Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#187401) BigBlackDog válasza focvis (#187400) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nem, nem. Ez az asszonyé (kvázisaját). :DDD

[ Szerkesztve ]

(#187402) 6030D válasza BigBlackDog (#187399) üzenetére


6030D
Ármester

Öcséméknek is van egy, ők is szeretik, ráadásul kicsit pimpelt változat, 16"/45, eleje ül... :) Nekem nagyon francia a bele, meg az egész autó, de a kedvencem, hogy indulásnál csinál a sofőrről diagnosztikát. Beülök, kiírja, hogy sérv, ok, megvan még, mehetünk. :DD
Pályázást is meglepően jól bírja (*50-60).

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#187403) gzbotii válasza Qtya123 (#187367) üzenetére


gzbotii
veterán

...és akkor ez kb az európai Raptor.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#187404) bandus válasza BigBlackDog (#187399) üzenetére


bandus
veterán

akkor megsem mazda6 lesz? ;]

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#187405) BigBlackDog válasza bandus (#187404) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Most, hogy így aktívabban is használjuk a Thaliát, elgondolkoztunk a dolgon. Ma lesz tankolás, aztán meglátjuk mennyi a fogyi. Attól sok minden függ. :K

[ Szerkesztve ]

(#187406) gzbotii válasza #89309696 (#187385) üzenetére


gzbotii
veterán

Szóval szerinted az új, LED-es féklámpák fénye nem erősebb, mint a klasszikus, izzós megoldásé?

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#187407) gzbotii válasza BigBlackDog (#187399) üzenetére


gzbotii
veterán

"az esti kávé közben, a Spritmonitort böngészve"

Tudsz te élni ;]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#187408) -v- válasza gzbotii (#187407) üzenetére


-v-
addikt

Jah durva este. Én csak reggel szoktam .. spritmonitort böngészni.

(#187409) BigBlackDog válasza gzbotii (#187407) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Csak Maci kávé volt, nyugi. Elég a Spritmonitor is estére, kávéval már hajnalig nem tudnék aludni. ;]

(#187410) Tsebacsi válasza BigBlackDog (#187405) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Azért érzed a sorrendet Civic -> S60 -> Leon -> Polo -> Tália színház :U :DDD
Nemár...

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#187411) Qru válasza MC Pite (#187382) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A Skordéban ha az autohold aktív (már ha működik éppen), akkor is világít a féklámpa. Biztos örülnek a mögöttem állók dugóban/lámpánál. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#187412) Pttypang válasza Tsebacsi (#187410) üzenetére


Pttypang
veterán

Meg vehet 60 loeros twingot ;]

Everybody lies.

(#187413) -v- válasza focvis (#187298) üzenetére


-v-
addikt

Tényleg nincs amúgy. Nem csodálom azt hallani róla kelletlen, és döglött 5e alatt, valami furcsaság van ott a nyomatékgörbén :D 2500-tól fellelkesülne de aztán újra beszorulnak a dolgok [link]
Focusnak volt ugyanilyen a gyári map, rohadtul utáltam .. [link] elkezded nyomni, "megindul" aztán így azt érzed mégsem, nem akarja. Ha nem lenne itt ez a behorpadás se lenne egy erőgép, de ez szubjektív érzésre is sokat elvesz.
Ahogy olvasom amúgy gt86-nál a remap se oldja meg, érdekes, ott valami hardveresen ilyen karakterisztika, focusnál legalább csipsszel lehetett orvosolni.
Itt leömlőt írják [link]
Ahogy nézem új mx5-ből a 160 meg 184 lovas is állva hagyja [link] [link]
Na majd talán az új 2.4-es motor most jobb lesz.

[ Szerkesztve ]

(#187414) Qru válasza MC Pite (#187389) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

N-be kirakosgatni meg nem fogom, mert feleslegesen kopik a mechatronika. Bezzeg a Passatban nem világított a féklámpa ha az authold fokta a kocsit. Igaz abban működött is rendesen ez a feature. :D

A Skoda nem hagyja hogy elbambulj, mert időnként elengedi a kocsit hiába fogja elvileg az autohold. :DDD

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#187415) Peter.70 válasza Tsebacsi (#187410) üzenetére


Peter.70
őstag

Aztán ha tetszik a renault, akkot clió vagy tvingó lesz a következő :D ;]

(#187416) MC Pite válasza Dluinet (#187397) üzenetére


MC Pite
veterán

"Automata váltós autót amúgy sem ajánlott üresbe rakni, ott is sebesség és fék a megoldás."

Én pont úgy tudom, hogy nem túl jó egyik (főleg a hidrodinamikus) rendszernek sem ha D-ben állsz a féken... :F
szerk: A hidrodinamikus tuti nem szereti a D-ben hosszan féken állást.
A duplakulungosok nem tudom mit csinálnak ilyenkor, gondolom csak szétemelik a kuplungot(?).
"Más kérdés, hogy az olajkavarásnak elég rossz a hatásfoka: amikor hatalmas a nyomatékmódosítás, akkor a legrosszabb. Ráadásul amikor a motor és vele együtt a szivattyúkerék forog, mindig átvisz egy kis nyomatékot, ha kell, ha nem. Ilyenkor az automata váltós autó tehát szép lassan megy előre, vagyis ahhoz, hogy álló helyzetben maradjon (bekapcsolt fokozattal), végig nyomni kell a féket, ami eszméletlen üzemanyag-pazarlás, ezért találták ki azt a trükköt, hogy némelyik automatika ilyenkor suttyomban üresbe teszi magát."

Qru: mint a vezetéssegéd, nem hagyja hogy ellustulj ;]

Jut eszembe, a féklámpa az egy dolog. A másik amit szeretek, az index.
Hazafelé egyik kereszteződésnél 2. vagy 3. zöldre érünk át. Imádom, mikor -főleg egy lámpáit magasabban hordó, esetleg g*ci erős ledes- eközben végig villognak állás közben. Én lusta vagyok, csak kanyarodási szándékot jelzek, mielőtt fordulnánk, kicsit lenyomom, 3at villan, nem csinálok fényshowt. Eközben úgyis minden egyéb irányt fog a lámpa, és csak arrafelé lehet menni abból a sávból.

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#187417) gzbotii válasza MC Pite (#187416) üzenetére


gzbotii
veterán

:N

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#187418) Qru válasza MC Pite (#187416) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Amúgy kitapasztaltam ezt az anomáliát, ha a hillholder aktív és akkor kapcsolom be az autoholdot akkor azt figyelmen kívül hagyja. Tehát amikor a hillholder old hiába aktív az autohold elkezd kúszni a kocsi.

Indexelni én is rövden szoktam, mert idegsít a kattogása. Többnyire csak a komfortindexet használom amúgy is.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#187419) focvis válasza MC Pite (#187416) üzenetére


focvis
veterán

Az utóbbi ~20 évben gyártott automatáknak az a jó, ha D-ben hagyod és nyomod a féket, ilyenkor magától elengedi, nem feszül a hajtás. A kapcsolgatás koptatja. A kezelési utasítás is ezeket írja.

(#187420) tboy93 válasza focvis (#187384) üzenetére


tboy93
nagyúr

Jók ezek az asszintensek. Mindig röhögök a VW TRoc-os munkatársamon amikor parkol. Tolat, nézi a tükröt, jönnek hátulról, de látszik hogy megállnak és elengedik, biztos ami biztos azért az autó nyom egy full satut. Parkolóhelyünk elég meredek, ott is vicces az automata kézifék + automata váltó kombó ahogy próbál még 30cm-t előre állni és bólogat közben. Egyszer be fog jönni az ablakon keresztül az irodába az fix :D

(#187421) sagesz93


sagesz93
addikt

Év autója 7es lista?

[link]

le is adom az első szavazatot az új fiat 500-ra (de úgyis az ID3 fog nyerni :N

(#187422) Qru válasza tboy93 (#187420) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sok rosszat tudok mondani a Skodáról de ezek az asszitensek jól működnek benne. Nem csak, hogy nem vezet neki a szalagkorlátnak de nem is fékez feleslegesen. Talán az elmúlt 1 év alatt 1x ha feleslegesen fékezett...

#nincsbennetarcsi

(#187423) 7Sony7


7Sony7
addikt

Már bánom, hogy bem fotóztam le. Pont tegnap este volt előttem egy féklámpán taposó merci, majd kifolyt a szemem. Én meg azért használom a kéziféket, hogy a mögöttem lévő ne vakuljon...

[ Szerkesztve ]

-

(#187424) brumi1024 válasza MC Pite (#187416) üzenetére


brumi1024
veterán

[link] -> 7:15-től.

(#187425) gzbotii válasza sagesz93 (#187421) üzenetére


gzbotii
veterán

Én is az új 500-ra szavazok.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#187426) gzbotii válasza 7Sony7 (#187423) üzenetére


gzbotii
veterán

Túlérzékeny vagy, fogadd el. Este nem menj ki az útra, mert az csak a férfiaknak való.
Irónia OFF. :P

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#187427) focvis válasza Qru (#187418) üzenetére


focvis
veterán

"Auto hold" témához: a DSG-s Golfban nem szerettem, gyakran kikapcsoltam mert induláskor kicsit rántott / ragadt. Be lehet állítani 3 fokozatban gyári cuccal és VCDS-sel is. A (régi-új) manuálisban nem ránt, vagy jól lőtték be gyárilag, vagy valaki jól beállította azóta; már nem emlékszem milyen volt anno. Így most használom, teljesen OK.
Valaki biztos piszkálta VCDS-sel, mert nem bimmbammol a biztonsági öv miatt, ill. a coming-home (nem használom) nem a xenont b@ssza fel, hanem a ledes ködlámpát. A szerviz-ciklust is átállították fix 15 ezerre a korábbi rugalmas helyett. Az övet,szervizt majd visszaállítom, ha valaki - pl. Doki - megmondja, hol kell.

(#187428) cappa72 válasza gzbotii (#187425) üzenetére


cappa72
nagyúr

Múlt évi modellt vezettem, 0 km-es volt.... ha az új is olyan, akkor nagyon nem voksolok mellette. 20-30km-re oké, de utána már kényelmetlen. Nem megy az 1l-es mildhibrid.
Női, városi modellnek még elmegy, ahhoz viszont én drágának találom.
(persze természetesen izlésről nincs értelme vitát nyitni)

szerk.
#napifogyi
Pécsi út, 2x tankoltam. :D
8,94, majd 9,46
Azért most a hidegben észrevehető, hogy kb. fél literrel többet fogyaszt.
Egy éves elmúlt, és még nincs benne 13k km...

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#187429) Tsebacsi válasza sagesz93 (#187421) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

ID.3-ra egy voks, de csak azért mert képesek és megszavazzák :(

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#187430) Qru válasza focvis (#187427) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem a start-stopot kapcsolhatná ki vki (bár a 2020-as modellekben úgy tudom már vcds-el sem lehet). Mondjuk ha el is felejtem induláskor akkor az első leállításkor úgyis kikapcsolom. Pont ma reggel is elfelejtettem induláskor és 78 fokos volt az olaj amikor először leállította a lámpánál.

#nincsbennetarcsi

(#187431) Integrale válasza cappa72 (#187428) üzenetére


Integrale
veterán

Ez teljesen elektromos lesz, tesztek eddig dicsérték a dinamikát. Haza ára a kisebb akksis modellnek 8 millió. Divatos, városi, elővárosi autónak nem rossz, árban sem, ha mindenképpen villanyos kell.

"Bad reklám is reklám too"

(#187432) focvis válasza sagesz93 (#187421) üzenetére


focvis
veterán

Sz@rabb merítés nem volt? :F Nem Neked szól.
Bakker, egyik se kéne.

Esetleg a Defender ára kéne. Ha muszáj szavazni, arra adom a voksom. De szerintem is az ID.3 nyeri. Vagy a Citrom C4, amiről azt se tudtam, hogy létezik.

(#187433) Doki16 válasza focvis (#187427) üzenetére


Doki16
addikt

Elvileg itt tudod majd visszaállítani. Én nagyon nem támogatom a kikapcsolását, örülök, hogy te vissza akarod kapcsolni.
A szerviz intervallum meg itt van. [link]

Viszont a coming home jó lenne nekem is a nappali fényre menne. Szeretném a funkciót, de a xenont, nem kínzom ezzel napi sokszor.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#187434) focvis válasza Doki16 (#187433) üzenetére


focvis
veterán

Danke Sör! :R

(#187435) stickermajom válasza focvis (#187427) üzenetére


stickermajom
addikt

"ill. a coming-home (nem használom) nem a xenont b@ssza fel, hanem a ledes ködlámpát"

Az jó. :K E46-ban a leaving home-ot lőttem át, hogy ködlámpát használjon a xenon helyett (nem volt coming home). Most a K-nál be van kapcsolva, LED-nek úgyis mindegy, meg amúgy is szeretem ezeket a parasztvakításokat. [link]

(#187436) EQMontoya válasza focvis (#187432) üzenetére


EQMontoya
veterán

Id3 szerintem nem érdemli meg. Egyszerűen túl drága. Európában gyártva, vámok nélkül sem tud ár/hatotav arányban jobb lenni, mint a Leaf vagy a Tesla.
Csak utóbbi teljesítményben sokkal komolyabb cserébe.
Szoval ugy 15%-ot kellene faragni az árából szerintem, hogy versenyképes legyen.

Azzal egyetértek, hogy béna a lista nagyon.

En ebből a Yarist választanám, mondván, örüljünk annak, hogy van meg értelmes kisautó az EU-ban, ha mar a saját gyártóink nem csinálnak.

Same rules apply!

(#187437) cappa72 válasza focvis (#187434) üzenetére


cappa72
nagyúr

Mit mond erre a német informatikus?
...
..
.
Bit-eső!
:D

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#187438) goldnarmz válasza Qru (#187414) üzenetére


goldnarmz
aktív tag

Focus 3.5 is ugyanezt csinálja. K**** idegesítő.
Úgy kell imádkozni, hogy na, most vajon megfogja vagy sem? :(((

[ Szerkesztve ]

(#187439) gzbotii válasza EQMontoya (#187436) üzenetére


gzbotii
veterán

Ha az ID.3 drága, az megvan, hogy az új Yaris 5.000.000 Forintról indul?

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#187440) EQMontoya válasza gzbotii (#187439) üzenetére


EQMontoya
veterán

Meg, de a Swift is annyi lassan. Szar a forint, ez van. Polo, Mazda2 sem olcsóbb.

Az id3 azert drága, mert helyben gyártva sem tudott jobb ár/hatotav arányt felmutatni, mint a Model3

Same rules apply!

(#187441) BigBlackDog válasza EQMontoya (#187440) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Mondjuk az ID3-ra szerintem jóval nagyobb kedvezményt ad az importőr, mint egy Leafre, vagy Teslara. Legalábbis a VW árazási szokásaiból kiindulva. Mondjuk saját tapasztalat nincs, biztosat nem tudok.

[ Szerkesztve ]

(#187442) gzbotii válasza EQMontoya (#187440) üzenetére


gzbotii
veterán

Nem a forinton múlik ez csak, új Clio 4.4, C3 meg 4.2.
Toyota meg minden, de azért ezek nagyobb autók.

Suzuki.hu szerint a Swift 4.2 millióról indul. Az 20% különbség.

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#187443) Szevam


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Idei év autója: VW ID.3

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#187444) Integrale válasza sagesz93 (#187421) üzenetére


Integrale
veterán

Én az 500-ra adok egy szavazatot.
Második tipp a C4.

"Bad reklám is reklám too"

(#187445) CactuS válasza EQMontoya (#187436) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Az a kisebbik gond, hogy drága. Az autó belső ergonómiája, beleértve a szoftvert egy hulladék.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#187446) 6030D válasza Doki16 (#187433) üzenetére


6030D
Ármester

Azt vissza lehet nézni, hogy belenyúltak VCDS-s(z)el? Ha igen, akkor gondolom gari idő alatt nem érdemes.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#187447) rbalint88 válasza gzbotii (#187439) üzenetére


rbalint88
addikt

Jaja, raadasul az meg azert fajoan kopasz, egy rendes 6,8M (hybrid comfort tech).Egy yaris!!!! Eleg szar az idei lista valoban. Cupra formentor kene (cegesnek, azert dragallom, ha meg kellene venni), defi ara kene. Egye fene egy 500-assal megdobhatnak varosi csoszogosnak. Id3 elleneben siman tesla model 3 vagy y kellene, sajat penzen foleg. C4 csak szimplan jajjdecsunya :(

(#187448) EQMontoya válasza BigBlackDog (#187441) üzenetére


EQMontoya
veterán

Ha lehet belole alkudni 10%-ot, akkor oke. De elek a gyanuperrel, hogy nem annyira, mint egy Golfnal.

CactuS: yep, azon is van meg mit reszelni...

rbalint88: Cupra Formentor? Na, ha valami, azt tuti nem. Csinaljunk egy jo nagy suvot, aztan tegyunk bele eros motort. Elmenyautozni nem fogsz tudni vele, mert nehez es magas, de legalabb garantaltan sokat fogyaszt. Persze arra kivalo, hogy az autopalya belso savbol ki lehet tolni vele a remult Yarisokat, de szerintem ez jelenleg a leginkabb celtalanul taho kategoria az egesz autoiparban, nagyon bassza a szemem.

Egyebkent extra adot fizettetnek mindenre:
-250 lo folott
-1.5 tonna folott
-150cm magassag folott

De ugy, hogy ezek szorzokent szamitanak. Ha az egyik folott vagy, +20%.
Ha ketto folott, akkor 2x +20%, azaz 44%. Es igy tovabb.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#187449) tboldi


tboldi
nagyúr

Én majd megint azt választom, amire senki nem tippel, de majd csak a szavazás vége felé. :D
.........................

Megjött a toronycsapágy, hamarosan megyek érte. :C

(#187450) csoki46


csoki46
aktív tag

A nap hirdetése .
Milyen aranyosan rá photoshopolta a rendszámát a gyári stock fotóra. :C

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.