Hirdetés
- Tökéletes töketlenség
- Asszociációs játék. :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bambanő háza tája
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Gurulunk, WAZE?!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz samujózsi #149999 üzenetére
Bringás hosszú felsőd nincs? Én az előbb 3 fokban tekertem rétegesen öltözve kabát nélkül, sapka, kesztyű, térdmelegítő, kamásli, csősál kínából, decathlonból 10k körül megvan . Próbáltam kitekerni Hargitafürdőre havat lesni, de sajnos félóránként zuhog az eső, így inkább hazajöttem
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
samujózsi
senior tag
Állítólag 12 fok van... én 5-nek éreztem.
Mindenem fázott és mindössze 7km-t mentem.
Téli kabátban, hosszú nadrágban.Számolgattam, további két hónap bringázás közel 50 ezres kiadás lenne
(szélálló, meleg kabát, sapka, kesztyű, térdmelegítő, kamásli +ami még nem jutott eszembe)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ZolkoW #149978 üzenetére
Én voltam, de vasárnap
Szombaton elég pocsék idő volt, nem mertem bevállalnimásnaposan.
Nem jártam még erre korábban, de nagyon jó kis kör, kivéve egy hosszú unalmas aszfaltos részt. Zéró kanyar, záróvonal, 120-al előző autók Csak négy majdnem-karambolt láttam, amikor egy 80 lóerős furgonnal megpróbált kielőzni a csávó egy beláthatatlan részen (jó ez még a nyílegyenes rész előtt volt)Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
ZolkoW
őstag
Én most ezzel ugyanúgy vagyok, mint pár hete az őszi kesztyűvel (mondjuk abból téli már van, de akartam egy normálisabb átmeneti hosszút is, ami egész jónak ígérkezik hidegebb időkben is) : ha ma nem veszek, akkor holnap nem bringázok, ez tuti
A Deca kínálatát végiglapoztam, de meg kell tapogatni. Amit elkevertem valahová otthon, az is decás, de valami legolcsóbb rémlik, és az, hogy annyira azért nem teljesített jól. Talán nem is a hőérzettel volt baj, inkább a rögzítéssel.
...meg kellett volna rendelnem még nyáron Kínából...
A kevés értékelést a Decathlon oldalán szerintem olyanok írták (szintén az olcsóbbikról), akik utcai cipőre próbálták ráerőltetni, pedig egyértelműen látszik, hogy patentosra vannak kitalálva, és az nagyon nem mindegy.. Ha úgy alakulna, hogy veszek, akkor úgysem maradtok input nélkül
(persze reggel lehettem volna okos, és akkor elhozom a montis cipőmet, hogy fel is próbáljam rá)szerk.: a Vitálban látok nagyobb választékot, a BBB mondjuk szimpi is...
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
Nekem égető szükségem nincs rá, de egy ilyent rendeltem, még úton van, ha megjön majd beszámolok róla, ha valakit érdekel.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fetz
csendes tag
válasz ZolkoW #149982 üzenetére
Ha már kamásli!
Szombat délelőtt össznépi (ez az időeredményen nagyszerűen látszik) tókör volt esőben, és míg az újonnan beszerzett ruhák, remekül vizsgáztak (by Decathlon), addig a nyáron nagyszerűen szellőző cipőmben én is ZolkoW-éhoz hasonló érzéseket éltem át.
Innentől adja magát a kérdés, hogy milyen kamáslit érdemes beszerezni? Elsőre azt mondanám, hogy vennék egy télit, mert nem hinném, hogy ilyen időben még beleizzadnék, mondjuk ez amúgy sem jellemző. A másik kérdés, hogy melegen tartás szempontjából mi a jobb, a full neoprén, vagy a belül polár béléses? És akkor a márkákat már nem is merem kérdezni. Tudom, a rászánt keret alapján kellene elindulni, de nekem a 8e-s ugyanolyannak tűnt, mint a 15e-s. Remélem vannak itt kamásli experetek és segítenek kiigazodni! -
samujózsi
senior tag
válasz ZolkoW #149990 üzenetére
Köszi.
Az első aluvázas bringámhoz kaptam olyan javaslatot, hogy hidegben ne használjam, mert az alu sokkal hamarabb öregszik a hidegben, rideggé, törékennyé válik.
Állítólag ez a mai aluvázakra nem igaz, de karbon cuccom sose volt, most is csak az első villa...Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ZolkoW
őstag
válasz samujózsi #149985 üzenetére
hirtelenül olyan véleményeket találtam, amik azt mondják, a szénszálas váz jobban bírja a hőmérsékleteket, mint az ember
https://www.velonews.com/2010/04/technical-faq/technical-faq-carbon-in-cold-conditions_111530
valszeg nem kell aggódnod, főleg nem egy bevásárló körút miatt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
samujózsi
senior tag
Teszek még egy próbát: karbon alkatrészek mennyire bírják a hideget? Nem árt mondjuk a karbon villának, ha fagypont körüli hőmérsékleten járok vele?
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Toobee
veterán
Mecsek Enduro beszámoló:
Életem első kerékpáros versenye (Strava), ennek megfelelően értelmezzétek kérlek.
Szombaton 9-12 óráig lehetett átvenni a nevezéseket, kaptunk egy gélt, egy tollat, némi aszalványt, egy sárvédőt, egy boostworx matricát, meg egy könyvet Hosszúhetényről. A csippet is ekkor osztották ki, a csuklóra kellett felrakni. A kerékpárra kellett rakni továbbá a rajtszámot, illetve a menetrendet. Másodpercre pontosan meg volt adva, hogy melyik szakaszt mikor indítják az adott versenyzőnek. Én sosem voltam még a Mecsekben bringázni, egy társasághoz csapódtam (gyorsan ki is derült, hogy a címvédő és idén is győztes Tarr Tomit sikerült kifogni , akit lefeléknél nagyjából az első 2-3 cm-ig tudtam követni, aztán úgy elhúzott már azokon a részeken, ahol még kihívás sem volt, hogy azt egyszerűen fel nem foghatom). Felmentünk autóval egy köztes pontig és minden szakaszt 1x megnéztünk. Nagyon hosszúak egy Budai lejtőzésekhez képest, így esélytelen volt megjegyezni a nyomot. Jövőre le kell menni már pénteken, hogy 3-4 alkalommal végig tudjak menni 1-1 szakaszon. Szóval már szombaton mentünk kb. 1000 méter szintet, mert az edzés után jött a prológ (ami egyben a vasárnapi verseny utolsó szakasza is volt), az autóm meg persze fent volt a Kövestető parkolóban, így még oda is vissza kellett tekernem.
Edzés után nagyjából ezek fogalmazódtak meg bennem:
Jó döntés volt, hogy nem a Mitas gumikkal mentem, mert szombaton este/éjjel esett az eső, és elég csúszós lett néhol a pálya, garantált esés lett volna vele. Arra is jó volt ez az egész egyébként, hogy még agresszívabb minta felé tereljen, a következő szett gumim biztosan Magic Maryx2 vagy DHF/DHR lesz. A top emberkék kivétel nélkül MM vagy MM+Hans Dampf vonalon mozogtak, természetesen hátul is lágy keverékkel. Én a verseny előtt egy 3C-s High Roller II-t vettem előre, meg egy sima EXO-s verziót hátra. A másik észrevételem, hogy akik Mondrakerrel mentek, elég durván tolták A fehér Fox telós gép az Elite győztes paripa.Vasárnap
10.31-kor rajtoltam, sikerült kicentizni, mert a speaker már hívott, amikor még az autónál szüttyögtem, de tulajdonképpen nem pazaroltam el egyetlen másodpercet sem. Az első mászásról tudtam, hogy easy lesz, azt kitekertem előző nap is gond nélkül. Mivel 1200 méter szintről beszélünk, nem tempóztam, de feltűnt, hogy már egy nudli mászásnál is csomó embert megelőztünk. Az első szakasz (S1) előtt marad vagy 10-12 percem pihenni, ez a Követetőről indult. 1,6 km lefelé, -162 m szint, tele jó kis köves részekkel, volt ahol azt hittem most át fogok bukni a bringán, de a 29er megoldotta helyettem, hibáztam egy csomót, 1x rossz felé is mentem, amit hamar észrevettem, de le kellett szállni, visszarakni a nyomra a bringát. Akivel végig együtt mentünk egy Propain-es srác elég jól tolta (nem Hobbi szint, 5. lett azt hiszem. Ez amúgy jellemezte a hobbi kategóriát, aki jó eredményt akart elérni, az ott indult), miatta is fixen megálltam minden szakaszon, hogy el tudjon menni mellettem, azt a 20 mp-es indításkülönbséget simán rámverte mindenhol. Az S2 szakasz teljesítéséhez fel kellett mászni a Hármashegyre, ami elég combos volt, ezt már szombaton is kitekertem, de láttam, hogy tologatja mindenki, ez a versenynap sem volt másként. Nem mondom, hogy élmény volt tekerni, de megoldható enduro bringával is. ez a szakasz kétszer szerepelt, ő volt az S4 is, erről már van is fent videó (nem én vagyok rajta). 1,52 km, -257 méter, ez volt szerintem a legfárasztóbb, már felúton csak utas volt, úgy elfáradt a karom. Volt benne pár érkező nélküli ugró, de tök élvezetes volt mindegyik. A szakasz után le kellett csorogni a rajthelyre, hogy kiolvassák az időeredményeket, majd mehettünk vissza a Követetőre, mert onnan indult az S3 1,2 km - 162 méter. Ez egy még durvább, köves szakasz volt, itt ha majréztál, akkor garantált volt az esés, olyan óriásak voltak a sziklák, ráadásul sorban egymás után. Ha mentél tempót és többet át tudtál ugratni, az elég frankó volt, ha meg óvatoskodtál és mindet át kellett gurulni, akkor buktál egy csomó időt, meg azt is kockáztattad, hogy orrost dobsz. S4 az ismétlődő szakasz, újfent mászás fel a Hármashegyre, itt már én is toltam a legcombosabb 150-200 métert. 1,52 km, -257 méter. Utána le a focipályához, a rajthelyre, majd kiolvasás. Az S5 volt a befejező szakasz, 1,43 km -174 méter, itt már nagyon fogyott belőlem az erő, de sikerült feltekerni. Szombathoz képest nagyon lassú voltam itt is érzésre, végig küzdeni kellett, hogy a nyomon tudjak maradni annyira csúszott. Sikerült esés nélkül lenyomni, ehhez az is kellett, hogy rendkívül óvatosan menjek, de azt a múltkori varráskor megtanultam, hogy ismeretlen helyen csak óvatosan. 35 km, 1200 méter szint. Durva volt, elképesztően kivette az erőmet. Elment 3 db műzliszelet, 1 banán, 1 gél, 2 kulacs izó, meg kb 1,5 liter víz úgy, hogy nem volt meleg. Aláöltöző + gerincvédő + hosszú mez + a táskám volt rajtam, alul rövid bringás tapinaci + mtb gatya + a térdvédő. A fullface sisak kötelező volt, toláskor lehetett levenni egyedül. A hosszú transzfernél lecsatoltam az állát, ez szabályos volt, de a rövidnél (focipálya -> Kövestető) nem éreztem, hogy szükség lenne rá.A szervezésről
Jó volt a szervezés, egyértelmű volt, hogy ki mikor indul, előre begyűjtötték a népeket (rajtszám szerint, 20 mp-enként indítás). Izót lehetett ingyen tölteni lent, Red Bull is volt, a végén meg milánói makaróni szedd magad verzióban. Szerintem megérte, megyek jövőre is. 8000 Ft-ba került mindez.szerk.: a lényeget elfelejtettem. 24. lettem a kategóriámban, azt hiszem 44 nevezőből. Már szombaton volt törés, így én már akkor igyekeztem magamban tudatosítani, hogy biztonsági játékra kell törekedni.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #149979 üzenetére
tenap 8--10 között nem volt igazán hideg, de azért 10 alatt lehetett nagjyából, meg erős szél. Én a kis nyári cipőmben tekertem, utána egyből zuhany, na ekkor éreztem meg a meleg víztől, hogy a nagylábujjaim tkp le voltak fagyva .
A bakancshoz még nincs elég hideg (legalábbis ma - holnapra fagyot is ígértek), de egy normálisabb kamásli talán amúgy is kéne..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #149979 üzenetére
Csak a Hargita gerincen, Hargitafürdő, Büdösfürdő, Csicsói, Rákosi, Madarasi Hargita stb. Hargitafürdő van a legközelebb, kb 20-25km és 700-1000m szint max, majd ugyanennyi lejtő, szal oda lehet, hogy kitekerek én is, ha elállna az eső és addig nem olvad el a hó.
szerk: ezek szerint ott sincs meleg
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #149936 üzenetére
Köszönöm, akkor marad így, valós használat mellett (tehát mikor nem kézzel tekerem) egész szépen vált, főleg ahhoz képest, hogy kb egy hónapja még így nézett ki: [kép]
Újonnan 45 euroa váltó, én a görgőkre és külső kanálra költöttem kb 16ot, ha nem is lesz tökéletes, eladom kevésbé igényes bringásnak, még mindig jobb megoldás mint kidobni a kukába az egészet, mert abszolút semmit nem tudtam volna felhasználni belőle.Erről a régi xt, feszesség állításról, tolhatnál pár képet, esetleg videót, hol is kell keresni, és mennyi csavart , és kv anyázást igényel az átállítása.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #149977 üzenetére
Csíkszeredán is hó van,vagy csak Hargitafürdőn?
ZolkoW...ennyi kérdés egyszerre? A Bükkbe 3°C van,mindjárt felnyergelünk zasszonnyal...bakancsban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Hull a hó és hózik
Kár, hogy a téli cipőmre még nincs stoplim, a nyáriról 2 nap tekerésért nem akarom átszerelni, mert amikor visszarakom nehéz beállítani úgy, ahogy volt... ha lenne a télin is stopli, talán kitekernék a hegybe első hóban krúzolni . Sajnos a nyári túl vékony, kamáslim nincs és vastag zokni sem fér bele.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #149975 üzenetére
Igaz inkább az alsó feszül a keresztbe váltásnál.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Fall-N #149974 üzenetére
A felső görgőt miért érdekelné a keresztbe váltás? Inkább az alsó görgőt feszíti ilyenkor a lánc, nem?
Elmélet a lötyögő felső görgőre:
1: Mivel a görgőnek van holtjátéka, az esetleges indexelési, beállítási problémákat valamennyire tudja kompenzálni
2: Váltás közben ahogy mozog a váltókanál, előbb átugrik a lánc, mint ahogy a váltókanál teljesen az új lánckerék alá érne, így a görgő tud a lánccal együtt mozogni.Mondjuk valaki írta, hogy az új váltókban ezt már hanyagolják, meg az én váltom is pont tojik rá, hogy nem lötyögős terelőgörgője van
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
HKorn
veterán
válasz belsodavid #149961 üzenetére
Én kb 2 hete vettem egy ilyet [link] 8 ezerért, ez meg most jött be, és annyiban különbözik, hogy van rajta egy Btwin felirat, cserébe 10 ezer lett. Ugyanakkor vettem egy ilyet is Tbányán [link] , ez meg 1790 volt.
Run&Ride
-
TayRol
nagyúr
válasz belsodavid #149967 üzenetére
Pénteken az egerszegiben semmi nem volt, legalábbis xl méretben. Eléggé lerabolták.
-
-
xy.zsolt
őstag
válasz -=RelakS=- #149963 üzenetére
És ha még nem is mérges valami akkor is...pl itt ez a 1.5m szányfesztávúra is növő Flying fox. Tömegével jönnek elő naplementekor....A frászt hozva rám mikor sötétedés után tekerve elsuhannak mellettem Mázli, hogy gyümölcs evők
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
zsocy
őstag
válasz belsodavid #149961 üzenetére
Melyik Decathlonban? A Budaörsiben csütörtökön elég sok minden volt, én is vettem egy 100-ast, eddig bevált. Volt több méretben, több színben is.
[ Szerkesztve ]
-
belsodavid
aktív tag
Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, a decatlonba nem jöttek új kerékpáros kabátok? Kb. Két hete voltam, de csak tavalyi modellek voltak, az sem volt méretben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #149958 üzenetére
Ehhez képest semmi a részeg kamionos,mi? Boxoló kenguru,vagy aborigén furkos bottal nincs is?
Fall-N...mindenki mos kerékpárt így csoda lenne ha legalább a nyeregcsőnél nem jutna be víz a vázba,a hideg időben kerékpározás utáni párakicsapódásról nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz -=RelakS=- #149954 üzenetére
Viccesen hangzik, de nem az.....a bringás legveszélyesebb ellensége tavasszal a fiókáit védő szarkák támadása....tudnak komoly sérüléseket is okozni. Engem egyszer támadott meg tekerés közben.....csak egy árnyékot láttam közeledni az úttesten majd a bukómra egy hatalmas maflás aztán sivítozva elszállt és mindez ismétlődik. ITT láthatjátok is kb miről beszélek
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Fall-N
veterán
válasz maximilian4 #149914 üzenetére
Bár most nekem acél vázas van (régi nem új), de mindig attól tart az ember, hogy odaüti valamihez az ember és elkezd rozsdásodni. Nem beszélve arról, hogy belülről is tud korrodálódni, amit elvileg speciálisan kezelni kellene olajjal. Van is erről a BikeMagon cikk. Sejtem hányan csinálják meg.
Bár gondolom ha nem áll meg a víz valahogy a csövekben akkor nem hiszem hogy nagyon rohadni kezd belülről.
Egyébként a mostani modern alumínium(ötvözet) vázaknál sokkal jobbak a tulajdonságaik, nem elhanyagolható a súlybeli előnyük, meg hogy nem rozsdásodnak. Eléggé ki is maxolták a gyártók a technológiát (hydroforming, terhelés alapján tervezett csőformák és vastagság stb.), persze új szabványok még jöhetnek (pl. most az átütőtengely, tapered után valami vastagabb kormány és villa szabvány).
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz -=RelakS=- #149954 üzenetére
Mit vársz egy volt börtönteleptől?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hínár929
tag
Köszi mindenkinek!
Bővítettem az ismereteimet.
#149945 Kézenfekvő az Alis rendelés az árak miatt, én is nézegettem, de túl hosszú lenne az átfutási idő és már reggelente kell a szemüveg, kifutottam az időből és itt az ősz, meg jól lenne felpróbálni.
#149946 Végigkattintgattam a hozzászólásokat és van benne opció Force néven biztató árban, szerintem BBB kategória lehet, de olcsóbb.
#149944 Ennél a BBB-nél vannak lyukak a lencsén, talán ez segít a párásodás ellen és drót a dioptriás keret. Utánanéztem a Simano-nak, kifutó modell, de gondolom van utódja, biztató abból a szempontból, hogy általában jó minőségűek a Shimano cuccok és árban még bőven a Rudy alatt van.
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #149940 üzenetére
Szép idő volt. Mikor eljöttem, akkor kezdett cseperegni. Az egész nap, meg a prológ is olyan legyünk túl rajta bukás nélkül, ennek megfelelően óvatosan mentem mindenhol. Totál ismeretlen a pálya, egy bejárás után nem fogom holnap sem ereszteni neki. Cél a hobbi középmezőny.
Kint voltak az új Csepel gravelek is. Elég csinos gépek.
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #149948 üzenetére
"Optikai betét kompatibilis Nem"
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz Hínár929 #149943 üzenetére
konkrétan ezzel a BBB-vel nincs, de volt BBB szemüvegem....(meg is van, csak nem hordom) abban egy elég széles keretes, műanyag betét volt, ahelyett tettem bele egy (talán Rudy) vékonyabb drótkeretes betétet, de amúgy más gondom nem volt vele, talán csak annyi, hogy hajlamos volt a párásodásra.
aztán lecseréltem egy Shimano EQX2 típusra, az jobban bejött nekem formára is, meg hordani is.a Shimano-k hátránya, hogy külön kell hozzá megvenni az RX-clip-et, a BBB-khez viszont adják.
ha jól emlékszem mintha a Decathlonban is lenne ilyen dioptrizálható szemüveg.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hínár929
tag
Sziasztok!
Dioptrizálható sportszemüveget keresek bicajozáshoz, a magas dioptria értékek miatt csak a klip-es megoldás jöhet szóba. Néztem Adidas-t és Rudy-t, nagyon profik, de árban nekem kicsit sok. Alternatív megoldásként találtam BBB-t lényegesen olcsóbban. Van valakinek tapasztalata ezzel a szemüveggel, vagy esetleg javaslata más megoldásra.
-
Somatom
veterán
válasz -=RelakS=- #149941 üzenetére
Ha jól sejtem, akkor Ausztrália.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #149929 üzenetére
Ez Cube Cross Race 2015 és Conti Cyclocross Race 622/35-ös gumi.
[kép] [kép] Szerintem olyan negyvenes menne bele max."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cdl
senior tag
válasz BigBlackDog #149932 üzenetére
Szomjas voltam, na:)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kemotox #149926 üzenetére
A relatív szócskában van a kutya elásva,mivel minél melegebb a levegő annál több vizet képes magában tartani.Ha szaunába vinnéd a bringádat ahol a magas páratartalom mellett 80°C van nem lenne vizesebb mint egy nedves pincében.Ezért van,hogy a szaunában mind gőzölhetsz,a padok mindig csontszárazak.
Más...minden bosszantóan csattógó xt váltós bajtársnak üzenem,hogy a váltókanál rugójának 2 beakasztási helye van a kanalan,így feszíteni lehet.Ma vettem észre,majd beszámolok az eredményről.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Because
őstag
válasz BigBlackDog #149932 üzenetére
csak habot kért
-
cdl
senior tag
Ma eljött a mit vegyek fel kérdéskör. 5 fok volt reggel, túl is öltöztem. 45+20km azért megvan.
És a jutalom:
[kép][ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
A gyártóknak van valami ajánlása arra vonatkozóan, hogy egy road/cyclocross gépbe mi a legszélesebb gumi, ami belemegy? Cube-nál nem találtam erre vonatkozó infót. Gyárilag 28-as külsőt raknak a gépre, de mivel "road/cyclocross" kategóriában hirdetik, logikusnak gondolám, hogy egy 30-32-es külső is belemehet?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
rétisün
veterán
válasz Somatom #149925 üzenetére
"A hátsó lámpa vörös fénye mellett, ez is nyugtatóan hat a bringásra,"
ahogy Béla szomszéd mondta a CSapdlecsacsiban: "piros fényt, az nyugtatja"
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
xy.zsolt
őstag
válasz kemotox #149926 üzenetére
Nálam a lakásban 30-50% páratartalom van.....ez az érték vállalható a tárolásra. De pl ahova hamarosan költözöm ott 70-100% lesz a páratartalom egész évben....kint is és bent is, viszont hideg legalább nem lesz...egész éves szezonok elé nézek
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #149921 üzenetére
Ezt nem is értem. Az ablakkilincset sem fújkálom ilyen teflonos izével, mégsem lesz baja. Vagy, van olyan elvetemült, aki télen nem a hálószobában, külön szőnyegen tartja a drágaszágot? USB -s lámpák direktbe kötve, hogy esti hangulatfényként működjenek, a bringa pedig olyan távolságra az ágytól, hogy félálomban forduláskor az ember megérinthesse. A hátsó lámpa vörös fénye mellett, ez is nyugtatóan hat a bringásra, elősegítve a napsütéses időben tekerésről szóló álmok szövődését.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #149922 üzenetére
Attól mert nem golyós csapágy van a görgőkben,hanem egy csapágypersely,még pont olyan jól válthat,sőt,lehet kevésbé kényes a szutyokra,könnyebben kimosod onnan,és ha berágódik is működni fog.Minap ment itt a polemizálás arról,hogy tulajdonképp direkt kotyógósabb-e a felső görgő,vagy sem,és az igenek győztek.Az a felső csavar meg tudtommal a váltógörgő távolságát állítja a nagy hátsótányérhoz képest,nagyobb hátsó tányérnál meszebb,kisebbnél közelebb állíthatod.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Gondoltam megosztom veletek, hátha van olyan aki ráfutna. Több ember tanácsa ellenére megpróbáltam(om) visszahívni az életbe az slx váltómat, Havas John-nak sikerült visszatérni, hátha ez is összejön
Vettem két görgőt, mert egyet elvesztettem, a másik meg nagyot kapott, (https://www.bike-components.de/en/Shimano/Derailleur-Pulleys-for-SLX-Deore-10-speed-1-Pair-p35675/universal-universal-o100001/) olyat választottam ami pontosan az m7000-hez van. Vettem még egy oldalsó kanalat is, azzal nincs is semmi gond, de mikor a két görgőt beraktam a helyére, fura volta hogy kotyognak, de nagyon, aztán néztem meg, hogy ezekben kvára nincs semmilyen csapágy (utólag látom hogy ezt írják is az adatlapján), de én ezt nem olvastam mert eredeti akartam bele, olyat amilyet a gyártó ajánl. Végül is az eredeti slxm7000 görgőben sincs, szóval át nem vertek. [kép] Jobb felső az eredeti, két alsó az új.
Nem tudom ez hogy bírja majd ha kap egy kis sarat, de nevetséges hogy képesek ezen spórolni, főleg úgy hogy az egyik haver azt mondta hogy ha a guide pulley, nem áll mereven, hanem lötyög mint nekem, akkor az eredményezhet, lassabb v pontatlanabb váltást, tehát lehet az egész váltást befolyásolja hogy ott kispóroltak 5eurot.A képen, a fenti csavar, ami azt állítja, hogy a guide pulley milyen messze legyen a sortól, az mire jó? Minél közelebb kell legyen a legnagyobb tárcsához? tehát az a csavar inkább kitekerve kell álljon?
A probléma az, hogy hiába egyenesítettem vissza a váltó kanalat, szinte tökéletesre, a nehezebb fokozatokban jól vált, de középen valamiért gondolkodik picit, aztán a legnagyobbakra megint szépen felvált. Most szinte teljesen kitekertem a fent említett csavart, és ez sokat javított a váltás teljesítményén, de még ez sem az igazi.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kemotox #149919 üzenetére
Ha ezzel [link] befújod a kényes részeken mint hajtás,váltás,nyeregcső,stb. akkor nem lesz baj.Ennél talán még fontosabb a csontszáraz helyen tárolás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz kemotox #149919 üzenetére
Én télen is tekerek, csak annyi a különbség szerintem, hogy gyakrabban kell mosni a bringát és olajazni-waxolni a láncot. Most ősszel leszervizeltettem a telót, aztán tavasszal megint le fogom és ennyi... meg persze időnként itthon szétkapom az egész bringát, de ha szoktad vinni féléves/éves szervizre vagy valami, akkor ugyanott vagy.
szerk: a tubeless lötyi mondjuk kíváncsi vagyok hogy bírja idén a mínuszokat.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
kemotox
addikt
Srácok téli tárolásra van valami okosság? A mindenféle olajok amik a telóban meg a láncon meg mittomén hol vannak nem sínylik meg majd a hideget? Vagy újra bicó-szezon lesz és előkerül a téli álomból a paripa, akkor kell csapatni egy átnézést/karbantartást azt csókolom?
Persze amíg nem vagy be a picsám addig csapatom -
maximilian4
addikt
válasz Hasaggymeg #149917 üzenetére
Hosszú, lapos felsőcső, jó lapos villaszög 150-es első villához tervezve. Ez csapatásra való merev plus-os bike. Ízlések és pofonok.
Maxi
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #149914 üzenetére
Érdekes,ízlések és pofonok,de nekem ez olyan mintha elrontották volna a szögeit hegesztésnél. Nekem az ilyen kerékpárforma gyönyörködteti szememet.
[link] [link]"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #149914 üzenetére
Onnantól, hogy cromo gázabb simán megvarni, mintha alu lenne. Ott a megoldás a csőcsere. A muffolt váz legritkábban reped illesztésnél (ahol viszont forrasztva van).
Hasagymeg: értelmes minőség esetén a rozsda nem gond, egy rendes szénacél sem szokott átrohadni, a cromo főleg nem, nyilván száraz helyen érdemes tartani.
Nekem sok acél gépem van, meg szeretem is hajtani ezeket. De ezt a modern acél buzulást nem értem, az alu korszak legelején jobbak voltak az acélnál.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
maximilian4
addikt
válasz ivana #149913 üzenetére
Viszont legalább nem is nagyon törik vagy reped tudom szerint mint a társaik. Javításról nem tudok nyilatkozni, de régebben arról voltak híresek, hogy gyakorlatilag bármit bárhol. Én ha most vennék trail bringát és lenne is pénzem rá, akkor tuti egy last fastforward mellett tenném le a voksom.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #149912 üzenetére
Ezek a modern acélvázak nem javíthatók könnyen, ez nem a Józsi bácsi megheggeszti a sufniban szint.
-
maximilian4
addikt
válasz sanzi89 #149898 üzenetére
Azért nem egy húsz éves acélváz, mivel most gyártják. Karbon is volt már 10-15 évvel ezelőtt, mégsem ennyi idős mind. Akkor még nem volt átütőtengely, tapered stb... Egyébként én már leírtam sokkal hamarabb leírtam a véleményem, vissza tudod keresni. A vázszett külön sem olcsó, de az ára elvileg azért ennyi mert össz-vissz 100 db készül belőle. Legalábbis eredetileg így volt. Amúgy szerintem az acél jó dolog. Könnyen javítható, hajlítható. Egy jó acél váz örök élet +1 nap.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
inifini
tag
válasz Csokicsibesz #149897 üzenetére
Én tetőn szállítom (ha nem az autóban) és ott a villát fogja meg, nem a vázat.
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #149907 üzenetére
A Chiselt asszem dicsérni szokták, hogy könnyű bringa (aluhoz képest), szal franc érti. Én azért ha meg akarnám venni, nagyon kíváncsi lennék egy mérésre... sajnos tényleg lehet 1-2kg eltérés is ebben az árkategóriában, ami Hasaggymeg-nek lehet nem, de nekem már számítana. Nekem most ez tetszik nagyon amúgy, első blikkre fura volt a púp meg a lapos csövek, de aztán amikor láttam egy alu Chrono-t élőben is... a karbon meg még jobban odab*sz
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #149902 üzenetére
mondjuk ahol nincs súlyadat, az 90%-ban inkább azért van, mert nem túl büszkék rá ;)
Egyébként ha úgy vesszük, logikus hogy több anyag kell a vázakba, mint amikor az xc volt a menő.. boost, hosszabb rugóutak, a technológia finomodik, de az anyagok gagyibbak. Az NX Eagle szett is tudja a 12 fokozatot, de a hátsó sor tömege 6-ossal kezdődik, stb..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
cdl
senior tag
válasz Hasaggymeg #149902 üzenetére
Az outinál nem is kell, hogy csökkenjen a súly alu vázaknál.
A Simplonom 8 kg, a Caad 12 7,6 kg Ultegrával.
Ezek simán helyt állnak bárhol. -
Napfénysüti
nagyúr
válasz Csokicsibesz #149903 üzenetére
Nekem ProRide 598 van, elvileg 7 Nm-nél kattan (bazi nagyot). A Thule ajánl karbon vázakhoz egy saját védőt azt is használom és így nagyon biztosnak tűnik az egész. Az 1500 eurós vázszettem simán merem ezzel szállítani, nem félek hogy baja esik.
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #149897 üzenetére
Ja,beújítok egyből egy régivel. ...amúgy meg bár tényleg vonzó a (8100) 7100, még mindig nem tetszenek az 1/ rendszerek,most is 2/10-11-es tetszik jobban.Egyelőre...ezekből talán van 2/12 is,mi?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #149901 üzenetére
Hassaggymegnek szántam, de te linkelted a váltót. Lehet, hogy így nem volt teljesen egyértelmű a dolog.
Azt tudom, hogy a Thule Pro rider kattan egyet és nem engedi tovább feszíteni, de az nem tudom mennyire pontosan vagy egyáltalán mennyire érzékeli a nyomatékot.
A csomagtartóra rakható szállítómnál pedig egyáltalán nincs semmilyen kattanás, addig húzom ameddig csak szeretném. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #149895 üzenetére
Súlyadat nincs mert a hangzatos frázispufogtatáson túl az alu kerékpárok súlya már nem csökken számottevően,itt a vége,lentebb már csak a sörös doboz van. ...de nem érdekel,az a másfél-2 kiló pluszban nem tétel ha jól van felszerelve.
(#149898) sanzi89 ...amiért az SUV is drágább mint egy 2x olyan erős,vagy jól felszerelt sedan. Divat,menő stb-stb. Gravel szindróma.
(#149901) 6030D ...szép is volna ha összeroppanthatnád egy tartóval,azok a fogók nem satuk. Amúgy meg az alu Cubenak a papírján is azt írja ne szállítsd a tetőn[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz Csokicsibesz #149897 üzenetére
Biztos van ilyen, ne miattam törjön el másnak a váza. De: a családban van egy 2010-es 26"-os Focus Raven, ami a kezdetektől tetőn utazik, és semmi baja. Több ismerősnek a 29"-os bringák szintén, váznál fogva. Nekem se volt gondom, Füredre úgy mentünk, hogy rángatta a szél a két karbon bringát (azóta lyukas a nyereg, mert összeért.. ), de nem lett baja a váznak.
A Shimano-t remélem nem nekem ajánlottad.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Karácsonyi, szülinapi, évfordulós és egyéb AJÁNDÉK ÖTLETEK!
- E-book olvasók
- Tökéletes töketlenség
- War Thunder - MMO Combat Game
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Elemlámpa, zseblámpa
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest