Hirdetés
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz dom1n0 #308283 üzenetére
arra próbáltam utalni, hogy akinek az áttétel határt szab emelkedőn (én pl. hiába próbálnék 90-et tekerni hegynek, ha nincs hozzá erő), az hiába próbálná kímélni a térdét.
amíg van választás, hogy lejjebb kapcsolok, addig persze meg is teszem, de a hegyen nem ez szokott lenni a helyzet. Ugyanabban a fokozatban meg aki magasabb PF-fel teker (ugyanolyan súlyú, minden ugyanaz, csak izmosabb az egyik), az több erővel is nyúzza az ízületeit, csak lehet, hogy neki erősebbek azok is.(és igen, akartam írni, hogy a küldő oldalon nyújtott a láb szerinem kanyarban, kivéve a fixit )
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Csápájev
őstag
Gravelből van valami nemzeti minimum,amit ajánlanátok?
Igazából nem terepre kéne,jó lenne akár országúti is, sőt az egyenes kormány még tán jobb is lenne, de a vastagabb gumihoz ragaszkodom, mert baromira kényelmetlen a virsli gumi a városban. Város + kiépített bringaút lenne a felhasználás.
Most 47-622 van-ennél lehet vékonyabb,de nem sokkal.
Korábban kérdeztem tribant,, akkor ajánlottátok Rose Blend Road-ot,de ez kicsit drága, 500,kicsit sok. ( mondjuk a 18 hét szállítási idő is necces)
3-400-ért felejtsem el,hogy kapok legalább középkategóriát?
Használtak is jó drágák és az a baj,hogy nincs ismerős,aki értene hozzá,tehát az totál lutri lenne. -
ZavaBalazs
őstag
válasz dom1n0 #308292 üzenetére
szombathelyen van egy görkoris oválpálya, azon szoktam bohóckodni, amikor ott van a bringám is. múltkor a döntött kanyar belső oldalán sikerült 35-40 körül lerakni a pedált úgy, hogy a hátsó kereket arrébb tettem 10-15 centivel, jelenetet megnéztem volna kívülről, belülről elég fosatós volt
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
dom1n0
senior tag
válasz szuszinho #308294 üzenetére
Igazából ha most megnézed nagyságrendileg milyen áttéten mész/mentél fel ahol komfortos volt, ha az az áttét meglesz a legszélén, nagy baj nem lehet az 1x szerintem.
Max sebesség nem tudom mennyire érdekes télen, ez alapján 11T-vel hátul is 45 körüli sebesség még 100rpm-el kijön. [link]
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #308270 üzenetére
A Bükköspataki út sem egy bringabarát, csak az újonnan átadott rész ami az.
Meredek lehajtó az útra, macskakő a szarabik fajtából, hétvégén piac, azon vezet át az út, átmész a túloldalra akkor szembeforgalom és anyázás, van ott még vmi elbaszott híd is korláttal, asszem nem hagytam ki semmit. -
szuszinho
őstag
Én meg nem tudom eldönteni, hogy a melóbajárós, téli, kinti edzős gépre 1x, vagy 2x hajtást tegyek. Per-pill 1x felé hajlok (40T, 11-42)
-
ZavaBalazs
őstag
válasz dom1n0 #308287 üzenetére
#308276INTELligent: mindenféleképp olyat, amire tudsz könyöklőt tenni, az ilyen lapított profilú kormányokhoz nem tudom, hogy létezik-e (hacsak nem kifejezetten ehhez a kormányhoz csinál ugyanaz a gyártó). van felnifékes megoldás is, ami állítólag egész jó esőben, pl nekem ilyenem van, mondjuk nyilatkozni nem tudok róla, mert nem megyek esőben. viszont nagyon viccesen fütyül meg csipog fékezéskor, lehet vele R2D2 hangeffekteket csinálni, szóval már ezért megérte. de persze valószínűleg jobban jársz egy tárcsással, ha van rá keret.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #308286 üzenetére
Belső oldalon alsó holtponton levő karral kanyarodni meglehetősen béna és életveszélyes vállalkozás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
válasz Fall-N #308285 üzenetére
Pont láttam egy videót, ahol a srác jó nagy slunggal ment bele egy kanyarba és koppant keményen a hajtókar a betonon, mentenie is kellett egy szépet
Nem látszódott a mérete a hajtókarnak sajnos, ki kell fogni azt a meredekségű és gyorsan bevehető kanyart szerintem ahol ez bennevan..Ringman: Ha kiadja közte akkor igen, ha nem marad lent a bal
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #308277 üzenetére
Igazabol az a kerdes ez alapjan: 5mm increase from 170 to 175mm is equal to a 3% increase in torque
Hogy a PF ennel tobbel no-e lefele valtasnal.
