigator.hu/cikkek/matol-ejszakai-arammal-is-tolthetok-a-villanyautok/

Lassan kész a házhoz a terv, most statikusnál a labda, hogy hova mennyi/milyen vasbetont akar. Építész elsőre azt mondta, hogy kb csak a garázs lesz tégla.

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#60014) qnadam válasza Jahno (#60010) üzenetére


qnadam
veterán

mocsok szerencséje volt egyébként is, jó esélye volt arra, hogy a gép kiessen a padlón át a vízbe...
alapból ugye a gép gps alapján tudja, hogy hol van, iránytűvel meg hogy merre néz, és ezzel már álló helyzetben tudja tartani magát. ha viszont hirtelen bemész vele egy olyan helyre, ahol a tető miatt gps nincs, a vasszerkezet miatt meg esetleg iránytű, akkor ez a poziciótartás megszűnik, és azt veszed észre, hogy megállnál körbenézni, a gép meg nekicsapta magát a falnak, mert fogalmad sincs, hogy ott a folyó fölött a magasban milyen szél fúj, nem látod a gépet se, és időd sincs korrigálni, mert mire rájössz, hogy miért hátrál, már koppant is.

bónusz hibalehetőség #1: a tetőről lelógó bizbaszok odalent a kijelzőn jó eséllyel már nem látszanak
bónusz hibalehetőség #2: gps módban ha mész előre, majd elengeded a sticket, akkor nyom egy kövér gázt hátra, hogy minél előbb megálljon. atti módban ilyen nincs, ha elengeded, csak nem tartja a sebességét, aztán valamikor megáll (vagy megy, amerre a szél viszi) mivel a helyzetét és így a sebességét nem ismeri, fogalma se lesz, hogy mekkorát és meddig kellene fékeznie, hogy pont megálljon, így bele se kezd. aztán ha egy ismeretlen szűk helyen jössz rá, hogy másképp viselkedik a gép, mint szokott, és még csak nem is látod, akkor abból koppanás lesz :)

átrepüléshez már kintről atti módban kellett volna bemenni, és rendelkezni némi rutinnal, hogy tényleg tudjon korrigálni, ha úgy adódik. Nova meg enpera valószínűleg simán átjut :)

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#60015) Jahno válasza WiZARD (#60013) üzenetére


Jahno
őstag

Viszont ebben az esetben meg csak akkor és azzal lehet tölteni. Érdekes dilemma.

(#60016) hobizoli válasza WiZARD (#60013) üzenetére


hobizoli
nagyúr

azonkivul mi?

amugy osztrakiaban nagyon nyomjak a fa hazakat, tobb szaz eves hazak is allnak fabol a hegyekben

több drón kell ;P

(#60017) Jahno válasza hobizoli (#60016) üzenetére


Jahno
őstag

Csak időnként foglalkozni kell vele.

(#60018) hobizoli válasza Jahno (#60017) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ja, le kell lakkozni :DDD
de ezt a jobbak "lefenyezik" kompresszorral

kimaszkoljak az ablakokat meg amit nem kell, es ugy lefujjak a vedendo fa feluleteket a lakkal


[link]

több drón kell ;P

(#60019) zetor2000 válasza WiZARD (#60013) üzenetére


zetor2000
senior tag

Na, akkor lassan indulhatnak a románok :D
"Budán a vár alatt van egy kedves tér,
Budán a vár alatt van a Moszkva tér.
Erre jár aki boldog, erre aki fél..." ©Hobo

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#60020) npera válasza Jahno (#60005) üzenetére


npera
újonc

Nem lehet, hogy megkérdezte a Queent, hogy szeretnék bohóckodni picit, adjátok a sávokat csak úgy á lá nátürell? És adták.

Bár a valószínűsége ennek pici ....

(#60021) npera válasza qnadam (#60014) üzenetére


npera
újonc

Ezek a vicces dolgok, amikor az ilyen fullosan felszenzorozott gépek valami okból egy-két szenzort inaktiválnak és az irányítás átmegy open loopba closed loopból.

Én pont ezt élvezem a quadban, hogy gyakorlatilag semmiféle segítség nincs és nekem kell irányítani. Kábé olyan, mint egy megkergült légpárnás és egy literes sportmotor keveréke. Siklik ide-oda, viszi a szél, nem tartja a magasságot sem.

Amikor még a 450-es helikopterrel próbálkoztam 2009 körül, akkor az olyan stressz szintet okozott, hogy remegtek a térdeim egy akksi kirepülése után. Utána repülőztem, az megnyugtató volt. A quadkopter a 7"-os FPV monitorral nem volt túl egyszerű, de rettentően élveztem, hogy a kamera képét láttam. Csak nagyon nehéz volt fókuszálni a gyakorlatilag mobiltelefon méretű képre, amit napsütésben vakított a környező fény és szinte alig láttam rajta valamit.

Most a szemüveggel ez megszűnt, mindent látni és nem tereli el a figyelmet semmi. A mozgást jobban érzékelem (szél ahogy fúj) és sokkal könnyebb a gép térbeli helyzetét a környező objektumokhoz viszonyítani. A mentális térképet fejben könnyebben össze tudom rakni, mert nem kell egyszerre a fejem körüli világot és a gép koordinátarendszere körüli világot elválasztani.

Ha egyszer a kezembe kerülni valami komolyabb DJI termék (Mavic és felfelé), akkor alighanem elsőre csak ide-oda rángatnám, mert próbálnék korrigálni a mozgásra és a megállásra, meg a kanyarokra.

Vannak ilyen videók, amikor videós drónosok kipróbálnak racing quadot és nem mindenkinek tetszik finoman szólva.

(#60022) -NoVa- válasza npera (#60021) üzenetére


-NoVa-
őstag

Anno kicsit reptettem qnadam phantom 3-ját, de az tényleg csak egy kameraállvány pozícionálása, nem repülés. Amúgy félelmetesen erős, hatékony állvány, de ennyi. Olyannal láttam fába tolató céges csapatfotózást az OTP-nél, de a gép mérete és tömege a gravitációval együtt megoldotta a helyzetet, nem bírták el az ágak. Utána nem repült újra.

(#60023) cyberde válasza qnadam (#60000) üzenetére


cyberde
csendes tag

Szentendrén, a főtérenn az egyik épület (múzeum v. galéria van az aljában) tetején évek óta figyel egy lefittyedt drón.

(#60024) Jahno válasza npera (#60020) üzenetére


Jahno
őstag

Címet olvasva azt hittem úgy kezdődik majd, hogy bepattint valami aranyos Studer/Ampex szalagot és akkor play.

(#60025) Jahno válasza cyberde (#60023) üzenetére


Jahno
őstag

Másik drónnal begyűjthették volna. Talán.

(#60026) cyberde válasza Jahno (#60025) üzenetére


cyberde
csendes tag

lentről úgy tűnik, mintha az egész tető be lenne húzva csirkehálóval (gondolom amiatt, hogy a szél ne bontsa meg a cserepeket) úh valszeg kajakra be lehet akadva.

(#60027) -NoVa- válasza cyberde (#60026) üzenetére


-NoVa-
őstag

Erősebb drón kell.

(#60028) npera válasza -NoVa- (#60022) üzenetére


npera
újonc

Én még csak kíváncsi érdeklődőként voltam ilyesmi közelében.

Szerintem ez az egész filmezős drónos téma kicsit komplexebb, mint ahogy azt a naív érdeklődő elképzeli. Ha jó felvételt akarsz csinálni, akkor igazából egy kisebb filmprodukciót kell egyedül levezényelned.

Kell egy "történet" és storyline, amit aztán le tudsz repülni és filmezni. Kell egy elég jó térbeli mentális térkép, hogy el tudd helyezni a gépet a térben és ne repülj bele semmibe.
Kell jó fény, be kell tudni kalkulálni a fényviszonyokat a repülésbe
Kell kezelni a gimbalt, ki- és bevezetni a témát, közben esetleg még komponálni is. De erre jön még a gép mozgása is ugyebár.
Kell tudni kezelni a szelet, az akksi állapotát figyelemmel kísérni.

Vagyis röviden az alábbiakat csinálod egyedül:

- pilóta
- operatőr
- világító
- rendező
- spotter
- forgatókönyvíró

Ehhez képest a legtöbben ideges mozdulatokkal rángatják a kontroller botjait, leginkább a yaw tengelyt képtelenek kezelni. Az, hogy esetleg legalább két tengelyt koordináltan mozgassanak pedig még kevesebben csinálják.

Ha lenne valami DJI cuccom, akkor fly more combo alatt nem is érdemes gondolkodni. Első és második akksit vélhetően kirepülöd arra, hogy felmérd a terepet, belődd a fényeket és expót, színteret, kicsit kipróbáld a szögeket. Aztán jöhet pár próbálkozás a felvételre, majd kábé vége is van 3-4 akksinak.

Jó esetben lett értékelhető felvétel belőle....

(#60029) -NoVa- válasza npera (#60028) üzenetére


-NoVa-
őstag

Csak ötlet kell és kivitelezés: [link]

(#60030) eattila válasza npera (#60028) üzenetére


eattila
csendes tag

Attól függ mit forgatsz.
Engem mondjuk a drónos fotózás vonzana. Főleg a madártávlat, és a fentről kirajzolódó minták miatt. De egyrészt egy olyan drón, amivel érdemes lenne belefogni igen drága. Aztán lehet meg is unnám. Akkor meg kapufa. A tello meg kb semmire sem jó bohóckodáson kívül. Azt próbáltam csak. Nyáron telóról tolni igen kényelmetlen lehet. Télen sem volt kényelmesebb :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#60031) -NoVa- válasza eattila (#60030) üzenetére


-NoVa-
őstag

(#60032) npera


npera
újonc

Bejelentés. Persze megint több infó jött a sajtóból, mint a belső csatornából. Transparency, empower the teams.

1300 ember megy a levesbe. Egy csomó konzult, meg alkalmazottak is. Most kezdik el értesíteni őket a napokban.

Móka és kacagás. Kíváncsi vagyok a mi részlegünkkel mi lesz. Elvileg hű de nagyon fontosak vagyunk, de aztán persze ez is egy mondás ami hamar változhat....

(#60033) eattila válasza -NoVa- (#60031) üzenetére


eattila
csendes tag

Repül így? :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#60034) npera válasza eattila (#60030) üzenetére


npera
újonc

Én szerintem kevés lennék az értelmes filmezéshez. De a fotózás érdekelne égből.

Tehát Mavic Pro 2 vagy Air 2...

Vagy építeni egy nagy trikoptert, amiről tudok lógatni egy M4/3 vázat egy 12 mm-es fix obival. És itt kezd el k@rva drága lenni az egész :Y

(#60035) eattila válasza npera (#60032) üzenetére


eattila
csendes tag

Szép kasza....

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#60036) eattila válasza npera (#60034) üzenetére


eattila
csendes tag

Nekem szerintem egy régebbi mavic is megfelelne alighanem.

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#60037) npera válasza eattila (#60033) üzenetére


npera
újonc

Szerintem arra van benne elég kraft, hogy felborítsa az egész miskulanciát.

(#60038) npera válasza eattila (#60036) üzenetére


npera
újonc

Mindenképpen a nagy szenzoros cuccra lőnék. De most teljesen esélytelen. Ha asszony is elkezd keresni, akkor persze más lesz a téma...

(#60039) Jahno válasza npera (#60032) üzenetére


Jahno
őstag

Mint Systemaxnál, mikor idebasztak egy telefonszámot, hogy hívjam fel, azonnal kössük össze a videokonferenciát, mert 1 óra múlva nagy beszéd. Ez sem jó, úgy sem jó, semmi nem jó. Én meg nem értettem, mert konferencia működött, főleg ilyen rövid határidővel. De Ő Lyncből szeretné hívni az idegen céget és azok is nézelődhessenek a telkönyvünkben? Hóóóóóóóógy? Idegen cég mégis hogyan, mit miért? Kaptam egy IP-t is, tűzfalhoz és az ottani cuccokhoz jelszót, oldjam meg, mától az a cég is "partnerünk". Jelentsen is bármit. Rákugliztam, kiderült, hogy 1+ hónapja megvettük a kis céget...

Ezekben szintén teljesen általános volt, hogy utolsó másodpercig bármiben is direkt titkolóznak, aztán bekúrjál a bombát. Péteken bedobják, hogy "megszűnik a vidéki iroda, hétfőre biztosítsátok a cuccok működését". Vagy VASÁRNAP kiderül, hogy jahh, hétfőn új irodát nyitunk, X ember a kezdés, "oldjátok meg". Biztos ez is 5 perc alatt dőlt el egy vasárnapi ebédnél, nem kerestünk helyet, nem interjúztattunk és vettünk fel embereket, nem találtuk előre kik és mivel foglalkoznak majd. És ezek folyamatában. Nem egy, nem egy kicsi, nem kettő. De ha csak egy is lenne, hirtelen felindulásból nem nagyon lehet így irodát nyitni, hogy kb. az IT tudja meg utoljára, aztán oldjad meg. Vagy a júzer sem tudja mire lesz szüksége, összerakjuk, megkapja, semmi gyanús nincs csak fele úton nyögi be, hogy amúgy én akkor ám Szerbiában leszek az irodában szóval az itteni nyomtató használata nehézkes lesz. Jahh, akkor hátra arc, újratelepítés, van még +1 napod bébi? Agyfasz. Szorkettő.

Tegnap voltam első körös munkafelvételin, aztán valamennyire még folytatom. Legfeljebb felmérem az erőviszonyokat és a lehetőségeket. Bár Ciberéd azt mondta, hogy elég kretén egy hely, az erős lesz :-D Márpediglen Ciberéd hiteles alak.

(#60040) npera válasza eattila (#60035) üzenetére


npera
újonc

12k white collarból megy 1200 alkalmazott és még 300 konzult. Ez csak Göteborg. Motorgyárból is megy 100 fő.

Fő fókusz akksi, electric drive, ADAS, SW.
Tehát ahol nyírnak majd erősen az alapvetően HW és ICE.

Meglátjuk mi lesz.

(#60041) -NoVa- válasza eattila (#60033) üzenetére


-NoVa-
őstag

Ez simán elbírja, csak a fókuszt kéne még a földön belőni, meg a 10 másodperces expo timer okozna némi kapkodást. Főleg mert szeretem a top-down nézetet, így a gyors emelkedés után megfelelő célra tartott zuhanás végén felhúzás, és a fényképezőgép visszahozása kifejezetten sportértékű :D

(#60042) WiZARD válasza hobizoli (#60016) üzenetére


WiZARD
addikt

monolit vasbeton

(#60019) zetor2000 itt inkább szlovákok ;)

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#60043) eattila válasza npera (#60038) üzenetére


eattila
csendes tag

Én olcsóbb, de még használható vonalon mozognék. Nem szeretek többet költeni, mint amit feltétlen szükséges. Kivéve ha késről/fegyverről van szó. :DDD

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#60044) eattila válasza -NoVa- (#60041) üzenetére


eattila
csendes tag

Nekem mindig azt mondták, hogy innen szép nyerni :D Ha sikerül, akkor megnézném :D

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#60045) npera válasza -NoVa- (#60041) üzenetére


npera
újonc

Ez szép. Még ilyesmihez is kell repülni elég sokat, mire meglesz a kompozíció, a fények és éppen nem lóg bele mondjuk egy szippantóskocsi.

Szóval el tudom képzelni, hogy ez sem egy kattintás a távon és kész....

(#60046) -NoVa- válasza npera (#60045) üzenetére


-NoVa-
őstag

Kis repülésgyakorlat: [link]

(#60047) npera válasza -NoVa- (#60046) üzenetére


npera
újonc

Ez az igazi FPV :C

(#60048) npera válasza Jahno (#60039) üzenetére


npera
újonc

Ja, időben kell szólni. Pénteken szólnap, hétfőig óceánnyi idő van megoldani...

Itt most majd szeptember 1-re megkapja minden érintett a papírkáját. Addig meg lehet találgatni. Ez emeli a morált jól.

Gondolom, hogy a dízeles kollégák most szét vannak motiválva.

(#60049) -NoVa-


-NoVa-
őstag

(#60050) Phülöp


Phülöp
addikt

Esik a hó
Süt a nap
Jó lesz ez

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.