Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Doky586:] Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Nem gyengébb. A gáznak nagyobb az oktánszáma (kb 108-112 a gáz tisztaságától függően) mint a motorbenziné, tehát ha jól van beállítva/megírva az ECU akkor gázzal még picit erősebb is a motor mint benzinnel.
Nem csak az oktánszáma magasabb a gáznak de az égéshője is, ezért ha nincs jól beállítva hozzá az autó akkor lehetnek gondok (beégő szelepek pl). Gyári setup esetén viszont nincs ilyen gond, mert olyan a szoftvere meg a hw-e is (turbó, szelepek, stb) ami képes tartósan elviselni a nagyobb hőterhelést.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Puma K
veterán
Pár hete láttam egy kombi Audit aminek konkrétan az egész segge korom fekete volt... parkettázta rendesen és olyan füstöt okádott mint egy mozdony... undorító volt
Szintén pár hete késő este egy teljesen kulturáltan közlekezdő nem túl régi és látszólag rendben lévő dízel Passat mögött mentem a Pasarétin, de olyan orrfacsaró-köhögtető volt mögötte menni hogy inkább félre álltam és megvártam amíg elmegy... nem tudom mi volt vele, de konkrétan vállalhatatlan volt lehúzott ablakokkal és nyitott napfénytetővel...
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Qru
MODERÁTOR
B6 Passatunk volt, az is büdös volt és padlógázra már bizony kijött 1-1 kormos pöffenet.
#nincsbennetarcsi
6030D
Ármester
Van most Vácon egy Ibiza (kiszá-é előtti verzió), annak konkrétan nem lehet leolvasni a betűket a rendszámon a koromtól, meg a lámpa is érdekes. Annyi, hogy azért mossa a kocsit, így két naponta változik az árnyalat.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
molnarpeter
nagyúr
Nincs bizony, hazai piacon csak euro 5 kapott tudtommal. Viszont változó geometriás turbó van rajta, szóval néha kívánja a parkettát, különben lekormolódnak a lapátok
Vízpumpa, hosszbordás szett csere volt már?
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Igen, a VGT-ről tudtam, időnként kezelésbe veszem majd.
szerk.: Ezekre most hirtelen nem emlékszem, majd megnézem.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
"...azért mossa a kocsit..."
Remélhetőleg kétvödrös technikával, mikrószálas kesztyűben.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Az Ypsilon 4x98, a Jazz meg 4x100. 🤷♂️
Bandib0y
csendes tag
Idei gyártmány, szalonból jönne, céges autó lesz.
BigBlackDog
veterán
Akkor ez már 8-as Golf lesz? Abból én az erősebb 1.5 TSi-t választanám a dízellel szemben az általad írt felhasználásra. Ha nagyon sok lenne a 130-140(+) km/h sebességes autópálya, akkor kérném csak a dízelt. 110-120-ig szerintem az eTSi is jól fogyaszt, nem érzem, hogy jelentős előnye lenne a dízelnek (amibe kell még adblue is emlékeim szerint). Viszont hangban és rezonanciában kellemesebb a benzines.
[ Szerkesztve ]
Gázzal erősebb elvileg, ha jól van beállítva, csak ha nem gyári a szelepek átéghetnek
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
Semmi gáz, kell egy osztókör módosító és helló.
#nincsbennetarcsi
6030D
Ármester
Inkább két százas technikával, műszálas pólóban.
focvis: tiszta nyócker.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Qru
MODERÁTOR
Igen, az EU6-os TDI már AB-s.
Nem vészesen drága a 10 literes marmonkanna ára 3-4k.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
hacki87
senior tag
Mondjuk engem az érdekelne, hogy a Dpf megléte jelent-e euro norma előre lépést vagy van olyan autó ami dpf-es de euro4-es vagy ami már dpf-es az már euro5 kene legyen? Mert a Croma elvileg euro4 de dpf-fel.
Reggie0
félisten
Na en pont ezek miatt nem merek csipszelni. Nem hinnem, hogy tul sok olyan muhely lenne, ahol a koromkibocsajtast is mernek a DPF elott, mikozben keszitik az uj adattablat a vezerlonek.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
S60 is csak DPF-el tudta az EURO 4-et.
Qru
MODERÁTOR
Nem jelent automatikusan EU5 besorolást. A 2008 decemberi B6 Passat-unk már DPF-es de még Euro4-es volt. Utána jártam, mert Euro5-nek kellene lennie. Elsőre elírásra gyanakodtam de nem ez volt az ok. 2009/09-től van érvényben az Euro5, tehát hiába tudná a kocsi az EU5-öt, mivel még nem volt érvényben nem is kaphatta meg a COC-ban az EU5 besorolást.
Hogy ezt utólag le lehet-e papírozni... Elvileg egy gyártói igazolás + szigorított NKH vizsga után lehet(ne) de ennek már nem mentem neki. Egyrészt céges vt nem akartam erre energiát pazarolni, másrészt ha meg is kapom az EU5 minősítést rá akkor se használhattam volna BP-en szomgriadókor, azon kívül meg semmi hátránya nincs EU4 besorolásnak itthon jelenleg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
#89309696
törölt tag
Nincs ilyen összefüggés. Legalábbis akkor nem volt. Minden EU kategóriának vannak meghatározott paraméterei, valamelyik motor tudja szűrő nélkül is, abba nem kell, de a gyártó ettől még tehet bele. Valamelyik motor nem tudja abba meg kell, mert nem lehet eladni.
EU4 még nem volt gyakori, EU5 már igen, EU6-ot szerintem nem nagyon tudja egyik motor se nélküle. Ma meg ha jól emlékszem már előírás akkor is ha a motor tudná nélküle, de lehet nem jól emlékszem.
Amúgy egy vicc az egész, egy darab kerámia, a katalizátor meg tele van nemesfémekkel. Mégis a DPF kerül vagyonokba. Az egész autóipar egy krva lehúzkodás, csak szépen lehet takarózni mindenre ráfogva.
Qru
MODERÁTOR
EU5-höz már DPF kell, EU6-hoz DPF + SCR.
#nincsbennetarcsi
#89309696
törölt tag
Kíváncsi lennék az én felhasználásom mellett hogyan bírná egy modernebb dízel, mert sok a rövidtáv, de nagyon nem vagyok az alapjáraton ketyergős felhasználó és az sem aki leállítja a kocsit ha elkezd regenerálni, akkor megvárom. Vajon mennyit számít bele az élettartamba.
6030D
Ármester
Kb így megy az összes dízel ovijárat SUV.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
tboldi
nagyúr
101k km-nél cserélték mindkettőt 2016-ban, most meg ugye nem egész 163k van benne.
Egyébként kiderült, hogy ismerjük az előző előtti tulaját az autónak, az egyik doktornőé volt a győri érsebészeten, és ugye anyum is ott dolgozik most. Plusz apum lábát is ő műtötte pár évvel ezelőtt.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
5 év, 63e kilométer után én cserélném a vezérléssel együtt (ha nem láncos). Nem bíznék a bemondásban.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
De, láncos, elvileg annak 250k a periódusa. Bezzeg a WagonR-ben és a Jazz-ben sosem kell.
Majd apránként minden meglesz.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Meglepoen jol. 6-8 km-es tavokat mentunk anno a B6-al. Igaz ha regeneralt akkor kivittem az M0-ra. Birta a dpf rendesen. A Skodat mar nem ajnaroztam, azt siman leallitottam regen kozben is. Pl amikor letoltam egy Bp-Debi-Bp kort aztan otthon a kapuban kezdett neki a regennek.
#nincsbennetarcsi
Winne
nagyúr
Azt írja gyári cng beszerelés, ez nálam azt jelenti, hogy a gyár rakta bele.
Nem tudom bele merjek-e ugorni egy ilyenbe.
Főleg a 110 LE vs 140 LE is nagy különbség., főleg, hogy 200 kg plusz is rajta van.
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
2006-os volt a kedvenc Vectra C GTS 1.9 dizlim, ami ugyebár erősen rokon a Cromával. Szintén Euro 4.
Ebben nem volt DPF, ugyanilyen automata váltóshoz járt a DPF, kombihoz úgyszintén járt váltótól függetlenül.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- -46% DOBOZOS Dell XPS 9520: i7 12700H (14mag/20szál),16GB DDR5,1TB SSD,RTX 3050Ti,100% sRGB, 544nit
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
ingyenes kategóriában
- Chieftec gpc-700s 700w-os tápegység eladó
- iPad 7th, 32 GB, CELLULAR, REJOY garancia 2025 XI. 20-ig!
- Intel Core i5-4590 hűtővel
- ÚJ, bontatlan iPad AIR 13 (2024) 6.gen! 128GB WIFI kék, 1 év Apple garancia!
- 4K UHD (3840x2160) érintőképernyős Lenovo P52 6 magos i7-8850H laptop 16 GB RAM 800 GB SSD új aksi