Megjöttem nyaralásból. Csak pontokba szedve "benyomások":
- odafelé menet már a kompon elkezdtem rosszul lenni első nap. Azt hittem, hogy a durván hideget fújó levegő befúvás és az 1:30-as kelés miatti kialvatlanság miatt vagyok úgy, ahogy vagyok. Második nap már úgy ébredtem, hogy undorodtam a reggeli ízétől, szédültem durván és olyan migrénem volt, amit még nem tapasztaltam. Ez volt Németország dél-keleti csücskében, ahonnan már csak rókaugrás Budapest vonzáskörzete. Jó kocsival kábé 2 óra, he-he. Én nem jó kocsival mentem...
- Győr felé járva leesett a tantusz, hogy alighanem C-19 helyzet van. Anyámnál gyors tesztelés, pozitív. Juhé!!! Az új felső légutakat támadó BA5-öst kaptam el vélhetően az utolsó héten melóban a nyárvégi strandröplapdás heppeningre tömegközlekedve.
- 1 hét karantén anyámnál. Mindenféle vitamin, ACC, meg sok tea. Gyakorlatilag átaludtam a napokat, szédültem durván, nagyon aluszékony voltam, migrén konstans módon az első 5 napban. Fogytam 6 kilót, a kajától undorodtam, ami részben anyám érdeme (úgy főz, hogy az élettől is elmegy az ember kedve, de az evéstől tutira).
- 1 hét után megjavultam, tesztek negatívak. Irány Pula, feleségem és öcsém már ott várt. Anyósoméktól kölcsönkaptam a futót, ami frissen volt vizsgáztatva és egy elektromos szakember is megnézte. Csinálni nem csinált vele semmit mondjuk, mivel a jobb oldalon teljesen halott volt rajta a világítás. A műszakin hogyan ment át azt gondolom sejtitek. Szerencsére a Totoya világítása magasan van és a futó felett látszott, hogy jobbra indexelek.
- Pulában strand, grill, strand, séta, grill, strand minta ismétlődött.
- amíg ott voltunk megpróbáltuk megbeszélni ismét anyámmal, hogy el kell adni a családi házat, mert nem bírja fenntartani, nem bírja felújítani és csak romlik az állapota. Sem öcsém, sem én nem akarok oda visszaköltözni. Egydül lakik az alsó szinten, a felső szintet meg mélyen ár alatt kiadja egy rokonnak, aki szeret pofántlanul jól járni.
Persze anyám csak köti az ebet a karóhoz és mindent lepattint magáról. Ettől függetlenül sikerült egy ingatlanost odaszervezni, aki elétárta a tényeket. Most kábé összeomlott, mivel amit eddig én és asszony mondott neki az 3. forrásból is meg lett világítva és öcsém is csak helyeselt az egészre. Innentől ez egy jó meccs lesz....
- 26-án reggel checkout az apartmanból. Utánfutót megraktam, lepányváztam mindent, ponyva rá lepókozva. Az addigi 33-34 fok helyett lett kábé 25 és elkezdett ömleni az eső. Amire szükség is volt, mert már erdőtüzek voltak Pula környékén a szárazság miatt.
- Kábé 50 km után bejelzett a TPMS. Megálltam, bár csak egy nagyon keskeny leállósáv volt. Kábé 2 perc a halálidő ilyen helyzetbe, akkor vág telibe egy éppen pörköltet kevergető kamionos. A zaj miatt nem hallottam a sziszegést, de láttam, hogy a jobb-első picit lapos. Mentem tovább, a terv az volt, hogy első benzinkútnál vagy rendes kiállónál megnézzük. Benzinkút lett kábé 30 km után.
- Beálltam a kompresszor elé és a jobb-első már annyira lapos volt, hogy kábé 3-4 centi volt hátra a felni leéréséig. Éppen nem ömlött az eső, a család bement pisilni és enni, én meg öcsémmel átnéztem a defektjavító működését. Belenyomtam, fel lett fújva, aztán a család ki lett terelve a büféből, mert a gempának el kell oszlani az abroncsban egyenletesen, tehát menni kell vele.
Nem voltam túl boldog, egy nyúves belső kulcsnyílású csavar volt a gumiban. Innentől 80-al mentem, mert annyit írtak a javító leírásába. Elvileg kábé 200 km-t tart, de hazajöttünk vele még 500 km-t.
- otthon az lett volna a terv, hogy este megalszom anyósoméknál, miután öcsémet és anyámat lerakom Hidegkúton. Aztán másnap korán reggel gyí Svéd(h)ország felé. De most akkor gumis. Reggel 8-kor nyitott egy Budaőrsön a Tesco mögött. Odamentem nyitásra, aztán akkor csere.
Hajtott tengelyen nem akartam a diffit szétnyírni, így párban csere. Volt GoodYear Efficient Grip 2 a méretben (kábé jól tapad és halk). 215/55 R17 van rajta. Kérdeztem a gumist, hogy Pirelli P Zero Corsa Rosso van-e, de nem volt....
A szagembörök kirinyálták magukat, hogy milyen borzasztó a defektjavító és milyen elképesztő komoly munka nekik ezzel dolgozni. Néztem, hogy mit jelent mindez. Ráfolyt pici az abroncs lehántó lemezére, amit egy ronggyal letöröltek. És az új abroncs zacsijába gyakorlatilag érintés nélkül bele tudták tolni a belül még gempás abroncsot, aztán az új abroncs matricájával leragasztották. Szóval borzasztó sok extra meló volt....
Az abroncs ára 42k HUF volt nettó, bruttó 53,7k HUF. Megnéztem a svéd árát és kábé 55k átszámítva.
Megcentirozták, felfújták és a felniben levő TPMS-t is át tudták menteni.
- gumis után teleraktam a kocsit, elbúcsúztam mindenkitől, aztán gyí. Irány Németország dél-keleti csücske, ahonnan másnap irány Rostock.
- tegnap 6:30-kor már reggeliztem, 7-kor check out, aztán csak tankolni (és enni, pisilni) megállva irány Rostock. A komp checkin 14:10-ig volt nyitva, 15:10-kor kihajóztunk. Aludtam egy alvófülkében 4,5 órát, aztán 21:10-kor kikötöttünk. Vagy fél óra alatt ki lehetett hajtani a hajó gyomrából. Utána egy menetben irány Göteborg. Fél 1-kor megérkeztem, kipakoltam, aztán alvó.
Nem mondhatnám, hogy kipihentem magam, de a kipufogó ki lett égetve rendesen....