Hirdetés
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz dom1n0 #308799 üzenetére
Szvsz semmi. Nem adják olcsóbban. Hogy könnyebb megmunkálni, az max. a gyártót érdekli. A rugalmassági placebót meg szerintem egy karbon nyeregcső üti. Minimális sérülés esetén már elkezd rozsdásodni. Nem is értem a létjogosultságát a gravel világában, ahol esőben, sárban túrázgatás nem ritka.
Ez ilyen beragadt dolog, mint pl., hogy valaki még mindig megrögzötten Win XP-t használ
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
dom1n0
senior tag
válasz Dark Archon #308797 üzenetére
Nem akartam egyből trollkodni (ha van előnye )
-
addikt
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #308791 üzenetére
igen, az acél (mint anyag) rugalmassági modulusa a legnagyobb
nekem a forma (filigrán csövek) tetszik (na meg hogy a korrózión kívül nem annyira kell rá figyelni és óvatoskodni.
+ érdekesség:
Vertical Frame Compliance Is A LIE??---
#308789 dom1n0
Niner's claimed weight for the frame with derailleur hanger and 142x12mm rear Maxle is 2,386g. The claimed weight for matching full carbon fork is 628g, which brings the grand total for the RLT 9 Steel frameset to 3,014g.
az gravel váznál jónak számít.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #308791 üzenetére
amit írsz, azt kb úgy is lehetne fordítani, hogy mindegy is, hogy acél, alu, üvegszál, vagy bambusz, csak Reynolds legyen, mondjuk, mert ők jól csinálják meg.
Amúgy nem volt semmi különösebb indoklásom, miért kéne, csak kéne, mert sokkal jobban tetszik a legtöbb bringánál#308788Ringman
a pressfit lehet hogy az excenter miatt van, hogy lehesen használni, nem ellenőriztem, hogy az-e a méret, de a montimon jól működik. (az excenter meg a PF is, menetes kínaival)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #308791 üzenetére
Hát a korrozió terén egyedül az acél áll rosszul. Sajnos elég leverni a festést és meg fog előbb - utóbb jelenni. CrMo nem tudom mennyiben jobb ilyen téren. Na meg a tömeg, azért 3 kilós váz nem kéne. Már soknak számít a 2 kilós alu is manapság, de az annyira nem zavar.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #308788 üzenetére
Engem kissé mindig megmosolyogtat ez a "kényelmes", "rugalmas" acél (szerintem az acél hallatán mindenki azonnal kissé a rugóra is gondol ) téma mert szerintem annyi egyéb tényezőn múlik egy kerékpárváz menetulajdonságai (geometria, csőforma, átmérő és csőfalvastagságok, csatlakozási pontok, villák kialakítása, nyeregcső stb.) amik messze túlmutatnak szimplán egy adott anyag tulajdonságain, hogy szinte másodlagos maga az anyag milyensége ebből a szempontból. Ugyanakkor nem másodlagos a korrózió, megmunkálhatóság, tartósság, súly, vagy éppen a környezetre gyakorolt terhelése szempontjából sem.
#308790
MC Pite...[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MC Pite
veterán
válasz Hasaggymeg #308787 üzenetére
Bringás vagyok nem gépész
De jogosPixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Ringman
nagyúr
válasz ZolkoW #308782 üzenetére
ez jó magas bringa
press fit bb érdekes megoldás, a 853-as acél meg drága, bár vsz. az eggyel lejjebb lévő 725-ös is teljesen ok (igazából az 525/4130 cromo is).tömeget illene azért megadni
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MC Pite #308775 üzenetére
Fogaskerék ≠ lánckerék....úgy, hogy te csak ne sárvérűzz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz FeniX- #308778 üzenetére
A Sensah-ról már írt itt valaki, keress rá, de kicsit óvatosságra intő, hogy aprón azért láttam már 1-2-t, ami nagyon frissen került oda .
Microshift is van, állítólag fejlődik, olcsó megoldásnak nem tudom, játszik-e a gettó MTB váltókar + sima fékkarpár.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #308776 üzenetére
Az a baj, hogy az acél amúgy is rugalmasabb anyag, így csak jobb az 1 1/8". Az 1" kevésbé merev, nem véletlenül állt át az ipar (na meg a csapágyazás sem fér el, normális). Bár nekem nem szimpatikus az acél váz, akkor már Marin, Niner stb. ha arról van szó. Nem olcsó, de legalább jó drága. Cserébe van rajta tárcsafék adapter és A-Head a nyak. Na meg sokszor van már átütőtengely is, azért az már komolyabb érv.
Igaz így nem lesz vintage, hipster stb., de evvan.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz FeniX- #308778 üzenetére
szerintem eléggé szórhat a minőség az egyes modellek között, de vsz. a sensah és ltwoo az jó lehet.
a megfelelő cable pullra figyelj oda, ha a hátsó váltót is megtartanád.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
6030D
őstag
válasz ZavaBalazs #308780 üzenetére
Triatlonban is. "Sógornőm" amikor járt triatlonra, akkor nekik konkrétan eltekerték a váltóhatárolókat, hogy gyakorlatilag minden gyerek csak egy azonos szűk tartományon belül tudjon tekerni, így próbálták kiküszöbölni a technikai (és pénzbeli) különbségeket.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz Ringman #308776 üzenetére
tapered villából nagyobb a választék, habár grevöl esetén gyakoribb a szettben árusítás, nem kell külön keresgélni. De jobban is néz ki
Ez eleve fő szempont, ha biciklit (=vázat) veszek, a legalapvetőbb ugye, hogy olyan legyen, amiért csorog a nyálam. Mint mondjuk ez, nem mintha meg tudnám indokolni az árát, de ez annak ellenére is kéne, hogy fekete:
[link]
Ja, egyébként fele áron, ami még mindig duplája annak, amit szívesen ráköltenék, azért már van opció. Meg néha használt is..
(az autóm viszont többnyire acélból van, és ha lassan is, de közelít a 30 év fele, szerintem jó vagyok)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
roseben
junior tag
válasz Hasaggymeg #308777 üzenetére
Akkor a lánctányér lesz a megoldás.
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Hasaggymeg #308777 üzenetére
Azt hiszem junior outisoknál van megkötés, hogy a sor alja hány fogas lehet, mondjuk ezt inkább 16-ossal láttam korábban.
K2 jó tipp lehet, a kolosyt pont miattuk írtam bewir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, aliról' aki rendelt már fékváltókart országútihoz, melyik "márkák" lehetnek jók?
Van egy elfekvő bicajom, 1x9, azt szeretném átalakítani koskormányosra, de pénztárca kímélően.
Nagyon sok "sensah" meg "micronew" cuccot látok. :-D[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz roseben #308773 üzenetére
Van 12-36, de 18-26 is...ez utóbbiról én sem tudtam. Úgy tűnik az XLC gyárt 13,16 és 18-as elejű kilences sorokat is. Persze ott már fent lesz kompromisszum, mert 18-36-ot nem látok sehol, de még 34-et sem. ...ja és még felmerül az a kérdés is, hogy kezeli-e váltód a legkisebbként a 18-at (kétlem ), vagyis be lehet-e állítani úgy a B csavart, hogy a váltókar kilences fokozatában se érje el a vezető görgő a 18 fogas lánckereket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz ZolkoW #308774 üzenetére
az a baj, hogy újonnan listaáron ~800-1200eur egy vállalható (nem fűtéscsőből készült) acélváz acél/karbon villával. (ritchey meg 1500+)
kínai acélváz lutri (igazából tajvanon készülnek az acélvázak, onnan nem tudom lehet-e direktben rendelni valahogy.
szerintem a kúpos/tapered villanyak nem szükséges - outira semmiképp, a ritchey is elvan 1 1/8-assal (outback is az, ami gravel), valamit csak tudnak a vázépítésről. viszont a 30 éves vázak még 1"-os villanyakkal készültek. (meg szarul is néz ki a vékony csövekkel, a 8baron is robusztus, pedig ott rövid is a mtb-villa miatt)
---
btw szerintem a legjobb stucni-megoldás ha sokat állítgatsz/szerelgetsz a menetes villa + ahead adapter.---
kb ugyanez a váz modern tárcsafékesben 700eur lenne acél villával (+200eur még egy karbon villa, ha szükségesnek érezném). mondjuk úgy ~1,5 kilóval könnyebb lenne és vsz. valamivel komfortosabb:Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
MC Pite
veterán
válasz mauimagic #308769 üzenetére
Akkor te most sárvérű voltál ha felirat szerint használtad?
OCD-sként ez zavar, ezért is vettem nem hivatalosan Sirgripset.
Amúgy is kb vízszintesen kell felrakni, ez a képen bevásárlószatyor tartásra van, de ugye ha nem veszik a fáradtságot...
roseben: "kilencedik a legkisebb, tehát a legnagyobb fokozat"
Mi van?
Fokozat helyettaz olyan muglishasználjunk fogaskerék meg lánctányért.
A legkisebb fogaskereketet lejtőn használjuk általában.
Akadnak eltérő áttételek, de a kis fogaskeréknél kicsi a szórás, az outi sorok kezdődnek néha magasabbról.
Amúgy rendes bringáról van szó vagy ebike?[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
ZolkoW
őstag
válasz mauimagic #308757 üzenetére
az a baj a 30 éves acélvázakkal, hogy nincs rajtuk tárcsafékszem.
De szimpatikus megközelítés, hogy ha csak lehet, gyártassunk helyi mesterrel (eggyel javíttattam egyszer, Hunorral, de nem tudom, dolgozik-e még), netán aggattassunk vele tárcsafékfelfogatást egy ilyen vázra. Meg cseréljük ki kúposra a fejcsövét. Ha még mindig megérős, és szexi a végeredmény, akkor jöhet, de a szexin könnyű elbukni
Ha eltörik/elkopik/elpárolog az aluvázam, akkor azért komoly esélye van, hogy valami acél lesz helyette.
De zabtejjel iszom a lattém, kösziBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
roseben
junior tag
Shimano HG400 9S, 12-36T
FSA 20T
A kilencedik a legkisebb, tehát a legnagyobb fokozatra gondoltam.
Nyolcast nem vennék. Azt hittem kilencesből van más áttételezésű is.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz roseben #308768 üzenetére
Szerintem ha a kilencedik sebesség (szélső) neked a legnagyobbat jelenti hátul, akkor végy olyan sort melynek kisebb a "legnagyobbja", ha meg ahogy mindenkinek, a kilences (a legutolsó) neked is a legkisebbet jelenti, akkor meg olyan sor kell melynél nem 11-es a legkisebb (gondolom nálad is annyi most) hanem mondjuk 12...bár itt kisebb a lehetőségek tárháza, hisz tudtommal leginkább 11 és 12-es legkisebbel árulják a 10 sebesség alatti sorokat. A lánctányér alatt gondolom a hajtóművet érted, azt kicserélni pedig már költségesebb művelet, arról nem is beszélve, hogy első váltó kompatibilitást is figyelembe kell venni (megléte esetén, ugye) ami ráadásul hátul is fennállhat ha egy sokkal nagyobb nagykerekű sort szeretnél venni.
Legyegyszerűbb ha megírod milyen van most (sor, hajtómű és váltók) és melyik vége a sornak ami neked fölösleges, majd itt valaki megmondja neked mik is lehetőségeid.#308769
mauimagic...lehet, hogy a bilincs másik oldalán fordítva van az L és R?"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FeniX-
senior tag
válasz roseben #308768 üzenetére
Szia, szerintem ne cseréld le. A 9-es kazettasornál közelebb vannak egymáshoz a 'lépések', így kíméled a váltót. Ha veszel egy alap 8-ast, más hátsó váltó kell (tippre) és a fogkiosztás ugyanaz lesz, így akkor meg a 8. fokozatot nem fogod használni. Akkor majd veszel 7-est? Milyen fogszámú az első lánctányér? (30x?)
Átlag felhasználásra teljesen jó az olaj. (milyen bringa, milyen felhasználás..? Sport-eszköz, vagy munkába járáshoz.., gurulgatni? )
-
roseben
junior tag
Egy lánctányéros 9 fogaskerekes bringán aktuális a lánc, fogaskeréksor és a lánctányér cseréje. Ha a kilencedik sebességet soha nem használom akkor a lánctányért cseréljem kisebbre vagy a kazettasor legyen más fogkiosztású?
Mivel új lánc lesz felmerül a kérdés, hogy viaszozzam vagy maradjak az olajnál? -
MC Pite
veterán
válasz mauimagic #308720 üzenetére
Mert ezek az idi...jóemberek az inner bar end-et kintre rakják, és kifelé áll, azt hiszik ez így jó, ezért feliratozzák fordítva.
Nem találtak bringást aki ezt kipróbálta volna.
A lámpákkal is ugyanígybjáratják le magukat, meg se nézik hogy csinálja aki jól csinálja, én nem is értem...Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZavaBalazs #308760 üzenetére
K2?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz RobbyJr #308753 üzenetére
Edzésből szerintem vannak jók, de azok inkább a kivételek. A legtöbb Zwift edzéstervben lévő edzés túlkomplikált, túl magas intenzitású. ChatGPT-vel is írattam egyet. Ez nekem sokkal életszerűbb és megvalósíthatóbb a téli szezonra. A paraméterek, amit megadtam neki: heti 10 óra, hétvégén kinti hosszabb tekerés, cél az alapozás, 90 percnél ne legyen hosszabb edzés a görgőn.
Hétfő: 1 óra, GA1
Kedd: 1 óra GA1
Szerda: 1 óra GA1
Csütörtök: 90 perc GA1
Péntek: 35-40 perc reco
Hétvége: kinn 2 és 2,5 óra GA1Lehetne még finomítani egy pihenőnappal és azzal, hogy a pihenőnap után legyen egy 4x4 perces Z4 mondjuk, de szerintem nem rossz.
[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
kotyog a csapágy a mavic ksyrium slr első kerekemben, valakinek esetleg van hozzá szerszáma kölcsön? ha nem, b tervnek elfogadok szerviz tippeket is, ahol ilyet tudnak javítani, lehetőleg a kápmegyer-nyugati-kolosy tér háromszög közelében.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
MC Pite
veterán
Köszi srácok a jókivánságokat
Már majdnem meghirdettem a Woom3-at, mire megtudtuk hogy lesz tesó, úgyhogy már meglesznek sorba a gépek neki, persze ha szeretne bringázni
Fék: Attól nem kell tartani ha hullámosodok a tárcsa, majd ha hűlt, visszaalakul. Most szinte minden mtb körömön ez van gyakorlatilag vagy 3 éve, bírja.
Fékerő: Sokmindentől függ. Gumi, terep, ki mihez szokott, mi az elégséges. Néha nem támasztok eléggé, és hirtelenebb fékezésnél (mikor lassításkor még erősebben kell) van hogy érzem hogy közeledek a kormányhoz. Én azt szeretem ha nincs gondolkodás, ha kell, bármikor megállítom a kereket.
Aszfalton nem láttam ijesztő lejtőt, max osztrákoknál traktornak bekötő utat. Kényelmetlenül lejtőt azt azért igen .
Akik Gerecse 50en voltak, és rémlik esetleg a Bányahegyi meredek...évekig meg se próbáltam lemennk, idén igen, és nyeregben abszolváltam (na, itt sose engedem fel teljesen a féket), kiderült nem is nagy szám, csak mindenki lepattan.
Próbálkozni kell (mikor normális a tapadás!) aztán máris jobb leszPixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
mauimagic
senior tag
válasz ZolkoW #308756 üzenetére
Nem, nem!
A helyes megoldás a 30 éves használt acélváz beszerzése! A fiókban lévő alkatrészeidet felhasználhatod.
Ha kész, iszol egy avokádó latté...ja nem...egy pohár vizet és büszkén kihúzod magad, amiért megmentetted a FöldetA mostani, bűnös, környezetszennyező, fenntarthatatlan áluménijum meg karbon bringá(i)dat szívesen átveszem tőled egy jelképes összeg ellenében, ne nyomja a lelked
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz user2 #308747 üzenetére
ez az a múltkori írás, ugye? az a baj, hogy már eleve hangolom magam az alunál 6x drágább acélvázra, de ha annak is karbon a villája, hát ugyanott vagyok..vagy akkor már legyen az is vasból.
Igaz is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
RobbyJr
őstag
válasz balintbaba #308742 üzenetére
Zwiften megadod a valós FTP-d, és ott igen jó edzés tervek vannak, kedved szerint módosíthatod is. Azok sem rosszak.
Többit értem.Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #308748 üzenetére
Az egy dolog, de a kerékpáros lelkiismeretére apellálni, és a kerékpárvázak gyártásának nyavalyás karbon lábnyomát firtatni mikor egy hajó, vagy éppen repülő mely pl. a kínai Alis vackokat szállítja ide több száz, vagy ezer (szintén fölösleges) SUV szennyezését bocsátja ki, vagy világhatalmi okokból egyik oldalon mélytengeri vezetékeket robbantanak és engedik tartalmukat a levegőbe, másik oldalon meg éppen elégetik (elfáklyázzák) a szankciók miatt el nem adható gázt, azért kissé nevetséges.
Amúgy van egy kukázott acélvázas, kissé felújított bringám is lányomnál a sufniban, kapok érte egy Greta Thunberg díjat?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #308742 üzenetére
ma próbálgattam (zékettőben meg 3-ban ) az aero hoods pózt, hát 1 km hosszan is fárasztó/igénybe veszi az izomzatot, már eleve a csuklónál sem komfortos.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
balintbaba
tag
válasz RobbyJr #308716 üzenetére
Hát most már szeptemberben nem fogom megváltani a világot, szóval el is engedtem, hogy görgőn magas teljesítményen menjek, így nem is veszem észre, hogy keveseb wattot tudok a görnyedés miatt. Áprilisig marad a zékettő, 180-230 watt között, ahogy éppen kedvem van. Azért megpróbáltam HumanGo-val íratni egy edzéstervet 2025 júniusi céldátummal, de egy rakás szar, amit csinált. Csak a szokásos túlkomplikált 10 másodperecenként változó teljesítményű teljesíthetetlen edzéseket kreált, de legalább vannak cadence-es edzések is, mert azok aztán nagyon kellenek.
Egyébként meg biztos beállítás kérdése. Ha egy full aero, verseny geometriájú gépre raksz egy könyöklőt mindenféle módosítás nélkül, akkor biztos nem lesz kényelmes. Ezen a Tribanon ott méteres a fejcső, a villanyak sincs levágva, pluszban a kormány alá raktam az összes hézagolót. Még 175-ös hajtókarral is úgy érzem, hogy nagyobb a csípőszögem, mint a rózsaszín Bianchin. Amúgy csak jelenjen meg a disc-es Trinity, rendelem is görgőzéshez!
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz ZolkoW #308735 üzenetére
Lehet. Nem lényeg eppen mert ritka ha előjön, de ennél a krisztusnál mindig eddig . De a fele leséta most bejött.
maszasban a felfele gyaloglók néznek..hallom: "nézd már a meg bicikklivel" másik " biztos ebike".
Jövök le, akkor meg azért neznek mert tolja a bicikklit lefele -
mauimagic
senior tag
válasz Ixion77 #308726 üzenetére
Én szeretem a hosszú mászásokat, néha van hogy elzsibbad a kezem, ezért kísérletezgetek ilyenekkel.
Az biztos, hogy előrébb kerül a súlypont és a könyök is inkább egyenes, mint kifelé van, ahogy a sima fogásban.
Kb olyan, mint országútin ha Hoods-on fognád, ami kicsit befelé dől és kb 50cm széles...
A legjobb, hogy a fék is simán kezelhető, mondjuk elég hülyén, kb kisujjal, de szerintem egyenes gravelen jó lesz, vagy akár aszfaltos lejtőn is.
Próbáltam a Togs koppintást is, az kevésbé muglis, de kb semmit sem ér szerintem.@Hasaggymeg: Ha kényelmesebb vele bringázni, pont leszarom hogy néz ki, sajnos nem 16 éves vagyok hogy érdekeljen
-
ZolkoW
őstag
-
cool13
őstag
Megjött a sofirn-bs01 lámpa, ezért most össze kellene házasítani a coospo bc107 es órámmal. Alul a lámpa, fent az óra. Erre van valami ötletetek? Köszönöm
MC Pite Sok boldogságot erőt egészséget!
-
Fall-N
veterán
válasz RobbyJr #308723 üzenetére
Na igen, sok régi szériánál kevesebb hézag van a tárcsa mellett két oldalt, ezt a későbbi szériákban javította a Shimano. Így elvileg ha néha beleér a fékbetétbe a rotor akkor "normális". Csak megértem fultont, engem is rohadtul idegesít. Ilyenkor jön a fék újra beállítás.
Sőt versenyeken és általában outiknál is hallani, hogy ez megesik. Vagy ha gyengébb a váz és tud "hajladozni" a láncvilla, akkor ott is beleér, főleg kanyarokban. Főleg minél nagyobb a tárcsa (mtb), annál kevésbé merev a rotor, mert a vastagság az marad 1,8 - 2 mm.
Speedy007: Ez érthető, de általában elég adagolgatni a féket lassításhoz, nem kell bika módon satuzni. Úgy meg nem melegszik el. Még nullára fékezéshez sem kell szarig behúznom a fékkart, bőven elég erős a fék. Ha vészfékezni kell, az más.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Ixion77 #308715 üzenetére
Ez csak lepcso, rendes fullyval igazabol nem nagy tudomany, mert csak engeded, es csucsulsz a hatso kereken.
De nem szolok am semmit, nem veletlen rottyant meg a vallam sem.Am ez tenyleg csak fekezes technika kerdese. A legrosszabb az, amikor folyamat teped a fekeket, egyenletes erovel.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ixion77
addikt
válasz mauimagic #308720 üzenetére
Érdekes koncepció. Ha jól értem, arra szolgál hogy lehessen fogást váltani "graveles" jellegűre. Milyen érzés az első próbák alapján?
Azért nem csak a kínaiak tudnak
An internal study by SQlab has shown that the power saving at a speed of 36 h/km was on average 5%.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
RobbyJr
őstag
válasz fulton #308719 üzenetére
Melyik Ultegra tárcsád van, a 2x11-es, vagy az újabb 12-es szett? Mert az újabbnál már nagyobb a hézag. Ha jól van beállítva középre a féknyereg, akkor nem igen kellene karistolnia. Bár egy kicsi ilyen fékhatásnál normális.
Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #308718 üzenetére
mindenkinek más a stílusa, nem szeretek feleslegesen fékezni lendületesen szeretek menni rövid mély fektávokkal gyantás szárazon még csak-csak megfelelő lenne is (de könnyen szeret így használva meg égni üvegesedni) de nekem esőben nedves időben már nem. Olyan akkor állok meg ha nagyon muszáj minnél hamarabb célhoz,száraz helyre érjek ilyenkor nem szeretek a "szomszéd faluból fékezni hogy megálljak a következő faluban".
Ezzel esőben is csendben van nem rázza szét a küllőket se. Cserébe szárazon cingcog cicereg bizonyos fékkar álláson
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz balintbaba #308714 üzenetére
Jelentem, gyorsabb nem lettem...próbáld meg hármas fokozatra kapcsolt ventilátorral.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
senior tag
Azt bírom a kínaiakban, hogy sokszor lekoppintanak valamit, amiről lövésük sincs, hogy mire való.
Itt ez az "SQlab innerbarends":
A próbakörnél valahogy nem volt az igazi, aztán rájöttem, hogy a "L", "R" feliratot nem sikerült etalálni
Helyesen így fest: Szerintem jó lesz, bár az kicsit bánt, hogy Günther, az SQlab Innerbarends(tm) designere lehet hogy a kiesett bevétel miatt eggyel kevesebb Decaf Avokádó Lattét fog majd inni, emiatt csődbe megy a bad pechvogelkircheni Avokádólattézda, és ebből elindul egy spirál, amitől végre tényleg behanyatlik a Nyugat, aminek ugye én leszek az oka...Emiatt rohadtul frusztrált leszek és hülyeségeket fogok rendelni az Aliról... -
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #308712 üzenetére
Őőő, neki outija van, arra nem nagyon van 180-as meg 200-as tárcsa. Általában 140 és 160-as van. Ugyanúgy 4 dugattyús outi fék sem nagyon van.
Inkább a fékezési technikán kell javítani és szakaszosan, aprókat fékezve kell lejönni, nem nyomni a fékkart, mint süket a csengőt. Azért itt Magyarországon közel sem vagyunk olyan hegyes vidék, mint máshol, így elvileg elégnek kellene lennie a féknek (ott is megállnak valahogy). Főleg, hogy nem 100 kilós ő sem.
Nekem is sikerült lejtőn lejönni eddig, még gyerekkel is, több, mint 130 kg össztömeggel, és csak MT200 van a Kellysen.
A Freeza tárcsáról is hallani jókat és rosszat, így azt nem tudom mennyire gyenge keresztmetszet, bár elviekben nem gagyi kategória. Deformációról én is hallottam már, de ki tudja hogyan fékezett vele az illető.
Speedy007: MT8100-zal és gyantás BBB betétekkel eddig mindig meg tudtam állni, így nekem nem volt szükség esőben sem fémes betétre. Tegnap pont el is kapott egy zivatar, simán fékeztem ugyanúgy ahogy szárazon. Asszony biciklijén sem volt gond MT200 + RT66-al. Pedig ő sem úgy fékez, mint egy profi, gyanítom.
-
RobbyJr
őstag
válasz fulton #308672 üzenetére
Krisztus szoborról többször jöttem már le sima patkó fékes outival, illetve a mostani tárcsással, de egyikkel sem volt gondom.
Fék technika kell, illetve tudni, hogy ilyen meredeknél hátra helyezni a testsúlyod.
Gyorsan felgyorsulsz, és jön is a kanyar ez tény, de egyáltalán nem vészes.
Kápolnát jobban szeretem, ott jobban lehet ereszteni, 70km/h-ig mindig felgyorsulok, mielőtt kimennék az útraNincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
RobbyJr
őstag
válasz balintbaba #308714 üzenetére
Könyöklővel nem hinném, hogy kényelmesebb lenne, mint ha középen a kormányt fognád egyenesebb háttal.
Én ezzel a pozícióval tuti nem tudnék órákat menni
Ha TT-re gyakorolsz akkor az másNincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
Ixion77
addikt
válasz MPowerPH #308713 üzenetére
Te simán lejöttél volna rajta, mi?
#308714 balintbaba
Minél nagyobb a légáramlat, annál fontosabb az aerosság. Szóval állítsd erősebbre a ventillátort![ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
balintbaba
tag
Görgőzéshez feltettem egy könyklőt, hátha így kevésbé szenvedős a tekerés. Jelentem, gyorsabb nem lettem! Lehet ki kéne mennem Ronaldhoz aero tesztre Szlovákiába. Bandázs nincs, még itt megszólnátok a technikámat.
Nézegettem az Alit occsó könyöklő tekintetében, de ennél a Van Ryselnél jobbat nem találtam. -
Ixion77
addikt
válasz fulton #308672 üzenetére
Amik számítanak (szerintem fontossági) sorrendben:
0, A súlyod és a lejtő szöge és hossza. De ezeken nehéz változtatni
1, Sebesség: Ha nem gyorsulsz fel, lassabban jutsz le, és van ideje a féknek hűlni.
2, Tárcsa mérete. Feltételezem, hogy ilyen outis jelzésértékű tárcsád van (14 cm). Az nem való komoly lejtőkre. 18-20cm inkább, főleg előre.
3, Fékezési technika: ha lehet, alkalmanként nagy fékezések, nem folyamatosan kicsi
4, A fékpofák fajtája és felépítése: a fémalapú, hűtőbordás nyilván jobban hűl mint a hűtőborda nélküli
5, Féktárcsa típusa: Shimanoban az Ice-tech tárcsák jobban hűlnek mint az alacsony kategóriások.
6, Fék fajtája: négy dugattyúsok erősebbek a két dugattyúsaknál.
7, Fék típusa: van némi különbség köztük."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #308704 üzenetére
Ahány ház annyi szokás. Én imádom a fémes betéteket szakadó esőben is egy de legrosszabb esetben egy és felet fordul a kerék utána harap és jól adagolható a fék gyantás esetén ilyen nem volt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MC Pite #308700 üzenetére
Isten Éltesse!🫠...ami meg a féket illeti valahol, valamikor vásároltam egy pár B.Force fékbetétet , de annak ellenére sem bírtam tovább hallgatni a hangját, hogy amúgy harapott rendesen. [link] ...kidobtam, pedig csak néhány hete volt bent, úgy látszik hozzászoktam a csendes, puha, adagolható gyantás Shimihez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple asztali gépek
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest