Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#21001) FőDudu válasza npera (#20999) üzenetére


FőDudu
addikt

Nyilvan a teljesitmeny elektronika programozasa a kulcs.

Abban valoszinuleg ott a korlatozas, hogy nincs impulzus szeru teljesitmeny ugras - ezek is annyira alap dolgok, hogy el nem tudom kepzelni, hogy barkiben is felmerul ezek hianya.

Nekem ugy tunik, hogy a szakma inkabb nem hiszi el, hogy valaki megcsinalta a szakma osszes szegmensebol osszeszedett emberekbol azt amit ok meg papirra sem mertek vetni.

Most meg megy a kopkodes, hogy ez meg az nem volt igy meg ugy levalidalva.
Ketlem, hogy az USA kozlekedesi hatosaga szemet hunyna csak azert mert hazai autogyar.
Nem lehet, hogy az irigyseg beszel az elemzokbol?

Nem ertek hozza, de az emlitett dolgok annyira alapok amik nelkul tuti nem engedtek volna az utcara ezeket az autokat. Azert egy engedelyt nem puszira adnak, vagy igen?

FőDudu

(#21002) FőDudu válasza FőDudu (#21001) üzenetére


FőDudu
addikt

Vagy most arrol lenne szo, hogy meghamisitottak a meresi jegyzokonyveket es az autok meg nem is keszek a forgalomba hozatalra?

Errol beszelunk?

FőDudu

(#21003) Phülöp válasza Samott (#20996) üzenetére


Phülöp
addikt

nemtom, azért 2x áron is találtam a genesis megapack-hoz képest (a megapack a 2x1L +2x0.5L palackkal)

power
source
spirit
spirit one touch
cool
genesis
jet crystal

ha tényleg csak a design a különbség, akkor rámegyek a genesis-re

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#21004) zetor2000 válasza Phülöp (#21003) üzenetére


zetor2000
senior tag

Nekem ilyen Genesis van, csak nem szürke, hanem zöld a gombja, elég régi cucc. Amíg volt a patronban CO2, addig nyomtam, mint süket a csengőt. Azt kifogyott, és lusta vagyok visszacserélni a patront.
Volt régebben egy kisebb készülék, az valami alapcucc volt, egy palackkal. Megörököltem, mert nem használták. Nyáron vittem melóba, csinált pár liter vizet, egy bennmaradós hétvége után hétfőn kollega nyomott egy adagot, majd az egész cucc felrobbant... Akkor lett a Genesis, mert kellett a fröccsbe a szóda. Használtan vettem, aki eladta, az is olyan lett, mint én, hogy lusta volt cserélni a patront. Ekörül szembesültem, hogy a patront cserélik másikra, de nem veszik vissza. A felrobbant cuccnak megmaradt a patronja, a használthoz meg adott a gazdája egyet, hogy tudjam mivel kipróbálni. A készülék mellé kaptam még pár flakont is, amikre felhívta a figyelmem, hogy le vannak járva...
Igen, van neki 1-2 év szavatossági ideje, vagy mi, de én nyugodtan használom tovább, elég tartós palack, de szódavizet régen nem láttak már.
Szóval, ha veszel ilyen gépet, akkor a szörpök vételekor kérdezz rá, hogy ez a szavatossági dolog mennyire komoly.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#21005) Phülöp válasza zetor2000 (#21004) üzenetére


Phülöp
addikt

köszönöm a szavatossági tanácsot
ahogy nézem, hovatalosan a genesis már "discontinued" a gyártó részéről. Itt ahol van gép, vannak szörpök meg palack is pótlásra (utóbbi elég húzós áron)

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#21006) zetor2000 válasza npera (#20999) üzenetére


zetor2000
senior tag

Ez az egész villanyautós dolog olyan, hogy lehet egyszerűbb felépíteni nulláról, mint már meglévő alapokról építkezni. Mint amikor van egy meglévő épületed, amit az igényeidre szabva átépítenél, de lehet, jobban jársz a teljes bontással és új alapozással.
A villanyautók amúgy szerintem nagyságrendileg egyszerűbb jószágok lehetnek, mint a belső égésű társaik. Mindenféle lendkerék, váltó, befecskendező, turbó, kenő stb. cucctól mentes, vagy annyira egyszerű, mint a faék. Gyakorlatilag olyan lehet, mint a trolibusz, csak nincs áramszedője. Nyomsz egy pedált, ami némi elektronikán keresztül áramot juttat egy motorra, ami elkezd forogni. Tulképp nem egy űrrakéta, csak a klf. előírásoknak kell megfelelni, mindenféle okokból, ami teljesen érthető.
Ami bonyolultságot vittek bele - szerintem -, az az önvezető képesség körül kezdődik. Itt egy sor fejlesztés az, amivel szintén mások előtt járnak, de ez az, amit mások lehet, hogy jobbra fognak megcsinálni, előbb. Elég sok cég ugrott rá a témára, kicsiktől óriásokig.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#21007) zetor2000 válasza Phülöp (#21005) üzenetére


zetor2000
senior tag

A szavatosságféle rá van írva valahol a palackon. Nyaktájékon.A honlap szerint ~3év, és nem vészes az ára sem, de jobb úgy megvenni a készüléket, hogy 3 évig jók a palackok, nem csak 2ig.
És vegyél egy rakás palackot, ha rászoktok, akkor fog kelleni. Nekem volt/van 4, de néha kevésnek éreztem.

Szörpöt nyilván onnan veszel, ahonnan akarsz, az nem szól bele a dologba, hacsak nem marja a palack oldalát, de az a tiedet is marná. :)
Legjobbak a házi, "nagymama" féle cuccok. A nagyapapáé is jó, csak azt nem annyira kell higítani, vagy sörrel/borral kell lekísérni :)

[ Szerkesztve ]

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#21008) Jahno válasza zetor2000 (#21006) üzenetére


Jahno
őstag

Csak a belső égésűek mögött van pár év fejlesztés és kiadott működőképes darab. Aztán a villanyosnak is akad rákfenéje, aktív/passzív hűtés, alvázat hozzátervezni, ilyen folyadék kör, amolyan kör, már ez egy külön kerek történet.

(#21009) zetor2000 válasza Jahno (#21008) üzenetére


zetor2000
senior tag

Ablakmosó és fékfolyadékon kívül milyen folyadék kell?

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#21010) WiZARD válasza zetor2000 (#21009) üzenetére


WiZARD
addikt

Akku hutes/futes, ha hosszu elettartamot es kis degradaciot akarnak gyorstoltes mellett.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#21011) hobizoli válasza npera (#20995) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Ez OK, csak a Boeing meg most vert foldhoz egy sw hiba miatt egy 4 honapos gopzit 150+ utassal a fedelzeten
es az is megfelelt minden csiri-biri szabvanynak, meg mernokcsapathegyek szimulaltak le az egeszet es ellenoriztek

meg sem tortenhetne, aztan masodik gep verte magat a foldhoz rovid idon belul

es egy kb 200millio USD aru gepnel elvarhato lenne mar, hogy minimum ket egymastol fuggetlen kodban irt rendszer szamolja ki a repulesi adatokat, ha mar ennyire szamitogepesitett fly-by-wire mindene, es ha az jon ki a masiknak is, akkor elhiszi, hogy jo

a Space Shuttle-nal 5 ilyen ECU volt, mindegyik masik rendszerben irva szamolja ugyanazt, es mind az 5 szerint ugyanaz jon ki, akkor megy arra az ursiklo
es mindegyik ECU-nak van egy backup-ja is

anno az AirFrance gep is hogy zuhant be a Atlanti ocean-ba: elfagyott a jarmusebessegmero pitot-cso, mert meghibasodott a futese, aztan a fals adatra elkezdett korrigalni
miert nincs tobbfele meres, es a hibasat figyelmen kivul hagyja?

GPS jelbol siman tudhatta volna az is, hogy a pitot-cso szenzora hazudik
es van rajta az is, csak nem hasznaljak arra

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#21012) ncc1701 válasza hobizoli (#21011) üzenetére


ncc1701
veterán

És akkor még nem is kezdték hekkelni a rendszert, amibe tuti bele fog bukni az összes gyártó. Egy gépet meg lehet tökéletesre csinálni, de szoftvert kb sosem.

(#21013) ncc1701 válasza npera (#20999) üzenetére


ncc1701
veterán

Ja.

Tudtad, h van olyan vellany autó, aminek a váltóját be tudod tenni gombnyomással menet közben P-be? Össze is töri magát rendesen belül. Na, gondolom ott is volt mérnök csapat, meg validáció, meg kutyafasza. :)

(#21014) ncc1701 válasza npera (#20989) üzenetére


ncc1701
veterán

Németek eddig is gyártották az ipari hulladékot, nem hinném, hogy most hipp-hopp hosszú távon megbízható autókat kezdenének el gyártani.

(#21015) FőDudu válasza ncc1701 (#21013) üzenetére


FőDudu
addikt

Legtobbszor a human interfesz a bugos :)
Mert lehet akarmilyen fasza egy teszteles, a hulyeseget nem tudjak letesztelni.

Mert valaki csak meghuzza brahibol a kezifeket, vagy eppen kanyarban valt sebesseget vagy feken allva engedi ki a kuplungot. Vagy leolvasztas helyett forro vizzl jegtelenit, stb.

Ezek ugye nem normal uzemi korulmenyek, de az emberi butasag csodakra kepes.

Lehet boeingeken is kave borult a gazkarra aztan bekrepalt.
Eleg valoszinutlen, foleg egymas utan 2x, de nem elkepzelhetetlen.
Ketlem, hogy repules kozben slaggal locsolva tesztelnek a pilotafulkebe epitett cuccok vizallosagat. :)

FőDudu

(#21016) Samott válasza hobizoli (#21011) üzenetére


Samott
addikt

Ott a boeingnel ha jol ertem a problema gyokere az volt, hogy az uj motorok miatt (amik nagyobbak mint amihez eredetileg a gepet terveztek) atkerult a sulypont, emiatt atesesre hajlamos lett. Ezt kompenzaltak szofveresen... es ha valamelyik szenzor rossz erteket mer lenyomja az orrat. Es mindez meg nem lenne gond, de nagyon nem trivialis hogy hogyan lehet ezt az automatizmust kikapcsolni. Az elso baleset utan kiadtak a leirast merre kell kikapcsolni, de ugy nez ki nem egyszeru es nem jutott el mindenkihez. Ket gep veszett oda, de 10+ pilota jelentette korabban ezt a hibat.

[ Szerkesztve ]

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#21017) npera válasza FőDudu (#21001) üzenetére


npera
újonc

Az inverter szoftvere több szinten működik. Nem magától értetődő a kérdéskör.

Nem tudom, hogy ki irigykedik rájuk, ez nem az én asztalom.

Nem arról beszélek, hogy aktívan dokumentumokat hamisítanak. Hanem túl korán küldik ki "tömegtermelésbe" a kocsikat, még a Youtube videókon is látszik, hogy korai prototípusokat adnak el "kész" autóként az átlag utcai vevőnek. Itt semmiféle hamisításról nincs szó, hanem egyszerűen a nagyon korlátozottan letesztelt kocsikról kijelentik, hogy kész és mehet ki. A valóság az ilyenkor, hogy a vevő tesztelgeti éles körülmények között a hardvert és a szoftvert is. Kábé 2 évnyi melót spórolnak így meg, addig is fizető vevők veszik a gépet és még tapsikolva tesztelnek is a cég számára. Működik, mivel erre épül az egész modelljük, csak éppen életveszélyes és pofátlan megoldás. De egyelőre a hype miatt megy.

Ha egyenlő mércével vizsgálnák a hatóságok őket, akkor ez nem működne ennyire merészen. Szerintem idővel a hatóságok is egyre jobban be fognak keményíteni, amikor nem startup jelleggel fog működni a cég, hanem komoly alapokon nyugvó és stabil gyártóként. Eljön majd ez is.

(#21018) npera válasza FőDudu (#21002) üzenetére


npera
újonc

Szerintem nem. A másik hozzászólásban válaszoltam.

(#21019) zetor2000 válasza WiZARD (#21010) üzenetére


zetor2000
senior tag

Innen kéne kiindulni :))

Ebben max tengervíz volt, ahogy olvasom, ott döntött sebességrekordot. Azt is a szél csaphatta a sofőr arcába.

Jam, az akku hűtés/fűtés az igényelhet folyadékot. Mondjuk a fűtést inkább valami elektromos fűtőszálfélével csinálnám, szerintem kisebb a veszteség, mert ami veszteség lenne, az is fűt... Ennyiből is jó a villanyverda.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#21020) npera válasza zetor2000 (#21006) üzenetére


npera
újonc

Nem egyszerűbb, sőt.

Az ICE-platformok már hosszú évtizedek óta velünk vannak, elképesztő tapasztalat van mögötte. A BEV pedig most indul. Nem csak egy akksi és motor az egész, nagyon sok biztonsági megoldás van benne. Az igaz, hogy a mozgó alkatrészek száma alacsony, de cserébe ott van a HV-rendszer ami nem olyan egyszerű a biztonsági követelmények miatt.

A hűtőrendszer jóval érzékenyebb rendszereket kell kiszolgáljon, az akksipakk is nagyon macerás. Kell a cellák feszültségét és hőmérsékletét felügyelni, a diagnosztika 8000+ cella esetén nem vicces. Maguk a cellák rettentő érzékenyek, kábé az emberi test hőmérsékletét közelítik a határok. 37 fok körül elkezd hőemelkedése lenni, aztán 42 fok felett már komoly a baj.
Közben maga az akksipakk a kocsi padlójában van, ahol mindenféle mechanikus behatás éri normál üzem közben is. De baleset esetén nem sérülhet mechanikusan úgy, hogy a cellák kiszakadjanak, mivel akkor jön a thermal runaway. De azért valamennyire gyűrődnie kell, mivel a kocsi úgy nyeli el az energiát, hogy ne az utasoknak szakadjon le az összes belső szerve azonnal.

Szóval van egy pár követelmény.

Az elektromos hálózat elektrom-mágneses robosztussága és sugárzása sem tréfa. A kontaktorokat ki kell tudd nyitni bármikor, amikor vész esetén szükség van rá. Ha máshogy nem megy, akkor kirobbantod őket. De kell diagnosztizálni őket. Minden indulás előtt izolációs teszt kell, az elektromos gép terhelési állapotától függően különféle módokon kell kezelni a lehetséges hibákat. Borzasztó energiákat kell tudj lekezelni biztonságos módon nagyon rövid idő alatt. Szóval egyszerűnek tűnhet, de nem az.

Az AD-képességek rendszer szinten komplikáltak, az elektromos hajtásra vetítve majdnem indifferens. Maga az elektromos hajtás egy aktuátor, a menetdinamikai rendszerek nyomatékot és fordulatszámot kérnek be valamilyen időfüggvény mentén. Kábé ennyi.

(#21021) npera válasza hobizoli (#21011) üzenetére


npera
újonc

Ott is "nyomtak egy teszlát". Az Airbus konkurrens típusa túl fenyegetőnek tűnt, aztán rövidített tesztelés után kiment forgalomba a típus. Most akkor ott a baj.

(#21022) npera válasza ncc1701 (#21013) üzenetére


npera
újonc

Ez melyik típus volt?

Én eddig olyan Park Lock rendszert láttam, ami bizonyos fordulatszám felett nem ugrik be a fogak közé, hanem elpattog rajta. Ez azt is jelenti, hogy ha a parkfék nem fogja a kocsit, akkor a P-fokozat nem tudja megállítani.

Ez nem olyan, mintha egy kerékpáron a küllők közé tolsz egy botot.

(#21023) FőDudu válasza npera (#21022) üzenetére


FőDudu
addikt

Az ilyen megoldas mar kB minden manualis sebvaltoban ott van evtizedek ota.
Valami hypoid vagy milyen fogazasnak nevezik amikor ferde fogazasu a kerek. Azok vannak elore menetben.
Hatramenetben meg sima egyenes fogazasu a kerek. Az nem ugrik be (nem huzza be egymast a 2 ellentetesen forgo fogaskerek, ott elpattog).

Meg ugye az egyenes fogazasu az visit is mint allat, a verseny valtok is azert vonyitanak a sebesseg fuggvenyeben. :)

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#21024) npera válasza FőDudu (#21023) üzenetére


npera
újonc

Valami ilyemire gondolj, de a fogak és a mélyedések formája olyan, hogy egy bizonyos sebesség felett elugrál rajta és nem "kattan be". De ha bent van, akkor viszont fogja a kocsi tömegét egy bizonyos lejtőszögig bezárólag.

A legtöbb mai BEV-ben nincs hagyományos értelembe vett sebességváltó, hanem egy reduktor van csak fixen beépítve. Nincs hátramenet, elindítod a gépet másik irányban. Teoretikusan ugyanakkora sebességgel tudsz tolatni, mint előre menni. Persze szoftverben aztán ezt lefogják.

[ Szerkesztve ]

(#21025) Sipi- válasza npera (#21017) üzenetére


Sipi-
tag

Hanem túl korán küldik ki "tömegtermelésbe" a kocsikat, még a Youtube videókon is látszik, hogy korai prototípusokat adnak el "kész" autóként az átlag utcai vevőnek. Itt semmiféle hamisításról nincs szó, hanem egyszerűen a nagyon korlátozottan letesztelt kocsikról kijelentik, hogy kész és mehet ki. A valóság az ilyenkor, hogy a vevő tesztelgeti éles körülmények között a hardvert és a szoftvert is.
Ez kb. a mi cégünknél is így megy, csak nem kocsikkal. A lényegi különbség, hogy ha a mi szoftverünk bugos, akkor max. annyi történik, hogy a mérnökök nem tudnak belépni az ügyfélhez hibát elhárítani. Pénzt bukik valaki, de nem hal meg senki.

https://www.ferfiakonyhaban.hu

(#21026) npera válasza Sipi- (#21025) üzenetére


npera
újonc

Ha FMEA-t végez valaki, akkor ott a hiba súlyosságának van egy 10-es skálája. A 8-as az amikor a vizsgált rendszer megszűnik működni. Tehát egy belsőégésű motor esetén valami olyasmi hiba történik, ami a motor tönkremenetelét okozza. Tehát modjuk elfolyik az olaj, megkapod a piros lámpát, de mész tovább és akkor besül a motor. Le tudsz húzódni oldalra, van figyelmeztetés, van időd reagálni. De nem halsz meg tőle azonnal.

Egy 9-es súlyosságú hiba az a vevő valamelyik végtagjának az elvesztését vagy az életének a végét jelenti, de a hiba nem váratlanul következik be. Van figyelmeztetés, vannak jelek amire még van esély reagálni. De a hiba olyan súlyos következményekkel járhat, mint csonkolás vagy halál.

A 10-es hiba gyakorlatilag a 9-es még durvábban, amikor csonkol vagy megöl a gép, de még csak figyelmeztetést sem kapsz. Hanem teljesen váratlanul megtörténik a hiba és borzalmas vagy fatális a következmény.

.
.
.

Számomra egy nem jól működő "autopilot" funkció az a létező legrosszabb. A vevő többnyire nincsen olyan műszaki képesség birtokában, hogy részleteiben ki tudja elemezni a funkciót és megértse azokat a következményeket amit a hibás vagy elégtelen működés okozhat. Kap valamennyi információt többnyire marketinges anyagok formájában, a mai világban erre rakódik egy nagy adag hype is az internet jóvoltából. Ez tovább torzítja az objektív képet. Bónuszként kap egy jogi szöveget, ahol ügyvédek által megfogalmazott cover my ass szöveggel rossz esetben teljes jolly-joker kártyát ad magának a gyártó és áthárítja a felelősséget a vevőre. Aztán amikor a vevő éppen megvalósítja a jogászok által kivédett felhasználói viselkedést, akkor a szoftver éppen hibázik, aztán a kocsi beszalad a kanyarodó kamion platója alá, ledarálja a teljes fülkét A-oszloptól C-ig, majd a csonkolt torzóból spriccelő vérzuhataggal feldíszített roncs szalad tovább még sokszáz métert, mire megáll. Mert a szoftver még az ütközés tényét is képtelen volt normálisan lereagálni.

De hát ott volt a kis apróbetűsben, miért nem olvasta el alaposan. Ez szerintem undorító. De jelenleg működő üzleti modell. Lelkük rajta.

Szerintem ezen a Teslának változtatnia kell, ennyire gátlástalanul nem lehet kiengedni félkész rendszereket a vevők közé. Semelyik gyártó nem engedheti ezt meg magának, akármelyik OEM-ről van szó, hogy ne csak a Teslát említsem.

(#21027) WiZARD válasza npera (#20989) üzenetére


WiZARD
addikt

thx

A középszar minőség az nem kérdés.

A pofátlan, biztonsági szempontból kétségbevonható részek egyrészt igazak (legalábbis mások, mint amit a régiek megszoktak), de mégse rémlik semmi komoly probléma, bizonsági ügy, se megtörtént balesetnél, se típusengedélyezés során lévő vizsgálatoknál.
Volt 1-2 autopilot baleset, hogy ez mennyire a Tesla hibája, vagy mennyire userhiba az jó kérdés. Lehet, hogy csak level2 hivatalosan, gyakorlatban összetettebbnek, és jobban/magasabb szinten működőnek tűnik, mint a többieké. Náluk elérhető lesz frissítés, és magasabb szintű funkcionalitás, többieknél nem.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#21028) zetor2000


zetor2000
senior tag

Használható, 4G/LTE képes, 8-10" kijelzőjű, itthoni kereskedésben beszerezhető Windows10et futtató tabletet ismertek?
A keret ~200E. Lecsatolható klaviatúra előny, és nem feltétlen kell az árba beleférjen. Azaz, ha opció, és külön is megvásárolható a készüléktől, akkor a készülék ára kell, hogy 200E Ftba beférjen.

Én nézegettem, de csak egy Lenovo jött szembe, az meg nem tudom, mennyire jó...

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#21029) WiZARD válasza zetor2000 (#21019) üzenetére


WiZARD
addikt

a fűtés egyszerűbb, de a hűtés talán fontosabb.
Hidegben max nem lehet elég gyorsan tölteni, vagy áramot kivenni belőle. Melegben meg tartósan károsodik.
Hideg "csak" télen van, melegedni viszont télen is fog 1-1 nagyobb áram igényű (autópálya) szakasz, vagy gyorstöltés után.

Aztán vannak, akik a hűtést is lespórolják (pl Nissan Leaf, VW E-Golf), szoftveresen korlátozzák a töltés sebességét hőmérséklet függően, és az akku degradálódik is szépen (persze csak annyira hogy gariba ne kelljen cserélni).
(Leafnél régió függő, hogy van-e akkupackon fűtés, pl amit hozzánk gyártanak azon már nincs)

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#21030) zetor2000 válasza WiZARD (#21029) üzenetére


zetor2000
senior tag

Akkor ott jópár Ft-ot megspórolnak.
Igen, az akku az a hideget rohadtul nem kedveli, de gondolom, a nyári, sajnos lassan megszokottá (?)(de mindenesetre állandósuló) 40-50 fokos dögmeleget se biztos, hogy szereti. Illetve, ez igaz a jelenleg használatosakra, mert nem tudni, mik rejlenek a laborokban. Túl nagy okosság nem lehet, mert most van pénz/idő benne, hogy aki jó akksit csinál, az kaszáljon. Esetlegesen a gyártástechnológiai érettség/fejletlenség lehet egyiknek-másiknak a hátráltatója.

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#21031) Jahno válasza FőDudu (#21015) üzenetére


Jahno
őstag

Azért ahol az robotpilóta csinált baromságot a Teslánál, ott nehéza júzerre fogni a hibát. Ja de, végül is lehet, mert beszopta a marketinget, ami azt meséli, hogy rendes robot, közben meg csak egy alsó kategóriás. Akkor maradjunk a kigyulladós, szoftveresen megzavarodós sztoriknál. Igaz olyat egyéb autóban a turbó is csinált, csak nehéz összehasonlítani.

(#21032) Jahno válasza WiZARD (#21029) üzenetére


Jahno
őstag

"Hideg "csak" télen van,"

Melyik kontinensen? Akkunak egy itteni átlag hajnal is hűvös bír lenni és akkor Nrvégia az elektromos autók oázisa, ott elég kerek az időjárás. És akkor gyártsd le, hogy Kaliforniától - Kanadáig működőképes legyen, vagy gyártsd piacra és találd ki, hogy a júzer véletlenül se adja el másik régióba. Minden milliméteren van itt valami törpösség.

(#21033) Jahno válasza Sipi- (#21025) üzenetére


Jahno
őstag

Kérdés milyen méretű és mekkora a pénz, mert Ti is elég nagyban nyomjátok, azért egy országos méretű nagyobb telkó vagy komolyabb cég leállása/akadozása már olyan pénz, ahol nagyon sok nullát kell leírni. Lásd pld. dohányipar, vagy valami hasonló idehaza, napi kb.1.5milliárd forint. És vannak kisebb-nagyobbak.

(#21034) Jahno válasza hobizoli (#21011) üzenetére


Jahno
őstag

"es ha az jon ki a masiknak is, akkor elhiszi, hogy jo"

És ha nem az jön ki, akkor mi legyen?

Egyelőre itt nem tudjuk mi van,persze a pilóták általi hisztik is most utólag kezdenek kiderülni, ami ki tudja milyen pletyka vagy mi nem. Majd félév múlva okosabbak leszünk, egyelőre úgy néz ki nem a gép volt ennyire hülye, csak jobban meg kellett volna tanulni.

(#21035) Jahno válasza npera (#20981) üzenetére


Jahno
őstag

Emlékszem mennyire durva volt mikor első alkalommal akartam PDF-et másolni az iPadra.Azt sejtettem, hogy nem egyszerű, mert alma, de bonyolult volt.

(#21036) Grillo válasza Jahno (#21033) üzenetére


Grillo
senior tag

14én délután 5 körül vagy órán át nem lehetett az osanban kártyával fizetni. Szarásig volt emberrel, ugye jött az egynapos ünnep, mindenki túl akart élni. Vajh ott kit csapkodtak meg kicsit?

(#21037) Samott válasza Grillo (#21036) üzenetére


Samott
addikt

Az vicces lehetett... :) Egyebkent most neztem, miota beallitottam a telefonomon a hitelkartyamat (bank appja kezeli, ujjlenyomatos feloldas kell hozza) azota nem fizettem kp-val szinte sehol. Van nalam keszpenz is, de nem fogy.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#21038) Jahno válasza Sipi- (#21025) üzenetére


Jahno
őstag

Ja, járműipari SW. Eleve világvégéig és tovább el kell rakni nevekkel, logokkal. Ez gondolom értelemszerű.

Dolgoztam arrefelé, mikor hiba történt egy elektromos járművel. Kötöttpályás, elég egyszerű elektromos cucc már évek óta ment rendesen éles üzemben, mikor történt egy kis malőr. Senki nem sérült vagy halt meg, csak hülyeséget csinált a vas. Na, ennek kapcsán a rajta dolgozó cégek környékén 10-20-Xévekre visszamenőleg alaposan körbenéztek, ki kódolta, honnan és mi kerülhetett bele, ki ült a programozó mellett fejlesztés közben, irányítótáblák, lámpák, logok elemzése, akinek esetleg köze lehet hozzá, satöbbi. Ha ilyen alaposan nézik meg a megbolonduló Teslákat is, akkor lesz belőle valami, mert ha nem is a jogi szöveg és csiribiri, hogy a júzer mit képzelt el de mit kap valójában, az, hogy ütközés után nem lehet kinyitni, vagy megy tovább letépett tetővel az azért nem gyenge.

(#21039) zetor2000 válasza Samott (#21037) üzenetére


zetor2000
senior tag

Ha nem fogy a kápé, csak szólj, megoldom :)

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#21040) WiZARD válasza Jahno (#21032) üzenetére


WiZARD
addikt

Átlag magyar hajnallal azért nincs nagy gond. Télen persze már elég hideg van, a Nissan mégis akkufűtés nélkülit Leaf-et árul itt. Norvégiában már van fűtés, de a fő gond inkább ott is a hűtés hiánya a Leafeknél.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#21041) -NoVa- válasza Samott (#21037) üzenetére


-NoVa-
őstag

Kb 4 éve fizetek telefonnal mindenütt. Első másfél év szolgáltatós securesimes OS szintű fizetés, azóta simple. Az első Simple féle másfél év még hozta a tesztidőszak érzést. Néha tokenletöltés, néha elfelejtette a kártya bindelést, vagy nem ment külföldön, stb. Tavaly már simán ment Olaszoknál, Spanyoloknál, itthon, zéró hiba. Egy fél éve már nem viszek magammal kártyát boltba sem.

Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy semmiféle KP-t nem használok soha sehol. Macerás kezelni, tárolni, elveszíthető, nem kell.

(#21042) Gabibácsi


Gabibácsi
tag

Miskolctapolca megvolt a fiammal, a gyerekkel csajozásos szólást apával csajozásra módosítanám erősen, pincérlánykák kedvence volt.
Hazafelé m3-m0 környékén idióta agyhalott zombimotoros barom kóválygott a sáv közepén, előzve láttam hogy goprot kézbentartja, magát kamerázgatja. Remélem hamar megdöglik, de egyedül.

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#21043) Gabibácsi válasza hobizoli (#21011) üzenetére


Gabibácsi
tag

Pilótahiba mint a kb 95%
Gép át akart esni, lenyomta az orrát, pilóta megijedt, felhúzta, kb

Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.

(#21044) WiZARD


WiZARD
addikt

Ez a kis szosszenet a Tesla fedelzeti toltojerol pont ma jott szembe...

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#21045) Jahno válasza WiZARD (#21044) üzenetére


Jahno
őstag

Közepét olvasva, mint ha csak Tumort és Csöcsöst hallanám :-D

Érdekes, hogy meg van róla győződve, hogy elektromost autókkal kapcsolatban más gyártónak semmi tapasztalata nem volt, bezzeg a Tesla. Miközben elektromos targonca, ilyen-olyan vonatok, villamosok, metrók, golfautók és miazmások is léteznek már jó ideje, vagy kicsit nagyobb vasak. Az sem biztosan jó következtetés, hogy ki kiről mit másolt, lehet eladta a gyártó kettő felé, vagy ugye a Volvo sem Kínáról másolt, hanem megvette, vagy Kínában lopták el, vagy mivel a Volvo már kínai, így akármi is lehet. Érdekes állat az írás az is biztos.

(#21046) eattila


eattila
csendes tag

Kis elmaradás pótolás fotó ügyileg. Némi portré még múltkorról, meg mostanság lőtt akármik jupiterrel.

Ma fél nap nem ment a webserverünk, mert betelt a hely. Közben meg már fel kellett volna csatolni 100 gigát még pluszban, most kezd megához térni.

[ Szerkesztve ]

e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/

(#21047) npera válasza WiZARD (#21044) üzenetére


npera
újonc

Jónak tűnik a cikk, majd végigolvasom akkor is amikor a gyerekek éppen nem nullázták ki az agyamat teljesen. Elraktam könyvjelzőbe, köszi! :R

(#21048) Phülöp válasza Gabibácsi (#21042) üzenetére


Phülöp
addikt

Itt szakad a hó, kénytelen vagyok lecsót főzni mellé.

A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem

(#21049) Grillo válasza Phülöp (#21048) üzenetére


Grillo
senior tag

Soha rosszabb helyzetet. Lesz bele kis kolbász/szalonna/lesütötthús?

(#21050) npera válasza Phülöp (#21048) üzenetére


npera
újonc

Itt durva szél van és havaseső. Főzök húslevest, aztán este lazulás. Most úsztunk a kiscsajjal, úgy úszik, mint egy félisten.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.