Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Keress,válassz,linkelj,itt majd véleményezi valaki.Van pár jó leárazás,meg egy csomó kamu,csakúgy mint mindenhol a kereskedelemben.Valaki nyugaton kitalálta,aztán mindenki kénytelen-kelletlen alkalmazkodik ahogy tud ehhez is,mint már annyi egyéb baromsághoz.Ha megfigyelted a Sale,meg a % jel már állandó kelléke minden kereskedelmi honlapnak,vagy kirakatnak,a slágerszavak pedig az akció,leárazás és készletkisöprés lettek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
A Zéé
addikt
Szia!
Hasonló cipőben járok mint te, én is eléggé vakon voltam/vagyok, szóval kicsit a vak vezet világtalant hsz lesz.
Az biztos, hogy a bicajozás nagyobb kütyüzés, mint bármi más hobbi, amivel eddig találkoztam (még a horgászatnál is jobban). Tucatnyi gyártó, kategóriánként is több termék még egy gyártótól is... Esélytelen átlátni az egészet, még inkább esélytelen egy kategóriából megtalálni a legjobb vételt, mert igazából nincs. Mindegyiknek van valami, ami gyengébb mint a másik, és van olyan, ami jobb. Ebben az ársavban van vagy 20 bicaj, ami szóba jöhet. Ezeket nézegetem én is.
Szerintem menj el 1-2 boltba ami a környezetedben van, és próbáld ki az ott elérhetőeket, és vedd meg azt, ami a legjobban tetszik. Vagy nézz meg egy-két ársávval magasabb gépeket, és vadászd azokat használtan. Ha fekete színűt szeretnél, akkor könnyű dolgod lesz.De hogy még jobban összezavarjalak, neked is meg kellene nézni a fitness/hibrid bicikliket. Én is crosstrekkingtől indultam (Merida Crossway 100 tetszett meg nagyon), de egyre jobban biztos vagyok benne, hogy a hasonlóan 90% feletti szilárd burkolat, és minimális könnyű terep felhasználáshoz nem kell az első teleszkóp, szóval most ilyeneket nézegetek (Merida Speeder, Giant Escape, Specialized Sirrus... Lehetne sorolni)
Just a simple Lineman...
-
addikt
Üdv!
Erre teljesen felesleges trekking, ha újra bicajt kéne vegyek, én sem ezt tenném. De kétségtelen, hogy a trekkinggel való tekerés megerősít Vagy fitness bringát nézz, ha egyenes kormányost akarsz, vagy ún. endurance road kategóriát. Az adott áron alu váz / karbon villa neccesen fér bele ugyan.
Fitness:
Cube Nulane
Giant Fastroad
Merida Speeder
Trek FX SportEndurance road (kényelmes országúti):
Merida Scultura Endurance
Canyon Endurace
Trek Domane
Cube Attain
Scott Speedster[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
addikt
A fitness könnyebb, gyorsabb. Vékonyabb külsőkkel jön, amiket nyilván a trekkingre is lehet venni, de attól még egy tank marad. Egyúttal a fitness viszont valamivel sportosabb testhelyzetet kíván. Bár mondjuk pont a Cube-nál ezt cáfolnám, olyan rohadt hosszúra csinálják a reach-et egy trekkingen is.
A teleszkóp karbantartása és meghibásodása ezen a belépő szinten nem igazán mérvadó, az már inkább, hogy olyan túl sokat nem ér. Inkább csak egy holtsúly, amit cipelsz, ha ki van lockolva, ha nem. Többet ér a testúlyodnak megfelelően belőtt nyomás a külsőkben.
250 ezerért viszont szvsz épkézláb fitnesst nem fogsz kapni, legfeljebb használtan. A tucatjával gyártott alibi teleszkópok ugyanis olcsóbbak, mint a karbon villa. Alumínium villával meg nem érdemes kísérletezni, mert a karbon jobban csillapít. Amúgy meg mindkét típust fel lehet szerelni sárvédővel, csomagtartóval, amivel akarod.
A fentiek fényében a döntés a tiéd
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
addikt
Nem, nem jobb választás Ezért írtam, hogy ennyiért nem fogsz hasonló szintű alkatrészekkel szerelt fitnesst kapni. Leírtam miért, a karbon villa drágább, mint a teleszkóp. Ezen a Giant-on ráadásul még az sincs, hanem acél villa. Pff.
A Giant elfekvő készletéből kukázott 3*7 Tourney váltóról nem is beszélve. A Kelly's-étől sem kell csodákat várni, de egy fél fokkal meg egy sebességgel jobb.
Talán egy Decathlonos jobb választás lenne amúgy, de majd beleszól valaki, aki jobban vágja azokat.Mégse, mert nincs a dekának ilyen típus, a Giant szállítja De talán EZ (Giant Escape 1 Disc) jobb választás. Az Alivio hátsó váltóval már érdemes elindulni legalábbis, és a villája is karbon.[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Ringman
nagyúr
giant escape disc 2-t kellene megcélozni, jobb váltó, hidrós fék, persze ez túl mutat a kereteded, 300-ért mondjuk sárvédőt és csomagtartót is kapsz.
vagy marad a használt.
szerk:
314-ért már karbon villát is kapsz, ahogy #267656 Dark Archon írja, de ott már a 220k-n egy százassal vagyunk túl :/[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
A Zéé
addikt
Vagyis azt mondjátok el kérlek miért jobb a fitness mint a trekking?
amit én leszűrtem, hogy:
- merev első villa miatt kevesebb a "veszteség" a hajtásban, nem nyomódik állandóan össze a teleszkóp, ha erőből akarsz tekerni pl.
- kisebb a súlya akár 1,5 kilóval is könnyebb a karbon villa
- fitness bringákra keskenyebb, kevésbé ballonos gumik mennek alapból, emiatt a gördülési ellenállása is kisebb, gyorsabban lehet menni vele
- igen, a teleszkóp plusz hibaforrás.
- hátránya a fitnessnek, hogy a crosstrekking azért komfortosabb ha nem egyenes az út.
- illetve a választék is nagyobb crosstrekkingből, mint fitnessből.szerk: közben túlhaladt a beszélgetés, de hát ha már egyszer legépeltem, és lenyomtam az entert, nem törlöm vissza
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
addikt
-
zsola32
senior tag
ez már az új szériás speeder, (belső bovdenvezetés, illetve a hátsó tárcsafék alul van)
200at ér szerintem. (az új speeder 100as 285ezer akciósan, ez ugye a 200-as...)
a gyári maxxis gumi nagyon tré, ha az van rajta, cseréld le...
a váz geója nagyon jó, a hátrány lejtmenetben jön elő, de ez egy fitness bringa, ez ilyen...
(én is speedert hajtok, és szeretem)[ Szerkesztve ]
-
addikt
Igen, szerintem is jó. Karbon villás, Sora váltóval, és hidraulikus fékekkel. Az állapota más kérdés, két nyamvadt kép van róla. De ezt meg tudod nézni élőben.
jjeahh: a vásárlói képek nem túl meggyőzőek, mintha krepp-papírból lenne
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Ixion77
addikt
-
addikt
-
Ringman
nagyúr
attól függ, hogy sárban mennyit használod földúton.
hutchinson touareg (bár lehet ebből csak 40-es van), tufo speedero/thundero/swampero részemről ajánlott, de a swamperon kívül ezek nem valók sárba.
panaracer gravelking is jó, ss vagy sk az aszfalt/földút aránytól függetlenül (bár ahhoz nem volt szerencsém még)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
addikt
Akkor sikerült megvenni
A 7 bar rengeteg, 3,5-4 körülre érdemes leengedni. Nekem a Tufo Gravel Thundero bevált, van 36 mm széles méretben is. De ott a Schwalbe G-One szériája, Vittoria Terreno Dry, meg még sok más.
De első körben én engednék a nyomásból, mint már említettem. IDE beírod az adataid, és kidob egy egész jól használható nyomásértéket.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Tapasztald ki neked mi a jó, nejemnek ilyen van (52 kg), de aszfalton 3,5-3, ha a Bükkbe, vagy máshova terepre megyünk 2-1,8-ra fújom neki, hogy jól tapadjon és ne rázza ki a lelkét.
Ami a bikeINN-t illeti megbízható, a foldable az hajtogathatót jelent, szerintem azok rugalmasabbak, kényelmesebbek is egy kicsit és a belső nélküliek mind hajtogathatóak...viszont ennek a súlya brutális.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
addikt
Hmm, érdekes külső. Akkor engedd csak 5 bárig.
A belső felniszélesség rajta szokott lenni a felnire írva (kívülre). 17c-622, 22c-622, ilyesmit keress, amiből a 17, ill. a 22 a példában a belső felniszélesség. A mostani Speeder 200-akat 17 mm széles felnivel szerelik, szerintem 2021-ben sem volt másképp.
tire casing: standard
rim type: tubes (crochet)Ha tubelessed lesz, akkor a rim type: hooks (tubeless crochet). Ez a peremes felnit jelenti, ahova a külső pereme beakad. A perem nélkülit jellemzően az UST használja.
A linkelt külső szvsz nem tubeless, de legalább jó nehéz (730 g). Tubeless külsők olyan 400 g körüliek ilyesmi szélességben. Foldable annyit tesz, hogy nem acélperemes, hanem kevlár, azaz össze lehet hajtani.
Egyébként szoktunk onnan rendelni. Akkor érdemes, ha nem szándékozod visszaküldeni a cuccost, mert az saját költséges Spanyolországba. A szállítási határidő 1-1,5 hét szokott lenni, ha van raktáron, amit figyelni kell. Ha nem küldik egy napon belül, akkor lehet, hogy sosem lesz, így érdemes lemondani.
ZolkoW: az offset miatt jobb a helyzet, hadd ne rajzoljam már le Fogj egy vonalzót, állítsd 70°-ban az asztalra, majd nyomd le a tetejét. Csináld ugyanezt 90°-ban. Na, ugye!
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
.mf
veterán
Köszi Dyde, LSebestyen, Hasaggymeg, Szuszinho!
Őszintén, ha tudtam volna, hogy mi vár rám, talán (f@xt... biztosan ) én sem vágtam volna neki Idén hamarabb jöttek a késő őszre jellemző erős szelek és eső, pedig nyáron pár héttel előtte is még a szokásosnál melegebb és jobb idő volt, ezért reménykedtem benne, hogy kitart még a jó idő. Nos, nem így lett.
A célt viszont elértem: legalább láttam Izlandot még a 40. előtt, és az aurórát is sikerült párszor elkapni - ez az út bringa nélkül nem fért volna bele a költségvetésbe (brutál drága a közlekedés, akár autóbérlés, akár az alig létező buszos hálózat; és a szállás is könnyfakasztóan drága, egy egyszerű apartman, kicsi vidéki nyaraló vagy olcsóbb hotelszoba is simán lehet 6-számjegyű; bringával viszont bizonyos feltételek mellett szabad vadkempingezni - mivel vannak részek a szigetet gyűrűként körbejáró 1-es főút mentén, ahol nincs is kemping 30-40 km-en belül, hogy a Felföldről ne is beszéljünk. Egyszer az eső és szél elől egy kb 2.5 m átmérőjű valószínűleg villámárvíz-elvezető csőbe húzódtam, ott is éjszakáztam, szó szerint csöveztem - a húgom gyerekei úgy hallom azóta is emlegetik a sztorit )Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Friczy
senior tag
Illene működnie. Egyébként hasonlót vettem pár hete, csak 40-es szélességűt a gravelre, lecseréltem a Schwalbe Marathonokat. Határozottan kényelmesebb 3,5 barral menni, mint 6-tal Egyelőre bevált, bár még csak aszfalton használtam. Sima futása van, ma reggel nedves volt az út, nem éreztem, hogy csúszna.
-
A Zéé
addikt
Merida Speeder 300
Nem ekkora büdzsével indultam neki, de végül a kinézet és a felszereltség miatt megtoldottam kicsit. Élőben kicsit sötétebb, mint a képen, és látatlanban rendeltem, mert sehol sincs még hasonló sem a környéken levő boltokban, de nagyon tetszik. Amúgy ahány boltban voltam, annyifélét mondtak, hogy mi lenne a jó. Végül a saját fejem után mentem
Just a simple Lineman...
-
arcitec
addikt
Ez nem új bringa? A belsőben is lehet defektvédő folyadék, pláne ha az egy országúti bringa Jó az hagyd úgy. 10 éve nem volt defektem, tök felesleges szarakodni. [link]
Országútira még nem hallottam belső nélküliről. Többnyire az MTB-sek használják, mert kisebb nyomással mennek és az vághatja a belsőt.
Mondjuk MTB -ből tutira endurót vennék, ott legalább van csillapítás...[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
addikt
Nem tudom, mióta követed a kormányos szenvedésem, de mostanában kettőt is kipróbáltam
EGYIK: flat / 660 mm. Minőségre nem lehet kifogás, szerintem jó. Kényelemre nagy változás volt a hajlított, legalább 15°-ban visszahajlított gyári alu kormányhoz képest, olyan értelemben, hogy egyenesebb, így a fogás messzebbre, és lentebbre került. De különösebb bajom nem volt vele.
MÁSIK: riser / 660 mm. Minőségileg ez is rendben van. Kényelemben még jobb, hiszen hajlított felfelé is, illetve hátrafelé jobban, mint az egyenes. Meg ez jobban passzol a bringa geometriájához is, és/vagy hozzám. Ezt fogom megtartani, az biztos. Arról nem tudok nyilatkozni érdemben, hogy az anyaga miatt, ahhoz pont ugyanilyen alut kellene tesztelni hetekig.
Stucnit vettem még, ami "karbon", de igazából alumínium. Mást nem szándékozom. Ha veszélyesnek tartanám, kormányt sem vettem volna, az sem kellemesebb, ha törik, mint a nyeregcső
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
addikt
-
Khelben
nagyúr
A Ride Tour meglepően jó terepen is, én használtam gravelen egy ideig. Olyan utakon elmentem vele, ami montival is kihívás.
Arra kell figyelni, hogy általában a valós mérete kisebb, mint amit megadnak, nekem 37-es volt, ami 19-es felnin valójában csak 34-es lett.[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
A mm az a szelep hossza. Attól függ milyen felnid van. A 40-48mm az az átlagos felnikhez jó, a 60mm a magasabbakhoz, a 80mm pedig az extrém aero felnikre kell (gondolom a 35c külsőd nem ilyen felnin használod ) Szelep típusát is nézd, neked valószínűleg presta kell. Olcsóbbak közül a kenda vagy a mitas megfelelő lehet.
Jester
-
Khelben
nagyúr
Ilyet is használtam, beletoltam 11k kmt és még szőrös volt Viszont lazább talajon nem olyan jó a tapadása, mint a Ride Tournak. Volt olyan emelkedés az erdőben, ahol ezzel nem mentem fel, a Contival meg simán. A defektvedelme világbajnok, az biztos, ezzel még a kiralydinnye is megizzad.
-
chubby2o6
senior tag
A legegyszerűbb, ha a mostani láncodon megszámolod a szemeket. Az új láncból valószínűleg ki kell szedned pár szemet, szóval láncbontó nélkül ne állj neki. Ha az új lánchoz nem adnak patentszemet, azt is érdemes beszerezni, mert ha kinyomod a stiftet, azzal már nem illik újra összerakni.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
Ha MT-200, akkor itt a műanyag vacak [link]
Kezdésnek ez [link] jó lehet a láncra, a Smoove előtt ezt használtam évekig, nekem bevált. Nem koszolódik jobban, mint a többi olaj, és elég sokáig elmegy egy kenéssel.
Patentszemmel jobban járnál, praktikusabb, mint a stift, ha nagytakarításhoz levennéd a láncot. Meg érdemes magaddal vinned tekeréskor, ha véletlenül szakad a lánc, azzal pikk-pakk össze tudod rakni az út szélén is. Bármilyen 9 sebességes jó, akár ez [link] is. -
Hasaggymeg
Topikgazda
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
Az állvány már híres és lassan alap darab. Nem ipari felhasználásra teljesen jó. Én legtöbbször váltó beállításra szoktam elővenni, sima szerelésre nem mindig kell. Én például a kormánycsapágyat is ezen szereltem be, pedig én a beütőcsészét szó szerint beütötte gumikalapáccsal, simán bírta. Persze ellentartottam a vázat, de nem lazult ki semmi.
A lámpa az valószínűleg valami OEM gyártmány, sok dolgot nem lehet elrontani fajta. 3 év garancia van, rá így bátran meg lehet venni. Ilyen semmi extra, alap lámpák.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest