Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#211751) Qru válasza Winne (#211748) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem gyengébb. A gáznak nagyobb az oktánszáma (kb 108-112 a gáz tisztaságától függően) mint a motorbenziné, tehát ha jól van beállítva/megírva az ECU akkor gázzal még picit erősebb is a motor mint benzinnel.
Nem csak az oktánszáma magasabb a gáznak de az égéshője is, ezért ha nincs jól beállítva hozzá az autó akkor lehetnek gondok (beégő szelepek pl). Gyári setup esetén viszont nincs ilyen gond, mert olyan a szoftvere meg a hw-e is (turbó, szelepek, stb) ami képes tartósan elviselni a nagyobb hőterhelést.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#211752) Puma K válasza hacki87 (#211736) üzenetére


Puma K
veterán

Pár hete láttam egy kombi Audit aminek konkrétan az egész segge korom fekete volt... parkettázta rendesen és olyan füstöt okádott mint egy mozdony... undorító volt :U

Szintén pár hete késő este egy teljesen kulturáltan közlekezdő nem túl régi és látszólag rendben lévő dízel Passat mögött mentem a Pasarétin, de olyan orrfacsaró-köhögtető volt mögötte menni hogy inkább félre álltam és megvártam amíg elmegy... nem tudom mi volt vele, de konkrétan vállalhatatlan volt lehúzott ablakokkal és nyitott napfénytetővel...

[ Szerkesztve ]

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#211753) Qru válasza Puma K (#211752) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

B6 Passatunk volt, az is büdös volt és padlógázra már bizony kijött 1-1 kormos pöffenet.

#nincsbennetarcsi

(#211754) 6030D válasza hacki87 (#211736) üzenetére


6030D
Ármester

Van most Vácon egy Ibiza (kiszá-é előtti verzió), annak konkrétan nem lehet leolvasni a betűket a rendszámon a koromtól, meg a lámpa is érdekes. Annyi, hogy azért mossa a kocsit, így két naponta változik az árnyalat.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#211755) molnarpeter válasza tboldi (#211745) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nincs bizony, hazai piacon csak euro 5 kapott tudtommal. Viszont változó geometriás turbó van rajta, szóval néha kívánja a parkettát, különben lekormolódnak a lapátok :K
Vízpumpa, hosszbordás szett csere volt már?

[ Szerkesztve ]

(#211756) tboldi válasza molnarpeter (#211755) üzenetére


tboldi
nagyúr

:R

Igen, a VGT-ről tudtam, időnként kezelésbe veszem majd. :K

szerk.: Ezekre most hirtelen nem emlékszem, majd megnézem.

[ Szerkesztve ]

(#211757) BigBlackDog válasza 6030D (#211754) üzenetére


BigBlackDog
veterán

"...azért mossa a kocsit..."

Remélhetőleg kétvödrös technikával, mikrószálas kesztyűben.

;]

[ Szerkesztve ]

(#211758) focvis válasza tboldi (#211756) üzenetére


focvis
veterán

Vissza se akarod majd adni.
A felni osztóköre nagyon más? :D

#211754 6030D: Veszélyes helynek tűnik ez a Vác; divatos a nagy kipu, nagy csipsz.

[ Szerkesztve ]

(#211759) tboldi válasza focvis (#211758) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az Ypsilon 4x98, a Jazz meg 4x100. 🤷‍♂️

(#211760) Bandib0y válasza tboldi (#211701) üzenetére


Bandib0y
csendes tag

Idei gyártmány, szalonból jönne, céges autó lesz.

(#211761) BigBlackDog válasza Bandib0y (#211760) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Akkor ez már 8-as Golf lesz? Abból én az erősebb 1.5 TSi-t választanám a dízellel szemben az általad írt felhasználásra. Ha nagyon sok lenne a 130-140(+) km/h sebességes autópálya, akkor kérném csak a dízelt. 110-120-ig szerintem az eTSi is jól fogyaszt, nem érzem, hogy jelentős előnye lenne a dízelnek (amibe kell még adblue is emlékeim szerint). Viszont hangban és rezonanciában kellemesebb a benzines.

[ Szerkesztve ]

(#211762) kisza25 válasza Winne (#211748) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Gázzal erősebb elvileg, ha jól van beállítva, csak ha nem gyári a szelepek átéghetnek

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#211763) Qru válasza tboldi (#211759) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Semmi gáz, kell egy osztókör módosító és helló. :D

#nincsbennetarcsi

(#211764) 6030D válasza BigBlackDog (#211757) üzenetére


6030D
Ármester

Inkább két százas technikával, műszálas pólóban. :DD

focvis: tiszta nyócker.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#211765) Qru válasza BigBlackDog (#211761) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, az EU6-os TDI már AB-s.

Nem vészesen drága a 10 literes marmonkanna ára 3-4k.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#211766) hacki87 válasza molnarpeter (#211755) üzenetére


hacki87
senior tag

Mondjuk engem az érdekelne, hogy a Dpf megléte jelent-e euro norma előre lépést vagy van olyan autó ami dpf-es de euro4-es vagy ami már dpf-es az már euro5 kene legyen? Mert a Croma elvileg euro4 de dpf-fel.

(#211767) Reggie0 válasza hacki87 (#211736) üzenetére


Reggie0
félisten

Na en pont ezek miatt nem merek csipszelni. Nem hinnem, hogy tul sok olyan muhely lenne, ahol a koromkibocsajtast is mernek a DPF elott, mikozben keszitik az uj adattablat a vezerlonek.

[ Szerkesztve ]

(#211768) BigBlackDog válasza hacki87 (#211766) üzenetére


BigBlackDog
veterán

S60 is csak DPF-el tudta az EURO 4-et.

(#211769) Qru válasza hacki87 (#211766) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem jelent automatikusan EU5 besorolást. A 2008 decemberi B6 Passat-unk már DPF-es de még Euro4-es volt. Utána jártam, mert Euro5-nek kellene lennie. Elsőre elírásra gyanakodtam de nem ez volt az ok. 2009/09-től van érvényben az Euro5, tehát hiába tudná a kocsi az EU5-öt, mivel még nem volt érvényben nem is kaphatta meg a COC-ban az EU5 besorolást.

Hogy ezt utólag le lehet-e papírozni... Elvileg egy gyártói igazolás + szigorított NKH vizsga után lehet(ne) de ennek már nem mentem neki. Egyrészt céges vt nem akartam erre energiát pazarolni, másrészt ha meg is kapom az EU5 minősítést rá akkor se használhattam volna BP-en szomgriadókor, azon kívül meg semmi hátránya nincs EU4 besorolásnak itthon jelenleg.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#211770) #89309696 válasza hacki87 (#211766) üzenetére


#89309696
törölt tag

Nincs ilyen összefüggés. Legalábbis akkor nem volt. Minden EU kategóriának vannak meghatározott paraméterei, valamelyik motor tudja szűrő nélkül is, abba nem kell, de a gyártó ettől még tehet bele. Valamelyik motor nem tudja abba meg kell, mert nem lehet eladni.
EU4 még nem volt gyakori, EU5 már igen, EU6-ot szerintem nem nagyon tudja egyik motor se nélküle. Ma meg ha jól emlékszem már előírás akkor is ha a motor tudná nélküle, de lehet nem jól emlékszem.

Amúgy egy vicc az egész, egy darab kerámia, a katalizátor meg tele van nemesfémekkel. Mégis a DPF kerül vagyonokba. Az egész autóipar egy krva lehúzkodás, csak szépen lehet takarózni mindenre ráfogva.

(#211771) Qru válasza #89309696 (#211770) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

EU5-höz már DPF kell, EU6-hoz DPF + SCR.

#nincsbennetarcsi

(#211772) #89309696 válasza Qru (#211771) üzenetére


#89309696
törölt tag

Kíváncsi lennék az én felhasználásom mellett hogyan bírná egy modernebb dízel, mert sok a rövidtáv, de nagyon nem vagyok az alapjáraton ketyergős felhasználó és az sem aki leállítja a kocsit ha elkezd regenerálni, akkor megvárom. Vajon mennyit számít bele az élettartamba.

(#211773) 6030D válasza #89309696 (#211772) üzenetére


6030D
Ármester

Kb így megy az összes dízel ovijárat SUV.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#211774) tboldi válasza molnarpeter (#211755) üzenetére


tboldi
nagyúr

101k km-nél cserélték mindkettőt 2016-ban, most meg ugye nem egész 163k van benne.

Egyébként kiderült, hogy ismerjük az előző előtti tulaját az autónak, az egyik doktornőé volt a győri érsebészeten, és ugye anyum is ott dolgozik most. Plusz apum lábát is ő műtötte pár évvel ezelőtt. :D

[ Szerkesztve ]

(#211775) BigBlackDog válasza tboldi (#211774) üzenetére


BigBlackDog
veterán

5 év, 63e kilométer után én cserélném a vezérléssel együtt (ha nem láncos). Nem bíznék a bemondásban. :N

[ Szerkesztve ]

(#211776) tboldi válasza BigBlackDog (#211775) üzenetére


tboldi
nagyúr

De, láncos, elvileg annak 250k a periódusa. Bezzeg a WagonR-ben és a Jazz-ben sosem kell. ;]

Majd apránként minden meglesz. :)

[ Szerkesztve ]

(#211777) Qru válasza #89309696 (#211772) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Meglepoen jol. 6-8 km-es tavokat mentunk anno a B6-al. Igaz ha regeneralt akkor kivittem az M0-ra. Birta a dpf rendesen. A Skodat mar nem ajnaroztam, azt siman leallitottam regen kozben is. Pl amikor letoltam egy Bp-Debi-Bp kort aztan otthon a kapuban kezdett neki a regennek. :N

#nincsbennetarcsi

(#211778) Winne válasza Qru (#211751) üzenetére


Winne
nagyúr

+@ #211762 kisza25 :

Azt írja gyári cng beszerelés, ez nálam azt jelenti, hogy a gyár rakta bele.

Nem tudom bele merjek-e ugorni egy ilyenbe. :(

Főleg a 110 LE vs 140 LE is nagy különbség., főleg, hogy 200 kg plusz is rajta van.

[ Szerkesztve ]

Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...

(#211779) focvis válasza hacki87 (#211766) üzenetére


focvis
veterán

2006-os volt a kedvenc Vectra C GTS 1.9 dizlim, ami ugyebár erősen rokon a Cromával. Szintén Euro 4.

Ebben nem volt DPF, ugyanilyen automata váltóshoz járt a DPF, kombihoz úgyszintén járt váltótól függetlenül.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.