Fall-N: Ez szerintem nem feltetlen van igy, en nyujtott labbal veszek be minden gyors kanyart, es azert meg rajtam kivul is rengetegen orszaguti szinten biztos.
Montit meg nem neztem bevallom oszintenZolkow: Ez szerintem egyeni teljesen En 90-95 PF megyek sikon is mint fel a Matranak, mas meg 60-on, nincs ezzel gond
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
addikt
válasz Hasaggymeg #308270 üzenetére
Mióta meglett a bringa nekem mindig az volt az érzésem hogy ez a hajtókar túl nagy. Az én 81 cm-es átlépőmagasságomhoz még a régi ajánlások szerint is max 170mm való, az újabbak szerint meg 165. A jelenlegi 175-össel fordulatszámom is kissé alacsony és a térdeim sem boldogok hosszabb tekerések után.
A nyeregmagasság-emelkedés valóban kissé aggasztó, a tenyerem és csuklóm a jelenlegit sem nagyon kedveli. De ahogy egyre jobban megszokom az alacsony kormányhelyzetet, talán idővel erősödnek és bírni fogom.A hossznál egyébként jobban zavar a Q faktor. Saját méréseim szerint valahogy 185mm körül van, ami messze túl sok. Ösztönösen húznám befelé a térdeimet, de a becsatolós pedál miatt nem lehet.
Hossz ügyében gondoltam simán váltok egy SLX hajtókarra, €80 eurót megér hogy megtudjam kényelmes-e, plusz jóval könnyebb is. De most hogy mauimagic-nak köszönhetően rájöttem hogy a Scalpelnek 83mm-es középcsapágya van, és ebből következően kb. egyetlen Shimano hajtókar sem passzol rá, meg vagyok lőve. Vagy DH hajtókart (FC-M645) kell választanom tőlük ami nehéz mint a dög és óriási a Q faktora, vagy át kell váltanom SRAM-ra. Ami meg egyrészt megint kompatibilitási problémákat szülhet (SRAM fogaskerék vs. Shimano lánc), másrészt Shimanohoz van meg mindenem (tartalék alkatrészek akciós kiárusításokból, szerszámok, stb.).
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #308279 üzenetére
Kolléga arra gondolhat mikor a másodpercek hajhászásában a kanyarban is hajtasz mint állat...én ott inkább fékezni szoktam.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz INTELligent #308276 üzenetére
nem vennék olyan karbon outit, amibe nem fér el min. 32-es külső.
wattmérőből milyet használsz? ~160-200e egy pedálos, aztán arra rakod, amelyikre akarod.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dom1n0 #308275 üzenetére
Térded erőltetése szempontjából legalább annyira számít mekkora nyomatékkal térded mint az, hogy milyen hosszú ideig, vagyis erőkar vs. csapásszám. ...a kanyarban leérés valóban egy + előny ami ugyanakkor terepviszonyok között kábé elenyésző lehet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
INTELligent
senior tag
Csak elkezdtem nezegetni bringakat a jovo evi triatlonos szezonra, viszont nem sikerult kitalalni, hogy melyik opcioval jarok jobban.
Mivel a kornyek elegge hegyes, ezert a tarcsafek fele hajlok, foleg ha belefutok esos idobe (plusz nem a kedvencem a felnitakaritas). Viszont eddig meg nem volt tapasztalatom igazan jo (kozepkategoria vagy afeletti) felnifekkel, szoval mondjatok, ha ertelmetlen a felelmem.A kovetkezo opciokban gondolkodok:
- 1) behuzok egy felnifekes konnyu outit (mondjuk egy ilyet 850 EUR-ert) es rakok ra egy wattmerot (nagyon megszerettem a Tribanon edzeshez, ez valoszinuleg a ket outit nem tartanam meg egyszerre)
- az 1b) opcio, hogy nem szorakozok a wattmerovel es akkor megtartom a Triban-t is
- 2) vagy elmegyek tarcsafekes iranyba, ami nyilvan joval tobbe kerul, pl megnezem ezt 1350 EUR-ert, ami kifejezetten jo vetelnek tunik az aero+karbon vaz+ tarcsafek+wattmero kombovalSzerintetek melyiknek lehet a legtobb ertelme? Mivel tervezek bringaval utazni kvazi edzotabor jelleggel, es habar van bringaborondom (a Triban abban utazott most), nem tudom, hogy mennyire biztonsagos egy karbon outit reptetni (emiatt is filozok az 1b)-n).
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #308270 üzenetére
A rovidebb hajtokarnak van mas, ritkabban emlegetett elonye is, pl. tempos kanyarokban kisebb esellyel er le
Illetve a PF emelest szerintem erdemes megnezni meredekebb, hosszu emelkedoknel, sokaknal lemegy 70-60 PF ala, sot…, ami nagy erokifejtes mellett azert valoban gyilkolhatja a terdeket, mikozben ha adott a kondi melle, egy 80-90-es PF kimelobb sokkal szerintem. -
ReFleXx
addikt
I. Gravel orszagos bajnoksagon volt innen valaki? [link]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #308265 üzenetére
Teljesen gyári Darimo, nem nyúltam hozzá!
A BikeAhead váz eléggé hasonló közelről, bár nem ennyire selyemszerű, mint a kormány. Valamennyi lakk lehet rajta szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #308271 üzenetére
Újabb bizonyíték arra, hogy ahány segg annyi szokás, én, főleg néha 15+%-on mászva, olyan előre dőlök, hogy tényleg érzem a nyereg orrát a lágy részeken, ugyanakkor hiányozna a nyereg hosszabb orra melyre olyankor ki is kúszok kicsit a kerékpár elejének lenttartása végett...vagyis nem kell a hosszú nyeregorr.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #308270 üzenetére
Hát igen, nagy divat lett a rövidebb hajtókar, csak nem nekünk (én meg 186 cm magas vagyok), magasabb embereknek. Igaz a legtöbb sportoló alacsonyabb és jóval kisebb súlyú (általában). Ott elhiszem, hogy egy 170 centis, 60-70 kiló közti ridernek sokkal jobb a 165-ös hajtókar. Én meg észre sem vettem semmit, amikor a 170 mm-ről áttértem a 175 mm-re. Ha más nem a térdeim "szóltak" volna érte.
Ezekből a divatokból nekem a rövidebb nyergek, amiket jó ötletnek tartok. Egy átlagos hosszúságú nyereg orra nekem is útban volt mindig intim helyen. Főleg ha az ember sportosabb testhelyzetben teker. Igaz még nem cseréltem nyerget (ugyanúgy a Crivit feliratos Wittkopp Medicus van még meg), de tervben vagy egy rövid orrú San Marco vagy Selle SMP nyereg.
Itt ma is esik ez a rohadt eső, már negyedik napja. Igaz pénteken legalább délutántól elállt. Most is szakad az eső, így gyalog fogok menni bárhová is. Nem akarom leszedni a waxot az esővel. Tegnap amikor kicsit elállt, akkor elvittem a PET palackokat a RePont gyűjtőbe, ezzel sajnos ki lett maxolva a tekerés. Csak párszáz méterre van a helyi Penny, úgyhogy nem sok táv volt.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ixion77 #308266 üzenetére
Miről váltanál 165-re és miért? Én is most cserélek hajtóművet, de átgondolva a dolgot (187 centis nyakiglábként) nem tartottam életszerűnek rövidebb hajtókarra váltani csak azért mert a Tour győztesnek is olyan van. Eléggé pörgetek magamhoz képest (vagyis inkább korom és adottságaim a kerékkötője annak, hogy még ez az átlagos 80 fölött is pörgessek terepen, mintsem a hajtókar hossz), biztos megérezném valamennyire térdeimen a váltást (been there, done that amikor 172-ről váltottam 175-re), 165mm-el egy egész centivel fentebb kellene állítsam az amúgy is eléggé kihúzott nyergemet és ugye lentebb kerülne a számomra amúgy is elég mélyen ülő kormányom...vagyis számomra egyetlen érv sem szólt a váltás mellett.
#308269Dark Archon...hogyan lehet egy város kerékpárellenes?!...olyan Brusszelezős ízű ez nekem. Amúgy Dunakeszi lakosként soxor járok arra és szerintem inkább a túlzott turizmus miatti fokozott gyalogos forgalom lehet az oka, hogy több ott a súrlódás.🤔 Amúgy meg 2 irányba szeli át kerékpáros út, egyik a parton, az a zsúfoltabb sok gyalogos, fürdőző, vendéglátóhely, a fő attrakció az óváros stb.-vel, másik a Bükkös patak partján a Pilis irányába ami hacsak nem KOM-ra hajtasz már még annyira sem vészes, sőt, most fejlesztették az út végét is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Maximum1 #308227 üzenetére
Mindig is egy kerékpár-ellenes város volt, már én is rühellem. Magáról a veszélyeztetésről nem láttam videót, így szerintem sokra nem mennek az egésszel. Meg tényleg nem érdemes ezekbe belemenni, sosem lehet tudni, hány nem a napon barnult értelmiségi ugrik ki a kocsiból. Ha meg
leveredbehajtod a tükröt, el kell tűnni.Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #308241 üzenetére
1 bites
-
mauimagic
senior tag
-
Ixion77
addikt
válasz mauimagic #308264 üzenetére
WTF?! Lehetséges ez annak ellenére, hogy rá van nyomtatva hogy FC-MT511-1/MT512-1 MALAYSIA VIA 175 TI?
Nem így néz ki, az igaz... Agyonszivatnak ezek engem.
Igazad lehet, köszi a figyelmeztetést. Nehogy már simán tudjak váltani 165-ösre
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
mauimagic
senior tag
válasz Ixion77 #308244 üzenetére
A Scalpelnek nem szabványos a hajtókarja, gyárt nekik a Shimano egy egyedit, meg ugye van a gyári Hollowgram.
Asszem 6mm-el szélesebb a tengely a boostnàl, szerintem lépj be a FB Scalpel csoportba és ott kérdezz rá mire lehet cserélni, mert könnyű mellényúlni![ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz -=RelakS=- #308259 üzenetére
Animációt tudnak gyártani, de előre jelezni azt nem, nyomorult banda lett ez is.
Tegnap újra megnéztem a Holnaputánt, elég aktuális lett a sztorija így 20 évre rá.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz -=RelakS=- #308259 üzenetére
kapcsolódó interjú (tavalyi)
„Olyan teleink lesznek, hogy újra befagy a Duna, nyáron viszont 45-48 fokos hőségektől fogunk szenvedni”Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-=RelakS=-
veterán
válasz dom1n0 #308254 üzenetére
Tessék megnézni az időképen az animációt, hogy hogy tört be a hideg a héten
Illetve egy kis SciShow, hogy miért globális felmelegedés, ha random befagy a seggünk
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
rétisün
veterán
válasz fulton #308256 üzenetére
jó neked, itt egész nap esett pontosabban csütörtök óta kb. egyfolytában esik, minden vizes
görgőre meg még nem tudtam rávenni magam, végül is nem állok rosszul az éves tervhez képest (aug 30- szept 11 730 km, igaz volt benne egy 'Balaton-kör' )
(#308257) balintbaba: igazad van, de nyilván aki írta ezt, az se gondolja komolyan. talán....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
balintbaba
tag
válasz rétisün #308248 üzenetére
A mérleg másik oldala lemaradt. Szerencsére a topikból jó néhányan pörgetjük a GDP-t az n+1-edik kerékpárokkal, aliexpresses szarokkal, kütyükkel. Nagy Marci überminiszter mondjuk ennek sem örülhet annyira, mert bár áfa van, nem a belső piacon csapódnak le a vásárlásaink.
-
Lacerta
aktív tag
Hát, gyerekek.
Múlt héten ilyenkor 30 fok, egy szál sortban tekertem, vastagon naptejezve, és csak azért nem izzadtam rommá magam, mert olyan száraz volt a levegő, hogy rögtön megszáradtam.
Most meg hosszúnadrág, alá cicagyatya, két pulcsi, kesztyű, és 550m-en már csak 8 fok volt, azért nem is mentem magasabbra, mert lefelé gurulva szétfagytam volna.
-
Đusty
addikt
-
rétisün
veterán
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz Ixion77 #308244 üzenetére
1x-nél szerintem ez a pár mm nem számít a hajtásnál a lánc szempontjából, az egy másik kérdés, hogy keskenyebb láncvonalnál elfér-e ugyanaz a tányér.
q-factor: csak komfort kérdése pár mm eltérésnél, a pedál-kompatibilitást nem érinti
A pedálok távolsága meg ennek ellenére kisebb, mint az M9125 esetében. Azért, mert még "egyenesebb" a hajtókar, ugye?
igen, vékonyabb/keskenyebb a hajtókar.vannak olyan pedálok, amiből rövidebb is van, pl: [link]
a felsőkategóriás hajtókarok ált. keskenyebbek, gondolom a jobb kanyarodás miatt (vagy mert a profik jellemzően vékonyabb testfelépítésűek)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
semmiho
tag
Pár apró, de grammozós, ún. 'weight weenie' projektek esetén hasznos tapasztalatot osztanék meg.
Ha grammozásról van szó, bizony sok mindent komolyabban kell, hogy vegyen az ember, a szokásosnál fontosabb a szerelési útmutatók követése, a megfelelő meghúzási nyomaték határérték alatt tartása és még sorolhatnám.
Ha csak lelkes amatőr szinten is, de egy ideje építgetek már grammozós bicajokat, segítettem ismerősöknek is ebben, stb. Azért 5-6 év tapasztalat után úgy tűnik, simán belefutok még - nevezzük úgy - amatőr hibákba.
Az új építésem esetén, a váltókar a 3. ride közben, menet közben egyszer csak lefittyedt - vissza kellett singlespeed módban gurulnom a kocsihoz helyre tenni a dolgokat. (Alább láthatjátok a fotón, egy régi Trickstuff SRAM Matchmaker tréfált meg: a váltó használata közben van egy minimális, tizedmilliméternyi mozgása - ami kicsavarta egy idő után a féket a kormányhoz rögzítő bilics elülső csavarját. Azt a csavart, amit mindössze 1.2-1.5 Nm-re érdemes húzni Darimo, illetve egyéb grammozós kormányokon...
Pechemre, nem volt nálam Loctite 243 és meghúzás után használtam még 3 alkalommal a bicaj - s láss csodát, ismét kilazult és singlespeed módban kellett résztávoznom, illetve hazagurulnom. (Két kézzel lehetett váltani ugyan, de elég nehezen - a levegőben lifegett az egész váltókar, SRAM Matchmakerestől...)
Loctite 243-mal természetesen jó lehet - meglátjuk! Íme, a szóbanforgó alkatrészek:
Szemfülesebbek számára feltűnhet: az ott egy SRAM T25-ös csavar a T20-as Trickstuff helyett alátéttel tuningolva - nem véletlen, a legtöbb multitoolon nem található T20!A másik a meghúzási nyomaték: gyakran 1 Nm is bőven elég és a Darimo kormány + Trickstuff fékek esetén ez szerencsére kitűnően működik - ehhez viszont Darimo vagy speciális Ritchey zsírt kell használni, amiben apró műanyagszerű golyócskák találhatóak.
(Egyúttal az első fékcsövet ~8cm-rel rövidítettem ma, pöpec lett, esztétikailag is most kifogástalan!)[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
addikt
Segítsetek nekem megérteni a Shimano hajtókarjait!
Az FC-MT512, FC-M6120, FC-M7120, FC-8120 mind boost karok, 55mm chainline és 178mm Q factor adatokkal.
Az FC-M9120 chainline viszont 52mm, Q factor 168mm.
1, Jól gondolom, hogy az M9120 nem passzol azokra a bringákra amikre az M8120, M7120, M6120 igen? Merthogy a rárakott fogaskerék 3mm-el beljebb lenne, ergo elérhetné a vázat.Az FC-M9125 chainline 55mm, Q factor 174mm.
2, Jól gondolom, hogy ez az ami kompatibilis a többi Mxx20 pedállal? Annyi különbséggel, hogy a jobb és bal pedál 4mm-el vannak egymáshoz. (Gondolom, kevésbé hajlik kifelé a hajtókar)Az FC-M9130 chainline 56.5mm, Q factor 171mm.
3/A, Ez meg szintén kompatibilis, csak másfél milliméterrel kijjebb lenne a hajtó fogaskerék, ugye?
3/B, Ami kevesebb, mint egy fél fokozatnyi hátul, ergo miért számít egyáltalán?
3/C, A pedálok távolsága meg ennek ellenére kisebb, mint az M9125 esetében. Azért, mert még "egyenesebb" a hajtókar, ugye?A Scalpelen nekem jól jönne ha 1.5mm-el kijjebb lenne a hajtó kerék, mert úgy nagyobbat fel tudnék rakni. Q factor meg minél kisebb annál jobb, mert a jelenlegit túl szélesnek érzem.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Maximum1
őstag
Megnéztem ezt a videót, majd belelapozgattam a Cube Nulane választékába mondván azok Grx-el vannak szerelve, már sajna nem.
Cuest kapott mind, ez mennyivel gyengébb egy grx-nél? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #308240 üzenetére
Ja, beceneve van, "Ő" ként hivatkoznak rá, stb...ami nem csoda, hisz a státuszszimbólumok zászlóshajója, mely segítségével suttyó, tudatlan 2 bites nyomorult senkiként is lehetsz 5 percre amíg elhaladsz, "VALAKI".
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #308238 üzenetére
jézusistenhiszhozzányúltazautóhoz
amúgy tipikus, hogy fetisizálva van a 4kerekű közlekedési eszköz, ez népbetegség vsz.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #308237 üzenetére
A rendőr is a kisebb ellenállás irányába ment, és mivel a kék sarokban ott volt a szájkarateötcentiről míg a piros sarokban a jézusistenhiszhozzányúltazautóhoz, könnyebb volt fogás neki találni az utóbbin. Szerintem... Tény, hogy kötélidegek kellenek ahhoz, hogy nyugodt maradj akkor is amikor egy igazi suttyó gyökér, állat módjára nyomja a dudát a füledbe és magából kikelve, alpári módon szidja anyádat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
senior tag
válasz tecső88 #308232 üzenetére
Ès azzal mi a helyzet jogilag, hogy a videón a megtermett "úriemberek" többször is fenyegetik a bringàst?
Kèt dolgot tudok elképzelni:
A. A yardnak be kellett vinni valakit, hamár ki lettek hívva, egyszerűbb volt a bringàst bevinni, mint a hőbörgő svéd családot, hiszen ők cirkuszoltak volna.
B. Ismerte az intézkedő Kovács II. tizedes Kolompár urat, lehet le is kezeltek, úgyhogy ezzel e is dőlt kit visznek be.Volt hasonló helyzetem kocsival vagy 20 éve...kishölgy letarolta az autómat, ő ki se szállt, rám se nézett, csak telefonált...megjött Izom Tibor az S8-al, fenyegetés, stb.
1 óra múlva a helyszínelő yarddal lekezelt a nagyenber, mondták is, hogy haggyukmá, inkább mindenki menjen haza... A biztosító szerencsére fizetett végül, de egy életre megjegyeztem magamnak: ebben az országban a rendőr nem a magamfajtát védi... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz attiss66 #308234 üzenetére
Ezt én is így csinálom, csak nálam a turmixolás a hagyományos módon számban történik, víz nélkül. Kell a fogaknak az edzés, és úgy a C vitamin java is megmarad ami a turmixolásnál gyorsan illan az oxidáció miatt...amúgy én sosem dobtam el az almacsutkát, nálam mindig csak a szára megy a kukába.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
attiss66
senior tag
válasz Hasaggymeg #308207 üzenetére
Ez nálam az alap. Naponta , két almából /almahéj, magházhéj és a magok is turmixolva /turmix 1.5 l vízzel./csak az alma szára esik ki a turmixból/ Egy almafagyasztóházból véve az alma, kilója ott 275 Ft.
Mg+Ca+K= banán+mák
a mogyoróvajat szándékozok kipróbálni/amit monster95 említett/[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kenguru99 #308228 üzenetére
Az a csavar mozgatta ék, dió, kónusz akármi ugye először szétfeszìti azt a hasított (vagy 2 darabból álló) expandert majd mikor az már megszorult a nyakban és kifele nem mozdul a csavar elkezdi összehúzni a kormánycsapágy elemeit, vagyis nemcsak szétfeszül de lefelé is húz miután már befeszült.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz arcitec #308230 üzenetére
Ismerem azt a kereszteződést ahol volt az eset, amit mond az ember mit csinált a Nő az tényleg felháborító, előzményt persze nem lehet így mérlegelni.
A bringás nekem szimpatikus, nem az a visszapillantós mugli fajta , hiszek Neki.
Ami biztos, több magnéziumot kellett volna szednie és akkor nem megy utána. -
arcitec
addikt
válasz Maximum1 #308227 üzenetére
De ez autós volt és nem tudni pontosan mi történt. Ráadásul outisok, ( lehajtott fejjel előre) no nem azért de csak példának: Figyelem a tükröt és ha olyan az út és nagy testű jármű jön (bus) és körülményes lehet az előzése félre állok. Többnyire meg is köszönik.
Nekem meg nem kerül semmibe ismét elindulni. A tapasztalat az az, hogy a többség
elég jól kikerül. Ha lehet csak bringa úton megyek. Ügye az országútisok nagy hátránya, hogy akadhat barom akivel találkozik. Amúgy meg sok bringás is megéri a pénzét.
Tanítani kellene az ésszel közlekedést.
Ami meg Szentendrét illeti, ott ahol beérünk pest felöl (a Duna mellett, ahol volt a múltkori nagy affér- az is outis volt ) szóval ott sok a gyalogos, gyerekkel, kutyával ott nem célszerű sietni, megoldhatnák azt a részt egy külön bringás résszel nem egy nagy táv az ott. U.I: Na persze nem kellett volna az autóhoz hozzányúlni ......[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Ringman
nagyúr
válasz kenguru99 #308224 üzenetére
park tool leírását/videóját nézd meg: [link]
1. expandert belerakod a villanyakba, ráhúzod, hogy szétfeszüljön - 6-os imbusz általában
2. lelazítod a stucnit
3. összerakod a rendszert, figyelve arra hogy központos legyen minden (ha szétszedted), stucni marad lelazítva
4. ránehezedsz a stucnira, majd ekkor ráhúzod a záró kupakot (azt nézd meg, hogy a kupak pereme nem ül-e fel az expanderre, ez okozhat kotyogást - ha ez a helyzet, akkor magasabb hézagoló kell a stucni fölé
5. féket behúzva megnézed, hogy kotyog-e (mint a videóban/leírásban), ha kotyog, akkor kell még húzni a kupakon
6. beállítod a stucnit, hogy ||-os legyen a keréktengellyel
7. ráhúzod a csavarokat.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Maximum1
őstag
Összevesztek, amiért veszélyesen közel hajtott hozzá autójával, végül a biciklist állították elő a rendőrök
Szentendre....mennyire utálok áttekerni rajta, szinte mindig van kontakt a helyiekkel.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz kenguru99 #308224 üzenetére
Vagy csapágycserével, vagy ha laza a stucni, akkor a rózsával lehúzod (előtte kézzel azért összenyomtad amennyire lehet) egy 3-5Nm-re, és csekkolod. Ha így sem akarja az igazságot, vagy darál, és már 2000km felett vagy, nem zárom ki azt sem hogy csapágyat kell cserélni (főleg szar utakon).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
monster95
tag
Sziasztok
Ma sikerült beszereznem magnezium-biszglicinatot.
Kezdésnek 350mg vettem be.Ez elég ilyen intenzív állóképességi sport mellet vagy lehet több is?
Plusz hozzáteszem hogy fogyasztok most napi 100g mogyoróvajat amibe szintén van 100mg feletti magnézium.
Ez így jó lehet? -
MC Pite
veterán
válasz tecső88 #308214 üzenetére
Én pont pesszimista jóskatokkal találkoztam a dokiknál.
Igaz, ha azt csinálom amit ők mondanak, az nem is segített volna (eleget), de 20+éves tapasztalatom az, hogy mozgásszervi dolgokkal nornális fizikoterapeutához (esetleg csontkovács) kell menni, nem oda ahol gyógyszer, műtét, mindenkinek azonos torna a kelléktár.Pl nekem 35, legkésőbb 40 éves koromra tolószék és 0-24-es fűzőt vizionáltak; én inkább mással ünnepeltem.
19 évesen 'elfelejtettem' elmenni a műtétre hogy elvágják térdnél az oldalsó tartószallagokat (kopott térd, nem tudtam ppmtörökülni, mert 2 perc után nem tudtam felállni, kb elzsibbadt a lábam). Sajna 9 éven át elhittem a dokiknal, hogy ne menjek csontkovácshoz, így ennyi ideig nem tudtam hason feküdni(gerinchasadék). Nyakamban a kéz irányú S-re sem az erős fájdalomcsillapító hanem a helyre rakás és torna segített, stb, stb.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
kenguru99
senior tag
Segítséget kérnék. Adott egy Cube Nulane One 2025-ös bringa, fullkarbon villával. Hogyan lehet beállítani a kormánynyak csapágyazását, hogy ne kotyogjon. Mert szétszedve azt látom, hogy a "kupak" alatti spannoló csak oldalirányba feszít, felfelé nem. Érzésre eléggé meghúztam, de a kotyogás nem szűnt meg. Meghúzási nyomaték nincs feltüntetve sehol, tovább húzni meg nem mertem, nehogy eltörjem. Vagy én voltam túl óvatos és merjem tovább tekerni?
