Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Egy korszak vége
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.
- Digitális Állampolgárság Program
- Karácsonyi pofára esés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #225598 üzenetére
szép. XC re kell is gondolom a minőség, agy felni küllő
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #225594 üzenetére
Stravát elnézve nagyon jó döntést hoztam.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225592 üzenetére
#225595
Pszihonaranc...nem túlságosan, talán a hátsó sor aminek egyes kerekei túl vannak élettartamuk felén, 2harmadán, de a tárcsa sem túl kopott (~50%), az első tányérok is felénél ha vannak életüknek.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #225594 üzenetére
észben tartom
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #225593 üzenetére
juuj nem lesz ellenfeled a pályán
Rendben. Rám is vár a szerelés nem sokára, de ha végre elérem hogy hangtalan leszek new kerékkel elkészülök behelyezem rázárom indítom pörgetem a wattokat és utána csak gurulni fogok végree az lesz már jó.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225570 üzenetére
Na mikor ez 6-7 között van jelentkezhetsz a Tour de France-ra.
#225574Csokicsibesz...hát ez az, nem fejlőCC semmit.🤭
#225584
stickermajom...tényleg, jól elkummantottad utoljára a randit."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #225508 üzenetére
Egyébként most mit használsz hátra? Te is ipariban vagy?
-
6030D
őstag
válasz Csokicsibesz #225589 üzenetére
Rövidített pályán... az átlag az valami 1-1,5 km/h-val rosszabb volt, mint az eddigi legjobb (mondjuk nem sokszor voltam...)
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
őstag
válasz stickermajom #225584 üzenetére
+Csokicsibesz: ez több, mint 2 éves adat. Most érzésre olyan 150. Regenerálok régóta.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #225586 üzenetére
tényleg szép kerékszett.
És mibe kerül bele? (van kép róla) -
balintbaba
tag
válasz lsebestyen #225578 üzenetére
Igen, Aliról jött. Összesen 170 000 Ft volt, vámmal és áfával szerencsém volt, NAV kedves munkatársaim az eladó által jelölt összeg után kezelték a csomagot.
-
6030D
őstag
válasz parandroid #225581 üzenetére
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
fulton
addikt
válasz parandroid #225581 üzenetére
Értem köszi, mostmár ezt is tudjuk
Nekem csak mellkas pulzus mérő + sebesség szenzor van[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz fulton #225580 üzenetére
Az a maximális teljesítmény, amit tartós terhelésen (20-40-60 perc) le tudsz adni. 200W már elég jó, 300+ az amatőr versenyző szint iszonyat edzésmennyiséggel. Ahogy írtam, minimum pedálfordulat, sebesség, és pulzus mérése kell a közelítő érték meghatározásához, de a legjobb egy wattmérős edzőbringa (vagy direct drive trainer).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Blackmate
senior tag
Kerékpár computernél milyen közel kell lennie az mágnesnek és az érzékelő szenzornak?
Vettem egy Lidl márkásat (Crivit), de már vissza is vittem, mert a küllőre való mágnes 5 mm-nél távolabbról egyszerűen nem érzékelte a szenzort.
Van valami alap (GPS mentes) ajánlott vezetéknélküli kompjúter? Szívesen használnék én vezetékest, de gondolom az teleszkópnál nem lehetséges, ugye? -
lsebestyen
addikt
válasz balintbaba #225557 üzenetére
Na ez elég frankó. Mennyibe jött ki csak a kerékszett? Ha jól láttam az aliról rendelted.
-
flash-
veterán
válasz fulton #225575 üzenetére
persze nekünk hobbistáknak szerintem nem is érdemes túlságosan belemerülni.
támpontnak kiindulásnak segítséggel szolgálahtnak ilyen oylan zónák mérések de egyrészt mi szintünkön nem fog semmi múlni azon hogy most 5 ütemmel lejjebb vagy feljebb edzünk másrészt aki elmegy teljesítménydiagnosztikára azzal kapcsolatban sem tudom mennyire lehet arra alapozni, szerintem elég gyakran kellene méretni ezeket hogy pontos legyen hisz folyamatosan változik az ember teljesítménye, egy mérés nem mérés,stb,stb,na most az meg egy vagyon lenne minden hónapba méretni magad,másrészt ezeket bent mérik, na de a kinti teljesítmény eleve más[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz balintbaba #225573 üzenetére
Aztakutyamindenit, de kemény itt valaki!!!
Utoljára FTP-tesztet csináltam a direct drive görgőn, valami 230W jött ki, amúgy kb reális is. Strava egész ügyesen becsül amúgy, ha van pulzusmérő öv, és cadence szenzor. Legalábbis nekem korrektnek tűnő értékeket szokott hozni szegmensekre is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
balintbaba
tag
válasz fulton #225570 üzenetére
Ezek a teljesítmény értékek honnan jöttek?
Most vonuljon vissza szépen mindenki a kis barlangjába, aki élcelődött fulton kolléga bicikli fejlesztésén. Szépen bedurrantott ide egy 4W/kg-s FTP-t (320 úgy magában is bika), innen látszik, hogy nem a kerékpár a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz parandroid #225571 üzenetére
na ez érdekes még erről így nem hallottam
fulton:hát ebben nem tudok segíteni, function threshold power, ugye power meter lenne ide pontos, nem tudom a garmin által meghatározott mennyire téved
azt tudom hogy a strava teljesítmény kijelzése (kalkulálása wattmérő nélkül)egy adott szegmenesn mondjuk az biztos hogy nem pontos.
trekkinggel ha felmegyek egy adott dombra kisebb erőbefektetéssel akkor is magasabb wattot fog kalkulálni merthát nehezebb a trekking pedig nem is nyomom úgy mint mondjuk outival maxon, oda 300 watt heylett 250et kalkulál.. innentől kezdve nem tudom mennyire lehet szempont, ugye sok mindent nem vesz figyelembe, csak a sebességet és a súlyt dehát azzal sem arányosan számol legalábbis az én esetemben.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #225568 üzenetére
jaja nálam is ugyanez van.akkor kb jó,ez természetes.végülis a pulzus egy teljesítményre adott belső válasz, a lábad attól még változatlan zónában fejti ki az erőt(ugye végülis az igazi a wattra végzett edzés) csak a testd kezd jelezni hogy fárad
ha ez már relativ hamar megtörténik 2-1 óra után kb.vagy hamarabb akkor valószinű az a zóna magasabb mint az alapozó (kivéve ha rossz állóképességben vagy-de ezt nem gondolom-,mert egy edzettlen kezdőnek már 1 óra is elég)[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #225565 üzenetére
persze ez teljesen egyéni. és nem a leg tudományosabb a max pulzus alapján való mérés sem, mondjuk ha 168 a maxod akkor a 110 körüli pulzus alapozásra az valós lehet, másik egy szakértő által elmondott mód még lehet ha a max pulzusból levonod a nyugalmi pulzust, annak is az alapállóképességi pulzust kellene mutatnia ami jelen esetben is összevág a kalkulálttal nálad.tehát a fenti tábláztat is akár jó lehet neked ha a 168as maxxal számolsz százalékosan persze, de különben nálam az jött be hogy volt egy kalkulát ilyen táblázat által, probáltam, aztán a tapaszalat alapján hozzákorrigáltam. tehát mondjuk kijon itt neked egy 110es pulzus alapozásra, és mész egy hosszú kőrt, és ha mondjuk pár óra mulva kezd emelkedni a pulzusod akkor valószinű jó,de ha egész nap ezzel tekersz és nem fáradsz és nem is fog emelkedni akkor tudhatod hogy túl alacsony,stb,stb..
tehát a saját tapaszalat és az ilyen táblázat együtt véve márt hozhat egész pontos eredményt szerintem.
Aztán persze nem mindig lehet elérni a maxot hiába van a táblázatba.
kipihenten 6perces minent bele tekerésen sprintelhetek én dombra úgy hogy leesek a bringáról akkor is kb 95%ra tudom felvinni a pulzust, viszont a max fáradtan vagy 100km tekerés után már viszonylag kis erőkifejtéssel könnyebben elérhető.[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz balintbaba #225557 üzenetére
Nagyon csinos!
-
fulton
addikt
válasz flash- #225564 üzenetére
Köszi. na igen a zónák, ezt néztem már, de nekem nagyon más mint az átlagnak. Én nagyon megterhelt állapotban (megint csak a bükki dolog) a maximális pulzus amit elértem és egyben valaha elértem, az 168 (szíj szerint) innentől szerintzem nekem lentebb tolódnak a zónák mint az átlagnak. 140 nekem már aernob kb.
De nekem a nyugalmi is 51-55 közt van. -
flash-
veterán
válasz fulton #225563 üzenetére
az edzésidőd mondjuk egy hétre vetítve 80%-ban z2-ben(vagy E1) való tekerés (vagy német rendszerben GA1,strava rendszere ilyen szempontbl nem jó mert ami ott z2 az teljesen más,ezért érdemes ott is saját adatokat megadni) ami az alapozó pulzus zóna(mindenkinél más de nagyjából 120-140 között valahol általában), és az edzésidőd csupán 20% legyen intenziv(lthr környékén végzett illetve magasabb intenzitású ,vo2max)
nekem ez vált be nagyjából(2x20 perceknél mondjuk én az E3 felső értéke körül megyek):
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #225556 üzenetére
szerintem ez mindenkinél így is van,(még a profiknál versenyen is, elnézve egy pro tour versenyt ott a több órás versenyből mennyi nekik ami intenziv? percek?)
amikor elkezdtem tekerni edzésszerűen akkor azt gondoltam hogy az a jó ha nyélen megyek végig ahogy és amennyit birok, aztán nem értettem miért vagyok utána 3 napig olyan mint egy élő hulla+nyáron is pár hetente megfáztam vagy legalábbis hasonló tünetek voltak,+ha valaki hozzámszólt akkor volt pár másodperces gondolkodás mire felfogtam mivan..
aztán elkezdtem utána olvasgatni külföldi irományokban(mivel magyar oldalakon szinte semmi konkértat nem talál az ember edzéselméletről) és úgy jutottam el az alapozás fontosságára, illetve a 80/20 szabályra, ég és föld a dolog pedig sem edzőm sincsen se nem tudok azért mindennap tekerni csak kb heti 2 max 3szor[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #225539 üzenetére
Én korábban, mikor még nem volt bowdenvágóm, hidegvágóval (egy éles falvéső) és kalapáccsal vágtam, egyetlen határozott kissé túlméretezett ütéssel, lehetőleg valami üllőn...vasút is jó erre. A minőségi házak roppant kemények, így még dedikált vágóval vágás után is illik visszatágítani a többé-kevésbé összenyómódott végét.
#225547Csokicsibesz...a Judy Goldnál kétlem jobb, ránézésre is pl. műanyag a kizáró fej a telón, továbbá árban is mindenhol alá van pozícionálva majd 100 euróval.
#225550 fulton...talán a Map My Ride kiírta anno nekem is, de ha én azt figyelném akkor így 50 felett fele ennyit sem tekernék... ...akkor megyek mikor bírom, van kedvem, jó az idő és van alkalmam is rá.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Sped
aktív tag
válasz Dark Archon #225494 üzenetére
Igen, nem az irányváltás a probléma, hanem ha már elkezdte, akkor haladjon tovább, mert ahogy írod, fejben hamar eldől merre lesz a kerülő. Ennél 1 fokkal rosszabb, ha megáll, de az még mindig jobb, mintha visszafordul... itt pont ez történt, közben meg elfogyott a távolság.
#225495 arcitec
Ez jogos, csak ez az edzőbringám, ezen nincs csengő, vmiért így alakult, de lehet teszek rá, néha tényleg jól jönne, rengeteg fogalmatlan közlekedő van, fül bedugva (mondjuk ezen a csengő se segít valszeg...), nem néz szét csak lelép, hirtelen irányt vált, a Margitsziget ilyen szempontból hozza az összes őrültet (bringó hintósokról nem is beszélve, azok mondjuk legalább lassúak és irányt váltani se könnyű velük ).#225496 Hasaggymeg
+ 1 ilyen rollerekkel találkoztam már én is. El is gondolkoztam, hogy ha éjszaka jártam volna erre, nem biztos hogy kiszúrom időben...IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Fall-N
veterán
válasz velizare #225554 üzenetére
Eddig én sem jártam így. Általában a vázat mosom csak, tegnapelőtt véletlenül ment feljebb a víz.
fulton: Lehet venni használtan vázat, rengeteg van. Vannak szinte újak is. Én is amit vettem alig volt használva. Egy-két kisebb karc volt, amit felpolíroztam. Újan alig van választék és sokszor csak az átlag 17-18" méretű van.
-
fulton
addikt
válasz flash- #225553 üzenetére
Az tuti hogy kell, én mikor meglőttem a bükki oda visszát, másnap mint akit elvasaltak. De egész nap. Nem leltem helyem olyan kimerült gyenge voltam, még pici szédelgés is volt. Egész nap. Az volt a legdurvább eddig. Érdekes mert rögtön edzés után nem éreztem hogy e lesz, sőt este sem. Csak másnap ébredéskor , hogy valami nem jó. Igaz este 19-20h ra végeztem, így közel volt már az éjszaka.
Meg ez van ha nem figyelünk a belső hangra, nekem is jelzett tegnap hogy "nem kéne ez most", ne"..de azért csak rátettem magam a nyeregre.
És igen az volt, a pulzust nem bírtam felvinni, amin 120 körülre ment már minden bajom volt.
am be volt lőve hogy csak 7km felett mérjen, mind1 jó az. egy pehely súlyú landridertől lehet a garmin algoja nem tudja elhinni hogy egy landrider képes erre[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz stickermajom #225552 üzenetére
Mondtam, hogy labor előtt legalább egy hétig ne szúrd magad, mert észreveszik!
fulton: hétfőn elmentem tekerni, síkon mentem egy kicsit, majd kitaláltam, hogy megnézem a Mészkőember távját, régen csináltam már megnyomva (aka fosnyél). A baj az volt, hogy éhesen indultam el, nem ettem közben sem semmit, csak ittam, és sikerült így 20 percet "közel" maxon menni. Ok, hazagurulás, megettem a hűtőt is. Éjjel majdnem begörcsölt a vádlim, régen volt már ilyen. Tegnap elmentem kettlebellezni, és olyan voltam, mint akit agyonvertek. Ha egyszer kiürül a szervezet, akkor az 3-4 napig sínyli. Szóval kaja, pia, és regeneráló napok kellenek. Nem lehet mindig maxot menni. Vagy nem ajánlott.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz andrisbandi #225549 üzenetére
csak benzinkuton/kézi mosós mosóban mosom a bringát amióta megvan, télen is. 0 probléma. nyilván a vízsugár iránya elég fontos. meg utána lezsírozol/olajozol mindent. elsőre sok idő, utána ahogy belejössz, ugrásszerűen kevesebb.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
flash-
veterán
válasz fulton #225550 üzenetére
Nekem bryton van, abban nincsen ilyen, de kb. kitapasztaltam már hogy mikor mit birok illetve érzem is.
ha hosszút megyek (kb100km vagy több) főleg ha van benne intenzivebb részek,
vagy rövidet megyek (30-50) de kemény intervallokkal(mhr 90 vagy több% vagy maxokat) akkor utánuk 2 nap pihi(nem tekerés,hanem pl súlyzós felsőtest edzés) kell nekem utána.Szerintem az ember érzi ezt de ha nem is érzed pulzuspántot feldobod, és látod hogy ugyanolyan intenzitásnál nagyon alacsony vagy esetleg magasabb a pulzus mint szokott lenni akkor már tudhatod hogy valami fáradtság van a dologban.
Megjegyzed hogy milyen intenzitásnál milyen a pulzus, aztán ha attól eltér nagyon akkor fogod látni, az se jó ha sokkal alacsonyabb,illetve nem birod felvinni, és az se ha magasabb.
Meg aztán nyilván minden más fáradtság összeadódik, az is fáradtságként jelentkezik hogy dolgozol munkahelyen, elmész fél napot ügyeket intézel. Ez mind ugyanúgy tehető a mérleg egyik oldalára mint ahogy az edzésfáradtság. Ezek ugyanúgy fáradtságként jelentkeznek.De még egy nyaralásra való felkészülés is.Nekem minden évben az van hogy mire megérkezünk a nyaralásba 2 napig hulla vagyok mert azt megelőző nap a stressz, készülődés is kivesz(átlag lehet hogy a 25 az megállásokkal volt - akkor csinál ilyet a strava ha race-re állitod - a 30 meg valószinü csak annak az átlaga amikor tekertél és abba nincs benne a megállás.)
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz fulton #225550 üzenetére
"Ti figyeltek a pihenők betartására pl amit a garmin computer ajánl edzés végén?"
Igyekszem betartani igen. Fontos a regeneráció, nem lehet mindig ezerrel nyomni.
Múltkor egy hétvégi betonozás után pár nappal minden bajom volt a bringán, vissza kellett fordulnom. De például a most szombati fosnyél (© 6030D) is látszik a tegnapi laboromban.
-
ivana
Ármester
válasz Szemi & Emi #225471 üzenetére
Kerék ki és leflexelem a csavar fejét. A vázra meg mehet egy adag maszkoló szalag addig.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Ti figyeltek a pihenők betartására pl amit a garmin computer ajánl edzés végén? " //jut eszembe, ( miután az adzést feltöltötte az app-ra, nem lehet megnézni utólag hogy mennyi regeneráció időt javasol?
Maga a készülék edzés végén kiírta, de appban nem elérhető?//
én voltam körözni tegnap és tegnap előtt is. Elsőnek egy 70km fért bele, nagyon jó volt, élveztem is, erő is ott volt, azért amikor rá rá néztem az órára a 30 ott volt. (nekem ez nagy szám ) átlag mégis ilyen 25 jött ki
Aztán másnap, éreztem hogy gyenge vagyok, de azért szakítottam időt, elmentem 55 km lett, és hu. Nagyon gyenge sz* voltam, elment mellettem egy országutis tekert mint a feszület, "azthittem állok egyhelyben " mentem vagy 20 21 el. Semmi erőm nem volt, na még rájött hogy aznap jöttek csak elő a kopogások minden honnan is. De előtte nap majd kirobbantam olyan jól mentem
---
nézegettem a vázakat, de sehogy nem jó. Nem kapni leginkább ezért, és ennyi. Használtat nem veszek. Újan meg pf. mit? mit csináljak a részeivel? adogassam el..tök pénz kidobás. Ez már ilyen lett ilyen marad. Így is féltem, hát még ha valami 600-800 -1 misis gépem lenne. Ott hagyni a cop előtt kitámasztó nélkül[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #225539 üzenetére
autómosó - nyeregcsőnél beázás
- kétszer volt szerencsém hozzá
Szervíz lett belőle. Szétkapták, állt benne a víz, pedig volt kifolyó a vázban...Ez még sarazós időszakomban volt. Amikor nagyon elkoszolódik a nyereg alja. Sajnos ezt nem érdemes autómosóban leveretni.
Máshol nincs lehetőség, így most is járok portalanítani néha a mosóba.
- Hab.
Ezt rányomom mindenhová áztatni (csak fröcsög, nincs nyomása), de nálam a kerekek a lényeg.
- Távolról esőszerűen az "vízkőmentes öblítés" nagynyomású programmal szépen lejön a kosz.A telókat, csapágyakat még véletlenül sem nagynyomásúzom.
A külsőket kell néha, meg a felnit.
Érdemes még féktárcsákkal fölfelé lefektetve mosni, h a hajtásról nehogy rámossuk az olajat.Persze igazad van, az a legjobb ha nem jár az ember autómosóba, nem is ajánlani szeretném. Akinek muszáj, és kockáztat, az óvatosan azért megoldhatja.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #225547 üzenetére
Hülye keresőjük ezt dobta. Így már más tészta.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Fall-N #225544 üzenetére
Az teló az tutira átütős és minőségben job mint a Judy.
Új 6100-as deore fékek vannak a bringánk RT54-es tárcsákkal.
Szerintem a Sram NX-nél jobb az új Deore, ami szintén 12 sebességges.Nem látom mitől lenne jobban felszerelt a Trek.
Edit: látom a linket, rosszatt nézel.
Nem ezt a bringát hírdeti a srác. Ha megnézem 6030D eredeti posztját, meg a Meridás hirdetést akkor kiderül melyik bringáról van szó.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #225543 üzenetére
Elolvastam. Akkor nem értem, miért nem emelték ki a leírásban. A telónál sem írták le, hogy átütős. Ettől függetlenül a Trek jobb felszereltségű, mégha a Meridát mint márkát szeretem.
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #225526 üzenetére
Ezt írtam. Hivatalos honlapján ott lett volna, hogy a frame true axle. Mivel nem emelik ki, így nem az. A Trek amúgy is jobb, márcsak az MT400 fék miatt. Azért 1000€-ért ne legyen már alap Shimano tárcsa rajta.
Csokicsibész: a Boost axle =/= true axle. Annyi, hogy boost szabványos a tengely. Attól még hogy benne van az axle szó, attól gyorszáras.
stickermajom: Köszi, megpróbálom.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225521 üzenetére
Erre külön hsz.-be válaszolok. A víz a legkisebb résen is beszivárog! A rongyon simán áthatol, így semmit sem ér! Elvileg ezért is van szerepe a zsírzásnak. Egyrészt keni a mozgó fém alkatrészeket (csökkenti a súrlódást) másrészt taszítja a vizet. Általában ha nem ázik be egy csapágy, akkor nem a víz ami miatt kopik a rendszer, hanem a bejutott kosz a zsírral keveredve koptatja a fém alkatrészeket. Mondanom sem kell, hogy a kvarchomok milyen kiváló koptató hatású (lásd homokfúvás). Beázott csapágy megy általában user error. Például magasnyomású mosóval kimossa a user a zsírt. Vagy beleesik a folyóba/tóba.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #225518 üzenetére
Pont így jártam hétfőn. Elvittem autómosóba a biciklit. Közvetlenül nem érintettem a pisztollyal a biciklit, csak messzebbről áztattam le a port. Valahol bement egy pici víz (nyeregcső valószínűleg) másnap már voltak ropogó hangok. Tegnap kiszáradt, ma meg sem nyikkan a bicikli. Megfogadtam, hogy soha többet nem viszem magasnyomású mosóba, inkább itthon elpöcsölök vele.
Más: Sajnos lemaradtam a Lidlis állványról, elvitték mind. De nem baj, jó lesz a tyúkláb, majd rendelek valahonnan. Viszont ha már megmaradt a keret, vettem két fékváltókart. El kell kezdenem tutorialt nézni, mert az első váltót még bem néztem, hogy kell beállítani. Viszont lenne is egy kérdésem. A bowdenházat házilag mivel tudnám elvágni? Oldalcsípőt nem ajánlják a szakik, mert összenyomja. Vékony fémfűrésszel vágjam el? Vagy üetszőolló is jó lenne? Picit hosszú a régi csavarós váltó miatt a bowdenház.
-
flash-
veterán
nincs valakinek eladó,megkímélt,pár ezret futott Continental Gp5000 külső? 28c kellene
az enyém futófelületén szakadás lett, gondolom akkor az kuka...
bírt 3000km-et..se... pedig se kátyú se defekt... -
flash-
veterán
országútisoktól, de úgy általában kérdezem hogy elég gáz két különböző márkájú köpennyel tekerni? mármint elől is más márkájú országúti köpeny van és hátul is? vagy igazából tök mindegy?
-
6030D
őstag
válasz Csokicsibesz #225529 üzenetére
Persze hogy nem, azt "szarkazmusnak" írtam. Ez boostos átütős, és a fék is jobb, mint az említett MT200. Tippre amúgy ja, az a váz lesz, mint a tiéd.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #225528 üzenetére
Ezt mondom, tehát az agy nem, vagy ritkán törik, leginkább belül megy xarrá.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #225526 üzenetére
Szerintem ez nem gyorsszár:
"XC focused lightweight. 6066 triple butted aluminium with aero profiled tubes. BB92 bottom
bracket, Boost axle standard and tapered head tube deliver stiffness and steering precision. Includes integrated down tube and chainstay protectors for extra frame protection."
148x12mm-be szerintem nincs már gyorszár.
Oda is van írva elé, hogy LITE.A sima gyorszáras vázaknál az van odírva, hogy TFS.
Nekem a limited vázam van, amihez koppra ugyan ez a szöveg van beírva. Az tuti, hogy átütős.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #225527 üzenetére
Nálam az agyban a tömítések törtek szilánkosra, összekeveredtek a csapágygolyókkal, aztán ott darált az egész cucc, miközben tömítés híján beázott és szétette a rozsda . Semmi gond nem lenne ezzel, ha iparis lett volna, mert fillérekért cseréltem volna a csapágyat. A haveromnál a kalapácsok mentek tönkre asszem.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #225524 üzenetére
Ezt hogyan érted, mert itt lehet a félreértés, az agy ami fogadja a küllőket, vagy benne a cuccok? Még a neten is leginkább azt a peremet látom leszakadva melyen a küllőlyukak vannak, de az agyat összetörve nem sok helyen...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz Csokicsibesz #225504 üzenetére
Itt a pdf (egyből töltődik), benne van minden.
Ha valaki Meridával vagy Bikefun által forgalmazott cuccokkal kapcsolatosan keresgélne máskor. [link]És akkor a linkelt bicaj, meg a gyorszáras, MT200-as fékes felszereltsége.
FRAME BIG.NINE LITE, material: aluminium, 29x2.25" max. wheelsize,
148x12mm axle standard, BB92 bottom bracket standard
FRAME SIZE S, M, L, XL, XXL
FORK Manitou Markhor Comp, Air, 100mm suspension travel, Tapered,
Remote lockout, 51mm fork offset, 29x3.0" max wheelsize
BRAKES Shimano M6100
ROTORS Shimano RT54
HEADSET MERIDA M2331
HANDLEBAR MERIDA EXPERT CC, material: aluminium, 720mm width, flat
HANDLEBAR STEM MERIDA EXPERT CC, material: aluminium, 31.8mm diameter, -6°
stem angle
GRIP MERIDA COMP EC
DERAILLEUR (R) Shimano XT M8100 Shadow+, SGS
SHIFTERS Shimano Deore M6100
SEAT POST MERIDA COMP CC, material: aluminium, 30.9mm diameter, 0mm
setback
SEAT CLAMP MERIDA EXPERT
SADDLE MERIDA COMP CC
CHAIN KMC X12
CHAINWHEEL Shimano Deore M6100, 32 teeth
FREEWHEEL Shimano Deore M6100, 10-51 teeth, 12 speed
BOTTOM BRAKET Shimano MT500-PA pressfit
RIM MERIDA EXPERT CC, 22.8mm inner width, material: aluminium,
Tubeless ready (tubeless tape and valves not included)
HUBS Shimano MT400-B / Shimano MT410-B
AXLES MERIDA EXPERT TR
SPOKES Double Butted Black stainless
TIRES Maxxis Ikon[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
evo87
őstag
Aktuálisan egy Merida Crossway esetében (95%aszfalt) négyszögtengelyes, elöl Tourney, hátul Acera 3x8 hajtás helyett mennyire eretnekség egy 2x10 Tiagra szett? Vagy akkor már inkább érdemes valami nagy lánctányéros 1x10/1x11 szettben gondolkodni?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #225508 üzenetére
Igaz Acera, de alattam is szilánkosra törött egy szett Shimano. Haverom alatt az XT szintén. Másik két haverom alatt is a Tourney (fuj )
#225510 fulton: elindultam ér éreztem, hogy rág. Amikor kivettem a kereket, ujjal megmozgatva azt is, hogy melyik oldalon rág.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #225518 üzenetére
Erre lett volna jó egy lefűrészelt szárú imbuszkulcs. Persze most már kb. mindegy.
ilyen pár dekás műszerészkalapáccsal simán meg lehet koppintani egy jó hex bitet. Csak annyira kell, hogy megszoruljon kicsit a csavarfejben.Ez az imbuszos felfogatás amúgy életfogytig tartó f*szkorbácsot érdemel, mégis minden sztenderen erőltetik. Az egy dolog, hogy berohadva nem szeded le ( ez user error amúgy, zsír nélkül rakták össze ), de ha menet közben meglazul ( és mindegyik meglazul menet közben előbb-utóbb ), akkor kicsi az esélye hogy rendesen meg tudd húzni célszerszám nélkül ( ...az a bizonyos lefűrészelt szárú imbuszkulcs... ).
Én alapból dobom az imbuszcsavart a csavaros dobozba, és megy rá a hatlapfejű. Azt oldalról is meg lehet húzni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #225520 üzenetére
Erről beszéltem, tökéletes példa ahogy a kormányok a járda mellett fexenek ... ha azt egy bringás benézi... Ami az öregasszonyt illeti, ez valami banya-kórság lehet, itt is főleg idős nőket kapnak lencsevégre amint karcolnak kulccsal autókat, meg szúrnak ki kerekeket. Valami társadalmi betegség lehet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #225518 üzenetére
Úgy értem hogy ott a porvédőnél körbe tekerve (kis kendő), az az oda kerülő kis vizet felszívná és semmi nem jutna be , ilyesmire gondoltam
Én a hátsó agyat miután pár hónapja ujra kentem, már figyeltem hogy ne kapjon direktbe oldalról vizet, max fentről folyt rá, eső egyszer érte kicsit, és mégis most mikor ujrakentem minap, láttad milyen volt belül.Amilyen árak vannak, már jobban megérné a dekából venni egy jó kis vázt, és arra rápakolni a dolgokat. Így a kormány szárt is olyan nagyra hagyhatnám ami nekem jól esik.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
#225499 velizare
- Köszi az infót---------------
Lady knocks down e-bikes & scooter for no reason
https://9gag.com/gag/aDDeBOK[ Szerkesztve ]
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #225514 üzenetére
Simán letörik, felhevül könnyen eltörik
(de lehet azt látni szemmel majd) nyilván nem csak hozzá kell érinteni egyszer a korongot )[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #225516 üzenetére
Legjobb csavar fejét is elnyalod egy rosszul illeszkedő (vagy esetünkben, mivel látszólag csak szögben férsz hozzá, illesztett) kulccsal. Csodálkoznék ha abban a szögben bármit rá lehetne ütni felülről...
#225517 fulton...életszerűtlen rongyokkal a csapágyakon mosni a bringát, sőt, azok vízben tartanák ami amúgy meg simán lefolyik...elég ha nem kapnak direktben nagy nyomást.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #225511 üzenetére
Mosásnál mostmár takarni fogom az agyakat, (körbe tekerem valami szövet anyaggal) az majd megfogja a vizet. Esőben meg ha elkap hát istenem..eddig még 2 szer fordult csak elő. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #225511 üzenetére
Ha kemény lenne a csavar feje, nem lenne így elnyalva a hatszög.
Azért mondom a torxot, mert nekem bevált hasonló helyzetekben. Kicsit kúpos, keményebb, mint az imbusz, csillag alakú. Még meg is lehet ütni picit, hogy megszoruljon a csavarfejben, és aztán jöhet a bikázás.Lefúráshoz szintén jó lehet a már említett 30 centis 1/4" toldó, vagy a szögfúró adapter, bit befogású tokmánnyal vagy bit fúrószárral.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #225513 üzenetére
Azt hittem a tiéd a Trek.
#225512 fulton...elég ha felforrósodott, le tudod törni majd...miért, az műanyag?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz gergo5991 #225491 üzenetére
szerintem mindegyik frankó (alapnak, fejlesztgetni - de ez főleg a Trekre igaz, mármint hogy azért ott van mit cserélgetni), de az árkülönbözetet úgy érzem, bőven megéri a Merida..
/olyan Treket 2 éve majd' egy százassal olcsóbban vettem, de hát ez van.../szerk: nem néztem át az alkatrészlistát, de ha jól látom, érzésre a Meridában jobb a teleszkóp és a váltás, a dropper elég drága extra, és az is átütősnek látszik. Amúgy jól megdrágultak tényleg. A Treken sem muszáj mindent azonnal cserélni, sőt..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
fulton
addikt
válasz Szemi & Emi #225471 üzenetére
Nekem is így volt a régi vázzal, azt szerintem te már hamarabb elnyalod mint hogy lecsavard.
Bringa fejjel le, és felx neki. Vékony korongal, festérke érdemes vigyázni. kereket is ki.
Én így orvosoltam, valszeg egészben le sem kell vágni, elég ha felforrósodott, le tudod törni majd.
megj: ha van aksis csiszoló azzal ess neki, jobban megfogod ha "meglódul" és inkább lekapcsol mintsem nagyon elrántana, olvasva #225511Hasaggymeg hszét[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #225507 üzenetére
Ahogy kinéz annak a csavarnak a feje szerintem már xarral meszeltek ott minden kulcsnak, pláne, hogy rá sem lehet rendesen tartani abból a szögből ...sőt, én lefúrni is csak alulról tudom elképzelni, hisz fentről 10-30°-os szögben lefúrni ott egy olyan kemény csavar fejét a váz festésének rongálása nélkül, elég nagy szaktudást igényelne. Lefúrni esetleg alulról, vagy (én ezt tenném) óvatosan elvágni a bilincs alsó támaszát egy flexxel...persze olyannak aki már fogott sarokcsíszolót a kezében, mert ha nagyon tolod, vagy megszorul és kirántja kezedből a gépet hamar belevágsz egy vízleeresztő lyukat a vázba.
#225510 fulton...miután észreveszed, hogy valami nem stimmel (hangos, rág, kotyog, nem forog olyan jól) kiveszed a kereket, a tengelyt és ujjacskáddal belenyúlva a csapágyba megforgatod ide-oda...akkor, ha esetleg még nem is látszik szemmel a porvédőn, hogy sérült, vagy víz, sár került bele, érzed melyik csapággyal lehet gond mert nem forog simán, kotyog, hangos...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #225501 üzenetére
Amelyik még áll hagyján mert talán észreveszed, de az út mellé állított, majd eldőlt/felborítottak a bringaútra belógó kormányai, meg az a WC csatorna vastagságú szára ...ha arra óvatlanul ráhajtasz elszállsz mint a füst.
#225498 fulton...nekem HB-M785 volt, a 8000 elődje, és bár volt vele elég gondom (szabadonfutó, mely minden korábbi Shiminél ugyanaz, berágódó golyópálya, stb.) "agytörésről" sem itt, sem máshol nem hallottam még soha.
#225505 jjeahh...alattad meglehet, hogy pont bírná ...a tömítése tökéletes volt, (oda aztán víz be nem ment soha ) és szerintem a szabadonfutó sem tört volna 30kg-os terheléscsökkentés után. 🤔 Az, hogy nem forog olyan szépen mint egy zárt csapágy, vagy esetleg nehezebb és xarabbul van fűzve persze más tál tészta, de volt aki elégedetten használta és a szabadonfutó sem ment szét mindenki alatt.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacerta
aktív tag
válasz Szemi & Emi #225471 üzenetére
Én petróleumot locsolnék rá. A menethez is, a csavarfejhez is. Hagynám állni.
Utána rendes, minőségi imbuszkulccsal nekimennék, hosszú szárúval, ha erőből nem viszi, kalapáccsal ütögetve.
Ha az sem segít, akkor akkus fúró-csavarozó hosszú toldóval ( vannak 30 centisek is ), vagy szögcsavarozó adapterrel.
Ha időközben kinyalódik a hatszög a csavarfejből, akkor áttérnék torx bitre, az többnyire olyankor is tud még fogni ( és az anyaga is jobb szokott lenni ).
Ha ezek se segítenek, akkor flex.
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #225498 üzenetére
Nem csak az m8000, valamelyik régebbi XT széria is törik, lásd Hassagymeg kalapácsai, vagy a haverom 900-1000 kilóméterenként cserélt XT agya. Hacsak nem a Shimano szponzorál, akkor nem értem mi értelme kb. 170 eur árszint fölött Shimano agyas kerékszettet venni. 170 eur-tól már van rendes ipari csapágyas Mavic szal... a legolcsóbb Mavic kerékszettem 20k km terep után még mindíg soha nem volt centírozva, egyetlen egy csapágy ázott be egyszer és marha könnyű volt cserélni, gyakorlatilag problémamentes. Kíváncsi lennék melyik XT kerék hozná ugyanezt a szintet alattam . Ha valami gebasz van a csapágyakkal és meg kell bontani, kezdődik a szopóroller. Persze nem tudom találsz-e felnifékes iparis kerékszettet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz gergo5991 #225491 üzenetére
Megéri venni. A képek alapján mindkettő jó állapotú. A Trekre írja az eladó, hogy átütő tengelyes, így én azt venném. A Merida a hivatalos honlapján sem említi, így az gyorszáras lehet, a fék is gyengébb Shimano MT200 szemben a Trek Bontrager alkatrészeivel és a Shimano MT400-as fékeivel. Szóval szerintem a Trek minden szempontból jobb, így papíron, mert mindkettőt meg kellene ahhoz nézni. Viszont mivel egy-két éves gépek ezek, annyira csak nincsenek rossz állapotban (hajtásra gondolok).
fulton: Ne gondold túl a dolgokat. Nézz meg pár Enduro és DH videót (de vannak durvább XC-sek is), hogy mit kibír egy bicikli. Azért a Shimano sem szar, annyi a hátrányuk, hogy még nem ipari csapágyasak. De egyébként is, nem DT Swiss agyat néztél?
Sajnos balfék emberek mindig vannak, amik bármit tönkre tudnak tenni.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #225496 üzenetére
+1 Jó, hogy említetted a bringa út közepén otthagyott rollert. Hogy ez mekkora fa@ság.
És valóban egyre többet látni.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest