Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- AuraSync kibeszélő topic
- Asszociációs játék. :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Egy korszak vége
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Az előző kép az gyászosabb képet mutatott, legalábbis én gyásznak láttam.
Ez a kép már normális.Azt mondják okosok, hogy:
húzd be a hátsó féket, feszítsd meg a láncot a pedállal, és ha a lánc 3mm-nél többet mozog az első tányéron, akkor cserés.
De a legjobb megoldás tényleg a nyúlásmérő, ha jól csinálod három láncot kiszolgál egy koszorú... állítólagmod:
(#25199) Zola007:
Cápafogasodik kicsit, ja.[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Zola007
veterán
Fogaskoszorú szerintem nem nagyon futott 1000-nél többet, akkor látnád a váltás okozta marásokat is a fogaskerekek oldalán
hajtóműved kopottabb egyébként
Szerintem fogsort és láncot cseréltek legutóbbPatentszemet mindenképpen vegyél olyat ami a láncodhoz való
Shimano láncokat bontogattam eddig kizárólag, össze is raktam, nem volt gond vele.
Pótcsapot szintén árulnak hozzá, a gyár elvileg minden bontáshoz újat ír elő57 pár korrekt méretnek tűnik, tényleg meg kellene nézned azzal a módszerrel, amit írtam, hogy 1 pár átfedés legyen
Ha jó a mérésed, akkor most vagy 0,8% nyúlásnál, ezt a láncnyúlásmérő már megbízhatóan mutatja, 0,75-s tuti beleesik, szóval kérj / vegyél egyet mindenképpen.
Lánc az cserés leszMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz concret_hp #25196 üzenetére
Naná! Parancsolj: [link]
Ezt nevezem én igazi szakbarbárkodásnakEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
syl5
őstag
válasz ludsimon #25164 üzenetére
Elöl és hátul is legkisebben, igen.
Ok nem szabad így használni, de attól még nem így kéne állnia szerintem.Fenti szerint se, és ezzel a módszerrel ugye hosszú a lánc.
Patentszem sajnos nincs rajta, így szétszedni jelenleg sajnos láncbontó hiányában nem tudom.
Itt jönne a másik dolog, hogy shimano láncnál ha egyszer összerakták akkor még egyszer valóban csak patentszemmel lehet?(#25166) Tüzi:
Lehet csak rosszul lett leszabva. Méricskélés azt mutatja, hogy páronként nyúlt 0,2 mm-t. Ez 57 párra jó esetben 1,2 cm. ~ 1 cm megnyúlás eredményezhet 1,5 cm-t függőlegesen a váltónál, kiindulva az optimális lánchosszból, hogy eredeti állapotában a felső váltógörgő és a lánc alsó íve közt kb. 10-15 mm távolság volt?Meg most akkor szinte új, vagy szarrá van kopva?
[link] -
concret_hp
addikt
lánc nyúlásáról valami írást tudtok hülyéknek?
105ös szettes outim van, vágom, hogy vna ilyen divájsz, hogy láncnyúlás mérő, meg valami olyat is mondtak, hogy ha jókor van cserélve a láncs, akkor akár 3 láncot is el lehet használni, mire a hátsó fogaskeréksort cserélni köll.vagy fullba vagy sehogy :D
-
Zola007
veterán
válasz ígyvanferi #25191 üzenetére
f.sza gyerek voltam én is anno, árkon bokron keresztül a dög nehéz vassal
most hogy sz.r a térdem, én már nézem ilyen szemmel isMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
ígyvanferi
addikt
válasz Zola007 #25184 üzenetére
Én mondjuk inkább csak élveztem a videót ahelyett, hogy azon morfondírozzam, mikor fogják vajon meglátogatni az ortopéd orvosukat. Mert egyrészt nem érdekel, ő dolguk, másrészt nem kell ahhoz 400 km a hegyekben fixivel, hogy az embernek gondja legyen a térdével, harmadrészt mert nem csak a sz.rt látom mindenben, a videó király, gyönyörű a táj, menők a gépek, és komoly a teljesítményük a srácoknak. De ugye a nagyszerű magyar mentalitás...
[ Szerkesztve ]
-
razzorr
őstag
Nos,a Tisza-tó kör is kipipálva részemről. A hétvégén megcsináltuk párommal. Kicsit néha nehezítette a tempónkat a szél, de egy 42-es maxot akkor is nyomtam a 26x1,75 gumis montimmal kikapcsolódásként
Az idő csoda szép volt, szerencsére nem volt tömeg se, annál inkább száguldozó-barom centizgető autósok (pecások) a gáton (bringaúton). Az ivós táska is jól működött, másfél lici víz kellemesen hüvi maradt benne, pedig már 4 kulacsot közben kivégeztem. Szóval nyugtával zártuk a napot.
Aki nem járt még a Tisza-tónál,annak csak ajánlani tudom, egyszerűen csodaszép. -
veterán
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #25174 üzenetére
miért görbülne el álló helyzetben, ha úgy hagyja valaki?
egyébként is célszerű hosszabb kihagyáskor vagy télen kissé keresztbe váltani legkisebb fogszámok felé elöl-hátul, hogy ne terheld fölöslegesen a hátsó váltó rugójátbe is b-na, ha attól elgörbülne a lánc, hogy kicsit keresztbe van váltva álló helyzetben
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
veterán
Hogy tudom megállapítani, hogy milyen középagy van a gépben?
Mármint szabványra.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Zola007
veterán
válasz Cathfaern #25183 üzenetére
10 év múlva meg majd ők dicsérik az ortopéd sebész munkáját
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
#48525824
törölt tag
Hamár alpok meg fixi [link]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ludsimon #25164 üzenetére
Az a baj, hogy ez a kép feltételezi, miszerint az első és hátsó sor közepe egy vonalba esik. Nekem 3*9 a felállás, és úgy látom, hogy pl a középső lánckerékről hátul a két legnagyobbat nem érdemes használni, de a legkisebb jóval kisebb hajlást okoz a láncnak, mint pl a legkönnyebb fokozat. Tulajdonképpen a két legnagyobb hátsó lánckerék nem használatát is ehhez igazítottam, így az elöl legnagyobbal hátul már a 4 legnagyobb esik ki.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
XmoD
senior tag
Egy kis segitseget kernek gumi teren. atgumizas alatt vagyunk parommal. a kerdes a kovetkezo: Schwalbe Road Cruiser vagy Continental City Ride ? Belsonek meg Slime Smart Bike Tube-t gondoltam . Velemenyek ?
-
veterán
Kicseréltem a 120mm-es stucnim 90mm-esre, mert a 120-ssal váltókar-fogásban (nem tudom mi a neve xD ), elkezdett fájni/szúrni a derekam oldala. Nem a gerincem, hanem oldalt.
Ma lement 133km, és nem éreztem semmiféle fájdalmat, de még csak kellemetlenséget sem
Még egy új nyeregcső, meg egy új kormány, és kész a gép[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #25156 üzenetére
Ez lenne az, "ofc" ausztria [link] Jó eséllyel kicsit közelebb az alpokhoz ennél sokkal ütősebbeket lehetne találni, ez csak elég rövid szakaszon ennyire meredek.
Amúgy javoslam ezt az oldalt % fétisezéshez, ugyanis ha az ember a lenti szintrajzon kijelöl egy szakaszt, akkor kiírja, hogy hány %-os az emelkedő -
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #25042 üzenetére
Amúgy mi a szakvéleményetek erről a gépről az előző hsz-ben?
Írtam egy levelet a tulajnak kíváncsiságból, ő 183 cm és neki "tökéletes" a 18".
És 186 vagyok.
Azt írta a felső cső 58 cm, a nyeregcső 48 cm.
Majd megmérem az enyém mekkora.
Amúgy nagyon tetszik a gép, csak kicsinek hangzik nagyon az a 18".Scandium váza volt már vkinek? Milyen érzés?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #25164 üzenetére
Miért ne lenne szabad?
Nem javasolt, mert romlik a hatékonyság és fokozott a kopás.
Ellenben ha elég hosszú a lánc (nem szakad szét a két nagy lánckeréken), akkor más hátránya nincs.
Ezek sem hiszem, h jelentősek.
Gyakran vagyok vele úgy, hogy középső tányéron még felváltok hátul a legnagyobbra, ami elvileg már keresztbeváltás, de még teljesen üzemképes felállás. Bár emiatt a beidegződés miatt csak rövid ideig szoktam így használni.No meg ezzel az elavult ábrával már nem tudtam mit kezdeni, amikor először lett 3x9 sebességem és azt vettem észre, hogy a középcsapágy nagyobb szélessége miatt a láncvonal hátul a kisebb lánckerekek felé tolódik. A legkisebb tányérral a láncvonalam kb csak az 4. legkisebb lánckeréknél egyenes.
Ha meg már be tudok váltani 7-8 fokozatot egy tányérral, akkor ott már olyan mindegy, hogy mit szabad és mit nem.
Ellentétes oldalon lévőket szoktam kihagyni, de a középsővel már simán váltom a teljes sort.
Sosem hallatott rendellenes hangokat.szerk: egy igazi nagy hátránya mégis csak van a keresztbe váltásnak. Ha a kocabringás úgy felejti, akkor elgörbül a lánc.
Igen szar utána görbe lánccal biciklizni, bnőm egyszer sikeresen elgörbítette, nem vettem észre majd két nap múlva már úgy szaladt a lánc, mint az ökörhugyozás. Hamar csere lett belőle, mert össze-vissza váltott a bringa miatta.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Szarrá van kopva, főleg az alsó pár lánckerék.
Hiába szedsz ki pár szemet, mert attól a többi láncszem nyúlása nem fog csökkenni, csak a lánc hossza.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
Zola007
veterán
először is nézd meg a lánchosszt, utána majd ráérsz bűvészkedni a nyúlással.
Egyébként már meg ne haragudj, de ha van pénz ultegrára és 6000 ft láncra, akkor légy szíves menj már be az első komolyabb kerékpárboltba és vegyél 1200 ft-ért egy láncnyúlásmérőt. A te érdekedben...Lánchossz meghatározás meg annyi, hogy szétkapod a láncot a patentszemnél, kiveszed a hátsó váltóból.
Felrakod elöl-hátul a legnagyobb fogaskerékre, összehúzod és 1 pár láncszemet kell átfedni a két végének.
Ha ennél több, akkor hosszú a lánckerestem neked videót is: [link]
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
syl5
őstag
válasz ludsimon #25159 üzenetére
Na ez az látod.
Ránézésre azt mondtam, hogy a lánc csak szimplán hosszú, mert nagyon szépen ráül a fogaskerekekre.
Aztán Zola kolléga linkelte a képet, az alapján kalkulálva mondtam, hogy megnyúlt a lánc. Most viszont csináltam két valódi mérést - már amennyire mérőszalaggal lehet - és a mérések szerint tűréshatáron belül van.
1. mérés 409 mm, 16 pár (25,5625 mm), 2. mérés 256 mm 10 pár (25,6 mm).Szóval úgy tűnik még sincs ez megnyúlva, csak hosszú a lánc.
Később megmérem még egy másik mérőszalaggal a lánc másik oldalát is, remélem az is hasonlót mutat.
Nagyon jó lenne, mert akkor legalább nem nyírom a fogaskerekeket.Esetleg valakivel nem tudok összefutni egy sarkon egy láncnyúlásmérővel?
Remélem munkatársamnak lesz.Ugyanez a típus, amit linkeltem.
CN-HG93
Azért akartam ilyet, mert full XT/Ultegra felszereltség, ha az akkor legyen az.Amiért az egész egyébként kirobbantotta nálam ezt a lánc dolgot, az ez
váltó elöl, hátul legkisebb fogaskerekenÚgy tűnik a racsni és a lánc akkor mostanában cserélve lehetett, és túl hosszúra sikerült a lánc.
Mondjuk ez jó hír.
A hajtómű, azért lehetne szebb, de megteszi.(#25161) szunya1:
Irigykedem.
De jó lenne Pesten is ilyen út. Simán menne a 30-as átlagtempó melóba, 12 km-en. Most a szar út, a hülye autósok, lámpák, tötymörgő biciklisek miatt nagyon sok benne marad, jó ha meg van a 20.[ Szerkesztve ]
-
#16729600
törölt tag
Aki nem Ausztria hegyes vidékén lakik úgysem tudja elképzelni mi van itt bringás szempontból ( én sem gondoltam volna ).Most sétáltattam blökit és direkt lőttem pár képet a falusi patikai útvonaláról.Ami 5.6 km hegyre fel szerpentin és ez még csak kis szelíd dombocska itt.
Itt indul az útvonal:
Az útminőség :
A szerpentines kanyarok közötti szintkülönbség :
Természetesen majd lövök pár képet arról az ultra meredek útszakaszról is,de oda autóval kell felmennem.
Lehet,hogy rosszul kerestem rá az első beírásomnál,de nem igazán járna jobban aki ott tekerne és nem az állítólagos Új Zélandi útszakaszon,azt bármennyi sörbe lefogadom. -
ludsimon
veterán
Ha már a százalékok.
37% !undefined
-
ludsimon
veterán
Lánc biztos megnyúlt? 0.75?
A fogaskoszorúd meg a hajtóműved szinte új állapotnak örvend!Minek veszel Ultegrát? Minden lánc ugyanúgy nyúlik, szerintem kizárólag a karbantartás tudja ezeknek az élettartamát meghosszabbítani.
Mindig a legolcsóbbat veszem és simán jók, nem szakadnak el. Pusztán a karbantartás gyakorisága ami mérvadó véleményem szerint.[ Szerkesztve ]
undefined
-
syl5
őstag
Ennyit sikerült most, le van merülve a fényképezőm.
2wheels.hu-ról vásárolt már valaki? Elég jó ár, máshol akcióban 10k
Mit kell még vennem a cseréhez, nincs semmi célszerszámom?
Láncbontó azt tudom, de láncprést meg lehet úszni?[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Cathfaern #25152 üzenetére
Én csak a János-hegyi dombsprintet ismerem ilyen durva százalékokkal. Nyélen kiállva lehet csak megrakni a 10kg-os outimon, különben túlságosan sok energia megy el a kormány rángatására meg félő, hogy elemelkedik az orra.
Jók a rekuk, én öreg koromra, 50+-ra szeretnék beszerezni egyet amikor már maximálisan csak kikapcsolódásból tekernék nagyokat. 2-3km/h difi nagyon sok ha ugyan azt a befektetett teljesítményt nézzük. De a fő hangsúly a kényelmen van, fekve könnyebb letekerni brutál távokat mint outin.
[link]
"I have a very good road bike and an equally good dual 650 titanium high racer recumbent.
If I am able to average 19 MPH cruising on my road bike then I'm going about 21-22 on my recumbent.
Flat speed is 32.5 on the recumbent and 28 on the road bike.
Downhill is where the difference really shows.
Uphill, I'm a little slower on the recumbent."Nyilván ez a sebesség függ attól is, mennyire van megdöntve az ülés. Én biztosan a verseny típusút venném, ami a legjobban meg van döntve.
undefined
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #25152 üzenetére
Én már régóta csorgatom a nyálam egy rekura, de annyira irreálisan drágák a felszereltségükhöz mérten, hogy az már botrányos... Egy teljesen "gagyi" belépő kínai reku váz 160k? NOORMÁLIS? 400k-s gépen meg Altus és Alivio cuccok?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #25152 üzenetére
A súlypontja is alacsonyabban van, és esni sem tudsz vele akkorát. Viszont az elindulás elég "imbolygós" és az alacsony felépítés miatt a kocsik is nehezebben vesznek észre. A hosszútávú teljesítménytúrákon (300 km felett) már elég sok rekumbenst lehet látni, mert ezekben a fotelokban könnyebb végigtekerni, mint a nyeregben ülve.
De a rekumbens+normál bicikli tandem értelmét én sem nagyon látom.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #25135 üzenetére
El nem tudom képzelni ezeken a 30%-os emelkedőkön hogy tudnak felmenni A legmeredekebb amit megmásztam az ~18%-os volt (utolsó 20m-en meg 25%), de az is olyan volt, hogy mikor először jártam arra le kellett szálnom a bicikliről kb. félúton, mert 1:1 arányú áttéttel se tudtam felmenni. Utána mikor ugyanebben az áttétben elindultam a biciklivel, simán megemelkedett az első kerék ahogy rátapostam a pedálra, úgy kell lenyomni hogy a földön maradjon...
gergo5991:
Röhögni fogsz, de fekvő biciklin nagyobb erőt lehet kifejteni a lábbal, mivel optimálisabb a testhelyzet. Ezen kívül sokkal jobb a légellenállása mint bármilyen országútié. Lábsérülésnek az ég világon semmi köze hozzá, lábat pontosan annyira terheli mint az "álló" bicikli. Gerincnek már inkább van, mivel egyáltalán nem terheli a gerincet, ellentétben az országúti biciklikkel. Igazából egyetlen hátránya a hagyományos országútivel szemben, hogy nem tudsz kiállva tekerni, illetve a hosszabb lánc miatt kicsit rosszabb a hatékonysága. De összességében inkább csak előnye van. -
Zola007
veterán
-
sanzi89
addikt
válasz Balazska15 #25149 üzenetére
A Monte Grappa Argo a hiánycikk a kommentelő szerint, nem a Monte Grappa márka.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Balazska15
senior tag
Nem rég panaszkodott valaki, hogy hiánycikk a Monte Grappa nyereg, hát tessék!
"100 kiló vagyok baszd meg, hát mi lenne a titkom" :DD
-
ludsimon
veterán
válasz Zola007 #25139 üzenetére
Ectomorf és 186 cm-el (Froome is 186cm) nehéz lenne és rengeteg minőségi ételt kéne enni.
Ellenben 28-30 éves koromra nem lenne rossz úgymond megtapasztalni a genetikai csúcsom hogyan mennék ennyi testzsírral. 120-as cad 6-8%-os emelkedőn..[ Szerkesztve ]
undefined
-
gergo5991
őstag
válasz Szakbarbár #25140 üzenetére
most komolyan, mi lehet ebben olyan jó, sőt jobb, mint egy rendes bicikli?
A fekvő bicikliket úgytudom a lábsérült embereknek vagy megbénult emberek használják, aki egézséges, az üljön rendes biciklire
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz ludsimon #25135 üzenetére
én is csak egyszerű ételről beszéltem, hozzá lehet szokni a sokat evéshez
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
válasz #16729600 #25118 üzenetére
Simán fel tudnál menni edzettség nélkül 34-36-al. [link] [link]
Lehet halszálkázva, de menne.Meg kell hagyni elég hülyén nézne ki egy országútin kompakt hajtóművel, de ha ilyen százalékokat kellene legyűrni inkább ez, mint tolnám. Az kurvagáz. Tirreno-Adriatico 2013 Stage 6
Alberto Contador Tirreno-Adriatico emlékezetes pályája, 30%!
Zola007:
Télen.
Nyáron lehetetlen mikor heti 10-14 órákat edzek.
Télen majd beszerzek valamit amitől gyorsan behozom az 1 éves lemaradást.
Amúgy nem, csakis tisztán, nem érdekel csak hobbiszinten, nem fogok olyanra folyamodni amit később megbánhatok.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Zola007
veterán
válasz ludsimon #25128 üzenetére
szerintem 2 lánccal még simán érdemes szórakozni, mert addig is használható a bringa míg takarítod, száradni hagyod a korábbit vagy ha valami nagy koszt kap (eső/sár) akkor is csak lekapod és mehet fel egy, már előzőleg letakarított tiszta lánc
Hát de fiatal fejed van , korábbiak alapján azt hittem vagy vagy 30
Korábbi kondis topikra visszatérve, ha ezzel az alkattal és magassággal nőni akarsz valamennyit, akkor oda bizony zabálni kell majd keményenMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Because
őstag
válasz ludsimon #25128 üzenetére
pont ezzel gyűlt meg a bajom, most elkezdtem rendes láncolajat használni (eddig wd40-et fújtam rá) és annyi piszkot szed össze... kicsit poros terepen 1-2 napot használva már bundája nő a láncnak :S pedig nem áztatom el, minden szemre egy csepp
a spéci lánctisztító eszközöknek van értelme ti hogy látjátok? (eddig kefe és rongy volt a társam)[ Szerkesztve ]
-
VGYke
addikt
válasz Tomi_Sci #24925 üzenetére
Köszönöm! Akkor első körös kérdésem az lenne, hogy a Merida ,Sprint ,Kross, Magellán,Gepida, Ferrini hasonló méretű tudású (28" kerék Trakking) márkák között, az áron kívül mi a pl. elégedettségi, vagy minőségi sorrend?
Annak idején Harkov típusú 3 sebességes versenybicóval kezdtem, aztán jött a Csehszlovák Favorit, de azóta felnőtt egy nemzedék, kiestem a technológiából és a biciklizésből is, de most mindent előlről szeretnék kezdeni....kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
dqdb
nagyúr
válasz Zola007 #25127 üzenetére
"The street's steepness was unintentional. As with many other parts of early Dunedin, and indeed New Zealand, streets were laid out in a grid pattern with no consideration for the terrain, usually by planners in London."
[link]Szóval nem a józan ész diadaláról van szó, mint sok hasonló esetben, hanem annak teljes hiányáról ...
szunya1: a szöveghez a kép valószínűleg a steile Strasse keresőkifejezéssel került. A találatoknál az első két fotón nem voltak házak, így a cikk írója a harmadikat választotta Részben 20%-os az, ahol még felértem, 18%-on mentem hosszabb szakaszon is, de ezt a konkrét helyszíntől függetlenül elképzelni nem tudom halszálkázás és instant hátraesés nélkül.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
válasz anorche1 #25117 üzenetére
Hogy néz ki a hajtómű, mennyire kopott a sor, mennyire kopott a lánc?
Nem érdemes szétkoptatni se rajta a láncot, a tanácsos az, ha rotációban cserélsz 3-4 db láncot 1000km-enként, és amikor megnyúlt akkor kukázod, de ez csak hosszú távon kifizetődő.
Ha hobbi szinten évi 5000 km-t tekersz véleményem szerint semmi értelme cserélgetni, évente lecseréled rajta a láncot és annyi. Elvisz 3 új láncot egy új sor.Ha rendesen karbantartod a láncot, nem gyűjti a homokot, mindig tiszta azzal drasztikusan meghosszabbíthatod a lánc(ok) élettartamát.
Az én biciklim:
[link]
másik[ Szerkesztve ]
undefined
-
Zola007
veterán
válasz #16729600 #25118 üzenetére
Ezt lemértem kíváncsiságból és egy 19 fokos emelkedő, nem csodálom hogy kiköpöd a tüdődet full kezdőként
csak tudnám, hogy ilyen helyen minek építkeznek emberek és minek csinálnak egyenes utcát
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Coyot
őstag
Másoknak is hasznos infó lehet:
Találtam egy magyar Manitou szervízt, raktáron volt nekik gyári tuningrugó ráadásul a legerősebb, így 4000ft ért belevágok megnézem milyen lesz az elasztomert rugóra cserélni.
Ők azok :doctorbike.hu
Má' nem
-
#16729600
törölt tag
-
lorcsi
veterán
nagyon egyszerű világítást szeretnék a városi bicajra..
eddig zet találtamárban kb. stimmel..
van e iylesmi árban..(max 500 ft) jobb választás ?ez viszont nekem nem olyan meggyőző
ilyenem volt,d e szarabbul világít
mod:
egy iylenért menynire buzerálnának a rendőrök?
[ Szerkesztve ]
eladó: vadi új soundcore motion+
-
dqdb
nagyúr
válasz anorche1 #25117 üzenetére
Országút vagy terep, nyomaték vagy pörgetés, rendesen tisztítod a hajtást vagy feketedik, kevés sebesség vagy sok sebesség, pár fokozatot használsz csak vagy sokat, nem egyszerű egyértelmű választ adni a kérdésre. A kilenc sebesség a nagy vízválasztó, alatta sokkal többet bírnak még a láncok, mint felette, de a megnyúlott lánc szerintem akkor is megnyúlott lánc.
gergo5991: egy clipless pedálrendszer három komponensből áll:
A cipőből az alján csavarmenetekkel, ebből országúti cipő esetén három van, MTB esetén kettő (és vannak hibrid cipők 2+3 lyukkal), a pedálból és a stopliból az előző kettő közé, amit a cipő aljára kell szerelni, és ez kattan be a pedálba, és ez a pedál tartozéka, nem a cipőé. Az M505-höz tartozó gyári Shimano stopli (ezt érdemes megvenni) 10 euró legalább.Kipróbálni ki tudsz SPD pedált normál cipővel aszfalton, de használni már nem, mert csúszni fog, és túl kicsi a felülete. Ajánlott puhább és nem sima talpú cipőben menni. Vagy vigyél magaddal pedált, és cseréljétek le helyben a próbához.
szunya1: most Ausztria Új-Zéland egy tartománya vagy Új-Zéland Ausztria egy tartománya?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Zola007
veterán
fotó tényleg sz.r, bár kicsit megdolgozva már lehet látni valamit, 1 láncot még ki kell szolgálnia
de valóban az lenne a legjobb, ha kivennéd a kereket és raknál fotót a racsniról, váltókról, hajtóműről külön külön (linkeld plíz, ne direktbe szúrd meg mert agyfaszt kap aki mobilról nézi)Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
dqdb
nagyúr
válasz gergo5991 #25113 üzenetére
Márkától függően 10-25k a hobbi kategória, ezalatt általában túracipő jellegű kialakítást és tépőzáras rásegítésű fűzős rögzítést kell elképzelni. A megadott árkategória alján az Intersport saját márkás cipői vannak, vagy a néhanapján Lidl/Aldi választékába is bekerülő modellek, a tetején a Shimano MT3x/MT4x, Mavic Alpine és Specialized Sport/Taho darabok (és persze ez még nem a vége, a sokszorosukért is van cipő, de hobbi célra felesleges ezen szint fölé menni).
Arra vigyázzál, hogy a stopli a pedálhoz jár, nem a cipőhöz, és egy M505 pedál árának 2/3-át a stopli teszi ki.
syl5: megnyúlott lánc esetén a szemek kiszedése nem old meg semmit sem, egyetlen megoldás a lánc cseréje. Minél tovább húzod, annál több lesz a járulékos veszteség, sorrendben kazetta, hajtóműtányér, váltógörgő. Egyik ismerősöm lánca már 2000 km környékén megnyúlott, de ő nem cserélte, mert jó még az. Nem sokkal 5000 km fölé jutott, amikor elszakadt, és a listám összes elemét cserélhette hozzá.
A kazettáról a fotó tökéletesen használhatatlan. Sötét, nem éles és alacsony felbontású.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
gergo5991
őstag
Shimano 505 patentos pedálhoz mennyibe kerülhet egy cipő? esetleg még lehet hozzá kapni? nem kell ilyen hiper szuper csúcs karbonos cipő, inkább valami olcsóbb
-
syl5
őstag
válasz Zola007 #25092 üzenetére
Hatalmas hála.
Sajnos már ebböl megállapítottam, hogy rohadtul szét van nyúlva a láncom.
Mondjuk már az alapból megmutatta, hogy ha mindkét lánckerék a legkisebben van, akkor a váltó alsó fogaskereke fentebb van, mint a felsö.Remélem a racsni cserét megúszom.
Sztem az jó állapotban, illetve érdekes mert a lánc is szépen ráül.
Szerintetek? Kell láncot cserélnem, vagy elég kiszedni pár szemet? Racsnit milyennek látjátok? Az tény hogy a lánc megnyúlt.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Because #25108 üzenetére
nem
szépen, komótosan elgurulnék vele a legközelebbi zaciigMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #16729600 #25089 üzenetére
"Pár napja egy kis szomszédos faluba nem is tudtam átmenni - feltekerni ( oda soha nem is fogok tudni )"
Én mikor elkezdtem biciklizni teljesen nulláról, akkor ennek a dombnak a tetejére 1-es áttéttel mentem fel, majd mikor felértem kb. leestem a bicikliről és hánytam egyet: [link]
Aztán "némi" tekerés (~2 év) után csak sikerült megmászni ezt is [link]
Szóval kitartás, nulláról indulásnak az a nagy előnye, hogy van hova fejlődni És főleg eleinte elég gyors is lesz a fejlődés. És ha ezzel a biciklivel azon a terepen már elboldogulsz, akkor európában kb. nem lesz olyan útvonal ami megállítana -
Zola007
veterán
válasz Because #25105 üzenetére
ne tekerd már ki amit írtam.
no offense, de bemásolom még egyszer ha első nem sikerült levágni mire értettem: "Ebből látni mit bírnak azok a felnik, küllők, agyak és egyéb alkatrészek"Adhatok én egy 2000 ft-os felnit is 1 milláért, ha kifizeti valaki, attól függetlenül az még gumival együtt sem bírta volna ki, hogy egyben leérjen
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fpeter07 #25097 üzenetére
Lényegében igen. Tulajdonképpen itt arról beszélünk, hogy mivel tudsz jobban erősíteni 1kg-os súlyzóval vagy 5kg-os súlyzóval? Nyilvánvalóan 5kg-ossal több izmot tudsz felpakolni hamarabb. Viszont itt jön a HA. Ugyanis csak akkor ha ez nem haladja meg a képességeidet, mert ha az 5kg-ossal nem tudsz normálisan elvégezni egy gyakorlatot, vagy túlfárasztod a kezed, akkor nem sokra mész vele. Szóval igen, elvileg 30kg-os biciklivel és 60-11 áttétellel lehet a legjobban fejlődni, de ugye az emberek többsége ezzel elindulni se tudna Szóval kell egy arany középút. De ha mondjuk az a kérdés, hogy állóképességet / erőt egységnyi idő alatt egy 15kg-os trekkinggel vagy egy 5kg-os outival lehet gyorsabban növelni, akkor nem az utóbbi a jó válasz...
Tomi_Sci:
Ezzel futottam egy kört én is, de az alsóbb kategóriás váltók többsége csak pont annyit bír amennyivel szerelik Szóval jó eséllyel nem lesz jó más fogaskoszorú, pedig az lenne a legegyszerűbb megoldás ha az ember könnyíteni akar. -
Zola007
veterán
válasz Because #25099 üzenetére
ki beszélt itt arról, hogy ki mit fizet?
egyszerűen azt írtam, hogy van egy szint, ahol már indokolja az alkatrész árát a minősége.(#25103) HollyBoni : jó, hát buta emberrel vitatkozni olyan mint egy galambbal sakkozni
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Hardcore café
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Tesla topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Politika
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Call of Duty: Black Ops 6
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest