Ma már nem fából hanem fémből van, és netudmeg ott is milyen szopások mennek.
Ismerős család itt helyben ilyet épített... nem kis céggel és mégis beszopták, olyan hibák vannak benne. Pedig ott a férj is értett azért hozzá
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
blueboi69
csendes tag
npera
újonc
Teszteltem a kis 3,5"-os vázamat és úgy nézem, hogy a tömegcsökkentés már-már Colin Chapmani magasságokba érkezett. Picit túl könnyű csavarni a vázat, a 2 mm vastagság és a légiesen könnyű szerkezet alighanem unobtainium anyagot feltételez, nem sima réti karbont...
Mindegy, erre van a Fusion360, hogy rittyentsek egy újabb iterációt.
Most alapjaitól rajzolom újra az egészet. És 3 mm vastagságot fogok alkalmazni. Ha már ekkora bika 14 mm-es motorok vannak rajta, akkor kár a vázon könnyíteni. Ha a mostani 6,8 gramm helyett lesz mondjuk 10 gramm, akkor is alig ment föl a teljes tömeg. Viszont jóval merevebb lesz. És akkor végre kitágítom a korábban 3,5 mm-es méretre vett furatot, ahol a harangot rögzítő zeeger-gyűrű ülne. Most akkor 5,5 mm-re veszem, aztán akkor az 5 mm-es átmérőjű kitüremkedés nem okoz gondot. Nova tudja, hogy mire gondolok, ha bárki más csak ráncolná a homlokát....
hobizoli
nagyúr
azert lassan az derul ki, hogy egy a kadari cocializmusban 30-40+ eve epitett hazgyari panel kegli is siman jobb ezeknel
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
npera
újonc
Merevebb váz. Most 5 mm hús van a karokban, valamint 2 mm helyett 3 mm anyagvastagság karbonból.
Még a rádiuszokkal molyolok...
Jahno
őstag
Ma megint rendezvényt támogattam, aztán mellette volt kis piaci kirakodós őstermelős, vettem levesbe zöldségcsomagot és pár savanyút:
Vegyes savanyúnak is kicsit más ízvilága van, kiérezni a paprikát és még lehet friss, mert nincs annyira összeérve, ropog is, nem édesítőszeres fos, szóval boldogság van nagyon, bár csak 5öt auditáltam hirtelen felindulásból
eattila
csendes tag
A karfiolos az nem lehet rossz!
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
blueboi69
csendes tag
Azok más szempontból szarok. Egyébként Kömkel is egy felújított kádárkockában lakik
blueboi69
csendes tag
Egyébként most azon agyalok, hogy miért ne lehetne megoldani a melegvíz előállítást egy hőszivattyús medencefűtővel. Az egy sima doboz, ami megoldja azt, hogy a levegő hőjéből melegíti a vizet. Lenne egy baromi rövid kör, amit fűt, az pedig a HMV tartályt melegíti és kész. Annyi a bibi, hogy asszem 40fokra tud fűteni, jelenleg nálunk 45fokos a melegvíz.
Egy fűtőpatronnal rá lehet segíteni még ha kell.
[ Szerkesztve ]
zetor2000
senior tag
Amennyi savanyúságot vettél, az nekem ~10 évre elég lenne Nem az én világom, bár néha 1-1 valamit megeszek a kaja mellé.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
blueboi69
csendes tag
Nyami
közben találtam a mjunél kívánatosabb gépet is: ricoh gr1. 28mm f2,8 (de van 21mm-es verziója is), csinos, kompakt. ebayen 500 euronál kezdődik, de az ezres ár se ritka
istálló? gazemberség? hupákolás?
a panelházaknál nem a szerkezettel szokott gond lenni, hanem a gépészettel. mondjuk az a jobbik eset, azt egyszerűbb cserélni.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Jahno
őstag
Sarkoknál a szerkezet is, mert ázik, lukas, ott rohad a vas aztán időnként ez-az szétborul.
eattila
csendes tag
Ja, illesztéseknél folyik befelé a dzsúz. Itt is megesik ha nagy az eső.
Nálunk most a vésés lebeg e levegőben. Mivel elektronyos kábelt kell majd újrahúzni. Eddig 2-ből 2 villanyász azt mondta, készüljünk, mert beomolhat a cső.... De én ezt nem értem mitől omlik be a beton.
Bringalánc és fogaskerekek is megkaptáj a brigéciolos takarítást. Még ázik, holnap lemosom, aztán meg újra olajozom. Szombaton lehet tekerünk egyet.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
blueboi69
csendes tag
Te ez jól néz ki!
Phülöp
addikt
OwlKitty minden filmet megjavít
[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
zetor2000
senior tag
Falhoronymaró megoldja a vésést, de nem túl kellemes, mert poros és/vagy hangos. Utána viszont lehet csövet betenni, meg vakolni / glettelni / festeni / tapétázni.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
eattila
csendes tag
Nem vegig kell vesni szerintem. Majd megmondja a szakember.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
npera
újonc
Industry standard teszt a hallban. Összecsavaroztam 2 db 2 mm-es vázat a motoroknál, meg középen is. Jóval merevebb lett.