-
nagyúr
válasz tecső88 #308185 üzenetére
kitartás! nekem csak egy sima zúzódás volt még április-májusban, de még mindig hamar elfáradnak az izmaim. de a vállammal most pénteken megyek ortopédhez, kérek arra az izomcsoporta is gyógytornát.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
dom1n0
senior tag
válasz tecső88 #308214 üzenetére
Tavaly nekem is tort a konyokomnel 2 csont, orvosok velemenyet inkabb hagyjuk… Szerencsere egy nagyon lelkiismeretes gyogytornaszt fogtam ki, akinek elmondtam a sportot, meg komolyabban vette a dolgot elso perctol kezdve. Gyakorlatilag 2 honap alatt alap terhelesre teljesen rendbe jott.
De ettol fuggetlenul pl. ha orszagutival szar uton megyek, az szet tudja razni annyira, hogy mar fajjon sajnos meg mindig. -
parandroid
félisten
válasz tecső88 #308187 üzenetére
Kitartás! Nekem kb egy év után volt az az érzés, hogy ugyanúgy terhelhető, mint előtte. Persze a lényeg a fokozatosság. Addigra visszatért a teljes mozgástartomány, meg az erő is, fekvőtámaszokkal szépen vissza lehet fejleszteni. Mostanra mintha sosem történt volna semmi (3 év, asszem), de néha még így is kattan egyet, ahogy a másik sose, vagy időjárásváltozásnál furán sajog, de szerencsére csak ennyi maradt.
Műtét nekem nem volt, csak lepattant egy darab, de a helyén maradt, nem kellett visszaszegecselni, ahogy szokták.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Lágy, vagy kilágyult vízzel töltött, zárt és faxán tömör rendszerekben (ergo ritkán és keveset kell oxigénes kemény vizet rátölteni) elmennek egymás mellett, másképp a vasnak annyi.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #308183 üzenetére
Rég tanultam erről, lehet, hogy nem a legnagyobb barátok, de hosszú távon is működőképes egy zacélcsöves rendszer, amibe van itt-ott egy kis "rezes" átalakítás (kazán csere, radiátor kötés). Nagyon sok helyen látni ilyet, főleg régebben volt jellemző. Napjainkban kiváltotta már a szénacél. Legalábbis felénk vidéken ezt tapasztalom.
-
MC Pite
veterán
válasz stickermajom #308202 üzenetére
Abból szerintem nekem elég van a multivitaminban amit szedek.
Edzés előtt mindig (kis kanál bcaa) dm-es 400kalcium+375kálium stick (meg az övtasiba is van, ha tekerés közben közeledik a görcs).Utóbbbi 2 szezonban kevesebb elég belőle, mióta nirmálisabban nyújtok.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
mauimagic
senior tag
válasz stickermajom #308204 üzenetére
Fahrenheit? Felétek az normális, nem?
-
mauimagic
senior tag
válasz Hasaggymeg #308183 üzenetére
Elvileg van egy régi ökölszabály, hogy ha fűtési rendszerben a
vaszacél "után" van réz, akkor kevésbé problémás, mint fordítva.
De a gyakorlatban leszarja sok szaki, nincs is belőle nagy gond. Alu már problémásabb.A vicc, hogy egy fűtési rendszert inhibitor hozzáadásával fillérekből (családi ház méretnél kb 10k) meg lehet védeni a korróziótól, de a sok Mekk Elek azt is leszarja, "nem szoktuk" dumával elintézi.
Másik nagy kedvenc az oxigén diffúzió, ami a nagy sláger ötrétegű cső padlófűtésre alkalmazásával jön be a képbe, kivitelezéskor spórolnak 100 ropit vele, utána pár évvel viszi a kazán/hőszivattyú hőcserélőt
Én nem szeretek visszajárni javítgatni, meg a telefonszámomat se dobálom el évente, így kénytelen vagyok ezekre figyelni.
-
stickermajom
addikt
Mai térdes:
Kellemes 26 fok, minimális széllel. Tökéletes bringás idő.
-
dom1n0
senior tag
válasz monster95 #308201 üzenetére
Az siman lehet! Magnezium potlas allokepessegi sportoknal, foleg amilyen tempon te is edzel, fontos!
En 1.5 eve Trec day&night vitamint szedek, + extra megneziumot, c,d vitamint.
De pl. egy erosebb faradtsag rajtam is volt a napokban, szerintem front is hozza ezt, meg azert lement egy szezon tul sok piheno nelkul, egy off weeket beraktam en is, neha kell ilyen is
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen notebookot vegyek?
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Ma fejezi be karrierjét a Windows 7
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- iPhone topik
- Apple asztali gépek
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest