Hirdetés

2020. október 27., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-10-12 09:14:22

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#191951) Somatom válasza Qru (#191948) üzenetére


Somatom
őstag

Csak bele lehet bambulni. Néha arra "riadok", hogy elsuhan mellettem egy másik kamion. Akkor veszem észre, hogy 60 -nal megyek egy ADR -es, tartályos mögött. :)

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#191952) Chereiose válasza MM (#191939) üzenetére


Chereiose
addikt

Ezt miből gondolod, hogy akkor sokat szórnak ki? Nem sürgős a dolog, addig simán várnánk.

(#191953) Paxker315


Paxker315
senior tag

Egyébként a már Yaris: ugyan korábbi genes modell, de néha elviselhetetlenül zajosnak találom a belteret, főleg 120-130 körüli tempónál. Tudom, nem erre van kitalálva, de kifejezetten zavaró tud lenni. Utólag azt mondom, nem kellett volna fillér...ni, jó lehetett volna gy CT200H, még, ha fenntartani drágább is.

Mi az a HSD-s vas, amiben nem lehet már csalódni hangszigetelés terén? A CT200H-k nagyon baráti áron (3.6-3.7) körül már kifoghatóak, ugyan nincs szükségem ekkora autóra, se az imidzsre, de a hallásomra igen.

Ja, az az állatfaj vagyok, aki soha nem hoz olyan döntést, amit pár héten belül ne bánna meg :D Mindegy, a köv 2-3 évet kihúzom ezzel. Bármi aftermarket budget megoldás jó lehet szigetelni mondjuk.

[ Szerkesztve ]

Mindennapok nehézségei https://tinyurl.com/hetkoznapok

(#191954) MunezXBK válasza Paxker315 (#191949) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Egyél sok banánt.

(#191955) Somatom válasza Paxker315 (#191953) üzenetére


Somatom
őstag

Kell bele egy jó zenecucc. :DDD

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#191956) Paxker315 válasza MunezXBK (#191954) üzenetére


Paxker315
senior tag

szénhidrátbevitelt igyekszem napi 20-30gr körül tartani, így nem játszik.

Mindennapok nehézségei https://tinyurl.com/hetkoznapok

(#191957) bandus válasza kerxy (#191940) üzenetére


bandus
addikt

én 2x4 km-re ingázok a dízellel városon belül, nem érzem,hogy lenne gondja :)

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#191958) tboy93 válasza tboldi (#191944) üzenetére


tboy93
veterán

Mer' nem állsz napi 2*1 órát dugóban :D

(#191959) BigBlackDog válasza bandus (#191957) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Csak nem egy kitűnő SDIről van szó? ;]

(#191960) Qru válasza Somatom (#191951) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem alszom vezetés közben azért, annyira nem megyek sokat. :D Belsőben tempót megyek ha jön egy nagyobb hal akkor elengedem és megyek tovább.

(#191961) tboldi válasza tboy93 (#191958) üzenetére


tboldi
veterán

De van egy dupla nyílt töréstől és sok műtéttől gyenge bal lábam. :D

Egyébként a gyógytornász kifejezetten örült neki, mikor elmeséltem, hogy a rehabra én szoktam vezetni, mert ezzel is erősítem. De akkor még mankóztam is. :D

[ Szerkesztve ]

(#191962) [CS]Blade2 válasza bandus (#191957) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Én meg 2x1,8km-t, csak ez céges, és a cég gondja lesz a gond. VW Caddy egyébként. 11.000km van benne durván 1,5 év alatt, szóval megy azért hosszabbat is, de biztos, hogy költséges lesz a mutatvány. 90km/h felett sosem járt 11.000km alatt, és egyhuzamban fél órát sem ment. Kíváncsi vagyok, hogy mennyi lesz majd a szervizszámla.

(#191963) Somatom válasza Qru (#191960) üzenetére


Somatom
őstag

Persze, szgk. -val más. Én sem alszom, csak nem foglalkozom a tempóval. Tudod, max. 90. Amikor ráfordulok német A7 -re és a GPS kiírja, hogy a következő manőver 280Km, ami 3,5 óra múlva esedékes, akkor az ember hajlamos belefeledkezni a gondolataiba, a zenébe, vagy a telefonálásba. Persze, hirtelen ingerre azonnal reagálok (pl. ha megkordul a gyomrom, akkor rögtön nyitom a hűtőt), de a fokozatos lassulást néha nem veszem észre.

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#191964) Qru válasza Somatom (#191963) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hát az tök más kávéház... :K

(#191965) Biqci válasza Somatom (#191947) üzenetére


Biqci
tag

Elhiszem, hogy jó, de nekem egyenlőre űrtechnika. Az Accord-ban nincs és mivel egyenlőre nem is tervezek kocsit cserélni, így egy darabig nem is fogom élvezni az előnyét :)

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate

(#191966) cappa72


cappa72
nagyúr

Érdekes kérdésem volna.
Van egy eladó autó.
Viszont mozgáskolátozott vezethetőségre átalakítva.
(még nem láttam mit jelent ez)
Ilyen autót érdemes lehet megvenni egyáltalán?
Még nincs semmi konkrét, csak hogy eladóvá válik.

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#191967) Somatom válasza cappa72 (#191966) üzenetére


Somatom
őstag

Semmi para. Felhajtod a szőnyeget és alatta ott van a kuplungpedál, csak ki kell akasztani. Feltéve, hogy ez egy Trabant Hycomat. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#191968) Qru válasza cappa72 (#191966) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Általában ez kézzel adagolható gázt jelent. Vissza lehet alakítani simán mert ezek normál lábbal működtethető gázpedálos autókból van utólag átalakítva.

(#191969) kisza25 válasza cappa72 (#191966) üzenetére


kisza25
félisten

Ha olyan, mint BZ amiket vezet akkor simán vissza lehet alakítani

# Seat Ibiza Sport #

(#191970) cappa72 válasza Somatom (#191967) üzenetére


cappa72
nagyúr

Júúúúj...
Egy Citroen C5 3.0 v6 automata... Szívó benzines. 200LE

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#191971) Somatom válasza cappa72 (#191970) üzenetére


Somatom
őstag

Látni kell, mert a kézigáz csak egy lehetőség, többféle megoldás létezik. Pl. a Trabi Hykomatnál a kuplung volt kikötve úgy, hogy félautomata volt a rendszer. Egyrészt fordulatra zárta a kuplungot, másrészt a váltókarban volt egy kapcsoló, ami ezt felülbírálta. Tehát, a váltókar ütögetésével is bele lehetett kuplungolni. Persze, ha alapból automata, az egy másik szitu.

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#191972) aDtG


aDtG
kezdő

Sziasztok!

2.5 millió forintig keresek 10 évnél fiatalabb autót magamnak.
Első sorban az érdekelne, hogy milyen gyártó autói között érdemes szétnézni a piacon? Azt hallottam pl.: hogy a japán autók szervízdíja magas, mazdák rozsdásodnak, olasz autót nem szabad vásárolni. stb...
Mire kell odafigyelni?
Dízel vs. benzin: Budapesten használnám az autót. 10-20 km az amit max egyhuzamban közlekednék vele. Illetve hétvégente szoktunk járni vidékre: kb. 100km
Az üzemanyagon megspórolt pénz fedezheti a szerviz többletköltséget?

köszönöm :R

(#191973) molnarpeter válasza aDtG (#191972) üzenetére


molnarpeter
veterán

Ezek alapján Prius, ha minden nap menne városban.

Dízel/benzin: részecskeszűrő nélküliek elviselik ezt a használatot, csak az kb 2010-ig létezett pont... :) Bár ha van kapacitásod foglalkozni vele, hogy figyeld a tisztulását, akkor kibírja (hétvégi 100km jó ilyen szempontból).

Mennyi a havi/éves összes km? A 10-20 km az munkába járás, vagy csak alkalmanként lenne előszedve az autó?

Ha picit magasabb ár és fenntartási rizikó belefér a spórolás reményében, és udvaron/garázsban állna sokat, 3m körül egy Opel Ampera/Chevrolet Volt jobban illik a Bp-n belüli használatra.

[ Szerkesztve ]

(#191974) kerxy válasza dj79 (#191941) üzenetére


kerxy
senior tag

Köszi, felviszem őket a listára! Remélem idén lesz valami értelmes vétel :)

(#191975) aDtG válasza molnarpeter (#191973) üzenetére


aDtG
kezdő

Nem megy minden nap városban. 2 naponta.
Hyundai i30 tetszik nagyon egyébként. A J astra, illetve a volkswagen scirocco.

ezekkel milyen gondok lehetnek? :R

(#191976) Qru válasza cappa72 (#191970) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azt simán vissza lehet alakítani. :K

(#191977) MM válasza Chereiose (#191952) üzenetére


MM
senior tag

Tavaly október végétől kezdve követtem az eseményeket, le akartuk cserélni a családi gépet.
Végül december elején vettünk tesztautót nagyon jó áron, akkor 1-2 hét alatt nagyon sok került fel több típusból is, amiket figyeltem.

A magyarázat, amit több kereskedésben is megerősítettek:

A környezetvédelmi normák szigorítása mindig január 1-től lép életbe és éves kvótákban mérik. A márkák már látják év végén, mi fér még bele a kvótába az olyan autókból, ami a következő évben több büntetéssel járna, ezért a márkakereskedések elkezdik a szükséges típusok forgalomba helyezését saját maguk részére. Aki ezeket megveszi - akár következő évben - az új autót kap, de egyből második tulajdonos lesz. A márkának pedig bünti helyett még mindig jobban megéri a forgalomba helyezés költségét + egy kis engedményt benyelni.

Mivel hegyekben áll náluk a forgalomba helyezett autó, ilyenkor általában a már pár hónapos, de 10e km alatt futott tesztautóktól igyekeznek megszabadulni, hisz van helyette bőven új...

Ez tavaly fokozottan igaz volt, várhatóan idén sem lesz másképp, a kérdés csak az arány.

(#191978) footy válasza vzsryl (#191911) üzenetére


footy
addikt

Ha belepsz a K astra FB csoportba es visszaolvasod a tulajok tapasztalatait, lebeszeled mmagad rola hamar. Sogor opel szervizben dolgozik, volt olyan dizel amin 60ezrenkent vezerlest kellett cserelni. A lancos vezerles(tele van muanyag alkatreszekkel) viszont a tuzfal felol van, ugyhogy 450-600 korul mozog a csereje. Szoval ha nem garos(mar pedig a fenti futasnal valoszinuleg nem az) az auto, akkor draga buli lehet...

[ Szerkesztve ]

(#191979) vzsryl válasza footy (#191978) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Köszi!
Facebookom nincs, de a topikjában említették a vezérlés problémát. A már cserélt alkatrész is ilyen gagyi, vagy csak a gyári?

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#191980) rasotamas válasza cappa72 (#191970) üzenetére


rasotamas
addikt

Ha párhuzamosan van megcsinálva, tehát van pedál is én lehet úgyhagynám :D Kipróbálni biztosan kipróbálnám. Lehet olyan kényelmes, hogy többé nem is használnád a lábadat.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#191981) cappa72 válasza rasotamas (#191980) üzenetére


cappa72
nagyúr

Közben megtaláltam a hahu-n is, a kép alapján "párhuzamosított". Az ülés mellé vezették ki a kézigázt, és bár a képen nem látszik, de az oda vezető rudazat talán a pedálon végződik.

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#191982) rasotamas válasza cappa72 (#191981) üzenetére


rasotamas
addikt

Ja, látom. Hát ez nem tűnik olyan kényelmesnek. Ha újabb lenne, elektromos gázpedállal, simán elképzelhetőnek tartanám, hogy mindkettő működik egyszerre.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#191983) footy válasza vzsryl (#191979) üzenetére


footy
addikt

A sogor tapasztalatai alapjan a cseressel is van gond. Hogy az utobbi 1 evben valtoztattak-e rajta valamit azt nem tudom, de azert ezt erdemes bekalkulalni az arba, foleg ha nem frissen volt cserelve. (Ha eddig nem volt csere akkor en ennel a futasnal 100%ra szamolnek vele, hogy az elso szerviznel esedekes lesz)

(#191984) vzsryl válasza footy (#191983) üzenetére


vzsryl
nagyúr

A vételáron felül +1M felett van a keret, ha dízelre esik a választás, szóval bele van kalkulálva sok minden, viszont olyat nem akarok, amiben ugyanazt az alkatrészt kell folyton mocskos drágán cserélgetni.
Lehet inkább rámegyek egy patika Laguna 3 2.0 DCi black edition-re, vagy Pug HDI, esetleg VW konszern CRTDI, de ez utóbbiak a magyar használtpiacon annyiba kerülnek, hogy sajnos számomra nem éri meg.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#191985) Chereiose válasza MM (#191977) üzenetére


Chereiose
addikt

Akkor érdemes ezek szerint most ezekben a hetekben figyelni a tesztautókat :)

(#191986) ngaba válasza vzsryl (#191984) üzenetére


ngaba
tag

A Laguna jó, de szvsz inkább lefelé lóg ki a középkategóriából, érezni rajta a Renault-s olcsóságot. Másik topicban írták, hogy nagyon tud zörögni. A pug sokkal minőségibb hatást kelt.

De összeségében arra mozdulnék rá, ami neked valamilyen szubjektív okból jobban bejön.

[ Szerkesztve ]

(#191987) footy válasza vzsryl (#191984) üzenetére


footy
addikt

FL utani 508-at vennek ha belefer a keretbe(mar ha dizel kell). Automataval es led fenyszoroval. Ott csak az ablakemelovel szokott gond lenni, azzal is csak addig amig ki nem cserelik az erositettre.
Astra 1.4 benzinnel esetleg?
A lageszban a hajtaslanc golyoallo, csak a kaszni(belul nem tul nagy es a csomagtarto is kicsi) es a belter(kicsit regimodi) nem telitalalat. (En zajosnak is talaltam azt a 2-t amit kiprobaltam)
A Passat B8 forumban is benne vagyok. Az se hibatlan. A korai (>2016?) evjaratoknal elofordul zorgo belter es ablakemelo(kapcsolo?) hiba. Nehanyan irtak vizpumpa/vezerles problemakrol(2.0TDI) 150e kornyeken. (Szoval a 210ezres intervallumot ott sem erdemes kivarni)

(#191988) bandus válasza MM (#191977) üzenetére


bandus
addikt

milyen autót vettetek? tudsz árat is mondani esetleg, illetve ez mennyi kedvezményt jelentett a listaárhoz képest?

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#191989) vzsryl válasza footy (#191987) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Köszönöm, ezek nagyon hasznos infók.
A Pug 508 nagyon tetszik, régóta figyelem őket, és valami hasonló lökésre vártam, mint most a te hsz-od.
A Laguna zörgéses mizériáról én is olvastam, de lehet, hogy egybe beülök, aztán kiderül mennyire zavar. Méretre bőven elég lenne, mivel én is és feleségem is kicsik vagyunk, a csomagtartóba pedig az összecsukott ikerbabakocsi mellé szerintem még sok minden beférne. Nagyobb dolgokra meg nincs szükség, mivel több fuvarozóval is olyan viszonyban vagyok, hogy bármikor bármit ingyen.
Az Astra benzinnel 3 probléma van: 1. Bő 1-1,5M-val drágább a dízelnél. 2. Váltó problémák vannak a 16-18 közöttiekkel. 3. Az újabb 125-150LE-s 1.4T sokkal megbízhatatlanabb konstrukció, mint az előd 140 LE-s, amit a J-be szereltek.
A B8-as Passatoknak csak az aljáról tudok válogatni, ezért az nagyon necces.

308, Megane IV-ről tudsz valamit? A 308 beltere számomra mindent ver.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#191990) ngaba válasza vzsryl (#191989) üzenetére


ngaba
tag

Na akkor én is megadom a lökést. Az 508-nál rámentek az igényességre és a minőségre, és úgy tűnik, hogy sikerült is. Ha tetszik is, akkor főleg nem értem, hogy mi a kérdés. Elég jó áron vannak használtan, és jóval többet ad, mint egy szűkös alsóközép kombi.

A csomagtartóméretről: Ikerbabakocsival nincs az a csomagtartó, ami elég nagy lenne. :) Egyszer mentek hosszabb időre valahová, majd meglátod. Nálunk csak 1 baba van (+ kutya), de így is volt már olyan, hogy a babakocsit inkább otthon hagytuk, mert az Altea 500 literje se volt elég...

[ Szerkesztve ]

(#191991) molnarpeter válasza vzsryl (#191984) üzenetére


molnarpeter
veterán

Ford nem opció? Mondeo is olcsó típus, PSA dízel, csak több van belőle és az alkatrész filléres (bontottan meg szinte ingyen van) :D Bár ha eddig Astra volt kinézve, akkor meg Focus... :F

Peugeot és Citroen legnagyobb baja ekkoriban a plusz adalék volt, Fordba nem kellett semmit tölteni, ők viszont kértek FAP löttyöt.

Megane is volt 2.0 dCi, nameg a 86 lovas 1.5 dCi is egy kiváló motor, de azok korábbi évjáratokban voltak inkább (2010-11 amiket most néztem).

Opel: ha para, kell rá 2 évet kötni, utána autócsere :D

[ Szerkesztve ]

(#191992) vzsryl válasza molnarpeter (#191991) üzenetére


vzsryl
nagyúr

1.5 TDCi-ről mit lehet tudni? Típushiba stb...
Ez amúgy az 1.5 HDI Ford nyelven?

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#191993) molnarpeter válasza vzsryl (#191992) üzenetére


molnarpeter
veterán

Focus mk3.5 esetén igen, még HDI. (Mk4-nél már saját, új Ford motor az 1.5 dízel.) :R
Egyébként meg az 1.5 a régi 1.6-ból lett kialakítva, gondolom egyszerűbb egyfélét gyártani (1.4 és 1.6 helyett). Így szerintem a nyűgök is hasonlóak lesznek, de azért ott is voltak korrigálva a dolgok az évek során, én bizalmat szavaznék az új motornak az 1.6 rokonság alapján... Focus csoportban injektor és féltengely hibát láttam, váltó-turbó-lendkerék-HPFP gond szvsz ritka.

[ Szerkesztve ]

(#191994) ngaba válasza vzsryl (#191992) üzenetére


ngaba
tag

Én olyan kicsi dízelt csak akkor vennék, ha a fogyasztásra megyek rá... A nagy dízelmotorok (szinte) mindig strapabíróbbak, és jobb vezetni őket.

(#191995) Qru válasza ngaba (#191994) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

+1

Lásd VAG 1.6 CR TDI vs 2.0 CR TDI.

(#191996) cappa72 válasza Qru (#191995) üzenetére


cappa72
nagyúr

+1

VAG 1.6 CR TDI vs. PSA 2.0 HDI
Előbbi takarékos, de nem megy (Golf variant), utóbbi már azért elindul (Ford S-Max).

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#191997) Somatom válasza ngaba (#191990) üzenetére


Somatom
őstag

"A csomagtartóméretről: Ikerbabakocsival nincs az a csomagtartó, ami elég nagy lenne."
Dehogynincs. Csak ikrekhez nem matchboxot kell venni. :) Minap kikaptam három hátsó ülést, kettőt meghagytam egymás mögött. Mellé bedobtam a tábori ágyat, hogy tudok-e majd benne így aludni. Símán befért, el sem érte a vezető ülés támláját.

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#191998) ngaba válasza Somatom (#191997) üzenetére


ngaba
tag

Dehogynincs. Csak ikrekhez nem matchboxot kell venni.
Ezt próbáltam én is mondani neki. :)

Amikor majd pelenkástáskával, meg mindenféle szórakoztató játékokkal, első ülésre akasztott cókmóktartóval lesz tele az utastér (+ szempont lesz, hogy a gyerek mennyire könnyen tudja rugdosni hátulról a vezetőülést), akkor majd a beltér mérete is számítani fog. Nem mellesleg ha nagy a beltér, akkor a csomagtartóba nem beférő cuccokat is könnyebb oda besuvasztani.

Az alsóközép kombi egy kompromisszum: Ha olcsóbb fenntartási költséget (fogyasztást) akarsz, és/vagy sokat mozogsz városban (szűk helyeken, amikor zavaró lehet a nagy kocsi) vagy sokat megy a kocsi kihasználatlanul, akkor van értelme leginkább. De ha az ember megteheti, vegyen olyan autót, amiben kényelmesen el lehet férni. Persze csak szvsz.

[ Szerkesztve ]

(#191999) vzsryl válasza ngaba (#191998) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Még sosem volt nagy autóm, és főleg nem két verdám egyszerre, tehát a fenntartása se tudom pontosan, hogy mivel jár, ezért gondolkodom kisebben is. Az Almera az évi 25k vegyes km-re mondhatni, hogy észrevehetetlen költség volt. Most ez annyiban fog változni, hogy két biztosítás, két “súlyadó”, két szerviz. Az üzemanyag viszont nemhogy több lesz, hanem inkább kevesebb, mert majdnem fele-fele arányban megoszlana a 25k km, viszont a nagyobb autó csak hétvégi csapatszállításra lenne használva, és az úgy biztosan kevesebbet zabálna, mint az Almera. Feltéve, hogy dízelre voksolunk.
Parkolás meg ilyesmi nem gond, max a feleségemnek, de majd úgyis segítek neki, ráadásul ezekben már minimum van tolatóradar, de sokban kamera is, vagy akár 360-as radar/kamera. Próbálok ezekre is odafigyelni a válogatás során.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#192000) cappa72 válasza vzsryl (#191999) üzenetére


cappa72
nagyúr

Nem olyan nehéz megszokni a nagyobb autót.
Főleg, ha 1x 2x már megpakoltad, és látád, hogy ez jó... megáldád vala.
Valóban a parkolás az több rutint kiván, illetve hát néha azért keresni kell a helyet, de megéri.
Astra -> Galaxy váltás azért nem volt kicsi nálunk sem, időbe telt, mire hozzászoktam (ráadásul benzin -> dízel váltás is volt; az első dízeles volt a tágabb családban is).
Aztán már nem vágytam kisebb autóra, ha családi kiruccanás nézett ki.
Fenntartása viszont jóval magasabb...

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#192001) kisza25 válasza cappa72 (#192000) üzenetére


kisza25
félisten

Amúgy cska addig kell nagyobb csomagtartó, amíg kell a babakocsi, nekem most már az ibiza is elég 1gyerekkel

# Seat Ibiza Sport #

(#192002) cappa72 válasza kisza25 (#192001) üzenetére


cappa72
nagyúr

Általában ahol asszony van (vagy még a gyerek is lány), ott azért nem ilyen egyszerű a képlet... ők mindig tele tudják pakoltatni. :D
Viccet félretéve, valóban lehet benne valami, de ez már habitus kérdése is. Van aki megmarad nagyob vonalon, van aki visszavált méretben.
Majd ha kirepülnek a kölkök, akkor ráérek gondolkodni, addig maradok az egyterűnél.

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#192003) bandus válasza kisza25 (#192001) üzenetére


bandus
addikt

mekkora a csomagtartója?

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#192004) ngaba válasza vzsryl (#191999) üzenetére


ngaba
tag

Szerintem az a fő kérdés, hogy kell-e két kocsi (pl. neked és a feleségednek külön autó). Ha igen, akkor én biztos arrafelé törekednék, hogy az egyik egy nagy pályás utazóautó legyen, a másik pedig egy városra optimalizált kis takarékos fürge valami (esetleg hibrid). OK, neked az Almera adott, de alapvetően a fenti lenne az optimális: Mindkét felhasználási módra van egy arra kioptimalizált autód, és azt veszed elő, aminek épp az az erőssége; szükség esetén két kocsi is rendelkezésre áll, ha egyszerre az kell.

Az alsóközép kombi szerintem egy elfogaható kompromisszum, ha az embernek egy kocsija van: csomagtartó is van, és azért el lehet benne férni, de városba azért legtöbbször pazarló, pályára meg tényleg kényelmesebb egy tágas utazóautó nagy motorral.

Az Almerához képest minden modern autó drága mulatság lesz, illetve szerintem két autó fenntartását is meg lehet érezni. A fogyasztásban azért csodát nem várnék autópályán semmitől (bár az Almera nem tudom, hogy ott mennyit eszik).

A méretet azért hangsúlyoztam ennyire, mert én is meglepődtem... Vissza lehet olvasni itt is, hogy anno a lányom születése előtt az 1. gen. C-maxba voltam beleszerelmesedve (mert mi azért sokat megyünk városon belül, és úgy gondoltam, hogy praktikusabb lesz, és elég is - a babakocsis időszakot valahogy szűkösen kihúzzuk), de már örülök, hogy nem az lett. Az Alteába is cipőkanállal férünk be MINDEN hosszabb utazáskor. És néha ezenfelül még befigyel egy utazóágy, nyuszimotor, ez az. A babakocsi elhagyásával viszont érezhető hely szabadul fel, már a sportbabakocsira váltásnál is...

[ Szerkesztve ]

(#192005) vzsryl válasza ngaba (#192004) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Kell a két kocsi, ezt már megtárgyaltuk a párommal. Ez az egyik legfontosabb szempont.
Az Almera megtartásán még erősen filózom, mert GTK a teljes feljavítása, ráadásul minden körülmények között sokat zabál. Egyszer tudtam 7L alá bevinni, amikor 18-ban éjszaka utaztunk le Montenegróba Bosznián keresztül. Tavaly ugyanazon az útvonalon már 7,5L-ből tudtuk abszolválni, mert nappal mentünk, és jobban kellett a klímát is használni. Amúgy a vegyes átlagom 8,5L. Ennél sógorom 2012-es, 155LE-s Mazda 6-osa is bő 1L-rel kevesebbet kajál, pedig rendesen meg szokta hajtani.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#192006) kisza25 válasza bandus (#192003) üzenetére


kisza25
félisten

A liter nem adja vissza, mert literre kisebb,mint az i20-nak, de abba nem fértek be a 15" 185-ös kerekek ülés döntés nélkül, seatba meg igen, a 16" 215- ös kerekek 290 vs 328 liter
alt="" title=""
[kép]

MÁS: a vw féle 1,2 tsi 2013-2015 között mennyire problémás?
Seat toledokat nézegetem

[ Szerkesztve ]

# Seat Ibiza Sport #

(#192007) [CS]Blade2


[CS]Blade2
addikt

Én is a csomagtartóval vagyok meglőve, jelenleg már csak az tart vissza a végleges döntéstől. A mostani lépcsőshátú, 490 liter a csomagtartó. Minden visszalépés lenne, és egészen a Jazz-ig és a Swift-ig szűkítettem a listát. Úgy gondolom, hogy minden helyzetre, személyre szabottan van egy arany középút, egy elégséges minimum, és ezt kell megtalálni. Az biztos, hogy 490 literről legalább 350 liter-re vissza fogok lépni.
Valószínűleg a túl kicsi is elégtelen, és a feleslegesen nagy is. Valószínűleg az is egy rossz elképzelés, hogy inkább legyen bazi nagy, mert ki tudja, hogy mit kell még vinni. Ebből fakad, hogy tankkal vagy saját busszal hordják a gyereket az iskolába.
Neki kell ülni, és végig gondolni, hogy mi az ami a minimum követelmény, és mi az ami nem lenne rossz, ha beférne, és milyen kompromisszumokat tudunk bevállalni, mert végül mindenképp valahol kompromisszumot kell kötni. Nagy csatahajó a legkisebb költségekkel, kis fogyasztással.
Ha eldöntöttétek, hogy minimum feltétel, hogy 2 autó kell, akkor onnan már nem lehet olyan nehéz optimalizálni a méret kategóriát. Kettőnél sok minden játszik. Én pl. 1-nél már olyanban is gondolkodok, hogy van ami 1 körbe nem fér be, hogy ilyen ritka esetbe fordulok kettőt. Az utolsó pár % miatt nem akarok buszt, lesz ami nem fér be, az teszem azt otthon marad.

(#192008) Somatom válasza cappa72 (#192000) üzenetére


Somatom
őstag

10 éve volt utóljára nagy autóm. Nagyon hiányzott. Városban másfél liter a különbség a Kalos és az Espace között. Belefér. Ma elvittem szerelőhöz, ott kellett hagynom. Csak kinyitottam otthon a hátulját, bevágtam az e-bike -ot, a szervízből meg hazatekertem. A Kaloson csak kívül fért el a bringa. Szétszerelés, kötözgetés, zűrös volt.

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#192009) csabex2007


csabex2007
aktív tag

Ide is bedobom... Most akkor ilyen autót ne vegyek? :DDD ;]

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#192010) cappa72 válasza Somatom (#192008) üzenetére


cappa72
nagyúr

Dettó.
Egyszer volt villanyos baja (egyik saru kicsit elfáradt, mint később kiderült) a Galaxy-nak, bicikli állítva betol a csomagtartóba, autó lead a szervizben, bicó elő, bemegy dógoznyi', majd visszafelé ugyanez.
Mi '98-ban Espace-szal költöztünk haza a fősuliról... abban is volt hely.

Én meg 11 (?) éve egyterűzök - oké a 3 gyerek mellé más opciót nem találtam normálisat, és a mai napi azt vallom, hogy másba normálisan nem fér bele 3 gyerekülés - igaz, azóta vannak suvok, amikre ez már azért igaz (PUG 5008 pl.)

Bár tegyük hozzá, hogy azért a nagy autókról neked vélhetően más fogalmad van ;)

[ Szerkesztve ]

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.