Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Nem gyengébb. A gáznak nagyobb az oktánszáma (kb 108-112 a gáz tisztaságától függően) mint a motorbenziné, tehát ha jól van beállítva/megírva az ECU akkor gázzal még picit erősebb is a motor mint benzinnel.
Nem csak az oktánszáma magasabb a gáznak de az égéshője is, ezért ha nincs jól beállítva hozzá az autó akkor lehetnek gondok (beégő szelepek pl). Gyári setup esetén viszont nincs ilyen gond, mert olyan a szoftvere meg a hw-e is (turbó, szelepek, stb) ami képes tartósan elviselni a nagyobb hőterhelést.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Puma K
veterán
Pár hete láttam egy kombi Audit aminek konkrétan az egész segge korom fekete volt... parkettázta rendesen és olyan füstöt okádott mint egy mozdony... undorító volt
Szintén pár hete késő este egy teljesen kulturáltan közlekezdő nem túl régi és látszólag rendben lévő dízel Passat mögött mentem a Pasarétin, de olyan orrfacsaró-köhögtető volt mögötte menni hogy inkább félre álltam és megvártam amíg elmegy... nem tudom mi volt vele, de konkrétan vállalhatatlan volt lehúzott ablakokkal és nyitott napfénytetővel...
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Qru
MODERÁTOR
B6 Passatunk volt, az is büdös volt és padlógázra már bizony kijött 1-1 kormos pöffenet.
#nincsbennetarcsi
6030D
Ármester
Van most Vácon egy Ibiza (kiszá-é előtti verzió), annak konkrétan nem lehet leolvasni a betűket a rendszámon a koromtól, meg a lámpa is érdekes. Annyi, hogy azért mossa a kocsit, így két naponta változik az árnyalat.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
molnarpeter
nagyúr
Nincs bizony, hazai piacon csak euro 5 kapott tudtommal. Viszont változó geometriás turbó van rajta, szóval néha kívánja a parkettát, különben lekormolódnak a lapátok
Vízpumpa, hosszbordás szett csere volt már?
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Igen, a VGT-ről tudtam, időnként kezelésbe veszem majd.
szerk.: Ezekre most hirtelen nem emlékszem, majd megnézem.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
"...azért mossa a kocsit..."
Remélhetőleg kétvödrös technikával, mikrószálas kesztyűben.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Az Ypsilon 4x98, a Jazz meg 4x100. 🤷♂️
Bandib0y
csendes tag
Idei gyártmány, szalonból jönne, céges autó lesz.
BigBlackDog
veterán
Akkor ez már 8-as Golf lesz? Abból én az erősebb 1.5 TSi-t választanám a dízellel szemben az általad írt felhasználásra. Ha nagyon sok lenne a 130-140(+) km/h sebességes autópálya, akkor kérném csak a dízelt. 110-120-ig szerintem az eTSi is jól fogyaszt, nem érzem, hogy jelentős előnye lenne a dízelnek (amibe kell még adblue is emlékeim szerint). Viszont hangban és rezonanciában kellemesebb a benzines.
[ Szerkesztve ]
Gázzal erősebb elvileg, ha jól van beállítva, csak ha nem gyári a szelepek átéghetnek
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
Semmi gáz, kell egy osztókör módosító és helló.
#nincsbennetarcsi
6030D
Ármester
Inkább két százas technikával, műszálas pólóban.
focvis: tiszta nyócker.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Qru
MODERÁTOR
Igen, az EU6-os TDI már AB-s.
Nem vészesen drága a 10 literes marmonkanna ára 3-4k.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
hacki87
senior tag
Mondjuk engem az érdekelne, hogy a Dpf megléte jelent-e euro norma előre lépést vagy van olyan autó ami dpf-es de euro4-es vagy ami már dpf-es az már euro5 kene legyen? Mert a Croma elvileg euro4 de dpf-fel.
Reggie0
félisten
Na en pont ezek miatt nem merek csipszelni. Nem hinnem, hogy tul sok olyan muhely lenne, ahol a koromkibocsajtast is mernek a DPF elott, mikozben keszitik az uj adattablat a vezerlonek.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
S60 is csak DPF-el tudta az EURO 4-et.
