Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
(#99551) molnarpeter válasza pècsimunkás (#99549) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Jah, akkor Android Auto képes legyen a fejegység, és rá kell dugni az androidos telefont. Legalább addig is töltődik
rbalint88
addikt
mióta igény van rá. hétköznap este 10-kor fogok járni autót mosni, ha akkora sor lesz normál időpontban, mint mostanában. kilógnak az útra, annyian várnak már oda...
Magnum_
nagyúr
Vilmos kedveert: sima kruzolas este, 10.3km/kwh. (Osszesen 10.4kwh-t tudok kivenni)
Pedig engem nem erdekel a fogyasztas
W333: ez jo hir
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
zolee3000
tag
Köszi. Közben guglizgatok is a témában. Valóban úgy tűnik, hogy az Android Auto lesz majd nekem jó. Olvasom, hogy USB-n kell a telefont az autóra kötni, és ezen pont gondolkoztam, hogy ilyenkor töltődik-e? De ezt akkor meg is válaszoltad.
Van egyébként olyan konzumer autómárka, aminek a rendszere ezt manapság nem támogatja? Én csak a Toyotáról tudok. Pár éve úgy rémlik, a Suzukikon sem ment (Vitarások panaszkodtak), de lehet, hogy azóta már ott is működik.
tboldi
nagyúr
Már egy ideje működik az összes Suzukiban, amibe ezt a Bosch egységet szerelik. Ha esetleg a használt piacon találnál olyat, ami még nem lett frissítve (mert hogy az újonnan érkezők már így gurulnak ki a gyárból), akkor azt is meg lehet oldani könnyedén, akár házilag is.
Egyébként ha Suzukit szeretnél, akkor még most rendeld meg, mert ősszel jön a Vitara facelift és ezzel együtt a részecskeszűrő is a turbós motorokra.
[ Szerkesztve ]
Fordon megy az android auto, vagy az apple car play is, most lesz a sync 3 rendszer beépített waze támogató lenni (sajnos egyelőre csak apple-lel). Itthon az Android auto nem támogatott, de simán letöltöd az apk-t, telepíted és használod. Első bedugásnál kell csak a beállításokat és az engedélyeket megcsinálni, és kész. Érdekes, hogy a régebbi Samsung S7 Edge-en jól kezeli a telefonhívást is, a Huawei Mate 10 Pro nem akarja. Amúgy a ford gyári navija is tetszik nekem, elég frissnek tűnik, egyedül ugye a forgalmi infókat nem kapja.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
zolee3000
tag
Az Iphone nem az én világom, az Android Auto lesz a nekem való. Eddig offline navigáltam, nem mintha nem lett volna net a mobilon, csak nem erre használtam. Az Android Auto egyébként net kapcsolat nélkül is használható (arra, hogy a Google Maps-szel offline navigáljak) vagy ennek a rendszernek a működéséhez eleve kell egy élő netkapcsolat?
@tboldi: Nagyon ráéreztél. Az egyik kritériumom az új autó választásnál pont az, hogy szívócső-befecskendezésű benzines szívó motoros típus legyen, és ez a két szempont jól le is szűkíti a lehetséges modellek számát. A Vitara is szóba jött természetesen, de a jóöreg 1.6-os szívómotor kivezetése miatt biztosan ki fog esni. Sajnos a budget csak jövő tavaszra fog összejönni.
[ Szerkesztve ]
Holnap megnézem neked úgy, hogy kilövöm a mobilnetet. Amúgy nem hátrány ha van, hiszen mind a waze mind a maps használ netet, erről szól az egész, hiszen így lesz friss útvonal és forgalmi infód.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
tboldi
nagyúr
A Boosterjetek is elég megbízható konstrukciónak tűnnek, fix geometriás turbó van rajtuk és nincs DMF sem. Én nem vennék már újonnan semmilyen szívót (max. egy ötliteres Mustangot ), csak ez a hülye részecskeszűrő nem tetszik. De őszig még nem szerelnek rájuk, úgyhogy még most kell megvenni, ha valaki ilyet szeretne.
[ Szerkesztve ]
proof88
addikt
Én is szeretem, de ennek már mindegy, öreg.
Te pl milyen programot szoktál tolni ha több napja rászáradt meglepik vannak rajta?
Magnum_
nagyúr
Sert ez a kerdes.
Szerinted nalam rohad rajta valami tobb napig?