A motorok alá pedig ment 0,75 mm vastag PETG printelt "alátét", hogy a Zeeger-gyűrű ne szoruljon a vázon. Legalább 5 mm-es nyílás kellett volna, de a mostani vázon csak 3,5 mm-t rajzoltam...
npera
újonc
DirtyWhitePaint munkásságát ismered? Neki is vannak húzós "filmjei"....
Phülöp
addikt
Köszi, teljesen jó.
Tőle a Marvin sztorikat ismerem. :)
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Jahno
őstag
jó ropogós és nem cukros édes. A dinnye az eléggé édes lében úszik. Ilyentől mindig tartottam, de bejött. A paprika meg csíp és kemény ecetes. amúgy jó íze lenne fűszernek is, szóval nem tudom milyen fajta. Csak kétszer ettem de megkopasztottam az állományt. Azt megszoktam, hogy amit kovászos uborkának hívnak, az inkább sós-vizes, vagy sós csemegés. Az is jó, felőlem bármit ráírhatnak
npera
újonc
Nem tudom mit "fogyaszt" a srác, de nagyon kemények a történetek...
NauTiLUS_HUN
újonc
Létezik már hőszivattyús bojler, persze fel lehet találni a spanyolviaszt újra, de az hasonló mint a saját készítésű napelemrendszer, hosszadalmas és ritkán sikerül elsőre tökéletesen.
Phülöp
addikt
Félix Colgrave is jó cuccot tol
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
blueboi69
csendes tag
Igen, onnan indult az ötlet, hogy van már ilyen, de csak 80-100literesek. Utána nincs köztes lépcső van 300literes.
Namost nekünk meg már a HMV tartály adott, ami 150L
Gondoltam, hogy miért ne vennék csak egy hőszivattyút, minek vennék meg egy kisebb tartályt is hozzá....
Szóval most az jutott eszembe, hogy mégiscsak veszek egy olyat, ami készen van, berakom a kamrába, hogy azt hűtse le és vele sorban lesz a 150lityis tartály. Persze az lesz a hálózat felől. És később a nagyobb tartályhoz tudok illeszteni napkollektort, aztán vagy lesz egy 3utas szelep ami kapcsol a két tartály között vagy maradnak sorban, de a hőszivattyús akkor keveset fog dolgozni.
Ennek egyedüli hátránya az, hogy a hőszivattyús, ami a ház melegét használja, az pont télen fog dolgozni sokat. Viszont nyáron meg pont jó lenne, ha hűtené a kamrát, de olyankor meg a napkollektor fog segíteni... szóval ezen még agyalnom kell
NauTiLUS_HUN
újonc
Mindig csodálattal töltöttek el a csillagháborús tervek.
blueboi69
csendes tag
Na, közben utánanéztem, a hőszivattyús bojlernek kell minimum 13m3 hely. Namost nálam a kamra 8m3 és a kazánhelyiség is ekkora, szóval akkor ez bukó.
Akkor marad az, hogy a mostani tartályba belelógatok egy fűtőpatront, aztán később napkollektor lesz rákötve és ennyi.
Bujdy81
csendes tag
Na, megjártuk a síelést a hétvégén (szerda->szombat). Tankolástól tankolásig 7,4-et evett a Rifter, egy 350 literes tetőbox-szal a tetőn. Itthon autópályán 140, Szlovéniában és Ausztriában annyi, amennyi szabad. Elég csicska volt a közlekedés, mert Szlovéniában mentünk vagy 10 km-t autópályán, a többi részen 110-es korlátozás, ami ugyebár nem autópálya... Ausztriában meg úton-útfélen kint volt az IG-L-es 100-as korlátozás, ami egyrészt egy elég cickány dolog (tulajdonképpen sima sebességkorlátozás, csak az EU nem engedne olyan magas bírságot, ezért átnevezték), másrészt meg az sem autópálya. Ha így nézzük, akkor nem is drága a magyar matrica...
Szerdá délután csudajó idő volt, csütörtökön még szebb, pénteken viszont hóvihar, el is jöttünk délután egykor a sípályáról. Hogy akkor hólánc kellett a parkolóból kiállni, azt megértem, mert nem fűtött az a bekötőút. Másnapra, amikor szintén verőfényes nap volt, igaz hideg, de hogy akkorra sem tudták letakarítani azt a 170 métert, az gáz. Mondjuk a család napijegye "mindössz" 175 euró volt, szóval abba nem fér bele. Ami viszont jobban zavart, hogy a pénteki, alacsony forgalmú nap után nem kezeltek le szombatra egy csomó pályát és baromi buckás volt sok helyen...
Ezeket leszámítva király volt, a harmadik lányom hat évesen kb. úgy síel, mint én, a két nagyot nem nagyon láttam, mert mindig elsuhantak a társaságban lévő, hasonló korú és ügyességű gyerekekkel!
WiZARD
addikt
IG-L az nem sima sebesség korlátozás, elektromosra nem is vonatkozik.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-NoVa-
őstag
Na, végre egy valós tényleg vonzó érv a villanyautók mellett!!!
Bujdy81
csendes tag
Nem, az nem sima sebesség korlátozás, mert sokkal nagyobb a bünti. De az autók 95%-a esetén más eltérés nincsen...
Bujdy81
csendes tag
Igen, ez ugye azért jó, mert egyetlen felhasználási forma, ahol a villanyautó hátrányban van (nagyobb sebességgel történő, sokszáz km-es utazás), ott kap kedvezményt az osztrákoknál. Mindenki mást meg szopatnak...
blueboi69
csendes tag
Mik derülnek itt ki
WiZARD
addikt
Az autók 95%-ánál csökkenti a helyi károsanyag kibocsátást
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
npera
újonc
Kell egy 13 m3-es tartály a tetőn. Ha egy rohadt magas oszlopra rakod, akkor a szél miatti ingadozásból is ki lehet nyerni egy csomó energiát. Hmmmm? Hmmmm? :-)
npera
újonc
Úgy érted, hogy osztrák(h)ban sem volt kolbászból a hóeltakarítás????
Franz!! Sissi!!!!!
-NoVa-
őstag
A hatótávot előbb utóbb megoldják, a sebességkorlát viszont marad. Osztákoktól már kaptam 2 büntetést, egy 30 euro-s, meg egy helyszíni, semmi IG-L. Tipikusan gyerekekkel utazva úgyis meg kell állni egyszer enni, többször WC-re, meg valami játszóteres átmozgatásra, opciósan hányni, őzet nézni, akármit N-szer, pont elég rátöltésre, ha van hozzá szabad töltőpont. Habár hazafelé szoktam olyat, hogy kiszedem őket Velence (a másik) környékén a tengerből napnyugta körül, vacsora, kis séta, aztán mire autópályán vagyok, már alszanak kb, Klagenfurt felé jóféle Osztrák hegyi levegővel kerülve meg az első megálló általában valahol az Erzsébet híd - Astoria környékén szokott lenni, amikor pirosat kapok.
Kicsit ellentmond ennek a használatnak az, hogy ha villanyautót nézegetek, az Fiat 500E vagy Mini Cooper SE Electric szokott lenni, de az utóbbinál nagyon hamar átkattintok a JOHN COOPER WORKS linkre
Bujdy81
csendes tag
Én utálok állandóan megállni hazafelé, most is 400+ km lement megállás nélkül, pedig a szűk kétéves is velünk volt. De ha megállunk, akkor is 5-10 perc, tankolás, pisi. Sajnos erre még nincsen villanyos opció.
blueboi69
csendes tag
És odafelé szeretsz megállni?
Egyébként én sem szeretek, de pisilni azért kell, meg néha kicsit kinyújtózni. Sajnos az autóüléseket nem ilyen 190cm magasságra tervezik, eléggé oda kell figyelnem, hogy ne eőre görnyedve vezessek, szóval jól esik kicsit mozogni.
Persze a megállás pillanatában már mennék tovább, mert már le akarnám tudni az utazást
Tényleg vicc, hogy amikor megyünk nyíregyre, akkor kb 3.5-4óra az út, pedig 300km, csak közben megállunk legalább 2x, + tankolás + Bp-en átvergődni simán 1óra.
Phülöp
addikt
Baszki, azt a 2x300 km-t még a Zöld Villám is tudja egy tankkal, pedig nincs nagy bendője.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
eattila
csendes tag
Hát nem tudom. Én simán levezetek 3-500km-t megállás nélkül. Nyáron is mikor mentünk családdal lellére, itt elindultunk, és csak azért álltunk meg, mert fater audija visított olajért.
Corollával is simán elmegyek odáig.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Jahno
őstag
Mostanában vidékre 1.5 óráknál messzebb nem mentem, de néha a 4 óra még itt Pesten belül kódorogva is összejön néha, mikor ide-oda kell menni. Bár ott legalább kiszállok többször is. Vagy előtte tankolok, vagy odaúton valami indulás utáni helyen és akkor kv, egyéb bevásárlások is megoldódnak. Nyíregyig vagy 300 km-re meg nem állnék útközben, igaz gyerek sincs meg semmi egyéb. Főleg most megkalapálták a kocsit és látványosan kevesebbet zabál :-P
WiZARD
addikt
Én 6+ éve nem voltam ~250km-nél messzebb autóval.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Bujdy81
csendes tag
Az az igazság, hogy síelni szeretünk és az nincsen 250 km-es körzetben. Ráadásul nem éri meg a repülő plusz csomagfelár, vagy repülő plusz helyi bérlés. Szóval azért néha bejátszik ilyen igénybevétel is. De a nyaralásnál is hasonló a helyzet, nincsen tengerpart 250 kilométeren belül...
npera
újonc
Jobb kocsival egy óra csak
Jahno
őstag
Építkezés, család, gyerek az ilyen. Aztán ha rászoktok a snowboardra*, siklóernyőre, tengerpartra vagy pár hasonló dologra ami nincs 250 kilométeren belül, akkor majd mész (:-
*ebből sok hely befelér 250be, de majd jönnek az igények és az országjárás.