Qru
MODERÁTOR
Nem jelent automatikusan EU5 besorolást. A 2008 decemberi B6 Passat-unk már DPF-es de még Euro4-es volt. Utána jártam, mert Euro5-nek kellene lennie. Elsőre elírásra gyanakodtam de nem ez volt az ok. 2009/09-től van érvényben az Euro5, tehát hiába tudná a kocsi az EU5-öt, mivel még nem volt érvényben nem is kaphatta meg a COC-ban az EU5 besorolást.
Hogy ezt utólag le lehet-e papírozni... Elvileg egy gyártói igazolás + szigorított NKH vizsga után lehet(ne) de ennek már nem mentem neki. Egyrészt céges vt nem akartam erre energiát pazarolni, másrészt ha meg is kapom az EU5 minősítést rá akkor se használhattam volna BP-en szomgriadókor, azon kívül meg semmi hátránya nincs EU4 besorolásnak itthon jelenleg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
#89309696
törölt tag
Nincs ilyen összefüggés. Legalábbis akkor nem volt. Minden EU kategóriának vannak meghatározott paraméterei, valamelyik motor tudja szűrő nélkül is, abba nem kell, de a gyártó ettől még tehet bele. Valamelyik motor nem tudja abba meg kell, mert nem lehet eladni.
EU4 még nem volt gyakori, EU5 már igen, EU6-ot szerintem nem nagyon tudja egyik motor se nélküle. Ma meg ha jól emlékszem már előírás akkor is ha a motor tudná nélküle, de lehet nem jól emlékszem.
Amúgy egy vicc az egész, egy darab kerámia, a katalizátor meg tele van nemesfémekkel. Mégis a DPF kerül vagyonokba. Az egész autóipar egy krva lehúzkodás, csak szépen lehet takarózni mindenre ráfogva.
Qru
MODERÁTOR
EU5-höz már DPF kell, EU6-hoz DPF + SCR.
#nincsbennetarcsi
#89309696
törölt tag
Kíváncsi lennék az én felhasználásom mellett hogyan bírná egy modernebb dízel, mert sok a rövidtáv, de nagyon nem vagyok az alapjáraton ketyergős felhasználó és az sem aki leállítja a kocsit ha elkezd regenerálni, akkor megvárom. Vajon mennyit számít bele az élettartamba.
6030D
Ármester
Kb így megy az összes dízel ovijárat SUV.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
tboldi
nagyúr
101k km-nél cserélték mindkettőt 2016-ban, most meg ugye nem egész 163k van benne.
Egyébként kiderült, hogy ismerjük az előző előtti tulaját az autónak, az egyik doktornőé volt a győri érsebészeten, és ugye anyum is ott dolgozik most. Plusz apum lábát is ő műtötte pár évvel ezelőtt.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
5 év, 63e kilométer után én cserélném a vezérléssel együtt (ha nem láncos). Nem bíznék a bemondásban.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
De, láncos, elvileg annak 250k a periódusa. Bezzeg a WagonR-ben és a Jazz-ben sosem kell.
Majd apránként minden meglesz.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Meglepoen jol. 6-8 km-es tavokat mentunk anno a B6-al. Igaz ha regeneralt akkor kivittem az M0-ra. Birta a dpf rendesen. A Skodat mar nem ajnaroztam, azt siman leallitottam regen kozben is. Pl amikor letoltam egy Bp-Debi-Bp kort aztan otthon a kapuban kezdett neki a regennek.
#nincsbennetarcsi
Winne
nagyúr
Azt írja gyári cng beszerelés, ez nálam azt jelenti, hogy a gyár rakta bele.
Nem tudom bele merjek-e ugorni egy ilyenbe.
Főleg a 110 LE vs 140 LE is nagy különbség., főleg, hogy 200 kg plusz is rajta van.
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
2006-os volt a kedvenc Vectra C GTS 1.9 dizlim, ami ugyebár erősen rokon a Cromával. Szintén Euro 4.
Ebben nem volt DPF, ugyanilyen automata váltóshoz járt a DPF, kombihoz úgyszintén járt váltótól függetlenül.
hacki87
senior tag
Akkor az enyém halmozottan hátrányos helyzetű mert kombi is és automata is xD
Akkor a rejtvény megfejtve.
Milyen évjárat / modellév?
grizlisandor
addikt
Megjártam a házidokit, szomorú végeredménnyel.
Kapok 2 papírt, hogy töltsem ki, egy orvosi jellegű kérdések, a másik az adataim, volt vérnyomásmérés meg szemvizsgálat. Utána hallom, hogy Sándor, 5 évre kapja meg, és mondom ez, hogy jött ki? Hát hogy, szemüveges meg van más betegsége, ezért 5 év. Itt a telefonon a jogszabály, 10 évre kapja meg az 50 év alatti. Az csak adható, de ha nagyon szeretném megadja 2 évre. Én itt sehol nem látom, hogy adható oda lenne írva, higgyem el, hogy ő dönti el mennyire adja meg, a veronai baleset óta bekeményítettek. Ok, de akkor először miért kaptam meg 10 évre(?), akkor is pont ugyanennyi bajom volt. Igen, de 10 évvel fiatalabb volt Sándor, de ha nagyon szeretné, akkor 2 évre adom meg az alkalmasságot!
Erre az ormányablak meg zárva van, nem hiszem el, hogy ezek is ilyen össze vissza vannak nyitva.
molnarpeter
nagyúr
Újabbak közt is vannak érdekességek. Pl. BMW F10 hátsókerekes nincs AdBlue, xdrive esetén már de
Másik jópofa dolog, hogy Jumper/Boxer már sima euro 6-ra kezdett AdBlue-t használni, Ducato csak a legutóbbi változatra rajta bele... Gondolom futotta a Fiatnak a Tesla kreditből (2.0-2.2 PSA vs 2.3 Iveco/FPT motor, feltételezem nem a nagyobb köbcenti miatt kisebb a károsanyag).
molnarpeter
nagyúr
Szerintem volt ott passzív regen is menet közben, csak ugye azt nem jelzi semmi
hacki87
senior tag
2010-es és a facelift 2008-ban volt.
Qru
MODERÁTOR
Biztos volt de akkor is emelt fordulatot ha az scr kati mukodott.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Ha csak nincs kivetelesen jo aron en nem ugranek bele.
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
A nevezett halmozottan kátrányoa szekeret be kell tolni TÜV Rheinland-KTI udvarába, aztán megszakértik a valós helyzetet, az ő papírjukkal aztán lehet forgalmiban is átíratni kedvezőbbre [link]
#89309696
törölt tag
Menj el az üzemorvosodhoz és csináltasd meg nála. Vagy más háziorvosnál.
Aki normális válasz helyett ilyet benyög, hogy ha akarja megadhatom két évre is, az egy hatalmával visszaélő farok. Nehogy engedj neki meg az 5 évnek. Jelentsd fel, tegyél panaszt ahol csak lehet. Nem szabad engedni.
Veronai baleset indoknak meg LoL. Buszsofőr vagy? Nem.
Kivéve, ha az említett betegséged nem olyan ami tényleg indokolja az 5 évet, ezt nem tudjuk.
Pontosan olyan, mint az én orvosom, csak én megbeszéltem vele saját stílusban.
Ok, átszerkesztettem finomabb szóhasználatúra, bocs.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
120 ezrenként kell szíjat cserélni, enyémen olyan 160k környékén adta meg magát az egyik görgő... Láncos vezérlés miatt nem félek szakadástól sem, bár a VGT vákuumcsöve emiatt sérült meg (99%, nem voltam ott).
2010. Így nem értem, akkor miért nem Euro 5-ös.
grizlisandor
addikt
Vérnyomásom magas kicsit, erre szedek gyógyszert, ez kimaradt az előző hsz-emből.
Nem tudom, eddig nem volt semmi probléma doki hozzáállásával a dolgaimhoz.
Üzemorvosunk egy paraszt röviden. Mióta covid van, nincs személyes orvosi vizsgálat, se céges emlékeztető oltás. Csak az új belépők kapnak vizsgálatot meg oltást. Az éves alkalmassági vizsgálatot meg megoldja telefonon, akinek nem kell oltás.
Kickass
őstag
SCR tuti?
Audinak van a V6 tadebol egy 239 lovas verzioja allitolag az is tudja az eu 6-ot 2009 kornyeki. 2015/2016 koruli 150 lovas cr dizlikbe se kell adblue azt megis EU6.
hat en orulok, ha az aprilisi rendeles ideer meg az iden szalonbol ahogy neztem nincs is szinte az erosebbik tsi-vel auto sajna. a fogyasztas meg ugyis mindegy, ha ceges.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Qru
MODERÁTOR
2.0 tdi vonalon tuti. A tobbit nem ismerem behatolag.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Magas vernyomas pedig nem koatozo tenyezo. Cukrosok szoktak rovidebb idore megkapni.
Am nekem is hisztizett az uzemorvos miert nala csinaltatom a jogsi hosszabbitast.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
#89309696
törölt tag
Nem korlátozó, bár nem tudjuk, hogy mennyi is az annyi, ha gyógyszerrel is 180/120 akkor mondjuk jogos az 5 év. De gyanítom, hogy valami rémegyszerű emelkedésről van csak szó amiben a lakosság fele érintett. Viszont van az a tipikus hipohonder orvosfajta, akit taposni kéne amíg beszél, akihez beküldesz egy teljesen egészséges embert és mindenhova el akarja küldözgetni, meg megszakérti a kis butácska rendelőcskéjében két vizsgálattal, hogy miben fog meghalni, mivel fogja összeomlasztani a TB rendszert az ellátása 30 évvel később és 7 oldalnyit mesél még erről. A háziorvosok olyanok, mint a polgárőrök meg biztiőrök akik nem jutottak magasabb szintre (rendőr) és emiatt mindenkiben is kiélik magukat. A háziorvosból meg nem lett senki, csak egy olyan ember aki öregasszonyok nyűgjeit hallgatja egész életében. Az enyém is pont ilyen. Meg mellette szereti a fehér borítékokat is. Van is neki nyaralója, meg új hibrid SUV-ja nem kell aggódni. Imádom őt. Olyan jókat szoktam vele beszélgetni, olyan őszintéket, velőseket, szabad szóhasználatúakat.
Orvosból csak egyfajtát tartok embernek, az állatorvost.
Bocs Boldi. Enyhén ironikus/szarkasztikus természetesen.
Van orvos ismerősöm aki lazán benyögi, hogy ő inkább él rövidebb ideig, de úgy hogy boldog legyen, úgyhogy zabál, iszik, ami csak jólesik. Sajnos nem ő az orvosom, de ezt már sokkal jobban csipázom.
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
[link]
Hát ezt nem kapkodta el, de egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy nekem sikerülne 90 alatti időt mennem. Sőt. Pedig a Kangoot az új télikkel ki kéne próbálni, de kár, hogy 200Km-re van...
Bogarakat lemoshatta volna.
[ Szerkesztve ]
es most megjobban faj a szivem, ahogy nezem az autonavigatoros pug 308 menetprobat/bemutatot
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Szada85
aktív tag
Barátnömnek most októberben járt (volna) le a magyar jogsija, elment itt kint a Zulassungstellébe, hogy megkérdezze, miként tudja átíratni németre, kitöltettek vele egy igénylölapot, fizetett némi Eurót, és pár héttel késöbb mehetett átvenni a németet.
Orvosi vizsgálat és minden egyéb nélkül megkapta a "német szabvány" 15 évre (2036-ban jár majd le).
Nem volt rossz deal, jövöre szerintem én is átiratom.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Apple Magic Keyboard harmadik generációs 11 hüvelykes iPad Próhoz és ötödik generációs iPad Airhez
- ASUS GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5 192bit (ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING) Videokártya
- iPhone 15 Pro / 0 perces / Blue Titanium / 128 GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
- Realme C31
- Airpods Pro 2 / Számla + Garancia