I humbly and respectfully decline™
zolee3000
tag
Nagyon köszi. Persze, én sem vitatom, hogy az online működő megoldások használhatóbbak, csak, mivel nem bp-i vagyok - eddig egész jól megvoltam az offline cuccal is.
Az érdekelne még, hogy az AA a Google Maps-en és a Waze-n kívül más programokat is tud kezelni? Vagy akkor csak ez a két alternatívám van, ha nincs vagy gáz a gyárilag installált szoftver, de mindenképp az autó központi kijelzőjét használva szeretnék navigálni?
@tboldi: Az a helyzet, hogy fontosabb a kevesebb hibalehetőség, ill. az alacsonyabb javítási költség, mint a dinamikus haladás. Sokan mondják, hogy nem kell tartani a turbósoktól, mert bár költségesebb a javításuk (vagy még az sem, merthogy "a turbófelújítás kijön a megtakarított üzemanyagárból" ), egy kis odafigyeléssel ezek is használhatók hosszú távon is (én 10+ évig szeretném...). Ugyanakkor az olvasottakból én azt szűrtem le, hogy az ilyen motorokat nem arra tervezték, amire pl. én is használnám: alapvetően városi, sok rövid táv ill. állás. Nálam a napi ingázás a melóba mindössze pár km (kb. 10 perc) vagyis be se melegedne a motor/olaj ennyi idő alatt, utána meg ugye 8-9 órát állna a parkolóban. Ezen kívül csak kisvárosi ide-oda szaladgálás lenne, plusz autóúton havonta 1x200 km ill. 3-4 havonta egy 120 km-es túra, pályán pedig évente max. 3x egy 400 km-es út.
De amúgy totál zöldfülű vagyok, kérlek, javítsatok ki, ha rossz a logikám, amikor a fent vázolt felhasználási kör miatt a priori kizárom a turbófeltöltős (ill. turbó nélküli, de közvetlen befecskendezésű) benzinmotorokat. Túl óvatos vagyok?
[ Szerkesztve ]
Navigációban tudtommal ez a kettő van csak, ezen felül zenei appok (google music, Spotify), és hasonlók. Elvben az AA oldalán meg lehet találni a kompatibilis programok listáját. A maps pedig használható offline naviként is, ha jól tudom.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
(#99564) Speeedfire válasza BigBlackDog (#99540) üzenetére
Speeedfire
nagyúr
Nekem még nem. Gondolom az olajfogyi miatt, 1000km alatt ~1dl.
Nálam pedig még ki is van kormolva rendesen, illetve csak prémium nyál megy bele.
Decemberben lett felrakva a rendszer, és már ilyen (márciusi kép). A rozsdára külön felhívnám a figyelmet. Nem is értem, mikor saválló acél.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
w333
félisten
Köszi !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
Igen. Előtte lemosom, megvárom míg megszarad, utána áttörlöm vele.
zolee3000
tag
A Waze-t nem használtam még soha, de mindenki dicséri, úgyhogy biztos jó. Én sem zárkózom el az online navitól, csak tartok tőle, hogy a minimál mobilnetem (1 GB adatforgalom) nem lesz hozzá elég... Ezért is nem használtam eddig navira, hogy ne fulladjon ki hamar...
Mágus2
Közösségépítő
molnarpeter
nagyúr
Cégnél elég sokszor kell ugrani bárhová az országban, mindenki Waze-zel megy Minimális adatforgalmat használ, ha van térkép - ha otthon wifin beütöd a címet, és úgy ülsz kocsiba, nem lesz számottevő szvsz.
[ Szerkesztve ]
proof88
addikt
csak tegyük fel, hogy véletlenül megtörténik
Speeedfire
nagyúr
Hát ez nem hangzik túl jól. Mondjuk a féktisztító óta nem jött újra elő ez a jelengés.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
zolee3000
tag
Van mód arra, hogy a térképeket (mondjuk nekem elég lenne csak egy Mo.) előre letöltsük a telóra/SD kártyára, és onnan érje el a program? Így legalább a térkép betöltése nem generálna minden egyes tervezésnél adatforgalmat, csak a forgalmi infókat kellene rá aktualizálni. Vagy tévedek?
