Hirdetés
- Tökéletes töketlenség
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bambanő háza tája
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Gurulunk, WAZE?!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bunddog
tag
válasz Hasaggymeg #89499 üzenetére
Akkor rodi, 475-ös agyakkal 26k-ért még akkor is ha normi fórumtárs szerint worstshimanohubever. Szerintem nem rossz agyak bár nem vitték túlzásba a tömítéseket.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #89472 üzenetére
Ez nem valami biztató.
(#89473) bunddog...hát mennyiért vásároljak egy kereket?! 50kg-os nőnek kell,évi 4-6e km-re és ne ázzon be az esőtől.Ha több akkor már inkább kazettatestet és csapágyakat cserélek abbam a sz@rban.
(#89474) Tothgera30 ...még nem volt időm,de írok én a római pápának is csak egyszer üljek neki.
(#89493) Runner_fxr...inkább egy kevésbé hangzatos nevűt és kevesebb karcolásút keresnék.10e dollárt csak egy milliomos vagy egy versenyző fizet érte.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
Nyilván nem várhatom azt egy 2 éves enduro bringától, hogy úgy nézzen ki mint amit most toltak ki a boltból újonnan. Viszont amikor 800-at ki kell tenni és kapsz egy itt ott levert gépet, átértékeled. Illetve nem látok bele a csapágyakba és a telókba se.
A lapierre ehhez képest patika. Szóval az is játékban van még.Nem hiszem, hogy repedve lenne.
Már többször fent volt az aprón a trailster, aztán valami miatt mindig levettem, voltak érdeklődők. Meglepődnél, de elég sokan keresnek pedelec montit. Az ebikeshop is elég jól megél, évi 200-300 db pedelec bringát értékesítenek Magyarországon.
Ahogy nézem a bergamont gyári készleteit, a pedelec gépek hamar kifogynak.
Anno a cube-ról is azért csúsztam le, előbb elfogyott a pedelec monti mint a sima.
Nagy feeling ez, hidd el, pláne olyan embernek akinek nem az élete a kerékpár, és jól jön egy kis segítség.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #89489 üzenetére
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz Runner_fxr #89493 üzenetére
10k a fullos volt enve kerékkel xtr fékkel, carbon kormánnyal. A váz az ami itt sokat érhet és ahogy olvastam a bb menetes.
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
6030D
őstag
válasz Runner_fxr #89493 üzenetére
Hát a patika állapot tényleg kicsit túlzás, de arra használta, amire való, párszor eldobta, az látszik.
De ha azt nézed, így korrekt a két éves bringáért a harmad ár.
Az utolsó képen a kcs felett az repedés, vagy a hajtókar fólia sorjája?Csak kíváncsiságképpen, ha publikus: a Trailsterért mennyien érdeklődtek? Van ilyenre kereslet Mo-on, vagy a "trekkinget beszámolod, meg adok 100-at" hívások voltak?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #89491 üzenetére
Kaptam pár részletesebb képet.
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]Holnapig át gondolom. Unicum a gép, de 800 akkor is soknak tűnik egy itt ott levert használt bicóért. Pedig elméletileg megéri az árát, mert ez 10 ezer dollár volt 2015-ben.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz trialboj #89475 üzenetére
+1 (#89486) Strezi. Én mondjuk nem erőltetném már a héten a tekerést, ha eddig nem toltad napi, kétnapi szinten a hasonló távokat. 3-4 nap alatt nem fogsz fejlődni, de izomlázad lehet, amivel meg nem jó versenyezni. Első verseny, inkább indulj kipihenten (az ajánlott verseny előtti bemelegítéssel), és figylej arra, hogy reagál a szervezeted. Teljesen más lesz, mint amikor egyedül vagy a haverokkal tekersz.
A zenét felejtsd el a p*csába. Az fog történni, hogy beálltok a rajthoz, elindul a zene vagy a visszaszámlálás, vele együtt a pulzusod, és nem fogod hallani a zenét, csak tolod a következő 1,5-2 órában, ami kifér. Amúgy azért sem jó, mert nem hallod mi történik mögötted, előtted. A gyorsabbat illik elengedni, és a több távból és az indítási különbségekből adódóan bármikor megelőzhet egy gyorsabb ember. Jobb egy "Köszi, király vagy !", mint egy "Bammeg, mennyé má'!". Illetve egy ismeretlen részen, ha mész lefelé, és a következő bokor mögül hallod, hogy mindenkinek csattog a váltó, meg kerepel a lánc, akkor már előre vissza tudsz váltani, mert tudod, hogy hajtű kanyar és emelkedő jön...
Evés ivásra megvannak a szakdolgok, 35 g CH óránként, 1 kulacs víz, só, MG... neked a legegyszerűbb az lesz, hogy minden itatónál állj meg, és nyomj be valami kaját meg vizet. Nem azon az 1 percen fog múlni, de tuti nem éhezel el. (Haverom mindig azt mondja, hogy ő ennyi pénzért minden itatónál 5-10 percet enne, hogy megérje. ) Amikor útközben eszedbe jut, akkor meg igyál a kulacsból.
Hajrá, majd írd meg milyen lett!Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz Begbiebike #89490 üzenetére
Megvárom Runner-t
Ha nem veszi meg akkor kereslek privátban és megbeszéljük.
Az a kerékszett nem annyira tetszik rajta :-).Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #89488 üzenetére
A vázszettért adok egy komplett Wenson splice 3500-as trekking bringát
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #89487 üzenetére
ennél olcsóbban tudok egy Felt vázszettet (ugye itt csak vázak vannak, villa, kormánycsapágy plusz pénz)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #89483 üzenetére
Üdv!
Amíg a készlet tart. Az outi vázakat már nézem egy ideje(Scott előtt). Ezzel szemeztem, de mire lett pénz, addigra elfogyott 53-asban, ezért lett meg a trek.
(#89476) Slownz
A conti grand sport race gumim is így néz ki, ugyan ilyen mintával.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Strezi
őstag
válasz trialboj #89475 üzenetére
Eddzeni ilyen közel már nem igen tudsz rá, amit tudsz vagy tudni fogsz az már benned van
Ne hajtsd szét magad a következő napokban, de csinálj pár rövid sprintet vagy intervallokat tekerés közben nyugodtan. Érdemes gyorsítani a lábadon, talán az az egyetlen képesség, amit lehet ilyen rövidtávon eddzeni, és rajtnál és verseny közben is sokszor fontos.
Akár több részletben is, de próbáld még ebben a két napban még eltölteni a versenytávot a bringán, szombat pihi vagy más mozgás mondjuk úszás v. séta.
Enni leginkább előző este érdemes, tésztaparti! Fel kell tölteni a szénhidrát tartalékokat, amit aznap eszel, az viszont könnyen kijöhet a megeröltetés és izgalmak hatására. Én verseny előtt egyszerű dolgokat szoktam enni, pl. műzli tejjel sok mézzel vagy lekvárral. Nincs benne rizikó vagy ismeretlen. De, edd amit a gyomrod megszokott, inkább két órával előtte. Verseny előtt közvetlenül mehet vlami cukros, csoki műzliszelet. Közben érdemes enni valami csokit amti könnyen lehet bontani. Ha nem kell megálni az a legjobb, de mivel nem ismered a pályát nem tudod hol lesz erre lehetőség. Ha lesz frissítő, adnak vizet banánt azt használd ki!
Fontos hogy melegíts be! Legalább negyed óra-húsz percet tekerj rajt előtt. Optimális, ha izzadásig tudsz melegedni. Rajt előtt öt perccel elég odamenni ha lehet, felesleges hogy lehűljenek és merevedjenek az izmaid a bringa felett állva a tömegben. Nerm leszel elől, de majd előzz inkább verseny közben
Zenéhez nem tudok hozzászólni.
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Halkow.
senior tag
Egy belépő 29er vagy egy ilyen
[Rockrider 540 s] adja a nagyobb élmény hegyről lefelé szerintetek? -
rétisün
veterán
nem tudja valaki, a dike-discount.de-n meddig tart az akciós termékeke akciója?
igen csak jóárasított vázaik vannak, akár 50-60%-al olcsóbban[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Slownz #89479 üzenetére
Lugano volt a gyári kerékszettemen azt annyira én se szerettem bár különösebb bajom sem volt vele.
Amire rétisün gondol az az Attack/Force párosa a Continak ami gyárilag is két eltérő gumi külön előre és hátulra. Szerintem amúgy nincs azzal semmi gond ha mást használ az ember a két keréken.
Més que un club!
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Vasinger! #89444 üzenetére
Meg van a patentszemnek azért a trükkje
Ezzel is ha ráfogok, nyomhatom ítélet napig, nem fog kioldani. Ellenben ezzel meg tudom a szemet stabilan fogni, másik kezemmel a lapokat összenyomom, és már csúszik is össze a szemItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
rétisün
veterán
válasz Slownz #89479 üzenetére
ha jól meggondolom, az összes bringámon különböző külsők vannak elől-hátul hogy mennyire rontja apl. a stabilitást, attól függ gondolom, milyen külső van az adott keréken.
amúgy pont a continak van olyan szettje, ami két különböző külsőből áll.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Slownz
senior tag
Ó, ez megnyugtató számomra, mert nem kell visszavinnem akkor
A Lugano-n egész biztos nem volt ilyen.
---
Más: mennyire eretnekség két különböző külsőt használni elől és hátul? A hátsó sajnos egy elfékezés következtében tönkrement, az elsőnek viszont nincs baja. Hátra viszont nem akartam Lugano-t venni ismét, mert annyira nem jött be.Gondolok itt arra, hogy pl. a stabilitást mennyire rontja az, hogy különböző külsőt raktam fel?
-
rétisün
veterán
válasz Slownz #89476 üzenetére
ilyen van az enyémen is (ami nem is biztos, hogy ultra sport ) először én is csodálkoztam rajta, de nem vettem észre semmi hátrányát két ilyen pici luknak....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Slownz
senior tag
Sziasztok!
Vettem egy Conti ultra sport II külsőt. Az alábbi két kis mélyedést fedeztem fel rajta, sajnos csak utólag, én hülye:
Az látszik, hogy nem szakadás vagy ilyesmi, de jól gondolom, hogy ez valami gyártási hiba? Vigyem vissza, mennyiben rontja a defektállóságot egy ilyen "lyuk"?
-
trialboj
őstag
Valószínűleg nem túl okos dolog nekivágni egy versenynek, mikor óvom kellene kicsit a térdem, de idén ez az egyetlen ami a közelben lesz, még sosem voltam, és nagyon zavar hogy kihagytam a tavalyit, szóval ha benne hagyok 20% teljesítményt lehet nem lesz nagy baj
Csak most hallottam róla, és Vasárnap lesz szóval nincs sok időm felkészülni, de azért kíváncsi lennék 1-2 dologra olyanoktól akik már voltak. A cél nyilván nem a győzelem, hanem inkább a tisztes helytállás, és benne lenni legalább az 50%ban.
Hogy érdemes kicsit edzeni rá? A táv 30km 500m szint Holnap tekerek egy 30ast aszfalton, dimbes-dombos szakaszon, aztán pénteken már csak egy 25km vegyesen, és szombaton teljes pihenés?
Szabad zenét hallgatnom verseny közben? És miért nem? Fél fülessel sem? Vihetek magammal minden szerszámot? Ez nem egy nagy táv, de viszonylag sokat kell benne mászni, szóval érdemes 10km-ként tolni egy csokit?(valahol olvastam hogy akkor kell enni amikor még nem kezdesz éhes lenni)
Ja és a legfontosabb, mennyit egyek előtte? 1 órával a rajt előtt lenne érdemes kajálni?
Nagyon köszönöm a segítséget.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #89468 üzenetére
Úgy tűnik mint ha nem akarnának foglalkozni az üggyel. Paul Lange-nak miért nem dobtál egy mailt?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
bunddog
tag
válasz Hasaggymeg #89471 üzenetére
Miért épp 30k alatt? Annyiért nem fogsz hasonlót, csak kompromisszumokkal de még úgy se
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #89468 üzenetére
A Bringaland-ba jelentkeztem egy álláshirdetésre, még január körül, kb 2 hónap múlva hívtak fel, már el is felejtettem, egy HR-s picsa hívogatott. Nem is igazán értettem, hogy mi a fenét akar ez tőlem? Nem hiszem, hogy sok köze lett volna a kerékpáros szakmához. Persze egymás után lemondott két interjút is, de már akkor amikor épp indultam volna. Persze semmi egyéb info, hogy mikor lesz új időpont. Utána felhívtam őket, hogy megkérdezzem most akkor még is mit szeretnének? Felírták a nevem, telefonszámom, és vagy 2 hónap múlva hívtak, ekkor már elküldtem a faszit a fenébe, nem szó szerint, de nem tartottam igényt az ajánlatukra. Egy olyan cég, akik ilyen linken kezelik ezt a kérdést vajon, hogy bánhatnak az alkalmazottakkal amikor már ott dolgozol? Én nem vettem ott még semmit, de soha nem is fogok, link f@szok.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eastsider #89470 üzenetére
Nem tudom mi lesz itt,egy jegyzőkönyvet írtunk,de nem bíztattak.semmi jóval.Most meg keresem az új kereket nejem bringájába ezerrel. ...azt sem tudom merre nézelődjek,valami 30e alatti a Fulcrum Race 77 hez legalább repülőből hasonló 6 csavaros tárcsarögzítéses,10 sebességes kazettás kerék kellene,mely nem ázik be ha véletlenül ráköpök.Nincs nagy választék,az biztos. Nejemnek elmondom 2 kereke 2 féle lesz,magához nyúl.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
eastsider
nagyúr
válasz Hasaggymeg #89468 üzenetére
en sem ajanlom oket, volt hogy 3 honapig vartam alkatreszre, es mindig csak az igergetes ment, vegul soha nem erkezett meg a cucc. soha nem megyek hozzajuk innentol....
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Na voltam a Bringaland-ban,de azon kívűl,hogy a város talán legszebb kerékpárboltja,nem sok jóval tudtak szolgálni.Először is a szerelőjük szerint Fulcrum race 77 kerékszett hírhedten rossz,többet hoznak vissza beázva,mert míg vannak drága kerékszettjeik,ezeket a kerékpárgyártóknak készített un. OEM darabokat sz@r minőségben gyártják. .Másodszor nagyon körülményes az olaszokkal zöld ágra vergődni garanciális ügyben,hetekig is tarthat,fotózni kell,majd ki kell küldjék hozzájuk az egész kereket stb-stb,végül meg legjobb esetben is kapok egy ugyanilyent,mert erre sem más kazettatest,sem más csapágyak nem jók. A srác azt is találta mondani,hogy a kopó alkatrészekre nincs gari,de olyan fejet vágtam,hogy jobbnak látta ezt a "ez a kerék tulajdonképp fröccsenő víztől is beázik" dolgot nem erőltetni. Abban maradtam velük,hogy indítsuk el a mizériát bármennyi időbe is telik és én közben nézek egy jobb kereket valahol. Így levetettem velük a gumikat,tárcsát és sort,a többit meg otthagytam vigyék a pics@ba Olaszországba ha kell. ...most meg nekigyürkőzök és tényleg belekötök az élő fába is Paul lange-tól a Cube-on keresztül az Olasz Fulcrumig,egy-egy "szép" e-mail-el mindenkinek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nofi
addikt
Sziasztok!
Szüleim keresnek maguknak egy jelenleginél (cro-mo) könnyebb, azaz aluvázas trekking kerékpárt. 60 felett vannak, de ha jó idő van heti szinten mennek kisebb túrákra. Max kb. 100 körül szánnának rá, Decathlonban sétálva pedig belefutottak egy Riverside 500 nevű kerékpárba. Van valakinek tapasztalata a leírása alapján, ár/érték arányban szerintetek jónak ígérkezik? Súlyra mindenesetre elég baráti. Ha van más tipp, szívesen veszem
Xbox GT: nozsolt
-
6030D
őstag
-
ivana
Ármester
-
#04230330
törölt tag
Igen a váltóval elégedett vagyok, egy szebb és jobb műszaki állapotút vennék ismét ilyet, ha épp találok. Csak adott esetben ha 1 hét múlva szeretnék mindent szétszedni, és összerakni, ergó addigra mindent beszerezni, lehet hogy pont ilyen váltó nem lesz. Találtam tegnap egy hasonló korú XT váltót 5.000 ért. Az elmúlt pár napban ez az egyetlen ami szóba jöhet, mivel nem szánnék most 10-20e forintot váltóra.
ez a hátsó agy Akkor erre minden Shimano kazettás sor rámegy?
Akkor ha megtudom a hajtómű tipusát, abból nyilván a számokat, ez alapján tudok választani lánchosszt?
Gondolom a legtöbb patentszemes, 110 szemes lány nekem jó lesz, ami 9sebességes, max pár szemet kiveszek.Azért szeretném a szerelés előtt beszerezni a dolgokat, hogy ne álljon heteket szétszedve, míg találok csere alkatrészeket.
Köszönöm a helpet.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz geotigris9 #89455 üzenetére
:-D
Azért az ENVE M70 kerékszett az nem alaptartozék. Holmi $6000 -be nem fér bele.
Önmagában vagy 3000 euro
ez olyan kb mint amikor egy új bicajt akarsz venni de te inkább veszel egy karbon kerékszettet az árán.[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
eeXaa
addikt
válasz #04230330 #89412 üzenetére
Nem tudom mi a baj a váltóval de én egy ugyanolyan deore-t vennék.
Sor: úgy tudom bármilyen shimano rendszerű sor rámegy... természetesen 9 es... ha szinte mindig aszfalton lapos terepen használod, akkor szerintem simán elvagy egy 11,12 - 23,25 el ami kissebb ugrásokat jelent... szerintem sokkal precizebb.. én pl.rengetegszer hiányolok köztes áttételt... mondjuk azt is jó lenne tudni mik a számok elöl..
Ez összefüggésben van a lánc hosszával is..
Leegyszerüsíti nagyban a dolgokat ha mindenből ugyanazt veszed, ill. a láncot ugyanannyi linkre fűzöd..
Ha te szereled a bicajt le tudod mérni a monoblokk méretét és az alapján tudsz venni... mindenesetre szerintem szabvány az is úgyhogy nem sok választás lehet...[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz DanielLong #89452 üzenetére
Név alapján keress rá fb-on, általában bringás kép a profilkép is, nem nehéz megtalálni őket.
Illetve vannak a klubbok, ahol meg néha van kommentfal. Egyesületeket is lehet így találni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz Runner_fxr #89427 üzenetére
Mondjuk azok a lila felnik elég érdekesek.
Én is néztem és beszéltem még tegnap a sráccal. Bepróbáltam, hogy beszámolja e a canyont annyiért amennyiért vettem de ő áfa nélkül nézi az árat és azt már sok.
Igazából lehet kicsi is lenne mert az L-est kényelmesebbnek találom a 180cm-hez és a santa cruz is L-est javasol.A bringáról valószínűleg épített konfig mert sem a kormány stucni, sem a fék, sem a felni nem a gyári.
Persze ez csak szőrszálhasogatás és az ára nagyon jó.
Ennyiért nem sokáig lesz fent.Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
6030D
őstag
válasz DanielLong #89411 üzenetére
Ha még nem jelentkezett senki, akkor nézz körül Strava-n, hogy ki jár azon a részen, ahol edzeni szeretnél. Biztos találsz valakit.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Vasinger! #89444 üzenetére
Na ne szomoríts el, megrendeltem egy láncot, egy patentszemet meg egy láncbontót is és gondoltam a patentszembontót hanyagolom, valamivel majd csak össze tudom rakni/szét tudom szedni...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
őstag
Nekem nem tetszik, mert nagyon kacifántos. De nem vagyok mérvadó, mert nekem a GT vázak sem tetszenek, a hajlított felsőcső sem tetszik, meg amikor a felsőcső nyeregcső közé raknak merevítést, az sem tetszik. Válogatós vagyok, na.
(#89435) trialboj: vannak benne nagyon jó ötletek. Nem gáz az a féknek, ha behúzott állapotban tárolja? A kutyahámon meg besírtam.
(#89436) varsam: lejtőn a nyeregben ülsz, vagy beülsz mögé?
(#89444) Vasinger!: nekem a gyári KMC volt (Sram?)patentszemes, azt sima zégerfogóval bontottam, meg zártam. Azóta csak stiftes volt, nem is szedem le, csak cserénél.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Vasinger!
nagyúr
Azokhoz szólnék első sorban akik szoktak Shimano láncot bontatni, patent szemmel.
Én otthon próbáltam minden praktikát célszerszám nélkül, hogy szétszedjem a szemet, de sehogy se sikerült. (Mindenféle fogó, bowden trükk, Seeger gyűrűs fogóm nincs...)
Akik rendszeresen le szokta szedni a láncát beruház ilyen szerszámra? Ha igen, honnan érdemes ilyet venni?
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz Strezi #89441 üzenetére
Az irányítása jobb, ahogy írtam is. Viszont mivel 196cm vagyok és merevvázas bringám van, ugye más a geo így már, azaz máshogy ülök rajta.
Boltban azt mondták amikor vettem, hogy cserélhetem ha nem tetszik, teszek egy próbát egy másikkal.
Csak azt nem tudom mire váltsak. 80mm kb? -
Strezi
őstag
válasz varsam #89439 üzenetére
Nekem 35-ös van a Canyonon, lejtőzésre az való. A specin 70-es, ami még mindig rövid, de nem emelgeti az elejét, így jó(lenne, ha nem ütném bele a kormányba a térdem időnként )
Meglep, hogy pont lejtőn érzed hátrányát a rövid stucninak. Ott elvileg csak előnye van... Amit írtál, az pedig pont a hosszabb stucnival jellemző, mert eleve előrébb hőz. Mennyit emel a két sticni?
[ Szerkesztve ]
Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Fred23
nagyúr
válasz #04230330 #89412 üzenetére
"Lánc: Azt láttam hogy van 9 sebességes, az oké. Hány szemes kell? Ha veszek egy alap 110 szem körülit, az gyárilag jó, vagy lehet hogy ki kell venni belőle?"
Ha még nem tetted, megszámolhatnád, mennyi kell! Tegnap vettem agyváltóshoz egy ilyen -sosem használt- Shimano egysebességes láncot jófogásról, nekem 104 szem kellett csak belőle. Agyfaszt kaptam majdnem, amikor az eladó megjegyezte, hogy stiftes, életemben nem hallottam még stiftes láncról, persze erről nem az eladó vagy a lánc tehet.
Centivel mértem le a vásárlás előtt, hogy tulképp jó még a régi is, a kedves eladó meg hozott magával láncmérőt, megmérte nekem, és kiderült, hogy jól mértem; azért persze elhoztam az újat, jövőre jó lesz. Most láncbontóban gondolkodom, azom sincs; eladóm hozott magával azt is, ha a láncom mégis megnyúlt lett volna már.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
Ti milyen hosszú stucnit használtok montin? 29er
Nekem eredetileg 110mm-es volt, amit cseréltem most egy 50mm-esre. Így jobban tetszik az ülés pozícióm, kicsit hátrébb kerültem és egyenesebben ülök ami jó, viszont lefelé menetben párszor éreztem, hogy megindultam előre a kormány felett.
70-80mm szerintetek jó lehet arany középútnak? -
trialboj
őstag
Próbálta már valaki rágógumival javítani a belsőt? Ehhez valami cukros rágó lenne megfelelő, mert az esetleg jobban ragad?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
apuc
őstag
válasz Hasaggymeg #89430 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ilyen?!... Nem semmi váz,igazi csodabogár!
(#89427) Runner_fxr...már csak az a kérdés mennyit hajtották és hogyan.
(#89428) geotigris9...facér vagy még,mi te kis kujon?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
apuc
őstag
Sziasztok!Szerintetek jó gép a Bianchi Columbus Araneus Mountain Bike? Shimano Deore XT szettel, Biopace SG fogaskerék elöl, 44ezerért megéri?(Crom-Molibdén a váz)
-
geotigris9
tag
válasz Hasaggymeg #89422 üzenetére
Nincs tapasztalatom "sminklemosó lapocskákkal" az milyen is Hasaggymeg, úgy veszem te járatos vagy ilyen téren [?]
(#89426) -=RelakS=- Most mimnél inkább papagáj a divat színben.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #89426 üzenetére
Ez egy tipikusan olyan gép, ami még libafos színben is jól néz ki, és kéne.
Ez egy igazi unicum. -
-=RelakS=-
veterán
válasz Runner_fxr #89424 üzenetére
ennek a színe beleégett a monitoromba
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
deny330
aktív tag
Csak halkan jegyezném meg, de elgondolkodtam azon, hogy ha vennék egy 29-es felni szettet valami értelmesebb, 29er-hez való RS telóval akkor nem tartom kizártnak, hogy átépíteném a mostani Viper 50 vázamról az alkatrészeket egy ilyenre. Elgondolkodtató egy kicsit, mert felszereltségtől függően talán jól jönne később egy 29er hardtail egy fully mellett. Bár nem tudom mennyi értelme lenne, mert magamból kiindulva úgyse mennék AM gép fölé, az pedig akkor valószínű lockolható lenne, szóval aszfalton jól lehetne azzal is haladni viszonylag..
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #89395 üzenetére
Mint ahogy Hasaggymeg is mondta, a nyeregcső akkor is megtréfálhat ha épp nem ülsz a nyeregbe.
Illetve a kormány, kormányszár is szóba jöhet, végig kell nézni mindent.
Valóban lehet repedt váz is, de ez a ritkább eset.Felkerült még egy érdekes paripa az apróra, már egyezkedek a sráccal.
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #89422 üzenetére
WD40-et nem használtam bicón egyenlőre. Nem is terveztem, ami azt illeti. Száraz ruhával könnyen áttudom pucolni a láncot.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #89421 üzenetére
Olajtól függ,az általam használt vékony Specialist PTFE azonnal lemegy ha esőt kap,így kenni kell.Szárazon kitart 100-200km-t,de nagyon poros terepezés után már 50 után is törlöm,esetleg kenem is a láncot.Ha kirándulok ezzel kenem,mely szemenként cseppentve egyet a láncszem mind2 oldalára kitart 3-400km-t is,persze rendszeres törölgetés mellett.Fekete lesz tőle a lánc,de utána újra használva az előbbi wd40 PFTE-t,az leszedi maradványait miközben ken is.
Ami a féktisztítót illeti a Hayes pl. nem ajánlja,szerintük szennyezheti a betétet és az alkoholt tartják ideálisnak.Én sminklemosó lapocskákat meg alkoholt használok és műgyanta betéteim halkak mint a sír.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deny330
aktív tag
válasz geotigris9 #89418 üzenetére
Igen, ugyan ilyen áll a fiókomban.
Hát enyhe "fehér" szaga tényleg van, bármilyen is legyen..
(#89420) Hasaggymeg: Még ezen a héten neki esek akkor, köszi! Lehet, hogy a féket is lefújom még egyszer féktisztítóval. Utóbbi időben megint ráállt a folyamatos malac visításra akárhányszor nagyobb fékerőt adok. A srác egyébként mondta, hogy esős időben hosszabb túrákon nem árt, ha gyakrabban olajozva van.. ezt csak én tartom egy kicsit túlzásnak? Télen még megértem, hogy gyakran kell takarítani a láncszettet, mert az idő gyorsan tönkre k*rja, de esős időben is?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #89408 üzenetére
A láncot nem muszáj levenned,hogy megtakarítsd,lefújod valami wd40 szerűvel majd ha feloldotta a szutykot,alaposan letörlöd.A görgőket viszont a lánc olajozásával együtt mindig törölni kell,ronggyal ujjaid közé szorítva,forgatva,leszedni a zsírsárt róluk.Ugyanez érvényes a lánctányérokra is,valamit neki tartva a fogaknak oldalról,lenyomhatod róluk a fekete,poros felgyülemlett zsírt.
(#89407) didros ...az összefoglalóban is ajánlott hirdető oldalak valamelyikén nézelődve keress ami tetszik és linkeld ide véleményezésre.
(#89417) Crytec210...120ért még versenyben van,sőt,de 150 körül látod már egy alap Cube is befigyelhet,mely lehet akár gyengébb felszereltségű is mint az rr540,mégis egy német gyártó vázamely jó alap további fejlesztéshez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
geotigris9
tag
válasz geotigris9 #89418 üzenetére
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
veterán
válasz Hasaggymeg #89394 üzenetére
Epp ezen.gondolkodtam, hogy a decathlonos rr540 mennyire van ebben az arkategoriaban meg versenyben, vagy itt mar erdemes masfele nezni?
Everybody lies.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #89414 üzenetére
Szinte csak döngölt földúton használom a bicajt ha tudom. Utóbbi időben szerintem az utak 60%-át murvás utak, döngölt földes mellékutak tették ki. Szerintem száraz olajom van - látásból leszűrve. Olajozás után nem látni, hogy lenne bármi kenő anyag a láncon. Egy nagyon picit sötétebb színt kapnak a patent szemek és fényesebbek. De őszinte leszek, nem tudom milyen olaj. Ahol vettem srác azt mondta, hogy por és víztaszító, azon kívül meg rá van írva, hogy kellys chain oil és heló.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz szjoci #89396 üzenetére
Sokáig össze voltak fogva, aztán mikor rádiós órára tértem át tavaly, akkor szétszedtem.
Hasaggymeg
Az nekem is gyanús Kiszedem a hétvégén, és megnézem, milyen állapotban van. Attól tartok leginkább, hogy a csomagtartótól megsérült. Mondjuk ha az a 10kg kárt okoz benne, akkor a saját súlyomtól össze kénye nyeklenie[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #89408 üzenetére
Ha jársz földúton, poros helyeken is, akkor szerintem normális 1 hét után is, no meg sok múlik az olajon is, hogy száraz-e vagy vizes, hogyan viszed fel, marad-e a láncon fölösleg... Nekem száraz olajam van most és hát 1 nap alatt is össze tud szedni annyi port, dzsuvát a láncra, hogy kattogjon, hangoskodjon
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
geotigris9
tag
válasz szjoci #89396 üzenetére
Nekem is volt rejtélyes hang amire nagyon nehezen sikerült beazonosítani szervizes sem tudta megfejteni.
Már nem is tudom, hogy jöttem rá de az első keréken a porvédők és az agy játéka adták ki az időnkénti nyöszörgést. Kapott gyógyírnak egy kis WD 40-t és soha nem jött elő a hang.((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
#04230330
törölt tag
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni.
Van egy ilyen bringám, csak férfi változatban,
felszereltségre egyforma ezzel:
[link]
Cserélni szeretném:
Hátsó váltó.
9es sort.
Láncot
Monoblokkot.Milyen szabványokra kell figyelni?
Váltó: Tudom hogy van rövid, meg hosszú kanalas, meg valami a vázra vagy az agyra rögzül. Nem tudom nekem milyen kéne ami a mostani váltó helyére plug&play.Sor: Ezt gondolom az agy határozza meg. Kazettás Deore agyra menne rá. Kell még valami specifikáció ami alapján választanom kell? Áttétel méretek mennyire lényegesek egy sima aszfaltos bringásnak?
Lánc: Azt láttam hogy van 9 sebességes, az oké. Hány szemes kell? Ha veszek egy alap 110 szem körülit, az gyárilag jó, vagy lehet hogy ki kell venni belőle?
Monoblokk: A gyári FSA hajtóműhöz kéne. Itt számít a vázméret szélessége? Vagy általában ezek is szabványosak?
Köszönöm előre is
-
DanielLong
senior tag
Sziasztok!
Vannak itt esetleg olyan tagok, akik budapestiek és szoktak járni edzeni a budai hegyekbe? Edzőtársat keresnék zömében 1,5-2 órás edzésekhez 600-1000m szinttel. Viszonylag jó erőben vagyok, de az országúti a fő irányom, a monti csak másodlagos. Szívesen csatlakoznék bárkihez, jó lenne új útvonalakat megismerni és a technikámon is fejlesztenék. -
geotigris9
tag
válasz -=RelakS=- #89381 üzenetére
Azt a k.rva. (Has ne írjam le mit tettem volna a figurával adott szituba... )
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
marel09
csendes tag
Köszi a segítséget, most jónak tűnik!
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #89405 üzenetére
Pedig láncot nincs 1 hete, hogy takarítottam és olajoztam. Nekem ezért tűnik gyanúsnak. Mindenesetre letakaríthatom az egészet hétvégén. Hátsó váltó görgőket is érdemes letakarítani? Esetleg hátsó fogaskoszorút és az elsőket? Szétszedni nem akarom, nincsen lánc szétszedőm sajnos. A váltó összerakást pedig megspórolnám. A szárakon szokott lenni egy vékony olaj réteg, ennyi. Leszoktam törölgetni, de 1-2 óra terepen és megint ott van. Ha nem probléma, akkor nem tulajdonítok neki figyelmet, csak furcsa.
-
didros
senior tag
válasz Hasaggymeg #89402 üzenetére
Használtan szeretnék kifogni valamit 100.000 Ft körül...
Egyelőre még azt sem tudom, hogy valami trekking lenne-e a jó választás, esetleg egy nagyobb kerekű monti felszerelve, vagy túra-országúti ballonosabb köpennyel. Többnyire jó úton mennék, csak egy 3km-es szakasz van, ami kissé rázósabb. -
Napfénysüti
nagyúr
válasz inifini #89404 üzenetére
Köszi!
Nagyon ajánlom, szerintem remek szervezésű és hangulatú túra. És nem mellesleg szép helyeken halad az út.
Hála égnek idén egész jól bírtam, még párom is megjegyezte amikor hazaértem hogy nem is nézek ki olyan hullának.Erről jut eszembe: Velence tízre idén megy valaki (június 3.)?
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #89403 üzenetére
A láncos dolog egy törlés/kenés után azonnal kiderül.Ami a telót illeti,abból nem igazán folyhat semmi.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
inifini
tag
válasz Napfénysüti #89386 üzenetére
Gratula hozzá, jól hangzik a szakasz, a szervezés, jövőre lehet, hogy benevezek én is. Az tényleg komoly szint, este hogy voltak a lábaid?
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #89397 üzenetére
Akkor már én is hozzászólok a saját problémámmal a témához: valami kis hang nekem is jön a hajtás felől. Nem mindig jön elő, ha séta tempónál gyorsabban mész nem is hallani, de lassú tempóba nyekergő, néha kattogó hangja van. Ez dzsuvás lánctól előfordulhat? Nem tűnik koszosnak, de már arra gyanakodok. Sarat nem kapott, maximum por lehet rajta..
Más: minap elmentem egy kis "erőpróbára" , oda-vissza kb 27km-t tekerhettem le (szint különbségeket nem tudok, de elég sok meredek domb volt, lefele 50-60km/h megvolt érzetre). Amikor mentem visszafele, a teleszkóp "open" módban igen biztató hangokat adott ki és csinált pár érdekes dolgot. Pl.; nem tudom hogy mitől függően csinálta / jött elő, ahogyan észrevettem főleg terep alatt jött elő csillapítás közben, de mintha nyekergett volna az egész teló amikor tompított. A kormányon keresztül egy kis "rezgést" is lehetett olyankor érezni. Lock módban semmi ilyen nem volt, de ha kiengedtem előjött. Lehet, hogy földutas csapatás nem tett jót neki és a nagyon minimális lépcsőzés előző nap? Végül is csak egy XCT.. - azóta nem hallottam hangját, nem is éreztem semmi rendellenes dolgot, de ijesztő kicsit. Egy kis olaj viszont mindig marad, amit le kell töröli a villa szárairól. Ez normális? Mert Március óta törölgetem le kb.. Értem én, hogy a fölösleg kijön, de ne már, hogy az a fölösleg nem jött ki 2 hónap alatt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
didros
senior tag
Sziasztok! Munkába járáshoz szeretnék vásárolni egy használt kerékpárt. Teljesen sík terepen, napi 2x17km-ről lenne szó (oda-vissza), amit kb 2x50 perc alatt szeretnék letudni, tehát nem a teljesítményen lenne a hangsúly, hanem inkább a maximális komforton. (Van egy csepel fixim, de nem szeretem, rájöttem, hogy az nem erre való... Ráz, a nyakam beáll a folyamatos hátrahajtástól, nincs sárvédő, csomagtartó. Szélben kellemetlen az egy fokozat.. ) Szóval Ti milyen kerékpárt választanátok ilyen körülmények mellett? Legyen strapabíró, nagyon kényelmes, jól felszerelt, de azért mégsem túlságosan lomha... - ezek a fontos szempontok. Milyen irányban keresgéljek?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest