Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#149601) rbalint88 válasza Qru (#149599) üzenetére


rbalint88
addikt

Ebben elettartam olaj van ;]

(#149602) #89309696 válasza adp (#149600) üzenetére


#89309696
törölt tag

Akkor feszültségszabályozó lesz ami fordulat függvényében össze-vissza dolgozik. Ha beindítod reggel és rámérsz alapjáraton kevés lesz, ha mész vele akkor fordulaton meg túltölti, utána mikor megméred alapjáraton megint azért mutat nagyobb értéket, mert az akku pár órán át képes megtartani 15V-os értéket is, de erről visszaesik a normál 12.7V-ra. Hosszú távon viszont tönkreteszi, meg kipárologtatja belőle a desztillált vizet, mivel jobban pezseg, mint normál körülmények között.

[ Szerkesztve ]

(#149603) Qru válasza adp (#149600) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az nem jó, 13,8V körül kéne lennie, ha AGM-es akksid van akkor 14,5V is oké (mondju az sem tartósan) de a 15,5V baromi magas. Ekkora feszültség mellett beindul a gázképződés az akksiban és akár fel is robbanhat ha zártcellás akksid van (ha nem akkor meg elpezsegteti a desztvizet benne és azért megy tönkre).
Sürgősen keress fel egy autóvillamosságist.

#nincsbennetarcsi

(#149604) MunezXBK válasza Qru (#149603) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Szerintem csak mérési hiba lesz.

Nemrég még jóval kevesebbet mért.

(#149605) Reggie0 válasza Qru (#149603) üzenetére


Reggie0
félisten

Nem hinnem, hogy 15.5V lenne, csak gyenge akku eseten sokkal nagyobb a feszultseg hullamzasa, a muszere pedig nem true-RMS mero.

[ Szerkesztve ]

(#149606) molnarpeter válasza Reggie0 (#149605) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mondjuk levett saruval járatni sem biztos, hogy jót tett.

(#149607) Reggie0 válasza molnarpeter (#149606) üzenetére


Reggie0
félisten

Igen, pont ezert. A fesszabalyzokat ugy tervezik, hogy ott van mogotte az akku, ami a simitashoz szukseges pufferkapacitast adja.

(#149608) adp válasza Reggie0 (#149605) üzenetére


adp
őstag

ilyen mérő:

(#149609) kaszaking


kaszaking
tag

Mazda 6 2005ös kiadás 104kw motorral van valami típus betegsége amire érdemes odafigyelni? Elvileg GG típusjel. A rozsdát leszámítva. Köszönöm

(#149610) Integrale válasza #89309696 (#149591) üzenetére


Integrale
veterán

Megane 1-ben úgy tudom, hogy nincs hátul övfeszítő, csak erőhatároló. Miért is lenne, amikor nincs légzsák hátul.
Ráadásul az MK1-nél az övcsatot rántja meg a rendszer, hátul pedig nincs ott semmi, csak a csat.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#149611) Qru válasza kaszaking (#149609) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Milyen autót vegyek-ben sztem előbb kapsz rá választ.

#nincsbennetarcsi

(#149612) molnarpeter válasza focvis (#149527) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Még nem ástam bele magam, mit tud a technika, de ma elég hamar fújta már a meleget :) Golfban tudom, hogy a 3 izzítós megoldás van, ki is mértem azt hiszem pár hónapja, hogy jók :)

(#149613) Kickass válasza #89309696 (#149591) üzenetére


Kickass
őstag

Alig vagy semmit nem tolto generatorral (akksi 72Ah) megvolt a Diosd-Nyiregyhaza vonal, igaz nem a full csucsban. Bitch please. :DDD
Csomiban azert volt egy potvesztartalek akksi.

(#149614) kaszaking válasza Qru (#149611) üzenetére


kaszaking
tag

Köszönöm, átmegyek oda

(#149615) Integrale válasza molnarpeter (#149612) üzenetére


Integrale
veterán

Olaszokban a 90-es evek ota van kiegeszito elektromos futes, hogy futes mar legyen, uzemmeleg viz nelkul is.
De ez celpiaconkent elterhet.

"Bad reklám is reklám too"

(#149616) Qru


Qru
MODERÁTOR

Mercedes E300 PHEV - TC

#nincsbennetarcsi

(#149617) sutszi


sutszi
veterán

Az új Mustang MAKI -t is bedobták a tudatba...

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#149618) molnarpeter válasza Integrale (#149615) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

:R Magyar piacos az autó eredetileg is. A fűtés vizet melegít vagy levegőt? Katalógus vonatkozó részét még nem néztem.

(#149619) Peter.70 válasza Qru (#149616) üzenetére


Peter.70
őstag

Na az ilyen autóknak nem adnék én zöld rendszámot. Mert szépen hangzik a megtehető hatótáv a villannyal, de szerintem aki ilyen autót vesz az szerintem nem valami gyakran tölti, tehát inkább a dizel dolgozik

(#149620) Integrale válasza molnarpeter (#149618) üzenetére


Integrale
veterán

Levegőt, egy elektromos egységen keresztül.

Viszont most végiglapoztam az ePert, és GP-ben nem találtam ilyesmit.

"Bad reklám is reklám too"

(#149621) kisza25 válasza Integrale (#149620) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Szerintem a tipoban sincsen
Bár van egy gyanús jelölés a hőszabályzó tekerőjén, ha kopra tekerem az a jel van, mint a szélvédő párátlanításnál

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#149622) barnam_ válasza Peter.70 (#149619) üzenetére


barnam_
nagyúr

Visszatölt a motor is valamennyit.
Nekem szimpatikus nagyon, de én elfogult vagyok a típus iránt, egy fapad E osztállyal is beérném :D

Vályi Pista bemutatója szerintem jobb ugyanerről az autóról :)

(#149623) Integrale válasza kisza25 (#149621) üzenetére


Integrale
veterán

Benzines a Tipod, azért nincs, 147-ben, 156-ban, Lybrában, Stiloban stb is csak a dizelekhez van.

Az a szélvédő párátlanítása, maximumon nyomja a fűtést, pikk-pakk lejön a pára.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#149624) Tsebacsi válasza Peter.70 (#149619) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ez a logika nekem magas, vagy arra utalsz, hogy csak a zöldrendszám érdekli, és nem "zölden" fog vezetni?
Miért az autót bünteted, ha a sofőr a hülye???

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#149625) Peter.70 válasza Tsebacsi (#149624) üzenetére


Peter.70
őstag

Pontosan arra utalok

(#149626) aero.


aero.
veterán
LOGOUT blog

Úgy látom még nem volt. Mekafull másfélért

(#149627) dellfanboy válasza aero. (#149626) üzenetére


dellfanboy
senior tag

en nem ertem ezt a szoviccet, mi ez a mekafull?

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#149628) aero. válasza dellfanboy (#149627) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Veletlen privatban kuldtem, berakom ide is. A digok, lefutott kereskedok csalogatoszava (rossz helyesirassal) a hasznaltauto hirdeteseknel, azt jelezve, hogy minden extra benne van az autoban (nem). Kb annyira elhasznalt kifejezes, mint a gamergep.

[ Szerkesztve ]

(#149629) Tsebacsi válasza Peter.70 (#149625) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Akkor vegyük le a Nissan Leaf-ekről is, mert a múltkor letolt egy az M0-án? Komolyan nekem ez magas ==> Miért az autót bünteted, ha a sofőr a hülye???

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#149630) Qru válasza Tsebacsi (#149629) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kajak letolt egy 144 km/h Vmax-os, 11,5 alatt gyorsuló villanyos?
Sokat fékezel mostanában? A fogyasztásod legalább jól alakul? ;]

#nincsbennetarcsi

(#149631) Skillet


Skillet
addikt

Sziasztok
KATT
Fiam első igazi kalandja volt a vassal. Nyilván utazott már benne, de utoljára kb 1 évesen. Akkor még nem tudta igazán értékelni. A kör után nem akart kiszállni az autóból ;] pityergett, hogy ő lent marad a micuban :))
Amikor hazaimádkoztuk, azt mondta: "hozzuk fel ide a micut a szobába!" :C 2. emeleten lakunk.
Azóta is imádja, mindig kéri, hogy tüsszögjön a micu! De azért picit vesztett már a varázsából, nincs ekkora kacaj. Azt hiszem már csak a gyerek megelégedésére is időről-időre bele kell pakolni pár lovat a szekérbe :K
Lesz valamikor tali?

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#149632) #89309696 válasza Integrale (#149610) üzenetére


#89309696
törölt tag

Ja, összekevertem a kettessel. Hátul csak erőhatároló, elől termo csatrántó két fokozatú és erőhatároló.
Hiányozni fognak ezek a fícsőrök, meg az autó jól megtervezett passzív védelme. Azért egy G Astra vagy a linkelt 323 Mazda ami egy idős vele nem ennyire jók. Pláne, hogy a Mazdában ABS sincs, meg klíma se. Az ABS azért fájó pont. Cserébe húgylé olcsó még elvileg felújítva is.
Tuti, hogy az új autóval fogok majd árokba menni ami visszalépés biztonságban...

[ Szerkesztve ]

(#149633) Skillet válasza Skillet (#149631) üzenetére


Skillet
addikt

Nagy a szerelem... mindig kap a járgány nagy ölelést:
KATT

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#149634) EQMontoya válasza Skillet (#149633) üzenetére


EQMontoya
veterán

Bakker... Elenken emlekszem meg, mikor irtad ide, hogy megszuletett a fiad. Most meg mar sajat laban jar, es feleri a motorhaztettot. Kemeny. :) Oregszunk...

Same rules apply!

(#149635) Integrale válasza #89309696 (#149632) üzenetére


Integrale
veterán

Foleg, hogy a Megane egy nagyon eros rancfelvarrason atesett Renault 19, a G Astra pedig egy uj, jelentosen modernebb szemlelet szerint tervezett targy.

Hetvegen voltam vezetestechnikai treningen, elottem ment egy srac ABS nelkuli autoval, meggyozott, hogy hetkoznapi hasznalatra nekem nem kell olyan.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#149636) #89309696 válasza Integrale (#149635) üzenetére


#89309696
törölt tag

ABS nem kell vagy ABS nélküli autó? :D

(#149637) Integrale válasza #89309696 (#149636) üzenetére


Integrale
veterán

Nelkuli auto. Mindenki megallt par meteren belul 40-rol, a Seat az egesz palyan keresztulcsuszott, iranyithatatlanul.

"Bad reklám is reklám too"

(#149638) #89309696 válasza Integrale (#149635) üzenetére


#89309696
törölt tag

Ehhez képest a G Astra 25 pontot kapott, a Megane meg 30-at, az Astrában a bábún van 2-3 narancssárga rész, a Meganenál csak egy ilyen terület van. Bár mindkettő 4 csillagos.
Mondjuk én időnként nem tudok eligazodni ezeken a teszteken...

Érdekes lenne egy teszt úgy is, mikor próbálja a féket nyomkodni is határon nem csak taposni, hogy mennyit javít ABS nélküli autónál. Bár vészhelyzetben senkinek nem lesz annyi lélekjelenléte, hogy még határon fékezzen is, pont ez a legnagyobb előnye a rendszernek.
Továbbá érdekes lenne megnézni, hogy hón, esőn és száraz úton mennyire csökken le az ABS előnye. Nekem az a bajom az ilyen műgyantás tesztekkel, hogy brutál szélsőséges helyzetet generál, mikor van nálunk a 365 napból olyan útfelület. A sima vizes aszfalt meg közel sem csúszik annyira.

[ Szerkesztve ]

(#149639) Pttypang válasza #89309696 (#149638) üzenetére


Pttypang
veterán

Amit irtak korabban, hogy a sok eves autokon mar felesleges ezen gondolkodni, a 2-es punto is uj koraban volt 4 csillagos, most meg a legtobb mar szitava rohadt kuszobokkel hajlik az ember kore utkozesnel.

Everybody lies.

(#149640) #89309696 válasza Pttypang (#149639) üzenetére


#89309696
törölt tag

Hát igen. A Megane viszont pont nincs szitává rohadva, azon kevés autótípusok egyike ami ma is 4 csillag és nem gyűrődik rám. Emiatt krvára nincs kedvem eladni. De nagyon megutáltam a pici motort meg a kéziváltót.
A kasznizott Mazda is biztos, hogy nem úgy hajlik ahogy a mérnökök megálmodták, hiába hegesztette ki akár szépen is a Jóska bá a műhelyében. Ilyenkor felmerül bennem a kérdés egyáltalán egy kijavított kaszni ér-e többet, mint egy lyukas, a műszakin kívül. Hiába na, a végszó az végszó, 500 ezerből nem lehet minden dolgot megvenni. Vagy nagyobb motorja lesz meg normális váltója, vagy biztonságosabb meg felszereltebb. Nekem ez volt két évig, megutáltam. Most jöjjön a másik véglet. Legfeljebb két év múlva megint cserélek (egyébként érdemes is gazdasági szempontból), aztán remélhetőleg nem rakom bele az árokba, fának, kamionnak és más se rakja belém.

[ Szerkesztve ]

(#149641) kisza25 válasza #89309696 (#149640) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Csak úgy megjegyzem, hogy az x éve kapott 5 csillag, ma már 0 csillag lenne, lásd punto

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#149642) Tsebacsi válasza Qru (#149630) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Öregszem, a fogyasztás magas, a vérnyomásom már csökken :)

Skillet: Szuper kiskrapek, aVR4azisten! :C

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#149643) Integrale válasza #89309696 (#149640) üzenetére


Integrale
veterán

Az akkori negy csillag, az ma -10.

Pont az a lenyege ezeknek, hogy szelsoseges helyzetet teremt, mikor van nalunk 365 napbol olyan utfelulet? Eleg ha egyszer van (egyebkent telente nem ritka), es mar tudod/sejted hogy mit kell csinalni.
Tovabba nem csak Magyarorszag letezik, es aki vezet, plane aki sokat, az legyen csak felkeszulve szelsoseges helyzetekre.

"Bad reklám is reklám too"

(#149644) Peter.70 válasza Tsebacsi (#149629) üzenetére


Peter.70
őstag

Én úgy értettem, hogy a nagy cm3-es zöld rendszámos autók ( nagy bmw, audi, merci,stb ) sofőrjei többnyire nem foglalkoznak szerintem a töltéssel. A zöld rendszám Nekik az előnyök miatt kell. Ezzel nem az autót akarom büntetni, csak pl egy bizonyos teljesítmény felett nem adnék zöld rendszámot

(#149645) Coyot válasza Peter.70 (#149644) üzenetére


Coyot
őstag

Pont eszerint módosul a törvény is ha jól rémlik.

Má' nem

(#149646) #89309696 válasza Integrale (#149643) üzenetére


#89309696
törölt tag

Jah, csak arra értettem, hogy az ABS nélküli autó a szélsőséges pályán indokolatlanul le van húzva, olyan helyzetbe van téve ahol egyértelműen vesztes, de valós/normális/átlagautós körülmények között korántsem ilyen bénák. Ettől függetlenül én se ülnék be ABS nélküli autóba. Ez bánt a Mazdában is, mert már lehet rég itthon lenne, ha volna benne. Annak idején a Meganet se akartam megvenni, mert nem volt bennük ESP és ez zavart mivel kicsúszni nem csak fékezés közben lehet hanem akármelyik random kanyarban a Teszkóból hazafele, de szembesülnöm kellett vele, hogy 400 ezerért semelyikbe nem lesz.
Most meg azzal, ha a fő kritérium az automata váltó akkor nem lesz mellette három betűs szó egy sem, fél millióból.

(#149647) Tsebacsi válasza Peter.70 (#149644) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ez a mintavétel mennyire reprezentatív? Vagy csak a szokásos kliséken alapul?
Melyik teljesítmény a mérvadó? Valahogy nem sok gyártó ad ki nagykategóriás autót ezres motorral a hybrid rendszer mellé.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#149648) Cifu válasza #89309696 (#149638) üzenetére


Cifu
nagyúr

Érdekes lenne egy teszt úgy is, mikor próbálja a féket nyomkodni is határon nem csak taposni, hogy mennyit javít ABS nélküli autónál. Bár vészhelyzetben senkinek nem lesz annyi lélekjelenléte, hogy még határon fékezzen is, pont ez a legnagyobb előnye a rendszernek.

Nekünk ugye még azt tanították az 1990-es évek közepén, hogy hát az ABS működését le lehet szimulálni. Eddig kétszer volt olyan helyzet, amikor kellett volna csinálni, nem sikerült. Az oktatóm mondta, hogy aki sokszor kerül ilyen helyzetbe, és van gyakorlata, mondjuk egy autóversenyző, annak sikerülhet ezt esetleg elsajátítania...

Továbbá érdekes lenne megnézni, hogy hón, esőn és száraz úton mennyire csökken le az ABS előnye.

Vannak erre tesztek utána lehet nézni. Az ABS legnagyobb előnye alapvetően az, hogy irányítható marad az autó (kivéve jég vagy jeges hó, ahol ugye tök mindegy, csúszol előre a lendülettel, bármit is csinálsz...)...

Nekem az a bajom az ilyen műgyantás tesztekkel, hogy brutál szélsőséges helyzetet generál, mikor van nálunk a 365 napból olyan útfelület. A sima vizes aszfalt meg közel sem csúszik annyira.

Egy ismerős az M7-es érdi lejtőjének alján lévő vízfolyáson dobta el az autóját. Brutál szélsőséges?

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#149649) K Norbi


K Norbi
addikt

(#149650) molnarpeter válasza #89309696 (#149646) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

TDI Golf kell ;]

Amúgy azon gondolkodtam, hogy mivel nagyon keveset mész, igazából ha vételkor jól vált az automata, valószínű később sem lesz bajod vele. Bár sejtem, hogy nem hagynád annyiban olajcsere nélkül :) Emiatt talán Passat is opció lehet - ha nem kopog a futómű, jó darabig nem fog.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.