Nem mindig otthonról/melóból/más free-WiFis helyről indulok.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
A Waze-ben sajnos nincs lehetőség a térkép lementésére.
molnarpeter
nagyúr
Pár vigasztaló jellegű dolgot mondanék:
-aránylag sokat vezetek
-ezen belül wc-nél messzebbre menet kb mindig megy a Waze
-gyakori az ismeretlen, új útvonal, amit nem tud a program gyorsítótárazni
-8 hónap alatt átlag havi 70 MB adattal elvolt, az azért nem vészes, 20-50 között tippelek Neked, rendszeres utakon, bár egyelőre ismeretlen körülmények között
zolee3000
tag
Amúgy a ford gyári navija is tetszik nekem, elég frissnek tűnik, egyedül ugye a forgalmi infókat nem kapja.
A Fordnak nem az NNG a beszállítója véletlenül? Mintha azt olvastam volna, csak most hirtelen nem találom, hol. Nem vagyok képben az ilyen autómárka-naviszolgáltató partner-kapcsolatokban.
(#99575) tboldi: Köszi az infót.
#99576) molnarpeter: Nagyon megnyugtattál. Ezek szerint nagyon el voltak szállva az elképzeléseim arról, milyen adatforgalmat bonyolítanak ezek a programok.
(#99578) focvis: Nyilván nem a fejegység alapján választok autót, de ez is szempont. Új autót szeretnék (elvileg üzembiztos, garanciális) és sokáig (10+ év) tervezem használni.
[ Szerkesztve ]
Autót keresel vagy fejegységet? (Kabátot vagy a gombhoz a kabátot?)
A megfogalmazott igenyeidet figyelembe véve, a legjobban akkor jársz, ha veszel egy kínai, androidos fejegységet, és egy random japán, 90-es évekbeli technikára épülő autót mellé (pl. Corolla, Mazda, Micsubisi, stb.)
[ Szerkesztve ]
Akkor Corolla, vagy Micsu; mert sajnos a Mazda jó eséllyel kilyukad 10 éves korára. A gyári fejegységeket engedd el, vedd a legolcsóbb gyári hifivel, majd cseréld vmi Androidos cuccra (Aliexpress, eBay & Co.), az esetleg tudni fogja, amit szeretnél tőle.
Valós alternatíva lenne az Android Auto, de az csak modern autókban elérhető (koksz, kettőstömegű lendkerék, turbó, DPF, sok nyomaték, nemzethalál, stb.).
molnarpeter
nagyúr
Opel Ampera? Oké, nem új, de annál inkább kicsit használt vagy Volvo V60 D6 Plug-in? Ha tudsz tölteni pár naponta, ezek lennének ideálisak. Ampera esetén tudom, hogy van alternatív megoldás telefon képernyőre rakásához
zolee3000
tag
+(#99580) molnarpeter
Sajnos csak az új autó jön szóba. Nem akarok nagyon belemenni, de röviden: a teljes gyári garanciaidő is fontos, de a fő ok, hogy így nincs bizonytalanság az előélettel kapcsolatban. Sajnos én egy használt autó állapotát nem tudnám rendesen felmérni. Nem értek a kocsikhoz és kellő rutinom, használati tapasztalatom sincs még. Csak most már olyan helyzetbe kerültem, hogy nem halogathatom tovább egy saját kocsi beszerzését.
Akkor ugye szerintetek sem gondolkodom rossz irányban, ha az itt leírt használati körhöz (városi szaladgálásra, sok rövidebb távra) nem vállalnám be a turbós, közvetlen befecsis motorokat?
Azért még új autókat is lehet találni szívó benzines motorral, csak arányaiban már nagyon kisebbségben vannak, ahogy látom. Meg persze a sportos vezetést el lehet felejteni velük, de ez nálam nem gond.
A hibrid amúgy jó lenne, csak (most még) újonnan drága. Kell még pár év, hogy leszivárogjon az én társadalmi osztályom szintjére szerintem.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Neccesen le fog merülni az akku, de kb leírtad a dolgokat , mondjuk tényleg kihaló állatfaj az MPI benzin (sok szívó már GDI) de ennyi hidegindításra elektromos után az a legkevésbé problémás.
Ennek örömére offolok még
Pár év múlva lehet újonnan is olcsóbb lesz már, de amúgy muszáj elkölteni a teljes keretet, és drágábban üzemeltetni? Megbízol egy sokak által elismert szakembert, aki jó állapotú, igazolt előéletű és leinformálható Ampikat hoz be, leteszed a kreditet az asztalra, és kész. Ha kell a navi, ésszerű összegből kivitelezhető utólagosan. Pár méter marad a zsebben, napi közlekedésben ingyen/töredék költségből jársz, zöld rsz. ingyen parkol (ha számít), adókedvezményekben részesül, stb stb és mindenki boldog. Uff Új autó jelentősebb értékvesztés, adózás, és fixen 3-4x üzemanyagköltség (kivéve ingyen árammal, azt ne is nézzük).
[ Szerkesztve ]
(#99583) molnarpeter válasza molnarpeter (#99582) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Szerk lejárt, de egy olajcserényi km után, garanciálisan ez is érdekes lehet A nagy kérdés, milyen Sync van benne, tud-e csatlakozást. Mintha lenne rá frissítés.
[ Szerkesztve ]
pècsimunkás
addikt
Toyota Yaris Hybrid lehetne a te autód.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
szőröscica
addikt
Wazehez egy plusz dolog, hogy ha ismeretlen helyre indulsz vele és országutazás is van benne, mindenképp nézd meg, hogy milyen útvonalat tervez, mert néha egészen bődületes marhaságokat képes kitalálni, levisz negyedrangú utakra is akár, amin egy traktor sem megy el jó szívvel.
Nagyvárosban és autópályán nagyon hasznos egy dugó vagy baleset elkerüléséhez, de fő navinak szerintem csak fenntartásokkal alkalmas a fentebb említett okokból kifolyólag. Plusz az olyan hiányosságai, mint pl. az alagútmód vagy sávasszisztens hiánya is fájó. Ezeket az iGo 10 éve is tudta, és én tartom magam ahhoz, hogy a mai napig messze az a legjobb navi, ha nagy távolságokra akarsz utazni. Igen, a Google maps térképe biztos naprakészebb, de mint navigáció, az is egy nagyon fapados, buta valami.
Mondom ezt úgy, hogy napi több órát wazezek, és legmagasabb rangom van benne.
gzbotii
veterán
"néha egészen bődületes marhaságokat képes kitalálni, levisz negyedrangú utakra is akár, amin egy traktor sem megy el jó szívvel."
+1 Yep, én Google Mapsen megnézem, hogy merre érdemes menni, majd az alapján checkolom a forgalmi helyzetet, mert a Waze néha vállalhatatlan. Néha elkerülő helyett át akart vinni a város közepén, etc.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
máyköl
veterán
Google Maps -nél ami szerintem vállalhatatlan, hogy többször pályán a lehajtó után találta ki, hogy ott le kellett volna mennem... Többször előfordult. Mindent összevetve is messze a Waze a leghatékonyabb.
gzbotii
veterán
Szerintem a hiba az ön készülékén lesz. Szvsz a GPS pontatlan és ezért ne jelez időben. Sok ilyennel találkoztam munkám során. Érdemes egy GPS tesztet futtatni, látja-e megfelelően a műholdakat, van-e satabil kapcsolat. Utóbbi időben 6 drb Moto készülék volt nálam, amin használtam navit + régebbi telefonjaimmal sem volt ilyen baj.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-v-
addikt
legmagasabb rangom van benne
PH! addikt ott is
pècsimunkás
addikt
Èn pl a HEREWeGo- t használom èvek óta . Már , ha szükséges a GPS . Ingyenes , offline , online , háztól házig visz. Hátránya , hogy nem lehet köztes pontot rakni . Ezt leszámítva tökéletes !
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
zolee3000
tag
Nem mintha nem vonzana a hibrid, meg a vele járó kedvezmények, de most még inkább maradnék a jól bevált régi technikánál, amíg még egyáltalán van, és nem hagynám el a járt utat a még relatíve ismeretlenért. Talán a következő autó-váltásnál…
(#99584) sky11: Valóban, az a belépő a hibridezés világába, azt még meg is tudnám fizetni. Amúgy is felmerült a Yaris, mert a 1,5 Dual VVT-iE motor is nagyon tetszik, pláne, hogy ebben a kategóriában manapság csak 1 liter körüli, 75-85 lóerős szívó benzines a választék, de elvetettem. Túl régóta fut ez a széria ráncfelvarrogatásokkal és szvsz kicsit eljárt felette az idő: a konkurensek eléggé túlhaladták elektronika és feature-ok szintjén. Plusz nagyon kicsi (nemcsak papíron, élőben még inkább). Ami még az én egyéni hülyeségem: nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy ez egy "női autó". A célnak ugyan még csak-csak megfelelne, de nem érezném jól magam benne.
joamilestoné és a többiek: Köszi a navis tapasztalatokat. Nyilván egyik program sem tökéletes, mindegyikbe bele lehet kötni valamiért, illetve bug mindegyikkel előfordulhat. Én meg vagyok elégedve az iGO-val, évek óta használom, és, mivel zömmel olyan helyeken jártam vele, ahol nem változik napi szinten a forgalmi helyzet a sok építkezés, útlezárás, elterelés etc. miatt (ld. Bp.), nem nagyon éreztem az offline mód hátrányait sem. Inkább csak a telefon felfogatás, és a relatíve kis képernyőjéről navigálás az, amitől szabadulnék, és, ha már új kocsit veszek, élvezném a nagy kijelzőjének előnyeit. Ha a gyárilag iGo-val adnák az autót, az nekem meg is felelne, de hiába próbáltam utánakeresni, nem találtam, hogy pontosan mely márkák piaci beszállítója manapság az NNG. (Mintha a Fordot, Renault, Mazdát írták volna valahol, de már nem találom azt a cikket.) Ettől függetlenül jó, ha az AA-n keresztül megvan a lehetősége valami elterjedt online navi használatának is. A Waze-t pl. biztos kipróbálnám.
EQMontoya
veterán
A hybrid egy jól bevált technika, 15 éve tolja a Toyota, rengeteg fut taxi üzemben, különösebb hiba nélkül. Ha valamitől nem kell félned, akkor ez az.
NNG-s navi gyárilag Renaultban és Mazdában is van pl. Ha a jól bevált technikát és IGOt keresel, akkor Skyactiv benzines Mazda. Azon legalább fut olyan kód, amit én írtam.
Same rules apply!
Viszont úgy tudom, hogy Androit Autot nem tud mókolás nélkül a Mazda. Kolléga meg akar Android Autot is szerintem.
"Less but better" - Dieter Rams
pit stop
addikt
Ha garancia miatt akarsz új autót venni, akkor nem mindegy, hogy turbós vagy nem turbós az a motor? Ha nem egy hulladék konstrukciót választasz, akkor garanciaidő végéig biztosan elketyeg alattad, és még utána is jó pár évig (ha kevés éves garival választasz autót)....
Másik téma: Ha 5-6 m.-ért nézel autót, akkor talán belefér mellé egy nagyobb adatkeretet tartalmazó mobil előfizu, vagy plusz adat havonta (bár 1 gb-ba, ahogy írták valószínűleg bele fogsz férni); és mellé egy nagy kijelzős droidos telefon tartóval - és rögtön nem kell mókolni új autó központi kijelzőjével (meg szinte bármelyik beépítettnél jobb a telefonos online).
[ Szerkesztve ]
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
zolee3000
tag
Okés, de újra (a hibrid Yarist leszámítva) akkor sincs pénzem, a használtba meg nem merek belevágni, pláne egy használt hibridbe. Nekem az autó nem munkaeszköz, csak vinné a pénzt, de nem hozná.
Egyébként a Mazda2 is a listámon volt, de túl sok kompromisszumot kéne kötnöm vele, ezért elvetettem. A Renault már nem kínál élhető szívó benzines motort, meg franciát (sajnos ideértve az Opelt és a Nissant is ) elvből sem vennék.
(#99593) xEon1337: Végül is nem alapfeltétel az AA, mert eddig is elvoltam offline navival, de azért jobban örülnék, ha legalább a lehetősége meglenne. Elvégre nem egy-két évre venném az autót, hanem hosszú távra tervezek.Meg aztán az offline megoldások között is van jobb-rosszabb. Az iGO-t pl. ismerem, de hogy pl. egy TomTom mennyire válna be, azt nem tudom.
(#99594) pit stop: Ha garancia miatt akarsz új autót venni, akkor nem mindegy, hogy turbós vagy nem turbós az a motor? Ha nem egy hulladék konstrukciót választasz, akkor garanciaidő végéig biztosan elketyeg alattad, és még utána is jó pár évig (ha kevés éves garival választasz autót)....
Ez csak akkor lenne így, ha nem olyan szélsőségesen használnám, ahogy fentebb is leírtam már. Ha többet mennék hosszú távon, egyenletesen, nyilván nem vágna földhöz 100.000 km-enként egy turbófelújítás 100-150 ezres költsége, de a sok kis rövid táv, hidegindítás etc. nyilván gyilkolja az ilyen technikát. És ha fent nevezett javítási költséget már kvázi éves szinten kellene emiatt kicsengetni, az azért már nagyon nem mindegy...
Kis kezem van, a telefon jobb szeretem telefonálásra használni. Már a mostani 5 colost sem szeretem fogni, zsebben nyomorgatni. 7-8+ colos phabletet tudi nem vennék csak a navi miatt. Meg ha már úgyis kifizetem az autó vételárában a nagy kijelzőt, ne csak digitális óraként, meg porgyűjtésre használjam már...
[ Szerkesztve ]
MunezXBK
nagyúr
Nekem is 1GB mobilnetem van, ( bár utána sem lövik le, max. 5€-ba kerül. ) és online IGO-t használok. Eddig azt se vettem észre, hogy fogyasztana belőle.
stickermajom
addikt
Túl van azért misztifikálva ez a turbo dolog szerintem, főleg ha újonnan veszed. Közvetlen befecskendezéses csidicsudi euro 6 motornál a turbo a legkisebb baj. Én biztosan nem vetném el ezeket a motorokat, egy minimális odafigyeléssel és maximum 15 ezrenkénti olajcserével, átlagos használatnál nem sok bajuk lehet és legalább arrébb lehet velük parkolni.
zolee3000
tag
Fentibe már nem fért bele...
Mivel életem kb. 80%-ban olyan helyen vagyok (otthon/melóban/...), ahol amúgy is van net (hozzáférhető WiFi), felesleges volt nagyobb mobilnet csomag a telefonomra. Viszont, mivel túlforgalmazásom sosem volt, eddig nem nagyon nézegettem, hogy tételesen melyik alkalmazás mennyit generál. A navik ilyen igényeiről meg, mint kiderült, téves elképzeléseim, túlzott félelmeim voltak: emiatt online navira nem is mertem használni, nehogy hamar elfogyjon a keret. De ezek szerint nem kell ettől paráznom. Neked is köszönöm a megerősítést.
(#99597) stickermajom: Az a baj, hogy bújom a netet (tesztek, fórumok, blogok) már hetek óta, és zsong a fejem a sok infótól. Van aki ezt mond, van aki azt, nekem meg nincs meg a szakmai tudásom, vagy akár csak a kellő tapasztalatom (turbós és/vagy GDI motoros autókat hosszú távon nem is vezettem, csak kipróbálás szinten) ahhoz, hogy ezeket megfelelően mérlegeljem, a helyén kezeljem. Azért úgy látom, viszonylagos konszenzus van a tekintetben, hogy az 5-6 ezer km/év futáshoz, aminek napi szinten a nagy része városi ide-oda még mindig jobb az igénytelenebb szívós technika. Persze annak sem használ, de olcsóbban javítható, ha megmakkan.
[ Szerkesztve ]
hülyegyerek
addikt
5-6 közé már bőven befér a Mazda 3 is, vagy pl. Kia Ceed, Hyundai i30 - az utsó 2 gyárilag tudja az android autot.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
zolee3000
tag
Jövő év elejére van belőve a vásárlás. Hamarabb nem megy sajnos, mert a budget csak addigra lesz meg, szóval még csak tájékozódás van, addig még sok minden változhat. Amire eddig leszűkült a kör egyébként: a Hyundai i20 (már a facelift), Kia Rio, Ford Fiesta (előbbiek 1,25l MPi, utóbbi 1,1l Ti-VCT motorral).
Kacsingatok még a kompaktok felé is, nem a nagyobb méret (bár nem árt, ha e téren van tartalék), hanem a (remélhetőleg) jobb anyaghasználat, összeszerelési minőség, tartósság miatt. Pláne, hogy egy rendesen felextrázott kisautó áráért van, hogy már alsó-közép kategóriásat is kapni (vmi szezonális akcióban és nyilván szerényebb felszereltséggel, de még élhető kompromisszumokkal). Így jöhet még a képbe az általad is említett Hyundai i30 és a Kia Ceed. Bár utóbbi biztos horror áron lesz, amennyire új ill. hypolt. Esetleg egy Toyota Auris készletkisöprési akcióban (úgy tudom év végén abból is jön az új gen.).
A Mazda rohadásával annyi helyen riogattak már, hogy emiatt sosem lennék nyugodt - pláne, hogy nem garázsban fog állni a kocsim.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD